Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
5.7.2016 14:19
cone

XXX.XXX.160.35

Máte představu od kolika chovaných jedinců (bez pp) se chov považuje za "množírnu psů"? Rád bych ale nějaký odhad reálnější, z vaší praxe, ne bonmoty typu "máš dvě ruce na hlazení, tak jen dva psy" a pod.
díky za info k zadání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.7.2016 14:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

cone napsal(a):
Máte představu od kolika chovaných jedinců (bez pp) se chov považuje za "množírnu psů"? Rád bych ale nějaký odhad reálnější, z vaší praxe, ne bonmoty typu "máš dvě ruce na hlazení, tak jen dva psy" a pod.
díky za info k zadání.

Protože žádná oficiální definice množírny neexistuje, záleží na tom, koho se zeptáte.

z podstaty věci se jedná o množírnu už při jedné jediné rozmnožující se feny, pokud je "produkt" bez PP. Protože to už je množení, rozmnožovací chov, jestli mi rozumíte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.7.2016 14:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

" se chov považuje za "množírnu psů"?"
se považuje? nějak tam chybí podmět - KDO považuje...?

Například FCI má ve svém chovatelském řádu toto:

"Obchodníky se psy a množiteli jsou shledávány osoby soustředící se na nákup a prodej psů za účelem ekonomického zisku, které neberou dostatečné ohledy na blaho každého jednotlivého psa. Obchodníci se psy a množitelé mají zakázáno chovat pod patronací člena nebo smluvního partnera FCI.".

5.7.2016 14:42
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

cone napsal(a):
Máte představu od kolika chovaných jedinců (bez pp) se chov považuje za "množírnu psů"? Rád bych ale nějaký odhad reálnější, z vaší praxe, ne bonmoty typu "máš dvě ruce na hlazení, tak jen dva psy" a pod.
díky za info k zadání.

K čemu Vám taková informace bude?

5.7.2016 14:52
Sam 90210

XXX.XXX.148.57

Za množírnu považuji chov ve špatných podmínkách (klece, smrad, žádná voda, žádné žrádlo, venčení) bez ohledu na počet zvířat.
Nechci se dožít doby kdy člověk vlastnící 5 psů (nechovných, kastrovaných, to je fuk) bude brán veřejností za množitele jelikož jich má na první pohled jen "hodně".

5.7.2016 15:02
LájošM

XXX.XXX.14.251

Množírna je jakýkoli chov bez chovatelského cíle, bez PP, bez znalosti zdraví předků, což je u všeho co nemá PP a kde není možnost předky dohledat.
Tím pádem se pouze množí, pravé chovatelství je o něčem jiném. O snaze zachovat standardnost, zdraví, povahu zvířete. Případně chov tak, aby se určitá vlastnost ještě zlepšila.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.7.2016 15:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Každý si pod pojmem množírna představuje něco jiného. Pro mě je množitel v první řadě člověk, který kašle na genetiku, dědičné nemoci, štěňata nečipuje, prodává je bez smlouvy a nezajímá ho jejich další osud. Na počtu chovaných psů nezáleží. Někdy se něco takového stane i v PP chovu, zmetci se najdou všude, ale v drtivé většině případů se s popsaným setkáváme u bez PP produkce. Až budou útulky prázdné, tzn. za každého psa někdo ponese plnou odpovědnost, tak mi bude šumák i bez PP množení. Ono by to pak bylo v minimální míře oproti stávající situaci, protože většina lidí by si to sakra rozmyslela a i poptávka by se snížila.

5.7.2016 15:41
cone

XXX.XXX.160.35

Fiona.Praha napsal(a):
K čemu Vám taková informace bude?

Rozšíří se mi vědomostní obzory ! smajlík Jinak vás mohu ujistit že mám pouze dva psíky - 10 a 14 let - pokud by jste měla na mysli že mám s "množením" problémy, tak opravdu nemám.

5.7.2016 15:46
cone

XXX.XXX.160.35

LájošM napsal(a):
Množírna je jakýkoli chov bez chovatelského cíle, bez PP, bez znalosti zdraví předků, což je u všeho co nemá PP a kde není možnost předky dohledat.
Tím pádem se pouze množí, pravé chovatelství je o něčem jiném. O snaze zachovat standardnost, zdraví, povahu zvířete. Případně chov tak, aby se určitá vlastnost ještě zlepšila.

S tím co jste napsal plně souhlasím, ale neřeší to moji otázku, dostal jsem odpověď jinou cestou od znalce z oboru kynologie - množírna je od třiceti psů více. Proto bych rád dohledal, kde toto označení je právně ukotveno, jaké jsou skutečná kritéria.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.7.2016 15:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pro mě je množitel takový člověk, pro kterého jsou pesani (zvířata) jen zdroj příjmů a nezáleží na tom jestli má tři psy nebo deset...i na jedné feně můžete množit, mnohdy feny mají štěňata i dvakrát ročně...prostě takový co se snaží minimalizovat náklady a maximalizovat zisk, bez ohledu na to jakou kvalitu života má pes...
Bohužel mimo tuto klasickou kategorii jsou ještě lidé, kteří stále žijí v domění, že fena má mít alespoň jednou za život štěňata...takže vyberou vhodného psího ženicha a odchovají vrh štěňat...toto neuznávám, nesouhlasím s tím, ale nepovažuji je za to, co si lidé většinou představí pod pojmem množírna...i když výsledný produkt je stejnej-štěně bez PP, tak od těchto lidí jdou většinou štěňátka opečovávaná, socializovaná, dobře živená...což je dle mého plus..

5.7.2016 15:53
Sam 90210

XXX.XXX.148.57

cone napsal(a):
S tím co jste napsal plně souhlasím, ale neřeší to moji otázku, dostal jsem odpověď jinou cestou od znalce z oboru kynologie - množírna je od třiceti psů více. Proto bych rád dohledal, kde toto označení je právně ukotveno, jaké jsou skutečná kritéria.

Kritéria ? Nejsou žádná, zákon pojem množírna nezná, můžete mít klidně 50 psů, ale podle zákona to bude stále chov.

5.7.2016 16:08
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

cone napsal(a):
Rozšíří se mi vědomostní obzory ! smajlík Jinak vás mohu ujistit že mám pouze dva psíky - 10 a 14 let - pokud by jste měla na mysli že mám s "množením" problémy, tak opravdu nemám.

Vzhledem k tomu, že pojem množírna je "lidová tvorba" a oficiálně nic takového neexistuje, tak nevím, jaké obzory si chcete rozšiřovat.

5.7.2016 17:32
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Víte, není to až tak dávno, kdy žila jedna dáma. Byla jí Marie Terezie Valpurga Amálie Kristýna,
z Boží vůle (římská císařovna, ač žena císařem býti nemohla), uherská a česká královna, arcivévodkyně rakouská, vévodkyně burgundská a hraběnka tyrolská a ta měla 16 dětí. A já se ptám. Byla i ona množírna?
Spíš směřujte obzory své tímto směrem, . Je to i velmi poučné. Jo a měla je všechny s jedním "samcem". Takže?


Ufff. Jsem se málem upsal z těch titulů.

5.7.2016 17:37
noemi

XXX.XXX.64.236

Aliens_II napsal(a):
Víte, není to až tak dávno, kdy žila jedna dáma. Byla jí Marie Terezie Valpurga Amálie Kristýna,
z Boží vůle (římská císařovna, ač žena císařem býti nemohla), uherská a česká královna, arcivévodkyně rakouská, vévodkyně burgundská a hraběnka tyrolská a ta měla 16 dětí. A já se ptám. Byla i ona množírna?
Spíš směřujte obzory své tímto směrem, . Je to i velmi poučné. Jo a měla je všechny s jedním "samcem". Takže?


Ufff. Jsem se málem upsal z těch titulů.

Zapomněl jste, že se jí říkalo tchyně Evropy, protože až množírna, o všechny děti bylo řádně postaráno a budoucnost měli víc zajištěnu víc než nadstandardní .
Nikdo z nich neskončil v útulku - neboť měli titul, čili PP .

O množírně zde tedy hovořit, ani psát nelze .

5.7.2016 17:40
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

noemi napsal(a):
Zapomněl jste, že se jí říkalo tchyně Evropy, protože až množírna, o všechny děti bylo řádně postaráno a budoucnost měli víc zajištěnu víc než nadstandardní .
Nikdo z nich neskončil v útulku - neboť měli titul, čili PP .

