xverus

Moje příspěvky

20.10.2007 19:05

lucky napsal(a):
Zapoměla jsem odpovědět ohledně toho střelu, že? Já jsem v tomto pouze začátečník, ale pokud se ti střel svlíká, tak ho můžeš a nemusíš odloupnout či odříznout. Neměla by jsi moc zajíždět do "živého"..pouze odstranit místa, kde již odpadává sám, pokud máš koně, který může mít sklon k hnilobě. Ale ta má ještě další příčiny, pokud vím.
Jinak tady jsou nějaké fotky ze semináže, ale moc vám to asi nepomůže...kdo se chcete o kopyta více zajímat, doporučuji studovat a studovat.... http://equus.silhan.cz
Jinak já jsem ta osoba se žlutavou vestou

Ano, přesně tak jsem to myslela, špatně jsem se vyjádřila - když se starý střel odlupuje, tak mu pomoci pryč. Do živého nezasahuji. Hnilobou netrpí, nevěděla jsem jak to přesněji popsat. Za fotky moc děkuji, myslím že jsou docela poučné (hlavně ta druhá fotogalerie - s pitvou kopyta). Strávila jsem nad nimi pěknou chvilku :o)

15.10.2007 11:37

lucky napsal(a):
fakt je, že se to vyplatí. Vidím, jak moc jsem Use ubližovala tím, že ji strouhal kovář..sice jo, je dobrý..na podkovy..ale jak moc ji ubližoval vyřezáváním kopyt. Když jsem ji dnes viděla jak si v pohodičce kluše po cestičce se štěrkem..když ji vystrouhal, tak měla hrůzu v očích, když tu cestu jen viděla!

Ahoj, ty kopýtka by mě taky zajímaly - nechtělo se mi přihlašovat a zaplatit poplatek, když nevím, co pak za to dostanu :o) (myslím equus) Ale když teď vím, o co jde, tak to je jiná Ještě by mě zajímalo - jak jsi psala o střelce.. Ponďu si strouhám už pár let taky sama, kováře viděl pouze jednou v životě, nemáme problém na jakémkoli povrchu, ale tu střelku trošku upravovat musím. Když jsem mu ji nechala úplně na přírodno, tak se mi stávalo, že když už přerůstala a pomalu se začala odlupovat, tak se ta mrtvá část různě nahýbala přes střelkové rýhy a kopyto začalo zahnívat (přesto, že poník má ve stáji sucho a čisto a z kopyt mu samozřejmě vybírám každý den). Zajímalo by mě, jestli je to normální proces a nebo jestli jsme nějaká vyjimka. A moc chválím koníka, je jako z pohádky

4.10.2007 20:09

avecaesar napsal(a):
Nevím, jaký jsou podmínky pro založení klubu u ČJF, jen vím, že musí být tři lidi a ročně 1500Kč Jestli chcete založit vlastní, navrhuju název, ze kterýho budou soupeři smutný - třeba Vymetači prvních míst, Diagnóza vítězství,..

Ladi, jestli chceš k nám do klubu pro příští rok, tak mi napiš na mejla adresu, rodný číslo a jestli máš jezdeckou licenci tak číslo

Jéé, taky chci zkusit vytrvalost, ale máme ještě času a času... Za pár let se ozvu

4.10.2007 19:50

jessika napsal(a):
Věrko odkud přesněji jsi?

Krásný leguán.. písnu ti na mail

3.10.2007 16:33

sabina napsal(a):
tak jedem dál...slečny

Jej, no tady to ožilo Tak když představování - jsem Věrka, je mi 21, doma menší zoo - z toho, co se sem hodí je to poník (má v sobě z 1/8 araba ) a od letošního července i dvouletá arabka Syrah. Ten pocit, než jsem si pro ni jela a když jsem ji potom přivezla si pamatuju velmi dobře.. Taky mě museli od stání odtrhávat

Jessiko - koukala jsem na vedlejším fóru, že jsi od Brna - to je výborné, já taky :o)) Jinak ani jeden z koníků nebyl nikdy kovaný, poník má kopýtka jako z oceli, se Syrah se zatím jen tak procházkujeme, tak uvidíme časem jak budou reagovat na zátěž (ale doufám, že to bude bez problému jako u ostatních arábků). Výšku nevím aktuální, na jaře to bylo 139, ale ještě poroste a poroste..

