Ahoj, mám labradora holku 1,5 roku. Co se týká povelů sedni, lehni, pac, hlas, zůstaň tak vše na 90%. přivolání na poli bez ostatních psů bez problémů, za srnou se ohledne, ale na druhé zavolání běží ke mě. Horší je to s cizími pejsky, ¨. Na volno ji pouštím, když opravdu nikde žádný pes není, to by neposlechla, ale dá se tomu vyvarovat. Horší problém máme, když ji vedu na vodítku a mam ji co udržet, když kolem prochází pes nebo štěká za plotem. Mám co dělat ji udržet. Pamlsky ty nepomáhají, ani maso, která jsme zkoušeli na cvičáku. Prosím jak ji to odnaučit, jediné co trochu zabírá je klacek, ale nechci přes tresty. Prosím o radu jak nejlépe psa motivovat, aby si nevšímal ostatních psů.
Ahoj, máme stejný problém, mám také 1,5 roku starého labíse, řešíme to už přibližně 3/4 roku, možná déle. A řekla bych, že pokroky děláme, ale pomalu, asi to bude tím, že jsem stále začátečník a učím se za pochodu. Takže motivátor - pro vás klacek. Je potřeba si se psem co nejvíce hrát, než třeba pustíte svého hrát. U nás máme povel čekej, ke mně nemáme šanci, nespustí že psa oči, ale čekej nám zatím stačí. Což jsme učili nejdříve na vodítku, pak na stopovacce, pak na stopce u psa, pak na volno atd.. Odměna je i hra se psem, ale nejprve si hrajeme spolu, odvolávám na hračku až když vím, že přijde, odvolání ze hry máme už konečně tak na 90%, odvolávala jsem tak, že jsem běžela jiným směrem, třeba s tím klackem. A řeknu, tak jdeme. Mezi hrou se psem chci aby mě vnímal, takže hračky, popřípadě procvičim nějaký povel a pustím hrát. Nějaký ke mně v přítomnosti psa ani nezkouším, kvůli tomu jsem si ho hodně pokazila, takže máme čekej apod..