tauben

Moje příspěvky

19.12.2021 20:41

KLIMEK PETR napsal(a):
Dobrý den, podělte se o fotky z vašich chovů českých čejek žlutých a černých zvažuji o koupi 4 párů děkuji P. Klimek

letošní mladíci ...250mladých ,jediný lék,žádná nemoc do chovu jde šedesát..

19.12.2021 20:29

Fiduska napsal(a):
Zde prikladam slibene foto.. Tak co na to rikate?

krásní ..ale-- bohužel je zde vidět to nešťastné páření šupka na šupku a bronzák na bronzáka. prvních osm ,deset fotek je příklad úplně zvrácené kresby do dalšího chovu se úplně nehodícího, snad záchrana přes plnobarevné ale,, ,a pokud takové holuby dáme na sebe máme tu prakticky ty mramoráky. Bohužel i rous , rous u lysek se musí skládat ze širokých per ,které potom nemají tendenci se tak lámat ,takže za mne hodně a hodně práce .Jardo pokud to je tvoje, tak at se ti daří ,ale tudy cesta nevede

1.2.2021 20:00

gary napsal(a):
Můj názor je, že nemá smysl v této době se pokoušet bojovat s větrnými mlýny, na to jsem dost starý , proto také nejsem členem klubů, protože vím, že jim není pomoci....jsou to vesměs mrtvé organizace, finančně slabé , s pasívní přestárlou členskou základnou, delegovali veškerou svoji vůli na pár agilních představitelů a nechají se vést jak ovce ,kam jim řeknou, že mají jít, tam jdou - jednou na východ, podruhé stejně naivně na západ ,upraví se standart dle módy, navíc tato doba ohrožuje holubářství dvojnásobně- nepříznivý demografický vývoj povede v následujících letech k vymírání velké části členské základny /při průměrném věku členstva 70 let .../ a dále toto vše může urychlit současná epidemie Covidu - takže je otázka : pro koho se tady angažovat ? Nakonec tu zbydou torza chovatelů a ti nebudou stejně mít kde brát novou krev / když už dnes chovatel z Lukavic zrušil chov černých MP z důvodu malé chovatelské základny !/
takže chovejme si všichni co chceme, vždyť je to jen nám pro radost , pro ostatní je to nesmysl a užijme si poslední dekádu holubaření, než to skončí !
S přáním pevného zdraví a radosti z holubů JH

no nezlobte se na mne, ale že nejste v klubu jak píšete ,no ani nemůžete ,myslím si dobře že ani nejste člen svazu a své holuby vystavujete na jiného přítele z jiné ZO??!!!!. Ano chovejme si každý co chceme ,vůle klubu a chovatelů ,kteří k tomu mají co říct je takovéto rozhodnutí šlechtitelského cíle ,pokud s tím máte problém chovejte si staré typy pštrosů, v tom přece neni problém, ale jak píše mladej proč s tím pořád otravujete a pokud opravdu toto myslíte jinak přihlaste se do svazu ,do klubu a dělejte něco a vaše stále komentáře že je vše na...,a že to vše stejně skončí atd jsou unavující ..myslím že díky těm mladým dravcům co to mají v srdíčku tu ještě chvilku holubařit budeme i když třeba nebude komu co prodat ..to je život...

28.1.2021 18:13

hopi napsal(a):
Jak to je se zbarvením holubů,co je správně,pigr,nebo tygr??? Nebo se dá použít obojí? Pro někoho to je stejné jako bojler a brojler? Doufám,že mi neodpoví chovatelka,která mě přesvědčovala,že šupinatý a šupkatý holub je to samé!!!

samozřejmě pigr a tygr je rozdíl jako trabant a mercedes , ale vážně myslím že perfektně je toto popsáno včetně obrázků na svazovém webu v sekci holubi