Jinak se omlouvám, že sem se tu zase dlouuho neukázala, ale nějak není času nazbyt. Vždycky to tu jen prolítnu, co nového a pádím :o) Tady jsou ti dva moji:

29.9.2007 11:36

xverus napsal(a):
Ano, je to výmysl médií, nechtěla jsem nijak urazit tento druh psů. Ale často se plemena tohoto typu vychovávají tak, aby napadali - alespoň v našem kraji je obvyklé, že si je pořizují mladí nezodpovědní lidé a vychovávají je právě tak, aby napadli. Samozřejmě se tak dá vychovat každý pes, ale právě díky médiím si lidé, kteří chtějí mít opravdu ostrého psa kupují tyto plemena a opravdu nevím, jak je tomu jinde, ale u nás to žádný pes tohoto typu, které znám, nemá díky svému páníčkovi v hlavě v pořádku (když například pes uvidí v lese srnku, tak majitel není schopen psa ovládat) = nedostatek výchovy, nezodpovědní lidé. Ano, mohou za to média (a možná také móda), naprosto souhlasím.

Možná mám také trošku zkreslený pohled, protože mě nikdy žádný pes než onen pitbull nenapadl. Vlatně ano - jednou napadl bez varování kříženec pitbulla mého psa. Bohužel jsem jim stála v cestě. (pozn. oba byli na krátkém vodítku, pouze jsme se míjeli, můj pes nijak neprovokoval, šel na prověšeném vodítku těsně vedle nohy, dokonce v té době ještě ani neuměl vrčet - zkrátka společenské plemeno). Takže se omlouvám, ale jistě se mnou musíte souhlasit, že např. strážní plemena vyžadují jinou výchovu než společenská a čím je pes ostřejší, tím víc potřebuje důslednější výchovu. A je škoda, že spousta lidí pouští psy z vodítka, když neposlouchají alespoň na základní povely i v krizových situacích (ale u nějakého pudla neuposlechnutí jistě nebude tak tragické jako u pitbulla, jehož první skok mířil přímo na hrdlo).

29.9.2007 11:20

kathey napsal(a):
Nechci nějak znevažovat toto téma, samotnou mne a koně jednou napadl německý ovčák, ale proboha, co je to bojové plemeno??? Výmysl médií, který lidé používají, bohužel v neprospěch takto označovaných psů :-(

Ano, je to výmysl médií, nechtěla jsem nijak urazit tento druh psů. Ale často se plemena tohoto typu vychovávají tak, aby napadali - alespoň v našem kraji je obvyklé, že si je pořizují mladí nezodpovědní lidé a vychovávají je právě tak, aby napadli. Samozřejmě se tak dá vychovat každý pes, ale právě díky médiím si lidé, kteří chtějí mít opravdu ostrého psa kupují tyto plemena a opravdu nevím, jak je tomu jinde, ale u nás to žádný pes tohoto typu, které znám, nemá díky svému páníčkovi v hlavě v pořádku (když například pes uvidí v lese srnku, tak majitel není schopen psa ovládat) = nedostatek výchovy, nezodpovědní lidé. Ano, mohou za to média (a možná také móda), naprosto souhlasím.

29.9.2007 10:06

jajaa napsal(a):
Mě se to stalo jednou, jela jsem kolem zahrádkářské kolonie, chlap měl otevřenou bránu na cestu, dalmatýna puštěnýho na volno. Pes, jak mě viděl, se rozběhl a začal kobyla skákat na nohy a břicho. Kobča je splachovací, u koní máme psy, takže je na ně zvyklá, nikam nezdrhala. Pes taky jenom štěkal, volala jsem na majitele, ať si ho zavolá a ten nic, takhle jsem ujela bezmála 100m, se psem pod břichem, to už jsem toho měla dost, tak jsem mu prostě, když skočil, nastavila nohu ve třmenu, úctyhodně se třísknut o třmen do hlavy, zadunělo to a pes byl v tahu...A proto nechci plastový třmeny
Hodně často se mi stává, že mají lidé puštěnýho psa, ten se začne motat kolem koně a oni na mě ještě volají, že je hodný, že koníčkovi neublíží...njn, jenomže kobyla se taky může jednou naštvat, kopout a pejsek už nebude, jenomže to nikdo nepochopí...

Mám poníka KVH 115, takže někteří psi jsou prakticky stejně velcí jako my. Když vidím že se na nás řítí pes, tak otočím poníka proti psovi a rozjedeme se co nejrychleji to jde (samozřejmě to neaplikuju u bojových plemen psů) a pak se směju jak se za kňučícím psem jen zapráší. Funguje to téměř na 100%, mají hrozný strach, když vidí, že to trošku větší zvíře se nebojí a ještě se na něho rozběhlo. Pokud to na některého nezabere, tak už si to poník vyřeší sám a dá pejskovi do kožichu razítko. Ale také se mi jednou stalo, že na nás zaútočil pitbull (naštěstí s košíkem) - byla to taková rychlost, že se nedalo reagovat - poník naštěstí zůstal stát, protože útěkem by ještě podpořil jeho lovecký pud. A taky pochybuji že bychom byli rychlejší. Šel poníkovi přímo po krku (košíkem ho mlátil do hrdla), tak jsem se ho snažila otočit k němu zadkem a nato šel po mě (modřiny od košíku jsem měla pořádné - hlavně na nohách, ke krku se nedostal). Majitel se ani neomluvil a já si ani nechtěla představit, co by se stalo, kdyby mu ten košík třeba spadl. Bojová plemena neodsuzuji, ale po tomto zážitku k nim mám velký respekt a dávám si pořádný pozor. Pak už mám jen takové úsměvné zážitky, když nás třeba v lese hlídala doga (asi čtvrt hodiny), dokud nepřišel její páníček a pak k němu běžela s výrazem: Podívej co jsem to našla, to je co? :o))

