M1981

Moje příspěvky

28.12.2022 11:33

Taky jsem nikdy nepsal ,že chce někdo z vás plošnou likvidaci dravců. Článek měl poukázat na dravce vs holubi. Zatím kdo toto pochopil je pan Juraj

28.12.2022 10:12

Hm, nuže dobrá,taky se pokusím uzavřít tuto diskusi přidáním svého příspěvku. Když si vygooglite článek na ifaune: Ubývá nám holubů, pojďme zabít jestřába!. Sice je to starší ale,pořád pravdivý. Asi lepší odkázat na nějaký článek než to psát, protože nikdo nevěří,možná že ani nechce věřit tomu co píši. Omlouvám se pokud jsem některé opět nezvednul ze židle 😁

27.12.2022 18:25

Jen pro přehled co dokáže, pro ty co nejsou v obraze.Snad je to čitelný

26.12.2022 20:57

No ono příroda je mocná čarodějka. Vemte si třeba orla mořského,který už nějaký pátek žije na Havaji. No ano takovou dálku od původního prostředí.Asi vítr Máchale. Ale.ma tu smůlu (štěstí) ,že je tam sám bez protějšku,byť se tam uživí,a loví třeba albatrose. Včera tu někdo zmínil i orla kamčatského na Třeboňsku. Jestli někomu unikl ,nebo že by opět vítr Máchale,těžko říct. Jen chci říct,že orel kamčatsky(východní) a orel mořský se na východě vyskytují pospolu, a není vyloučeno ,že by mohlo vytvořit smíšený pár ,kord když nemá svůj protějšek a druhy jsou si podobný i tokem. Zatím se to neprokázalo ,ale dle DNA,který je podobný a na vliv případných potomků,který by byli životaschopný a dále se rozmnožovat ,by klidně mohli. Takle vznikali nový druhy třeba racků stříbřitých. Do devadesátých let jeden druh,pak dle DNA se zjistilo a následně rozdělilo dalších asi pět druhů. Tím chci říct pokud orel kamčatsky a mořský by se skrižil , a jejich potomci by byli plodní,jako že jo, tak nevím co by říkali chovatele, protože by měli o starost víc a tudíž další nesmyslný důvod pronásledovat dravce. Pokud dravec unikl z chovu,nemám problém,ale pokud přiletěl z východu (může být),tak to nechejme na přírodě,ta si poradí.

26.12.2022 18:56

O tom celou dobu mluvím,že dravcům je to jedno,hlavně co nejmíň energie za co nejvíce kvantity. Víte holuby pouštím jednou cca za týden, jelikož jak jsem je pouštěl častěji,tak se mi rozlitali, no a sousedi by nebyli nadšení,že jim kalí cca 15 parů na střeše. Tak mají kontrolovány prolet za mojí přítomnosti cca jednou týdně a funguje to. Na střechy nelítají, někdy pár kusů,ale to jim snad nevadí. Ale dravci, jako že se zde vyskytují ,na ně neútočí. Možná protože i stojím kousek o podál. I když nějaký odvážnější, by klidně mohl. Každopádně bych dravci nikdy neublížil,jako někteří holubáři. Zkrátka chce to nějaký kompromis.

26.12.2022 11:14

Víte holubářim několik let a asi 30.let se zajímá o dravce. Teď k věci - vadí mi , že někteří holubáři jdou po dravcích jak slepice po flusu. Ono to není,že jsou přemnožení,ale taky človek zasahuje čím dál víc do jejich biotopů. Teď konkrétně třeba Jestřabi odjakživa loví i na okraji měst a jdou i do vesnic, otázka času kdy se odváží lovit i v centru města.A ne že by byli přemnožení,ale protože se přisbusobí na měnící se krajinu člověkem a mají tam svojí kořist. S tím už musíme ale počítat, pokud něco chceme chovat. Nebo krahujci už dávno loví i v centru města ,a ne že jich je hodně ,ale protože se přispůsobili a mají tam svojí kořist.Tema je samozřejmě na dlouho,to bylo tak na okraj . Tak prosím nepronásleduje dravce

25.12.2022 20:17

To jsou vaše názory na věc, nemáte lepší argumenty, než ty co uvádíte a ohaníte se tím,že si dle mého názoru myslíte, že všechno víte nejlépe ,ale ono to tak není. Akorát jsem se ujistil ,že tady diskutovat nemá cenu,vy si neustále jedete svojí pravdu. Tak ať se daří

25.12.2022 17:41

Pánové , nekteří z vás se pořád od tématu odklonujete. V jistých věcech máte pravdu, ale diskuse je o holubech a dravcích, a s tím s váma většinou nesouhlasím .

25.12.2022 17:15

Pro paskov244, o dravcích raději nemluvte, nerozumíte tomu

25.12.2022 13:37

To se pan holubař(vrků) bojí za svoje názory,že nediskutuje pod svojím uživatelským jménem,kde normálně diskutuje? Vy jste ale hrdina 😂

25.12.2022 09:35

Reakce na paskov244. Je vidět, že konkrétně vy toho moc nevíte o dravcích. Holubi nepatří mezi přirozenou kořist pro jestřába? V některých oblastech tato kořist převládá. Dravci je jedno jestli je bezpruhej nebo má pruhy atd. Hlavně zaútočí na lehčí kořist .Bavili jsme se o tématu dravec vs holubi. Některý diskutují byť na podobné téma ,ale zaroveň jiné. Nejrozumnější názor na toto téma byl zmenšit výlet pro holuby ,aby tam dravec nevlítnul no a ve vzduchu ,ať je mezi nima leteckej souboj .Tak by to mělo být. Tímto končím diskusi. Chovu zdar

25.12.2022 08:44

Jsem rád ,že jsem některé z vás zvednul ze židle - VY Kapacito

25.12.2022 08:09

Z některých příspěvků co čtu je vidět,že některým věcem moc nerozumíte,ale dáváte rady. Třeba dravec, který vlítne do holubníku je nutně vychovaný člověkem?,ale ale, to jsou názory . Nekteří z nás mají místo mozku v hlavě ........ Každýmu jedinci ,který je reintrodukován do přírody, je zajištěno přežití na základě jeho přirozené potravy a biotopů. To že se přemnoží některé druhy , jelikož nemají přirozené nepřátele je druhá věc,tam by se mělo zasáhnout. Ale s názorem, že dravci jsou přemnožený, protože vám vlítne do holubníku? Promiňte pánové, je vidět,že za ta desetiletí jsem se nic nenaučili. Také přeji pěkné prožití vánočních svátků a chovu zdar.

24.12.2022 16:10

Problém je v tom ,že dravci člověka neohrožují a nejsou přemnožený, i když se některé druhy zdají ,když napadaji někomu třeba drůbež či holuby. Ale uvědomte si ,že třeba takový jestřáb má teritorium cca 6km čtverečních a teritorium si navzájem respektují a odhání jiné . Tudíž neútočí celá jednotka ale max.pár.. S tím ale musí chovatel počítat a měl by si to zabezpečit ,tak aby ztráty byli co nejmenší. S drůbeží je to problémovější, ne každý kohout odradí jestřába ,ba na naopak . Někdo má to štěstí že na drůbež Jestřabi neútočí, nebo že se tam zkrátka nevyskytují. Každopádně nejsou přemnožený a některý pořád vzácný. Chovu zdar

24.12.2022 15:34

Zvyklý dravec na člověka může být pokud
je reintrodukován zpátky do přírody,kde původně žil,ale jeho potomci a jejich další generace už člověk nevychovává. Takže když si myslíte,že dravce odchovavame (asi tím myslíte ve velkým počtu),tak to určitě ne.

24.12.2022 14:07

Celá desetiletí tu nebyli některý dravci, některý byli vzácní. No a když se konečně u nás usidlují,tak některý holubáři by je vybili jen proto ,že mu vlítne do holubníku. No to snad ne. Tak si zabezpečte vletový otvor tak,aby tam dravec nemohl. Nebo si dejte stížnost na MŽP a chtějte náhradu za holuba. Děláte,kdyby jste zakopávali o dravce na každém kroku.