11.1.2021 19:35

touzetin napsal(a):
Nevím zda je to k smíchu. Je pravda jak píšete, že dvanáct let a pořád v kurzu. To znamená , že je to pořád dokola a ten samý marasmus. Kniha 111xholubi skončila u mne na zámku v depozitu, pro malý zájem o její koupi a řešila se tím obtížná životní situace vydavatele. Dopadlo to stejně jako u nakladatelství VT či u časopisu Svět holubů. Myslím, že už je to moc daleko, aby náprava byla možná, stačí si pozorně přečíst nedávno založené vlákno "varování". Osobní bída zakladatele, který se ani nepodepsal a i některá reakce. Nemá cenu popisovat to co by měl vědět každý. V krátkosti, tam kde chybí pokora, respekt k práci někoho jiného a vládne především pomluva a zlovolná řeč, se nemůže nic dařit. Je to stejné jako s plevelem v poli. Dřív nebo později, když se to neřeší, vše zahubí. Přeji všem hezké odpoledne Lukáš M. Toužetín.

Vážený pane, v chovu holubů a všem kolem něj neni k smíchu už delší dobu vůbec nic ,tedy mimo toho že si sednu na holubník a užívám si všeho kolem chovu, nebo že se sejdeme s kamarády stejně bláznivými a holubaříme ,což v této době moc možné není tak aspon bylo a je stále co číst v knihách či časopisech i když už nevychází .Bohužel s vydáváním všech věcí kolem holubů je problém a to především v malé základně ochotných chovatelů si takovou knihu či časopis koupit a vydavatel musí být hodně na vážkách zda se do toho pustit a v jakém rozsahu ,nebo sehnat sponzory což není v dnešní době taky moc jednoduché, proto dobře, že někdo jako vy můžete nebo jste mohl pomoci .Odborný holubářský časopis tu hodně chybí, ten troch v chovateli to nemůže nahradit a nikdo jiný než Petr Čech se do toho už nepustí a jeho plně chápu že už dál nechtěl jít s kůží na trh, oba asi víme proč a je zbytečné to tu psát ,jen s povzdechem dodat děkujeme a je to škoda. Zeptám se ještě vás ,jak jste daleko s muzeem zda připravujete nějakou expozici či neplánujete nějakou výstavu třeba v jiném muzeu ,či třeba udělat virtuální prohlídku myslím že je velká škoda neukázat sbírku ,která se u vás nachází .S přáním hezkého dne Roman Kučera

8.1.2021 19:39

jirinovak napsal(a):
Pro ty, kteří nechápou o čem je najednou řeč.

P. Roman Kučera v posledním příspěvku reagoval na 12 let starý příspěvek p. Juraje Kafky (viz citace)

tvl...dvanáct let a pořád v kurzu a jako psáno včera ...omluva ,ale dříve jsem reagovat nestihl

7.1.2021 18:57

zrovna od vás pane Kafka taková kritika nechápu, proč myslíte ,že tento vzorník ať už je jakýkoli bude na vždy ,pokud vím a asi mák k tomu hodně blízko na novém vzorníku se již pracuje .kresby byli nakoupeny od pana Frindela, takže budou stejné jako třeba v německém ,či slovenském vzorníku a naše národní plemena nám rád překreslí a snad se povede vydat do tří let .Pokud vás tento vzorník taky zklame nevím zda nebude chyba někde na vaši straně. A už jsem to psal víše dnes může kritizovat a osočovat úplně každý, ale ptejme se co jsem pro to mohl udělat já..........mohu psát odborné články do odborných časopisů, mohl jsem jít do UOK a vše změnit. mohl jsem napsat knihu aby všichni viděli že na to mám ,mohl jsem se stát posuzovatelem a předávat zkušenosti, ale bohužel nic z toho zatím není vidět ,ale třeba já se budu těšit na nějaký ten odborný článek třeba o genetice, snad se vás tyto řádky nedotknou ,ale nemám rád když se nemůže někdo bránit