O množírně zde tedy hovořit, ani psát nelze .

Jóóó. Pecka. Díky za doplnění. Takto to má vypadat.
Né nadarmo se lidstvo množí. A vidíme. S PéPé, ale i bez.

5.7.2016 17:41
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

noemi napsal(a):
Zapomněl jste, že se jí říkalo tchyně Evropy, protože až množírna, o všechny děti bylo řádně postaráno a budoucnost měli víc zajištěnu víc než nadstandardní .
Nikdo z nich neskončil v útulku - neboť měli titul, čili PP .

O množírně zde tedy hovořit, ani psát nelze .

No nevím, jestli bych CHS, která by měla na jedné fence 16 vrhů, nenazvala množírnou s PP

5.7.2016 17:44
Sam 90210

XXX.XXX.148.57

Aliens_II napsal(a):
Víte, není to až tak dávno, kdy žila jedna dáma. Byla jí Marie Terezie Valpurga Amálie Kristýna,
z Boží vůle (římská císařovna, ač žena císařem býti nemohla), uherská a česká královna, arcivévodkyně rakouská, vévodkyně burgundská a hraběnka tyrolská a ta měla 16 dětí. A já se ptám. Byla i ona množírna?
Spíš směřujte obzory své tímto směrem, . Je to i velmi poučné. Jo a měla je všechny s jedním "samcem". Takže?


Ufff. Jsem se málem upsal z těch titulů.

A co taková chudá lůza, když si pořídí dítě a dost mu do budoucna nenaspoří, tak musí krást a nakonec skončí ve vězení. Ták nezodpovědní množitelé

5.7.2016 17:48
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Sam 90210 napsal(a):
A co taková chudá lůza, když si pořídí dítě a dost mu do budoucna nenaspoří, tak musí krást a nakonec skončí ve vězení. Ták nezodpovědní množitelé

Ale nezacházejmne do extrémů. Aby se to nepokazilo.

5.7.2016 19:38
fram

XXX.XXX.70.158

Fiona.Praha napsal(a):
No nevím, jestli bych CHS, která by měla na jedné fence 16 vrhů, nenazvala množírnou s PP

Tak šestnáct potomků stihne fenka za dva vrhy - některá i za jeden

5.7.2016 19:41
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

fram napsal(a):
Tak šestnáct potomků stihne fenka za dva vrhy - některá i za jeden

Marie Terezie snad porodila 16terčata? Nebo měla 16 těhotenství a porodů (přeneseno na psy vrhů)?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.7.2016 20:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliens_II : M.T. měla kopec dětí, dost slavných, vychovávaných v izolaci od sebe navzájem a kdo ví od čeho ještě, zkrátka...socializace 0. A to její "muž, absolutně nadřazen všemu".16 dětí s otcem, kterého jí vybrali a kterého věčně podváděla.16, protože zámky stavěla luxusní, ale o ochraně a genetice nevěděli nic. Tak nevím

Ale. Jedno se jí upřít nedá. Jako jediná plemeno opravdu posunula dál - začla to všecko posílat do školy.

Tak, když tam vrchnost ještě chvilku bude chodit, pojem množírna pochopí a do věčně se měnících zákonů jej nacpe.

V Polsku se nesmí prodávat bez papírů a tady se ještě nezná ani název

5.7.2016 20:13
Sam 90210

XXX.XXX.148.57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aliens_II : M.T. měla kopec dětí, dost slavných, vychovávaných v izolaci od sebe navzájem a kdo ví od čeho ještě, zkrátka...socializace 0. A to její "muž, absolutně nadřazen všemu".16 dětí s otcem, kterého jí vybrali a kterého věčně podváděla.16, protože zámky stavěla luxusní, ale o ochraně a genetice nevěděli nic. Tak nevím

Ale. Jedno se jí upřít nedá. Jako jediná plemeno opravdu posunula dál - začla to všecko posílat do školy.

Tak, když tam vrchnost ještě chvilku bude chodit, pojem množírna pochopí a do věčně se měnících zákonů jej nacpe.

V Polsku se nesmí prodávat bez papírů a tady se ještě nezná ani název

No v Polsku to moc dobroty nedělá. Tam jedou spolky typu IBC co si oné posvátné pépé tisknou doma na koleni kdejakému vořechovi naplno. A výkupy tam taky jenom kvetou

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.7.2016 20:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sam 90210 napsal(a):
No v Polsku to moc dobroty nedělá. Tam jedou spolky typu IBC co si oné posvátné pépé tisknou doma na koleni kdejakému vořechovi naplno. A výkupy tam taky jenom kvetou

Furt lepší než dělat "neznám" nebo "tohle u nás neexistuje"

5.7.2016 20:26
Sam 90210

XXX.XXX.148.57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Furt lepší než dělat "neznám" nebo "tohle u nás neexistuje"

To je sice fakt, jen udělat to tak aby to ještě nepodpořilo černý trh.Nebude poptávka nebude i nabídka, jiná rozumnější cesta nevede.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.7.2016 20:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sam 90210 napsal(a):
To je sice fakt, jen udělat to tak aby to ještě nepodpořilo černý trh.Nebude poptávka nebude i nabídka, jiná rozumnější cesta nevede.

Začít u sebe a říct dětem, že pes není "spotřební zboží". Třeba si za pár let vychováme něco snesitelnějšího.

5.7.2016 20:31
Sam 90210

XXX.XXX.148.57

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Začít u sebe a říct dětem, že pes není "spotřební zboží". Třeba si za pár let vychováme něco snesitelnějšího.

Souhlas Takže milujte se a množte se, bez ohledu na tituly, stačí správné myšlení

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.7.2016 20:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sam 90210 napsal(a):
To je sice fakt, jen udělat to tak aby to ještě nepodpořilo černý trh.Nebude poptávka nebude i nabídka, jiná rozumnější cesta nevede.

Poptávka bude pořád...zrovna včera i strejda říkal, že čivavě mojí sestřenky "vypadává nožička"...podle popisu bych to tipla na patelu a že jí vet řekl, že toto se dá řešit jedině operativně a že operace stojí deset tisíc, no a že sestřenka říkala, že za to by měla ty čivavy tři...tak mi bylo hned jasný odkud vítr vane (já malý psy moc nemusim, takže jsem předtím nezkoumala odkud psa má)...tak mu říkám, jestli je pes papírovej a on na to "no to není, ale si nemysli i tak za něj dala 4000, -"...jasně, že nikdo u papírového psa zdraví nezaručí, ale zvlášť u plemene, které je zdravotními problémy známé se člověk snaží vybrat to nejlepší...tím chci říct, že stále budou existovat lidé, co si myslí, že vyšší cena psa s PP je "jen za ten papír" a když nechtěj na výstavy, tak je jim to k ničemu...tudíž poptávka bude pořád...a lidí, co na tom budou chtít vydělat bude taky pořád dost

Neregistrovaný uživatel

5.7.2016 21:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Aliens_II napsal(a):
Ale nezacházejmne do extrémů. Aby se to nepokazilo.

Je vidět, že jste v historii plně orientovaný, tak jsem se chtěla dotázat:
Když měl Krok 3 dcery, kolik jich měl Rozkrok...?
... snad jsem to nepokazila, ale taky bych si chtěla trochu rozšířit obzory

5.7.2016 22:48
domcaast

XXX.XXX.44.197

cone napsal(a):
Máte představu od kolika chovaných jedinců (bez pp) se chov považuje za "množírnu psů"? Rád bych ale nějaký odhad reálnější, z vaší praxe, ne bonmoty typu "máš dvě ruce na hlazení, tak jen dva psy" a pod.
díky za info k zadání.

Množení = rozmnožování psů bez chovatelského cíle. Tzn u psů bez PP je to jakýkoliv vrh. Bohužel i u psů s PP se to stává moderní. Chovat prostě jen pro to, že mám chovná zvířata a lidi chtěj štěňata.
Chov psů je jen to, co dělá chovatel s chovatelským cílem. Má nějakou představu, něco, čeho chce v chovu dosáhnout. Například pro něho ideál plemene, o který se snaží spojováním vhodných jedinců, kteří vykrývají vady toho druhého.

