Asumba

Moje příspěvky

3.4.2021 10:36

Perníčky? Na Velikonoce?
Jasně!!!

2.4.2021 20:47

honzapm napsal(a):
Ale dejte jim to bez toho plata a bez skořápek.
I když... ty zase obsahují vápník.
A naše Ema (3) jí i ten papír.

Takhle ekonomické je ještě nemám, vida!
U nás jedí papír akorát kozy.
(a když se dostanou, kam nemají, tak i třeba plast)

2.4.2021 20:42

Skvělý pocit, mít co pro děti k večeři, i když nepřijde výplata...

2.4.2021 14:57

veraboskova napsal(a):
Tak to nevím proč vám to nechtějí. Třeba poradí někdo jiný ještě

Díky. Asi prostě maji zeleného dost. Myslela jsem,ze jim udělám pomyšlení...ale trávy máme po kotníky, tak je to proste nezajímá, asi.

2.4.2021 11:17

veraboskova napsal(a):
Mě to taky nežraly až letos dal návod na klíčení na FB Peter z Bratislavy.
Jeden den namočit na 24 hodin, pak slít vodu na 24 hodin nechat klíčit. A pak hned krmit. A žerou to.

Diky, ano, macim semena cca na den, pak slivam. Davala jsem pak den stara s malickymi klicky, nechteli, nechala jsem jim, po par dnech jsem to frkla kozam. Zkiusim, v jakem stavu by snedli a zatim vubec. ..ale diky!

2.4.2021 08:35

Klíčená pšenice. Různá stádia, staré třeba 3 dny, 5 dní, týden, deset dní...
...zadna plisen, nadherne, vonave klíčky....

..a slepice to nezerou. ?!
Jsem uplne rozcarovana, myslela jsem, jaka bude radost a nic.
Maji aktualne neomezeny vybeh, ale...stejne. Co to?
Jsou tak namlsany z brouku?

30.3.2021 21:32

Mám pocit, ze reznade píše o slepici, ne kachne...

Jinak u nás stále pěkně sedí, den 8. A dvě slepice asi také chteji, začaly zanaset...

29.3.2021 08:00

Co křemelina + jedla soda?
Lepici páska je inovativní. Pokud jich j ale dost,asi by snadno chodili po mostě z již prilepenych soudruhu.

28.3.2021 20:20

Haha,já fakt myslela, ze cmelik se pres den nehýbe.no, zmatení začátečníka.
No tak ne, tak ten to teda nebyl.

Černý, oválný...to jsem z toho puk!

28.3.2021 20:03

Předně díky za reakce. Vazim si vaseho času.

Kudla, tak nevím, od večera ctu jak diva, co to tedy mohlo být...ves ani vsenka ne, blecha ani klíště ne (myslím,ze od psu,kocouru,koni,koz tohle všechno už fakt poznám), myslela jsem,ze je to teda cmelik.

Z fotek na netu už si ale nejsem tak jista,byt jsou teda mizerne a všude mi připadají jiní.... Myslela jsem,ze je třeba hodně napity a proto tak tmavý (černý) a velký , prisaty na usnici, nehybajici se.

Tak co to teda mohlo byt? Vypadalo to jako klíště bez nohou, ale ne jako úplně mikro.
Omlouvam se za tón imbecila. Tahle brebera je v mém životě nová.

(Křemelina tedy principielně kolem vajec/vyvoje plodu nevadí,ju?) děkuji za nápady.

28.3.2021 16:00

(Kurnik cistim kázde dva dny, skviry prosypavm kremelinou)

28.3.2021 15:58

(Predem predesilam, ze stara vlakna jsem prosla)

Objevila jsem prvniho čmelíka :-! , což je něco, čeho se od prvního dne obavám. Slepice maji kremelinu s jedlou sodou v popelisti - doteď se tomuhle tomu vyhýbali, vybirali si zeminu pod borovicí, pod liskouou...,

jakmile jsem viděla, že konečně někdo použil popeliste kremelina\soda, začala jsem hledat... Nikde nic, ani v kartonu, co dávám misto trusneho stolu. Nakonec nalezen jeden na slepici, primo na usnici.

Mám v kurníku kvočnu šestý den na vejcích. Nikde jsem nenašla, co bych mohla použít v takovém případě.
Prosim o radu. Fakt si nechci množit cmeliky :\\

(kurnik dřevěný, nezatepleny, vapneny jednou, používán 3 měsíce.)