7.1.2021 18:39

asi myslíte normálního tygra pokud myslíte tygříka jako u PRK je tento dotaz bezpředmětný .Tedy pokud jde o kresbu tygra na tomto holubovy je probělená hlava, skupina bílých per na štítě ostatní opeření je barevné ,co se týče kresby stříkané ,zde by měla být rovnoměrně rozložena barevná a bílá barva nejlépe 50/50 to znamená střídání bílých a barevných per po celém těle tak asi tak ve zkratce

7.1.2021 18:31

takto obvinit může a umí každý ale co ty otázka, jak jste kopil, proč tedy za tolik když jste je neviděl ,cena 300-400 se vám zdá předražená??????Zrovna pan Nańka je jeden z průkopníků jeho chov znám několikrát jsem ho osobně viděl .holuby posuzuji na výstavách a žádný problém, o zahraničním původu nelze pochybovat a neznám většího srdcaře a člověka co udělal pro texana tolik .Takže po prvním nevhodném nákupu ,někoho takto obvinit mě nepřijde dobrou vizitkou ,ale ted myslím i vaší .Pokud kupuji holuby a nevidím je nechám si poslat fota i když to není ono ,pokud jak říkáte je to na zabiti ,přeci vidím už z fota a pokud kupujete na slepo a chcete zázrak za 300-400 kč je to smutné že to pak takto píšete. Určitě jste to napsal chovateli a vyříkal si to s ním něž jste sáhl k této pro nás neřešitelné hanbě

7.1.2021 18:18

Mazánek napsal(a):
Dobrý deň,
chcel by som sa opýtať, či existuje nejaká publikácia, kde by som sa mohol dočítať o čajoch resp. odvaroch ako liečivách pre holuby.
Často sa diskutuje o čaji z cesnaku, ale sú aj iné ktoré stoja za zmienku?
Za odpoveď vopred ďakujem.

čaje z bylinek používám ve svém chovu několik desítek let s výbornými výsledky. použít se dá takřka každá bylinka stejně jako u lidí, jen je potřeba vědět na co má být ,zda třeba na dýchací cesty, žaludeční ,na uvolnění atd . Nebo univerzální směs. výborné bylinky jsou ,kopřiva ,lichořeřišnice, oregáno ,lípa, pampeliška, máta, šalvěj ,ostropestřec a jedna z nej bylinek heřmánek atd. Vše doslazeno medem s přídavkem propolisu .

26.12.2020 17:02

vlaštovička napsal(a):
Dobrý den,
když už je tady to téma o Českých lyskách a čejkách, pořád mi to nedá a musím se zeptat na čejky kropenky. Chová je tady někdo. Jak moc je kropenčí kresba náročná a je pravda, že po třetím vytržení pírka ono pírko zbělá?
Za Vaše odpovědi předem děkuji.

Jak už bylo psáno .O kresbě kropenky a jejím tvoření se nechci v dnešní době různých hnutí moc rozepisovat ,ale náročná je na tolik na kolik máš trpělivost, kvalitních holubů pro úplné dotvoření kresby je hodně málo. Není nikde psáno že zabělí všechny požadovaná pírka, je pravdou že pírko zabělí i po druhém ,třetím protržení, ale je to spíše výjimkou a záleží na prošlechtěnosti barvy tedy z ohledem na tvrdost peří ,tedy tvrdé barevné peří nemá cenu ani trhat a hodně měkké má zase rádo bělit kde nemá ,proto vybrat toho pravého holuba je opravdu dost složitá záležitost. Momentálně je u nás do deseti chovatelů ,něco málo v Německu, Holandsku a Americe.

13.12.2020 18:29

kouták napsal(a):
Zdravím,holubi v minulosti asi prodělali Stafylokokovou infekci a nyní mají už jen zatvrdlý výrůstek.Nyní už s tím nic neuděláte.Pokud jsou to holubi z vašeho chovu,tak bych si řádně prostudoval Stafylokokovou infekci ,aby k tomu dále nedocházelo.Je to pouze můj dohad a může to být i mnoho dalších onemocnění jako např.Dna.Pouze řádné vyšetření zjistí pravdu.Kouťák

naprostý souhlas.....

