Šarplaninec nebo kavkazák

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
16.2.2016 12:31
Nero11

XXX.XXX.217.1

Dobrý den všem. Zajímá mě včem je rozdíl mezi těmito dvěma plemeny? Povaha atd. děkuji za odpovědi.

16.2.2016 20:00
conie

XXX.XXX.206.202

Základní rozdíl je v povaze - oba jsou báječní a ostří hlídači - ale... šarplaninec nejdřív přemýšlí a pak koná, většina kavkazáků spíše nejdřív koná a pak třeba někdy přemýšlí... Z kontaktu s majiteli kavkazáků vím, že přijmou jen určitý počet příslušníků domácnosti - domácí lidi, příbuzné. Dobře vychovaný šarplaninec nemá problém přijmout i ve vyšším věku nového člena domácnosti, ať už jde o mimino nebo si vaše dospělé dítě přivede partnera - partnerku. Co se týká vzhledu si je laici často pletou, kavkazáci bývají o něco větší a mohutnější.

16.2.2016 20:15
rapotacka11

XXX.XXX.32.43

Nádherní jsou oba.

17.2.2016 06:13
lmusa

XXX.XXX.41.2

conie napsal(a):
Základní rozdíl je v povaze - oba jsou báječní a ostří hlídači - ale... šarplaninec nejdřív přemýšlí a pak koná, většina kavkazáků spíše nejdřív koná a pak třeba někdy přemýšlí... Z kontaktu s majiteli kavkazáků vím, že přijmou jen určitý počet příslušníků domácnosti - domácí lidi, příbuzné. Dobře vychovaný šarplaninec nemá problém přijmout i ve vyšším věku nového člena domácnosti, ať už jde o mimino nebo si vaše dospělé dítě přivede partnera - partnerku. Co se týká vzhledu si je laici často pletou, kavkazáci bývají o něco větší a mohutnější.

Může být, ale není to vždy pravidlo - co se týče těch povah. U kavkazáků je myslím i větší škala barev. Myslím těch přípustných podle standardu.

17.2.2016 12:00
Nero11

XXX.XXX.217.1

conie napsal(a):
Základní rozdíl je v povaze - oba jsou báječní a ostří hlídači - ale... šarplaninec nejdřív přemýšlí a pak koná, většina kavkazáků spíše nejdřív koná a pak třeba někdy přemýšlí... Z kontaktu s majiteli kavkazáků vím, že přijmou jen určitý počet příslušníků domácnosti - domácí lidi, příbuzné. Dobře vychovaný šarplaninec nemá problém přijmout i ve vyšším věku nového člena domácnosti, ať už jde o mimino nebo si vaše dospělé dítě přivede partnera - partnerku. Co se týká vzhledu si je laici často pletou, kavkazáci bývají o něco větší a mohutnější.

On ten náš pes je sice mladý 14 měsícu ale i tak mi připadá málo razantní. Když jde cizí kolem plotu tak poblafá a jde si lehnout. Na psi reaguje více. Zajímá mě jestli mám čekat změnu v povaze nebo se nezmění? Myslel jsem že bude naněj větší spoleh, Je to spíše Méda Béda.

17.2.2016 12:56
conie

XXX.XXX.14.154

Nero11 napsal(a):
On ten náš pes je sice mladý 14 měsícu ale i tak mi připadá málo razantní. Když jde cizí kolem plotu tak poblafá a jde si lehnout. Na psi reaguje více. Zajímá mě jestli mám čekat změnu v povaze nebo se nezmění? Myslel jsem že bude naněj větší spoleh, Je to spíše Méda Béda.

Jen se nebojte, pastevci dospívají později, někteří psi až kolem 3. roku. Moje fena dospěla tak v 18 měsících, do té doby taky celkem mazel, od určité chvíle razantní hlídač. Dejte mu čas, je to ještě pubertální mládenec.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.2.2016 13:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Krom toho, že fakt dospívají později, tyto reakce (míru- velikost reakcí) určuje temperament. Ta reakce tvého mlaďocha je úplně v pořádku, copak má důvod nějak vyvádět? Něco jiného by bylo, kdyby k vám někdo takhle vlezl přes plot a on se šel podrbat...Jenom se nenech uchlácholit, že je to plyšáček, ať pak nejsi překvapen jeho tvrdou a razantní reakcí, až usoudí, že je potřeba zasáhnout.

Neregistrovaný uživatel

17.2.2016 14:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.15.2

Tak prvotní rozdíl je v mohutnosti a váze...
Kavkazani budou vždy těžší a mohutěnjší než šarplaninci. Kavkazan má být mohutný, šarplaninec spíše atletický.
Dále u šarplaninců je pouze pár barevných rázů - vlkošedá, pšeničně šedá, bílá a žlutá s tmavou maskou.
Co se týče povahy - už bylo napsáno, že většina šarplaninců nejdřív myslí, pak jedná. U kavkazanů je to spíše obráceně.
V tom zbytku mi přijdou stejní smajlík

Nyní mám šarplanince, měla jsem před ním kavkazana a rozdíl v tom zbytku už moc není

17.2.2016 18:51
nexxi

XXX.XXX.228.56

Mno na ňafání u plotu je nejlepší nějakej vesnickej oříšek.. nebo jak to měli doma známí.. měli mopse a AST.. staford lehával na gauči a dycky vyslal mopse zkontrolovat situaci a teprvá když se mopsovi něco nelíbilo, šel budit velkýho bráchu :D takže jeslti chcete nějakýho psa, co řve u plotu, pořidte z utulku oříška a budete ho mít místo alarmu, a pak velkýho, kterýho máte, kterej dorazí až by šlo do tuhého. pač mám takovej pocit, že v povaze pastevců není řvát za plotem i na to, že proletěl kosák.. na to jsou jiní psi větší specialisti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 06:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

"povaze pastevců není řvát za plotem i na to, že proletěl kosák"
No, tohle až tak není pravda, protože úkol pastevce je primárně prevence, odstrašení - právě štěkotem, figurou. Fyzický zásah je až když není vyhnutí. Tedy nejenže můžou štěkat na každého kosáka, ale dokonce i bez kosáka, jenom jako oznámení světu, že tady to území někdo hlídá...čím více temperamentu, tím aktivnější a většinou ozvučenější pes.

