Nezzie

Moje příspěvky

2.4.2023 20:28

Ano, fotek jsem si vědoma. Ale text fakt nevím jak napsat. Přijde mi že čím víc napíšu, tím horší.
Mám ji jako společníka. Občas ji na vyjížďku ( před zimou ) do lesa vzala holčina. Teď když jsme ji chtěli aspoň lehce prijezdit, zjistilo se že má špatná záda... Věřte či ne, stačilo na to pár zájemců na vyzkoušení kobyly pod sedlem. Odděleně koně mít nemůžu a spolu být taky nemůžou, proto ji prodávám. Nechci mít neustále dokousanou svou kobcu. Takže na prodej i spěchám. Ale samozřejmě nechci aby se dostala k nějakému vych..can...kovi. Nebo prostě zavřít oči a prodat tomu co přijde a neřešit?
Jinak krom toho podezření na HS, který u nás projevil jednou cca 2min. na 1h vyjížďce jsme u ní nezažili. Pokud nevezmu do ruky repelent ve spreji, to pak hází hlavou hodně.
Jinak je kobyla zdravá.

2.4.2023 16:57

Mám dotaz.
Kolik by jste si řekli za tohoto koně?

https://zvirata.bazos.cz/inzerat/166880491/mlada-klisna.php

Nechci na ni vydělávat ale nehodlám ji dát prvnímu vykukovi ( bohužel, už mi takovejch psalo hodně, stylem "zítra odvezu za 20t" a co je kůň zač mě nezajímá ).
Díky těm co ji zkoušeli, jsem musela teď volat chiro , která doporucila klid protože má klisna bolavá záda. Upozorňuji, že na ni seděli pouze 4lidi. My na ni nejezdime už téměř půl roku a předtím byla v pořádku ( na podzim bylo taky chiro ) a jezdila na ni zkušená 50kg holčina. Potřebuje nasvalit záda prací ze země.

15.2.2023 15:58

Jedni zájemci mi řekli, že z duvodu vyzkoušení ( na půl roku ). Další neřekli vůbec proč.
Nepůjdu do toho protože mi to přijde velmi divné až vyčurane. Přece pokud chci koně koupit tak mám několik možností ho vyzkoušet ( vždycky se dá nějak domluvit ) a nechat si udělat předkupní vyšetření.

15.2.2023 14:18

šimlík napsal(a):
Někdo může napsat, že má zkušenost dobrou, někdo špatnou. Záleží na koho kápnete. Já mám zkušenost špatnou a nechci se o tom rozepisovat. Většinou jde o to, že si člověk přeje, aby si jezdec s koníkem "sedl". Koně jsem musela odvézt domů, kamarádka také. Vše bylo prověřeno a stejně to dopadlo špatně, na koních to zanechalo následky.

No z toho mám právě obavu .. proto se do tohoto nehrnu.

15.2.2023 09:02

Ráda bych se přeptala na názor...osobně mám z toho totiž obavy.
Nakonec jsem se rozhodla naši mladou kobylu prodat, než abych se dívala jak se s mojí druhou pořád "mlátí". Každopádně jsem narazila na to, že všichni chtějí koně do pronájmu s odkupem. Osobně mám obavu, že by se mi vrátit zkažený kůň ( až by se nehodil ). Jaký na to máte názor a zkušenosti. Děkuji

21.1.2023 11:48

Dala jsem si koně "zpět" do vlastního v roce 2018. První stala ohrada - zdroj 3500, pásky 1500, izolátory cca 600, kůly 2000. Pak se koupilo seno 15000, začal se stavět přístřešek 30000. Druhá ohrada plastové prepichovaci tyčky asi 3000, páska 500 plus zbytky pásky z první ohrady.
Vše děláno své pomocí něco šlo sehnat od známých ( dřevo, trámy ).
Před 2lety jsme teprve dělaly zázemí pro mě ( 8000 ) opět jsme použili co šlo najít doma krom nějakých OSB desek. A seník cca 20000, nejdražší jsou plechy na střechu.
Loni předělání ohrady na plastové kůly a nové pásky 18000. Každoročně seno kolem 13000, našla jsem rozumného dodavatele který má stále ceny, a když zdraží tak minimálně. Elektrika na zdroj je zanedbatelná kolem 600kc ročně ( a to i svítíme led osvětlení). Vodu vozime v kubikovce co 2-3tydny dle počasí, benzín + voda tudíž asi 400kc měsíčně.
Letos chceme zpevňovat pokud na to budou finance odhad na 100m2 je 40000, opět vše svépomocí včetně půjčení bagriku.
Koně mám dva. Ohrady 0,5ha a 0,4ha.

Nejednodušší je najít si na netu co chcete pořizovat a propočítat si to na vás pozemek, stavby atd. Ceny se stále mění.
Stejně tak elektrika a voda se liší podle tarifu. Ale jsou to nejmenší položky.

6.1.2023 19:39

JanaJanaJanaJana napsal(a):
A já Vám zas říkám, že to záleží na prostředí.
Ano, máte pravdu, potřebuje do party někoho, kdo ho srovná, nemusí to být ani velké stádo, stačí druhý kůň, který je dobře socializovaný a sebeuvědomělý a stabilní. Jelikož onen problematický kůň to dělá z vnitřní nejistoty a ten, který by ho "zmáknul", tu vnitřní jistotu má. Chápete, co chci říct :)

Jenže hledat ustájení tak, abyste si mohla diktovat podmínky (myšleno obecně) pro svého jednoho koně totálně na míru, je celkem scifi. Je třeba chápat právě i ustajovatele z těch důvodů, co jsme uvedla výše.
Takže někde Vám ho třeba ve stádě nechají, ale budete to mít daleko/budou na prd jiné věci. Někde to bude fajn/budete to mít kousek, ale provozovatel bude velmi zodpovědný třeba až příliš...tohle není o tom hledat, jak moc velký je kůň chudák, ale jak vyvážit všechny proměnné, tj. spokojenost koně a spolubytí s ostatními klienty. Ono ošetřovat věčně slabšího koně po zařazení tohoto problematického do stáda, když před tím byl klid, také není žádný med....a věčně jako ustajovatel řešit hádky mezi majiteli koní také ne.
Pravdou ale je, že by se to mělo zkusit, delší dobu však žádný majitel ani ustajovatel problémy tolerovat nebude.

Takže na Vaši otázku se prostě nedá odpovědět jen jednoznačné ne.

Další variantou je pak jít do svého, ale to nemůže každý.

Ano, chápeme se.

Ono je to právě víc věcí okolo. Každopádně mi jde myšlenkou o to jestli je lepší aspoň zkusit koně zařadit aby se adaptoval nebo ho rovnou separovat "aby kdyby " a dík tomu bude kůň navždy odsouzený být sám ..i když bude mít kamarády přes pásku

6.1.2023 14:34

Ona není agresivní, jen je s kobylou která je naprostý ťulpas a nechá na sobě dříví štípat.
Dříve byla se dvěma koňmi, kteří zase naopak nedovolili ji nic a dostávala ona.
Jde mi o to, jestli by nebylo lepší aby si takový kůň našel své místo v normálním stádě, než aby ho držel člověk bokem jen kvůli tomu aby se mu něco nestalo .

6.1.2023 14:09

Mám dotaz to éteru...spíš diskuzí než dotaz.
Zavřít koně, který byl buď šikanován nebo se pak stal tím kdo lehce utlačuje druhého koně, za pásku ( oddělené ohrady ) v podstatě celoživotně?
Osobně mi to přijde jako špatné řešení...protože si myslím, že jen stači aby si našel své místo ve větším stádě. Než byl oddělen kvůli pocitu člověka, že bude vždy vše špatně.

11.11.2022 22:00

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak hlavně že to komentujete, že jo? Vykopávači vnímají jako možné ohrožení i pohyb chovatele poblíž, manipulaci s nádobou, cokoliv.. a je to společné velkým druhům zemních pavouků, byť se míra ' agrese ' i u jednoho druhu může značně lišit

Vím, že to dělají ....ale mě zaráží, že na fotce je stejný druh který máme doma ( já ho nemám , takže vím o pavoucich jen čistě základy ) jenže právě tato nám přesně tento pavouk udělal.
Je tento druh haklivejsi na jakékoliv pohyby?? Když bude někde víc mimo dění bude to pro něj lepší? Protože dřív to ( podle majitele) nedělavala.
Ještě se zeptám, když je můj komentář tak špatný ( za což se omlouvám, že jsem si více neuvědomila že netmavne ) , když jsem chovatel nemám snad vědět co chovám a co je základním chováním daného zvířete? Čím chci říct, že tazatel by měl snad v základu vědět, že zvíře které chova nežere protože..... A ne se ptát ???

11.11.2022 21:01

Zatím jsem zvolila , že nejlepší bude kontaktovat vyzivare. Ale zaujalo mě to krmení od koňské bylinky, že by se dalo vlastně dávat oběma. Jak A1/1 tak i te naší kouly.

11.11.2022 20:38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Že by zcela překvapivě pavouci bránící se vykopáváním žahavých chloupků měli ona místa poněkud holá? Haló

Halooo. Tak moc se o to nezajímám.
Každopádně pokud je to jen při obraně, proč to má i pavouk kterému se nic neděje? V klidném rohu pokoje, teplota plus mínus stabilní. Stres? Z čeho.. když druhý umístěny stejně to nedělá.

11.11.2022 14:51

Pokud vím, tak před svlekem nežerou úplně běžně. Osobně by mě spíš zajímala ta holá prdelka.

4.11.2022 11:48

Pipilota napsal(a):
Koně jsou veselejší při ochlazení z léta. A cukry v namrzlé nízké trávě umí svoje.

Ale to jsme zas u základních znalostí.

To jistě. Na trávě právě z důvodu té druhé moc nejsou. Už jen proto, že by u ni hrozilo schvácení.
Základy za ty roky snad nějaké mám jak z knih tak praxe... tak u snad zbytky vědomosti ze školní lavice.
Jak tu bylo napsáno nápis "bez obilí" není na granulích bez obilí je tam zas pšenice. Ještě jsem uvažovala čistou vojtěšku, ale nevím no.
Nejsnadnější bude využivar.

3.11.2022 12:24

Arbora napsal(a):
A taká kacírska myšlienka, že nedávať dva litre, ale trebárs iba hrsť, to vám nenapadlo? Takto vám balenie vydrží dlhšie a budete mať do čoho zamiešať minerálku.

To mi nevyřeší problém pokud začne při mrazech kobyla hubnout...

3.11.2022 07:46

Pipilota napsal(a):
Hele to vysvětlování do puntíku je nutnost - píše se to tady v každém dotazu na krmení!
Prostě bez kvalitního vstupu nelze očekávat kvalitní výstupy.

Váš problém bude nejspíš i ve složení "stáda". Jestli správně chápu, tak máte dvě kobyly a jiní koně tam nejsou. A ty dvě jsou hodně rozdílné co se týče jejich životních potřeb. Mladé zvíře prostě potřebuje "šašit, prudit, hrát si, testovat hranice" atd. Na všechny tyhle aktivity + růst potřebuje energii. Naopak druhá snadno krmitelná a tlustá kobyla už je v jiné životní fázi...

Myslím si, že máte u koní víc problémů než jen krmení. Chce to komplexnější pohled. Zkvalitnit zootechniku. A to vyžaduje odstup a pohled z co nejvíc úhlů - pozvat si cizího člověka který tomu opravdu rozumí a uvidí co se děje. (a jsme zpátky u toho proč se tady doptáváme na zdánlivé pitomosti a do puntíku - ony jsou totiž moc důležité pro celkový obraz)

Ano, bohužel mám dvě kobyly věkově daleko od sebe. Dříve jsem měla valacha a i když byl mladý bylo to úplně jiné. Samozřejmě nad změnou koně jsem také uvažovala.

3.11.2022 07:43

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jelikož je to internetová diskuse a do hlavy ,jak to myslíte, dát / nedat, vám nevidím, by takovéto vysvětlení bylo lepší než to první, ano mě to stačí.... vysvětlovat do puntíku by jste měla, pokud chcete aby se někdo zamyslel, když na to nestačíte sama, napište si výživářovi o sestavení KD, budete vysvětlovat víc než do puntíku....
Jestli hledáte jen bezobilné granule, müsli, na to stačí internet a nemusíte vysvětlovat nikomu nic.

Ano nad využívařem taky uvažuji. Hledat jsem hledala, spíš hledám už 14dni ale priznejme si, že je tolik značek a tolik druhů, že se v tom úplně vyznat nedá. I když se tváří nějak kolikrát je složení zavádějící.

2.11.2022 23:12

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
asi dost dobře nechápu takové krmení, dát / nedat...
ale: pokud nekrmíte pravidelně a kobyle podsunete jednou za čas něco víc energetického, tak se nedivte, že jí haraší....

Loni ho měla pře zimu stále. S jarem jsme ho nedávala. Poté jsem opět začala s podzimem. Vzhledem k tomu, že vím jak se chovala loni a jak se chovala zase po krmení, tak jsem si to spojila ( možná podle vás blbě ) poté jsem zkusila krmení odebrat a ano chová se jinak když ho nemá. Teď ho má zpět a chová se jako tur. Proto hledám něco z čeho by ji nehrabalo. Nebudu tu vysvětlovat do puntíku, to opravdu nemám zapotřebí. Ať už si myslíte co chcete.
Můj dotaz : udržet ji v kondici přez zimu , nejlépe bez deky s tím, že mi nezabije druhou kobylu. Stačí vám to tak??

2.11.2022 21:29

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
myslím, že za to clasiky nemůžout, ale je ještě pastva a ta je teď plná cukrů...v dávce co dáváte je obilovin do pár deka. od NE je uplně bezobilné premium(15 kg ) a plusko.
A koně na podzim jsou obecně trochu svižnější.
já dávám jen plecháček clasiků (ale do vojtěškové řezanky aby toho bylo víc + nějaké dobroty) a po ježdění přidám plecháček pluska.

Já to několikrát zkoušela. Když kyblík nedostávala byla klidnější ( chování k druhé kobyle ), když ho dostane tak se chová pár dní jak praštěná ( i když ji ho pak už zas nedám ). Každá kobyla žere svůj kybl sólo a nedostanou se k sobě. Prvně vždy dostanou seno, pokud není pastva ( kterou mám teď zavřenou a jdou tam na omezenou dobu 0,5-2h aby z ní nebyla oranice ). Když ji ho nedám tak se zase po čase hodí do pohody a je z druhou zadobře. Všechno dělám pořád stejně.

2.11.2022 20:32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na fotce hubeňoura nevidím.

Hubená teď určitě není 😅 to jo
Jen bych ji ráda udržela i přes zimu. Snažila jsem se jí vykrmit ( pastva, seno, ta NE classic) než přijdou mrazy a nečasi co přijdou ustala bez úhony a ještě lépe bez deky.