Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
8.11.2017 19:45
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

Sice má člověk načteno a prodebatováno s lidmi hodně, ale zeptám se i tady.Víc hlav, víc ví a poradí.Budeme pořizovat štěně nyní na zimu.Jaký názor máte na to, aby bylo do jara doma s možností vyběhnout ven a pak by šlo do kotce se zateplenou boudou, nebo vy, kteří již máte zkušenosti jako chovatelé jste to udělali jinak?Hned do kotce ven?Mě se to zdá brutální pro prcka, takže si myslím, že do jara by měl být doma a pravidelně se venčit apod.a pak by šel ven, kde by potom i zůstal.Nebude samo, jsem 24/7 doma.Jde mi o to, že je to přeci jen štěně i když pastevec.Čím nejlépe krmit-barfujete někdo SAO?Mě to přijde přehnané.Kvalitní granule pro obří plemeno mi přijdou vhodné, plus nějaké další doplňky-tvaroh, vejce, minerály sypké apod.Slyšela jsem a četla spoustu názorů, které se ovšem dosti lišily a jsem občas zmatená.Tudíž budu ráda za rady i pro další vývoj a výchovu do budoucna-i když mají svou hlavu-přímo od majitelů, kteří mají nejvíce zkušeností.Velmi děkuji a prosím všechny přispěvatele, aby se drželi vlákna, nerada bych četla jako v jiných vláknech příspěvky, které se vlákna netýkaly a pouze měli dotyční potřebu ventilovat pouze svou pravdu z jiné dimenze netýkající se vlákna.Děkuji všem

8.11.2017 21:01
dadu

XXX.XXX.61.94

Měla jsem sice šarplanince, ale je to též pastevec. Byl podzimní, takže první zimu "vegetil" ve verandě, další už venku smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2017 21:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Známý, co si taky pořizoval saoška na zimu ho měl doma...dokonce s nima spal v posteli, vegetil na gauči...pak postupně sám trávil víc a víc času venku...teď už jde většinou domu jen na návštěvu a...pobude a pak zase tradá ven...

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2017 07:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Hned do kotce ven?Mě se to zdá brutální pro prcka, takže si myslím, že do jara by měl být doma a pravidelně se venčit apod.a pak by šel ven, kde by potom i zůstal.Nebude samo, jsem 24/7 doma.Jde mi o to, že je to přeci jen štěně i když pastevec"

Rozdíl mezi pastevcem na pána navázaným a nenavázaným může činit třeba až plastiku obličeje ...rozhodně doma, ať si vstřebá všechny jako členy SVÉ smečky, ven se poté přestěhuje přirozeně a rád, aby mohl mít VŠE pod kontrolou...a když se s ním budeš muchlovat v té posteli, tak ho naučíš, že se mu třeba může šťourat do oušek, zvedat tlapičky, prohrábnout srst hrablem, že "pusť" je fajn povel, jako i ty další, co se naučíte...

"i když mají svou hlavu"
no, a právě to důkladné navázání ti pomůže se s tou jeho hlavou domluvit