27.3.2021 23:32

Reznade, tak jak u vas?

26.3.2021 23:01

Ech! Ale australky vůbec nejsou jen černé :)
Ony se lesknou jako drahý kámen, v tomhle krásném jarním slunci jsou úplně zelené, az oči přechází :))

26.3.2021 22:45

Díky, určite se tady ozvu. Obsedla 9, ma jich tedy 9.

Ano, i kohout je australak,nepribuzny, tak by případně výsledek mohl být fajn. Hodne jsem si ty drobné černé bytosti, co se na slunci lesknou jako safír, oblibila. Fascinuje me urputnost toho malého ptáčka proti někomu, kdo váží snad 50x tolik. Opravdu jsou to čarodějné slepice.

Jestli se kouzlo života vycarovat podaří...uvidíme :-)

26.3.2021 22:17

reznade napsal(a):
Není ta slepice mladší než rok?
Četla jsem že není dobré tak mladé slepice nasazovat, protože ještě nemají plně vyvinutý pud sezení a je vyšší pravděpodobnost, že vejce opustí.
Mě dnes přeletěla jedna hybridka k předpokládané kvočně a objevila její hnízdo z 10 podkládky a hned se rozkvokala i po vyhození se okamžitě cpala zas zpátky, až po zvyšení oplocení jen marně chodila za ním a po nějaké době šla zobat a pak s ostatními do kurníku. Snad ji to tak lehce přejde. Přemýšlela jsem právě i kde jinde ji mohu zkusit nasadit na pár podkládků, jenže teď tolik podkládků nemám k dispozici( pod ni cca 7 tipuju) a taky jsem si vzpoměla na to pravidlo nenasazovat slepice do 1 roku, a nechat ju na místě plánovaném pro velikou kvočnu, která obsedne minimálně dvakrát tolik a je vyzkoušená že nesleze, nechci, když hybridi prý často sedět nevydrží. A taky tahle hodně nese a jako jedinná žádaná zelená vajíčka. Koupená kvočna je starší a takovou snášku už nemá, tak mi nepřijde dobré přenechat její veliké hnízdo jiné, které stejně ta mladá slepice neobsedne.

Ano, naše zdrobnělá australka teprve rocni bude. Sedí čtvrtým dnem, velice ostrazite.
Nevidím důvod nenechat ji to zkusit. V nejhorším vyhodim par vajíček, které by už k vyhozeni stejně byly, když jsem se k tomu dostala pozdě. O tech par vajec, co by snesla,mi opravdu nejde. Podkladky jsem měla dvě, každé v jiném hnízdě, ale nějak se ji podařilo si je dokoulet k sobě.

Podotykam, ze ji tedy poustim nakonec ven - každý den kolem 12hodiny, vybehne,nazobe,napije, napopeli a do 10 minut je zpátky.

Ostatní chodí snášet do vedlejších hnízd, nějak je to nechává v klidu, i malou polohedvábničku.

24.3.2021 23:58

ladd napsal(a):
Vodu a zrní ne pod zobák, ať musí opustit hnízda. Kdyby se tam vešla i nádoba se suchou hlínou, aby se mohla popelit, bylo by to ideální.

Skvele, dekuji moc, to by me nenapadlo. Ma tam ted i s hnizdem prostor 40x120cm, vysoke cca 50cm. To tam i bedynku na popeleni nacpu.

24.3.2021 23:43

ladd napsal(a):
Ty podkladky vyndejte, že ubydou vajíčka nevadí. Vemte si na to třeba rukavice, jestli se bojíte. Nevěřim ale, že jí tam slepice nepodnesou vajíčka. Pro ten případ, by jste měla mit vajička pod kvočnou označená (obyčejnou tužkou). Pak je tu ještě jedno nebezpečí. Kvočna se půjde nažrat, prázdné hnízdo ji zasedne slepice, kvočna se vrátí, její hnízdo bude obsazené, kvočna si sedne do vedlejšího. Až pak slepice z hnízda odejde, vajíčka se zastudí. Nespoléhejte se na to, že kvočna je v hierarchii nejvýše. Měli by jste vymyslet, jak hnízdo uzavřete. Kvočnu pak při odpolednim krmenní, kdy už slepice nenesou vyndáte z hnízda. Večer při zavírání kurníku zkontrolujete, že je kvočna na hnízdě a zavřete ji na něm. Měla by jste se naučit se kvočny nebát. A hlavně kvočnu nenahánět zpět na hnízdo, kdy se vrátí nechat na ní.
Netuším kolik vajíček ta slípka obsedne. Možná by ale stalo za to, dát pod ní plný počet. Pod kvočnu se dává plný počet vajec najednou (tak je to u většiny ptáků, že zasednou a po snesení posledního vejce), když už ale to dopadlo, že neplánovaně zasedla, tak aby neseděla zbytečně na málo vejcích. Dřive vylíhlá kuřatka by jste měla 3 dny v krabici pod žárovkou. Rozdíl ve staří kuřat by byl nepatrný, pokud to uděláte hned zítra. Bude dobré vajíčka označit tak, aby jste rozeznala starší a mladší.
Více podkladků do hnízd nedávejte, nebo si rozkvokáte další slepice.

Diky moc, zamezila jsem ji zastenou, nemuzou k ni chodit a ona sice nemuze ven, ale muze do prostoru, kde ma vodu, jidlo a prostor pro protahnuti/vymeseni. Tak se uvidi, zda to bude vyhovovat. Dva podkladky jsem vymenila za dve vejce, sokolnicky rukavice fakt mam 🙈 , kazdopadne teda me prekvapilo, jak takovej malej ptacek muze mit chovani a vervu pitbula :-) ...nemam zkusenosti, srovnani, ale je velmi urputna. Uz je dost pozde a presto byla velice ziva a ochranarska. Obvykle je to takovy pratelsky drobek, tak je ta zmena zajimava.

Ma tam tedy 9vajec snesenych dnes a vcera - tedy pocet, ktery sama obsedla. Je zdrobnela, malicka, vic si tam dat netroufnu. Pirka si skube jako das, podle toho, jak to tam ma vystlane. Snaskove hnizdo ma 40x35cm, bohate nastlane slamou, okraj cca 5cm vysoky, jak si v tom vytvorila hnizdecko, tak i ulehla slama na krajich kopiruje okraj (drevo) hnizda. Zkusim tam za dne udelat fotku, ale je to tam dost tmave, neni tam moc dobry pristup pro fotografa.

Diky moc za rady. Je to fakt vzrusujici, tak uvidime.. :-)
Bylo by to hezke.

24.3.2021 21:52

Prosím o radu,
vrátila jsem se z dítětem z nemocnice, rodina vajíčka včera nesbirala a prý cely den chybela slepice. No jasně, sedí... V hnízdě v kurniku,na sedmi vcerejsich vajickach. Od minulého týdne si to tam vystylala pericky.
Když jsem na ni chtěla sáhnout (ted za tmy), zarvala a klovla me do masa.
Jsem začátečník,ale tohle je asi jasná diagnóza...

Chcem ji to nechat zkusit. Co taky už s tím, když sedí druhy den...najíst se byla-doslova na minutu vybehla,vykadila hroudu,napila a hodila do sebe par zrnek pšenice.

Mé dotazy:
-Slepice je zdrobnělá (australka). Má pod sebou i 2 podkladky -ty jsou ale větší, co jsem tak četla,velikost by měla byt stejná. Mám vyndat? (V nejakejch sokolnicksejch rukavici asi?)

-nenechá na sebe sáhnout, nwdovedu si představit přesun jinam od hejna, zasedla v pevném hnízdě. Je moc blbe? Je dominantní, řekla bych,ze v hejnu úplná jednička, kohoutova favoritka.
Dat ostatním hodně podkladku jinam,odkládat je??

-když se 10den prosvecuje a vyndavaji se cista vejce, dávají se místo nich podkladky? Nebo slepici nevadi,ze poklesl počet a nesnazi se je nahradit?
Pokud nahrazovat podkladem, kde sehnat odpovídající velikost zdrobnelym slepicim?

Děkuji za vaše zkušenosti.
Je mi jasný,ze to nemusí vyjít, ale kdyby jo, bylo by to hezky. A asi i symbolicky,když zasedla v den, kdy mi malem umrelo dítě...

24.3.2021 07:56

Boží požehnání , nebo vymylsneou výmluvu.
Známí jeli pro psa, chytili je a otočili.
Pořízení nového zvířete prý nespadá pod "zajištění zvířat", kde je myšleno postarat se o ta stávající. Pokud nemáte IČO a nejste třeba živící se chovem.

Asi bych resila,pres kolik okresů to je..a jela.