18.2.2016 07:59
Nero11

XXX.XXX.217.1

Já vím že pasteveci jsou vynikající hlídači. Ten náš je mazel a připadá mi měký. Kolega má středoasiata a je to uplně něco jiného. Čekal jsem od Šarplanince více. Ještě jsem se chtěl zeptat jakým zpusobem řešíte venku přivolání? Někdy přijde někdy ne

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 08:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

"jsem se chtěl zeptat jakým zpusobem řešíte venku přivolání? Někdy přijde někdy ne"
Neexistuje - jakmile vypustím z pusy "ke mně" (a jakýkoliv povel), tak musím zajistit, že ho pes splní!. Samozřejmě motivací, jistím stopovačkou a případně je pes "přijít" - vždy ale s odměnou a pochvalou! U svého pastevce (ten spadá spíše do kategorie "kavkaz", tedy nejdřív reaguje a pak, možná, někdy, přemýšlí) hojně využívám pro něj jednodušší a tudíž bezpečnější povel "stůj", protože ten ho nenutí se odvrátit od předmětu svého zájmu (když cílí na psa, tak se prostě neotočí) - a já ho můžu dojít a chytit stopku/dát vodítko.
Nero, on se tvůj mazel, v případě že ho takhle neodvoláš a on se, byť ve snaze si hrát, přiblíží k jinému psu a ten ho napadne, může velice snadno přetočit v agresora. Na to dost bacha.

18.2.2016 10:39
Nero11

XXX.XXX.217.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"jsem se chtěl zeptat jakým zpusobem řešíte venku přivolání? Někdy přijde někdy ne"
Neexistuje - jakmile vypustím z pusy "ke mně" (a jakýkoliv povel), tak musím zajistit, že ho pes splní!. Samozřejmě motivací, jistím stopovačkou a případně je pes "přijít" - vždy ale s odměnou a pochvalou! U svého pastevce (ten spadá spíše do kategorie "kavkaz", tedy nejdřív reaguje a pak, možná, někdy, přemýšlí) hojně využívám pro něj jednodušší a tudíž bezpečnější povel "stůj", protože ten ho nenutí se odvrátit od předmětu svého zájmu (když cílí na psa, tak se prostě neotočí) - a já ho můžu dojít a chytit stopku/dát vodítko.
Nero, on se tvůj mazel, v případě že ho takhle neodvoláš a on se, byť ve snaze si hrát, přiblíží k jinému psu a ten ho napadne, může velice snadno přetočit v agresora. Na to dost bacha.

Raději ho moc nepouštím na volno, jen když mám jistotu že jsem sám a nikoho nepotkám. On je doma strašně hodný, jak jsem psal má 14-15 měsícu, jen jsem čekal podle toho co jsem si přečetl než jsem ho dovezl že bude víc akční. Dám příklad, přijede knám cizí člověk on kněmu přijde očichá a jde si lehnout. Kámoš má středoasiata a tam když si položím tašku tak už naní nesáhnu, Možná jsem měl spíš vsadit na jistotu a koupit Kavkaza.

18.2.2016 10:49
kobylatko

XXX.XXX.45.44

Nero11 napsal(a):
Raději ho moc nepouštím na volno, jen když mám jistotu že jsem sám a nikoho nepotkám. On je doma strašně hodný, jak jsem psal má 14-15 měsícu, jen jsem čekal podle toho co jsem si přečetl než jsem ho dovezl že bude víc akční. Dám příklad, přijede knám cizí člověk on kněmu přijde očichá a jde si lehnout. Kámoš má středoasiata a tam když si položím tašku tak už naní nesáhnu, Možná jsem měl spíš vsadit na jistotu a koupit Kavkaza.

Nebojte začne hlídat, jak už psala conie.Náš začínal taky pozvolna .Já mám bezpapirovýho, podle inzerátu KAO, ale vzhledem víc vypadá na šarploše.

18.2.2016 11:41
lavacca

XXX.XXX.141.147

kobylatko napsal(a):
Nebojte začne hlídat, jak už psala conie.Náš začínal taky pozvolna .Já mám bezpapirovýho, podle inzerátu KAO, ale vzhledem víc vypadá na šarploše.

Možná máte mix KAO x šarplaninec. I když mně teda přijde na KAO ok. Známá má vlkošedou KAO s PP a taky má takhle atletičtější postavu.

Jinak bych se nebála, že pes nezačne hlídat. Naopak být Vámi psa při návštěvách zavírám do kotce - pochybuju, že by byla návštěva šťastná až by situaci pes vyhodnotil jako riziko a bránil Vás...

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 11:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.136.53

Nero11 napsal(a):
Já vím že pasteveci jsou vynikající hlídači. Ten náš je mazel a připadá mi měký. Kolega má středoasiata a je to uplně něco jiného. Čekal jsem od Šarplanince více. Ještě jsem se chtěl zeptat jakým zpusobem řešíte venku přivolání? Někdy přijde někdy ne

Prosim tě, co chceš od štěněte?
No, asi takhle ti to řeknu, k nému šarplaninci bys nevlezl...
Zas na druhou stranu, ono mít v dnešní době "drsného psa" je dost o "hubu'" !
A samozřejmě o velký malér...

Přivolání řeším, jako u každého jiného psa.
Pokud tě pes neposlechne, tak ho ze stopovačky nepouštěj, až to bude umět, tak klidně.
Tedy výcvik na stopovačce...

18.2.2016 11:43
lavacca

XXX.XXX.141.147

Nero11 napsal(a):
Raději ho moc nepouštím na volno, jen když mám jistotu že jsem sám a nikoho nepotkám. On je doma strašně hodný, jak jsem psal má 14-15 měsícu, jen jsem čekal podle toho co jsem si přečetl než jsem ho dovezl že bude víc akční. Dám příklad, přijede knám cizí člověk on kněmu přijde očichá a jde si lehnout. Kámoš má středoasiata a tam když si položím tašku tak už naní nesáhnu, Možná jsem měl spíš vsadit na jistotu a koupit Kavkaza.

A doufám, že mu dáváte na volno i košík? Není fakt žádný med potkat venku na volno pastevce bez koše, co se rozhodne, že jste pro něj riziko...

