Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.11.2007 11:12

Zajímalo by mě jaký je váš názor na tuto "pomůcku". Zda ji používáte či ne. Popř. jaké máte splněné zkoušky se svým psem.
Já osobně o použití "ostnáče" neuvažuji, ale projížděla jsem si různé soukromé stránky psů a doslova mě šokovalo kolik lidí ho používá.

10.11.2007 12:07

hortova napsal(a):
Zajímalo by mě jaký je váš názor na tuto "pomůcku". Zda ji používáte či ne. Popř. jaké máte splněné zkoušky se svým psem.
Já osobně o použití "ostnáče" neuvažuji, ale projížděla jsem si různé soukromé stránky psů a doslova mě šokovalo kolik lidí ho používá.

v životě bych na svého psa ostnáč nedala. Pokud chci se svým psem něco dokázat a naučit ho něco tak rozhodně normální cestou hry nikoli donucovacími prostředky. ale kazdy to ma jiné

10.11.2007 12:26

hortova napsal(a):
Zajímalo by mě jaký je váš názor na tuto "pomůcku". Zda ji používáte či ne. Popř. jaké máte splněné zkoušky se svým psem.
Já osobně o použití "ostnáče" neuvažuji, ale projížděla jsem si různé soukromé stránky psů a doslova mě šokovalo kolik lidí ho používá.

Jako musim to napsat fakt tak, jak to citim, sorry, ale vzdycky kdyz vidim na labradorovi, ktereho jeho majitel nenaucil chodit na voditku, ostnac, tak se poradne naseru! A ze uz jsem jich par takovych videla.

10.11.2007 12:33

hortova napsal(a):
Zajímalo by mě jaký je váš názor na tuto "pomůcku". Zda ji používáte či ne. Popř. jaké máte splněné zkoušky se svým psem.
Já osobně o použití "ostnáče" neuvažuji, ale projížděla jsem si různé soukromé stránky psů a doslova mě šokovalo kolik lidí ho používá.

Taky zastávám názor, že to jde bez ostnáče. U nás na cvičáku se ostnáč nepouživá a přesto tam máme lidi a psy, kteří jsou schopni být téměř na vrcholu. Když přijedou známí z jiného cvičáku, kde se ostnáč používá prakticky při každém cviku, většinou to skončí u diskuze. Tvrdí, že díky ostnáči se pes učí rychleji a je vnímavější. Je pravda, že hodně lidí co má vyšší zkoušky ostnáč či elektriku používá.
Musím upozornit, že já osobně jsem proti.

maťa

10.11.2007 12:40
maťa

hortova napsal(a):
Zajímalo by mě jaký je váš názor na tuto "pomůcku". Zda ji používáte či ne. Popř. jaké máte splněné zkoušky se svým psem.
Já osobně o použití "ostnáče" neuvažuji, ale projížděla jsem si různé soukromé stránky psů a doslova mě šokovalo kolik lidí ho používá.

Už jsem se k tomuto tématu, a myslím dostatečně, vyjádřila na nemoderce

Osobně si prostě myslím, že lepší, když výcvik trvá déle, ale pes je u cvičení veselý a spokojený, než když mám psa sice vycvičeného za rok na vrcholové úrovni, ovšem za cenu bolesti a nátlaku, pes cvičí ze strachu

A jestliže takového psa vidím, a pán se s tím ještě chlubí, jak rychle se psem zkoušky zvládl, a přitom pes se bojí, cítí bolest, pak je takový člověk pro mě jen zakomplexovaný chudák, který sám nic nedokáže

10.11.2007 12:46

maťa napsal(a):
Už jsem se k tomuto tématu, a myslím dostatečně, vyjádřila na nemoderce

Osobně si prostě myslím, že lepší, když výcvik trvá déle, ale pes je u cvičení veselý a spokojený, než když mám psa sice vycvičeného za rok na vrcholové úrovni, ovšem za cenu bolesti a nátlaku, pes cvičí ze strachu

A jestliže takového psa vidím, a pán se s tím ještě chlubí, jak rychle se psem zkoušky zvládl, a přitom pes se bojí, cítí bolest, pak je takový člověk pro mě jen zakomplexovaný chudák, který sám nic nedokáže