6.7.2016 00:38
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Je vidět, že jste v historii plně orientovaný, tak jsem se chtěla dotázat:
Když měl Krok 3 dcery, kolik jich měl Rozkrok...?
... snad jsem to nepokazila, ale taky bych si chtěla trochu rozšířit obzory

Ty vado jste boží. Jsem se zasmál, a opravdu od srdce. Díky moc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.7.2016 01:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pro mě je množitel takový člověk, pro kterého jsou pesani (zvířata) jen zdroj příjmů a nezáleží na tom jestli má tři psy nebo deset...i na jedné feně můžete množit, mnohdy feny mají štěňata i dvakrát ročně...prostě takový co se snaží minimalizovat náklady a maximalizovat zisk, bez ohledu na to jakou kvalitu života má pes...
Bohužel mimo tuto klasickou kategorii jsou ještě lidé, kteří stále žijí v domění, že fena má mít alespoň jednou za život štěňata...takže vyberou vhodného psího ženicha a odchovají vrh štěňat...toto neuznávám, nesouhlasím s tím, ale nepovažuji je za to, co si lidé většinou představí pod pojmem množírna...i když výsledný produkt je stejnej-štěně bez PP, tak od těchto lidí jdou většinou štěňátka opečovávaná, socializovaná, dobře živená...což je dle mého plus..

Opečovávaná, ale i tak to může dopadnout zle. Před časem majitelka bez PP fenky, chtěla "štěňátka jednou za život" a polovina štěňat v cca roce pomřela na dědičnou nemoc, která se u plemene u PP chovu testuje. Paní to dodnes nevydýchala, myslela to ze svého hlediska dobře a štěňata hodně prožívala. Vrátila peníze, uhradila veterinární péči (finančně do toho zahučela hodně moc, podle odhadu), ale dodnes se nemůže smířit s tím, co způsobila.

6.7.2016 02:19
fikovnice

XXX.XXX.30.49

cone napsal(a):
S tím co jste napsal plně souhlasím, ale neřeší to moji otázku, dostal jsem odpověď jinou cestou od znalce z oboru kynologie - množírna je od třiceti psů více. Proto bych rád dohledal, kde toto označení je právně ukotveno, jaké jsou skutečná kritéria.

"Množírna je od 30 psů a více..." To snad sám musíte cítit, že je to pořádná blbost!

6.7.2016 02:20
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pro mě je množitel takový člověk, pro kterého jsou pesani (zvířata) jen zdroj příjmů a nezáleží na tom jestli má tři psy nebo deset...i na jedné feně můžete množit, mnohdy feny mají štěňata i dvakrát ročně...prostě takový co se snaží minimalizovat náklady a maximalizovat zisk, bez ohledu na to jakou kvalitu života má pes...
Bohužel mimo tuto klasickou kategorii jsou ještě lidé, kteří stále žijí v domění, že fena má mít alespoň jednou za život štěňata...takže vyberou vhodného psího ženicha a odchovají vrh štěňat...toto neuznávám, nesouhlasím s tím, ale nepovažuji je za to, co si lidé většinou představí pod pojmem množírna...i když výsledný produkt je stejnej-štěně bez PP, tak od těchto lidí jdou většinou štěňátka opečovávaná, socializovaná, dobře živená...což je dle mého plus..


Souhlas!

6.7.2016 02:38
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Opečovávaná, ale i tak to může dopadnout zle. Před časem majitelka bez PP fenky, chtěla "štěňátka jednou za život" a polovina štěňat v cca roce pomřela na dědičnou nemoc, která se u plemene u PP chovu testuje. Paní to dodnes nevydýchala, myslela to ze svého hlediska dobře a štěňata hodně prožívala. Vrátila peníze, uhradila veterinární péči (finančně do toho zahučela hodně moc, podle odhadu), ale dodnes se nemůže smířit s tím, co způsobila.

Komu nebo kam vrátila peníze?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.7.2016 06:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Opečovávaná, ale i tak to může dopadnout zle. Před časem majitelka bez PP fenky, chtěla "štěňátka jednou za život" a polovina štěňat v cca roce pomřela na dědičnou nemoc, která se u plemene u PP chovu testuje. Paní to dodnes nevydýchala, myslela to ze svého hlediska dobře a štěňata hodně prožívala. Vrátila peníze, uhradila veterinární péči (finančně do toho zahučela hodně moc, podle odhadu), ale dodnes se nemůže smířit s tím, co způsobila.

No i takhle to může dopadnout...bohužel moje kamarádka taky propadla bludu, že fena RTW má mít jednou za život štěňata...pečlivě vybrali tatínka s PP, nechali u obou radičů udělat rentgeny loktů a kyčlí a fenu nakryli...štěňátka přežila všechna, celý vrh umístěn, dodnes jsou majitelé štěňat s mojí kamarádkou v kontaktu, některé jezdí navštěvovat...pesúm je šest let a všichni jsou zatím zdraví...a teď proč to říkám, není to proto, že bych chtěla říct, že chov bez PP je super věc, ale váš soused si takového psa pořídí a vy na to koukáte a řeknete si no proč bych si kupoval s PP, když soused má bez a je to krásnej zdravej pes...a hned máte dalšího adepta na bezpapírovýho psa...
Ještě poznámka, jedno ze štěňat si nechala, vyrostl z něho opravdu krásný mohutný pes (bez PP) a co myslíte už 3x nakrýval lidem feny, protože je prostě kráááásnej...jeho majitelka, jinak teda zlatá ženská, která by pro psy dýchala, je na něj pyšná, že je o něj zájem (aktivně ho na krytí nenabízej, ale když někdo chce...), když jí říkám, že tohle by dělat neměla, tak vůbec nechápe proč...

6.7.2016 09:14
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

K čemu je otravná "osvěta" lítající po sociálních sítích proti množení a množírnám?
Stále stejné příběhy (u kterých nevěřím ani polovině, že se stala), stále stejné otřesné fotky, stále stejná slova, pořád dokola a dokola. Jen je víc spolků, které vznikají jak houby po dešti. Ti, kteří "chtěli", už dávno pochopili a ostatní? Buď je to nezajímá nebo se to k nim ani nedostalo.
Pro mnoho lidí funguje slovo množírna, množitel, týraný pes jako zaklínadlo a litují pejsky a posílají peníze. Pár lidem už je to jedno a všudypřítomná a vlezlá "osvěta" je otravuje, mají svůj názor, nestarají se a neposílají peníze. A pro zbytek to neznamená nic (viz. kamarádka s RTW a mnoho jiných něčích kamarádek - určitě si jako množitelka nepřipadá).

Pokud někoho doposud ani osvěta, ani zdravý rozum, ani okolí s určitě správnými názory nepřesvědčilo a neodrazilo, tak co nebo kdo ho přesvědčí, aby nerozmnožoval své krásné a úžasné psy a fenky?

Možná by pomohlo zvýšit daň, jako byla jeden rok zavedena povodňová daň, byla by třeba útulková daň. Určitě procento, ne stejná částka pro všechny. Pak bychom si možná začali všichni všímat okolí a snažili se to nějak řešit. No a páni zákonodárci, protože ani ti by nebyli osvobození od takové daně, by možná začali vymýšlet zákon, který by bezhlavé množení pro zisk množitelům zatrhl.

Ale to už jsem si moc zafantazírovala, jdu se projít na čerstvý vzduch, abych se vrátila do normálu

6.7.2016 09:42
sisi58

XXX.XXX.191.1

fikovnice napsal(a):
Komu nebo kam vrátila peníze?

Myslím, že štěnda prodala. A vzhledem k jejich zdravotnímu stavu a k tomu, že to byla slušná paní, vrátila lidem, kterým štěňátka umřela, peníze, co za ně dostala.
Pokud některé přežilo i s vadou, nejspíš novým majitelům zaplatila veterináře na péči o ně.

Neregistrovaný uživatel

6.7.2016 09:46
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.16.32

Pro mě už je množka jen to, když má někdo vořechoidní fenu a musí na ní nutně namnožit štěňata...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.7.2016 11:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Pro mě už je množka jen to, když má někdo vořechoidní fenu a musí na ní nutně namnožit štěňata...

No vždyť je tak krásná a inteligentní...bylo by škoda, aby po ní nebyla štěňátka

6.7.2016 16:55
fikovnice

XXX.XXX.30.49

sisi58 napsal(a):
Myslím, že štěnda prodala. A vzhledem k jejich zdravotnímu stavu a k tomu, že to byla slušná paní, vrátila lidem, kterým štěňátka umřela, peníze, co za ně dostala.
Pokud některé přežilo i s vadou, nejspíš novým majitelům zaplatila veterináře na péči o ně.