Možná by nebylo na škodu si něco o pastevcích načíst - psychicky dospívají až kolem 1,5 roku a je to celkem ze dne na den, tak ať se pak nedivíte, až najednou vyletí...

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 12:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

"psychicky dospívají až kolem 1,5 roku "
lavacca, až tak kolem tří, a klidně i čtyř (samci později)...

18.2.2016 12:07
kobylatko

XXX.XXX.45.44

lavacca napsal(a):
Možná máte mix KAO x šarplaninec. I když mně teda přijde na KAO ok. Známá má vlkošedou KAO s PP a taky má takhle atletičtější postavu.

Jinak bych se nebála, že pes nezačne hlídat. Naopak být Vámi psa při návštěvách zavírám do kotce - pochybuju, že by byla návštěva šťastná až by situaci pes vyhodnotil jako riziko a bránil Vás...

Je to možný .

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 12:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Naopak být Vámi psa při návštěvách zavírám do kotce "
Tak takhle bych to určitě zbytečně nehrotila, taky by se mohl naopak a zbytečně naučit, že návštěva = špatně. Vždyť pastevec nemá sejmout vítanou návštěvu, legální, majitelem pozvanou a majitelem uvedenou. Ale nikdy bych nenechala návštěvu se psem o samotě, to ne.

18.2.2016 12:34
Nero11

XXX.XXX.217.1

lavacca napsal(a):
A doufám, že mu dáváte na volno i košík? Není fakt žádný med potkat venku na volno pastevce bez koše, co se rozhodne, že jste pro něj riziko...

Možná by nebylo na škodu si něco o pastevcích načíst - psychicky dospívají až kolem 1,5 roku a je to celkem ze dne na den, tak ať se pak nedivíte, až najednou vyletí...

Já vím že dospívá mezi 2-3 rokem, jen nechápu to ze dne na den?

18.2.2016 12:35
rapotacka11

XXX.XXX.32.215

No, to je těžký.
Tak něco přečíst.
Určitě o tom psaly majitelky i tady, na fauně.

18.2.2016 12:41
Nero11

XXX.XXX.217.1

lavacca napsal(a):
Možná máte mix KAO x šarplaninec. I když mně teda přijde na KAO ok. Známá má vlkošedou KAO s PP a taky má takhle atletičtější postavu.

Jinak bych se nebála, že pes nezačne hlídat. Naopak být Vámi psa při návštěvách zavírám do kotce - pochybuju, že by byla návštěva šťastná až by situaci pes vyhodnotil jako riziko a bránil Vás...

Je to pes ze země puvodu čistý šarplaninec.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nevím, jak to myslela autorka, ale ze dne na den si můžeš představit tak, že na co se bude jeden den dívat jak telátko (na člověka, psa, na nějakou situaci...), tak druhý den už na tentýž/podobný podnět zasáhne.

18.2.2016 12:51
Nero11

XXX.XXX.217.1

lavacca napsal(a):
A doufám, že mu dáváte na volno i košík? Není fakt žádný med potkat venku na volno pastevce bez koše, co se rozhodne, že jste pro něj riziko...

Možná by nebylo na škodu si něco o pastevcích načíst - psychicky dospívají až kolem 1,5 roku a je to celkem ze dne na den, tak ať se pak nedivíte, až najednou vyletí...

Košík mu nedávám on si lidí venku nevšímá, pejsky toleruje ale nesmí zavrčet. jinak sním venku není problém až nato přivolání, to pocvičím na stopovačce.

18.2.2016 13:01
Terven

XXX.XXX.110.147

Nero11 napsal(a):
Košík mu nedávám on si lidí venku nevšímá, pejsky toleruje ale nesmí zavrčet. jinak sním venku není problém až nato přivolání, to pocvičím na stopovačce.

Tak se budu modlit, abych vás nepotkala a můj tříkilovej pes na vodítku na vašeho nezavrčel...

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 13:03
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.136.53

Nero11 napsal(a):
Je to pes ze země puvodu čistý šarplaninec.

Pokud od Srbů nemáš průkaz původu, tak věř, že šarplanince spíše nemáš...

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 13:03
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.136.53

Nero11 napsal(a):
Košík mu nedávám on si lidí venku nevšímá, pejsky toleruje ale nesmí zavrčet. jinak sním venku není problém až nato přivolání, to pocvičím na stopovačce.

Dojedeš na to

18.2.2016 13:06
Nero11

XXX.XXX.217.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Pokud od Srbů nemáš průkaz původu, tak věř, že šarplanince spíše nemáš...

Je z Makedonie.

18.2.2016 13:09
Nero11

XXX.XXX.217.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Dojedeš na to

Je to mazel, jestli přitvrdí začnu mu dávat koš, já pořád nevěřím tomu co tady všichni píšou že se znich stávájí neovladatelní hafani.

18.2.2016 13:10
Terven

XXX.XXX.110.147

Nero11 napsal(a):
Je to mazel, jestli přitvrdí začnu mu dávat koš, já pořád nevěřím tomu co tady všichni píšou že se znich stávájí neovladatelní hafani.

No jo, ale až přitvrdí, tak na to jako první dojede někdo jinej

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 13:15
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.136.53

Nero11 napsal(a):
Je to mazel, jestli přitvrdí začnu mu dávat koš, já pořád nevěřím tomu co tady všichni píšou že se znich stávájí neovladatelní hafani.

No, můžu ti říct, že můj šarploš přitvrdil opravdu ze dne na den, kdy ho vytočil malamut, kterak se řítil i s cyklistou (byl přivázán za kolo) přímo proti němu... Kdybych ho nestrhla malamut by nebyl - to i přes to, že malamut si začal. Psovi bylo 19 měsíců...
Od té doby opravdu s košem...

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 13:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.136.53

Nero11 napsal(a):
Je z Makedonie.

A? To fakt nic neznamená...

18.2.2016 13:17
Nero11

XXX.XXX.217.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Pokud od Srbů nemáš průkaz původu, tak věř, že šarplanince spíše nemáš...

A co jako by to mohlo být?

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 13:21
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.136.53

Nero11 napsal(a):
A co jako by to mohlo být?