Když jsme jednou zastavili na pumpě, aby jsme natankovali benzín - já koukla vedle do auta a viděla GR s ostnáčem - polilo mě horko. Lidi, tohle snad není možný! Ostnatý obojek jako pomůcku ke vycvičení psa podle mě použijou jenom ti lidi, kteří si neumí ani vyčistit svoje zuby...natož naučit něco psa. Nebo fakt nevím. Osobně jsme tak viděla a znám pár lidí co má ostnatý obojek na psu jen proto, že jej má ostnama ven, jelikož se jim stalo,,že se psi servali a tím pádem druhý pes nezardousí toho jejich (pitbull) Jelikož nerazí na ostny. nevím, ani jedno se mi nelíbí vůči druhému psu.

Nejlepší cvičení psa je na volno ve vymezeném prostředí...

10.11.2007 13:11

sabina napsal(a):
Když jsme jednou zastavili na pumpě, aby jsme natankovali benzín - já koukla vedle do auta a viděla GR s ostnáčem - polilo mě horko. Lidi, tohle snad není možný! Ostnatý obojek jako pomůcku ke vycvičení psa podle mě použijou jenom ti lidi, kteří si neumí ani vyčistit svoje zuby...natož naučit něco psa. Nebo fakt nevím. Osobně jsme tak viděla a znám pár lidí co má ostnatý obojek na psu jen proto, že jej má ostnama ven, jelikož se jim stalo,,že se psi servali a tím pádem druhý pes nezardousí toho jejich (pitbull) Jelikož nerazí na ostny. nevím, ani jedno se mi nelíbí vůči druhému psu.

Nejlepší cvičení psa je na volno ve vymezeném prostředí...

Ahoj, tak bych se chtěla zapojit a dát názor i z trochu druhé strany. Samozřejmě sem zásadně proti tomu používat ostnáč jen jako kompenzaci toho, že sem psa nezvládla nebo dokonce jako estetický dopněk jak ho v převážné míře používají poláci. Ale proti používání ostnáče jako výcvikové pomůcky určitě nejsem. Sama svému psovi ostnáč občas dávám. To že ho má na krku ale NEZNAMENÁ že nemá radost z provádění cviků! To neznamená že za něj jen cukám a dělám mu díry do krku a nemotivuji ho na hračku!!! Pokud tomu tak v některých případech je tak je to moc špatně!
Nejprve se podívejte na zkušené lidi, kteřé ostnáč používají a pak takto tvrdě odsuzujte. Ano, samozřejěm to jde i bez něho a většina lidí, kteří s ním cvičí ho taktéž nutně nepotřebují, ale já osobně zastávám názor že pokud mám se psem mírně cuknout a tím zpřesnit jeho práci tak radši cuknout nepatrně s ostnáčem než ho vycukávat na stahováku jak to někteří striktní odpůrci ostnáče dělají.
Všechno má svá pro a proti a záleží už jen na lidech, zda mají rozum a používají tyto pomůcky tak jak mají!
Tak a teď se do mě klidně obujte

10.11.2007 13:26

pitimiti napsal(a):
Ahoj, tak bych se chtěla zapojit a dát názor i z trochu druhé strany. Samozřejmě sem zásadně proti tomu používat ostnáč jen jako kompenzaci toho, že sem psa nezvládla nebo dokonce jako estetický dopněk jak ho v převážné míře používají poláci. Ale proti používání ostnáče jako výcvikové pomůcky určitě nejsem. Sama svému psovi ostnáč občas dávám. To že ho má na krku ale NEZNAMENÁ že nemá radost z provádění cviků! To neznamená že za něj jen cukám a dělám mu díry do krku a nemotivuji ho na hračku!!! Pokud tomu tak v některých případech je tak je to moc špatně!
Nejprve se podívejte na zkušené lidi, kteřé ostnáč používají a pak takto tvrdě odsuzujte. Ano, samozřejěm to jde i bez něho a většina lidí, kteří s ním cvičí ho taktéž nutně nepotřebují, ale já osobně zastávám názor že pokud mám se psem mírně cuknout a tím zpřesnit jeho práci tak radši cuknout nepatrně s ostnáčem než ho vycukávat na stahováku jak to někteří striktní odpůrci ostnáče dělají.
Všechno má svá pro a proti a záleží už jen na lidech, zda mají rozum a používají tyto pomůcky tak jak mají!
Tak a teď se do mě klidně obujte