Aha, díky za vysvětlení.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.7.2016 17:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Myslím, že štěnda prodala. A vzhledem k jejich zdravotnímu stavu a k tomu, že to byla slušná paní, vrátila lidem, kterým štěňátka umřela, peníze, co za ně dostala.
Pokud některé přežilo i s vadou, nejspíš novým majitelům zaplatila veterináře na péči o ně.

Ano, vrátila peníze za prodaná štěňata, která později uhynula. Navíc proplatila veterinární péči, kterou jim majitelé ve snaze zachránit je poskytli. Převzala plnou odpovědnost, to se moc nevidí. Ale holt se o problematice chovu neinformovala a takhle to dopadlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.7.2016 20:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, vrátila peníze za prodaná štěňata, která později uhynula. Navíc proplatila veterinární péči, kterou jim majitelé ve snaze zachránit je poskytli. Převzala plnou odpovědnost, to se moc nevidí. Ale holt se o problematice chovu neinformovala a takhle to dopadlo.

Jsou to přece jen psi s PP, kteří jsou přešlechtění a nemocní...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.7.2016 20:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jsou to přece jen psi s PP, kteří jsou přešlechtění a nemocní...

No bohužel u některých plemen to začíná být smutná pravda...hlavně ty co jedou na "určitý vzhled" a už se při tom tolik nehledí na funkčnost psa...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.7.2016 21:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jsou to přece jen psi s PP, kteří jsou přešlechtění a nemocní...

Něco na tom je, protože když si spousta lidí myslí, že př. bez PP "jorkšír" může mít i 10 kg a na chůdách v kohoutku 40 cm (to je ten maxi, přece), tak takový kříženec třeba na pately fakt trpět nemusí, tzn. to tuhle teorii podporuje. Ale zas mu může být cokoliv jiného. Když jsem debatovala na toto téma s vet, tak voříšci vs. PP jsou na tom se zdravím tak nějak stejně, když nepočítá tradičně průšvihová brachycefalická plemena apod., kde se šlechtění fest přestřelilo, a nejvíc problémů řeší právě u bez PP.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.7.2016 23:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jsem právě dostala odkaz na množitelskou skupinu, kde kamenují vet, která se snažila vysvětlit zdravotní rizika a nutnost testování (nebyla sice úplně ultra milá, ale to moje vet po těch zbytečně nemocných psech, co má v ordinaci, taky úplně nezvládá - opravdu smutné případy, dalo se tomu předejít, majitelé kolikrát nemají na léčbu finace, pokud se vůbec dá něco dělat). Uf. Nehledě na to, že při koupi štěněte bez PP zájemci většinou upřednostní prodejce tzv. za rohem a to samé v případě psa k nakrytí, čímž se zvyšuje riziko příbuznosti, jestliže se s ostatními (všemi) majiteli štěňat neznají. Stáří psů je fuk, množitelé krycí psy nemění, spojení opakují, pokud jsou blízko, nebo je mají doma a nebyl problém. Stejně tak jednají majitelé štěňat, pokud se rozhodnou množit, a pak můžou být následky ještě horší.

Nechci rozjíždět další přestřelku bez/PP, protože "někomu to prostě nevysvětlíš", a to zmiňuji pouze zdraví, ale než někdo namnoží, tak ať si něco zjistí o genetice a dědičném zatížení plemene - případné testy. A ať radši jedou krýt někam dál. Ať udělají aspoň zlomek toho, co normální chovatel. Náklady sice citelně narostou, ale jde v první řadě o zvířata.

https://www.facebook.com/groups/338925479642749/search/?query=Ťoková.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 18:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak dneska jsem se poprvé setkala s množením takřka v přímém přenosu:
do práce za kolegou přišla jeho kamarádka a protože kolega ví, že jsem pejskař, tak mi přišli sdělit, že má nakrytou modrou fenu AST moc hezkým modrým psem, takže to vypadá na nadějný vrh...ptám se "a vy máte fenečku uchovněnou?"...neměla, ale je stopro s papírama, protože si jí nechali dovézt z Kyjeva(jako štěně), akorát jim chovatelka neposlala PP a nedaří se jí zkontaktovat...vyslovila jsem názor, že nejsem pro cílené množení psů bez PP...a ona na to, že ona zodpovědná je, nechala fenečce dělat "rentgeny na klouby" a i tatínek budoucích štěňat rentgeny má...ten je s PP (také není chovný)...když prý se povedou modrá štěňata, tak budou za deset tisíc, "normální" barvy za pět...zeptala jsem se, jestli mají i testy na ataxii, že mám pocit, že se to u těchto plemen dělá, aby oba rodiče nebyli přenašeči...údiv, o tom v životě neslyšela, ale pesani jsou stopro zdraví, byli na prohlídce u veta...takže štěňata budou určitě v pořádku...a na testy už je stejně pozdě, protože už má nakryto...a samozřejmě si asi myslela o mě, že jsem samice domácího tura...
No ale když ona je tak krásná a jak má mohutnou hlavu a ta barva a pes je taky nádhernej...
Na modrá štěňata už má teď tři zájemce...
Prostě zodpovědná "chovatelka" a lidi půjdou a rádi si takové štěně koupí...
Tohle se prostě nikdy nezmění...

9.7.2016 18:42
Aliens_II

XXX.XXX.23.202

A víte co bude následovat? Povede se to a milá dáma v tom pojede dál. A zájemci se pohrnou dál. Pes za pět, není modrý, fenečka za deset, vždyť je tak krásně modrá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 18:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliens_II napsal(a):
A víte co bude následovat? Povede se to a milá dáma v tom pojede dál. A zájemci se pohrnou dál. Pes za pět, není modrý, fenečka za deset, vždyť je tak krásně modrá.

No tipla bych taky, že to nebudou poslední štěňata, jestli má fena 2 roky, tak je to moc...no a pak to pojede geometrickou řadou, tyto štěňata budou mít další štěňata, vždyť modrá barva je trendy...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 18:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak dneska jsem se poprvé setkala s množením takřka v přímém přenosu:
do práce za kolegou přišla jeho kamarádka a protože kolega ví, že jsem pejskař, tak mi přišli sdělit, že má nakrytou modrou fenu AST moc hezkým modrým psem, takže to vypadá na nadějný vrh...ptám se "a vy máte fenečku uchovněnou?"...neměla, ale je stopro s papírama, protože si jí nechali dovézt z Kyjeva(jako štěně), akorát jim chovatelka neposlala PP a nedaří se jí zkontaktovat...vyslovila jsem názor, že nejsem pro cílené množení psů bez PP...a ona na to, že ona zodpovědná je, nechala fenečce dělat "rentgeny na klouby" a i tatínek budoucích štěňat rentgeny má...ten je s PP (také není chovný)...když prý se povedou modrá štěňata, tak budou za deset tisíc, "normální" barvy za pět...zeptala jsem se, jestli mají i testy na ataxii, že mám pocit, že se to u těchto plemen dělá, aby oba rodiče nebyli přenašeči...údiv, o tom v životě neslyšela, ale pesani jsou stopro zdraví, byli na prohlídce u veta...takže štěňata budou určitě v pořádku...a na testy už je stejně pozdě, protože už má nakryto...a samozřejmě si asi myslela o mě, že jsem samice domácího tura...
No ale když ona je tak krásná a jak má mohutnou hlavu a ta barva a pes je taky nádhernej...
Na modrá štěňata už má teď tři zájemce...
Prostě zodpovědná "chovatelka" a lidi půjdou a rádi si takové štěně koupí...
Tohle se prostě nikdy nezmění...

Množka jako prase kdyby byla co k čemu, nechala by si sama "štěněcí" rodokmen vyměnit na klubu na "dospělácký".

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 19:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Množka jako prase kdyby byla co k čemu, nechala by si sama "štěněcí" rodokmen vyměnit na klubu na "dospělácký".

