Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2015 20:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý den, máme 9 - letého labradora bez PP. Je to náš celoživotní blázen plný energie. Bohužel před měsícem mu opuchla oblast kloubu na levé přední noze. Zašli jsme k veterináři a ten řekl, že se jedná o zánět. Protože jsme vyloučili zlomeninu. Neměl k ní kde přijít. Užíval antibiotika, trochu to pomohlo a prý to bude ok. Jenže po týdnu zase nanovo. Pořád dokola. Teď už má nohu téměř vypáčenou, jak to má opuchlé, jak vosí báň. Tak jsme se rozhodli jít k jinému veterináři. Udělal mu RTG, ultrazvuk. Při těchto vyšetření vyloučil problém s kloubem atd. Na ultrazvuku viděl "něco" uzavřeného. Chtěl mu z toho vzít krev, ale vůbec to nešlo, tahal jen sraženiny, hnis a atd. Říkal, že je to divné, napichoval ho ve více místech v dané oblasti. Že je tam více kavern. Že nám to nepotvrdí, až příští týden z testů krve, ale že to vypadá na rakovinu. Moc nás to vystrašilo. Pesan žere stejně :) vypadá docela dobře, ale zhubl 5 kg, teď má 35 kg. Více spí, ale jinak vypadá stejně. Pořád se přesvědčujeme, že to může být ještě třeba zánět svalu nebo něco.. Prosím máte někdo podobnou zkušenost? Nějakou radu? Předem děkuji.

29.7.2015 21:41
nexxi

XXX.XXX.228.56

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý den, máme 9 - letého labradora bez PP. Je to náš celoživotní blázen plný energie. Bohužel před měsícem mu opuchla oblast kloubu na levé přední noze. Zašli jsme k veterináři a ten řekl, že se jedná o zánět. Protože jsme vyloučili zlomeninu. Neměl k ní kde přijít. Užíval antibiotika, trochu to pomohlo a prý to bude ok. Jenže po týdnu zase nanovo. Pořád dokola. Teď už má nohu téměř vypáčenou, jak to má opuchlé, jak vosí báň. Tak jsme se rozhodli jít k jinému veterináři. Udělal mu RTG, ultrazvuk. Při těchto vyšetření vyloučil problém s kloubem atd. Na ultrazvuku viděl "něco" uzavřeného. Chtěl mu z toho vzít krev, ale vůbec to nešlo, tahal jen sraženiny, hnis a atd. Říkal, že je to divné, napichoval ho ve více místech v dané oblasti. Že je tam více kavern. Že nám to nepotvrdí, až příští týden z testů krve, ale že to vypadá na rakovinu. Moc nás to vystrašilo. Pesan žere stejně :) vypadá docela dobře, ale zhubl 5 kg, teď má 35 kg. Více spí, ale jinak vypadá stejně. Pořád se přesvědčujeme, že to může být ještě třeba zánět svalu nebo něco.. Prosím máte někdo podobnou zkušenost? Nějakou radu? Předem děkuji.

Změnit veta. napište oblast kde se pohybujete a někdo vám třeba doporučí ozkoušeného.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2015 21:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

My jsme ho přeci změnili...

29.7.2015 21:48
nexxi

XXX.XXX.228.56

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
My jsme ho přeci změnili...

Mno ale zatím teda ne s moc dobrým výsledkem.. my třeba máme ve městě x veterinářů, a hledala jsem dva roky pořádného a jezdím si třicet km k vetovi, který koukne a má diagnozu. neříkám, že se nemůže seknout, ale je to ten typ, co koukne a vidí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2015 21:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes jsme u něj byli poprvé. A konečně ho někdo alespoň vyšetřil. Což se o tom našem bývalém říct nedá. Je to v Náchodě. Pan doktor Beneš, dost lidí mi ho doporučilo, proto jsem tam šla. On nám řekl, rakovina, jen se čeká na výsledek krve, aby to potvrdil. Jsme jen vyděšení a tak se prostě ptám, jestli to někdo neměl podobně a nebylo to třeba úplně jinak. To čekání je hrozné!

29.7.2015 22:00
nexxi

XXX.XXX.228.56

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dnes jsme u něj byli poprvé. A konečně ho někdo alespoň vyšetřil. Což se o tom našem bývalém říct nedá. Je to v Náchodě. Pan doktor Beneš, dost lidí mi ho doporučilo, proto jsem tam šla. On nám řekl, rakovina, jen se čeká na výsledek krve, aby to potvrdil. Jsme jen vyděšení a tak se prostě ptám, jestli to někdo neměl podobně a nebylo to třeba úplně jinak. To čekání je hrozné!

