Zdravím, chtěla bych se zeptat na názory a zkušenosti s chovatelským servisem.
Měla jsem pejska bez pp a rozhodla jsem se koupit si štěndo s pp. Představovala jsem si jak budu v kontaktu s chovatelem, mít chovatelský servis atd.
Chovatelská stanice je taková malá, rodinná, chová na dobrých rodičích, ale štěňátka jdou většinou jako mazlící a majitelé nemají žádné výstavní ambice.
Já však naopak, chci vystavovat i dělat zkoušky.
Chovatelé před odběrem vcelku komunikovali, např. na emaily, sms...při odběru jsem se domluvila na častějším kontaktu, zasílání fotek, popř. radách, když budu potřebovat.
Ihned co jsem si pejska dovezla domů a napsala, že jsme dobře dorazili (cesta cca 5 hodin), tak naše komunikace přestala. Nikdo mi neodepsal jak na sms, tak na email za dva týdny (kde jsem posílala fotky, úspěchy, co se nám daří atd).
Dodnes se mi neozvali a přitom mám plno dotazů, na které, jak vidím si radši najdu odpověď někde sama nebo tady na ifauně.
Přijde mi to takové zvláštní, já kdybych měla štěňata, tak bych byla ráda, kdyby mi majitelé posílali fotky a byli v kontaktu...
Takže jsem se chtěla zeptat jak to mají ostatní s chovatelským servisem u pejsků s pp - je to taková nepsaná "povinnost" chs nebo jen dobrá vůle chovatele?
Díky
Mam zkusenosti s trema chovkama, vsude byl kontakt dle potreby, nejlepsi je asi ted s chovatelkou me Vali :), protoze se docela kamaradime, ale vim, ze ma velkys zajem i o zbyla stenata a ze ji treba mrzi pokud obcas nedostane zpravicku jak se vede :)
Ono povinnost to neni, jsou taky treba lidi co o to nestoji.. tak bych to nereisla, ale pro priste se poohledla po jine chovce :).
My máme servis a styk super :) Už máme ze stejné CHS druhého psa se záměrem odchovat štěňata právě na našem páru - což byl cíl naší chovatelky. Psali jsme si před odběrem, po odběru. Nocovali jsme tam např při výstavách, kam bychom měli velmi dlouhou cestu - taková přestupní stanice. Nakonec se, myslím, opravdu kamarádíme. Letos strávili všichni psi i chovatelka u nás na chatě dovolenou. Já jsem tam byla týden o říjnovém svátku. Opravdu paráda. Poradí, vybíráme krycí psy, pomáhá s čím to jen jde :).
Co já bych dala za to, aby se mnou každý nový majitel štěnda komunitoval tak jak se snažíte vy...
Většinou majitelé naslibují (že pošlou foto, info ap..) a pak nic.
Nechci aby mě někdo každý týden podával raport, ale alespoň obšas. Klidně jednou ročně.
Jinak já jsem s chovatelem jak jedné tak i druhé feny komunikovala, ale oni moc ne...
Zase chápu, že oni mají velké chovky a obrovský počet odchovů, takže je mi jasné že by potom takový chovatel nedělal nic jiného než že by majloval...
vava69
napsal(a):
My máme servis a styk super :) Už máme ze stejné CHS druhého psa se záměrem odchovat štěňata právě na našem páru - což byl cíl naší chovatelky. Psali jsme si před odběrem, po odběru. Nocovali jsme tam např při výstavách, kam bychom měli velmi dlouhou cestu - taková přestupní stanice. Nakonec se, myslím, opravdu kamarádíme. Letos strávili všichni psi i chovatelka u nás na chatě dovolenou. Já jsem tam byla týden o říjnovém svátku. Opravdu paráda. Poradí, vybíráme krycí psy, pomáhá s čím to jen jde :).
Gratuluji Vám !
ropopi-an
napsal(a):
Gratuluji Vám !
Děkuji. Ona má ale zájem i o všechna ostatní štěňata. V podstatě je ve styku se 30 lidmi - majiteli štěňat. Kromě jedné, která je opravdu nezvěstná - tam se majitelé vůbec neozvali. Ale my dvě máme k sobě tak nějak nejblíž. Zajímá se a je ve styku i s majiteli v zahraničí. Ale je asi pravda, že takových chovatelů není moc.
To vám závidím, právě někde v předchozích diskuzích někdo psal, že: "chovatelé mě spamují, chtějí posílat fotky, pořád píšou..popř. se nabídnou že s psíkem udělají i nějakou tu zkoušku nebo zajedou na výstavu, aby se uchovnil"
Já se snažím píšu jak blbec :D sms, email a není ani tolik slušnosti, aby mi chovatelé odpověděli...přitom mi při odběru říkali, jak budou chtít zůstat v kontaktu, protože jsem jedna z mála, která chtěla štěně na chov a ne jen jako gaučáka...je to dosti oblíbené plemeno..štěně jsme si zamluvila ještě před narozením, po narození závazně potvrdila rezervaci..během 2 měsíců se pořád informovala a v 8 týdnech mezi prvními dojela přes celou čr :D...no příště zvolím jinou chovku.
vava69
napsal(a):
Děkuji. Ona má ale zájem i o všechna ostatní štěňata. V podstatě je ve styku se 30 lidmi - majiteli štěňat. Kromě jedné, která je opravdu nezvěstná - tam se majitelé vůbec neozvali. Ale my dvě máme k sobě tak nějak nejblíž. Zajímá se a je ve styku i s majiteli v zahraničí. Ale je asi pravda, že takových chovatelů není moc.
Je to moc hezké když se to takto povede a vznikne přátelství. Je to k tomu všemu takový bonus.
Já bych také byla ráda... jenže je to bohužel jinak. Např. jsem dávala zprávu telefonicky o tom že by se mělo se štěndem na přeočkování - chtěla jsem jim to jen připomenout.
Jeden z majitelů sice informaci přijal, poděkoval, ale v hlasu bylo znát - co otravuješ babo, já vim... nebo něco na ten způsob. Ten druhý mi přátelsky odpověděl že už s čubinou na veterině byl a vypověděl mi jak se má ap.
Vždy je to o lidech.
Přesně vše je o lidech. Mi jsme si brali Arniho ze stanice která je si myslím velmi dobrá a chovatel při předávání nám dával rady a upozornění na co dávat pozor. Bylo vidět že má vztah ke každému štěňátku. Je slušností mu zaslat mejlík i foto jak se má a v jakém prostředí se pejsek z jeho chovu nachází. Tak jsme také udělali a měl z fotek upřímnou radost. Věřím že budeme li potřeboval radu tak se na něj můžeme obrátit. Po čase se mu zase ozveme.
No poslední dobou jak se na to dívám...někteří lidé chovají kvantitu, odchovávají tři vrhy ročně (aniž by měli zadané první štěňata)...prostě si myslí, že namnožením štěňat a vyexpedování v 8 týdnech to končí..(nemyslím chs, kde jsem si vzala štěně...nejspíš to tak "nežerou" a neřeší)..
ale co si myslet o známé chs, která se zbaví darováním fen ihned po 8 roku (kdy už nemůžou chovat) nebo darují 13 letou fenku...mě to přijde jako naprostá hnusárna...mám psa, který mi chová celý život a pak ho někomu daruji? nikdy...no někdo ty psy vidí jako byznys a myslím si že kvalitní chovka, která se zajímá o štěňata, jezdi na krytí do zahraničí, produkuje pouze kvalitu, a veterány si všechny nechává na dožití...a nemůže na tom vydělat.
Ti co odchovávají 3 vrhy ročně, fen se zbaví jak nemůžou chovat tak si udělali slušnou živnost...- ale ne všichni jsou takoví naštěstí :).
HabiAnn

XXX.XXX.115.30
Mám štěndo od majitelů, co měli jen jeden vrh. V majiteli jsme v kontaktu a i se psími sourozenci. Přejeme si k psím narozeninám, máme skupinu na fb a posíláme si fotky a kecáme o tom, co naši pesani umí a co vyvádí. Takže já mám v tomhle docela dobrou zkušenost a jsem za to i ráda. Jelikož pár pejsků zůstalo i v jednom městě, tak spolu venčí a tak.
Docela by mě mrzelo, kdybych se setkala s něčím jako vy. Je to zvláštní.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.133.78
Tohle je hodně o lidech...
Vždy hlásím, co děláme a tak, a pak to nechávám čistě na chovateli, zda se ozve zpět či ne. Zas chápu, né všichni chtějí imrvére dřepět u počítače... Samozřejmě na druhou stanu "brutální" nezájem by mě také mrzel...
Samozřejmě na druhou stanu "brutální" nezájem by mě také mrzel...
Přesně tak - Já tohle jako chovatel nechápu a nerozumím tomu. Mám radost když se mé "děti" mají dobře. A pokud mi někdo napíše že složil zkoušku nebo se pěkně umístil na výstavě, mám radost ještě větší. Vždyť je to také hezká prezentace mého chovu...nebo ne?
Samozřejmě že i chovatel je jen člověk jako každý jiný - má zaměstnání, rodinu, domásnost, věnuje spoustu času psům (výstavy, cvičák, zkoušky ap.) a že tak nemůže vysedávat u PC nad e-maily celé hodiny.
Ale najít alespoň pár minut na odpověď majitelům by mohl...
No na sms neodpovídají, na emaily neodpovídají, telefon mi neberou, když volám...(samozřejmě s odstupem několika týdnů)...takže nevím..., že by byli tak zaměstnání rodinou, zkouškami atd. v tom to určitě není - když jsem byla jako zájemce, tak se mnou komunikovali...jak jsem si přijela, zaplatila a odjela tak od té doby ignor :).
A přijde mi to jako takové neférové, popravdě jsem z toho vcelku zklamaná. Je hezké, jak někteří (viz výše) mají dobrý vztah s chovateli. Ale já tohle nevyžaduji, ale slušné odepsání, když zašlu foto, odkaz na nové webovky pejska bych očekávala...stačilo by "hm super, fajn fotky, nashle" ale když si od někoho koupíte štěně s PP a nestojíte ani za to, aby Vám odepsal je smutné.
Přitom potřebuji ještě vyřešit zaslání průkazu původu (vše je vpořádku, doptala jsem se na čmkj), kde mi řekli, že "papíry" jsou ve výrobě a zašlou je chovateli a ten mě...tudíž když se chci informovat i o průkazu původu, zda už přišel.
Chovatelský servis není povinný, slibuje ho hodně CHS, ale také si pod tímto pojmem mohou představovat každý něco jiného. Mám zkušenosti z obou stran - jako chovatel i jako majitel. Jako majitel jsme si vždy vybírala psa z menší, spíše rodinné CHS, přesto ne všichni chovatelé komunikovali, stalo se i to, že s běžným dotazem (určitá specifika plemen) mě chovatel odkázal na veterináře. Taky jsem vždy chovateli posílala zprávy a fotky, pokud nereagoval, přestala jsem. Jako chovatel mám o své odchovy zájem, snažím se udržovat aspoň mailovou korespondenci, ale zjišťuji, že čím dál víc lidí už prostě nemá zájem na další komunikaci s chovatelem. Dokonce jsem dostala vynadáno (mailem), že pořád obtěžuji, když chci vědět, jak se pes má (2x ročně pozdrav a dotaz) a že mají jinou práci než mi psát. Tak jsem vše poněkud přehodnotila, když mi někdo 2x neodpoví na mail ani na sms, mrzí mě to, ale víc ho nekontaktuji. Chovatelský servis pro mě znamená poradenství s výchovou, výcvikem, případně výstavami, uchovněním a chovem, pomoc při nenadálých situacích (nový domov pro psa apod.), v některých případech své odchovy i hlídám v době dovolených apod.
Souhlasím s Conie. Mám to podobně. Jsem ráda, když mě majitelé svých odchovů čas od času napíší, pošlou fotky... má to význam i pro moji chovatelskou práci. Některá štěňata vidím naposledy ve 2 měsících, když jdou z domu, ale co z nich vyroste nemám šanci vidět, a to je právě důležité pro chovatele, takže jsem za takové zprávy vděčná. Když mě majitelé mých štěňat napíší, vždy se snažím odpovědět. Nicméně kdyby všichni, co jsem kdy komu prodala štěně, psali byť 1x měsíčně, tak bych potřebovala sekretářku, jinak bych musela denně odepisovat na několik mailů. Nikomu se tudíž nevnucuji se servisem, ale pokud je problém, nebo někdo chce ode mne radu, tak to řeším.
Já od holek chovatelkám posílám vždy na jejich narozeniny jak se mají, při bonitaci jsem taky dala vědět a s jednou jsem se jednou sešla, když jsem s ní chtěla popolemizovat o případném krytí holčičky co mám od ní, ale i té druhé odjinud.
S chovatelkou australáka jsme se nějak nedohodly, paní se mnou přestala komunikovat jakmile jsem jí napsala, že máme s prckem malý zdravotní problém (a to jsem ani nenaznačila, že bych chtěla snížit kupní cenu), takže pro mě je ta paní pasé a zajisté se už na ni neobrátím a když se mě někdo zeptá, tak její chovku určitě nedoporučím.