"barfujete někdo SAO?Mě to přijde přehnané.Kvalitní granule pro obří plemeno mi přijdou vhodné, plus nějaké další doplňky-tvaroh, vejce, minerály sypké apod.Slyšela jsem a četla spoustu názorů, které se ovšem dosti lišily a jsem občas zmatená"
no, hlavní názor bude mít stejně pes...Pokud ti granule přestane žrát (u nás se stalo), jakože úplně, tak bude vybráno. Jenom je třeba si uvědomit, že pastevci mají menší příjem (ale třeba budeš mít otesánka), o to musí být ta strava kvalitnější...respektive, hlídej si první známky růstových problémů, které řeknou, že strava a tělo nejsou v souladu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2017 08:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Brali jsme si Saoška v září a vůbec mě nenapadlo nechávat ho hned venku. Byl to takový maličký medvídek, zvyklý na boudu se spoustou sourozenců, mámu, svoje jistoty... Takže putoval do mé postele Jak roste, přestává ho postel bavit a začal ho bavit venek. Takže teď půl noci zůstává venku, pak si štěkne a jde ke mně pod postel. Pracuju doma, takže jsem s ním furt a sleduju, jak se pomaličku přeorientovává z "uvnitř" na "venku". Většinou leží na trávě a kouká, třeba několik hodin. Otevřu dveře, zeptám se ho, jestli nechce domů, on po mně hodí pohled jako že neeee, tak zase zavřu a jdu si po svým Takže krom původní práce jsem ještě získala funkci vrátného pro psa a dva kocoury
Když je doma, tak chodí se mnou po baráku, když jsem v kanclu, leží v kanclu, když jsem v kuchyni, je se mnou v kuchyni...Když jsem na zahradě, tak mi nadšeně pomáhá (do blázince)
Teď mu jsou 4 měsíce, žere syrové maso i granule (Brit Care, ty mu jedou hodně). Ale větší kousky syrového masa mu nemá smysl dávat, protože je jen odvleče ven, ožužle, oválí v hlíně, dvakrát se je snaží zasadit po keř a pak je nechá bejt.
Za kuřecí srdíčka se naučil sednout a dát pac
Kupuju v masopropsy.com. K tomu dostane vajíčko, tvaroh, zeleninu atd...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 07:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ahoj vespolek. Mám dotaz na majitele pastevců: chodím s naším 4,5měs Saoškem na vycházky, do polí, do lesa. Když procházíme vesnicí, je na vodítku, pak běhá volně. Ale ač by mohl běžet támhle a semhle, motá se pořád okolo mne, v dosahu pár metrů. Neustále se ohlíží a když se zastavím, zastaví se také a čeká. Když je pár metrů pozadu a čmuchá, nikdy mu to dlouho netrvá a za chviličku už zase peláší kolem mne dopředu. Dalo by se říct, že kdybych ho celou vychajdu nekontrolovala, nic by se nestalo. Onehdá jsem musela vyřídit pracovní e-mail na mobilu, tak jsem zastavila a ťukala. Pes stál několik metrů přede mnou, po chvilce si sednul a když viděl, že hned tak nepůjdem, tak si lehnul. A ležel, dokud jsem se zase nerozešla. Tohle ho nikdo neučil. A přemýšlím, jestli je to typické chování štěněte (u mámy je bezpečno a až vyrostu, budu tě mít na háku ), nebo jestli je to chování konkrétně jeho anebo jestli se tak chovají pastevci všeobecně. Poslední možnost mi přijde nejlogičtější, protože proč by šel pes, když pasák a stádo stojí...
Ale nevím to jistě, tak se ptám
Děkuji a přeji pěkný den

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 07:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

"A přemýšlím, jestli je to typické chování štěněte (u mámy je bezpečno a až vyrostu, budu tě mít na háku "
bych to viděla na toto

"Poslední možnost mi přijde nejlogičtější, protože proč by šel pes, když pasák a stádo stojí..."
nene, pastevec nechodí s pasákem, ale hlídá teritorium, samostatně, bez člověka

Využij toho a cíleně ho v tom podporuj (včetně výuky přivolání, i něčeho jako "jdeme spolu" - že se má šolíchat kolem tebe), že u tebe = dobře, ty jsi ta správná opora...ono se to bude hodit

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 08:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Děkuji. To chodění s pastevcem jsem myslela trochu jinak - ne uzavřenou ohradu, ale volně se pohybující stádo, které pasák a psi následují.

Využívám toho, přivolávám ho, občas měním směr, občas jdu kus zpátky... Drží se mě sám od sebe. Snad mu to vydrží co nejdéle

Když občas jdeme na vychajdu s lidmi, co mají také mladé psy (cca 5-8měs), borderka, retrívr, jezevčice, tak právěže ti psi furt někde lítají a neustále musejí být přivoláváni zpět (poslechnou, přiběhnou, ale okamžitě zase mizí v trapu). Ten můj medvěd ne, tak jsem nad tím začala přemýšlet

22.11.2017 08:17
Ruzena_Ruzova

XXX.XXX.13.98

... to s tím, že pastevec (pes) nechodí s pastevcem, ale hlídá teritorium mi příjde takové klišé. V historických dokumentech je jasně vidět, že pastevečtí psi doprovázeli stádo i při přesunu z jedné pastviny na druhou, stejně tak v případě ohrad. A celou dobu je vidět jak stádo hlídají. Aktivně na příkaz pasáka se stádem nepracují, ale odloučené kusy zahánějí zpět ke stádu.

Přes čundrování s ČHP jsem se dostala i k značné řadě lidí, co čundrovali s čuvači. To je taky pastevec, ale podle jejich vyprávění pracuje se stádem stejně. Při pasení hlídá okolí, při přesunu hlídá ovce. Popisovali to tak, že vlastně začne obíhat odloučenou ovci, dokud ovce neběží směrem ke stádu. U lidského stáda (banda čundráků) se to projevovalo stejně, jak se někdo coural, čuvač se pro něj vracel a snažil se ho donutit jít rychleji. Můj kříženec 50 % čuvač x vlčákorotvajlerolabrador a něco víc... to dělá taky. Problém nastává, když mi takhle shání malé dítě v rozběhu.