Nikdo se do tebe Leni obouvat nebude...já plně chápu, jak to myslíš...pokud to někdo umí používat...ať si to používá. Proti tomu snad není nikdo. Chce to vědět jak s určitými věci nakládat a proč je používat. ..že

10.11.2007 13:26

pitimiti napsal(a):
Ahoj, tak bych se chtěla zapojit a dát názor i z trochu druhé strany. Samozřejmě sem zásadně proti tomu používat ostnáč jen jako kompenzaci toho, že sem psa nezvládla nebo dokonce jako estetický dopněk jak ho v převážné míře používají poláci. Ale proti používání ostnáče jako výcvikové pomůcky určitě nejsem. Sama svému psovi ostnáč občas dávám. To že ho má na krku ale NEZNAMENÁ že nemá radost z provádění cviků! To neznamená že za něj jen cukám a dělám mu díry do krku a nemotivuji ho na hračku!!! Pokud tomu tak v některých případech je tak je to moc špatně!
Nejprve se podívejte na zkušené lidi, kteřé ostnáč používají a pak takto tvrdě odsuzujte. Ano, samozřejěm to jde i bez něho a většina lidí, kteří s ním cvičí ho taktéž nutně nepotřebují, ale já osobně zastávám názor že pokud mám se psem mírně cuknout a tím zpřesnit jeho práci tak radši cuknout nepatrně s ostnáčem než ho vycukávat na stahováku jak to někteří striktní odpůrci ostnáče dělají.
Všechno má svá pro a proti a záleží už jen na lidech, zda mají rozum a používají tyto pomůcky tak jak mají!
Tak a teď se do mě klidně obujte

jo, chapu jak to myslis a beru to...

10.11.2007 13:31

jesterka napsal(a):
jo, chapu jak to myslis a beru to...

Jo jo, vše je prostě jen o lidech. A ani nejde o to "naučit se s tím pracovat", každý kdo má všech pět pohromadě to pochopí sám a ten kdo to nepochopí tak nemá mít vůbec ani psa, protože "pokud chceš psa bít, vždycky si hůl najdeš"

10.11.2007 13:39

pitimiti napsal(a):
Jo jo, vše je prostě jen o lidech. A ani nejde o to "naučit se s tím pracovat", každý kdo má všech pět pohromadě to pochopí sám a ten kdo to nepochopí tak nemá mít vůbec ani psa, protože "pokud chceš psa bít, vždycky si hůl najdeš"

Jo a ještě k tomu výcviku. Každý kdo trénuje na jakékoli zkoušky tak ví, že každý zkušební řád uvádí, že projev psa při vykonávání cviků má být radostný a veselý a tudíž nikdo záměrně svého psa nebude vystavovat stresu a donucování ba dokonce bití či elektrošokům, protože ví, že i kdyby to fungovalo tak nikdy na žádné zkoušce či závodech neuspěje kor ne na vrcholových akcích a každý takový, kdo přijde se psem, který se bojí a krčí při každém hnutí psovodovy ruky je všem akorát pro totální ostudu!

10.11.2007 14:08

pitimiti napsal(a):
Jo a ještě k tomu výcviku. Každý kdo trénuje na jakékoli zkoušky tak ví, že každý zkušební řád uvádí, že projev psa při vykonávání cviků má být radostný a veselý a tudíž nikdo záměrně svého psa nebude vystavovat stresu a donucování ba dokonce bití či elektrošokům, protože ví, že i kdyby to fungovalo tak nikdy na žádné zkoušce či závodech neuspěje kor ne na vrcholových akcích a každý takový, kdo přijde se psem, který se bojí a krčí při každém hnutí psovodovy ruky je všem akorát pro totální ostudu!

To je vlastně taky pravda, že by měl pes být veselý a s radostí vykonávat povely.

No tak myslím že zrovna Peetovi to problém nedělá, co

10.11.2007 14:17

sabina napsal(a):
To je vlastně taky pravda, že by měl pes být veselý a s radostí vykonávat povely.

