Novas10

XXX.XXX.129.112
Dobrý den, vcera jsme si privezli 9ti tydenni stenatko jezevcika dlouhosrsteho trpasliciho. Je bez PP. Rodice byli s PP. Fenka ma hnede ocicka, jen v jednom ocicku ma malinke modre zabarveni. Pani rikala ze se to u jezevciku obcas vyskytuje a ze to neni zadna vada. Radeji se ptam jestli je toto normalni.
Dekuji za odpovedi.
Http://jezevcici.wwwstranky.cz/standard-fci.php
Nevím jestli jsem četla dobře, ale o modré barvě není ani vidu ani slechu. Bude tam někde přikřížený merle pes, proto modrá barva. Podle mě. Nejsem odborník. Podle mě to normální není a psi nejspíš nebyli uchovnění a je otázka, jestli uvedení psi byli rodiče vašeho pejska.
Novas10

XXX.XXX.209.69
Jezevcik ma zabarveni red merle. Ted jsem jeste chvili patral a pravdepodobne se tedy jedna o merle eyes (dle fotek na google). Nekteri jeji sourozenci meli i zabarveni blue merle. Tak to bude asi ono. Merle eyes neni zadna vada ne?
Uživatel s deaktivovaným účtem

Až půjdete na očkování, tak upozorněte, že je to merle bez PP a nechte ho pořádně zkontrolovat.
Žádné merle ve standardu není, takže je to problém. Možná u vás s malým flíčkem žádný zdravotní problém neobjevíte, možná ano. A silně pochybuji, že rodiče byli PP. Nicméně nechci tu rozpoutat zase nějakou debatu. Doma jsme měli taky křížence jezevčíka, ale ve standard barvách. Modrá barva k jezevčíkovi prostě nepatří. Určitě ho máte rádi i s modrým očkem , takže v tom pokračujte a buďte spokojení.
Hlavně aby štěně nebylo double merle což někteří chovatelé bez PP bohužel produkují. U psů s PP je takové spojení kvůli zdravotním rizikům zakázané.
U merle zbarvených psů mohou být obě oči modré, obě hnědé, jedno oko modré a jedno hnědé, nebo oči "strakaté" - tzv. klínky v oku - část oka hnědá a část modrá, nebo oko hnědé (modré) a v něm jen kousíček modré (hnědé) což bude nejspíš případ Vašeho štěněte.
To by Vás mělo trápit ale nejmíň. To je jen "kosmetická vada". Vaše štěně může být slepé, hluché...

lev
napsal(a):