Veronika 2021

Moje příspěvky

29.3.2023 11:01

Dobrý den, náš pes má chronické problémy se zády. Jednou už i ochrnul a byl na operaci. Párkrát do roka se mu to vrací. Vše řešíme samozřejmě s odborníky, ale rádi chodíme na výlety do přírody a procházky, což ne vždy zvládá. Máte prosím doporučení na batoh s pevným dnem/kočárek který by zvládl i nějaký ten terén a nestál 10 tisíc? Děkuji.

16.6.2021 12:11

lesnížínka napsal(a):
Pes žral donedávna CBD kapsle na klouby...protože prý protizánětlivé. Ať jsem mu na ty klouby dávala cokoliv, vždycky mi přišlo, že všechno mělo účinek jen pár týdnů. U CBD píšou, že dokonce se po čase mlže dávkování snižovat, stačí míň účinné látky. No žádný zázrak se opět nekonal. Ale nevím, jak by to mělo pomoct na váš problém...na to by měl pes mít spíš tu mariánu jako takovou, ne? Tady ta účinná látka na hlavu není přece...?

Asi by bylo fajn si nastudovat účinky CBD, když nevíte jak by to mohlo pomoct se separační úzkostí ...🙂👍🏻 Zde jsem požádala pouze o tip na kvalitního výrobce, nechci vést diskuzi o účincích. Očekávám že se do diskuze zapojí ti kteří mají zkušenosti a ne ti, kteří ani účinky CBD kapek neznají. Nic ve zlém 👍🏻

16.6.2021 10:52

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
CBD je jen nove marketingove navonena kraska, co se chce (a musi) prodavat...
Nerikam, ze to nemuze fungovat.
Ale, pokud chcete kvalitni a overenou firmu, proc nesahnete po Bachovkach? Tam je vse jasne i overene...

Partner CBD užíval a výsledky pociťoval. Bachovkám já osobně nevěřím, užívala jsem je a změnu žádnou neviděla.. 😏

15.6.2021 12:11

Ahoj, máte prosím někdo zkušenost? Doporučíte opravdu kvalitní firmu? Potřebuji jako doplněk při odstraňování separační úzkosti. Díky všem.

4.6.2021 19:19

Terven napsal(a):
A dostával ATB, ne? Může mít průjem po nich, na vině nemusí být žrádlo. Plus další medikamenty, na trávení celkově nic moc.
Já po zkušenostech nedám dopustit na Probican pastu, k dostání na veterině. 2x nám u pinčový krásně vyladila trávení.
Mimochodem, ona byla asi stejný případ. V původní rodině žrala kdovíco, v útulku Britky. Ale údajně spíš nežrala až žrala, museli jí krmit z ruky. U nás se rozežrala jako kyselina, ale změna stravy v kombinaci se stresem způsobila střídání průjmu a zácpy, průjem byl i s krví...
Pomohla nám právě pasta Probican no a zázrak se stal, když jsem konečně zahodila obavy a dala jí úplně syrový maso.

Nevím co za léky bral, bude to v jeho papírech z kliniky. Ale že by to bylo z atb i když průjem neměl do doby než dostal vařenou stravu?

4.6.2021 13:18

Zrzavci napsal(a):
Ano brambory a kuřecí prso, pěkně suchý. Ten vývar opravdu zředit na slabounko ,když byl čistě granulový a asi taková nížší řada granulí, jestli jsem zaregistrovala. To pak pes není zvyklý.
Dovedu si vás v té masně představit , ale zase jste trochu osvěžila řezníkovi den

Když to kuřecí prso nakrájíte, nemusíte ho ani vařit dvě hodiny, prostě jen do doby, kdy bude měkké (vidličkou oddělíte) . Když jsem měla feňuli po operaci - žaludek, torze, dělala jsem to, že jsem brambory a maso rozmasakrovala v robotu na kaši, aby se jí to dobře trávilo

Já jsem to s tou rýži nechtěla tady někomu rozporovat, abych nebyla za chytrou, protože dřív se opravdu rejže dávala jako dietní, ale dneska to už spoustě psům vadí a ty brambory jsou takový příjemnější a jednodušší na trávení do pupíku.