No tak myslím že zrovna Peetovi to problém nedělá, co

No tak snažím se aby ho to bavilo Jinak by ani nemělo smysl se výcviku věnovat kdyby ho to nemělo bavit

10.11.2007 14:21

pitimiti napsal(a):
No tak snažím se aby ho to bavilo Jinak by ani nemělo smysl se výcviku věnovat kdyby ho to nemělo bavit

Jasně, no! teda mělo by to tak být..že jinak by ti moc rád nevyhověl

10.11.2007 14:22

sabina napsal(a):
Jasně, no! teda mělo by to tak být..že jinak by ti moc rád nevyhověl

jinak by se na mě vyprdnul a ani ostnák by ho nedonutil udělat něco co nechce

10.11.2007 15:35

pitimiti napsal(a):
Ahoj, tak bych se chtěla zapojit a dát názor i z trochu druhé strany. Samozřejmě sem zásadně proti tomu používat ostnáč jen jako kompenzaci toho, že sem psa nezvládla nebo dokonce jako estetický dopněk jak ho v převážné míře používají poláci. Ale proti používání ostnáče jako výcvikové pomůcky určitě nejsem. Sama svému psovi ostnáč občas dávám. To že ho má na krku ale NEZNAMENÁ že nemá radost z provádění cviků! To neznamená že za něj jen cukám a dělám mu díry do krku a nemotivuji ho na hračku!!! Pokud tomu tak v některých případech je tak je to moc špatně!
Nejprve se podívejte na zkušené lidi, kteřé ostnáč používají a pak takto tvrdě odsuzujte. Ano, samozřejěm to jde i bez něho a většina lidí, kteří s ním cvičí ho taktéž nutně nepotřebují, ale já osobně zastávám názor že pokud mám se psem mírně cuknout a tím zpřesnit jeho práci tak radši cuknout nepatrně s ostnáčem než ho vycukávat na stahováku jak to někteří striktní odpůrci ostnáče dělají.
Všechno má svá pro a proti a záleží už jen na lidech, zda mají rozum a používají tyto pomůcky tak jak mají!
Tak a teď se do mě klidně obujte

Jenže podle mě je z drtivé většiny případů ostnáč používán jako nějaká "superpomůckasamoučícípsy" naprostýma laikama a to jen proto, že jim to doporučili ti rádoby zkušení cvičitelé, kteří nejsou schopni si střízlivým rozumem domyslet, co to v rukách amatéra udělá...

To, že ty to tak neděláš a rozumíš tomu, je jen ukázka té drtivé menšiny.

10.11.2007 15:45

impact napsal(a):
Jenže podle mě je z drtivé většiny případů ostnáč používán jako nějaká "superpomůckasamoučícípsy" naprostýma laikama a to jen proto, že jim to doporučili ti rádoby zkušení cvičitelé, kteří nejsou schopni si střízlivým rozumem domyslet, co to v rukách amatéra udělá...

To, že ty to tak neděláš a rozumíš tomu, je jen ukázka té drtivé menšiny.

Mno, já taky ostnáč používám - občas. Někdy při výcviku, někdy i venku. Většinou na dopilování některých cviků /při zbytečných nepřesnostech/... Nevidím v ostnáči nic špatného (pokud se správně používá)...
Já na cvičáku, kde dělám výcvikářku, některým (!) lidem ostnáč taky doporučuju... Ono je v některých případech lepší malý cuknutí na ostnáči, než smýkání psem zleva doprava na normálním obojku

Mno, snad mě neukamenujete za můj názor.

Za tu dobu jsem na cvičáku poznala spoustu majitelů a spoustu psů a všude, kde jsem ostnáč doporučila, to bylo ku prospěchu... Většinou jsou to ti "rádobymajitelévelkýchpsů, kteříjemajíjakomódnídoplněk"... Ale nemůžu lidi odsoudit, musím jim poradit. A když přijde např. 50kg paní s 50kg nevychovaným dvouletým psem... Já bych si poradila i bez ostnáče, ale ona ne... Většinou ale tito lidé používají ostnáč jen tak měsíc, a pak není potřeba, protože se chování psa prostě napraví... Osobně jsem raději pro ostnáč než např. halti ohlávku, která sice plní svůj účel, ale už ji většina lidí, kteří mají nevychovance psovi nesundá...