Nejhorší na tom je, že paní se považuje za chovatelku...fena je přeci import...jen na to prostě nemá papír (otázkou je jestli fena vůbec, kdy nějakej rodokmen měla, to neposoudím...osobně v Kyjevě nebyli, štěně si "nechali poslat"...oba rodiče jsou PEČLIVĚ VYBRÁNI...
Narovinu, kdyby můj kolega nepřemýšlel, že si ke svému stafovi od ní vezme ještě štěně (taky se mu totiž líběj modrý a ona by mu ho nechala za "kamarádskou" cenu), tak bych se do toho ani nepletla...protože vím, že to stejně nemá smysl...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 19:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Legrace nastane, až se žádné modré nenarodí. Nebo budou šedá. Sakra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 19:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejhorší na tom je, že paní se považuje za chovatelku...fena je přeci import...jen na to prostě nemá papír (otázkou je jestli fena vůbec, kdy nějakej rodokmen měla, to neposoudím...osobně v Kyjevě nebyli, štěně si "nechali poslat"...oba rodiče jsou PEČLIVĚ VYBRÁNI...
Narovinu, kdyby můj kolega nepřemýšlel, že si ke svému stafovi od ní vezme ještě štěně (taky se mu totiž líběj modrý a ona by mu ho nechala za "kamarádskou" cenu), tak bych se do toho ani nepletla...protože vím, že to stejně nemá smysl...

Můžete zjistit název chovky?

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 19:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Můžete zjistit název chovky?

Zkusím se zeptat kolegy až s ním budu mít šichtu, jestli by to mohl zjistit...já paní bohužel neznám..

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 19:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zkusím se zeptat kolegy až s ním budu mít šichtu, jestli by to mohl zjistit...já paní bohužel neznám..

Aha, dobře a jméno feny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 19:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aha, dobře a jméno feny.

Fena se jmenuje Kira, ale netuším, zda je to její oficiální jméno nebo jestli si jí takto pojmenovali dle svého...to jsem do podrobností nezkoumala...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak dneska jsem se poprvé setkala s množením takřka v přímém přenosu:
do práce za kolegou přišla jeho kamarádka a protože kolega ví, že jsem pejskař, tak mi přišli sdělit, že má nakrytou modrou fenu AST moc hezkým modrým psem, takže to vypadá na nadějný vrh...ptám se "a vy máte fenečku uchovněnou?"...neměla, ale je stopro s papírama, protože si jí nechali dovézt z Kyjeva(jako štěně), akorát jim chovatelka neposlala PP a nedaří se jí zkontaktovat...vyslovila jsem názor, že nejsem pro cílené množení psů bez PP...a ona na to, že ona zodpovědná je, nechala fenečce dělat "rentgeny na klouby" a i tatínek budoucích štěňat rentgeny má...ten je s PP (také není chovný)...když prý se povedou modrá štěňata, tak budou za deset tisíc, "normální" barvy za pět...zeptala jsem se, jestli mají i testy na ataxii, že mám pocit, že se to u těchto plemen dělá, aby oba rodiče nebyli přenašeči...údiv, o tom v životě neslyšela, ale pesani jsou stopro zdraví, byli na prohlídce u veta...takže štěňata budou určitě v pořádku...a na testy už je stejně pozdě, protože už má nakryto...a samozřejmě si asi myslela o mě, že jsem samice domácího tura...
No ale když ona je tak krásná a jak má mohutnou hlavu a ta barva a pes je taky nádhernej...
Na modrá štěňata už má teď tři zájemce...
Prostě zodpovědná "chovatelka" a lidi půjdou a rádi si takové štěně koupí...
Tohle se prostě nikdy nezmění...

Smůla, že většina zájemců o štěňata ví o zdraví taky prd. Nedávno jsem poplašila paní s mladým bez PP číňanem, ať si pro jistotu zjistí, jaké testy jsou v chovu povinné. Když jsem se viděly po nějaké době, tak jen zamáčkla slzu s tím, že časem možná oslepne. Udělala PRA a psovi vyšlo affected. Takže nějaký pablb množil na postiženém jedinci, nebo sprsknul přenašeče, kteří jsou "zdraví", takže bez testů nikdo netuší.
Hrůza ale je, že ač se některá dědičná onemocnění dají léčit, potažmo udržet v přijatelném stavu pro žití, tak se vet setkávají s tím, že majitelé na to nemají peníze, nebo v horším případě odmítnou do léčby investovat (kdo by se divil, když šetří už na pořízení psa).

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:13

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Viz moje sestřenice s čivavou, která je na operaci pately...operace za deset tisíc, za to by měla ty čivavy bez PP tři...tohle nepochopím já, kdyby moji vořeši operaci potřebovali, tak i kdybych si na to měla půjčit, tak to za ně dám...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Třeba se inspirovala tady
https://www.ifauna.cz/psi/inzerce/r/detail/2783327/nadherna-stenata/

No nekupte to...a máte vzácné stříbrné zbarvení po super rodičích za super cenu

9.7.2016 22:23
sisi58

XXX.XXX.191.1

Je tohle modrý AST ?
Nebo máte fotku?
Nějak si modrého psa neumím představit? Neustále mi to evokuje králička Azurita

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Viz moje sestřenice s čivavou, která je na operaci pately...operace za deset tisíc, za to by měla ty čivavy bez PP tři...tohle nepochopím já, kdyby moji vořeši operaci potřebovali, tak i kdybych si na to měla půjčit, tak to za ně dám...

Mám to stejně. Pro mě má můj pes nevyčíslitelnou hodnotu. A je jedno jaká byla pořizovací cena za štěndo. To že jsem za něj dala už celkem tak 150tis vůbec neřeším, peněz co jsem dala za něj nikdy nebudu litovat ani na vteřinu. Na druhou stranu než si koupím třeba tričko za 400, - tak nad tím dlouho přemýšlím a do obchodu se třeba i 2x vrátím Prostě abych nekoupila něco co nebudu třeba nosit

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Je tohle modrý AST ?
Nebo máte fotku?
Nějak si modrého psa neumím představit? Neustále mi to evokuje králička Azurita

Modrá je označení pro zesvětlenou černou.

ne, azurit to opravdu není. spíš taková šedivá. googlete třeba modrou německou dogu, ruskou modrou kočku nebo vídeňského modrého, pokud jste na ty králíky

9.7.2016 22:31
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Modrá je označení pro zesvětlenou černou.

ne, azurit to opravdu není. spíš taková šedivá. googlete třeba modrou německou dogu, ruskou modrou kočku nebo vídeňského modrého, pokud jste na ty králíky

Králík je dobrý. Onehdy jsem ho dělal na "dižonské" hořčici a modrý nebyl. Za to byl vynikající.

Neregistrovaný uživatel

9.7.2016 22:33
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Aliens_II napsal(a):
Králík je dobrý. Onehdy jsem ho dělal na "dižonské" hořčici a modrý nebyl. Za to byl vynikající.

No, a že jste se rozdělil... ?!
... a to jsem Vám chtěla svěřit nástěnku!

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliens_II napsal(a):
Králík je dobrý. Onehdy jsem ho dělal na "dižonské" hořčici a modrý nebyl. Za to byl vynikající.

No, když je něco zapatlané hořčicí, modré to nebývá

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám to stejně. Pro mě má můj pes nevyčíslitelnou hodnotu. A je jedno jaká byla pořizovací cena za štěndo. To že jsem za něj dala už celkem tak 150tis vůbec neřeším, peněz co jsem dala za něj nikdy nebudu litovat ani na vteřinu. Na druhou stranu než si koupím třeba tričko za 400, - tak nad tím dlouho přemýšlím a do obchodu se třeba i 2x vrátím Prostě abych nekoupila něco co nebudu třeba nosit

No já si jdu př. koupit něco do drogerie, co nutně potřebuji, jenže se stavím v potravinách jen pro nějakou prkotinu a hele, dostali batáty, mají melouna (za raketu mimo sezónu), čerstvá kachní srdce, hmmm, ta prsa vypadají dobře, z těch mu ale půlku zabavím... No hlavně že si dá zvíře do nosu, drogerie den počká.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliens_II napsal(a):
Králík je dobrý. Onehdy jsem ho dělal na "dižonské" hořčici a modrý nebyl. Za to byl vynikající.

No to je jasný, na modro se přece dělá kapr...

9.7.2016 22:36
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No, a že jste se rozdělil... ?!
... a to jsem Vám chtěla svěřit nástěnku!

No a jak asi? Leda recept. Můj vlastní.
Nástěnku? To by byla pocta, ale nemám důvěru. Politicky mi to nikdy nemyslelo a byl jsem vždy vyvrhel. To by nešło.

9.7.2016 22:36
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Aliens_II napsal(a):
Králík je dobrý. Onehdy jsem ho dělal na "dižonské" hořčici a modrý nebyl. Za to byl vynikající.

A byl to ten vídeňský? Nebo nějaký obyčejný ušák z Moravy?

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
A byl to ten vídeňský? Nebo nějaký obyčejný ušák z Moravy?

Jako moravský modrý ?

9.7.2016 22:37
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako moravský modrý ?

Jako moravský flekatý

9.7.2016 22:38
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako moravský modrý ?

Ano. Byl to moravský modrý. Jsou to opravdu masáci. A samice jsou vynikající opatrovnice a matky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliens_II napsal(a):
Ano. Byl to moravský modrý. Jsou to opravdu masáci. A samice jsou vynikající opatrovnice a matky.

Fakt? já jsem na ně naopak slyšela jen velkou hanu, že samci neskáčí a samice nechtějí zabřeznout.

9.7.2016 22:39
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Modrá je označení pro zesvětlenou černou.

ne, azurit to opravdu není. spíš taková šedivá. googlete třeba modrou německou dogu, ruskou modrou kočku nebo vídeňského modrého, pokud jste na ty králíky

Na králíky moc nejsem, spíš přes koně a ti modří nejsou, ani náhodou.
Našla jsem jednu dogu, nejen modrou, ale i óbrovskou

Neregistrovaný uživatel

9.7.2016 22:39
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Fiona.Praha napsal(a):
A byl to ten vídeňský? Nebo nějaký obyčejný ušák z Moravy?

Byl to Azurit z Prahee

9.7.2016 22:40
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fakt? já jsem na ně naopak slyšela jen velkou hanu, že samci neskáčí a samice nechtějí zabřeznout.

Prvničky občas hážou bobek a dějají fóry. Ale pak už jsou to zkušené samice.

9.7.2016 22:43
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Byl to Azurit z Prahee

Vy potvoro.
Laškujete.

9.7.2016 22:44
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Byl to Azurit z Prahee

No určooooooooooo, na to neskočím

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám to stejně. Pro mě má můj pes nevyčíslitelnou hodnotu. A je jedno jaká byla pořizovací cena za štěndo. To že jsem za něj dala už celkem tak 150tis vůbec neřeším, peněz co jsem dala za něj nikdy nebudu litovat ani na vteřinu. Na druhou stranu než si koupím třeba tričko za 400, - tak nad tím dlouho přemýšlím a do obchodu se třeba i 2x vrátím Prostě abych nekoupila něco co nebudu třeba nosit

Plánované náklady na letošní rok 26 tisíc a možná budeme pracovat se schodkem rozpočtu...triko bylo v rámci úspor vyškrtnuto

Neregistrovaný uživatel

9.7.2016 22:44
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Aliens_II napsal(a):
Vy potvoro.
Laškujete.

I Vy lichometníku

Neregistrovaný uživatel

9.7.2016 22:47
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Fiona.Praha napsal(a):
No určooooooooooo, na to neskočím

No fakt! Si myslíte, že taková empatická duše, jako je Aliens by zvládl zakillovat jinýho králíka než plyšovýho...?!

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No fakt! Si myslíte, že taková empatická duše, jako je Aliens by zvládl zakillovat jinýho králíka než plyšovýho...?!

Když je hlad, tak se dá zamordovat naprosto cokoliv.

Neregistrovaný uživatel

9.7.2016 22:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když je hlad, tak se dá zamordovat naprosto cokoliv.

... i plyšák

9.7.2016 22:49
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No fakt! Si myslíte, že taková empatická duše, jako je Aliens by zvládl zakillovat jinýho králíka než plyšovýho...?!

To nevím, ale sežrat určo
I když už je to Petrůna, furt je to ještě chlap

Kdo ví, jestli mu ho nechytila a nevykuchala Alína.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
... i plyšák

I plyšák, ale ten se hodně špatně polyká a drhne v krku a je vůbec těžký do žaludku. ten přichází na řadu až při hodně velké nouzi.

Neregistrovaný uživatel

9.7.2016 22:51
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Fiona.Praha napsal(a):
To nevím, ale sežrat určo
I když už je to Petrůna, furt je to ještě chlap

Kdo ví, jestli mu ho nechytila a nevykuchala Alína.

Zaujalo mě to slovíčko JEŠTĚ - znamená to, že už je na cestě k nápravě... ?

9.7.2016 22:52
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

A právě proto říkám. Zdání klame. A Petrůna dá králiku šlupu za uši a šup na pekáč.
Hlad je prevít a o domácí krb je třeba se starati.

9.7.2016 22:53
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
I plyšák, ale ten se hodně špatně polyká a drhne v krku a je vůbec těžký do žaludku. ten přichází na řadu až při hodně velké nouzi.

Ty výplň se dá. Když je krize nejvyšší.

9.7.2016 22:53
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Zaujalo mě to slovíčko JEŠTĚ - znamená to, že už je na cestě k nápravě... ?

Nápravě?

Zatím o sobě píše sice Petrůna, ale v mužském rodě - tak já nevím

9.7.2016 22:53
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Zaujalo mě to slovíčko JEŠTĚ - znamená to, že už je na cestě k nápravě... ?

Toto je podezřelé. Převelice. Co se má napravovat?

Já nesouhlasím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Plánované náklady na letošní rok 26 tisíc a možná budeme pracovat se schodkem rozpočtu...triko bylo v rámci úspor vyškrtnuto

A to máte ještě nějak málo, ne? Pro 2 cca 50kg pejsky. Já dám za toho svého ročně 30tis a to váží jen 36kg.

9.7.2016 22:55
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Šmarjá, že jsem sem psal. To jsem já hlupák zase naběhl. Ojoj.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A to máte ještě nějak málo, ne? Pro 2 cca 50kg pejsky. Já dám za toho svého ročně 30tis a to váží jen 36kg.

To je ještě dobrý, když člověk ze svého rozpočtu platí aspoň SVOJE zvířata.

Neregistrovaný uživatel

9.7.2016 22:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Fiona.Praha napsal(a):
Nápravě?

Zatím o sobě píše sice Petrůna, ale v mužském rodě - tak já nevím

Vypadá to, že už si tím úplně jistý není. Nepřekvapilo by mě, kdyby už doma na tajnačku zkoušel dámský šatník...
... a až jeho přesvědčení přesáhne určitou hranici, tak s tím výjde na veřejnost, a přestane se skrývat...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.7.2016 22:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je ještě dobrý, když člověk ze svého rozpočtu platí aspoň SVOJE zvířata.

To ano a jak jsem psala, peněz co dám za svého miláčka nelituju v žádném případě a do cizích zvířat bych neinvestovala - na to prostě nemám.

9.7.2016 23:01
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Vypadá to, že už si tím úplně jistý není. Nepřekvapilo by mě, kdyby už doma na tajnačku zkoušel dámský šatník...
... a až jeho přesvědčení přesáhne určitou hranici, tak s tím výjde na veřejnost, a přestane se skrývat...

To neeeeeeeeeeeeee

Přece se z jediného normálního chlapa, který sem chodí, díky ifauně nestane taky baba?

9.7.2016 23:01
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Vypadá to, že už si tím úplně jistý není. Nepřekvapilo by mě, kdyby už doma na tajnačku zkoušel dámský šatník...
... a až jeho přesvědčení přesáhne určitou hranici, tak s tím výjde na veřejnost, a přestane se skrývat...

Co to?
Tak pozor. S tím se nežertuje.
Dámský šatník nemám.

Jsem chlap. To už od narození. Vím ne.


A nic se na tom měnit nebude, Pišišvor ne Pišišvor.

Jsem jen oběť jejího čehosi. Nevím čehosi.

Neregistrovaný uživatel

9.7.2016 23:02
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Fiona.Praha napsal(a):
To neeeeeeeeeeeeee

Přece se z jediného normálního chlapa, který sem chodí, díky ifauně nestane taky baba?

No to je fakt! Musíme mu to zatrhnout!

10.7.2016 00:07
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

No tak já se prostě picnu.
No je to tady príma.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 00:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aliens_II napsal(a):
No tak já se prostě picnu.
No je to tady príma.

Se nedivím, když jste tady samá ženská.