Skvělé, děkuji. Ano, nebyl krmen ničím kvalitním. Prostě u rodičů jedl své granule kdy se mu zachtělo plus někdy dostal něco od stolu.. takže teď to musí být šok no. Jen se to teď nehodí kvůli těm nohám jeho..

A mám mu to tedy taky udělat na kaši nebo nechat kousky masa v těch rozmačkaných bramborách? Děkuji 🙏🏻

PS- v řeznictví se asi opravdu pobavili, vystresovaná ženská co má doma částečně ochrnutýho psa a neví z čeho se dělá vývar 😆

4.6.2021 13:07

Zrzavci napsal(a):
Zkuste rýži nahradit uvařenými a rozmačkanými brambory. Pro některé psy bohužel rýže jako dieta není vhodná, zjistila jsem to díky naší útulkajdě, u který rýže výrazně prodlužovala střevní problémy. Uvařte brambory a rozmačkejte je na kaši - suché. Už dávno neplatí, že pes a brambory k sobě nepatří. Prso nechte, to je suché maso a dietní. Ten vývar byl slaboulinký? třeba naředěný?

Dobře zkusím brambory. Nebyl slabý. Vařila jsem kuřecí asi tak dvě hodky na mírném plameni. Pak jsem přidala pár lžic vývaru do té rýže a kuřete. Víte, já nejím maso.. 😅Už jen zjsitit co mám vlastně chtít v masně na vývar byl zážitek 😆Tak dnes zkusím tedy brambory + kuřecí prso?

4.6.2021 13:01

No, tak má průjem 😔 Včera jsem mu udělala rýžový rozvar, kuřecí prso a zalila trochou vývaru. Přijde mi, že je ve stolici hlen a byla světle hnědá. Teď si dal trochu granulí. Tak teď moc nevím jak pokračovat 😔

3.6.2021 17:56

Veronika 2021 napsal(a):
Díky za podporu. Dám vědět co řekl doktor 👨🏻‍⚕️

Pak doktor Tomek je opravdu kapacita. Úžasný přístup. Byl moc rád, že jsme pejska dovezli. Líbilo se mu jak chodí. Vyloučil poranění na další části páteře. Bolestivost se mu ale nelíbila, chce aby se psi po zákroku cítili komfortně. Když viděl jak chodí nečekal, že bude tak zatuhlý a bolestivý. Dal nám léky od bolesti a na žaludek. Ukázal jak promasírovat, v úterý mu máme zavolat a dohodneme se jak dál. Myslí si, že by mělo být vše v pořádku. Pak zahájíme buďto magnetoterapii nebo hydroterapii dle stavu.

3.6.2021 13:09

Zrzavci napsal(a):
Rozumím vám, člověk už je úplně vykolejenej a jakákoliv bolestivá reakce pesana ho sevře jak do svěráku. Vydržte do odpoledne.
Je jasný, že jste to nemyslela zle, však kdyby jo, nebudete podstupovat takovýhle martirium. Já svým pesanům říkám klidně čokle obludný a taky to není myšleno vážně (když neprovedou nějakou lumpárnu :-) ) Hele-já jdu k zubaři a potřebuju prostě injekci, protože jsem hysterka, co na sebe nenechá sáhnout. A co? Jsem pro to horší člověk? Ne jsem enem citlivější, no a on bude taky.

Díky za podporu. Dám vědět co řekl doktor 👨🏻‍⚕️

3.6.2021 12:39

Zrzavci napsal(a):
Držím, držím, ono to tělo je rozbolavělý, nemusí být vyloženě hysterka.Však v těle souvisí kolikrát všechno se vším. Když vás bolej záda, bojíte se kýchnout. A to vás bolej "dole". Tak určitě shledají, že je v pořádku. Dejte vědět.

Tu pláštěnku bych dávala i z preventivních důvodů, aby si jizvu o něco nepoškodil, nebo třeba blbá situace, cizí pes, divoký při kontaktu, který nebude poslouchat majitele, může hrábnout packou, ne chtít vyloženě ublížit a jizvu , ránu poškodí. Dávala jsem softshelovou našemu ohaříkovi teď po té operaci, aby si to někde při venčení, když už mohl, o něco nerozrycnul, nebo aby feňule, která je švihlá do makovice, po něm v láskyplným gestu nehrábla tlapajznou. a dobře jsem udělala, protože se mu přesně na boku chytla větývka z šípku, co ležela u cesty. Takhle to měl chycený ne na ráně, ale na látce pláštěnky.