10.11.2007 17:18

slecnanikdo napsal(a):
Mno, já taky ostnáč používám - občas. Někdy při výcviku, někdy i venku. Většinou na dopilování některých cviků /při zbytečných nepřesnostech/... Nevidím v ostnáči nic špatného (pokud se správně používá)...
Já na cvičáku, kde dělám výcvikářku, některým (!) lidem ostnáč taky doporučuju... Ono je v některých případech lepší malý cuknutí na ostnáči, než smýkání psem zleva doprava na normálním obojku

Mno, snad mě neukamenujete za můj názor.

Za tu dobu jsem na cvičáku poznala spoustu majitelů a spoustu psů a všude, kde jsem ostnáč doporučila, to bylo ku prospěchu... Většinou jsou to ti "rádobymajitelévelkýchpsů, kteříjemajíjakomódnídoplněk"... Ale nemůžu lidi odsoudit, musím jim poradit. A když přijde např. 50kg paní s 50kg nevychovaným dvouletým psem... Já bych si poradila i bez ostnáče, ale ona ne... Většinou ale tito lidé používají ostnáč jen tak měsíc, a pak není potřeba, protože se chování psa prostě napraví... Osobně jsem raději pro ostnáč než např. halti ohlávku, která sice plní svůj účel, ale už ji většina lidí, kteří mají nevychovance psovi nesundá...

naprostý souhlas.

10.11.2007 18:19

pitimiti napsal(a):
naprostý souhlas.

ahojte, nebudem sa chvalit mam zlozenych viac skusok z roznymi plemenami, ked si niekto mysli ze ostnac je vycvikova pomuocka a k vycviku ho pouziva nech to radsej necha tak a zacne chovat mysky, ostnac je len doplnok vycviku nie na dennoden vycvik, z ostnacom sa cviky llen upresnuju a zdokonaluju, a ked ma niekto nazor ze to psa boly nech sa paci pozicam 5r rtw na skusku ci niekto dokaze tak trhnut aby to ten pes neobstal, neni ani pravda ze pes sa po vycviku z ost bude strhavat a bat samozrejme sa ost neda pouzit u kazdeho psa, a este nieco kazdy kto cvici na vrchol nieco pouziva ale vy o tom vedet nebudete lebo to nebude pouzivat pred vami v nedelu na cvicaku ked tam je kvantum ludi ahojte

12.11.2007 09:59

pitimiti napsal(a):
Ahoj, tak bych se chtěla zapojit a dát názor i z trochu druhé strany. Samozřejmě sem zásadně proti tomu používat ostnáč jen jako kompenzaci toho, že sem psa nezvládla nebo dokonce jako estetický dopněk jak ho v převážné míře používají poláci. Ale proti používání ostnáče jako výcvikové pomůcky určitě nejsem. Sama svému psovi ostnáč občas dávám. To že ho má na krku ale NEZNAMENÁ že nemá radost z provádění cviků! To neznamená že za něj jen cukám a dělám mu díry do krku a nemotivuji ho na hračku!!! Pokud tomu tak v některých případech je tak je to moc špatně!
Nejprve se podívejte na zkušené lidi, kteřé ostnáč používají a pak takto tvrdě odsuzujte. Ano, samozřejěm to jde i bez něho a většina lidí, kteří s ním cvičí ho taktéž nutně nepotřebují, ale já osobně zastávám názor že pokud mám se psem mírně cuknout a tím zpřesnit jeho práci tak radši cuknout nepatrně s ostnáčem než ho vycukávat na stahováku jak to někteří striktní odpůrci ostnáče dělají.
Všechno má svá pro a proti a záleží už jen na lidech, zda mají rozum a používají tyto pomůcky tak jak mají!
Tak a teď se do mě klidně obujte

Nikdy jsem zatím ostnáč nepoužila, ale musím se přiznat, že jsem o tom už taky občas uvažovala. Ale přesně, jak píše Lenka a řada ostatních - jako doplněk, pro zvláštní případy. A taky záleží na psovi. Beuceronce bych ho nikdy nedala, protože je citlivka a pracuje snaživě, radostně a vesele a to je pro mě důležitější než přesnost (nemám žádné velké ambice). A musí se na ní jedině po dobrém, nátlak absolutně nefunguje. Kdybych měla jenom jí, taky bych ostnáč odsuzovala jako nesmysl. Ale mám ještě svého milovaného labíse, který má naopak povahu tvrdou, nezávislou a má asi silnější osobnost než já. Cvičit ho nebaví a pohrdne i pamlskama (labrador! jinak je posedlý žrádlem!) aby si zachoval důstojnost. Ale i takový pes musí poslechnout, když je třeba a vzhledem k jeho prahu bolestivosti vůči normálnímu řetízku by mi občas ostnáč asi dost pomohl... Zejména když kolem hárají feny, on ztratí mozek a procházky s ním se stávají utrpením....
Takže chci říct - záleží JAK ostnáč (nebo i elektriku) používat a taky u JAKÉHO psa!