To věřím. bohužel jsem z uplně jiné oblasti republiky, jsme z vysočiny.
a jinou alternativu co by to mohlo být jiného nedal?

29.7.2015 22:04
tambos

XXX.XXX.39.201

Zdravím,
dobrý veterinář udělá rtg, koukne a vidí. Alespoň my to tak měli. U 4leté fenky rtw rakovinu poznal z jednoho rtg. Fenka začala kulhat, ale žrala a chuť do života měla. Dávali jsme jen tabletky proti bolesti. Nic jiného nepomůže.
Bohužel rakovina kostí má rychlý průběh smajlík 2 měsíce od začátku kulhání.
Nejistota je hrozná, ale ještě horší je to " čekání" až to už nepůjde a vy se budete muset rozhodnout. Nenechejte pejska zbytečně trápit jen kvůli sobě.
Přeji hodně sil. Já to zažila před měsícem smajlík
Asi jsem vás moc nepovzbudila, jen píšu svou zkušenost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2015 22:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je dobrý, tady jsou vyhlášení, taky to je drahá záležitost, ale kéž by to k něčemu bylo. Právě, že těch alternativ nebylo.Ještě mluvil o zánětu svalu, ale jak pak viděl UTZ tak od toho ustupoval. Asi chci jen slyšet, že to bude dobré. Ale asi to nevypadá

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2015 22:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

tambos napsal(a):
Zdravím,
dobrý veterinář udělá rtg, koukne a vidí. Alespoň my to tak měli. U 4leté fenky rtw rakovinu poznal z jednoho rtg. Fenka začala kulhat, ale žrala a chuť do života měla. Dávali jsme jen tabletky proti bolesti. Nic jiného nepomůže.
Bohužel rakovina kostí má rychlý průběh smajlík 2 měsíce od začátku kulhání.
Nejistota je hrozná, ale ještě horší je to " čekání" až to už nepůjde a vy se budete muset rozhodnout. Nenechejte pejska zbytečně trápit jen kvůli sobě.
Přeji hodně sil. Já to zažila před měsícem smajlík
Asi jsem vás moc nepovzbudila, jen píšu svou zkušenost.

Moc děkuji za reakci.4-letá fenka? To je hrozný U nás na RTG nic nebylo. Bylo to vidět na UTZ v měkké tkáni. Tak by to snad nemuselo být v kostech.

29.7.2015 22:23
nexxi

XXX.XXX.228.56

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moc děkuji za reakci.4-letá fenka? To je hrozný U nás na RTG nic nebylo. Bylo to vidět na UTZ v měkké tkáni. Tak by to snad nemuselo být v kostech.

Třeba i kdyby výsledek nebyl dobrý, to půjde operovat, byť za cenu amputace.uvidíte. třeba to nebude tak špatné. na webu r.desenského jsem v diskuzi našla odkaz na mvdr karla babíčka, z jesenice u prahy, prý je na podobné problémy dobrý, ale jinde jsem o něm neslyšela.
uvidíte. třeba to nebude tak špatné a bude to řešitelné, třeba je to jenom uraz, moje čuba je schopná skočit na linku a zase dolů než si dojdu na záchod a stačí jí jako popud to, že si nám na parapet sedla kavka.. třeba si hafan provedl něco špatného a vy jste to ani nepostřehli.

29.7.2015 22:27
tambos

XXX.XXX.39.201

Snad budete mít štěstíčko a bude to něco jiného. Držím pěsti.
Jen se divím, že vet neřekl nějaké alternativy co by to mohlo být.

Máte pravdu, bylo to hrozné. Fenečku jsem si vzala z útulku, byla hodně týraná-bitá, kost a kůže doslova, zbědovaná. Vypiplala jsem ji, bylo to takové obrovské telátko co po tom všem nezanevřelo na lidi, strašně hodná, umazlená, zlatíčko. Byl jí u mě dopřán 1 rok!

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2015 22:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

nexxi napsal(a):
Třeba i kdyby výsledek nebyl dobrý, to půjde operovat, byť za cenu amputace.uvidíte. třeba to nebude tak špatné. na webu r.desenského jsem v diskuzi našla odkaz na mvdr karla babíčka, z jesenice u prahy, prý je na podobné problémy dobrý, ale jinde jsem o něm neslyšela.
uvidíte. třeba to nebude tak špatné a bude to řešitelné, třeba je to jenom uraz, moje čuba je schopná skočit na linku a zase dolů než si dojdu na záchod a stačí jí jako popud to, že si nám na parapet sedla kavka.. třeba si hafan provedl něco špatného a vy jste to ani nepostřehli.

Díky, jste hodná, díky za podporu. Ten úraz vylučuji, máme ho v paneláku, chodíme jen na dlouhé prochajdy nebo tůry. Pořád na očích a doma je typický gaučák. Vet říkal, že v tomto místě je případná operace náročná a složitá. Uvidíme. Budeme čekat a bojovat! Díky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2015 22:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

tambos napsal(a):
Snad budete mít štěstíčko a bude to něco jiného. Držím pěsti.
Jen se divím, že vet neřekl nějaké alternativy co by to mohlo být.

Máte pravdu, bylo to hrozné. Fenečku jsem si vzala z útulku, byla hodně týraná-bitá, kost a kůže doslova, zbědovaná. Vypiplala jsem ji, bylo to takové obrovské telátko co po tom všem nezanevřelo na lidi, strašně hodná, umazlená, zlatíčko. Byl jí u mě dopřán 1 rok!

On řekl alternativu, zánět svalu, ale jak viděl UTZ tak už couval a pořád mluvil o rakovině, ale že nám to nepotvrdí, dokud nebude krev.

Může Vás hřát u srdce, že jste jí dala tolik lásky jako nikdo jiný i když to byl pouze rok, určitě to stálo za to!

30.7.2015 09:45
fikovnice

XXX.XXX.99.69

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý den, máme 9 - letého labradora bez PP. Je to náš celoživotní blázen plný energie. Bohužel před měsícem mu opuchla oblast kloubu na levé přední noze. Zašli jsme k veterináři a ten řekl, že se jedná o zánět. Protože jsme vyloučili zlomeninu. Neměl k ní kde přijít. Užíval antibiotika, trochu to pomohlo a prý to bude ok. Jenže po týdnu zase nanovo. Pořád dokola. Teď už má nohu téměř vypáčenou, jak to má opuchlé, jak vosí báň. Tak jsme se rozhodli jít k jinému veterináři. Udělal mu RTG, ultrazvuk. Při těchto vyšetření vyloučil problém s kloubem atd. Na ultrazvuku viděl "něco" uzavřeného. Chtěl mu z toho vzít krev, ale vůbec to nešlo, tahal jen sraženiny, hnis a atd. Říkal, že je to divné, napichoval ho ve více místech v dané oblasti. Že je tam více kavern. Že nám to nepotvrdí, až příští týden z testů krve, ale že to vypadá na rakovinu. Moc nás to vystrašilo. Pesan žere stejně :) vypadá docela dobře, ale zhubl 5 kg, teď má 35 kg. Více spí, ale jinak vypadá stejně. Pořád se přesvědčujeme, že to může být ještě třeba zánět svalu nebo něco.. Prosím máte někdo podobnou zkušenost? Nějakou radu? Předem děkuji.

"Chtěl mu z toho vzít krev, ale vůbec to nešlo, tahal jen sraženiny, hnis a atd."

Pokud by to měl být osteosarkom, tak mi na to moc nesedí tady to, co píšete.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2015 10:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
"Chtěl mu z toho vzít krev, ale vůbec to nešlo, tahal jen sraženiny, hnis a atd."

Pokud by to měl být osteosarkom, tak mi na to moc nesedí tady to, co píšete.

Však to nemusí být osteosarkom. Zvláště pokud rtg nic neukázalo.

Podle popisu mi spíš připadá, že se nejedná o problém kosti/kloubu, ale o měkké tkáně. To samozřejmě rakovinu nevylučuje.

Neregistrovaný uživatel

30.7.2015 10:43
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.178.38

Takže si to schrňme: psu ta noha takhle opuchla ze dne na den? Předtím jste si nevšimnuli, že by tam něco měl, myslím tím nějakou bulku třeba? Žádná rakovina nenaroste ze dne na den. U osteosarkomu by to bylo pravděpodobné, protože rostla skrytě v kosti a projevila by se až tady tím hrozným otokem. Ale když rentgen nic neukázal, tak ten to být nemůže. Pořád bych se klonila k nějakému úrazu kloubu(nebo osině?) ale mne mate ta jistota veterináře, že je to rakovina. On se té rychlosti růstu nedivil? Nejsem odborník, ale mne to zajímá, proto se ptám Bodlinko, i rakovina chrupavky (která by taky rostla skrytě v kloubu) by byla vidět na rentgenu, ne? Čeho tedy jinak?

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2015 12:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Takže si to schrňme: psu ta noha takhle opuchla ze dne na den? Předtím jste si nevšimnuli, že by tam něco měl, myslím tím nějakou bulku třeba? Žádná rakovina nenaroste ze dne na den. U osteosarkomu by to bylo pravděpodobné, protože rostla skrytě v kosti a projevila by se až tady tím hrozným otokem. Ale když rentgen nic neukázal, tak ten to být nemůže. Pořád bych se klonila k nějakému úrazu kloubu(nebo osině?) ale mne mate ta jistota veterináře, že je to rakovina. On se té rychlosti růstu nedivil? Nejsem odborník, ale mne to zajímá, proto se ptám Bodlinko, i rakovina chrupavky (která by taky rostla skrytě v kloubu) by byla vidět na rentgenu, ne? Čeho tedy jinak?

Chrupavka na rtg vidět není. Ale myslela bych si, že takový nádor od sebe oddálí kloubní plochy či je bude deformovat, tzn. zase by na rtg byly nějaké změny.

Zadavatelka píše, že problém začal před měsícem a od té doby se horší. To bohužel rakovinu pořád nevylučuje, různé druhy sarkomů, ne jen těch kostních, rostou opravdu "před očima" a okolí na jejich rychlý růst a utlačování reaguje otokem.

Ale stejně tak to může být cokoliv jiného, přesně, různé záněty, cizí tělesa...

30.7.2015 18:02
hn..

XXX.XXX.245.242

Mám dvouletou boxeřici - stejné příznaky, jen v jiném místě.3 veterináři naprosto přesvědčivě tvrdili, že jde o velmi agresivní rakovinu. prováděla se punkce, taky hnis s krví. Na UZ bylo ložisko tekutiny se septy. Na rtg nic. V krvi obraz "leukémie".
Nakonec to, co psaly holky nahoře - osina.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.7.2015 21:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Děkuji všem za příspěvky. RTG nic neukázal, kosti by měly být ok. Jedná se o měkkou tkáň. Nejdřív myslel, že půjde o zánět, ale pak viděl na UTZ více tzv. kavern, že to není jen něco uzavřeného (jedno). Nechtěl to potvrdit bez výsledků krve, ale říkal, že to bude zřejmě rakovina. Náš pesan je panelákový gaučák, nikde sám neběhá, úraz nebyl a opravdu začal jednoho rána kulhat a jen se to zhoršuje. Nikdy předtím problémy neměl a ani tam neměl žádnou bulku. Dneska už na tu tlapku ani nestoupá. A přidalo se "zvracení naprázdno". Jako když se jim třeba zapíchne tříska a oni ji nemůžou dostat ven...

31.7.2015 10:40
fikovnice

XXX.XXX.99.69

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děkuji všem za příspěvky. RTG nic neukázal, kosti by měly být ok. Jedná se o měkkou tkáň. Nejdřív myslel, že půjde o zánět, ale pak viděl na UTZ více tzv. kavern, že to není jen něco uzavřeného (jedno). Nechtěl to potvrdit bez výsledků krve, ale říkal, že to bude zřejmě rakovina. Náš pesan je panelákový gaučák, nikde sám neběhá, úraz nebyl a opravdu začal jednoho rána kulhat a jen se to zhoršuje. Nikdy předtím problémy neměl a ani tam neměl žádnou bulku. Dneska už na tu tlapku ani nestoupá. A přidalo se "zvracení naprázdno". Jako když se jim třeba zapíchne tříska a oni ji nemůžou dostat ven...

No pokud na UZV vet vidí útvar, který má "více kavern", tak pořád mi tvrzení, že jde asi o rakovinu, připadá celkem odvážné. To, co vet odebral, poslal na histolku? To by totiž mělo být průkazné nejvíce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.7.2015 18:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
No pokud na UZV vet vidí útvar, který má "více kavern", tak pořád mi tvrzení, že jde asi o rakovinu, připadá celkem odvážné. To, co vet odebral, poslal na histolku? To by totiž mělo být průkazné nejvíce.

Ano tak to řekl. Taky, že to vyšetří, to, co odebral. Jenže musíme čekat až do středy. Teď ho ládujeme antibiotiky. Trochu mu otok opadl. Tak to třeba taky uvidí na UTZ příště líp. Už nevím, co si myslet, nezbývá než čekat do středy a uvidíme, co z něj vypadne.

31.7.2015 18:58
Felow

XXX.XXX.188.103

Jestli je opadnutí otoku reakce na antibiotika, tak bych to na rakovinu neviděla-spíš na blíže neurčený zánět.Věřím, že nebude tak zle a držím palce.

1.8.2015 15:07
fikovnice

XXX.XXX.99.69

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano tak to řekl. Taky, že to vyšetří, to, co odebral. Jenže musíme čekat až do středy. Teď ho ládujeme antibiotiky. Trochu mu otok opadl. Tak to třeba taky uvidí na UTZ příště líp. Už nevím, co si myslet, nezbývá než čekat do středy a uvidíme, co z něj vypadne.

Držím pěsti a pak se ozvěte!

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.8.2015 21:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Držím pěsti a pak se ozvěte!

Děkuji za podporu!

2.8.2015 14:20
fikovnice

XXX.XXX.240.1

fikovnice napsal(a):
No pokud na UZV vet vidí útvar, který má "více kavern", tak pořád mi tvrzení, že jde asi o rakovinu, připadá celkem odvážné. To, co vet odebral, poslal na histolku? To by totiž mělo být průkazné nejvíce.

Asi by se měl/mohl vyjádřit někdo více fundovaný, ale rakovina měkkých tkání - napadá mě třeba rhabdomyosarkom si myslím, že je spíše raritní. Ale nevím to jistě, každopádně držím zadavatelce pěsti, ať je to něco nezhoubného!

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2015 21:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrý večer, pro ty, kteří se zapojili do diskuse. Vzali jsme bafa i k jinému veterináři. Všichni potvrdili tumor. Ze vzorků odebraných jehlou, ale nic nepoznali. Takže proběhla biopsie a momentálně čekáme na výsledky o jaký typ nádoru se jedná. Musíme vydržet do čtvrtka. U druhého veterináře byl přítomen a lidský lékař, specialista na UTZ, který hledá nádory denně, ale u lidí. Ten s námi byl hotov brzo. řekl, že je to tumor určitě a že si myslí, že zhoubný, podle nějakých axilárních uzlin. Pak mu našli 3 ložiska na slezině s tím, že bývají většinou nezhoubné, ale pokud by se jednalo o ostesarkom, což bylo taky řečeno, tak by prý léčba neměla smysl. Udělal se RTG plic, ty byly čisté, zatím, protože teď mi připadá, že je často dýchavičný, i když je v klidu a není teplo. Bylo nám řečeno, že by musel prodělat amputaci celé nohy i s lopatkou, že jinak by to nešlo. V návaznosti na to se dělal RTG kyčlí, jestli by to utlapal, je to přeci jen labrador. Kyčle by mu prý mohl závidět i dvouletý pes. Tak já nevím. Je to náš celoživotní cvok, moc ho lituju. Moc se nechce venčit, většinou vše pustí naráz, abych ho netáhla dál. Do jídla ho musím pobízet, už i nežral. Náš bafan, u kterého bych nedokázala spočítat co nám všechno sežral, náš vybrakovaný odpadkový koš...Pořád jen spí. Mám pocit, že je mu opravdu ouvej. Nevím jak se pak rozhodnout, Amputace, chemoterapie a ta prognóza u těchto nádorů. Takhle ho zachraňovat? Pracuji jako pečovatelka, vidím lidi umírat a někdy mi to zachraňování za každou cenu připadá hrozné, i když je vidět, že člověk opravdu "odchází". Co je pro něj nejlepší? Toho čtvrtka se bojíme...

17.8.2015 22:04
loolucy

XXX.XXX.60.30

Podle toho co píšete, nechuť, neochota jít na procházku a pod. bych to už dále neprotahovala. Je to strašný, smutný a šílený, ale pokud už na psovi je vidět, že to není on, že nemá radost ze života...

17.8.2015 22:15
doglover111

XXX.XXX.128.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrý večer, pro ty, kteří se zapojili do diskuse. Vzali jsme bafa i k jinému veterináři. Všichni potvrdili tumor. Ze vzorků odebraných jehlou, ale nic nepoznali. Takže proběhla biopsie a momentálně čekáme na výsledky o jaký typ nádoru se jedná. Musíme vydržet do čtvrtka. U druhého veterináře byl přítomen a lidský lékař, specialista na UTZ, který hledá nádory denně, ale u lidí. Ten s námi byl hotov brzo. řekl, že je to tumor určitě a že si myslí, že zhoubný, podle nějakých axilárních uzlin. Pak mu našli 3 ložiska na slezině s tím, že bývají většinou nezhoubné, ale pokud by se jednalo o ostesarkom, což bylo taky řečeno, tak by prý léčba neměla smysl. Udělal se RTG plic, ty byly čisté, zatím, protože teď mi připadá, že je často dýchavičný, i když je v klidu a není teplo. Bylo nám řečeno, že by musel prodělat amputaci celé nohy i s lopatkou, že jinak by to nešlo. V návaznosti na to se dělal RTG kyčlí, jestli by to utlapal, je to přeci jen labrador. Kyčle by mu prý mohl závidět i dvouletý pes. Tak já nevím. Je to náš celoživotní cvok, moc ho lituju. Moc se nechce venčit, většinou vše pustí naráz, abych ho netáhla dál. Do jídla ho musím pobízet, už i nežral. Náš bafan, u kterého bych nedokázala spočítat co nám všechno sežral, náš vybrakovaný odpadkový koš...Pořád jen spí. Mám pocit, že je mu opravdu ouvej. Nevím jak se pak rozhodnout, Amputace, chemoterapie a ta prognóza u těchto nádorů. Takhle ho zachraňovat? Pracuji jako pečovatelka, vidím lidi umírat a někdy mi to zachraňování za každou cenu připadá hrozné, i když je vidět, že člověk opravdu "odchází". Co je pro něj nejlepší? Toho čtvrtka se bojíme...

Počkala bych na diagnózu, o jaký nádor se jedná a poradila se s vetem o prognóze, ačkoliv zasažení axilárních mízních uzlin (v podpaží) nevypadá dobře. Pokud by to bylo z kosti, asi bych udělala kompletní rtg kostry (krve byly v pořádku?) a pokud by byly někde metastáze, do amputace bych nešla. Pokud by to bylo v pořádku, možná bych ji zvážila. Ale je to už těžší a starší pes, narkóza je zátěz, obzvláště pokud říkáte, že je dýchavičným a to, že přestává žrát a začíná mu vadit i pohyb, taky není úplně dobré. Chemoterapii bych asi nepodstupovala. Držím palce, ať to dopadne v dané situaci co nejlépe.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2015 22:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Děkuji za názory!

17.8.2015 23:06
evinka01

XXX.XXX.57.45

Iruska poslala jsem vám vzkaz.

18.8.2015 15:42
fikovnice

XXX.XXX.99.69

doglover111 napsal(a):
Počkala bych na diagnózu, o jaký nádor se jedná a poradila se s vetem o prognóze, ačkoliv zasažení axilárních mízních uzlin (v podpaží) nevypadá dobře. Pokud by to bylo z kosti, asi bych udělala kompletní rtg kostry (krve byly v pořádku?) a pokud by byly někde metastáze, do amputace bych nešla. Pokud by to bylo v pořádku, možná bych ji zvážila. Ale je to už těžší a starší pes, narkóza je zátěz, obzvláště pokud říkáte, že je dýchavičným a to, že přestává žrát a začíná mu vadit i pohyb, taky není úplně dobré. Chemoterapii bych asi nepodstupovala. Držím palce, ať to dopadne v dané situaci co nejlépe.

Upřímně - nešla bych ani do té amputace. A to ani v případě, že by ještě nebyly přítomny metastázy.
Zadavatelce hodně síly!

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.8.2015 18:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak "známe" výsledky. Z biopsie (která proběhla v narkoze), je vzorek neidentifikovatelný. Víme, že to je tumor. Doktor říkal, že tohle znamená, že ten nádor je už v jiném procesu a tudíž na spoustu procent už metastazoval jinam. Má zasaženy axilární uzliny a tři ložiska na slezině. Od amputace nás nezrazoval, ale prognóza je bídná. Nejspíš bychom ho tím vším nechali projít a za měsíc se setkali znovu...rozhodli jsme se pro paliativní léčbu. Dokud se nebude viditelně trápit, necháme ho dožít tak jak to je. Dostal analgetika a pořád odpočívá...

22.8.2015 18:28
manbea

XXX.XXX.18.54

Dobrý den, máme stejnou zkušenost, jen se u nás jednalo o 6ti letou fenku flat c. retrívra. Diagnostikovaný osteosarkom v pravém ramenním kloubu jsme si pro jistotu nechali ověřit na třech vet. pracovištích a po mnoha konzultacích se rozhodli, že amputaci provádět nebudeme. Jiná situace je, když nádor zachvátí dlouhou kost, tam je určitá šance, že amputace pomůže a pes bude schopen i normálnějšího pohybu, ale v případě ramene je prý situace celkově daleko složitější. Rozhodli jsme se stejně jako vy, naše fenečka takto přežila 5 měsíců. Říká se, že osteosarkom je velmi bolestivý, my jsme naštěstí na ní nic takového nepozorovali. Ještě pár dní před koncem vesele aportovala míčky a chutnalo jí. Kdo neznal okolnosti, nepoznal na ní, že je velmi vážně nemocná.
Přeji vám, ať si ty poslední společné týdny či měsíce spolu užijete a pejska dochováte s co nejmenšími problémy. Po naší zkušenosti si myslím, že odmítnutí operace je správné rozhodnutí.
Držte se

22.8.2015 18:36
ag

XXX.XXX.209.73

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak "známe" výsledky. Z biopsie (která proběhla v narkoze), je vzorek neidentifikovatelný. Víme, že to je tumor. Doktor říkal, že tohle znamená, že ten nádor je už v jiném procesu a tudíž na spoustu procent už metastazoval jinam. Má zasaženy axilární uzliny a tři ložiska na slezině. Od amputace nás nezrazoval, ale prognóza je bídná. Nejspíš bychom ho tím vším nechali projít a za měsíc se setkali znovu...rozhodli jsme se pro paliativní léčbu. Dokud se nebude viditelně trápit, necháme ho dožít tak jak to je. Dostal analgetika a pořád odpočívá...

Držte se. Toto asi nemá žádné jiné řešení, než prášky proti bolesti a citlivě posoudit, kdy má pes ještě něco ze života. Zkuste přispůsobit i krmení - nevím, čím krmíte, ale každopádně ideál by bylo se striktně vyhnout jakýmkoliv sacharidům ve stravě (ty "živí" nádor). Naopak podávat co nejvíce kvalitní svaloviny, klidně i tučného masa, vnitřnosti, nenasycené mastné kyseliny atd. Žádné piškoty, těstoviny, rýže, granule s obilovinami. Psovi to život nezachrání, můžete získat pár dní/týdnů navíc, kdy bude pes relativně v pohodě. Já sama jsem si prošla rozhodováním, kdy psa s osteosarkomem uspat a není to snadné, co snadné, je to to nejhorší, co člověka může potkat, říci ten den a hodinu, kdy mnohaletý psí kámoš najednou už nebude... Hodně mi v tom pomohl náhled někoho "zvenčí", který psa viděl třeba po dvou týdnech.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.8.2015 19:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Moc děkuji za podporu

23.8.2015 20:05
noemi

XXX.XXX.64.236

Rakovina "nemá ráda" zásadité prostředí.
Já bych vyzkoušela vše - i tento babský recept, nemáte co ztratit: http://www.uspesna-lecba.cz/co-se-vas-tyka/lecba-jedlou-sodou-zmensuje-nadory/
Vím, že jde o velice malou naději, ale na většinou umírá jako poslední.

Držím palce a přeji hodně sil .

Helus

13.9.2017 15:21
Helus

XXX.XXX.2.70

Dobrý den,
máme 5-letou papírovou ovčandu s vynikajícím rodokmenem. Asi před 3 týdny začala kulhat na zadní pravou tlapku. Špatně na ni došlapovala, pak už jen málo...přikládali jsme význam tomu, že si sousedi pořídili psa a ona začala vyvádět, různě skákat a "blbnout". Po týdnu zhoršování jsme zajeli raději k veterináři. Udělal jí rentgen. To co vyřkl, jsem nečekala ani v nejmenším, úplně jsem se sesypala: V 90 % má nádor kosti. Nejhorší diagnóza, co jsem mohla slyšet. Přišlo mi, že si pan veterinář není zcela jistný a sdělil nám, že budeme zcela vědět na kontrole za 14 dní. Dostala antibiotika. Zdá se nám, že se zlepšuje, kulhá, ale už došlapuje, je živá, normálně jí, je čilá. Nevím, ale stále se upínám k té naději, co tam je.10 % naděje a to, že si pan veterinář nebyl zcela jistý. Co myslíte, je možné, aby se veterinář zmýlil, když vyřkl, že je to v 90 % nádor?
Myslím, že těch 14 dní je pro mě nejhorších v životě, hrozně to prožívám, až se mi zdá, že to na mě naše fenka vidí a pořád mě olizuje...prosím o Vaše názory.
Moc děkuji
H.

13.9.2017 15:32
Tedysek

XXX.XXX.55.83

Helus napsal(a):
Dobrý den,
máme 5-letou papírovou ovčandu s vynikajícím rodokmenem. Asi před 3 týdny začala kulhat na zadní pravou tlapku. Špatně na ni došlapovala, pak už jen málo...přikládali jsme význam tomu, že si sousedi pořídili psa a ona začala vyvádět, různě skákat a "blbnout". Po týdnu zhoršování jsme zajeli raději k veterináři. Udělal jí rentgen. To co vyřkl, jsem nečekala ani v nejmenším, úplně jsem se sesypala: V 90 % má nádor kosti. Nejhorší diagnóza, co jsem mohla slyšet. Přišlo mi, že si pan veterinář není zcela jistný a sdělil nám, že budeme zcela vědět na kontrole za 14 dní. Dostala antibiotika. Zdá se nám, že se zlepšuje, kulhá, ale už došlapuje, je živá, normálně jí, je čilá. Nevím, ale stále se upínám k té naději, co tam je.10 % naděje a to, že si pan veterinář nebyl zcela jistý. Co myslíte, je možné, aby se veterinář zmýlil, když vyřkl, že je to v 90 % nádor?
Myslím, že těch 14 dní je pro mě nejhorších v životě, hrozně to prožívám, až se mi zdá, že to na mě naše fenka vidí a pořád mě olizuje...prosím o Vaše názory.
Moc děkuji
H.

To chce klid. Svým stresem psovi nepomuzete. Mám zkušenost, že si veterinář spletl diagnózu. Tvrdil DKK vysokého stupně a ona to byla skrcena mícha a kyčle v nejlepším pořádku. Chce to klid.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.9.2017 15:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Helus napsal(a):
Dobrý den,
máme 5-letou papírovou ovčandu s vynikajícím rodokmenem. Asi před 3 týdny začala kulhat na zadní pravou tlapku. Špatně na ni došlapovala, pak už jen málo...přikládali jsme význam tomu, že si sousedi pořídili psa a ona začala vyvádět, různě skákat a "blbnout". Po týdnu zhoršování jsme zajeli raději k veterináři. Udělal jí rentgen. To co vyřkl, jsem nečekala ani v nejmenším, úplně jsem se sesypala: V 90 % má nádor kosti. Nejhorší diagnóza, co jsem mohla slyšet. Přišlo mi, že si pan veterinář není zcela jistný a sdělil nám, že budeme zcela vědět na kontrole za 14 dní. Dostala antibiotika. Zdá se nám, že se zlepšuje, kulhá, ale už došlapuje, je živá, normálně jí, je čilá. Nevím, ale stále se upínám k té naději, co tam je.10 % naděje a to, že si pan veterinář nebyl zcela jistý. Co myslíte, je možné, aby se veterinář zmýlil, když vyřkl, že je to v 90 % nádor?
Myslím, že těch 14 dní je pro mě nejhorších v životě, hrozně to prožívám, až se mi zdá, že to na mě naše fenka vidí a pořád mě olizuje...prosím o Vaše názory.
Moc děkuji
H.

Nádor kostí a zánět kosti mohou na rtg vypadat poněkud podobně.

obecně ale platí, že nádor umí výrazně větší reakci okostice, která se celkem nedá s ničím splést.

záleží na tom, jak to na tom rtg vypadá. protože ten rentgen tady nikdo nevidíme, těžko říct. obecně ale platí, že co vypadá, že by to mohlo být osteosarkom, je opravdu osteosarkom.

13.9.2017 15:39
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nádor kostí a zánět kosti mohou na rtg vypadat poněkud podobně.

obecně ale platí, že nádor umí výrazně větší reakci okostice, která se celkem nedá s ničím splést.

záleží na tom, jak to na tom rtg vypadá. protože ten rentgen tady nikdo nevidíme, těžko říct. obecně ale platí, že co vypadá, že by to mohlo být osteosarkom, je opravdu osteosarkom.

Chtěla jsem napsat něco podobného. Bohužel. Budu jen a jen ráda, pokud se vet spletl...

Přidejte reakci

Přidat smajlík