18.11.2020 20:04

gary napsal(a):
Kdo si musí poctivou prací bez okrádání zaměstnanců ,zákazníků a státu vydělat svoje peníze, ten si jich váží a nevydá je za takovou blbost, jako je holub - dnes u většiny lidí zbytečný tvor...
pamatuji před 25 a více lety jak na různých akcích jako bylo Setkání mistrů v Šternberku . krajské , republikové a zemské výstavy PH staří důchodci s ušetřenými penězi ze svých důchodů kupovali v aukcích za 5,000 a více vysněné holuby- polobratry a polosestry mistrů Belgie s rodokmeny na křídovém papíře- a pak tyto holuby měli jako modlu, ale nikdo z nich nic neviděl odchovaného a umístěného na tratích..., časem začali na tyto akce ČSCHPH jezdit různí západní chovatelé s cílem prodat zde to , co nemohli prodat doma...a teď se to začíná objevovat i u akcí ČSCH...
Podle mého názoru cena holuba je individuální věc nabídky a poptávky -ale nemá nic společného s hodnotou holuba , ta trvale klesá, neboť kupci ubývají a zájem o holuby též.
Proto si myslím, že cena běžného holuba by neměla překročit 100,- Kč , jen vyjímečně když kupec má mimořádný zájem nebo jde o vyjímečné zvíře lze sjednat cenu smluvní - tzn. kolik kupec chce a může dát.
On totiž koníček nemusí být Business , Ni zisk - ni slávu , ale sobě - to bylo heslo Sokolů...dodávám : pro radost !


jenže každý neměl v životě štěstí aby dělal třeba ředitele a dnes měl důchod větší než, kde jaký řadový zaměstnanec a proto je občas dobré za nějakého toho holuba nějakou kačku dostat a taky zároveň za ty peníze si nového holuba koupit. Vaše cena za holuba je opravdu vtipná pro mne je cena holuba také vyjádřením mé práce a toho jak si toho koníčka vážím ,zároveň říkám že holubi budu chovat i kdybych neprodal jediné zvíře, ale zároveň neprodám holuba pod cenou raději z něho udělám velmi chutnou polívku. Aukce poštovních holubů byli a jsou jeden velký podvod s rodokmeny a původem holubů ,myslím tedy u nás v Belgii či Holandsku, věcí nemožnou ,protože na většinu těchto holubů se dělají genetické testy ,ale to víte nebo vás určitě informovali vaši známí holubáři. Nevím o jakých aukcích ČSCH mluvíte ,o žádných nevím a myslím že náš svaz /ne váš /ani takové nepořádá .Jinak každý holub či kvalitní chov si kupce a to i v této době najde ,třeba dnes odešlo osm páru do pět set km vzdáleného Polska za cenu slušného průměrného platu a zároveň padesát holubů pro dravce i z odvozem zdarma .Ano cena holuba opravdu nemá nic společného s hodnotou holuba ale nesouhlasím s tím, že stále klesá ,u mě úměrně stoupá s další chovnou hodnotou jeho potomstva a je jedno že jsem za něj dal dvacet tisíc nebo dvacet korun ,a to že ubývá a není zájem o holuby ,přece neznamená nebo spíš nesnižuje hodnotu a cenu holuba...pozdrav do S..... a ať se daří

7.10.2020 13:27

Kluci bylo by fajn se mýlit,ale po novém plánu generála budem rádi za příští rok.za mě bych do výstavy chovatel nevkládal čas ani peníze ,normálně je stratová půl mega a co teď pokud ji zastaví na poslední chvíli.nikoho nechci obviňovat ale myslím že si svaz výstaviště pronajímá za slušný kačky ,neznám podmínky storna a ostatní ale .....už jen že máte poslad peníze do předu v téhle době kdy jistota není ani 50 na 50 ale rád se budu mýlit. Dnes sem četl inzerát že prodá pan slepice ze zrušené speciálky která měla být na Morávií ví někdo něco bližšího o Brně

12.8.2020 14:12

Určitě ,,,budu vystavoval osmdesátku holubů

5.8.2020 13:30

Přijeď na setkání čejkaru do Chmeliku 12.zari mužem pohovořit po netu či jinak to nemá smysl.cervenych chovám 15 páru a jetu sedmdesátka holoubat,červená je barvou hodně náročnou ,chce velký stav holubů a hodně znalosti ,,,aspoň tedy u čejek ,a pravda tu zazněla že není vůbec ale vůbec kde brát krev a v bezrousych už vůbec,,,vše na dlouhé povídání ale tady psát nechci ,,, Kučera

22.2.2015 18:45

Jardo krásný věci hlavně pro milovníka holubů a historie, mám hodně věcí ve svém skromném muzejíčku ale rád se k nim vracím..postesknu si jen nad jedním, když vidím jak mizí tyto věci po zemřelých kamarádech, kdy to rodina hodí do koše a spálí.je to moc škoda pro ně zbytečný odpad pro nás pro mnohé zázrak..Roman.

22.2.2015 18:39

Ano nelze než souhlasit, posouzení a potom výběr nejlepších holubů i za přítomnosti vystavovatelů s tím že nikdo neprotestuje proti výběru posuzovatelů..pak to má smysl, je potřeba všem vysvětlit proč ten a ten holub dostal to a to, třeba letošní posouzení na speciálce rakovnického kotrláka byla radost s tímto klubech i posuzovateli posuzovat, pokud se má klub rozvíjet musí fungovat komunikace mezi klubem a posuzovatelem.a k tomu žádný proškolený specialista nepomůže, gor kdyby byl klubu nucen...to názor můj Roman.

22.2.2015 18:33

Ahoj..no pro mě snad jeden z nejhorších věcí co UOK za poslední dobu vymyslela, teda ještě po té blbosti jako kategorizace posuzovatelů, postrádám v tom hlavně smysl při, počtu sedmdesát posuzovatelů, z toho několik nečinných či z důvodů stáří neposuzují, ano v německu to chápu, velká zem, více jak tisícovka posuzovateklů to má možná smysl.U nás si zatim každý klub svoje posuzovatele vychovává jak umí a většinou k tomu aby toto plemeno šlo do předu.ovšem v našim zemích je taky sportem že pokud se to klubu nelíbí, pozvou nové, a pak zase nové a jediné co trpí je plemeno, u nás nikdo nechce slyšet názor u nás chce každý 96 a více.. toto by možná mělo smysl kdyby byla centríální nominace na všechny výstavy, ale tím směrem snad nikdo jít nechce, jinak co vím toto se týká jenom stávajících posuzovatelů, neb bylo nedávno řečeno že pokud někdo chce dělat specialistu musí udělat centrální zkoušky a pak at si dělá co chce a že by to bylo jinak to netuším ale zase by to byl docela podraz na stávající posuzovatele...dále by mne docela zajímalo kdo bude třeba zkoušet rejdiče nebo racky ze stávajících komisí, neznám nikoho kdo by o tom mohl uvažovat na tož si to vzít na triko a zkoušet a to nebude jenou u této skupiny, nechci nikoho nějak podcenovat ale kdo je u nás v komisích tak geniální, že by chtěl zkoušet ostatní z nás..možná by bylo lepší soustředit se na jiné věci jako kvalitní školení, novinky ze tříd, to aby nikdo neposuzoval ve svuj prosopěch, to aby bylo tvrdě stíháno třeba vědomé posouzení staváka se zastřiženou kapkou a oceněním 96, to aby posuzovatel věděl jak správně roztáhnout letku a tak bych mohl pokračovat..nechci tu podcenovat či jinak osočovat svoje kolegy ale toto a v tomto znění je neskutečný nesmysl bez racionálního uvažování...můj názor na věc..Roman.