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2007 16:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcha napsal(a):
Nikdy jsem zatím ostnáč nepoužila, ale musím se přiznat, že jsem o tom už taky občas uvažovala. Ale přesně, jak píše Lenka a řada ostatních - jako doplněk, pro zvláštní případy. A taky záleží na psovi. Beuceronce bych ho nikdy nedala, protože je citlivka a pracuje snaživě, radostně a vesele a to je pro mě důležitější než přesnost (nemám žádné velké ambice). A musí se na ní jedině po dobrém, nátlak absolutně nefunguje. Kdybych měla jenom jí, taky bych ostnáč odsuzovala jako nesmysl. Ale mám ještě svého milovaného labíse, který má naopak povahu tvrdou, nezávislou a má asi silnější osobnost než já. Cvičit ho nebaví a pohrdne i pamlskama (labrador! jinak je posedlý žrádlem!) aby si zachoval důstojnost. Ale i takový pes musí poslechnout, když je třeba a vzhledem k jeho prahu bolestivosti vůči normálnímu řetízku by mi občas ostnáč asi dost pomohl... Zejména když kolem hárají feny, on ztratí mozek a procházky s ním se stávají utrpením....
Takže chci říct - záleží JAK ostnáč (nebo i elektriku) používat a taky u JAKÉHO psa!

nevím ale připadá mi lepší použít ostnáč než stahovák,stahovák nikdo neodsuzuje ale přitom mi cukání psem na stahováku přijde mnohem drastičtější a přitom míň účinné, o stnáč se pes píchne tak dvakrát třikrát a pak už si dá pozor zatímco na stahováku se může škrtit ä dusit roky a u některých to stejně k ničemu nevede ,no jsou i psy u kterých není k ničemu ani ostnáč sama jsem měla psa který ostnáč několikrát přetrhl a vůbec mu to nevadilo takže opravdu použití jak u kterého psa na některého stačí zvýšit hlas a z jin¨ým neudělá nic ani ostnáč.

12.11.2007 19:44

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nevím ale připadá mi lepší použít ostnáč než stahovák,stahovák nikdo neodsuzuje ale přitom mi cukání psem na stahováku přijde mnohem drastičtější a přitom míň účinné, o stnáč se pes píchne tak dvakrát třikrát a pak už si dá pozor zatímco na stahováku se může škrtit ä dusit roky a u některých to stejně k ničemu nevede ,no jsou i psy u kterých není k ničemu ani ostnáč sama jsem měla psa který ostnáč několikrát přetrhl a vůbec mu to nevadilo takže opravdu použití jak u kterého psa na některého stačí zvýšit hlas a z jin¨ým neudělá nic ani ostnáč.

Ostnatý obojek se rozhodně musí umět použít. pokud ho někdo má na psovi běžně, sorry ale je debil.
Na cvičáku ho používáme na obraně, ale pes je na dvou vodítkách. Takže hlavně při pouštěčce , když nepustí na první povel tak mu figurant cukne, s povelem pusť a je to. Většinou psovi stačí dvě lekce a jde to bez něj.

To samé se škrťákem. Pokud ho lidi vodí na škrtťáku, jasně že nemá vliv na psa a rači se pes uškrtí, než aby netáhnul. Jistější je psa připnout na kroužku, která neškrtí a cuknout vodítkem. TO má větší účinek.

Říkejte si co chcete, ale ostnáč je dobrá výcviková pomůcka, ale musí se používat tak, jak má.

14.11.2007 00:05

danan napsal(a):
Ostnatý obojek se rozhodně musí umět použít. pokud ho někdo má na psovi běžně, sorry ale je debil.
Na cvičáku ho používáme na obraně, ale pes je na dvou vodítkách. Takže hlavně při pouštěčce , když nepustí na první povel tak mu figurant cukne, s povelem pusť a je to. Většinou psovi stačí dvě lekce a jde to bez něj.