Taky doufám, že jde jen o spojitosti s pooperačním stavem. Tu hysterku jsem nemyslela nějak zle, ale i ještě než se stalo tohle všechno tak třeba stačilo o něj zavadit a kvičel jako by ho člověk přeřízl napůl 😅

Jsem uzlík nervů, cítí to ze mě. Ale ještě než byla operace byl doma v bolestech (asi se tam už něco dělo) a já s ním lítala po doktorech a injekcích. Takže když teď zakňučí udělá se mi úplně zle a zmocní se mě strach. Když bude dnes vše ok u neruologa, uklidním se a budu mu schopna dát větší pocit jistoty 👍🏻

3.6.2021 12:20

Ano, máte pravdu. Koupím.

Dnes jedeme na veterinu. Kňučí když žere i když mu to dávám z ruky. Mám strach ať něco nepodceníme, budu klidnější když se na něj neurolog podívá. Volala jsem a v případě že měl operovanou hrudní a ne krční páteř není prý moc důvod aby se nechtěl zohybat k miskam..

Modlím se ať je jen "hysterka" a nic mu není. V prvé řadě mi jde o něj a druhak už jaksi nejsou finance na další zákroky. K dnešnímu dni jsme na 42 tisících. Držte nám palce 🙏🏻

3.6.2021 10:06

Zrzavci napsal(a):
a jo! to mi nedošlo s tím kokosákem.

Pro tu "desinfekci okolí" jsem právě používala ten měsíčkový , takže Veroniko, pokud máte možnost, koupila bych ten.

Zkusím na kousek hřbetu kokosak a kdyby ho to lákalo, koupím jiný. Děkuji.

3.6.2021 10:04

Zrzavci napsal(a):
Jo klidně kokosák - lépe rozpuštěný, ale to nevím, jaká je pak teplota? Masáže jsou supr. Já myslím, že to zvládnete. Ještě se třepe? Jak spí- dobrý?

Třepe se už míň, ale po ránu se třepe venku každý den ..i bych mu koupila svetr, ale nevím jak bych ho do toho navlékla, manipulace je dost obtížná. Spí dobře, kňučí jen než pochopí že se jde fakt spát a že do postele prostě nepůjde.

3.6.2021 08:03

Zrzavci napsal(a):
Veroniko, jste skvělá, že jste ho takhle přebrala do péče a držím pěsti, ať se pesan dobře hojí. To nepití - včera jsem psala v rychlosti reakci a ona se nezobratila - ono jde o to, že může být po operaci i zavodněný z infuzí. Upozorňoval mě na to náš vet, nedávno, když jsme měli pesana po operaci, že možná nebude zpočátku tolik pít.
Tak doufám, že si všechno sedne, udělala jsem mu supr domeček, pupikovi marodnýmu. Tak ať je to hojení co nejdřív za vámi a můžete se pustit do rehabilitace.

Jo a ještě k tomu hojení - mám takovej velmi praktickej typ od jedné nejmenované zdejší šikovné - co a jak kolem pooperačních ran:

Zpravy z bojiste – doslo k prvnimu blemcani. Jako vzdy neni pricinou jizva samotna, ale oholeny partie tela. Jak jsem radila jinym po zkusenostech, tak cinim i ted. Otrit jemne vlhkym cistym mekkym hadrikem oholeniny MIMO OPERAČNÍ PARTIE, sesbirat tak pidikousky srsti. A pak potrit decentne necim zase pouze v okolí rány, ne ránu samotnou, podrazdenou pokozku, davam modrou indulonu. Nejvic pece blemcavy ma samoze predni packa, ze ktery ji az dneska vyndavali kanylu. Taktez osetreno a natreno.

4. den – blemcani oholenych partii pokracuje, krome indulony jsem nasadila telove mleko Dove. 🙂 S tim vypada feňule spokojenejsi, mleko je tekutejsi a zjevne ji vic pokozku uklidnuje.

Souhlasím s tím posledním- že to tekutý mazání je lepší. Já pro sebe používám různé oleje, žádné krémy, takže jsem nasadila měsíčkový olej, měsíček sám bude i to okolí rány udržovat "čistý". Takhle se mi podařilo, díky té radě udržet pesana taky bez límce a vystačili jsme s tričkem, bavlněným, je to lepší než pruban, který může ránu dráždit.

Děkuji za podporu❤️snažím se, snad to dáme a hezky se rozchodí. Ale nechce si lehat na bok abych mu nohy mohla protahovat, tak aspon masiruji i když si na nich leží plus když ho postavím, tak se taky dá nějaké cviky z plánku udělat. Za týden je objednaný na hydroterapii.

Jj asi to tak bude s tím pitím..žádné známky dehydratace nejeví, zkoušela jsem podle návodu, co mi sem někdo dal.

8.6. máme jit na vytažení stehů, jizvu masíruju a jinak si ji vůbec nevšímá. Oholenou část kolem jizvy zkusím udržovat podle návodu, díky. Možná by šlo i kokosovým olejem? Vím, že má mít antibakteriální účinky.

3.6.2021 07:22

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já bych si ještě dala pozor na podlahu. Klouže to? Vypadá to tak, z fotky. Myšleno psovi, nemá do čeho zatnout drápky. Pořídila bych pruhy něčeho neklouzavého, třeba vyřazený koberec nastřihat, poklást pěšinky bytem. Ať má pocit bezpečného došlapu.

Ano, vím o tom. Máme to i v pokynech z veteriny :-) Na fotce to není, ale jinak je v obýváku koberec, tak když tam pejska přenesu má pevno pod nohama nebo je rozprostřená před jeho klecí hrubá deka, když chce vylézt ven. Ale teď má mít skoro tři týdny ten pohyb fakt hodně omezený od 2-3. týdne mu vymyslím nějaké ty kobercové pěšinky, díky.

2.6.2021 23:40

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co to je "klasika z obchodu"? Granule má jaké značky? Nehodlám brojit proti granulím, jen se třeba dá najít jiná značka, která bude rekonvalescentovi časem víc vyhovovat.
Pro teď, když jde o rozežrání a rozpití psa, bych přešla na vařenou stravu. Uvaříte maso - když nesnese hovězí, tak jen kuřecí bez kůže, krůtí libové, bílou rybu či králíka, ve vývaru pak brambory, batáty, rýži (jedno, druhé nebo třetí), přihodíte mrkev nebo brokolici, rozmačkáte či nakrájíte, zvlhčíte ještě a podáváte. Buď na dlani jako koni, abyste nepřišla o prsty, nebo časem do misky. Vícekrát denně. Jak starý je vlastně pejsek?
Zakrytí klece zkuste, většině psů to vyhovuje. On průvan může být i při zavřených oknech, luft při podlaze, pokud nemáte vše hermeticky utěsněno, se objevuje běžně. Jste moc hodná, že o něj tak pečujete, držím palce.

V srpnu bude mít 5 let. Ano, zítra budu vařit a podívám se přesně na značku a složení žrádla, co máme doma (nevím to, protože jsem ho dost narychlo převzala od rodičů a posledních pár dní mám v úplné mlze..) . Teď večer měl konzervu kuřecí+zelenina. Dávala jsem mu ji z dlaně jako koňovi, snědl 🙏🏻 Klec jsem zakryla a zatím si nestěžoval 😆 Děkuji všem!

2.6.2021 22:58

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zadavatelko, zkuste pejska krmit z dlaně po troškách, aby nehltal, tipy na vařenou stravu máte skvěle výše popsané. Rady na vývar a jiné ochucení vody zde také padly. Takže já jen k tomuto:
Na kliniku jsem volala dnes ráno, že se často třepe jako by mu byla zima (zřejmě stres)
Může to být stresem, bolestí po operaci, ale také mu může klidně být zima. Takový průvan, to je prevít. Zkuste si na čtvrt hodiny lehnout do míst, kde má pejsek umístěnou klec jen ve spodním prádle a uvidíte, ucítíte. Ono se to nezdá, ale s oholeným hřbetem, rozhozenou termoregulací po operaci stačí málo a psovi je zima, i když je venku hic. Nemáte otevřenou ventilačku, okno? Nebála bych se pejska něčím zakrývat, ať má teplo na zádíčka.
Klec máte skvěle vybavenou, přehodila bych přes ni ještě něco ze tří stran a nechala otevřená jen dvířka, jednak kvůli případnému průvanu a druhak pejsek bude mít pocit většího bezpečí, doupěte, nory.
Btw, jaké granule a konzervy krmíte?