22.11.2017 08:35
Ruzena_Ruzova

XXX.XXX.13.98

To Pauza: hlídání si paničky/páníčka je teď hodně dáno věkem. Až se rozkouká a osmělí bude ten kruh větší. Všichni moji polopastevci (ČHP i ten současný vořech) to dělali úplně stejně. Takové to hlídání si psovoda jsem podporovala cílenou schovávačkou nebo změnou směru chůze, když pes nabral směr a více vzdálil. U posledního psa, teď je mu necelý rok (odhadem) jsem třeba schovávanou udělala cca pětkrát a teď už ten poloměr vzdálení se má + - stejný a v přijatelné vzdálenosti. V přírodě je to jednodušší, tak ten strach z odloučení/ztráty psovoda je silnější. Ve městě už to má trochu víc na háku... jako nalezenec asi předpokládá, že když si ho vzal někdo jednou... tak podruhý to taky asi výjde.

Co se týče přivolání. Hodně mých známých se SAO říká, že v dospělosti už není tak ochotný přijít, spíš se zastaví a čeká až si pro něj psovod dojde. A když už se vydají směrem k nim, tak se zastavují a stále obhlíží situaci. Nejsou to žádní začátečníci a psy mají myslím vychované dobře. Tím neříkám se na přivolání vykašlat, samozřejmě podporovat a využívat teď štěněcí závislosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 08:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

"... to s tím, že pastevec (pes) nechodí s pastevcem, ale hlídá teritorium mi příjde takové klišé. V historických dokumentech je jasně vidět, že pastevečtí psi doprovázeli stádo i při přesunu z jedné pastviny na druhou, stejně tak v případě ohrad. A celou dobu je vidět jak stádo hlídají. Aktivně na příkaz pasáka se stádem nepracují, ale odloučené kusy zahánějí zpět ke stádu. "

Samozřejmě že se pohybují se stádem! Ale s člověkem primárně nespolupracují a nedoprovázejí jej...žádné klišé, jenom spíše nepochopení oné teritoriality

čuvač není čistý pastevec, je to takový hybrid mezi pastevcem a ovčákem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.11.2017 08:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Co se týče přivolání. Hodně mých známých se SAO říká, že v dospělosti už není tak ochotný přijít, spíš se zastaví a čeká až si pro něj psovod dojde. A když už se vydají směrem k nim, tak se zastavují a stále obhlíží situaci. "

logicky, a proto je u pastevce VELMI vhodné do reflexu vypilovat povel "stůj" (u nás povel č.1), nechť mu nebereš tu kontrolu nad okolím, ale zároveň máš možnost ho na dálku zastavit...

22.11.2017 09:36
Ruzena_Ruzova

XXX.XXX.13.98

"hybrid" ... takže vlastně můj vořech je ultrahybrid ... ne fakt mě to rozveselilo... místo zvolání "ty blbe" - když dělá nějaký šaškárny... třeba to lustrování odložených kafí při nácviku "volno"... to se fakt na něj člověk nemůže zlobit... budu volat "ty hybride!"

24.11.2017 21:54
b.k

XXX.XXX.214.66

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Co se týče přivolání. Hodně mých známých se SAO říká, že v dospělosti už není tak ochotný přijít, spíš se zastaví a čeká až si pro něj psovod dojde. A když už se vydají směrem k nim, tak se zastavují a stále obhlíží situaci. "

logicky, a proto je u pastevce VELMI vhodné do reflexu vypilovat povel "stůj" (u nás povel č.1), nechť mu nebereš tu kontrolu nad okolím, ale zároveň máš možnost ho na dálku zastavit...

To je pravda, taky máme spíš povel "stůj, počkej " a na přivolání "honéém" a fungujem..
Nicméně pes se příliš nevzdaluje, víckrát zastaví on mě než naopak..
Když byl mladší a "odkráčel" si po svém tak jsem se mu taky schovala...ovšem jaké bylo moje překvapení, že si stejně nejdřív ověřil co potřeboval a pak mě fakt nehledal, nýbrž přesně věděl v kterém " keři" se schovávám a prostě přišel fakt z výrazem "co jako nacvičuješ"...

Mě přijde soužití s pastevcem naprosto bezproblémové
Ano je to svéráz, ale pořád je to pes ne žádná nezvládnutelná bestie..

24.11.2017 22:33
luuuca

XXX.XXX.35.245

Já vím, že je to úplně mimo mísu teď, ale přijde mi, že se poslední dobou se SAO roztrhnul pytel. Můžu se zeptat čím tolik lidí oslovil? :) Kromě toho, že teda krásně vypadá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.11.2017 10:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

luuuca napsal(a):
Já vím, že je to úplně mimo mísu teď, ale přijde mi, že se poslední dobou se SAO roztrhnul pytel. Můžu se zeptat čím tolik lidí oslovil? :) Kromě toho, že teda krásně vypadá.

Pro mě teda vzhledově top ten není...ale ta úžasná povaha (pro mě), která koresponduje naprosto přesně s tím, co si v mém případě představuju jako ideální soužití se psem...

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.11.2017 12:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

A ten pocit máš z čeho? Potkáváš jich víc venku? Nebo čteš o nich víc na Ifauně? :) Ona ta diskuze může hodně zavádět, založí se během 1 měsíce 3 témata o SAO a už to vypadá, že skoro nemůžeš otevřít konzervu s hráškem, aby z ní nevyskočil SAO ;) A navíc do těch diskusí přispívají majitelů pastevců obecně, nikoli pouze středoasiatů.
V mém širokém okolí nebyl a ani nepřibyl žádný, krom teda toho našeho, při venčení se mne každý (fakt každý) ptá, co to je za rasu, vůbec ho neznají, nikdy ho neviděli...

25.11.2017 13:10
dark

XXX.XXX.244.143

Ja se zrovna pred mesicem s pritelem dohodla, ze jednim nasim psem v budoucnu bude urcite SAO a najednou jsou tu 3 diskuze. Jsem za to rada, muzeme si nacist vice zkusenosti. Dekuji vsem

25.11.2017 13:27
luuuca

XXX.XXX.10.197

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ten pocit máš z čeho? Potkáváš jich víc venku? Nebo čteš o nich víc na Ifauně? :) Ona ta diskuze může hodně zavádět, založí se během 1 měsíce 3 témata o SAO a už to vypadá, že skoro nemůžeš otevřít konzervu s hráškem, aby z ní nevyskočil SAO ;) A navíc do těch diskusí přispívají majitelů pastevců obecně, nikoli pouze středoasiatů.
V mém širokém okolí nebyl a ani nepřibyl žádný, krom teda toho našeho, při venčení se mne každý (fakt každý) ptá, co to je za rasu, vůbec ho neznají, nikdy ho neviděli...

Právě, že i venku jich potkávám víc..Jsem takový ten otravný člověk, který si vždy povídá s páníčky, když venčí psa :D Takže o nových psiskách v okolí celkem vím, dřív jsem o tomhle plemeni ani netušila. No a teď i všechny diskuze se SAO se přidali.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.11.2017 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ten pocit máš z čeho? Potkáváš jich víc venku? Nebo čteš o nich víc na Ifauně? :) Ona ta diskuze může hodně zavádět, založí se během 1 měsíce 3 témata o SAO a už to vypadá, že skoro nemůžeš otevřít konzervu s hráškem, aby z ní nevyskočil SAO ;) A navíc do těch diskusí přispívají majitelů pastevců obecně, nikoli pouze středoasiatů.
V mém širokém okolí nebyl a ani nepřibyl žádný, krom teda toho našeho, při venčení se mne každý (fakt každý) ptá, co to je za rasu, vůbec ho neznají, nikdy ho neviděli...

Samozřejmě jich neznám stovky...osobně pět a vzhledem k tomu, že už jich je opravdu víc než bylo v minulosti a mě ti psi opravdu zajímají, takže jakmile poznám někoho, kdo středoasijce má, tak si prostě s majiteli-pokud jsou ochotni popovídám...zatím na každém bylo vidět, že o svém sao mluví rád a s láskou...prostě napsaný standard je hezký, ale pro mě není nad osobní zkušenost majitelů...

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.11.2017 13:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale já proti tomu kolik jich kdo zná nebo nezná vůbec nic nemám Jen vím, že když se o něco začnu zajímat, najednou si všímám, kolik toho je Věřím, že středoasiatů přibývá, protože přibývá všeho, co tu dřív nebylo, nejen
Bohužel se mi prozatím nepodařilo mluvit naživo s dalším majitelem Saoška

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.11.2017 14:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale já proti tomu kolik jich kdo zná nebo nezná vůbec nic nemám Jen vím, že když se o něco začnu zajímat, najednou si všímám, kolik toho je Věřím, že středoasiatů přibývá, protože přibývá všeho, co tu dřív nebylo, nejen
Bohužel se mi prozatím nepodařilo mluvit naživo s dalším majitelem Saoška

No vidíte a já jen u veterináře v Žatci...kam jsem jela několikrát s kamarádkou, protože jela s rotvičkou a s kočkou zároveň...a 3x jsme tam narazily na saošky...2x štěndo,1x dospělec...
Ve vesnici kousek od nás jich mají 5...2x jsem viděla už i u nás ve městě a několikrát mi už přišli i do krámu zákazníci, kteří sao mají...ale je to fakt až posledních pár let...

25.11.2017 15:19
luuuca

XXX.XXX.10.197

Jo, já taky nic neříám..jen mě zajímalo čím je to plemeno takové araktivní. Nechtěla jsem tím jakkoli urazit lidi co si jej pořizují. Nemám nic proti žádné rase, jen mě to zajímalo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2017 13:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ahoj všem, Ovčarkám zvlášť
Mám velkou radost, protože jsme byli na kontrolním odběru krve a výsledky dopadly skvěle, pejsek je ve výborné formě vzhledově, pohybově i vnitřně, není ani tlustý ani hubený Dostali jsme pochvalu Jsme už pár týdnů pouze na mase, přílohách a zelenině a v necelých 5 měsících váží 35Kg, takže jsem chtěla mít jistotu, že je vše v pořádku. A je, jupí Holt jeho rodiče i prarodiče byli mohutní, tak bude taky...

Tuhle mi synátor povídá, že ten aspik je dobrý, ale málo ochucený Samozřejmě to byly rozvařené nožky bez kostí se zeleninou, pro psa

2.12.2017 11:39
dark

XXX.XXX.244.143

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ahoj všem, Ovčarkám zvlášť
Mám velkou radost, protože jsme byli na kontrolním odběru krve a výsledky dopadly skvěle, pejsek je ve výborné formě vzhledově, pohybově i vnitřně, není ani tlustý ani hubený Dostali jsme pochvalu Jsme už pár týdnů pouze na mase, přílohách a zelenině a v necelých 5 měsících váží 35Kg, takže jsem chtěla mít jistotu, že je vše v pořádku. A je, jupí Holt jeho rodiče i prarodiče byli mohutní, tak bude taky...

Tuhle mi synátor povídá, že ten aspik je dobrý, ale málo ochucený Samozřejmě to byly rozvařené nožky bez kostí se zeleninou, pro psa

Hodte sem fotku

2.12.2017 12:01
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ahoj všem, Ovčarkám zvlášť
Mám velkou radost, protože jsme byli na kontrolním odběru krve a výsledky dopadly skvěle, pejsek je ve výborné formě vzhledově, pohybově i vnitřně, není ani tlustý ani hubený Dostali jsme pochvalu Jsme už pár týdnů pouze na mase, přílohách a zelenině a v necelých 5 měsících váží 35Kg, takže jsem chtěla mít jistotu, že je vše v pořádku. A je, jupí Holt jeho rodiče i prarodiče byli mohutní, tak bude taky...

Tuhle mi synátor povídá, že ten aspik je dobrý, ale málo ochucený Samozřejmě to byly rozvařené nožky bez kostí se zeleninou, pro psa

Super pochlubte se takovým krasavcem, ať mám co závidět smajlík my jedeme za pár dní si pro lásečku psí naší.
Aspik pobavil, od srdce jsem se zasmála úplně viděla reakce svého syna :-D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2017 12:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Gitule.vrtule: "Takový" krasavec je to pro nás, pro jiného vůbec nemusí být . Znáte to přísloví "Všichni pejskaři si myslí, že mají nejlepšího psa na světě. A nikdo z nich se nemýlí". Držím Vám pěsti Už máte jasno i na konkrétního prcka?

2.12.2017 12:51
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Gitule.vrtule: "Takový" krasavec je to pro nás, pro jiného vůbec nemusí být . Znáte to přísloví "Všichni pejskaři si myslí, že mají nejlepšího psa na světě. A nikdo z nich se nemýlí". Držím Vám pěsti Už máte jasno i na konkrétního prcka?