S největšíí pravděpodobností kříženec šarplanince a kavkazana - nejčastěji...
Ale samozřejmě křížej kde co s kde čim
Mixujou třeba šarploše s novofundlanďákem, roivailerem, mastinem, dogou, atd...
Tady třeba kříženec šarplanince a bernardýna...

18.2.2016 13:24
milannn

XXX.XXX.90.222

Nero11 napsal(a):
Je to pes ze země puvodu čistý šarplaninec.



Nevěšte hlavu, vše vypadá v pořádku. Netvrdím, že musí být 100% podle vašich představ, ale tak jak to popisujete, to je úplně normální. Vypadá na vyrovnaného psa a vzhledem k tomu, že má jen něco přes rok, tak to, že cizího jen očichá a jde pryč, je o.k. Za plotem jistě už hlídá (oznamuje), předpokládám.
Můj SAO za plotem oznamoval dá se říct od malička, ale opravdové hlídání začalo až od 15.-18. měs. věku. Odmala na sebe ale nenchal cizími sahat a vše co se týká jídla nebo jeho věcí byl problém.

Pokud ho chcete v nedůvěře k cizím povzbudit, nenechávejte ho s návštěvami, s cizími lidmi. A jako další věc (věk už na to má) si pozvěte nějakého pro něj cizího člověka, který ho (nejdřív velmi jemně a opatrně) vydráždí přes plot. Až podle reakcí by potom později nátlak zvyšoval. Je třeba přistupovat opatrně, abyste psa nepokazil. Něco o tom nastudujte.

18.2.2016 13:31
milannn

XXX.XXX.90.222

Docela mi unikají důvody, proč je tady na ifauně tak častým zvykem někomu (zvláště novému) hned ze staru pěkně sejmout psa nebo se o to alespoň snažit. Důvod?
My přece vůbec nevíme, co má Nero za psa. Píše "čistý šarplaninec", tak asi ty papíry má, ne? A hlavně si nemysleme, že u nás v ČR jsou NEJLEPŠÍ šarplaninci, NEJLEPŠÍ KAO, NEJLEPŠÍ CAO, NEJLEPŠÍ všechno. A ti ze země původu mají určitě jen samé křížené podvraťáky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 13:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

milannn napsal(a):
Docela mi unikají důvody, proč je tady na ifauně tak častým zvykem někomu (zvláště novému) hned ze staru pěkně sejmout psa nebo se o to alespoň snažit. Důvod?
My přece vůbec nevíme, co má Nero za psa. Píše "čistý šarplaninec", tak asi ty papíry má, ne? A hlavně si nemysleme, že u nás v ČR jsou NEJLEPŠÍ šarplaninci, NEJLEPŠÍ KAO, NEJLEPŠÍ CAO, NEJLEPŠÍ všechno. A ti ze země původu mají určitě jen samé křížené podvraťáky.

A nedej Boze, kdyby mel papiry jine nez od FCI

18.2.2016 13:36
kobylatko

XXX.XXX.45.44

Nero11 napsal(a):
Košík mu nedávám on si lidí venku nevšímá, pejsky toleruje ale nesmí zavrčet. jinak sním venku není problém až nato přivolání, to pocvičím na stopovačce.

Dojedeš na to, stát se může opravdu cokoli, lepší je takovým situacím předcházet a né začít koš dávat až nastane problém.Můj si taky lidí, psů, cyklistů a já nevím čeho ještě nevšímá ale chodí s košem bo fakt nestojím o průser.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 13:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nero11 napsal(a):
Je to mazel, jestli přitvrdí začnu mu dávat koš, já pořád nevěřím tomu co tady všichni píšou že se znich stávájí neovladatelní hafani.

Nero, to takhle nejde brát "neovladatelní hafani". Pastevec má jednat samostatně, ne čekat na tvůj povel. A za druhé - reakce pastevců můžou být velmi, až velmi velmi razantní a náhlé. Tedy nemusí nijak výrazně varovat, ale bleskurychle a razantně zaútočí. S tím bys měl počítat
(můj "medvídek" se takhle v cca roce přišoural k majiteli jednoho psa-kastráta, kterého doslova nenávidí, přičemž se s tím chlapíkem neviděl poprvé...a najednou místo obvyklého pozdravu směrem k rozkroku to "štěňátko" vyskočilo na zadní a řvalo chlapíkovi do ksichtu...ze dne na den...)

18.2.2016 13:41
Aliens_II

XXX.XXX.77.30

milannn napsal(a):
Docela mi unikají důvody, proč je tady na ifauně tak častým zvykem někomu (zvláště novému) hned ze staru pěkně sejmout psa nebo se o to alespoň snažit. Důvod?
My přece vůbec nevíme, co má Nero za psa. Píše "čistý šarplaninec", tak asi ty papíry má, ne? A hlavně si nemysleme, že u nás v ČR jsou NEJLEPŠÍ šarplaninci, NEJLEPŠÍ KAO, NEJLEPŠÍ CAO, NEJLEPŠÍ všechno. A ti ze země původu mají určitě jen samé křížené podvraťáky.

Chlape, tak teď jsi zapsal!
Dobře Ty!

18.2.2016 13:41
milannn

XXX.XXX.90.222

Nero11 napsal(a):
Je to mazel, jestli přitvrdí začnu mu dávat koš, já pořád nevěřím tomu co tady všichni píšou že se znich stávájí neovladatelní hafani.

Ne, určitě nejsou všichni neovladatelní, myslím, že dokonce většina je ovladatelná. smajlík Ale trochu jinak, jinak než klasická plemena, např. služební.
Přesně jako vy jsem chodil s aziatem, v místech, kde nepotkáváme nikoho. Šlo to, cca do těch jeho 15 měs. Dál už to nešlo. Ne proto, že by byl neovladatelný, ale proto, že pokud by nějaká krizovka nastala, nemusel by být ovladatelný zrovny v ten daný moment. Výsledek by nestál za to. Takže vodítko mám stále v ruce a psa neustále na očích. Jsou to tak trochu jiné procházky, telefonovat nebo se dlouze zamýšlet na nich nich fakt nelze smajlík A i tak se může něco přihodit.

18.2.2016 13:48
rapotacka11

XXX.XXX.32.215

Nero11 napsal(a):
Je to mazel, jestli přitvrdí začnu mu dávat koš, já pořád nevěřím tomu co tady všichni píšou že se znich stávájí neovladatelní hafani.

Nevím, snad je to o majiteli.
Moje známá, obyčejná, neznalá ženská dostala dvouletého šarplanince.
Syn, který žil se psem 100 km od mámy, měnil práci, stěhoval se.(zase někam)
Psa dal k mámě.
Absolutně si "sedli" i když říkala, že z něj nejdřív měla dost respekt.
Žila u nás, ve městě, neměli nejmenší problém.

Na koš je zvyklý ?

18.2.2016 13:51
kobylatko

XXX.XXX.45.44

Je zajímavé jak většina říká svým pastevcům medvídek, méďa... , my tomu našemu říkáme ovce, ovečka .

18.2.2016 13:52
milannn

XXX.XXX.90.222

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A nedej Boze, kdyby mel papiry jine nez od FCI



No jistě! A jaké jiné byste chtěla prosím vás? Vždyť FCI je záruka všeho!
Ale vlastně ano.. Jednoho určitě - že plemeno pomalu, ale vytrvale bude směřovat do (sakra, jak to napsat slušně..)

18.2.2016 13:55
Aliens_II

XXX.XXX.77.30

milannn napsal(a):


No jistě! A jaké jiné byste chtěla prosím vás? Vždyť FCI je záruka všeho!
Ale vlastně ano.. Jednoho určitě - že plemeno pomalu, ale vytrvale bude směřovat do (sakra, jak to napsat slušně..)

Do zádele, no jen to řekněte.

Do degenerativního stavu, poté do neoblíbenosti a potom zkáza, vymření.

18.2.2016 13:56
Nero11

XXX.XXX.217.1

milannn napsal(a):
Ne, určitě nejsou všichni neovladatelní, myslím, že dokonce většina je ovladatelná. smajlík Ale trochu jinak, jinak než klasická plemena, např. služební.
Přesně jako vy jsem chodil s aziatem, v místech, kde nepotkáváme nikoho. Šlo to, cca do těch jeho 15 měs. Dál už to nešlo. Ne proto, že by byl neovladatelný, ale proto, že pokud by nějaká krizovka nastala, nemusel by být ovladatelný zrovny v ten daný moment. Výsledek by nestál za to. Takže vodítko mám stále v ruce a psa neustále na očích. Jsou to tak trochu jiné procházky, telefonovat nebo se dlouze zamýšlet na nich nich fakt nelze smajlík A i tak se může něco přihodit.

Souhlasím

18.2.2016 14:00
kobylatko

XXX.XXX.45.44

milannn napsal(a):
Ne, určitě nejsou všichni neovladatelní, myslím, že dokonce většina je ovladatelná. smajlík Ale trochu jinak, jinak než klasická plemena, např. služební.
Přesně jako vy jsem chodil s aziatem, v místech, kde nepotkáváme nikoho. Šlo to, cca do těch jeho 15 měs. Dál už to nešlo. Ne proto, že by byl neovladatelný, ale proto, že pokud by nějaká krizovka nastala, nemusel by být ovladatelný zrovny v ten daný moment. Výsledek by nestál za to. Takže vodítko mám stále v ruce a psa neustále na očích. Jsou to tak trochu jiné procházky, telefonovat nebo se dlouze zamýšlet na nich nich fakt nelze smajlík A i tak se může něco přihodit.

No a pomalu mít oči i na zadeli .

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 14:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

milannn napsal(a):


No jistě! A jaké jiné byste chtěla prosím vás? Vždyť FCI je záruka všeho!
Ale vlastně ano.. Jednoho určitě - že plemeno pomalu, ale vytrvale bude směřovat do (sakra, jak to napsat slušně..)

Pravda , bohuzel

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 16:58
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.130.231

Tak jelikož je šarplaninec pod FCI již hafo let uznán, tak ano, chová se pod FCI... nebo v klubech, které jsou pod FCI (a je jedno, zda je to maďarský klub, Makedonský klub, atd...) a ještě do nedávna to u šarplanince bylo úplně jinak, než u ostatních plemen... Brali se psiska ze Šar Planiny a uchovňovali se na JUR. Což FCI také uznávala...
Dle mě, je nejlepší šarplaninec ten, který pochází od známého chovatele, který drží čisté linie a hlavně papíry! A to z jakého státu či kontinentu pochází jde stranou...
Věty typu, je to čistej.. "ten a ten" na to už nehraju...
Řešilo se to tu hafomockrát a pes je buď čistý a má PP nebo není a pak nelze původ doložit...

Dosud nepadlo od Nera zda jeho pes má PP nebo nemá... Vypadlo z něj, jen že je dovezenej z jeho domoviny...
No, taky si můžu Bílýho Švýcaráka dovést z Ameriky a říkat že je z jeho domoviny, jak je to čistokrevnej pes z ameriky... leč bez papírů...

18.2.2016 18:42
mihailovic

XXX.XXX.217.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak jelikož je šarplaninec pod FCI již hafo let uznán, tak ano, chová se pod FCI... nebo v klubech, které jsou pod FCI (a je jedno, zda je to maďarský klub, Makedonský klub, atd...) a ještě do nedávna to u šarplanince bylo úplně jinak, než u ostatních plemen... Brali se psiska ze Šar Planiny a uchovňovali se na JUR. Což FCI také uznávala...
Dle mě, je nejlepší šarplaninec ten, který pochází od známého chovatele, který drží čisté linie a hlavně papíry! A to z jakého státu či kontinentu pochází jde stranou...
Věty typu, je to čistej.. "ten a ten" na to už nehraju...
Řešilo se to tu hafomockrát a pes je buď čistý a má PP nebo není a pak nelze původ doložit...

Dosud nepadlo od Nera zda jeho pes má PP nebo nemá... Vypadlo z něj, jen že je dovezenej z jeho domoviny...
No, taky si můžu Bílýho Švýcaráka dovést z Ameriky a říkat že je z jeho domoviny, jak je to čistokrevnej pes z ameriky... leč bez papírů...

Já musim vam smat, ver te tomu ze ten pes by byl šampionem u vas. Nero ma psa z najlepsiho chovu v makedoni ja toho psa dovjezol. lenže on něbude hodit po výstavách ma teho psa a ted běre fěnu z isto z makedoni.