10.7.2016 00:28
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Se nedivím, když jste tady samá ženská.

No aspoň v tom mám pořádek a vím, která je která.

Asi.

Neregistrovaný uživatel

10.7.2016 01:10
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Se nedivím, když jste tady samá ženská.

10.7.2016 08:46
mouse

XXX.XXX.169.221

sisi58 napsal(a):
Je tohle modrý AST ?
Nebo máte fotku?
Nějak si modrého psa neumím představit? Neustále mi to evokuje králička Azurita

Já mám modrého psa. Je to vlasně spíš šedá barva, ale v PP má psaný: modrý s bílými znaky.
U chrtů je tohle zbarvení běžné.

10.7.2016 09:16
sisi58

XXX.XXX.191.1

mouse napsal(a):
Já mám modrého psa. Je to vlasně spíš šedá barva, ale v PP má psaný: modrý s bílými znaky.
U chrtů je tohle zbarvení běžné.

Zajímavé.
Takže všude stejná šedomodrá + bílé znaky.
Žádné šmouhy v základní barvě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 09:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To ano a jak jsem psala, peněz co dám za svého miláčka nelituju v žádném případě a do cizích zvířat bych neinvestovala - na to prostě nemám.

No, to já taky ne, ale stejně to tak nějak vyplyne ze situace

no jo, to jsou potom takové ty kecy "slušný veterinář to udělá zadarmo", jenže to znamená, že materiál koupím ze svýho, víme?

Neregistrovaný uživatel

10.7.2016 10:16
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, to já taky ne, ale stejně to tak nějak vyplyne ze situace

no jo, to jsou potom takové ty kecy "slušný veterinář to udělá zadarmo", jenže to znamená, že materiál koupím ze svýho, víme?

No jasně - vždyť slušný autoservis Vám taky přece opraví auto zadarmo, né...?

10.7.2016 10:26
Fiona.Praha

XXX.XXX.169.194

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, to já taky ne, ale stejně to tak nějak vyplyne ze situace

no jo, to jsou potom takové ty kecy "slušný veterinář to udělá zadarmo", jenže to znamená, že materiál koupím ze svýho, víme?

V krámě Vám slušná prodavačka taky dá nákup zadarmo, ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 10:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
No jasně - vždyť slušný autoservis Vám taky přece opraví auto zadarmo, né...?

Náhodou, já mám výbornýho servisáka. dobře, úplně za nula korun to bývá fakt málokdy, ale když pak člověk slyší, kolik lidi platí jinde... nemůžu si stěžovat.

no, jenže málokdo si domů tahá nepojízdná auta, co najde někde v příkopu u cesty

Neregistrovaný uživatel

10.7.2016 10:34
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Náhodou, já mám výbornýho servisáka. dobře, úplně za nula korun to bývá fakt málokdy, ale když pak člověk slyší, kolik lidi platí jinde... nemůžu si stěžovat.

no, jenže málokdo si domů tahá nepojízdná auta, co najde někde v příkopu u cesty

Tak ta "auta z příkopu u cesty" bych ještě pochopila, horší je když si ty "křápy" lidi nakoupí kdoví kde, a pak se hrozně diví, že to "nejede", a vet chce ještě peníze...

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 10:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak ta "auta z příkopu u cesty" bych ještě pochopila, horší je když si ty "křápy" lidi nakoupí kdoví kde, a pak se hrozně diví, že to "nejede", a vet chce ještě peníze...

Tak tady už jsem se naučila být přísná. koupil sis to, tak plať.

ale příkopový materiál, ten mě zásobuje. a nejhorší na tom je, že mi to prostě nedá a každý den žiju s vědomím, že když narazím na něco v příkopu, bude to doma, a bude úplně jedno, kolik to bude stát (jakože i hodně) a bude úplně jedno, že volné peníze prostě nejsou (tak se nekoupí něco jiného, no).

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 10:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Na králíky moc nejsem, spíš přes koně a ti modří nejsou, ani náhodou.
Našla jsem jednu dogu, nejen modrou, ale i óbrovskou

Okamžitě se mi vybavil ten pes naskakující na babičku z jiné diskuze smajlík

10.7.2016 11:57
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Okamžitě se mi vybavil ten pes naskakující na babičku z jiné diskuze smajlík

Pokud by na babičku naskakoval takový dog (jak je samec od dogy?) tak už by nebylo o čem psát.
To by nejspíš babička nerozchodila

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 13:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A to máte ještě nějak málo, ne? Pro 2 cca 50kg pejsky. Já dám za toho svého ročně 30tis a to váží jen 36kg.

No právě proto jsem psala o schodku v rozpočtu...těch 26 tis. je hlavní krmení večer (my ještě snídáme a svačinujeme, ale to jeděj pesani s námi, tak to ani nepočítám) pak poplatek za psy a očkování...nějaký pipety na klíšťata a to co jim nakoupim okolo raději nepočítám...už takhle vypadám ve svém okolí jako blázen...takže si nechávám tu iluzi "nízkého rozpočtu"

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 13:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, to já taky ne, ale stejně to tak nějak vyplyne ze situace

no jo, to jsou potom takové ty kecy "slušný veterinář to udělá zadarmo", jenže to znamená, že materiál koupím ze svýho, víme?

Co vyplyne ze situace?

Nerozumím proč tu rozebíráte že má někdo kecy že slušný veterinář něco udělá zadarmo?
Na co je to vůbec narážka nechápu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 13:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co vyplyne ze situace?

Nerozumím proč tu rozebíráte že má někdo kecy že slušný veterinář něco udělá zadarmo?
Na co je to vůbec narážka nechápu.

No, já jsem veterinář.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 13:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No právě proto jsem psala o schodku v rozpočtu...těch 26 tis. je hlavní krmení večer (my ještě snídáme a svačinujeme, ale to jeděj pesani s námi, tak to ani nepočítám) pak poplatek za psy a očkování...nějaký pipety na klíšťata a to co jim nakoupim okolo raději nepočítám...už takhle vypadám ve svém okolí jako blázen...takže si nechávám tu iluzi "nízkého rozpočtu"

Jo takhle. Tak to já mám v těch 2500kč měsíčně započítané vše. Krmení, pamlsky, pipety, koprologické vyšetření, očkování, ... akorát dárky k narozeninám a vánocům nepočítám a poplatek obci taky ne, ale to jsou jenom 2 stovky. A samozřejmě nečekané výdaje na veterině. Jinak u nás se snídá a večeři, přes den různě pamlsky, občas ke svačině ovocný salát.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 13:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No, já jsem veterinář.

A proto musíte mít hned takové narážky? Představte si že všichni lidi nejsou stejní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 15:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A proto musíte mít hned takové narážky? Představte si že všichni lidi nejsou stejní.

Potrefená husa se ozvala?

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 15:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo takhle. Tak to já mám v těch 2500kč měsíčně započítané vše. Krmení, pamlsky, pipety, koprologické vyšetření, očkování, ... akorát dárky k narozeninám a vánocům nepočítám a poplatek obci taky ne, ale to jsou jenom 2 stovky. A samozřejmě nečekané výdaje na veterině. Jinak u nás se snídá a večeři, přes den různě pamlsky, občas ke svačině ovocný salát.

Pro mě by to bylo těžký počítat, dělám pesanům domácí paštiky, ráno s náma snídaj třeba vajíčka, nebo chleba s máslem a se sýrem, někdy ovesná kaše, někdy krupičná, k svačině různě, někdy ovoce, někdy maso, někdy tvaroh...no a kde jsou oleje, kvasnice, kolagen, biotin...
No a můj manžel si myslí, že se s jídlem pro psy vejdu do tisícovky měsíčně

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 15:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Potrefená husa se ozvala?

Prosím? Co mě urážíte? Nic jsem vám neudělala.

10.7.2016 15:43
balisek

XXX.XXX.131.211

mouse napsal(a):
Já mám modrého psa. Je to vlasně spíš šedá barva, ale v PP má psaný: modrý s bílými znaky.
U chrtů je tohle zbarvení běžné.

Mohu se zeptat, zda je to whippet? Vždy jsem chtěla "modráka", ale nějak se nepoštěstilo...

Neregistrovaný uživatel

10.7.2016 17:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228

balisek napsal(a):
Mohu se zeptat, zda je to whippet? Vždy jsem chtěla "modráka", ale nějak se nepoštěstilo...

