Plemeno - celoročně venku, aktivní, větší velikosti atd.

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.4.2015 12:10
carlig

XXX.XXX.113.165

Zdravím, příští rok na jaře si plánujeme se ženou pořídit k domku pejska do rodiny. Pes by měl být celoročně venku na dvoře, kde bude mít dobře zateplenou boudu a možnost volného pohybu. Měl by dokázat ohlídat domek, být většího vzrůstu, zároveň by neměl být uštěkaný jako tchánův NO. Jelikož velmi rád běhám a vyrážím na dlouhé procházky (cca 10-20 km), tak by měl pes mít rád pohyb a měl by být schopen pohybu bez vodítka, aniž by vyrážel za zvěří apod. Samozřejmostí je, aby dobře snášel děti, jelikož v té době bude dcerkám 4,5 a 1.5 roku. Mohli by mi zde zkušenější chovatelé a milovníci psů poradit jaké plemeno psa by se k nám vzhledem k daným kritériím hodilo? Mezi mé favority patří cane corso nebo BŠO. Velmi všem děkuji

11.4.2015 12:17
rapotacka11

XXX.XXX.32.93

Uštěkaný pes není plemenem, ano ?
Je to pouze nevýchovou !

11.4.2015 12:47
carlig

XXX.XXX.113.165

S tím souhlasím, ale dle mého názoru jsou služební a vysloveně hlídací plemena jako např. NO, která mají přeci jen větší předpoklady štěkat na sebemenší podnět než jiná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.4.2015 13:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Některá plemena mají naopak štěkání v popisu práce (např. PHP), míra štěkání pak bude záviset na temperamentu konkrétního jedince.
Carling - hovawart, a s případným odnaučováním štěkání by bylo určitě méně práce než např. u pastevců.

Neregistrovaný uživatel

11.4.2015 13:16
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.7

carlig napsal(a):
Zdravím, příští rok na jaře si plánujeme se ženou pořídit k domku pejska do rodiny. Pes by měl být celoročně venku na dvoře, kde bude mít dobře zateplenou boudu a možnost volného pohybu. Měl by dokázat ohlídat domek, být většího vzrůstu, zároveň by neměl být uštěkaný jako tchánův NO. Jelikož velmi rád běhám a vyrážím na dlouhé procházky (cca 10-20 km), tak by měl pes mít rád pohyb a měl by být schopen pohybu bez vodítka, aniž by vyrážel za zvěří apod. Samozřejmostí je, aby dobře snášel děti, jelikož v té době bude dcerkám 4,5 a 1.5 roku. Mohli by mi zde zkušenější chovatelé a milovníci psů poradit jaké plemeno psa by se k nám vzhledem k daným kritériím hodilo? Mezi mé favority patří cane corso nebo BŠO. Velmi všem děkuji

Z těchto dvou plemen bych se přiklonila k BŠO. Sice to není nějaký extra hlídač - za plotem zaštěká, ale na to, že by aktivně bránil pozemek v případě napadadení spíš zapomeňte, takový hrdina to zase není. Jinak ale splňuje všechny ostatní požadavky - je vhodný i pro začátečníka, je nekonfliktní, ovladatelný, přilne k rodině, může být celoročně venku, a nemívá silný lovecký pud.
Cane corso je krátkosrstý moloss, takže sice má větší předpoklad pro hlídání, ale v zimě mu venku nebude zrovna hej, je náročnější na výchovu, a běhat s ním můžete přesně do doby než mu rupnou kolenní vazy, nebo dojdou výsledky rtg kyčlí a loktů - katastrofální stav pohybového aparátu je u molossů bohužel velice častým problémem, a neprovádí se v tomto směru žádná selekce v chovu

11.4.2015 14:12
rapotacka11

XXX.XXX.32.93

carlig napsal(a):
S tím souhlasím, ale dle mého názoru jsou služební a vysloveně hlídací plemena jako např. NO, která mají přeci jen větší předpoklady štěkat na sebemenší podnět než jiná.

Vychovaný - vycvičený pes neštěká na sebemenší podnět, mýlíte se.
NO jsem měla, vím o čem mluvím.
V naší ulici byl ještě jeden - stejně vychovaný, zkrátka perfektní.
Pak tam byli vedle za plotem dva - zmetci.
VŠE je jen o lidech !

11.4.2015 17:37
pepy

XXX.XXX.140.46

Zdravím ťa carlig,

Katalánsky ovčiak - http://www.dogsk.sk/kynologia/revue/katalansky02_06.htm

Stredný bradáč - http://pes-portal.sk/plemena/bradac

Títo dvaja adepti sa mne javia najviac podobní, tvojmu popisu ideálneho psa.

Tak držím palce a šťastnú ruku.

Peter.

11.4.2015 22:59
carlig

XXX.XXX.113.165

Díky pepy, ten knírač vypadá vážně dobře ;-) Jenže... soused má knírače kříženého s labradorem a to je peklo... ve smyslu štěkání. Tak snad to jde eliminovat výchovou tak, jak mi radí rapotacka11... jen odbočím: mám čtyřletého křížence husky x bígl a ten za celý měsíc štěkne snad 10 minut vcelku. Tím jsem měl na mysli rozdíl mezi např. NO a třeba tím huskym... ;-).

11.4.2015 23:10
rys.leo

XXX.XXX.217.156

Jak zde už bylo psáno: štěkání se dá eliminovat výchovou. Já mám doma čivavu, cepovanou stejně s NO a SAO a za 3 roky štěkla tak čtyřikrát. Vše je jen o výchově. Z Rotwajlera se dá udělat gaučák ale i zlej krypl.
A jestli Vám vadí štěkání, tak bych to viděl spíš na želvu.
zn.: Koupím kočku bez mňoukání-připlatim!

11.4.2015 23:12
fikovnice

XXX.XXX.99.69

carlig napsal(a):
Díky pepy, ten knírač vypadá vážně dobře ;-) Jenže... soused má knírače kříženého s labradorem a to je peklo... ve smyslu štěkání. Tak snad to jde eliminovat výchovou tak, jak mi radí rapotacka11... jen odbočím: mám čtyřletého křížence husky x bígl a ten za celý měsíc štěkne snad 10 minut vcelku. Tím jsem měl na mysli rozdíl mezi např. NO a třeba tím huskym... ;-).

Teď tomu nějak nerozumím smajlík - budete tedy pořizovat nového psa a máte ještě jednoho - celkem mlaďocha...? To je dost důležitý aspekt, který jste předtím nezmiňoval (pokud jsem to nepřehlídla) a tím pádem se Vám zase trochu omezí okruh na výběr nového psa. Pokud tedy mají být spolu v jedné domácnosti...

11.4.2015 23:30
koňadra

XXX.XXX.128.31

fikovnice napsal(a):
Teď tomu nějak nerozumím smajlík - budete tedy pořizovat nového psa a máte ještě jednoho - celkem mlaďocha...? To je dost důležitý aspekt, který jste předtím nezmiňoval (pokud jsem to nepřehlídla) a tím pádem se Vám zase trochu omezí okruh na výběr nového psa. Pokud tedy mají být spolu v jedné domácnosti...

Když si pořídí cane corso, tak je možné, že časem už toho druhého psa mít nebude. Cane corso také není zrovna ideální plemeno pro běhání a navíc je to plemeno zatížené na nemoci pohybového aparátu. Blíže znám 3 a z toho 2 jsou kaput s nohama. Jinak k zadavateli: skutečně jsou plemena, která jsou uštěkanější, neboť k tomu byla šlechtěna (špicové, pinč..), ale NO mezi ně nepatří, stejně jako např. labrador (a že jich ve městech u RD uštěkaných vidím dost!). Všechno je to o výchově! Jak píše Rapotacka.

11.4.2015 23:34
fikovnice

XXX.XXX.99.69

koňadra napsal(a):
Když si pořídí cane corso, tak je možné, že časem už toho druhého psa mít nebude. Cane corso také není zrovna ideální plemeno pro běhání a navíc je to plemeno zatížené na nemoci pohybového aparátu. Blíže znám 3 a z toho 2 jsou kaput s nohama. Jinak k zadavateli: skutečně jsou plemena, která jsou uštěkanější, neboť k tomu byla šlechtěna (špicové, pinč..), ale NO mezi ně nepatří, stejně jako např. labrador (a že jich ve městech u RD uštěkaných vidím dost!). Všechno je to o výchově! Jak píše Rapotacka.

11.4.2015 23:36
fikovnice

XXX.XXX.99.69

fikovnice napsal(a):

To byla reakce na tu první větu "Koňadry". Pobavila jste mě, jen aby to tak v reálu fakt nedopadlo...

12.4.2015 11:53
carlig

XXX.XXX.113.165

Želvu vážně nechci U nás je problém to, že bydlíme v zástavbě domků, kde by sousedi nemuseli vydýchat noční vyštěkávání... Ale já potřebuji spíše o rady co se týče plemena. Od Cane Corso jsem již upustil

12.4.2015 11:56
carlig

XXX.XXX.113.165

Jo a jednoho psa už máme, proto bude vhodnější štěně asi toho BŠO než Cane Corso apod.

12.4.2015 12:06
milannn

XXX.XXX.90.222

Ještě bych se na to podíval z jiných stránek, protože to štěkání ve vztahu k plemeni příliš nevyřešíte, to je asi opravdu více o výchově. CC a BŠO je dost rozdíl ve více směrech. Nad rotvajlerem jste uvažoval? Co znám, tak to štěkání je v docela přijatelné hladině.

Neregistrovaný uživatel

12.4.2015 12:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.7

milannn napsal(a):
Ještě bych se na to podíval z jiných stránek, protože to štěkání ve vztahu k plemeni příliš nevyřešíte, to je asi opravdu více o výchově. CC a BŠO je dost rozdíl ve více směrech. Nad rotvajlerem jste uvažoval? Co znám, tak to štěkání je v docela přijatelné hladině.

RTW taky nejsou zdravotně žádná hitparáda, a už vidím rotvíka, jak juchá radostí, že si může jít zaběhat 20 km s pánečkem

18.10.2015 11:45
kmichaal

XXX.XXX.35.136

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
RTW taky nejsou zdravotně žádná hitparáda, a už vidím rotvíka, jak juchá radostí, že si může jít zaběhat 20 km s pánečkem

Dogy a příbuzná plemena obecně nejsou příliš vhodná pro nějaké zapálené a aktivní běžce. Z molossů se na běh hodí jen bandog nebo argentina (kterou mám já). Tak nějak obecně. Samozřejmě jsem znal i bulmastifa, se kterým si pán šel sem, tam zaběhat, ale u těch už se to v globálu brát nedá. AD je ale absolutně nevhodná k celoročnímu držení venku. Co se týče výdrže však má ze všech molossů pravděpodobně jednoznačně nejlepší fyzický fond. Ovšem to vyrážení za zvěří u tohoto plemene prostě bude. Ona většina fyzicky zdatných plemen byla využívána k lovu, tudíž tam slučitelnost výdrže a absence loveckého pudu jen těžko hledat. Věřte mi nebo ne, v běhu to AD dokonce natře i dobrmanovi. A to už něco znamená. Myslím si, že roťák dlouhou procházku, pokud majitel není vyloženě maratonec, bez problému zvládne.

Já měl jako malý NO, ze kterého je BŠO vyvozen. Byl to úžasný pes. Jenže v té době byl NO ještě pes s mozkem. O BŠO jsem slyšel hodně pozitivních věcí od kamaráda. Ovšem tak nějak nevím, jak to má s hlučností.

18.10.2015 12:11
lesnížínka

XXX.XXX.178.38

Nějak jsem nepochopila, proč chcete dalšího psa, když jednoho už máte? Husky křížený s bíglem je na běhání jako dělaný. Pokud zdrhá, pořiďtě si pás a mějte ho na amortizéru...mám to se samojedem stejně.

18.10.2015 13:14
milannn

XXX.XXX.90.222

kmichaal napsal(a):
Dogy a příbuzná plemena obecně nejsou příliš vhodná pro nějaké zapálené a aktivní běžce. Z molossů se na běh hodí jen bandog nebo argentina (kterou mám já). Tak nějak obecně. Samozřejmě jsem znal i bulmastifa, se kterým si pán šel sem, tam zaběhat, ale u těch už se to v globálu brát nedá. AD je ale absolutně nevhodná k celoročnímu držení venku. Co se týče výdrže však má ze všech molossů pravděpodobně jednoznačně nejlepší fyzický fond. Ovšem to vyrážení za zvěří u tohoto plemene prostě bude. Ona většina fyzicky zdatných plemen byla využívána k lovu, tudíž tam slučitelnost výdrže a absence loveckého pudu jen těžko hledat. Věřte mi nebo ne, v běhu to AD dokonce natře i dobrmanovi. A to už něco znamená. Myslím si, že roťák dlouhou procházku, pokud majitel není vyloženě maratonec, bez problému zvládne.

Já měl jako malý NO, ze kterého je BŠO vyvozen. Byl to úžasný pes. Jenže v té době byl NO ještě pes s mozkem. O BŠO jsem slyšel hodně pozitivních věcí od kamaráda. Ovšem tak nějak nevím, jak to má s hlučností.

Souhlas
http://vk.com/video-47718519_164175150?list=b7e9d0f6d969549e5c

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2015 13:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

milannn napsal(a):
Souhlas
http://vk.com/video-47718519_164175150?list=b7e9d0f6d969549e5c

Fortuna Niks ?

18.10.2015 13:39
milannn

XXX.XXX.90.222

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fortuna Niks ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2015 20:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ja by som Vám odporučil hovawarta alebo veľkého švajčiarskeho salašníckeho psa. Sú veľkej veľkosti, dobre strážia a nie sú uštekaní plus nemajú lovecký pud.

18.10.2015 20:16
koňadra

XXX.XXX.128.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ja by som Vám odporučil hovawarta alebo veľkého švajčiarskeho salašníckeho psa. Sú veľkej veľkosti, dobre strážia a nie sú uštekaní plus nemajú lovecký pud.

Tak s tím loveckým pudem u hovawarta to asi nebude tak jednoznačné. Kolem nás chodí pán a hovawarta má vždy na řemeni, nepouští ho nikdy. Prý by mu zdrhl za srnkama.

18.10.2015 21:02
Viky12

XXX.XXX.1.239

koňadra napsal(a):
Tak s tím loveckým pudem u hovawarta to asi nebude tak jednoznačné. Kolem nás chodí pán a hovawarta má vždy na řemeni, nepouští ho nikdy. Prý by mu zdrhl za srnkama.

To mi chodíme s jedním hovawartem. Srnky ho nezajímají vůbec, ale je to pes od psa. Vždycky vyběhl jenom můj pes ( chodsky pes x No ). Jak píše lesnížínka tak si teď budu pořizovat sedák a bude klid.
A proč chcete dalšího psa?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2015 06:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hovawart by měl mít potlačený lovecký pud (což už se bohužel dávno v rámci bonitace neřeší, ba naopak, testuje se kořistnický pud ) a za druhé by měl být lehce ovladatelný, tudíž i vysvětlení mu, že zvěř honit nebude by mělo být nesrovnatelně lehčí než u nějakého loveckého, severského...Tomu mému jsem kdysi dávno sdělila, že srnky mají tvrdá kopyta a velké zuby a udělají mu au au a bylo vyřešeno

Přidejte reakci

Přidat smajlík