Dobře zkusím z dlaně, děkuji za tip. Právě na okno dáváme pozor, zakrývat se snažím ale moc se mu to nelíbí. V rámci rehabilitací ho dvakrát denně nahřívám gelovými polštářky. Už jsem uvažoval, že klec přikryji, jen jsem nevěděla jestli mu nebude právě vadit, že nevidí ven, vyzkouším.

No, upřímně, konzervy žádná sláva co se obsahu masa týče, koupila jsem mu 100% kuřecí za dost peněz a to měl průjem kdysi dávno, tak jsem to teď nechtěla riskovat a pokračuji v té klasice z obchodu, co mu dávali někdy rodiče. Nechám si ráda poradit jakou značku mu koupit. Jen jak říkám z hodně vysokého obsahu masa - průjem. Hovězí nesnese vůbec. Kupuji kuřecí. Pak klidně stravu překopu, jen teď po operaci a s částečnou parézou je průjem dost nežádoucí..

2.6.2021 22:50

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Granuláři doslova "chlastají", na keksy doplňují téměř 100 % vody. Konzervy obsahují cca 70 % vody a víc, tak si to spočítejte a neděste se. Můj pes na mase nepije skoro vůbec. Akorát večer, kdy do kouzelné krabice se zmačkanými papíry dostane 2 kusy sušených plic na cm kousky, aby byl od něj aspoň čtvrt hoďky klid na večerní hygienu. To pak vartuje před sprcháčem, aby ho mohl "vysušit".

aha, to bude ono, na granulích pil hodně, teď na konzervě méně, díky

2.6.2021 21:28

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, rýži trochu rozvařit, aby udělala takový "šlem". Je to klasická průjmová dieta, dělá to dobře trávení, nezatěžuje to. Asi mu to teď udělá lépe než granule. Po takovém zákroku tím jistě nic nezkazíte. Jen počítejte s tím, že je to téměř bezezbytková strava, abyste se nevyděsila nad případným úbytkem stolice (omlouvám se za explicitnost, ale píšete, že nemáte příliš zkušeností ). Maso mu můžete dát z vývaru, ale raději mu nedávejte kůže, aby ho to neprohnalo, spíš čisté maso (libové). Misku mu nabídněte klidně do pelíšku, jak radí Megí, je to marod, takže udělejte cokoli pro jeho pohodlí, i kdyby měl někdo doma protáčet oči. Musíte vymyslet způsoby, byť by byly sebevíc nekonvenční a nevýchovné :-), jak do něj dostat potravu a tekutiny. Vývar je dobrý, je zdravý, posilní.
Kdybyste měla dojem, že nemáte dostatek informací, nezdráhejte se na kliniku zavolat, není na tom nic špatného, trapného. Jistě jsou tam na doplňující dotazy zvyklí

Edit: Ještě mě napadlo... Můžete zkusit i nějaký experiment stran krmného režimu. Samozřejmě nic radikálního, ale jestli byl zvyklý např. na krmení dvakrát denně, klidně bych mu zkusila tu denní dávku rozdělit a nabídnout svačinu uprostřed dne. Třeba by mu nyní více vyhovovalo četnější krmení menšími porcemi než velké porce méně často.

Děkuji za podrobný popis🙏🏻 Na kliniku jsem volala dnes ráno, že se často třepe jako by mu byla zima (zřejmě stres) a taky jsem řešila jestli může do pelechu má ho trochu vyšší a nesmí ještě moc zvedat nohy. Jsou tam moc ochotní. Byli jsme v Brně klinika Jaggy. Teď večer se mi daří do něj dostat vodu, tak že ji naberu do své dlaně a on pije, tak jsem moc ráda.

Další průšvih je že nebyl od mala zvyklý být sám, vždy s ním někdo byl, takže jsem si musela vzít volno v práci, nemůžu ho bolavého po operaci nechat vyvádět doma. Zničí na co přijde. Až se vykurýruje, tak ho musim začít učit. Teď se alespoň snažíme být ve vedlejší místnosti několikrát za den a vidět na něj jestli nedělá hlouposti apod. Plus nespí v posteli, což je taky změna oproti dřívějšku. Musíme zkusit maximum :)

Edit- u rodičů měl v misce celý den, žral kdy měl hlad