Myslím, že je to italák;-).

10.7.2016 18:07
mouse

XXX.XXX.169.221

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Myslím, že je to italák;-).

Ne, ne, je to vipet.
Ale moc jich není, za rok, co ho máme, jsem potkala jenom jednoho modrýho, byla to fenka, nejspíš z dostihový linie, jelikož jsem ji viděla dvakrát na dostihách. I na klubový výstavě, kde bylo 60 psů, byl jediný.
Tady snad bude vidět líp, že je to vipet. Fotka ze včerejšího coursingu.

10.7.2016 18:22
balisek

XXX.XXX.131.211

Krásný! Já modrého dlouho neúspěšně sháněla, nakonec zůstalo u isabely a zlaté.

10.7.2016 18:35
mouse

XXX.XXX.169.221

balisek napsal(a):
Krásný! Já modrého dlouho neúspěšně sháněla, nakonec zůstalo u isabely a zlaté.

Díky. Já měla štěstí. Modrá byla jeho babička a strašně se mi ta barva líbila. Byla jsem domluvená s kamarádkou, že si z jejího vrhu vezmu psa. Nakonec se narodilo pět fen a jeden pes, takže volba byla jasná, ať by měl jakoukoliv barvu. Jinak modrej byl sám, jeho ségry maj jiný zbarvení. smajlík

10.7.2016 19:27
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

No ty vado toho bychom prohnali.
Je moc hezký. A takovou barvu jsem ani já neviděl.

10.7.2016 21:15
mouse

XXX.XXX.169.221

Aliens_II napsal(a):
No ty vado toho bychom prohnali.
Je moc hezký. A takovou barvu jsem ani já neviděl.

No, potřeboval by tady nějakýho chrťouše na běhání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.7.2016 21:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

balisek napsal(a):
Krásný! Já modrého dlouho neúspěšně sháněla, nakonec zůstalo u isabely a zlaté.

Kamarádka má modráka jen s miniaturním bílým znakem na hrudníku, nádhera. Ale import.

Bazz

12.7.2016 23:18
Bazz

XXX.XXX.178.61

Můžu se zeptat co říkáte na množení Biewer Yorka. U nás plemeno neuznané, ale hojně nabízené s pp i bez pp. Kdysi mi někdo řekl, že to jsou stejně všichni voříšci. Děkuji Bazz.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.7.2016 23:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bazz napsal(a):
Můžu se zeptat co říkáte na množení Biewer Yorka. U nás plemeno neuznané, ale hojně nabízené s pp i bez pp. Kdysi mi někdo řekl, že to jsou stejně všichni voříšci. Děkuji Bazz.

Na Slovensku chován pod FCI a je to jen york s líbivější barvičkou. Bez papírů to kříženec je.

13.7.2016 08:24
samain

XXX.XXX.4.12

cone napsal(a):
Máte představu od kolika chovaných jedinců (bez pp) se chov považuje za "množírnu psů"? Rád bych ale nějaký odhad reálnější, z vaší praxe, ne bonmoty typu "máš dvě ruce na hlazení, tak jen dva psy" a pod.
díky za info k zadání.

Bez PP? Jedna nakrytá fena.

13.7.2016 08:51
Žaneta kocková

XXX.XXX.80.138

Bazz napsal(a):
Můžu se zeptat co říkáte na množení Biewer Yorka. U nás plemeno neuznané, ale hojně nabízené s pp i bez pp. Kdysi mi někdo řekl, že to jsou stejně všichni voříšci. Děkuji Bazz.

Pokud to někdo chová tak, jak se nové, vznikající (neuznané) plemeno má chovat, je to chov. Byť tedy jde o plemeno vzniklé přikřížením jiného plemene. Bohužel většina těch, co produkují Biewer Yorky, jsou spíš množitelé, kterým jde o to utržit nějaký ten peníz na "raritě".

13.7.2016 11:03
Zrzavci

XXX.XXX.65.169

cone napsal(a):
Máte představu od kolika chovaných jedinců (bez pp) se chov považuje za "množírnu psů"? Rád bych ale nějaký odhad reálnější, z vaší praxe, ne bonmoty typu "máš dvě ruce na hlazení, tak jen dva psy" a pod.
díky za info k zadání.

Je množírna, kdy desítky psů jsou namačkání v klecích, žijí ve výkalech, bez pohybu, světla, ve smradu, někde v bývalým kravínu a sekají se jen štěňata. Bez PP
Je množírna, kdy pár psíků žije v rodinném domku na dvoře a sekají se jen štěňata. Bez PP
Je množírna, kdy psi žijí v kotcích, čistých, sem tam se ven dostanou. Je jich víc než těch pár psíků na tom dvorku ale míň než ta desítka psů z kravína, ale sekají se jen štěňata-bez ohledu na zdraví, povahu a budoucnost plemene. S PP.
To všechno je množírna. Můžete si vybrat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.7.2016 11:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Žaneta kocková napsal(a):
Pokud to někdo chová tak, jak se nové, vznikající (neuznané) plemeno má chovat, je to chov. Byť tedy jde o plemeno vzniklé přikřížením jiného plemene. Bohužel většina těch, co produkují Biewer Yorky, jsou spíš množitelé, kterým jde o to utržit nějaký ten peníz na "raritě".

Není přikřížené nic, je to pruhovaný york vzniklý spojením dvou blbě barevných yorků. To, co dělají jiní, bez papírů, množitelé apod., to cross jsou, biewer ne.

Se narodily jinak barevní yorci a dostali tohle jméno, líbili se, tak se začlo chovat schválně, prý půvab, no přeloženo prachy. Stejně jako se dělají modří amstafové, např.
Německo, Biewerovi, leden 1984. Žádné jiné plemeno v tom není.

Ale. Musí se vědět kde koupit.

13.7.2016 12:08
balisek

XXX.XXX.131.211

Nejsem odborník na jorky, ale kdysi jsem četla, že u jorka bez příkřížení jiného plemene biewer zbarvení není možné - jednoduše na to nemá geny.

Je fakt, že jsem ještě neviděla biewra, jehož srst by dosahoval kvalit standardně zbarveného jorkšíra. Má jinou strukturu, je taková polétavější, nedorůstá do maximální délky...

Stejně jako tolik jiných věcí na světě, ani psí plemena nejsou neměnná. Pod vlivem módy se bude posouvat vzhled existujících plemen, vznikat nové barevné variety nebo úplně nová plemena. Pokud však jejich tvůrci mají nějakou konkrétní vizi a vědí co dělají a trpělivě kráčejí ke svému cíli, nevidím důvod se těmto "novinkám" bránit...

Vadí mi akorát ty neustálené "rychlokvašky", kde se k existujícímu plemeni narychlo připrskne něco jiného a hned je z toho vzácné, exkluzivní a šíleně drahé plemeno (nebo se rovnou vyrobí kříženec jako jsou všichni ti pugly a šmugly).

13.7.2016 12:13
bilusik

XXX.XXX.168.4

balisek napsal(a):
Nejsem odborník na jorky, ale kdysi jsem četla, že u jorka bez příkřížení jiného plemene biewer zbarvení není možné - jednoduše na to nemá geny.

Je fakt, že jsem ještě neviděla biewra, jehož srst by dosahoval kvalit standardně zbarveného jorkšíra. Má jinou strukturu, je taková polétavější, nedorůstá do maximální délky...

Stejně jako tolik jiných věcí na světě, ani psí plemena nejsou neměnná. Pod vlivem módy se bude posouvat vzhled existujících plemen, vznikat nové barevné variety nebo úplně nová plemena. Pokud však jejich tvůrci mají nějakou konkrétní vizi a vědí co dělají a trpělivě kráčejí ke svému cíli, nevidím důvod se těmto "novinkám" bránit...

Vadí mi akorát ty neustálené "rychlokvašky", kde se k existujícímu plemeni narychlo připrskne něco jiného a hned je z toho vzácné, exkluzivní a šíleně drahé plemeno (nebo se rovnou vyrobí kříženec jako jsou všichni ti pugly a šmugly).

Souhlasím, také si myslím, že je tam přikříženo i něco jiného - kvůli barvě, velikosti i kvůli zcela jiné a kratší srsti. Takže Biewer je kříženec - vznikl křížením yorka s jiným plemenem.

Přidejte reakci

Přidat smajlík