To samé se škrťákem. Pokud ho lidi vodí na škrtťáku, jasně že nemá vliv na psa a rači se pes uškrtí, než aby netáhnul. Jistější je psa připnout na kroužku, která neškrtí a cuknout vodítkem. TO má větší účinek.

Říkejte si co chcete, ale ostnáč je dobrá výcviková pomůcka, ale musí se používat tak, jak má.

skrtiaca retiazka je nahodou dobra vec- ale taktiez plati to ze ho treba vediet pouzivat, ja mam retiazku okrem zimy stale, ved pes ide pekne pri nohe ked potrebujem trochu potiahnem a je to. ale pes mi ide pekne aj bez toho a nikdy sa mi na tom neskrti. to ze to niekto nevie pouzivat a takmer psa uskrti to je ina vec.a ostnac by sa na bezne nosenie urcite pouzivat nemal

14.11.2007 09:07

die3 napsal(a):
skrtiaca retiazka je nahodou dobra vec- ale taktiez plati to ze ho treba vediet pouzivat, ja mam retiazku okrem zimy stale, ved pes ide pekne pri nohe ked potrebujem trochu potiahnem a je to. ale pes mi ide pekne aj bez toho a nikdy sa mi na tom neskrti. to ze to niekto nevie pouzivat a takmer psa uskrti to je ina vec.a ostnac by sa na bezne nosenie urcite pouzivat nemal

Myslím si, že ostnáč je dobrá věc na výcvik, pokud se používá tak jak má. Co mě ale dostalo. Šla jsem se psema do města a proti nám šel chlápek se štěňětem dobrmana. Mělo tak 2,5měsíce. Štěně stažený ocas mezi noha, mino šlo jako opařený. Koukala jsem na ně a v tom vidím. To štěně mělo OSTNATÝ OBOJEK. Tohle si myslím, že je moc. Chlápek s ním smýkal ze strany na stranu a štěně lítalo sem a tam. Tohle mě dostalo. Proti používání ostnáče nic nemám, když se používá, tak jak má.
Nebo známá ze cvičáku měla asi 70kg rotvíka, který ji naprosto neposlouchal. Pes měl na krku tři obojky: kožený, řetízkáč a ostnáč a měl tři vodítka protože ho nemohla ani udržet a sváděla to na jeho velikost. Já osobně si myslím, že je jedno jak je pes veliký. I například doga se dá vodit na provázku. Je to jen o výchově štěněte od malinka.

14.11.2007 10:51

selticky napsal(a):
Myslím si, že ostnáč je dobrá věc na výcvik, pokud se používá tak jak má. Co mě ale dostalo. Šla jsem se psema do města a proti nám šel chlápek se štěňětem dobrmana. Mělo tak 2,5měsíce. Štěně stažený ocas mezi noha, mino šlo jako opařený. Koukala jsem na ně a v tom vidím. To štěně mělo OSTNATÝ OBOJEK. Tohle si myslím, že je moc. Chlápek s ním smýkal ze strany na stranu a štěně lítalo sem a tam. Tohle mě dostalo. Proti používání ostnáče nic nemám, když se používá, tak jak má.
Nebo známá ze cvičáku měla asi 70kg rotvíka, který ji naprosto neposlouchal. Pes měl na krku tři obojky: kožený, řetízkáč a ostnáč a měl tři vodítka protože ho nemohla ani udržet a sváděla to na jeho velikost. Já osobně si myslím, že je jedno jak je pes veliký. I například doga se dá vodit na provázku. Je to jen o výchově štěněte od malinka.

Taky se musím připojit k diskusi. Musím se přiznat, že jsem před časem byla zapřísáhlý odpůrce ostnatých obojků. Ale můj kamarád přišel náhodou k RTW. Hafana si pořídil mladý pár, který se najednou rozešel. Půlroční pejsek (mimochodem pekně mohutnej) byl v podstatě pořád na zahradě, sloužil maximálně na mazlení, o žádném výcviku nemohla být ani řeč. Kamarád zkoušel, normální obojek, pak stahovák, ale pes pořád strašně tahal, nakonec vyzkoušel ostnáč. Když jsem ten obojek uviděla, začala jsem se s ním hádat, že obojek,který se zabodává psovi do krku fakt neuznávám...
Pak jsme šli ale s hafanama na procházku a já viděla, že obojek kamarád používá opravdu s rozvahou a musím uznat, že změna u psa je neuvěřitelná. Vůbec nebyl nějaký vyděšený, jak jsem původně čekala. Šel pěkně u nohy (dostává ho jen na procházku), kamarád na něj pořád mluví, chválí a teď už fakt jen výjiměčně musí škubnout. Když ho pustil navolno, tak se s radostí na přivolání vracel...Chci teda říct, že si myslím, že když se používá fakt s rozvahou, může při výchově psa pomoct, mám ovšem na mysli, když nemáme psa od malička. Pokud má někdo psa od štěněte a začne mu dávat ostnáč, tak to je něco jinýho... Tam si myslím, že dostatečným výcvikem od malička není ostnáč zapotřebí. Ale je to fakt jen můj názor, já mám malýho hafana, takže u něj stačí škubnout - má normální obojek.

Míra H.

27.6.2017 21:34
Míra H.

XXX.XXX.79.4

Koukám, že je tady pár zajímavých příspěvků, tak to hodím nahoru. Třeba někdo přidá než přiletí hejno...

28.6.2017 06:14
scylla

XXX.XXX.150.32

misha napsal(a):
Taky se musím připojit k diskusi. Musím se přiznat, že jsem před časem byla zapřísáhlý odpůrce ostnatých obojků. Ale můj kamarád přišel náhodou k RTW. Hafana si pořídil mladý pár, který se najednou rozešel. Půlroční pejsek (mimochodem pekně mohutnej) byl v podstatě pořád na zahradě, sloužil maximálně na mazlení, o žádném výcviku nemohla být ani řeč. Kamarád zkoušel, normální obojek, pak stahovák, ale pes pořád strašně tahal, nakonec vyzkoušel ostnáč. Když jsem ten obojek uviděla, začala jsem se s ním hádat, že obojek,který se zabodává psovi do krku fakt neuznávám...
Pak jsme šli ale s hafanama na procházku a já viděla, že obojek kamarád používá opravdu s rozvahou a musím uznat, že změna u psa je neuvěřitelná. Vůbec nebyl nějaký vyděšený, jak jsem původně čekala. Šel pěkně u nohy (dostává ho jen na procházku), kamarád na něj pořád mluví, chválí a teď už fakt jen výjiměčně musí škubnout. Když ho pustil navolno, tak se s radostí na přivolání vracel...Chci teda říct, že si myslím, že když se používá fakt s rozvahou, může při výchově psa pomoct, mám ovšem na mysli, když nemáme psa od malička. Pokud má někdo psa od štěněte a začne mu dávat ostnáč, tak to je něco jinýho... Tam si myslím, že dostatečným výcvikem od malička není ostnáč zapotřebí. Ale je to fakt jen můj názor, já mám malýho hafana, takže u něj stačí škubnout - má normální obojek.

Ostnáč není třeba na žádného psa, je to o rukách a hlavě psovoda. Ne o donucovacích prostředcích.

Zozo

13.10.2019 12:38
Zozo

XXX.XXX.245.37

Me treba strašne vytaci kdyz vidim nejakeho cloveka jak vetsinou pouzivaji ostnac uplne zbytecne. Vydela jsem pani jak dala ostnac mlademu ČV steneti max 5 mesicu, ja byt policajt davam za to pokuty ty lidi jsou uplne mimo a toho psa tyraji pritom by stacil obycejnej stahovak a trocha prace.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.10.2019 12:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zozo napsal(a):
Me treba strašne vytaci kdyz vidim nejakeho cloveka jak vetsinou pouzivaji ostnac uplne zbytecne. Vydela jsem pani jak dala ostnac mlademu ČV steneti max 5 mesicu, ja byt policajt davam za to pokuty ty lidi jsou uplne mimo a toho psa tyraji pritom by stacil obycejnej stahovak a trocha prace.

Proč obyčejnej stahovák??....ono základ je psa naučit netahat, protože pes škrtící se na "obyčejném stahováku" taky nic moc...teda spíš nic než moc.

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík