Sundáváte psovi obojek, když je doma?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
5.3.2015 22:54
Clayton

XXX.XXX.133.219

Zdravím, včera jsme se s kamarádkou bavily o tom, jestli psovi na doma sundávat či nesundávat obojek.Jak to máte vy?Já si myslím, ze je lepší sundávat, mám psa v bytě a obojek by mu byl nepříjemný.Ona zase tvrdí, že radši nechávat, aby mu ho nemusela nasazovat a že mu vůbec nevadí.
PS:Je to možná hloupý dotaz, ale mě by to zajímalo.

5.3.2015 23:23
Anet9B

XXX.XXX.165.58

Obojek sundavám. Mám 9ti měsíční jorkšírku, zatím nestříhanou, a když má obojek třeba téměř celý den, tak má tu srst na krku zacuchanou a nehezkou ..obojek jsem jí nechávala furt jen na začátku, aby si na něj zvykla :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2015 23:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Skoro vždy sundávám. Jen občas zapomenu.

6.3.2015 05:55
mishule

XXX.XXX.193.30

My ho nesundavame, fenka bude venku, a kdyby se mi náhodou zatoulala ze zahrady, náhoda je blbec, chci, aby měla na krku známku.

6.3.2015 06:21
usaci

XXX.XXX.38.186

Myslím, že je to jako u lidí s prsteny nebo hodinkami. Můžete je nesundávat - ani o nich nevíte a nevadí Vám. Můžete je sundavat, aby se nepoškodily nebo aby se Vám nezapařila kůže na ruce/ na prstě.

Někdo nandavá obojek, jen když jde na procházku, a tak pes má jasno, co se děje. Já obojek nechávám, pokud si ho pes nedrbe a před procházkou připínám vodítko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2015 06:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Doma sundavám, nechávám jen když jsme na chalupě kdyby se pes náhodou zatoulal, ale doma není důvod proč by měl mít obojek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2015 09:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sundávám. Doma i na zahradě. "Oblíkání" obojku je signál k tomu, že jdeme ven.

6.3.2015 09:33
noemi

XXX.XXX.37.13

Sundáváme, psy máme postelové .
Občas se stává, že zapomeneme, ale není to pravidlem.

6.3.2015 09:48
bilusik

XXX.XXX.168.4

Správný a zkušený pejskař sundává obojek vždy. Jen začátečník a laik ho nesundává. Už se staly případy, že se pes obojkem v nepřítomnosti majitele o něco doma nebo v kotci zachytil a než přišel majitel z práce, tak se uškrtil. Z tohoto důvodu zkušení pejskaři ( i u policajtů a v armádě ) obojky po venčení nebo cvičení vždy sundávají a před venčením zase nandavají - není to zase taková práce a za život psa to určitě stojí.

6.3.2015 09:58
katkaa1

XXX.XXX.180.30

Doma sudnávam psovi obojok, koňom ohlávky, sebe prstene aj retiazku. Nech si pod tým koža oddýchne načo nám to doma je.

6.3.2015 09:59
conty

XXX.XXX.224.249

bilusik napsal(a):
Správný a zkušený pejskař sundává obojek vždy. Jen začátečník a laik ho nesundává. Už se staly případy, že se pes obojkem v nepřítomnosti majitele o něco doma nebo v kotci zachytil a než přišel majitel z práce, tak se uškrtil. Z tohoto důvodu zkušení pejskaři ( i u policajtů a v armádě ) obojky po venčení nebo cvičení vždy sundávají a před venčením zase nandavají - není to zase taková práce a za život psa to určitě stojí.

Přesně tak, proto je taky sundávám všem.

Neregistrovaný uživatel

6.3.2015 10:23
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.178.38

Vždycky jsme měli psy venkovní-bouďáky, s volným pohybem po zahradě, ale obojek se nikdy nesundával...ano, taky proto, že nebylo vyjímkou, že ze zahrady pes zdrhnul někam za háravkou, tak aby třeba bylo vidět, že někomu patří. Já mám psi taky bouďáky, ale obojky sundavám vždy, protože ze zahrady nezdrhají a třeba samojed, jak na flexině škube jak kráva(když se mu něco mihne před nosem) má krk pod obojkem i tak skoro vydřený

6.3.2015 11:44
Danczéz

XXX.XXX.84.104

Tak teď jste mě dostali. Vážně všichni obojek psovi doma "svlékáte"? Mně to přišlo jako něco, co neřeším, prostě má obojek a je to. Navíc když jdeme ven, je to takové hysterické nadšení, že to nechci umocňovat ještě rituálem nasazování obojku. Vadí jí to? Přijde mi, že ho má dost volný a nevadí jí...(snad) neškrtí, volně klouže po srsti...Ani si ho od první chvíle nemá tendence sundavat, (jako zezačátku košík v mhd.).

6.3.2015 12:06
usaci

XXX.XXX.38.186

Danczéz napsal(a):
Tak teď jste mě dostali. Vážně všichni obojek psovi doma "svlékáte"? Mně to přišlo jako něco, co neřeším, prostě má obojek a je to. Navíc když jdeme ven, je to takové hysterické nadšení, že to nechci umocňovat ještě rituálem nasazování obojku. Vadí jí to? Přijde mi, že ho má dost volný a nevadí jí...(snad) neškrtí, volně klouže po srsti...Ani si ho od první chvíle nemá tendence sundavat, (jako zezačátku košík v mhd.).

Máme doma hodně zvířat a pes není ten nejdůležitější - neumím si představit, že bych ještě myslela na to, že mu mám nasadit nebo sundat obojek, když jde ven. Jsem ráda, že s ním nezapomenu jít denně na delší procházku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2015 12:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Danczéz napsal(a):
Tak teď jste mě dostali. Vážně všichni obojek psovi doma "svlékáte"? Mně to přišlo jako něco, co neřeším, prostě má obojek a je to. Navíc když jdeme ven, je to takové hysterické nadšení, že to nechci umocňovat ještě rituálem nasazování obojku. Vadí jí to? Přijde mi, že ho má dost volný a nevadí jí...(snad) neškrtí, volně klouže po srsti...Ani si ho od první chvíle nemá tendence sundavat, (jako zezačátku košík v mhd.).

Abych vám pravdu řekla nenapadlo mě že by někdo v bytě nechával psovi obojek, ještě do beru na vesnici, u těch bouďáků co občas zdrhnou, tak že mají nějakou identifikaci, ale proč má mít doma pes něco na krku ?Nasadit obojek je otázka několika málo vteřin, prostě jdeme ven dá se obojek, přijdem domů a už přede dveřmi sundavám a dávám na věšák.Proč by ho měl pes doma mít, odírá psům srst, většina na něm má známku takže i cinká, při určité poloze psa určitě tlačí i když je volný, o tom že se může za něco zachytit a uškrtit se už tu bylo psáno. Nevím jak dobře se asi může spát s obojkem ale přijde mě to stejné jako kdyby jste v noci spala v podprsence.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2015 12:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

usaci napsal(a):
Máme doma hodně zvířat a pes není ten nejdůležitější - neumím si představit, že bych ještě myslela na to, že mu mám nasadit nebo sundat obojek, když jde ven. Jsem ráda, že s ním nezapomenu jít denně na delší procházku.

JJste ráda že s ním nezapomenete jít na procházku ? Nač ho potom máte ? proč si lidé pořizují kvanta zvířat když pak nemají čas myslet na to že se o ně mají postarat ?

6.3.2015 12:14
usaci

XXX.XXX.38.186

Na hlídání. Chrání ostatní zvířata před šelmičkami. A náhodou se o něj starám až moc.
Je často venku, a tak si myslím, že obojek má mít, pokud mu nedělá zdravotní potíže.

6.3.2015 12:16
Danczéz

XXX.XXX.84.104

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Abych vám pravdu řekla nenapadlo mě že by někdo v bytě nechával psovi obojek, ještě do beru na vesnici, u těch bouďáků co občas zdrhnou, tak že mají nějakou identifikaci, ale proč má mít doma pes něco na krku ?Nasadit obojek je otázka několika málo vteřin, prostě jdeme ven dá se obojek, přijdem domů a už přede dveřmi sundavám a dávám na věšák.Proč by ho měl pes doma mít, odírá psům srst, většina na něm má známku takže i cinká, při určité poloze psa určitě tlačí i když je volný, o tom že se může za něco zachytit a uškrtit se už tu bylo psáno. Nevím jak dobře se asi může spát s obojkem ale přijde mě to stejné jako kdyby jste v noci spala v podprsence.

Spát v podprsence mi divné nepřijde. Nicméně v mém příspěvku jsem neřekla, že to dělám ze své touhy aby pes měl nepohodlí, ale jen, že mě to nenapadlo sundavat. (A jaký je tedy rozdíl, jestli má "odřenou srst" pes u boudy nebo pes, který je doma?) Nevím, jen mi to nepřišlo omezující, proto jsem to neřešila. A chtěla jsem znát názor ostatních.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2015 12:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

usaci napsal(a):
Na hlídání. Chrání ostatní zvířata před šelmičkami. A náhodou se o něj starám až moc.
Je často venku, a tak si myslím, že obojek má mít, pokud mu nedělá zdravotní potíže.

No já mám psy taky i na hlídání, ale že bych zapoměla že s nimi mám jít ven no tak to tedy nehrozí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2015 12:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Danczéz napsal(a):
Spát v podprsence mi divné nepřijde. Nicméně v mém příspěvku jsem neřekla, že to dělám ze své touhy aby pes měl nepohodlí, ale jen, že mě to nenapadlo sundavat. (A jaký je tedy rozdíl, jestli má "odřenou srst" pes u boudy nebo pes, který je doma?) Nevím, jen mi to nepřišlo omezující, proto jsem to neřešila. A chtěla jsem znát názor ostatních.

No on je spíš rozdíl mezi psem u boudy a psem doma, protože většina těch lidí která má ke psu vztah tak nechce aby měl třeba tu odřenou srst ani když je venku, a nenechá mu venku obojek i z toho důvodu že venku má mnohem víc příležitostí zachytit se někde za plot, za keř a uškrtit se, nebo se poranit. je lepší psa třeba nechat očipovat.Ti co nechávají psům obojky u boudy tak je většinou příliš neřeší, znám lidi co jim psi zdrhají skoro každý měsíc, jim je to jedno, však podle obojku jim vždycky někdo zavolá kde je našli a když ne, no tak co, seženou nové, takže asi tak.

6.3.2015 12:39
lev

XXX.XXX.253.186

Sundavat, pokud ho nosí pořád, má na krku v srsti pruh srsti, která "je jiná ", podle typu srsti, prostě odřená od obojku.

6.3.2015 12:58
aneleh

XXX.XXX.128.47

Obojky psům sundavám vždy a to z několika důvodů... Jednak jsem sama byla svědkem toho, že jsem se vrátila s kamarádkou k ní domů (jen po pár hodinách v práci) a fena byla uškrcená za obojek na klice od koupelny :( :( :( To je pro mě ten nejpádnější argument ze všech, nikdy bych to zažít nechtěla...
A druhý důvod je můj osobní - od mala psy učím, že dostávají různé obojky podle činnosti, kterou jdeme dělat - řetízky dostávají, když jedem na cvičák, postroj na stopy a látkový obojek na běžnou procházku. Psi sice bydlí v kotcích, ale obojky dostávají výhradně když odcházejí z domova, jinak ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2015 13:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

aneleh napsal(a):
Obojky psům sundavám vždy a to z několika důvodů... Jednak jsem sama byla svědkem toho, že jsem se vrátila s kamarádkou k ní domů (jen po pár hodinách v práci) a fena byla uškrcená za obojek na klice od koupelny :( :( :( To je pro mě ten nejpádnější argument ze všech, nikdy bych to zažít nechtěla...
A druhý důvod je můj osobní - od mala psy učím, že dostávají různé obojky podle činnosti, kterou jdeme dělat - řetízky dostávají, když jedem na cvičák, postroj na stopy a látkový obojek na běžnou procházku. Psi sice bydlí v kotcích, ale obojky dostávají výhradně když odcházejí z domova, jinak ne.

Přesně tak, jiný obojek používám pro běžné venčení, jiný na cvičák, jiný ve tmě atd. i pes podle toho jaký mu dávám obojek už ví co bude následovat.

6.3.2015 13:25
Abies

XXX.XXX.89.52

Ano sundavám, nemá ho ani na zahradě smajlík

6.3.2015 13:36
zdravýrozum

XXX.XXX.226.38

bilusik napsal(a):
Správný a zkušený pejskař sundává obojek vždy. Jen začátečník a laik ho nesundává. Už se staly případy, že se pes obojkem v nepřítomnosti majitele o něco doma nebo v kotci zachytil a než přišel majitel z práce, tak se uškrtil. Z tohoto důvodu zkušení pejskaři ( i u policajtů a v armádě ) obojky po venčení nebo cvičení vždy sundávají a před venčením zase nandavají - není to zase taková práce a za život psa to určitě stojí.

Přesně.

6.3.2015 14:32
alboni

XXX.XXX.88.17

Doma (v Praze) sundáváme, na chatě, kde není plot, nesundáváme z důvodu, že na obojku je připevněn adresář s veškerými údaji (jméno psa, telefony atd.). Pochopitelně, že psa si hlídáme (za jedenáct let se nikdy neztratil), ale je to taková pojistka..

6.3.2015 15:23
inusanka

XXX.XXX.98.58

Zásadně sundávám, nosíme řetízek a mám dlouhosrsté plemeno, takže se to cuchá. Navíc se téměř denně máčí. Jen na vodě dva týdny nesundáváme a pak je to tak na vystříhání. Jinak na zahradě nikdy psi obojek neměli, pokud by utekli, tak by to bylo nemilé, ale raději udělám preventivní opatření, aby k tomu nedošlo.

6.3.2015 17:01
imattree

XXX.XXX.109.4

My ho doma taky sundáváme a když jdeme na prochajdu tak stejně vědí, že dokud se neuklidní, tak nikam nepůjdou, takže v klidu sedí u branky a čekají, nasadíme obojek a jdeme

6.3.2015 17:27
Clayton

XXX.XXX.133.219

Všem vám děkuji za příspěvky. Z bespečnostních důvodů dál zůstaneme u sundávání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2015 18:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Obojek sundavam vždy pokud nejdem ven nebo jinak necvičím.Soused dokonce nesundavá ani řetěz pokud neni doma tak pes je uvázanej na řetězu u boudy za každého počasí navíc je to basetka, chudinka jenže majitelé jsou"něco víc"takže se jim ani nedá nic říct.Prý to není týrání, podle zákona co jsem četla asi loni tak taky ne, ale ráda bych s tím něco udělala třeba anonymě.Jinak druhý soused obojek taky nesundavá a pes má pod ním úplně vylisalý chlupy i spařeno tentokrát labrador tříletý úplně hnusně přetloustlý a majitel další de*l.

6.3.2015 18:28
pidla

XXX.XXX.106.11

Já obojky často ani nedávám - psi i na procházky mnohdy chodí "nahatý" (vodítka máme lovecká, která se přetahují přes hlavu). Je to mnohem praktičtější, protože se téměř denně koupou a s obojkem by zasmrádli, zapařili se apod. - záněty kůže (tzv. hotspoty) jsou u plemene hodně časté, nám se zatím vyhýbají. A v životě by mě nenapadlo nechat obojek psu doma, vždyť pes si chce pohodlně lehnout, a když ho tlačí spona, tak si ji neumí posunout!

Samozřejmě venčení bez obojku jde praktikovat jen se psem, který už má výbornou poslušnost, ne se štěnětem.

6.3.2015 21:11
Danczéz

XXX.XXX.84.104

Dala jsem na vaši radu a už taky sundavám. Jako na potvoru ale přišlo zrovna hárání, tak teď jí zase "tlačí" kalhotky...psí život

6.3.2015 22:07
pidla

XXX.XXX.106.11

Danczéz napsal(a):
Dala jsem na vaši radu a už taky sundavám. Jako na potvoru ale přišlo zrovna hárání, tak teď jí zase "tlačí" kalhotky...psí život

Na co kalhotky? Stačí prací deky přes pelech (a povel "místo"). Nebude ji tlačit nic a ještě se může v pohodě čistit...

6.3.2015 23:07
conaf

XXX.XXX.152.220

Já mám trvale nasazený tenký obojek (1 cm) s vyšitým číslem nebo známkou a hodně navolno. Kdžy jdeme ven a budu jí dávat vodítko, tak nasazuju klasický obojek, širší, podšitý...

7.3.2015 08:09
lavacca

XXX.XXX.164.49

Danczéz napsal(a):
Tak teď jste mě dostali. Vážně všichni obojek psovi doma "svlékáte"? Mně to přišlo jako něco, co neřeším, prostě má obojek a je to. Navíc když jdeme ven, je to takové hysterické nadšení, že to nechci umocňovat ještě rituálem nasazování obojku. Vadí jí to? Přijde mi, že ho má dost volný a nevadí jí...(snad) neškrtí, volně klouže po srsti...Ani si ho od první chvíle nemá tendence sundavat, (jako zezačátku košík v mhd.).

Tak naši psi mají obojky nonstop - 6 ze 7 má polostahováci (tj. v případě, že by se někde zahákli, tak ho normálně přetáhnou přes hlavu) a 1 (jork) má oboje s částí pružící gumy, který taky případně sundá. Mají na nich v případě útěku známky a i se s nimi líp manipuluje, když je potřeba je přidržet, atd.

Jinak na procházky chodíme nejčastěji na kšírách, takže signál, že se už jde je vytažení kšír či vodítka.

7.3.2015 08:22
Danczéz

XXX.XXX.84.104

pidla napsal(a):
Na co kalhotky? Stačí prací deky přes pelech (a povel "místo"). Nebude ji tlačit nic a ještě se může v pohodě čistit...

Tady jsou všichni hrozně vztahovační... Sloveso "tlačí" bylo schválně napsáno v uvozovkách=nadsázka. Fenku mám pět dní (z útulku) a je ještě nejistá a chodí za mnou do vedlejšího pokoje apod., abych jí neutekla, takže si nedokážu představit, jak jí celou vyplašenou nutím být celý den na jednom místě, aby na mě pořád neviděla...Přišla jsem do diskuze, kde se řešilo sundavání obojku: já se jako laik poučila, obojek už sundavám. A snad ještě dostanu vynadáno, že jsem nasadila volné kalhotky, se kterýma se fenka samozřejmě může čistit a má je velice volně okolo boků...?

7.3.2015 09:18
pidla

XXX.XXX.106.11

Danczéz napsal(a):
Tady jsou všichni hrozně vztahovační... Sloveso "tlačí" bylo schválně napsáno v uvozovkách=nadsázka. Fenku mám pět dní (z útulku) a je ještě nejistá a chodí za mnou do vedlejšího pokoje apod., abych jí neutekla, takže si nedokážu představit, jak jí celou vyplašenou nutím být celý den na jednom místě, aby na mě pořád neviděla...Přišla jsem do diskuze, kde se řešilo sundavání obojku: já se jako laik poučila, obojek už sundavám. A snad ještě dostanu vynadáno, že jsem nasadila volné kalhotky, se kterýma se fenka samozřejmě může čistit a má je velice volně okolo boků...?

Nikdo vám nenadával. A samozřejmě že u fenky, kterou máte pět dní, je to něco dost jiného než u fenky, kterou má člověk odmalinka a je na pelech naučená.

7.3.2015 11:06
Danczéz

XXX.XXX.84.104

pidla napsal(a):
Nikdo vám nenadával. A samozřejmě že u fenky, kterou máte pět dní, je to něco dost jiného než u fenky, kterou má člověk odmalinka a je na pelech naučená.

Opravdu, neberte mě pořád za slovo. Opět jsem se to vzhledem k situaci snažila trošku zlehčit, proto píši: "...a SNAD ještě dostanu vynadáno..." Takže ano, já vím, že mi nikdo nenadává. Jen mne mrzí ten podezřívavý přístup...Vždyť je tak lehké být milý a zároveň dobrým rádcem, ne? Já si ráda nechám poradit, poučím se. Ale ne takovým káravým tónem. V pořádku tedy?

7.3.2015 11:09
scylla

XXX.XXX.150.32

Danczéz napsal(a):
Dala jsem na vaši radu a už taky sundavám. Jako na potvoru ale přišlo zrovna hárání, tak teď jí zase "tlačí" kalhotky...psí život

Nedávejte jí kalhotky, zvyšují možnost infekčních nemocí.

Neregistrovaný uživatel

7.3.2015 11:18
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.7

scylla napsal(a):
Nedávejte jí kalhotky, zvyšují možnost infekčních nemocí.

Bych to tak nedramatizovala - ženský když to mají taky taky nechodí naostro.

7.3.2015 11:33
scylla

XXX.XXX.150.32

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Bych to tak nedramatizovala - ženský když to mají taky taky nechodí naostro.

To je teda argument... ach jo. Dramatizovat to nemusíte do té doby, než čuba dostane zánět a odnaučí se čistit.

Neregistrovaný uživatel

7.3.2015 11:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.7

scylla napsal(a):
To je teda argument... ach jo. Dramatizovat to nemusíte do té doby, než čuba dostane zánět a odnaučí se čistit.

Pořád lepší pár dní v roce kalhotky, když někdo nechce mít doma nepořádek, než fenu kvůli tomu vykastrovat! My máme všude dlažbu, takže to neřeším, ale dokážu si představit, jak musí vypadat po háravce co víc teče třeba koberec, nebo sedačka. A aby byla fena třeba 13 dní přibitá na pelechu, tak to ať má raději kalhotky, a žije si svým životem na který je zvyklá.

8.3.2015 02:34
fikovnice

XXX.XXX.99.69

Danczéz napsal(a):
Spát v podprsence mi divné nepřijde. Nicméně v mém příspěvku jsem neřekla, že to dělám ze své touhy aby pes měl nepohodlí, ale jen, že mě to nenapadlo sundavat. (A jaký je tedy rozdíl, jestli má "odřenou srst" pes u boudy nebo pes, který je doma?) Nevím, jen mi to nepřišlo omezující, proto jsem to neřešila. A chtěla jsem znát názor ostatních.

Omlouvám se za OT, ale nedalo mi to:
"Spát v podprsence mi divné nepřijde"

To jako fakt - Vy spíte v podprsence? Nebo Vám to přijde normální? Poněkud nepohodlné, ne? Ve více ohledech....

8.3.2015 11:25
Danczéz

XXX.XXX.84.104

fikovnice napsal(a):
Omlouvám se za OT, ale nedalo mi to:
"Spát v podprsence mi divné nepřijde"

To jako fakt - Vy spíte v podprsence? Nebo Vám to přijde normální? Poněkud nepohodlné, ne? Ve více ohledech....

Občas ano, spím. Nicméně není to tolik nepohodlné, abych si kvůli tomu připadala týrána nebo omezována ;) Někdo to tu nadnesl jako- dle mého- velice trefné přirovnání :) Stejně jako Vy by jste v podprsence nikdy nespala, mne nevadí a znám ženy, které v ní spí každý den a je jim to pohodlnější než bez ní, asi i každý pejsek považuje obojek za různě obtěžující :) (pominu-li nebezpečí uškrcení, poškození srsti atd. co tu zaznělo), nemyslíte?

8.3.2015 13:40
fikovnice

XXX.XXX.99.69

Danczéz napsal(a):
Občas ano, spím. Nicméně není to tolik nepohodlné, abych si kvůli tomu připadala týrána nebo omezována ;) Někdo to tu nadnesl jako- dle mého- velice trefné přirovnání :) Stejně jako Vy by jste v podprsence nikdy nespala, mne nevadí a znám ženy, které v ní spí každý den a je jim to pohodlnější než bez ní, asi i každý pejsek považuje obojek za různě obtěžující :) (pominu-li nebezpečí uškrcení, poškození srsti atd. co tu zaznělo), nemyslíte?

Ale jo, myslím...
Prostě jsme každý jiný.
V podprsence jsem už spala - když jsem se kdysi vrátila společensky unavená a holt jsem usnula napůl vysvlečená . Ráno jsem byla otlačená, bylo to prostě pro mě nepohodlné (a vážně teď nemám na mysli následky společenské únavy).
S tím obojkem je to podle mě i o zvyku pesana. Moji příbuzní psovi obojek zásadně nesundávají, já si psa půjčuji, tak jim nechci narušovat jejich rituály a návyky, ale vidím, že pod obojkem má pes slehlou a mnohem méně kvalitní srst - tak mu ji vždy aspoň vyčesávám, hlavně na krku - pod přední stranou obojku.

8.3.2015 15:20
Danczéz

XXX.XXX.84.104

fikovnice napsal(a):
Ale jo, myslím...
Prostě jsme každý jiný.
V podprsence jsem už spala - když jsem se kdysi vrátila společensky unavená a holt jsem usnula napůl vysvlečená . Ráno jsem byla otlačená, bylo to prostě pro mě nepohodlné (a vážně teď nemám na mysli následky společenské únavy).
S tím obojkem je to podle mě i o zvyku pesana. Moji příbuzní psovi obojek zásadně nesundávají, já si psa půjčuji, tak jim nechci narušovat jejich rituály a návyky, ale vidím, že pod obojkem má pes slehlou a mnohem méně kvalitní srst - tak mu ji vždy aspoň vyčesávám, hlavně na krku - pod přední stranou obojku.

Taky bych řekla, že jde především o zvyk. Ale myslím, že všechny tyto zkušenosti (slehlá, poškozená srst etc.)mi jen potvrzují, že na sundavání obojku něco bude. Člověk se stále učí

8.3.2015 15:54
lavacca

XXX.XXX.164.49

fikovnice napsal(a):
Ale jo, myslím...
Prostě jsme každý jiný.
V podprsence jsem už spala - když jsem se kdysi vrátila společensky unavená a holt jsem usnula napůl vysvlečená . Ráno jsem byla otlačená, bylo to prostě pro mě nepohodlné (a vážně teď nemám na mysli následky společenské únavy).
S tím obojkem je to podle mě i o zvyku pesana. Moji příbuzní psovi obojek zásadně nesundávají, já si psa půjčuji, tak jim nechci narušovat jejich rituály a návyky, ale vidím, že pod obojkem má pes slehlou a mnohem méně kvalitní srst - tak mu ji vždy aspoň vyčesávám, hlavně na krku - pod přední stranou obojku.

Já teda našim obojky nesundavám (viz příspěvek výše), ale samozřejmě jim pod nimi pravidelně srst češu. Plus část má obojek celokovový a zbytek kombinace kov + popruh, takže tam moc zapařeniny, apod. nehrozí. Jo, mít celolátkové či kožené obojky, tak ty bych jim trvale nenechávala.

Navíc srovnání s podprsenkou mi nepřijde úplně správné - s tou, když si člověk lehne, tak ho tlačí na boku, atd. Ale pokud má pes obojek, jež mu sedí (tj. netlačí), tak si prostě lehne a nikde ho to netlačí. To už je spíš lepší přirovnání řetízek u člověka x obojek u psa. Obojí je na krku a oboje musí být pohodlné, aby je mohl člověk nosit celý den (např. bude-li řetízek dlouhý a vystouplý, bude se s ním blbě spát, atd.).

8.3.2015 16:13
fikovnice

XXX.XXX.99.69

lavacca napsal(a):
Já teda našim obojky nesundavám (viz příspěvek výše), ale samozřejmě jim pod nimi pravidelně srst češu. Plus část má obojek celokovový a zbytek kombinace kov + popruh, takže tam moc zapařeniny, apod. nehrozí. Jo, mít celolátkové či kožené obojky, tak ty bych jim trvale nenechávala.

Navíc srovnání s podprsenkou mi nepřijde úplně správné - s tou, když si člověk lehne, tak ho tlačí na boku, atd. Ale pokud má pes obojek, jež mu sedí (tj. netlačí), tak si prostě lehne a nikde ho to netlačí. To už je spíš lepší přirovnání řetízek u člověka x obojek u psa. Obojí je na krku a oboje musí být pohodlné, aby je mohl člověk nosit celý den (např. bude-li řetízek dlouhý a vystouplý, bude se s ním blbě spát, atd.).

Já to přirovnání k podprsence nevymyslela... Jen mě to nějak pobavilo .
A příbuzní mají u psa právě celokožený obojek, takže budu uvažovat, že ode mě dostane jako dárek nějaký lepší.

11.3.2015 20:20
tero

XXX.XXX.137.146

Sundávám už vždy, stalo se, že jsem přišla domů a pes byl zaklesnutý zadní nohou pod obojkem, jako svázaný do kozelce...

12.3.2015 12:31
holly

XXX.XXX.182.221

Tak teda až do teď mě nikdy nenapadlo, že někdo nechává doma psovi obojek na krku a zrovna tak, že někdo spí v podprsence

12.3.2015 12:37
pidla

XXX.XXX.106.11

holly napsal(a):
Tak teda až do teď mě nikdy nenapadlo, že někdo nechává doma psovi obojek na krku a zrovna tak, že někdo spí v podprsence

Tu podprsenku si umím představit, pokud má někdo nulky a podprsenkou rozumí nějaké nevyztužené nic. To je pak úplně jedno, jestli spí v podprsence, nebo bez ní. Aby bylo jasné, já do těchto žen nerejpu, naopak - děsně jim závidím...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2015 19:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Určitě je lepší sundavat, ale pokud to psovi nevadí a nemá se za co zachytit (v bytě, na zahradě vždy nějaké riziko je) myslím, že to není až takový hřích.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.3.2015 19:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

pidla napsal(a):
Tu podprsenku si umím představit, pokud má někdo nulky a podprsenkou rozumí nějaké nevyztužené nic. To je pak úplně jedno, jestli spí v podprsence, nebo bez ní. Aby bylo jasné, já do těchto žen nerejpu, naopak - děsně jim závidím...

To by mě přišlo jako jít spát v ponožkách. Tedy chápu spací ponožky, ale být v podprsence celý den a pak v ní jít spát mi přijde divné, ať má nulky nebo patnáctky. Nebo má někdo speciální spací ?

12.3.2015 20:22
kobylatko

XXX.XXX.45.44

Obojek sundávám vždy!Když jdu ven tak pes dostane povel sedni a až nasadím obojek, cvaknu vodítko a nasadím košík dám povel jdeme a jde se nejsem zvědavá na to aby mi pes dělal u branky opičky a hodinu bych se mu snažila nasadit obojek, jak přijdem z venku dostane za brankou povel čekej a až mu sundám koš, obojek a odepnu vodítko má volno a opět nejsem zvědavá na opičárny aby se mi tam pes sebou smýkal že už chce běhat po zahradě až dostane povel ať si dělá třeba veletoče .A nasazení obojku, koše a cvaknutí vodítka je ani né minutová záležitost pokud je pes vychovaný.Obojky mám řetízkový u všech psů.

14.3.2015 23:24
prokopova

XXX.XXX.174.242

Myslím, že pokud je pes zdravý a obojek ho nijak neobtěžuje, je jedno, jestli ho na doma sundáváte.
My dáváme psům obojky rovnou s vodítkem jen když jdeme ven, (doma i na zahradě je nemají). Nikomu to nevnucuji, ale mám pocit, že bez obojku se psi cítí líp, a i vypadají líp, přirozeněji. Prostě jsou víc sví. A to já právě chci.

14.3.2015 23:55
Clayton

XXX.XXX.142.105

lavacca napsal(a):
Já teda našim obojky nesundavám (viz příspěvek výše), ale samozřejmě jim pod nimi pravidelně srst češu. Plus část má obojek celokovový a zbytek kombinace kov + popruh, takže tam moc zapařeniny, apod. nehrozí. Jo, mít celolátkové či kožené obojky, tak ty bych jim trvale nenechávala.

Navíc srovnání s podprsenkou mi nepřijde úplně správné - s tou, když si člověk lehne, tak ho tlačí na boku, atd. Ale pokud má pes obojek, jež mu sedí (tj. netlačí), tak si prostě lehne a nikde ho to netlačí. To už je spíš lepší přirovnání řetízek u člověka x obojek u psa. Obojí je na krku a oboje musí být pohodlné, aby je mohl člověk nosit celý den (např. bude-li řetízek dlouhý a vystouplý, bude se s ním blbě spát, atd.).

Já si právě myslím, že by ho ten kovový obojek mohl dost tlačit.Já bych mu kováč nenechala ani náhodou.

15.3.2015 05:55
koňadra

XXX.XXX.128.31

Psy mám většinou venkovní, ale i bytové. Obojky trvale nemají, když jim je začnu nasazovat, je to pro ně signál, že se jde ven. Bez obojku psy venku nikdy nepouštím - už proto, že na něm mají kontakt na mne - náhoda je blbec a co když se zrovna zaběhnou? Jedinou výjimku mám - dogu, která má obojek stále. A to proto, že ji jednoduše jinak není za co chytit - když je potřeba. A jednoduše ji popadnout a odnést, to prostě nezvládnu . Např. někdo zvoní, ona běží k brance, tak ji většinou vezmu za obojek a odvedu, některá návštěva si nestojí o družbu s naším psem. Doga má obojek klasický kožený, nepodšitý a tenký. Ten ničemu nevadí - ani srsti a myslím, že není ani nepohodlný. Doga už ho zřejmě ani nevnímá (tak jako já řetízek). Když jdeme ven, dostává ještě jeden - řetízkový. Problém asi může být, když psu někdo nechává široký obojek, to věřím, že to je pro psa velmi nepohodlné, přinejmenším široká přezka zapínání ho musí někde tlačit.

15.3.2015 06:17
scylla

XXX.XXX.150.32

Zastánce kovových obojků nechaných na psovi stále prosím o jedno - vezměte si rukavice a do jedné ruky vezměte kovový obojek, do druhé ruky kožený a jděte na procházku, buďte tam tak hodinu a ručím vám za to, že ruka, ve které máte kovový obojek, vám skoro umrzne. Fakt myslíte, že psovi je ten obojek tak příjemný?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.3.2015 08:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

scylla napsal(a):
Zastánce kovových obojků nechaných na psovi stále prosím o jedno - vezměte si rukavice a do jedné ruky vezměte kovový obojek, do druhé ruky kožený a jděte na procházku, buďte tam tak hodinu a ručím vám za to, že ruka, ve které máte kovový obojek, vám skoro umrzne. Fakt myslíte, že psovi je ten obojek tak příjemný?

A nemyslíš, že ten kovový obojek se zahřeje kontaktem s tělem, tedy krkem psa? Nebo tebe studí řetízek, co nosíš na krku?

15.3.2015 10:28
lavacca

XXX.XXX.164.49

Clayton napsal(a):
Já si právě myslím, že by ho ten kovový obojek mohl dost tlačit.Já bych mu kováč nenechala ani náhodou.

Tak ono záleží, jaký máte a na jakého psa. My máme všechny dlouhosrsté a mají ty menší kroužky, takže jim to krásně kopíruje krk a nikde je to ani tlačit nemůže. Jasně, že u hladkosrstého psa či u těch velkých ok to tlačit může. Ale já osobně bych hladkosrstému psovi ani kovový obojek nedala - myslím, že ho to musí v zimě dost studit. Na toho bych spíš volila kvalitní kožený obojek - ale ne takový ten hrozně tvrdý, nepoddajný, ale měkký s podšívkou, aby to psa právě netlačilo a nebyl mu obojek nepříjemný.

15.3.2015 10:30
scylla

XXX.XXX.150.32

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A nemyslíš, že ten kovový obojek se zahřeje kontaktem s tělem, tedy krkem psa? Nebo tebe studí řetízek, co nosíš na krku?

To je myšleno vážně? Srovnávat někok q vážící řetízek z kusem řetězu s kolečky, který váží asi tak 30 dkg? To snad ne.

15.3.2015 10:30
lavacca

XXX.XXX.164.49

scylla napsal(a):
Zastánce kovových obojků nechaných na psovi stále prosím o jedno - vezměte si rukavice a do jedné ruky vezměte kovový obojek, do druhé ruky kožený a jděte na procházku, buďte tam tak hodinu a ručím vám za to, že ruka, ve které máte kovový obojek, vám skoro umrzne. Fakt myslíte, že psovi je ten obojek tak příjemný?

Jak jsem už psala - krátkosrstému psovi bych kovák nedala. Ale u dlouhosrstých, kde sedí obojek stejně na chlupech, tj. nedotýká se přímo kůže, nevidím moc problém...

Neregistrovaný uživatel

15.3.2015 10:39
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.7

scylla napsal(a):
To je myšleno vážně? Srovnávat někok q vážící řetízek z kusem řetězu s kolečky, který váží asi tak 30 dkg? To snad ne.

Těch 30 dkg to máte řetěz na krávu, ne...
nedalo mi to, a zvážila jsem řetízek na fenu BO - má přesně 80 gramů (značka Herman Sprenger).

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.3.2015 11:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

scylla napsal(a):
To je myšleno vážně? Srovnávat někok q vážící řetízek z kusem řetězu s kolečky, který váží asi tak 30 dkg? To snad ne.

30 dkg? Proboha, co používáte za řetěz?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.3.2015 11:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

scylla napsal(a):
To je myšleno vážně? Srovnávat někok q vážící řetízek z kusem řetězu s kolečky, který váží asi tak 30 dkg? To snad ne.

Jinak tedy takové úlety, jako srovnávat váhu různých obojků, by mne nenapadly. Potom bys musela ještě srovnávat, jak je příjemný promočený kožený obojek versus kovový nebo nylonový,...

8.5.2015 10:58
Clayton

XXX.XXX.225.119

Oživuji tuto diskusi...

8.5.2015 13:20
Lexaurin

XXX.XXX.137.156

Clayton napsal(a):
Oživuji tuto diskusi...

Jak to tak ctu, pripada mi tema, legracni. Kazdy ma sva pro i proti a at si to kazdy dela jak potrebuje, ne?

9.5.2015 11:12
Helena15

XXX.XXX.89.52

Lexaurin napsal(a):
Jak to tak ctu, pripada mi tema, legracni. Kazdy ma sva pro i proti a at si to kazdy dela jak potrebuje, ne?

To nesouhlasím, chudáci psi když s nimi bude každý zacházet jen tak jak sám potřebuje.

9.5.2015 12:34
Lexaurin

XXX.XXX.137.156

Helena15 napsal(a):
To nesouhlasím, chudáci psi když s nimi bude každý zacházet jen tak jak sám potřebuje.

To je zavádějící.Nepaušalizujte, mluvi se o obojku...

9.5.2015 12:54
Helena15

XXX.XXX.89.52

bilusik napsal(a):
Správný a zkušený pejskař sundává obojek vždy. Jen začátečník a laik ho nesundává. Už se staly případy, že se pes obojkem v nepřítomnosti majitele o něco doma nebo v kotci zachytil a než přišel majitel z práce, tak se uškrtil. Z tohoto důvodu zkušení pejskaři ( i u policajtů a v armádě ) obojky po venčení nebo cvičení vždy sundávají a před venčením zase nandavají - není to zase taková práce a za život psa to určitě stojí.

9.5.2015 13:00
Šarina

XXX.XXX.231.146

Sundavám.
Pro mé psy je nasazení obojku známka, že se bude něco dít - procházka, cvičení. Extra obojek máme na stopy... bez obojku = domácí veget.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.5.2015 13:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Šarina napsal(a):
Sundavám.
Pro mé psy je nasazení obojku známka, že se bude něco dít - procházka, cvičení. Extra obojek máme na stopy... bez obojku = domácí veget.

Přesně tak, doma jsme měli psy vždy bez obojku...obojek znamená procházku.

9.5.2015 20:54
Yv1

XXX.XXX.32.13

Obojek nandavám jen, když jdeme ven/i když v 90% používáme kšíry, takže tam je to jasné/-ale když máme obojek a nesundám ho-psi jsou v tzv pohotovostním režimu-vědí, že se ještě někam půjde, pojede, ale je to víceméně o zvyku-odmalička-došli jsme domů, zaklapnou se vrátka a psi jsou naučení sednout a čekají, až sundám košík, odháknu vodítko a sundám obojek-nebo kšíry, pokud sundám jen košík a vodítko-chvilku čekají a pak je jasno/sranda bude mít pokračování/...
...oběšení jsem bohužel zažila-před mnoha lety, měla kamarádka vymazlenou kozičku a protože jim občas utekla ze sadu do lesa a byl problém ji najít, tak pak nosila obojek s rolničkou-a jednou si vyskočila na psí boudu, aby se dostala k jablíčkům na jablon, která byla nad boudou, zahákla se o větev a než jsme ji našly, tak se uškrtila-nikdy už bych nic podobného nechtěla zažít

18.5.2015 17:15
kinta

XXX.XXX.142.82

Čupce obojek doma sundávám, v podprsence spím.

Neregistrovaný uživatel

18.5.2015 18:37
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.60.1

Obojky sundavám, psiska jsou 3 a nechci risknout nějaký úraz.
Navíc zacinkání obojků znamená procházku

18.5.2015 21:33
Jjesterka

XXX.XXX.105.62

Dobry vecer, ja mam vikendoveho pejska, a kdyz od sveho majitele prijde k nam na chatu, a je doma, tak mu vzdy sundam obojek, rikam mu, sundame kosilku, aby se ti hezky spinkalo. A i kdyz rano chce jit ven, tak si da hlavicku na obojek a ceka.

21.7.2015 07:27
Jjesterka

XXX.XXX.46.1

Pes není věc. !

21.7.2015 08:06
Felow

XXX.XXX.188.103

Za více než 30 let, mě nikdy nenapadlo psům doma obojek nesundat, nikdy jsem nad tím detailně nepřemýšlela, prostě mi to připadalo přirozené. Je pravda, že můj úplně prví pes byl Lhasa Apso a u něj to bylo přímo nutné kvůli udržení srsti ve výstavní kondici.Po nějaké době jsem spolu s domkem přišla na chuť pesanům velkým a i u nich mě nenapadlo jim obojek nechávat.Nikdy jsem nepraktikovala psi "na zahradu" a doma mi to připadalo logicky přirozené.U Ridgebacků si myslím, že je to přímo nutnost, kdo vlastní Ridgebacka a ví, jak razantně umí zaklepat hlavou, tak by měl stále omlácená ušiska, která jsou u tohoto plemene dost choulostivá.I z tohoto důvodu jsme pořídili převlékací polostahováky, které mám stále na vodítku.Jediné, co mají v sezoně na krku jsou obojky protiparazitní, na kterých mají ještě magnetický CatanDog's.

21.7.2015 11:02
HANELE77

XXX.XXX.30.183

Jasně, že sundáváme..
proč by to měl mít jako na krku...
Taky přijdu domů, sundám si hodinky, podprdu...
vezmu si volné oblečení, chodím bosky..taky chci mít pohodu, proč ne můj pes? Proč by měl zvonit známkou a kovovým indetifikačním štítkem?!
Mám ráda pohodu, proč by ji neměl mít i můj psí kamarád?
Nejsem líná mu jej před procházkou nasadit.

Na zahradě obojek taky nenosí, a když jdem ráno a večer ven, tak většinou taky ne

29.7.2015 02:27
conaf

XXX.XXX.152.220

Já mám pro svou fenku malý, tenký obojek s vyšitým číslem, ten jí nesundavám nikdy (ale také jí na něm nevodím, nemá ani rozepínání, ani očko na vodítko). + má pořád ještě antiparaziťák... A když jdem ven, poak dostane normální obojek (širší, podšitý) nebo postroj...

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2015 07:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sundávám, máme řetězový stahovák, takže je stabilně připnutý k vodítku. Zachrastění znamená, že jdeme ven.

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík