Výběr psa - dům, zahrada a malé dítě

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
25.5.2015 11:11
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Zdravím,
hledám vhodného nástupce do rodiny (domek, zahrada, děcko 5let), po ohaři a dobrmanovi, bych rád klidnější povahu k rodině, ale co i pohlídá, nemusí být zrovna uštěkaný... Jen pro upřesnění, pejsek nebude přebývat na zahradě přes noc a dávám přednost krátkosrstému. Napadla mne fenka amstaf, rotwík, ale nevím nevím... Předem děkuji za tipy.

25.5.2015 11:19
loolucy

XXX.XXX.207.245

Labrador :)
Děti miluje, na zahradě se vylítá, hlídač umí být taky pořádnej

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 11:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jako hlídač je perfektní rotvajler, a za své lidi by položil život.

25.5.2015 11:35
discuskubi

XXX.XXX.17.251

loolucy napsal(a):
Labrador :)
Děti miluje, na zahradě se vylítá, hlídač umí být taky pořádnej

Labrador mi přijde jako splašené torpédo, známej ho má. Taky záleží na povaze.

25.5.2015 11:36
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako hlídač je perfektní rotvajler, a za své lidi by položil život.

U rotvíka jsem někde četl že neni tak uštěkaný jako třeba německý ovčák nebo dobrman. Jen nevím zda neni potřeba více vyčesávat, přeci jen má podsadu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 11:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
U rotvíka jsem někde četl že neni tak uštěkaný jako třeba německý ovčák nebo dobrman. Jen nevím zda neni potřeba více vyčesávat, přeci jen má podsadu.

Uštěkaný není vůbec, to se s ovčákem nedá srovnat.A pěče o srst je stejná, při správné výživě a životě mimobyt líná 2x do roka, to je potřeba vyčesávat každý den, ale mimo sezónu stačí 2x-3x do týdne.

25.5.2015 11:46
loolucy

XXX.XXX.207.245

discuskubi napsal(a):
Labrador mi přijde jako splašené torpédo, známej ho má. Taky záleží na povaze.

To asi záleží. Já jsem měla fenku klidnou a sousedi ještě klidnější - ta byla strašně líná

Ale jinak rotvík taky fajn volba :).

25.5.2015 11:49
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Uštěkaný není vůbec, to se s ovčákem nedá srovnat.A pěče o srst je stejná, při správné výživě a životě mimobyt líná 2x do roka, to je potřeba vyčesávat každý den, ale mimo sezónu stačí 2x-3x do týdne.

No byl by s náma v domku + zahrádka a vycházky, takže vyčesávání každý den smajlík

Neregistrovaný uživatel

25.5.2015 11:50
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.7

loolucy napsal(a):
Labrador :)
Děti miluje, na zahradě se vylítá, hlídač umí být taky pořádnej

Nezlobte se, ale labrador je všechno, jenom ne hlídač!
Zadavatelčiny požadavky splňuje RTW - budí respekt, své si ohlídá, srst má pro celoroční pobyt venku, a svou rosinu miluje. Jediný, na co bych se při výběru štěněte opravdu zaměřila, je zdraví.

25.5.2015 11:51
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Děkuji za reakce, ale pokud Vás napadne i jiné plemeno, budu rád.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 11:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ještě mě napadl beauceron, ale hlídač to asi nebude.

25.5.2015 11:55
mgtka

XXX.XXX.22.70

Vždy se mluvilo jako o úžasných psech do rodiny a k dětem o bullmastifech. A osobně i když by byl sebehodnější, do zahrady bych mu rozhedně nevlezla v nepřítomnosti majitele.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 11:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nebo nějakou z dog, třeba bordó.

25.5.2015 11:59
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Uvažoval jsem i o argentince, ale nelajsnu si že si k nám nedejbože vleze děcko pro zakopnutý malón.. Minimální šance, ale stát se to může...

25.5.2015 12:00
loolucy

XXX.XXX.207.245

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Nezlobte se, ale labrador je všechno, jenom ne hlídač!
Zadavatelčiny požadavky splňuje RTW - budí respekt, své si ohlídá, srst má pro celoroční pobyt venku, a svou rosinu miluje. Jediný, na co bych se při výběru štěněte opravdu zaměřila, je zdraví.

A vy jste Labradora měla?
Já měla fenku. Nikdo se k nám neodvážil vstoupit.

25.5.2015 12:01
brebera

XXX.XXX.31.114

Co boxer? Hlídat by snad měl, pořád je to služební plemeno. A jejich láska k dětem je hodně známá.
Známí mají labradora a zloděje by maximálně ulízal k smrti - i když jak je černý, respekt budí a za plotem občas blafne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Velký švýcarský salašnický pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ještě mě napadl beauceron, ale hlídač to asi nebude.

Proč? Určitě je beauceron lepší hlídač než pořád dokola doporučovaný labradorský retrívr. To je lovecký pes - přinašeč. Beauceron je ovčácký pes používaný k ostraze.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Proč? Určitě je beauceron lepší hlídač než pořád dokola doporučovaný labradorský retrívr. To je lovecký pes - přinašeč. Beauceron je ovčácký pes používaný k ostraze.

Ta poslední věta, tedy spíš jen to, že je to ovčácký pes, to druhé není pravda, tedy žádného hlídače neznám, všechno jsou to poseroutky, bohužel

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Z toho co se zde uvádí, tak rtw bych nedoporučovala jen tak na zahradu, potřebuje výcvik, nedoporučovala bych ho příliš k děcku, i když samozřejmě záleží na výchově. labradora k dětem ano, hlídat taky umí, to si nemyslete že ne, ale opět je to lovecký pes a i když si to lidé nemyslí, potřebuje hodně pohybu a práce, právě pro to aby z něj nebyl splašený magor.Jistě někteří jsou klidní ale pokud zadavatelka vezme štěně z pracovního chovu a nebude s ním dělat, udělá jí ze zahrady pláň a z děcka si udělá žužlací panenku. z beauceronem zkušenosti nemám, ale řekla bych že bude povahově dost podobný rtw.Z boxerem jsem vyrostla, byl to dobrý pes, a trpělivě snášel moje první výcvikářské pokusy, bylo mě devět let a zvládla sem ho docela dobře, ovšem u dnešních boxerů by mě odradilo zdraví, už to nejsou ti psi co bývali. Na argentinu zapomeńte, znám ze cvičení, není to vůbec jednoduchý pes na výchovu, a k dětem, no to vůbec ne. Za sebe bych radila stafbula, jsou sice menší ale k dětem se hodí výborně, máme jich v rodině několik, na výchovu nejsou nijak nároční, na pohyb ve rtovnání třeba s tím labradorem tolik také ne.

25.5.2015 12:32
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Ještě nikdo nereagoval na variant Amstaf... díky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ta poslední věta, tedy spíš jen to, že je to ovčácký pes, to druhé není pravda, tedy žádného hlídače neznám, všechno jsou to poseroutky, bohužel

Poseroutky? Jako že nehlídají? Nebo jak se to projevuje?

25.5.2015 12:37
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Z toho co se zde uvádí, tak rtw bych nedoporučovala jen tak na zahradu, potřebuje výcvik, nedoporučovala bych ho příliš k děcku, i když samozřejmě záleží na výchově. labradora k dětem ano, hlídat taky umí, to si nemyslete že ne, ale opět je to lovecký pes a i když si to lidé nemyslí, potřebuje hodně pohybu a práce, právě pro to aby z něj nebyl splašený magor.Jistě někteří jsou klidní ale pokud zadavatelka vezme štěně z pracovního chovu a nebude s ním dělat, udělá jí ze zahrady pláň a z děcka si udělá žužlací panenku. z beauceronem zkušenosti nemám, ale řekla bych že bude povahově dost podobný rtw.Z boxerem jsem vyrostla, byl to dobrý pes, a trpělivě snášel moje první výcvikářské pokusy, bylo mě devět let a zvládla sem ho docela dobře, ovšem u dnešních boxerů by mě odradilo zdraví, už to nejsou ti psi co bývali. Na argentinu zapomeńte, znám ze cvičení, není to vůbec jednoduchý pes na výchovu, a k dětem, no to vůbec ne. Za sebe bych radila stafbula, jsou sice menší ale k dětem se hodí výborně, máme jich v rodině několik, na výchovu nejsou nijak nároční, na pohyb ve rtovnání třeba s tím labradorem tolik také ne.

Dobrá reakce, jak jsem psal, argentina je vyloučená, jen mne mrzí trochu ten rotvík... No než stafbull co ten amstaff? V čem je rozdíl krom velikosti..?

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Poseroutky? Jako že nehlídají? Nebo jak se to projevuje?

Ale jo, za plotem blafnou, jako každý pes, ale kdyby do nich někdo šel fakt natvrdo, tak stahnou ocas a mažou do boudy, to samé, když k bosíkovi vlezete na zahradu, bude Vás obíhat a štěkat kolem Vás, ale jakmile se oženete, tak zmizí jak pára nad hrncem.Takže z ostrého psa, co býval je srágorka jako třeba z dobrouše nebo hovíka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
Dobrá reakce, jak jsem psal, argentina je vyloučená, jen mne mrzí trochu ten rotvík... No než stafbull co ten amstaff? V čem je rozdíl krom velikosti..?

Rozdíl je i v povaze, stafbull je vinikající rodinný pes, učenlivý, snadno cvičitelný, v povaze má dáno že velice milují děti, když je od mala správně vedený dobře se snáší s ostatními psy i jinými domácími zvířaty. Amstaf už vyžaduje náročnější přístup, měl by mít dobrý výcvik, má větší nároky na pohyb a zaměstnání, ostrost na cizí psy je mu vrozená, i když se dá zvládnout, nedá se odnaučit.nevím přesně jakému typu výcviku se chcete věnovat, ale pochopila jsem že chcete psa jen kamaráda na procházky, amstaf by výcvik mít měl, protože při špatném vedení může být dost nebezpečný pro své okolí, ale třeba i pro dítě, nebo kamarády vašeho děcka, je to spíše pracovní pes na nějaký specifický výcvik, ale za sebe vám ho jako kamaráda pro 5 leté děcko nedoporučuji i když vím že se najdou i lidé kteří budou tvrdit opak, proto jsou těhle psů dnes plná sídliště a většinou je to pohroma pro okolí.Znám jich pár kteří mají opravdu super poslušnost, a majitelé s nimi dělají, ale znám jich víc kterým se raději obloukem vyhýbám smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale jo, za plotem blafnou, jako každý pes, ale kdyby do nich někdo šel fakt natvrdo, tak stahnou ocas a mažou do boudy, to samé, když k bosíkovi vlezete na zahradu, bude Vás obíhat a štěkat kolem Vás, ale jakmile se oženete, tak zmizí jak pára nad hrncem.Takže z ostrého psa, co býval je srágorka jako třeba z dobrouše nebo hovíka.

Určitě nemám tolik zkušeností a zážitků jako vy, ale přesto tvrdím, že na hlídání je bosík rozhodně vhodnější než labrador.
Nevím, jak to myslíte, že když vlezete na zahradu k bosíkovi, tak nezasáhne - to jste zkoušela, když tam byl sám, nebo s pánem?

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale jo, za plotem blafnou, jako každý pes, ale kdyby do nich někdo šel fakt natvrdo, tak stahnou ocas a mažou do boudy, to samé, když k bosíkovi vlezete na zahradu, bude Vás obíhat a štěkat kolem Vás, ale jakmile se oženete, tak zmizí jak pára nad hrncem.Takže z ostrého psa, co býval je srágorka jako třeba z dobrouše nebo hovíka.

Zadavatel chce psa k děcku a na procházky, to dost nejde do kombinace s tvrdým hlídacím psem. jde bud jedno, nebo druhé, bud vybere plemeno které za plotem blafne ale nějak razantní nebude, a budou mít kámoše na procházky, výlety a pro chlapce na hraní a nebo zvolí razantního hlídače se kterým půjdou ven tak s náhubkem na laně s očima jako ostříž a když si děti budou hrát tak psa někam zavřou, ale zkloubit obojí to se moc často nepovede.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 12:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Určitě nemám tolik zkušeností a zážitků jako vy, ale přesto tvrdím, že na hlídání je bosík rozhodně vhodnější než labrador.
Nevím, jak to myslíte, že když vlezete na zahradu k bosíkovi, tak nezasáhne - to jste zkoušela, když tam byl sám, nebo s pánem?

Já labradory neznám, takže nemůžu soudit, ale to hlídání bylo zkoušeno ikdyž byl pes sám ikdyž byl u něj majitel, a nebylo to štěně, byl to 4letý pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak to klidně toho rotvíka, z poslední doby co znám tak mastodontní bačkory...

Zadavateli, a co ten velký salašník - hlídač, k dětem výborný...

25.5.2015 13:07
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Toho stafbulíka nechám projít hlavou, někaj mne zaráží poměr výška osvalení smajlík pokud mi rozumíte. Taky mne napadl Ridgeback, má ho švára fenu a je pohodová, ale v okolí jsem jich pár potkal (psů) a moc přátelský se nezdají, nebo spíše jsou hůře vychovatelní...

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já labradory neznám, takže nemůžu soudit, ale to hlídání bylo zkoušeno ikdyž byl pes sám ikdyž byl u něj majitel, a nebylo to štěně, byl to 4letý pes.

Tak z reakce jednoho psa nelze soudit na úroveň plemene.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
Toho stafbulíka nechám projít hlavou, někaj mne zaráží poměr výška osvalení smajlík pokud mi rozumíte. Taky mne napadl Ridgeback, má ho švára fenu a je pohodová, ale v okolí jsem jich pár potkal (psů) a moc přátelský se nezdají, nebo spíše jsou hůře vychovatelní...

Rozumím smajlík ale povahu mají úžasnou. Ridgebacka bych nebrala, nevím ale mě je to jedno z nejnesympatičtějších plemen, vzhledově jsou sice velice pěkní, a váš švagr má asi štěstí že má pohodovou fenu ale u nás v okolí je jich hodně, dost se jich pokoušelo na našem cvičišti i o výcvik, to úsilí nevyrovná výsledek, ve směs jsou to agresivní, neposlušní a nezvládnutelní magořismajlík

Neregistrovaný uživatel

25.5.2015 13:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.7

loolucy napsal(a):
A vy jste Labradora měla?
Já měla fenku. Nikdo se k nám neodvážil vstoupit.

Ne, ale jsem jimi trvale obklopená, takže "vzorek pro porovnání" mám celkem veliký.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Docela dost záleží na tom, jaké má zadavatel zkušenosti se psy - protože některá doporučovaná plemena zkušenosti jaksi vyžadují.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak z reakce jednoho psa nelze soudit na úroveň plemene.

Labradora zadavateli necpu, přesto že je mě ze všech plemen nejmilejší a mám ho doma. labrador je pes který se dá naučit úplně všechno, učí se rychle, učí se rád, dá se naučit i hlídat, dá se použít i na obrany, ovšem není samocvičitelný jak si někteří lidé myslí, vyžaduje strašně moc pohybu a strašně moc pozornosti a zaměstnání, potom je poslušný a štastný. Z nevytíženého labradora se snadno stane bud líná tupá koule sádla a nebo agresivní a demoliční magor, opravdu to není pes pro kterého by bylo vhodné jen být u domku na zahradě a jít se projít na procházku, té energie je v nich strašně moc a je potřeba jí nasměrovat vhodným směrem.

25.5.2015 13:17
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rozumím smajlík ale povahu mají úžasnou. Ridgebacka bych nebrala, nevím ale mě je to jedno z nejnesympatičtějších plemen, vzhledově jsou sice velice pěkní, a váš švagr má asi štěstí že má pohodovou fenu ale u nás v okolí je jich hodně, dost se jich pokoušelo na našem cvičišti i o výcvik, to úsilí nevyrovná výsledek, ve směs jsou to agresivní, neposlušní a nezvládnutelní magořismajlík

Máte pravdu má štěstí, jinak co jsem potkal, tak to jsou máča.

25.5.2015 13:20
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Labradora nechci, děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak z reakce jednoho psa nelze soudit na úroveň plemene.

Nemyslela jsem samozřejmě jen tohoto jednoho, znám jich poměrně dost a taky časy, kdy se dali tito psi považovat za hlídače, ovšem ta doba je ta tam.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rájka999 - Beauceron není zrovna rozšířeným plemenem, takže pokud jich znáte dost, a tak dobře, že můžete soudit celé plemeno, tak klobouk dolů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rájka999 - Beauceron není zrovna rozšířeným plemenem, takže pokud jich znáte dost, a tak dobře, že můžete soudit celé plemeno, tak klobouk dolů.

Kdysi jsem je chovala, pak jsem přešla na ovčáky a teď rtw.

25.5.2015 13:38
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rájka999 - Beauceron není zrovna rozšířeným plemenem, takže pokud jich znáte dost, a tak dobře, že můžete soudit celé plemeno, tak klobouk dolů.

Neni divu, připomíná mi to křížence rotvíka s dobroušem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přiznám se, jsem trochu alergická na to, jak se témeř každému, kdo se sem obrátí o radu s výběrem psa, radí labrador a border kolie bez ohledu na to, jaké požadavky tazatel na psa klade. Snad jen když někdo chce malé plemeno, tak mu tyhle dvě nejsou doporučena. Jinak vždycky. Tady v tomto vlákně brderka zatím ne, protože nemá krátkou srst...
Fascinuje mne, že na požadavek na psa hlídače někdo navrhne loveckého psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, byly doby, kdy bylo bosíků víc a cvičilo se s nimi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
Neni divu, připomíná mi to křížence rotvíka s dobroušem.

Jo, spousta lidí ho taky za křížence považuje, když ho vidí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, byly doby, kdy bylo bosíků víc a cvičilo se s nimi.

A taky nevypadali jak ovce, ale to už odbočuji. Jinak tenhle stav nepoužitelnosti je v poslední době u většiny "dnešních služebních" plemen a je to dost smutné.

25.5.2015 13:55
fawnalee

XXX.XXX.229.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A taky nevypadali jak ovce, ale to už odbočuji. Jinak tenhle stav nepoužitelnosti je v poslední době u většiny "dnešních služebních" plemen a je to dost smutné.

Problém je i v tom, že dříve tito psi byli používáni na práci. Nepořídil si je člověk do panelového bytu na to, aby s nima dvakrát za den na šňůře oběhl blok baráků a šel zas domů. Podmínky k chovnosti jdou dolů. Spousta lidí chce jen uchovnit a dopřát svému miláčkovi jedna štěňátka za život. Kouká se často spíše na výsledky výstav než zkoušek. Tak není divu, že plemena jdou do háje. Je sice širší chovná základna, více importů, ale na povahy už se nedbá tolik, co dříve, když 75% psů bylo využíváno k tomu, k čemu byli vyšlechtěni. To mohl být pes sebekrásnější, a le pokud neměl výsledky v práci, nekryl. Dnes mu stačí, že zkouškou prošel tak tak s odřenýma ušima, ale je to interšampion. Pokud chce člověk psa fakt na práci a s kvalitní povahou, určitě najde, ale je to fakt boj a musí načíst velikou spoustu informací, aby měl šanci vybrat správně. A je to čím dál tím těžší.

Ale ani se nedivím. Dřív by asi málokoho napadlo chodit s labradorem na obrany, spíše by mu dopřáli lovecký výcvik. Těžko by dřív napadlo bezhlavě krýt psem boxera vše, co s prominutím "má díru", když majitel ví, že ten pes trpí potravinovou alergií snad na všechno a v době kdy kvetou trávy vůbec nemůže ven, protože by se uškrabal. Jenže je to ten "Nááááádherný interšampion". Že povahu má úplně na nic a potmě zdrhne před vlastním stínem, co na tom záleží. Za chvíli už nebudeme mít plemena lovecká, služební, ovčácká, pastevecká. Bude tady sice spousta plemen (exteriérově), ale s jednou univerzální povahou. Tj. pes, který se musí nechat ošmatlávat od všech cizích, hlídat nesmí, protože co kdyby zloděje kousnul, na jakoukoliv práci vlastně zcela nevhodný, protože na to prostě a jednoduše "nemá koule". Když to tak vezmu do extrému - spousta různých plemen s jednotnou povahou ala bišonek. No nebude to "krááásňoučkatý" ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 13:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

fawnalee napsal(a):
Problém je i v tom, že dříve tito psi byli používáni na práci. Nepořídil si je člověk do panelového bytu na to, aby s nima dvakrát za den na šňůře oběhl blok baráků a šel zas domů. Podmínky k chovnosti jdou dolů. Spousta lidí chce jen uchovnit a dopřát svému miláčkovi jedna štěňátka za život. Kouká se často spíše na výsledky výstav než zkoušek. Tak není divu, že plemena jdou do háje. Je sice širší chovná základna, více importů, ale na povahy už se nedbá tolik, co dříve, když 75% psů bylo využíváno k tomu, k čemu byli vyšlechtěni. To mohl být pes sebekrásnější, a le pokud neměl výsledky v práci, nekryl. Dnes mu stačí, že zkouškou prošel tak tak s odřenýma ušima, ale je to interšampion. Pokud chce člověk psa fakt na práci a s kvalitní povahou, určitě najde, ale je to fakt boj a musí načíst velikou spoustu informací, aby měl šanci vybrat správně. A je to čím dál tím těžší.

Ale ani se nedivím. Dřív by asi málokoho napadlo chodit s labradorem na obrany, spíše by mu dopřáli lovecký výcvik. Těžko by dřív napadlo bezhlavě krýt psem boxera vše, co s prominutím "má díru", když majitel ví, že ten pes trpí potravinovou alergií snad na všechno a v době kdy kvetou trávy vůbec nemůže ven, protože by se uškrabal. Jenže je to ten "Nááááádherný interšampion". Že povahu má úplně na nic a potmě zdrhne před vlastním stínem, co na tom záleží. Za chvíli už nebudeme mít plemena lovecká, služební, ovčácká, pastevecká. Bude tady sice spousta plemen (exteriérově), ale s jednou univerzální povahou. Tj. pes, který se musí nechat ošmatlávat od všech cizích, hlídat nesmí, protože co kdyby zloděje kousnul, na jakoukoliv práci vlastně zcela nevhodný, protože na to prostě a jednoduše "nemá koule". Když to tak vezmu do extrému - spousta různých plemen s jednotnou povahou ala bišonek. No nebude to "krááásňoučkatý" ?

Teď jste na to kápla, jo bude to krásňoučký!

25.5.2015 14:13
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Tak mi zbylo: stafbull, rotvík. Co třeba Cane Corso?.. Dle článku ideální do rodiny...

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 14:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A taky nevypadali jak ovce, ale to už odbočuji. Jinak tenhle stav nepoužitelnosti je v poslední době u většiny "dnešních služebních" plemen a je to dost smutné.

To je fakt. A proto máme na hlídání kavkazanku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 14:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
Tak mi zbylo: stafbull, rotvík. Co třeba Cane Corso?.. Dle článku ideální do rodiny...

Do rodiny bezva.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 14:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je fakt. A proto máme na hlídání kavkazanku.

Zdá se mi, že pastevcí to drží, ale za několik let, bůh ví, jak na tom budou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 14:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

fawnalee napsal(a):
Problém je i v tom, že dříve tito psi byli používáni na práci. Nepořídil si je člověk do panelového bytu na to, aby s nima dvakrát za den na šňůře oběhl blok baráků a šel zas domů. Podmínky k chovnosti jdou dolů. Spousta lidí chce jen uchovnit a dopřát svému miláčkovi jedna štěňátka za život. Kouká se často spíše na výsledky výstav než zkoušek. Tak není divu, že plemena jdou do háje. Je sice širší chovná základna, více importů, ale na povahy už se nedbá tolik, co dříve, když 75% psů bylo využíváno k tomu, k čemu byli vyšlechtěni. To mohl být pes sebekrásnější, a le pokud neměl výsledky v práci, nekryl. Dnes mu stačí, že zkouškou prošel tak tak s odřenýma ušima, ale je to interšampion. Pokud chce člověk psa fakt na práci a s kvalitní povahou, určitě najde, ale je to fakt boj a musí načíst velikou spoustu informací, aby měl šanci vybrat správně. A je to čím dál tím těžší.

Ale ani se nedivím. Dřív by asi málokoho napadlo chodit s labradorem na obrany, spíše by mu dopřáli lovecký výcvik. Těžko by dřív napadlo bezhlavě krýt psem boxera vše, co s prominutím "má díru", když majitel ví, že ten pes trpí potravinovou alergií snad na všechno a v době kdy kvetou trávy vůbec nemůže ven, protože by se uškrabal. Jenže je to ten "Nááááádherný interšampion". Že povahu má úplně na nic a potmě zdrhne před vlastním stínem, co na tom záleží. Za chvíli už nebudeme mít plemena lovecká, služební, ovčácká, pastevecká. Bude tady sice spousta plemen (exteriérově), ale s jednou univerzální povahou. Tj. pes, který se musí nechat ošmatlávat od všech cizích, hlídat nesmí, protože co kdyby zloděje kousnul, na jakoukoliv práci vlastně zcela nevhodný, protože na to prostě a jednoduše "nemá koule". Když to tak vezmu do extrému - spousta různých plemen s jednotnou povahou ala bišonek. No nebude to "krááásňoučkatý" ?

Nebude, ale spěje to k tomu...

25.5.2015 15:21
brebera

XXX.XXX.31.114

discuskubi napsal(a):
Tak mi zbylo: stafbull, rotvík. Co třeba Cane Corso?.. Dle článku ideální do rodiny...

Caníka máme v rodině a super pes. Hlidač, ale jinak v pohodě k lidem. Když přibyly děti, tak taky žádný problém. Jen nezanedbat socializici, to příbuzní trochu odflákli.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 17:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Á, admin zas neodolal a téma přejmenoval.

25.5.2015 17:49
hn..

XXX.XXX.245.254

fawnalee napsal(a):
Problém je i v tom, že dříve tito psi byli používáni na práci. Nepořídil si je člověk do panelového bytu na to, aby s nima dvakrát za den na šňůře oběhl blok baráků a šel zas domů. Podmínky k chovnosti jdou dolů. Spousta lidí chce jen uchovnit a dopřát svému miláčkovi jedna štěňátka za život. Kouká se často spíše na výsledky výstav než zkoušek. Tak není divu, že plemena jdou do háje. Je sice širší chovná základna, více importů, ale na povahy už se nedbá tolik, co dříve, když 75% psů bylo využíváno k tomu, k čemu byli vyšlechtěni. To mohl být pes sebekrásnější, a le pokud neměl výsledky v práci, nekryl. Dnes mu stačí, že zkouškou prošel tak tak s odřenýma ušima, ale je to interšampion. Pokud chce člověk psa fakt na práci a s kvalitní povahou, určitě najde, ale je to fakt boj a musí načíst velikou spoustu informací, aby měl šanci vybrat správně. A je to čím dál tím těžší.

Ale ani se nedivím. Dřív by asi málokoho napadlo chodit s labradorem na obrany, spíše by mu dopřáli lovecký výcvik. Těžko by dřív napadlo bezhlavě krýt psem boxera vše, co s prominutím "má díru", když majitel ví, že ten pes trpí potravinovou alergií snad na všechno a v době kdy kvetou trávy vůbec nemůže ven, protože by se uškrabal. Jenže je to ten "Nááááádherný interšampion". Že povahu má úplně na nic a potmě zdrhne před vlastním stínem, co na tom záleží. Za chvíli už nebudeme mít plemena lovecká, služební, ovčácká, pastevecká. Bude tady sice spousta plemen (exteriérově), ale s jednou univerzální povahou. Tj. pes, který se musí nechat ošmatlávat od všech cizích, hlídat nesmí, protože co kdyby zloděje kousnul, na jakoukoliv práci vlastně zcela nevhodný, protože na to prostě a jednoduše "nemá koule". Když to tak vezmu do extrému - spousta různých plemen s jednotnou povahou ala bišonek. No nebude to "krááásňoučkatý" ?

To je přesný popis situace - hlavně ten krycí boxer sedí :)

jinak bych pro zadavatelku doporučila ke zvážení i knírače - k dětem možná lepší než boxer, je na výběr z více velikostí, lidi se tmavých psů bojí, není problém s chlupy po bytě...

26.5.2015 10:35
awake

XXX.XXX.115.136

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, byly doby, kdy bylo bosíků víc a cvičilo se s nimi.

Naopak se s nimi začíná cvičit až posledních pár let. Před cca.15ti lety určitě nebylo tolik Bosíků s IPO3 jako nyní.

26.5.2015 10:37
awake

XXX.XXX.115.136

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je fakt. A proto máme na hlídání kavkazanku.

Taky by se mi líbil Kavkazan nebo Tibetská doga ale někam na samotu u lesa . Bohužel máme okolo hodně sousedů a proto máme na hlídání Bosíka .

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 11:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
Tak mi zbylo: stafbull, rotvík. Co třeba Cane Corso?.. Dle článku ideální do rodiny...

Cane corso, nevím, ale v článcích a knížkách píšou u každého psa že je vhodný, bohužel smajlík tyhle psy neznám, takže o nich nemohu nic říct, ale hodně lidí si pořizuje tyhle u nás ještě neznámá plemena a potom spláčou nad vejdělkem smajlík.Uvažoval jste třeba o německém ovčákovi ? i když také vyžaduje zaměstnání a pohyb tak je to celkem univerzální pes hodící se pro všechno. Naše fena je k dětem velmi mírná, nechá si od nich líbit všechno, i od cizích. Vychovat a vycvičit ho je velmi jednoduché, a jak tu někdo píše o té uštěkanosti, tak jsme jich měli už šest, nijak uštěkaný nebyl žádný, poslouchali skvěle všichni, žádný z nich nebyl agresivní k dětem, a na hlídání se hodí, lidé je stále mají v podvědomí jako ostré psy a bojí se jich, i když naši byli všichni celkem hodní smajlík

26.5.2015 11:49
kobroor

XXX.XXX.41.2

habe
souhlasím s NO, nicméně výstavní linie = problémy se zádama, pracovní linie = moc energie. Když s tím bude člověk počítat, proč ne. My jsme taky měli "vlčáka", když jsem byla malá a spala jsem s ní v boudě a hlídala mě v kočárku

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 11:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

awake napsal(a):
Taky by se mi líbil Kavkazan nebo Tibetská doga ale někam na samotu u lesa . Bohužel máme okolo hodně sousedů a proto máme na hlídání Bosíka .

A hlídá bosík? rájka999 píše, že nehlídají...

Kavkazanku máme na hlídání rozsáhlé zahrady sice ne na samotě, protože okolo jsou zahrady, ale u lesa jo Máme už druhou - ta první byla pořizovaná v době, kdy v okolí vůbec nikdo nebydlel, což se časem změnilo, ale je to bydlení na zahradě v chatě, a dožila se dvanácti let, kdy jsme ji museli nechat odejít, protože měla rakovinu... Ta nynější je pětiletá a nechtěla bych být v kůži toho, kdo by ji podcenil a pokusil se vlézt na pozemek.

26.5.2015 12:20
kiko967

XXX.XXX.148.130

Já by nechtěl kaukazana. Je to jeden z mála psů, které se mi vůbec nelíbí.Respekt budí i NO, i jiná plemena a nemají takovou spotřebu ako KO.Líbí se mi napr.TD...Soused má 3 letého kavkazana a je velmi mazlivý, to se nedá srovnat se sousedovým labradorem, je pořádně ostrý, hlídá jak lev.Raz mu tam vešla nechtěná návštěva a napadl je.Zatímco Kavkazan pouze štěkal, ale návštěvu pustil.Je to dobrák.
Můj druhý soused má KO a ten pes ho hodně krát napadl, co jsem na vlastní oči viděl a to se mu dost věnuje, ten pes je s pp.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 13:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

kiko967 napsal(a):
Já by nechtěl kaukazana. Je to jeden z mála psů, které se mi vůbec nelíbí.Respekt budí i NO, i jiná plemena a nemají takovou spotřebu ako KO.Líbí se mi napr.TD...Soused má 3 letého kavkazana a je velmi mazlivý, to se nedá srovnat se sousedovým labradorem, je pořádně ostrý, hlídá jak lev.Raz mu tam vešla nechtěná návštěva a napadl je.Zatímco Kavkazan pouze štěkal, ale návštěvu pustil.Je to dobrák.
Můj druhý soused má KO a ten pes ho hodně krát napadl, co jsem na vlastní oči viděl a to se mu dost věnuje, ten pes je s pp.

No každý podle svého, že...Nám se kavkazan líbí jak exteriérově, tak povahově. A spotřebu krmiva má poměrně malou. Tihle psi nikdy nebyli rozmazlovaní a museli vystačit s málem, jsou tzv. úsporní.
K tomu co píšete - tady se sešli povahově netypický kavkazák s povahově netypickým labradorem. V každém plemeni se vyskytnou povahově i exteriérově netypičtí jedinci. Z toho ale nelze usuzovat, že je takové celé plemeno.

26.5.2015 20:27
Clayton

XXX.XXX.104.9

Mně se moc líbí kavkazani a středoasiati nebo taky akita, ale vím, že si je nikdy nebudu moci pořídit, jelikož se do bytu v centru Prahy opravdu nehodí. Zatím jsem ale spokojená se svým výmarem...

26.5.2015 20:48
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Cane corso, nevím, ale v článcích a knížkách píšou u každého psa že je vhodný, bohužel smajlík tyhle psy neznám, takže o nich nemohu nic říct, ale hodně lidí si pořizuje tyhle u nás ještě neznámá plemena a potom spláčou nad vejdělkem smajlík.Uvažoval jste třeba o německém ovčákovi ? i když také vyžaduje zaměstnání a pohyb tak je to celkem univerzální pes hodící se pro všechno. Naše fena je k dětem velmi mírná, nechá si od nich líbit všechno, i od cizích. Vychovat a vycvičit ho je velmi jednoduché, a jak tu někdo píše o té uštěkanosti, tak jsme jich měli už šest, nijak uštěkaný nebyl žádný, poslouchali skvěle všichni, žádný z nich nebyl agresivní k dětem, a na hlídání se hodí, lidé je stále mají v podvědomí jako ostré psy a bojí se jich, i když naši byli všichni celkem hodní smajlík

Německýho ovčáka jsem chtěl, dlouho jsem o něm přemýšlel, ale trochu mi vadí právě ta jejich zbytečná uštěkanost a ndmíra energie, hodně mi to plemeno připomíná dobrmana a to už nechci, taky daleko více asi chlupů oproti krátkosrstému psu, jinak neřikám že s pejsek budu chodit jen na procházky, určitě mu bude čas věnován na cvičáku. Chodil jsem i s Maďarákem na cvičák, nemám s tim problém.

26.5.2015 20:52
discuskubi

XXX.XXX.17.251

Jinak co se týká středoasiatů atd, tak mít na to podmínky pořídim si kangala smajlík

26.5.2015 21:07
awake

XXX.XXX.115.136

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A hlídá bosík? rájka999 píše, že nehlídají...

Kavkazanku máme na hlídání rozsáhlé zahrady sice ne na samotě, protože okolo jsou zahrady, ale u lesa jo Máme už druhou - ta první byla pořizovaná v době, kdy v okolí vůbec nikdo nebydlel, což se časem změnilo, ale je to bydlení na zahradě v chatě, a dožila se dvanácti let, kdy jsme ji museli nechat odejít, protože měla rakovinu... Ta nynější je pětiletá a nechtěla bych být v kůži toho, kdo by ji podcenil a pokusil se vlézt na pozemek.

Ono co je pro koho hlídání . První Bosíky jsem okřikovala aby nehlídali (kvůli sousedům) ale poslední čubinu jsem nechala a hlídala dobře. Stačilo aby někdo sáhl na plot. Jednou málem kousla mě když jsem přes plot dávala ruku a ona prvně hlídala a teprve potom zjistila že jsem to já
(máme celodřevěný plot cca.180 cm vysoký). Měla jsem k ní ještě psa a ten to hlídání nechával na ní .

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 21:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

awake napsal(a):
Ono co je pro koho hlídání . První Bosíky jsem okřikovala aby nehlídali (kvůli sousedům) ale poslední čubinu jsem nechala a hlídala dobře. Stačilo aby někdo sáhl na plot. Jednou málem kousla mě když jsem přes plot dávala ruku a ona prvně hlídala a teprve potom zjistila že jsem to já
(máme celodřevěný plot cca.180 cm vysoký). Měla jsem k ní ještě psa a ten to hlídání nechával na ní .

No a kdyby někdo suverénně vešel dovnitř, zak by ho i rafla?

26.5.2015 21:20
rapotacka11

XXX.XXX.32.93

discuskubi napsal(a):
Německýho ovčáka jsem chtěl, dlouho jsem o něm přemýšlel, ale trochu mi vadí právě ta jejich zbytečná uštěkanost a ndmíra energie, hodně mi to plemeno připomíná dobrmana a to už nechci, taky daleko více asi chlupů oproti krátkosrstému psu, jinak neřikám že s pejsek budu chodit jen na procházky, určitě mu bude čas věnován na cvičáku. Chodil jsem i s Maďarákem na cvičák, nemám s tim problém.

NO jsem měla. Dokonalost sama.
Uštěkanost ?
Nevím o čem mluvíte.

26.5.2015 21:24
discuskubi

XXX.XXX.17.251

rapotacka11 napsal(a):
NO jsem měla. Dokonalost sama.
Uštěkanost ?
Nevím o čem mluvíte.

Tak na uštěkané jsem narazil asi jen já, ono taky většina NO je bez PP, tak to může být šmrnclé i něčím jiným...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 21:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
NO jsem měla. Dokonalost sama.
Uštěkanost ?
Nevím o čem mluvíte.

Já jsem jich měla několik a narizdíl od rtw uštěkaní prostě byli. Byli to pracáci.

26.5.2015 21:42
rapotacka11

XXX.XXX.32.93

discuskubi napsal(a):
Tak na uštěkané jsem narazil asi jen já, ono taky většina NO je bez PP, tak to může být šmrnclé i něčím jiným...

Je to jen o včasné a důsledné výchově.
Jedno zda má PP nebo je pracák.

26.5.2015 22:00
discuskubi

XXX.XXX.17.251

rapotacka11 napsal(a):
Je to jen o včasné a důsledné výchově.
Jedno zda má PP nebo je pracák.

To štěkání je pro ně přirozené kort u pracáků.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
To štěkání je pro ně přirozené kort u pracáků.

Mám stejný názor.

26.5.2015 22:03
rapotacka11

XXX.XXX.32.93

U každýho psa je přirozené.

26.5.2015 22:16
awake

XXX.XXX.115.136

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a kdyby někdo suverénně vešel dovnitř, zak by ho i rafla?

To netuším. Nikdo se naštěstí nenašel že by to chtěl vyzkoušet, a obrany jsem s ní nedělala. Ale k vozíku a k autu pokud byla uvnitř se nikdo moc blízko nepřiblížil. Vítaných návštěv (v mé přítomnosti) si ale nevšímala a po chvíli se nechala drbat. Já jí měla i na výstavy, a na procházky chodí naši psi hromadně a na volno, takže žádné zabijáky nepotřebuji.

26.5.2015 22:17
discuskubi

XXX.XXX.17.251

rapotacka11 napsal(a):
U každýho psa je přirozené.

Jasně pes štěká kočka mňouká, ale to tu nechce řešit, děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 22:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

awake napsal(a):
To netuším. Nikdo se naštěstí nenašel že by to chtěl vyzkoušet, a obrany jsem s ní nedělala. Ale k vozíku a k autu pokud byla uvnitř se nikdo moc blízko nepřiblížil. Vítaných návštěv (v mé přítomnosti) si ale nevšímala a po chvíli se nechala drbat. Já jí měla i na výstavy, a na procházky chodí naši psi hromadně a na volno, takže žádné zabijáky nepotřebuji.

Nejde o to, jestli to Vy potřebujete, ale jestli z nich už nejsou mazňáci, což si myslím, že jo.

26.5.2015 22:37
awake

XXX.XXX.115.136

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejde o to, jestli to Vy potřebujete, ale jestli z nich už nejsou mazňáci, což si myslím, že jo.

S Bosíkem cvičí poslední dobou hodně lidí (ať IPO, záchranařinu, agility), ale hodně psů nyní bydlí ve městě a v bytě. Tam není potřeba aby byl pes hlídač a trhač . Bosíka mám 18 let a přijdou mi povahou pořád stejní. Nikdy to nebyli žádní zabijáci.
I když i prvního Dobrmana jsem měla před 20ti lety a povahou to bylo to samé co jsou Dobrmani dnes - mazel . Já prostě zlého psa nikdy neměla a ani nechtěla - nepotřebovala.
Znovu říkám, bydlet někde na samotě u lesa (kde bych se nejspíš bála) pořídila bych si třeba zrovna toho Kavkaze, Tibetskou dogu. Do města mi Bosík stačí.

26.5.2015 23:00
domcaast

XXX.XXX.176.60

discuskubi napsal(a):
Ještě nikdo nereagoval na variant Amstaf... díky.

Ehm... asmtaf hlídač? :D :D :D :D :D :D :D Ještě asi chvilku zjišťujte :D :D :D :D.

26.5.2015 23:10
discuskubi

XXX.XXX.17.251

domcaast napsal(a):
Ehm... asmtaf hlídač? :D :D :D :D :D :D :D Ještě asi chvilku zjišťujte :D :D :D :D.

Jde spíš o to kdo si troufne k němu vlést na pozemek
Vím že to neni hlídací pes...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 23:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

awake napsal(a):
S Bosíkem cvičí poslední dobou hodně lidí (ať IPO, záchranařinu, agility), ale hodně psů nyní bydlí ve městě a v bytě. Tam není potřeba aby byl pes hlídač a trhač . Bosíka mám 18 let a přijdou mi povahou pořád stejní. Nikdy to nebyli žádní zabijáci.
I když i prvního Dobrmana jsem měla před 20ti lety a povahou to bylo to samé co jsou Dobrmani dnes - mazel . Já prostě zlého psa nikdy neměla a ani nechtěla - nepotřebovala.
Znovu říkám, bydlet někde na samotě u lesa (kde bych se nejspíš bála) pořídila bych si třeba zrovna toho Kavkaze, Tibetskou dogu. Do města mi Bosík stačí.

Asi jsme obě chovaly jiná plemena...V tom případě neodpovídají standardu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 23:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

awake napsal(a):
S Bosíkem cvičí poslední dobou hodně lidí (ať IPO, záchranařinu, agility), ale hodně psů nyní bydlí ve městě a v bytě. Tam není potřeba aby byl pes hlídač a trhač . Bosíka mám 18 let a přijdou mi povahou pořád stejní. Nikdy to nebyli žádní zabijáci.
I když i prvního Dobrmana jsem měla před 20ti lety a povahou to bylo to samé co jsou Dobrmani dnes - mazel . Já prostě zlého psa nikdy neměla a ani nechtěla - nepotřebovala.
Znovu říkám, bydlet někde na samotě u lesa (kde bych se nejspíš bála) pořídila bych si třeba zrovna toho Kavkaze, Tibetskou dogu. Do města mi Bosík stačí.

A navíc povaha služebního plemene přece nesouvisí s tím, kde pes žije.

26.5.2015 23:49
domcaast

XXX.XXX.176.60

discuskubi napsal(a):
Jde spíš o to kdo si troufne k němu vlést na pozemek
Vím že to neni hlídací pes...

No troufne no Každý druhý dneska ví, co to je za psy. Stačí na ně mlasknout za plotem a z jejich lambády poznáte bleskurychle, že můžete jít v klidu na nezvanou návštěvu

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.5.2015 07:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
Německýho ovčáka jsem chtěl, dlouho jsem o něm přemýšlel, ale trochu mi vadí právě ta jejich zbytečná uštěkanost a ndmíra energie, hodně mi to plemeno připomíná dobrmana a to už nechci, taky daleko více asi chlupů oproti krátkosrstému psu, jinak neřikám že s pejsek budu chodit jen na procházky, určitě mu bude čas věnován na cvičáku. Chodil jsem i s Maďarákem na cvičák, nemám s tim problém.

Jak píšu měla sem jich za život už šest a můj manžel tři smajlík žádný z nich nebyl nějak nadmíru uštěkaný, štěkali když se něco dělo, ono to záleží jak se naučí. Pokud by jste chtěl nějakou klidnější variantu tak švýcarský bílý ovčák, jsou jemnější a mnohem klidnější. Jinak s tou nadmírou energie je to u nich také individuální, měli jsme dvě úplně šílené neunavitelné feny a naopak velice klidného medvědovitého psa smajlík, řekla bych co znám dobrmany a maďary tak jsou mnohem střeštěnější.Z tou srstí máte pravdu, bordel z nich fakt je.Stejně bych na vašem místě zvážila toho stafbulíka smajlík když vyberete z dobrého chovu, můžete s ním také dělat cokoliv, švagr s nima dělá sportovku, znám další co dělají lovecký výcvik, hodí se taky na všechno, jsou menší, skladní, do bytu, do auta, čistí a hlavně mají pověstně pěkný vztah k dětem.

27.5.2015 13:33
kobroor

XXX.XXX.41.2

A kde budete mít psa přes den? Jak jsem pochopila, radši byste psa bez podsady (míň chlupů), ale pokud ho budete mít přes noc doma, tak psa bez podsady bych v zimě přes den venku nenechala.
BTW mám NO a SAO. NO jsem naučila neštěkat na všechno, co se pohne kolem, SAO štěká daleko víc

27.5.2015 21:49
discuskubi

XXX.XXX.17.251

kobroor napsal(a):
A kde budete mít psa přes den? Jak jsem pochopila, radši byste psa bez podsady (míň chlupů), ale pokud ho budete mít přes noc doma, tak psa bez podsady bych v zimě přes den venku nenechala.
BTW mám NO a SAO. NO jsem naučila neštěkat na všechno, co se pohne kolem, SAO štěká daleko víc

Mněl jsem naučené pejsky přes den a v noci v baráku, proto řeším pejska bez podsady, ale výběr je celkem špatný...

28.5.2015 08:40
kobroor

XXX.XXX.41.2

Nemyslím si, že by byl výběr špatný
Velikost je vám jedno? Jaký chcete, aby měl pejsek temperament? Pokud byste radši klidnější a nevadí vám větší pes, co takhle vybrat z molosů? Co třeba bulmastif?

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.5.2015 09:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

discuskubi napsal(a):
Mněl jsem naučené pejsky přes den a v noci v baráku, proto řeším pejska bez podsady, ale výběr je celkem špatný...

Kvůli chlupům doma nebo psům? Mám dva chlupáče a jsou přesně tak doma - bez přítomnosti člověka jsou doma, v noci jsou venku až je tepleji a necháváme otevřeno, ať můžou courat - vždycky skončí v ložnici

28.5.2015 15:29
discuskubi

XXX.XXX.120.242

kobroor napsal(a):
Nemyslím si, že by byl výběr špatný
Velikost je vám jedno? Jaký chcete, aby měl pejsek temperament? Pokud byste radši klidnější a nevadí vám větší pes, co takhle vybrat z molosů? Co třeba bulmastif?

Zdravim, velikost neresim a pokud mozno tak mene temperamentniho po dobrousovi a mok. Z molosu jsem myslel cane corso, ale nikoho v okoli neznam kdo by ho mnel..

28.5.2015 15:53
kobroor

XXX.XXX.41.2

Cane corso bych brala taky
Berte psa s PP a zaměřte se na zdraví.

28.5.2015 15:59
Clayton

XXX.XXX.104.9

Cane Corso je můj sen, bohužel mi chybí dostatečné fyzické vybavení.I sebevychovanější pes občas zatáhne, kort v Praze a já ho prostě neudržím.
Nicméně doporučuji.K dětem na zahrádku, má krátkou srst a hlídá...

28.5.2015 20:50
discuskubi

XXX.XXX.120.242

Clayton napsal(a):
Cane Corso je můj sen, bohužel mi chybí dostatečné fyzické vybavení.I sebevychovanější pes občas zatáhne, kort v Praze a já ho prostě neudržím.
Nicméně doporučuji.K dětem na zahrádku, má krátkou srst a hlídá...

No je to pecka pes, jen to musim jeste zvazit vuci rotviku a taky najit vhodnou chovku...

Přidejte reakci

Přidat smajlík