11.9.2007 18:56

xverus napsal(a):
Dostih vyhrál achaltekinec, druhý byl Gabor (jak už Lesterka psala), pak doběhli karačájevci (kabardinci) - to nevím, ty dvě plemena se mi nějak pletou, tak se omlouvám. A poslední Beník. Myslela jsem, že se ty dostihy běhaly na závěr každého dne, byla jsem tam jen v sobotu - výsledky odpovídají sobotním.. To jsem se zrovna tak pěkně trefila?

A fotky arabů ani dostihů nemám - i když jsem myslela že budu fotit ostošest, tak jsem nakonec raději sledovala každičký pohyb, abych si to pěkně prožila (s okem za foťákem to přece jen není to pravé). Mám jen fotku Beníka, ale nějak jsme se mu s kamarádkou nelíbily, nechtěl dát ouška dopředu. Holkám i koníkům to opravdu moooc slušelo. Byla to krásná podívaná Asi nejvíc mě zaujalo vyhazování Gabora na povel - to mám dotaz na Šárku - nevyhazuje potom i bez povelu, třeba když se mu něco nelíbí? Věřím, že když se koníkovi věnuje spousta času, tak by to neměl být problém, ale stejně... Moc by mě to zajímalo

Tak aspoň něco jsem našla.. Ale fotka moc kvalitní není

11.9.2007 18:41

lucky napsal(a):
Kdo se toho dostihu účastnil? Znáte někdo podrobnosti? Fotky..máte někdo?? Símm!!! Dávejte sem!

Dostih vyhrál achaltekinec, druhý byl Gabor (jak už Lesterka psala), pak doběhli karačájevci (kabardinci) - to nevím, ty dvě plemena se mi nějak pletou, tak se omlouvám. A poslední Beník. Myslela jsem, že se ty dostihy běhaly na závěr každého dne, byla jsem tam jen v sobotu - výsledky odpovídají sobotním.. To jsem se zrovna tak pěkně trefila?

A fotky arabů ani dostihů nemám - i když jsem myslela že budu fotit ostošest, tak jsem nakonec raději sledovala každičký pohyb, abych si to pěkně prožila (s okem za foťákem to přece jen není to pravé). Mám jen fotku Beníka, ale nějak jsme se mu s kamarádkou nelíbily, nechtěl dát ouška dopředu. Holkám i koníkům to opravdu moooc slušelo. Byla to krásná podívaná Asi nejvíc mě zaujalo vyhazování Gabora na povel - to mám dotaz na Šárku - nevyhazuje potom i bez povelu, třeba když se mu něco nelíbí? Věřím, že když se koníkovi věnuje spousta času, tak by to neměl být problém, ale stejně... Moc by mě to zajímalo

3.9.2007 12:17

lesterka napsal(a):
Ghajariy tak to gratuluju :-)) určitě vyhrála, protože jsme tam byly my s Věrkou :)) Ale je to super v takové konkurenci .))

Jéé, ty jsi nás pěkně pochválila Ano, určitě to bylo námi.. A taky moc gratulujuuu!

3.9.2007 12:14

lucky napsal(a):
Takže novopečená majitelka! tak to je super! jak jsi přišla k arabovi? taky životní sen?

Životní sen určitě :o) Původně jsem myslela, že si koupím nějakého koníka na rekreaci, klidně křížence, ale dopadlo to takto a jsem moc šťastná

3.9.2007 11:38

sabina napsal(a):
Ahoj holky, Ladě a Laře moc gratulujeme a prosila bych, nevíte někdo, co je za koně s číslem 34???

Byl to hřebec Sh. araba, jméno si bohužel nepamatuju

3.9.2007 10:39

avecaesar napsal(a):
Dani, děkujeme, je pravda, že už jenom samotný areál tomu dodal úplně jinou atmosféru.

Věrko, ahoj, taky tě vítám. Máš moc pěknou berušku nejenom, že je to napůl sestra Sněži, ale i Samíra od Jitky. Odkud jsi?

Děkujuu. No myslím, že těch příbuzných budeme mít ještě více :-) Dokonce i ten poník, který je s ní na první fotce, je její vzdálený příbuzný (Oba mají v původu Tobroka ). Jsem z Brna.

3.9.2007 10:00

lucky napsal(a):
Evi, jedeš do Pardubic? Nebo jedete někdo? Sííííím, fotešky arabášků!!! Mají prý tam být i dostihy. My budeme bohužel v Praze na Džbánu se psy (klubovka a speciálka..)
Já tam moc chctěla jet, myslím do Pardubic, ale nemůžu....
Budete to někdo fotit, že jo!

Ja taky jedu do Pardubiiic Shagye ze Slovenska tedy přenechám Proximě, www stránky nemám a tady je to takové maličké, moc toho není vidět..

3.9.2007 09:55

lucky napsal(a):
Sněží je taky po Samírovi, takže jste poloségry. Moc hezká kobylka.. Tak Tě tady vítám, snad se k nám připojíš. Kdy jsi ji koupila? Máme tady hromadu šimlíků, tak konečně má někdo hnědáka..tedy hnědku! No a taky máme dva krásné chlapy ryzáky tady! Koukám, že Uranus se předvedl na výstavě! Fotili jste ho někdo více? A nějak dlouho se neozvala Šárka s Gaborkem! Koukala jsem na stránky a ty nové fotky Gabora jsou nádherné!

A ještě Uranus

3.9.2007 09:54

lucky napsal(a):
Sněží je taky po Samírovi, takže jste poloségry. Moc hezká kobylka.. Tak Tě tady vítám, snad se k nám připojíš. Kdy jsi ji koupila? Máme tady hromadu šimlíků, tak konečně má někdo hnědáka..tedy hnědku! No a taky máme dva krásné chlapy ryzáky tady! Koukám, že Uranus se předvedl na výstavě! Fotili jste ho někdo více? A nějak dlouho se neozvala Šárka s Gaborkem! Koukala jsem na stránky a ty nové fotky Gabora jsou nádherné!


Koupila jsem ji před dvěma měsíci.
Uranus - ještě nějaké fotky mám, ale moc se nepovedly. No přidám je sem.

2.9.2007 22:57

avecaesar napsal(a):
A tady už jsme z koní dole. Věřte nebo nevěřte, jak chcete, ale GPS mi při tomhle závěrečnym dostihu naměřilo 49,8km/h !!!!

Já se také přidávám ke gratulacím! Krásné fotky

2.9.2007 22:52

lucky napsal(a):
Ahoj Věruš! Tak nám tu krasavici představ! Určitě budeme rádi všichni za dalšího blázna do arabů, že jo všichni.
Jinak je v Boleslavi mezinárovka, ale nakonec jel táta sám se psy a známí mu je předvedou. Já jsem zůstala doma, dva dny už nespím a mám docela dost pochroumanou páteř

Krasavice...
Jmenuje se Syrah (po Samír ze Sýria) a jsou jí dva roky. Děkuji za přivítání
Jedna akční..

2.9.2007 22:39

lesterka napsal(a):
No tak napisu vysledky arabku. Pokud chcete i SHa, tak si reknete :-)

1 - 3 roky:
1. Salina P (7,10) - vyhrala i presto, ze kulhala!!!
2. Aheer (6,83)
3. Zarac (6,63)
4. Hashita (6,58)

Dospělé kobyly:
1. Umka (7,91) - šampionka kobyl + šampionka celého šampionátu
2. Bint El Arz B Amurath Sahib I-17
3. Cézia (7,27)
4. Sugajarra (7,25)
Sára (6,94), Sněžienka, Sariah, Sisa

Dospělí hřebci:
1. Uranus
2. Saudybaj

U těch, co nejsou body už je přestali říkat :-( a u kobyl vyhlašovali jenom první 4 místa, pak už neřekli nic, bohužel ani ty body.

Komentoval to nějaký pán z Topolčianek...a nechci být zlá...ale moc se mi ty jeho komentáře nelíbily...rozhodčím se snažil vyloženě radit který kůň má vyhrát. Měl takové řeči, jako: Jediné, co je na té kobyle pěkné je barva. když přišli ti dva hřebci, tak Saudybaje si ani nevšiml a Uranuse vychvaloval až do nebes (čím to asi bude? :-))
Atd...no některé koně vyloženě shazoval...chudáci majitelé.

Jinak z těch kobyl měla Sněži 100% nejlepší postoj a stejně jí tam vytýkal, že má přední nohy moc ve předu, či co to bylo. Ale jediná se stavěla jak arabka, jinak tam ostatní zastavili koně a o víc se nestarali.

Jinak bylo zvláštní posuzování, o nejlepší kobylu šli OR se Sha, to stejný u hřebců a smíchali je i o celkového šampiona.

Ale byl to celkově moc pěkný den, až na to, že to běhání v písku předvádějícím vůbec, ale vůbec nezávidím :)))

Poslední.. Kdyby někdo chtěli i fotky shagya ar., stačí napsat