hjaromil@tiscali.cz

Moje příspěvky

17.11.2021 22:30

juhaj napsal(a):
Ano, taky jsem měla takovou elementku. Ještě v předškolního věku. Kromě pavích oček jsem v ní, světě div se, měla i mečovky červené ( ne vídeňské, přírodní). A množily se jak ta paví očka.
Literatura byla, třeba pak jsem si koupila 333x jak a proč, moje akvabible. Pak Jak se stát akvaristiku. Další skvělá kniha.
Taky v akvaristice se člověk dozvěděl. Akvakroužek na ZŠ vedli vedoucí a zástupce z nedalekého Zverimexu, a ti věděli, něco od nich mám do dneška.
Když jsem pak byla v dospělosti v KCHDZ, akvaristika, stáří pánové taky věděli. Jejich půldení debaty, kam zajet ke studánce pro vodu, aby se jim vytřeli terčovci, byli skvělé.
Ano, blbci, co se nechtějí nechat poučit byli vždy. Jen mi přišlo, že těch dotazů a odborných odpovědí bylo dřív nějak víc.

Promiňte, ale vydání knihy 333x jak a proč bylo až v roce 1983 - mečovky přírodní červené neexistovaly a ani neexistují( tohle bych moc neřešil ).

15.11.2021 00:13

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemění, ale mám raději osloveni v ženském rode. Jak mám já vědět co je z vašeho pohledu nejlepší ? Někdo má filtry vnitřní, někdo vnější, někdo má akvária bez techniky založene na rostlinach. To je individuální a slapat může všechno. Pak tu máme skupinu co prostě čas od času ze skleničky vyleje vodu a naleje novou. Lidi k tomu přistupují individuálně. Ale nějak nechápu, co to má společného s prostorem a substratem. To by bylo zase k jinému vláknu. :)
Dobrou noc.

A co takhle bez filtrů vnitřních a vnějších! Co takhle použít jen přepad vody a čerpadlo? Zkuste se zamyslet, jak by to mohlo fungovat.
I já Vám přeji dobrou noc.

15.11.2021 00:00

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Krásný večer přeji,
Jsem žena. Tím bych asi začala
Jelikož jste člověk, podle kterého neonka není hejnova ryba a nezáleží na délce její nádrže, tak se obávám, že nemá smysl, abychom spolu neco rozebirali. Jakožto typicky internetový hrdina si jistě najdete spousty dalsich mých komentářů. Urcite i takové, které byly chybne. Pravda i já se za pochodu učím. Tak eventualne tento komentář prekopiruji i dále. Můžeme v této hře klidně pokračovat.

Co se týče odporováni si. Já konkrétne žádný pisek nevlastnim. Je to lavova drť. Ovšem o písku (hádám barvené kamínky) mluví zakladatel tématu. Zdálo se mi, že můj komentář je srozumitelný. No asi ne pro každého, s tím ale já nic nenadelam. To, že má někdo v akváriu jemný písek to je obyčejný fakt, není to nic k diskusi.

Bude mít hra pokračování a nebo až zítra?

Nevěděl jsem, že jste žena.
To ovšem nemění nic na tom, že se stále traduje - neónky(tetrovité rybky) jsou hejnové rybky. Určitě se v akváriu cítí lépe ve větším počtu - to je fakt - ale v pravém slova smyslu nevytváří hejna.
Zatím jste mi neopověděla na dotaz, jak je to s tou filtrací v jiném vláknu.
Já nejsem žádný internetový hrdina. Pouze prezentuji svoje názory na věc. Možná správné, třeba taky ne.

14.11.2021 23:02

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Záleží asi co od akva čekavate, jestli jen pár nenáročných kytek, popřípadě pokud plánujete kytky volné do vody a na hladinu, tak to řešit vůbec nemusite.Teoreticky v akvarku nemusí byt žádné dno.

Neco jiného je, pokud chcete akvárium obrostle a pohrat si s tím, pak je fajn aby ten substrát neslehal, aby se tam dobře korenily a tak.

Substráty jsou taky ruzne, v některých živiny rovnou jsou, v některých nejsou, někdo dodává hnojivo uměle, někdo zase ne a nechává hnojit ryby.

Někdo má jen jemný písek.

Já mám všude vulkano Black. Hezky vypadá, nesleha, nehnije.. Apd. Ale žádný přidány ziviny v něm nejsou.


Taky je otázka co máte za pisek. Některé písky jsou celkem i nevhodné pro kytky. Pokud jsou třeba hodně hrubé, špatně se tam tomu roste.

Dobrý den,
"zajímavý příspěvek" ? Vy si sám odporujete. Substrát nesléhal - a pak jemný písek a ten sléhá a je málo prostupný.
Vysvětlete všem, jak to vlastně myslíte.

14.11.2021 22:12

Myslíte?
Koně nejsou obyčejné akvarijní rybičky.
Jeden dotaz na Vás Mmm.

Víte jaká je nejvýkonnější filtrace a v podstatě nejlepší pro akvárium?

Pokud voda splňuje parametry pro daný druh rybek, není ani potřeba krycího skla. Pak rybky vyskočí jen při úleku.

14.11.2021 21:20

Dobrý den,
přečetl jsem si příspěvky a nestačím se divit. Přijde mi, že někteří přispěvatelé neví, o čem hovoří a nebo jsou dealeři výrobců akvárií( čím větší, tím víc peněz).
Ano neonky( v minulosti to byly hejnové rybky), po mnoha desetiletích chovu a odchovu v zajetí to už neplatí. Hejno drží spolu jen po určitou dobu, než si přivyknou na nové prostředí, pak se rozplavou po celé nádrži. Je vcelku jedno jestli je nádrž dlouhá 50 cm nebo 1 m(lepší je delší než kratší), ale pro ně to není až tak důležité.
V 70 - 80 letech, kdy nebyly nádrže lepené, ale byly v kovovém rámu, byl docela problém udělat větší nádrž a přesto se v té době neonky u nás běžně množily a to i červené neónky.
Takže je důležitější, jaké parametry má voda. Nejlépe Ph pod 7 a měkká voda, v zásadité a tvrdé vodě neprospívají, na rozdíl od plat, které naopak potřebují vodu zásaditou a tvrdší.
A že se ztratily dvě....to bych moc neřešil - "taky mohly vyskočit z akvária".

24.9.2021 19:26

Kdysi se doporučovala miska v ledničce a pro udržení dávat plátek syrové brambory a nejméně denně měnit vodu, ale vody jen malé množství, aby nebyly úplně ponořené ( ten shluk, který vytvoří).

1.9.2021 21:00

Dobrý den,
nedoporučuji teplotu 28 - 30 stupňů. - to betty nepotřebují - určitě se spokojí i s teplotou okolo 25(vyšší nemají ani ve velkoobchodech a ani v prodejnách).
Dno je moc jemné na řádné zakořenění rostlin. Můžete zkusit dát hrubší dno a navrch to jemnější, aby se kořeny měly, kde uchytit.

28.6.2021 19:48

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rorýs92 šíří rád. Viz vedlejší vlákna.

Ano, máte pravdu v předešlém příspěvku jsem se spletl - otočil jsem cm a litry - tímto se všem omlouvám.
Ale když si někdo myslí, že se krunýřovci ve věku 10 let přebarvují...pak asi nemá cenu se k něčemu vyjadřovat