Vladimír 84

XXX.XXX.140.201
1. Několik dní od převzetí štěněte jsem přišel na vadu. Šel jsem s fenkou k veterináři, který mi fenku prohlédl a řekl, že je starší to poúrazový stav a nebude to mít vliv na chovnost.S odstupem času nevím, jestli jsem neměl fenku reklamovat hned a písemnou formou.
Dá se telefonické oznámení vady považovat za reklamaci?
2. Chovatel mi řekl, že o vadě neví, a nabídl mi, že když fenku přivezu zpět, zajdeme k veterináři a je ochotný fenku nahradit stejným bezvadným štěnětem, protože měl doma ještě dvě fenky.
3. Fenku jsem si nechal, jelikož chovatel bydlel ode mě daleko a již jsem cestu nechtěl absolvovat podruhé.
4. V roce a půl mi na bonitaci poradkyně chovu řekla, že do chovu nepůjde z důvodu této vady. Rozhodl jsem se na chovateli uplatnit právo na slevu. Chovatel můj požadavek odmítl z důvodu toho, že jsem nedodal lékařskou zprávu a RTG, kterou po mě požadoval, a ani jsem mu neumožnil fenku vidět, případně nechat vyšetřit jeho veterinářem. Dále také proto, že mi dal možnost vyměnit fenku a já jeho nabídku nepřijal.
6. Lze psa reklamovat na sejnou vadu dvakrát, pokud bylo prokazatelně nabídnuto náhradní plnění, které jsem odmítl?
7. Jaká je lhůta pro reklamaci na vadu štěněte, kterou jsem telefonicky oznámil do několika dnů po odběru.
8. Mám nějakou šanci dostat kompenzaci třeba i soudní cestou?
xerxes

XXX.XXX.13.195
Pokud jste jednou kompenzaci odmítl, za rok a půl bych se s vámi jako chovatel neměla o čem bavit. Nicméně:
Fenu jste si koupil pro radost, nebo jako prostředek k budoucí obživě? To vymáhání soudní cestou mi takhle vyznívá.
Pokud bych měla tento pocit, raději bych si fenu koupila zpátky a varovala bych ostatní chovatele toho plemene na podobného nákupčího.
V roce a půl byste klidně fenu vrátil jen z toho důvodu, že nebude chovná?