18.2.2016 18:55
milannn

XXX.XXX.90.222

Dle mě, je nejlepší šarplaninec ten, který pochází od známého chovatele, který drží čisté linie a hlavně papíry! A to z jakého státu či kontinentu pochází jde stranou...
Věty typu, je to čistej.. "ten a ten" na to už nehraju...
Řešilo se to tu hafomockrát a pes je buď čistý a má PP nebo není a pak nelze původ doložit...


Ano, to je ideál - chovatel, který drží čisté linie a samozřejmě s rodokmenem. Známý k tomu.
Šarplenince nesleduju, nicméně obecně je pro mě nejlepší pes ten, který pochází od zdravých rodičů s typickou povahou, pracovně využívaných. Vím, taky ideál, mohdy s náznaky utopie.
A ani to není zárukou, že ze štěňátka vyroste pes dle našich představ.

18.2.2016 19:10
mihailovic

XXX.XXX.217.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak jelikož je šarplaninec pod FCI již hafo let uznán, tak ano, chová se pod FCI... nebo v klubech, které jsou pod FCI (a je jedno, zda je to maďarský klub, Makedonský klub, atd...) a ještě do nedávna to u šarplanince bylo úplně jinak, než u ostatních plemen... Brali se psiska ze Šar Planiny a uchovňovali se na JUR. Což FCI také uznávala...
Dle mě, je nejlepší šarplaninec ten, který pochází od známého chovatele, který drží čisté linie a hlavně papíry! A to z jakého státu či kontinentu pochází jde stranou...
Věty typu, je to čistej.. "ten a ten" na to už nehraju...
Řešilo se to tu hafomockrát a pes je buď čistý a má PP nebo není a pak nelze původ doložit...

Dosud nepadlo od Nera zda jeho pes má PP nebo nemá... Vypadlo z něj, jen že je dovezenej z jeho domoviny...
No, taky si můžu Bílýho Švýcaráka dovést z Ameriky a říkat že je z jeho domoviny, jak je to čistokrevnej pes z ameriky... leč bez papírů...

A ešče vam povim že ti vaši psi by unas v guře nieprezili, ten pies tien otěc od nera unas zabija vulky. jak gavarim ma najlepči sa stat šampion, on nebude po těch vašich srazach on bogaty čelovek on u nas ho mu padarovali bo jego uznávat,.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 20:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

mihailovic napsal(a):
A ešče vam povim že ti vaši psi by unas v guře nieprezili, ten pies tien otěc od nera unas zabija vulky. jak gavarim ma najlepči sa stat šampion, on nebude po těch vašich srazach on bogaty čelovek on u nas ho mu padarovali bo jego uznávat,.

Истинная правда.

18.2.2016 20:05
conie

XXX.XXX.206.202

Nero11 napsal(a):
Já vím že dospívá mezi 2-3 rokem, jen nechápu to ze dne na den?

Ze dne na den je to DOSLOVNĚ. Jeden den ještě mazlivý veliký plyšák málem vítající každého, druhý den nekompromisní hlídač. Jak už tu zaznělo, velký průšvih je to, že pastevec tolik nevaruje, když dojde k názoru, že třeba zasáhnout, jeho reakce je nečekaně rychlá, blesková, razantní. Ten poklidně ležící medvídek, který vše kolem jen pozoruje, má reakční čas ve zlomcích vteřin!

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 20:18
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.130.231

mihailovic napsal(a):
Já musim vam smat, ver te tomu ze ten pes by byl šampionem u vas. Nero ma psa z najlepsiho chovu v makedoni ja toho psa dovjezol. lenže on něbude hodit po výstavách ma teho psa a ted běre fěnu z isto z makedoni.

Však to nikde nerozporuji...

Neregistrovaný uživatel

18.2.2016 20:22
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.130.231

mihailovic napsal(a):
A ešče vam povim že ti vaši psi by unas v guře nieprezili, ten pies tien otěc od nera unas zabija vulky. jak gavarim ma najlepči sa stat šampion, on nebude po těch vašich srazach on bogaty čelovek on u nas ho mu padarovali bo jego uznávat,.

Asi tak, žiji v ČR a vlky tu zabíjet nepotřebujeme...
Tím pádem psy tu máme jako společníky či hlídače svých domovů. smajlík

18.2.2016 20:41
lavacca

XXX.XXX.164.49

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"psychicky dospívají až kolem 1,5 roku "
lavacca, až tak kolem tří, a klidně i čtyř (samci později)...

Ano, ono jsou totiž jaksi 2 fáze - první, kdy už si tvrději hlídají své a jsou schopní zásahu a pak druhá vlna kolem toho 3.-4.roku, ale tam to není na první pohled tak znatelné. Obvykle se víc vyhraňují proti stejnému pohlaví, ale je to jedinec od jedince...ale ten nejznatelnější posun medvídek k pomuchlování x psovi, co už ostře brání je fakt kolem těch 15.-18.měsíců a doslova ze dne na den...

18.2.2016 21:05
lavacca

XXX.XXX.164.49

Nero11 napsal(a):
Košík mu nedávám on si lidí venku nevšímá, pejsky toleruje ale nesmí zavrčet. jinak sním venku není problém až nato přivolání, to pocvičím na stopovačce.

Sám píšete, že ne vždy poslechne - tj. vyhodnotí-li něco jako riziko (člověka či toho psa, jež zavrčí), neodvoláte ho a bez košíku hnedka někoho rafne( a ono to u psa nemusí být jen tak rafnutí - buď ho může vážně potrhat nebo i zakousnout, uvědomte si, jakou sílu má v čelisti...)...no, potkat bych Vás nechtěla.

Osobně radím chodit s košíkem a na stopovačce...vždyť ji klidně může táhnout za sebou, ale bude-li potřeba, máte šanci ho zastavit. S pastevcem musíte mít oči i za roh...

PS: Doporučuji si uzavřít pojistku občanské odpovědnosti včetně držení psa. Nestojí to ročně tolik a máte klid, kdyby cokoli (někoho pokouše, vlítne někomu pod auto, apod.).

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 21:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Истинная правда.

А давай поспорим.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 21:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
А давай поспорим.

Nevyvracím.) mně se původní povaha líbí ať to má papíry nebo ne /o tom diskutovali/ no a přišlo mi vtipné jak sem došel chovatel s nezvyklými argumenty pro tento web :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 21:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že si koupil psa od lidí, kterým ti psi pracují v tvrdých podmínkách a to je důležité, to kupec potřeboval. proč by měl kupovat něco co mu nevyhovuje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 21:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevyvracím.) mně se původní povaha líbí ať to má papíry nebo ne /o tom diskutovali/ no a přišlo mi vtipné jak sem došel chovatel s nezvyklými argumenty pro tento web :D.

Proč nezvyklými argumenty? On má v celku pravdu, protože v dnešní době jsou, a nejen v ČR, některà plemena s povahami v háji, ale existuje jich ještě dost, kteří by i makedonským šarplanincům perfektně konkurovali.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 21:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Proč nezvyklými argumenty? On má v celku pravdu, protože v dnešní době jsou, a nejen v ČR, některà plemena s povahami v háji, ale existuje jich ještě dost, kteří by i makedonským šarplanincům perfektně konkurovali.

Prostě to řekl bez omáčky. nelíbí se mi rozdílné podmínky chovu tam, tady, různě. ano, v háji a je to hrozná škoda. také znám psy o kterých mluvíte, ale opravdu...co se víc cení teď ? vzhled. lepší bude, když psa na vlky nechají u vlků. zkráceně. ale to je jiné téma a nekonečné.

18.2.2016 21:46
rapotacka11

XXX.XXX.32.215

Nero11 napsal(a):
Košík mu nedávám...
""""""""""""""""
A kdy ho chcete zvykat ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Prostě to řekl bez omáčky. nelíbí se mi rozdílné podmínky chovu tam, tady, různě. ano, v háji a je to hrozná škoda. také znám psy o kterých mluvíte, ale opravdu...co se víc cení teď ? vzhled. lepší bude, když psa na vlky nechají u vlků. zkráceně. ale to je jiné téma a nekonečné.

Tenhle trend hodných chlupáčů, kteří neumějí nic mi doslova pije krev.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 21:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tenhle trend hodných chlupáčů, kteří neumějí nic mi doslova pije krev.

Jo, také mi té tekutiny moc nezbývá.

18.2.2016 23:00
Nero11

XXX.XXX.217.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Myslím, že si koupil psa od lidí, kterým ti psi pracují v tvrdých podmínkách a to je důležité, to kupec potřeboval. proč by měl kupovat něco co mu nevyhovuje.

Jo, mám raději originál než něco co se jen podobá originálu , ale vidím že jsem zde mezi chovateli rozpoutal něco co je typické české povaze.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 23:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nero11 napsal(a):
Jo, mám raději originál než něco co se jen podobá originálu , ale vidím že jsem zde mezi chovateli rozpoutal něco co je typické české povaze.

O originálech raději nemluvte nebo to rozpoutáte

18.2.2016 23:04
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Nero11 napsal(a):
Jo, mám raději originál než něco co se jen podobá originálu , ale vidím že jsem zde mezi chovateli rozpoutal něco co je typické české povaze.

No pozor, tím lépe! Já jsem za to rád, co se tu událo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 23:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jste mne pobavili, du přikrejt sovu a spát... přemýšlejíc zda má pořád ještě původní povahu co má mít dobrou noc všem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 23:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak jste mne pobavili, du přikrejt sovu a spát... přemýšlejíc zda má pořád ještě původní povahu co má mít dobrou noc všem.

Спокойной ночи

18.2.2016 23:16
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Спокойной ночи

No, jsem rád, že Vám rozumím. Se nevidí až tak často.
Mě se spát nechce, ale. Alína mi zabrala postel. Ale jsem hodný, má zánět spojivek, tak na mě kulí ty oči a mžourá, ale už se to lepší.No za chvíli odpadne.

18.2.2016 23:17
Nero11

XXX.XXX.217.1

Aliens_II napsal(a):
No pozor, tím lépe! Já jsem za to rád, co se tu událo.

Chtěl jsem vědět rozdíl mezi Kavkazem a Šarplanem a někteří už mi tady tvrdily že mám snad křížence, musím se smát přitom jejich pes vedle ŠARPLANINCE ani neležel

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 23:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliens_II napsal(a):
No, jsem rád, že Vám rozumím. Se nevidí až tak často.
Mě se spát nechce, ale. Alína mi zabrala postel. Ale jsem hodný, má zánět spojivek, tak na mě kulí ty oči a mžourá, ale už se to lepší.No za chvíli odpadne.

Beruška, tak ať se brzy vyléčí, čím kapete?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 23:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nero11 napsal(a):
Chtěl jsem vědět rozdíl mezi Kavkazem a Šarplanem a někteří už mi tady tvrdily že mám snad křížence, musím se smát přitom jejich pes vedle ŠARPLANINCE ani neležel

Ano, možná "jejich" pes, ale to je stejný, jako bych já řekla, že Dáši dobrouš vedle toho mého ani neprošel...holt, plemena za to nemůžou.

18.2.2016 23:25
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Beruška, tak ať se brzy vyléčí, čím kapete?

Maxitrol. A zdá se, že to velmi dobře účinkuje.3x denně jedna kapka.
Já nevím, ale ona kdybych ji snad operoval, tak bude držet. To nezavrčí, nevyzubí se, neuhýbá. I při šití jsem ji držel a ono to jen tak leželo a nic. Je boží.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2016 23:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliens_II napsal(a):
Maxitrol. A zdá se, že to velmi dobře účinkuje.3x denně jedna kapka.
Já nevím, ale ona kdybych ji snad operoval, tak bude držet. To nezavrčí, nevyzubí se, neuhýbá. I při šití jsem ji držel a ono to jen tak leželo a nic. Je boží.

Tak ať jí to brzy přejde (zánět) Je rozumná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.2.2016 07:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

lavacca napsal(a):
Ano, ono jsou totiž jaksi 2 fáze - první, kdy už si tvrději hlídají své a jsou schopní zásahu a pak druhá vlna kolem toho 3.-4.roku, ale tam to není na první pohled tak znatelné. Obvykle se víc vyhraňují proti stejnému pohlaví, ale je to jedinec od jedince...ale ten nejznatelnější posun medvídek k pomuchlování x psovi, co už ostře brání je fakt kolem těch 15.-18.měsíců a doslova ze dne na den...

Pohlavní dospělost a tudíž i to vyhraňování vůči stejnému pohlaví, zejména u samců, právě spadá do těch 1,5 roku (i daleko dříve), i to hlídání (pudové, instinktivní klidně už od 3 měsíců, to správné sebevědomí přichází opravdu později - samozřejmě nic neplatí paušálně).

Nero, když teda máš toho pravého šarplanince, originál, tak proč si stěžuješ, že nehlídá, že je to měkkota, že jsi zklamán?! Je to celé nějak protichůdné, ne...

19.2.2016 08:05
milannn

XXX.XXX.90.222

Nero, když teda máš toho pravého šarplanince, originál, tak proč si stěžuješ, že nehlídá, že je to měkkota, že jsi zklamán?! Je to celé nějak protichůdné, ne...

Jé, to je jízlivá poznámka
Je nějaký důvod se domnívat, že nemá pravého šarplanince?
On totiž Nero možná zatím pastevce neměl, možná neví, jak to s nimi je, že dospívají později, že vůbec vývoj jednotlivce je individuální záležitost a že to hlídání na 90% teprve přijde, zvlášť když má psa z pracovní linie. A prostě se tady jenom přišel poradit. Divné, že? Nebo myslíte, že když ho má z makedonských hor, tak že si přivezl rovnou tygra?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.2.2016 08:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Jé, to je jízlivá poznámka "


"Nebo myslíte, že když ho má z makedonských hor, tak že si přivezl rovnou tygra? "
Já ne, ale asi to čekal on...Já si myslím, že šarplaninec by měl být tvor spíše rozvážný a ne že by měl rvát ploty, když jde někdo kolem. Ale to by neměl ani kavkazák...

"Je nějaký důvod se domnívat, že nemá pravého šarplanince?"
V kontextu s debatou výše jest otázka, co se myslí tím pravým.
Já souhlasím s tezí, že pokud je stanoven nějaký standard (a ten stanovuje země původu), a ten je oficiálně uznán nějakou organizací, pak by se měl se jménem plemene automaticky pojit průkaz původu (protože plemeno není jen o tom, jak daný jedinec vypadá a jakou má povahu, ale zda standardní znaky přenáší i na potomstvo, jde o genotyp. A k tomu právě slouží ty generace známých předků a nějaké to řízení chovu).

Neregistrovaný uživatel

19.2.2016 11:21
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.129.203

Já se taky musím smát...
Prej:
"někteří už mi tady tvrdily že mám snad křížence, musím se smát. Přitom jejich pes vedle ŠARPLANINCE ani neležel."

Tak když je tu někdo takovej znalec plemene, proč si stěžuje na štěněčí povahu?
Šarplanince má evidentně prvně, vůbec má pastevce zřejmě prvně, ale hlavně, že ví, jakej šarplaninec má být...

Hlavně, že v Makedonii leží šarplaninci v "čistých liniích"
Jojo a pak se do čr doveze pes, kterej je papírově po psovi, kterej je neplodnej To je pak čistota papírů a vůbec chovu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.2.2016 11:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak ale teď byste sem měl naskenovat pp ať vás stálice mohou rozebrat do třistaosmdesátdevátého kolene. šup. se přišel poradit a už je z něj dokonce podvodník s pp.

19.2.2016 11:48
Nero11

XXX.XXX.217.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pohlavní dospělost a tudíž i to vyhraňování vůči stejnému pohlaví, zejména u samců, právě spadá do těch 1,5 roku (i daleko dříve), i to hlídání (pudové, instinktivní klidně už od 3 měsíců, to správné sebevědomí přichází opravdu později - samozřejmě nic neplatí paušálně).

Nero, když teda máš toho pravého šarplanince, originál, tak proč si stěžuješ, že nehlídá, že je to měkkota, že jsi zklamán?! Je to celé nějak protichůdné, ne...

Včera jsem volal do Makedo. kámošovi, ten se smál a ujistil mě že mezi druhým a třetím rokem se pes změní. Ted jsem naprosto vklidu.

Neregistrovaný uživatel

19.2.2016 11:50
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.129.203

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak ale teď byste sem měl naskenovat pp ať vás stálice mohou rozebrat do třistaosmdesátdevátého kolene. šup. se přišel poradit a už je z něj dokonce podvodník s pp.

To nikdo netvrdí!

19.2.2016 13:25
lavacca

XXX.XXX.141.155

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pohlavní dospělost a tudíž i to vyhraňování vůči stejnému pohlaví, zejména u samců, právě spadá do těch 1,5 roku (i daleko dříve), i to hlídání (pudové, instinktivní klidně už od 3 měsíců, to správné sebevědomí přichází opravdu později - samozřejmě nic neplatí paušálně).

Nero, když teda máš toho pravého šarplanince, originál, tak proč si stěžuješ, že nehlídá, že je to měkkota, že jsi zklamán?! Je to celé nějak protichůdné, ne...

No, nevim. Nám začala být kavkazačka trochu vysazenější na feny až právě kolem 3.-4.roku. Asi je to kus od kusu. :)

A psi mi většinou na jiné psy - kluky reagovali vždy více až kolem těch 3 let, ale uznávám, že jsme neměli zatím psa - kluka pastevce. Zatím jen černého velkého knírače, jezevčíka, NO, mix NO, samojeda a 2 voříšky.

Jinak hlásila už od 3 měsíců a hlídat více začala už kolem 12.měsíce. Předešlá fena taky tak nějak.

19.2.2016 13:30
lavacca

XXX.XXX.141.155

lmusa napsal(a):
Může být, ale není to vždy pravidlo - co se týče těch povah. U kavkazáků je myslím i větší škala barev. Myslím těch přípustných podle standardu.

To každopádně. I v tom se mi KAO líbí, že jsou tak rozmanití. :)

Jinak přímo standard uvádí: "Jakékoli jednobarevné zbarvení, strakatá nebo tečkovaná
forma. Kromě celočerné, černé skvrnité nebo černé v jakékoli kombinaci nebo modré či játrově hnědé. ".

Přidejte reakci

Přidat smajlík