Já mám ráda všechna zvířata.A máte pravdu, každý pejskař má nejkrásnějšího a nejlepšího psa na světě a proč?Protože je milujeme přeci.-) Jinak to ani nejde
Ano máme jasno i na konkrétního prcka, byli jsme se u chovatele podívat, i když to bylo 200km skoro.Velmi se mi líbil přístup, chování, rady a ochota odpovídat na dotazy námi položené.
Hlavně prcík se nám moc líbil a víme, do čeho jdeme, máme představu co a jak bude, upravili jsme si denní režim, protože při příchodu štěnda se musíme jako majitelé přizpůsobit i když prcík nám to načasuje přesněji sám.
Nehledě na to, že bych psa nekoupila, aniž bych viděla miminálně zázemí, kde žije, jak žije, jaká je matka, jaký je otec-pokud je též možno jej vidět namístě.
Někdo najde inzerát, pak si štěndo vyzvedne mezi vraty a pak může v budoucnu řešit nepříjemnosti, které se občas některé odhalí při návštěvě a pak je veseleji.
Navíc se mi líbí, že do budoucna nám bude chovatel poskytovat rady a spolupracovat.
Což se už moc nevidí.
A jak jsem shlédla vaše fotečky, už se nemůžu dočkat, až si prcíka přivezeme domů.

2.12.2017 14:27
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

No, prcíka...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2017 19:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

gitule vrtule napsal(a):
Já mám ráda všechna zvířata.A máte pravdu, každý pejskař má nejkrásnějšího a nejlepšího psa na světě a proč?Protože je milujeme přeci.-) Jinak to ani nejde
Ano máme jasno i na konkrétního prcka, byli jsme se u chovatele podívat, i když to bylo 200km skoro.Velmi se mi líbil přístup, chování, rady a ochota odpovídat na dotazy námi položené.
Hlavně prcík se nám moc líbil a víme, do čeho jdeme, máme představu co a jak bude, upravili jsme si denní režim, protože při příchodu štěnda se musíme jako majitelé přizpůsobit i když prcík nám to načasuje přesněji sám.
Nehledě na to, že bych psa nekoupila, aniž bych viděla miminálně zázemí, kde žije, jak žije, jaká je matka, jaký je otec-pokud je též možno jej vidět namístě.
Někdo najde inzerát, pak si štěndo vyzvedne mezi vraty a pak může v budoucnu řešit nepříjemnosti, které se občas některé odhalí při návštěvě a pak je veseleji.
Navíc se mi líbí, že do budoucna nám bude chovatel poskytovat rady a spolupracovat.
Což se už moc nevidí.
A jak jsem shlédla vaše fotečky, už se nemůžu dočkat, až si prcíka přivezeme domů.

Tak to je moc fajn
Taky jsem viděla zázemí, kde štěnda vyrůstaly. Bohužel... Protože mám od té doby výčitky, že jsem štěně narozené do královské kolébky převezla do chuďasovy chatrče Když jsem poslouchala, co psi baští, tak mi tekly sliny a některé ňamky znám jen z obrázků
Rodiče jsem viděla také... krásný zvířata, ale... hmm... velký . Ale nemohla jsem říct půl slova. Mám jedno z největších plemen koní a koček. Tak holt přítel bude mít velkýho psa .

No, Lesnížínko, on to ale opravdu je prcík, když si ho dovezeš domů

2.12.2017 19:47
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to je moc fajn
Taky jsem viděla zázemí, kde štěnda vyrůstaly. Bohužel... Protože mám od té doby výčitky, že jsem štěně narozené do královské kolébky převezla do chuďasovy chatrče Když jsem poslouchala, co psi baští, tak mi tekly sliny a některé ňamky znám jen z obrázků
Rodiče jsem viděla také... krásný zvířata, ale... hmm... velký . Ale nemohla jsem říct půl slova. Mám jedno z největších plemen koní a koček. Tak holt přítel bude mít velkýho psa .

No, Lesnížínko, on to ale opravdu je prcík, když si ho dovezeš domů

Pořád lepší, když prcík žije královsky v chu´dasově chatrči, než když žije chudě v královském zámku.

Já taky mám trochu ráda extrémy, ale člověk si musí uvědomit, zda na to má, aby se nepřecenil a neublížilo to jak jemu, tak okolí, tak zvířeti.
Už aby byl doma šmudlíček

3.12.2017 16:07
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

No, Lesnížínko, on to ale opravdu je prcík, když si ho dovezeš domů - na to by majitelé čivav měli asi jiný názor Ani náš berňucha nebyl prcík i když pro nás samozřejmě byl šmudla vykulený První týden doma

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.12.2017 18:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
No, Lesnížínko, on to ale opravdu je prcík, když si ho dovezeš domů - na to by majitelé čivav měli asi jiný názor Ani náš berňucha nebyl prcík i když pro nás samozřejmě byl šmudla vykulený První týden doma

Vždycky záleží na tom, co s čím srovnáváte Můžu srovnávat SAO a Čivavu anebo SAO v 8 týdnech a v 8 měsících Je to stejné jako se Sněžkou - ve srovnání s Řípem je to hora, ve srovnání s Mont Blancem brdek

Krásný pejsek, koukám, že Vám tak "šlapal v mlíku"

3.12.2017 18:37
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Jo, jo, Beruška byl naše zlato, je to fotka in memoriam, už dva roky není. A ještě pořád mám před očima, jak jsme ho představovali rodině, širokému příbuzenstvu, co se sešlo na Velikonoce. Takový puclíček to byl, muž ho nechtěl dát z náručí

3.12.2017 19:02
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

lesnížínka napsal(a):
Jo, jo, Beruška byl naše zlato, je to fotka in memoriam, už dva roky není. A ještě pořád mám před očima, jak jsme ho představovali rodině, širokému příbuzenstvu, co se sešlo na Velikonoce. Takový puclíček to byl, muž ho nechtěl dát z náručí

Také mám podobné krásné vzpomínky na fenku, v lednu to budou tři roky, co jí nemáme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2018 11:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ahoj lidičkové a SAOšci, jak vám to roste, chodí, hlídá?
Náš kluk přišel do puberty (bude mu 7měsíců), ale že to bude tak ze dne na den, to jsem nečekala Začal zvedat nožku, zahrabávat bobky a hlavně - ohluchnul
Když v lese potkáme člověka, už se k němu zvědavě nehrne, ale ostražitě si ho měří a někdy zabafe. V polích se zastavuje a kouká do dáli, kde se co hýbe.
Čím dál víc vyběluje, koupili jsme hnědošedé mimi a vypadá to, že z něj bude bílobéžový pes.
Nojo, už to není moje malý mimčo, už je to dospívající hoch
Co ostatní pastevečky, pastevci a pastevčata?

29.1.2018 12:59
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ahoj lidičkové a SAOšci, jak vám to roste, chodí, hlídá?
Náš kluk přišel do puberty (bude mu 7měsíců), ale že to bude tak ze dne na den, to jsem nečekala Začal zvedat nožku, zahrabávat bobky a hlavně - ohluchnul
Když v lese potkáme člověka, už se k němu zvědavě nehrne, ale ostražitě si ho měří a někdy zabafe. V polích se zastavuje a kouká do dáli, kde se co hýbe.
Čím dál víc vyběluje, koupili jsme hnědošedé mimi a vypadá to, že z něj bude bílobéžový pes.
Nojo, už to není moje malý mimčo, už je to dospívající hoch
Co ostatní pastevečky, pastevci a pastevčata?

Vy máte i slona? To za ním vypadá jako nohy slůňete...

29.1.2018 13:06
lupus4

XXX.XXX.30.127

Chudák bezuchej, to musely být ale velké zdravotní problémy a oboustranně

ještě, že se z toho dostal...bude se mu to hodit, až se bude rvát s vlky a medvědy

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2018 13:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lesnížínka: jj, socha slona, koupená mým tátou mámě pro štěstí v boji s rakovinou. Bohužel ani tak velký talisman nepomohl...

29.1.2018 13:24
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lesnížínka: jj, socha slona, koupená mým tátou mámě pro štěstí v boji s rakovinou. Bohužel ani tak velký talisman nepomohl...

Aha...tak to je mi líto

29.1.2018 13:40
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

lupus4 napsal(a):
Chudák bezuchej, to musely být ale velké zdravotní problémy a oboustranně

ještě, že se z toho dostal...bude se mu to hodit, až se bude rvát s vlky a medvědy

To by bylo, aby si čecháčci neporýpali

29.1.2018 13:56
lupus4

XXX.XXX.30.127

Kamarádovi dalo opravdu velkou práci cca před 15ti lety sehnat nezmrzačený štěně (s ušima i ocasem) NIKDY neměla ušní problémy a navíc si komunikaci neořezaným (naprosto zbytečně) tělem celý život nádherně užívala - šéfovala smečce víc jak 50ti psů...

že to kreténi řežou stále (a lidi kupujou), mě docela překvapilo

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2018 14:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

gitule vrtule napsal(a):
To by bylo, aby si čecháčci neporýpali

Nereagovat, tito lidé touží jen vyvolat hádku, aby se mohli realizovat i tam, kde nic k přispění nemají

Jak se daří mrněti?

29.1.2018 14:29
lupus4

XXX.XXX.30.127

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nereagovat, tito lidé touží jen vyvolat hádku, aby se mohli realizovat i tam, kde nic k přispění nemají

Jak se daří mrněti?

Mno, děvče nejde o žádnou hádku, (troufám si tvrdit, že znám důvěrně více SAO, než si kdy viděla, )jen jsem si dovolil "se podivit", že takové "milovnice přírody" takhle podporují zcela bezdůvodnou prasárnu... nic víc.

Jinak kamarád musel tenkrát složit celou částku za štěně (fena s PP)ještě před porodem a tvrdě vyžadovat nekupíraci, jinak by Barušce ufikli alespoň ocas.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2018 15:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Chudák bezuchej, to musely být ale velké zdravotní problémy a oboustranně

ještě, že se z toho dostal...bude se mu to hodit, až se bude rvát s vlky a medvědy

To jo...
Já bych byla ráda za ty kupírovaný ouška.
https://youtu.be/A9y6PC-Njcc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.1.2018 18:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pauza, krááásný pes, barevně moje srdcovka

29.1.2018 19:46
RRRR

XXX.XXX.12.18

lupus4 napsal(a):
Mno, děvče nejde o žádnou hádku, (troufám si tvrdit, že znám důvěrně více SAO, než si kdy viděla, )jen jsem si dovolil "se podivit", že takové "milovnice přírody" takhle podporují zcela bezdůvodnou prasárnu... nic víc.

Jinak kamarád musel tenkrát složit celou částku za štěně (fena s PP)ještě před porodem a tvrdě vyžadovat nekupíraci, jinak by Barušce ufikli alespoň ocas.

Přehnaně příkrá a vyhraněná slova, navíc ne zcela pravdivá. Ve své domovině (nejen) se pasteveckým plemenům běžně kupírují uši, a určitě to není bezdůvodně. Osvědčilo se to po staletí. A není to jenom kvůli medvědům a vlkům.
Mockrát jsem litoval, že můj KAO neměl kupírované uši, když trpěl na opakované záněty. Stálo nás to mnoho bezesných nocí, spousty peněz za všechny ty preparáty a rozličné metody léčby, které většinou pomáhaly jen na chvíli a mnohdy vůbec (těch peněz nakonec člověk lituje ze všeho nejméně), ale nejhorší bylo to zoufalé kňučení psího kamaráda dlouhé hodiny, kterému se nedalo pomoci, přestože by člověk tak moc chtěl...
Nikomu nepřeji nic zlého samozřejmě, ale tehdy bych chtěl slyšet "pana chytrého" říkat cosi o bezdůvodných prasárnách...

29.1.2018 20:18
Tedysek

XXX.XXX.1.55

RRRR napsal(a):
Přehnaně příkrá a vyhraněná slova, navíc ne zcela pravdivá. Ve své domovině (nejen) se pasteveckým plemenům běžně kupírují uši, a určitě to není bezdůvodně. Osvědčilo se to po staletí. A není to jenom kvůli medvědům a vlkům.
Mockrát jsem litoval, že můj KAO neměl kupírované uši, když trpěl na opakované záněty. Stálo nás to mnoho bezesných nocí, spousty peněz za všechny ty preparáty a rozličné metody léčby, které většinou pomáhaly jen na chvíli a mnohdy vůbec (těch peněz nakonec člověk lituje ze všeho nejméně), ale nejhorší bylo to zoufalé kňučení psího kamaráda dlouhé hodiny, kterému se nedalo pomoci, přestože by člověk tak moc chtěl...
Nikomu nepřeji nic zlého samozřejmě, ale tehdy bych chtěl slyšet "pana chytrého" říkat cosi o bezdůvodných prasárnách...

Po tom co jsem skoro dva roky řešila záněty a špínu v uších jsem s veterináři dospela k závěru, že vliv na tyhle problémy nemá skoro vůbec klopení uší (uší nahoru, dolů, kopírované), ale z drtivé většině tvar zvukovodu samotného. A pak se snadno zapaří, začne to dělat neplechu,... Za mě kupírování uší tohle řeší jen opravdu v krajním případě.

29.1.2018 20:41
lupus4

XXX.XXX.95.119

Tedysek napsal(a):
Po tom co jsem skoro dva roky řešila záněty a špínu v uších jsem s veterináři dospela k závěru, že vliv na tyhle problémy nemá skoro vůbec klopení uší (uší nahoru, dolů, kopírované), ale z drtivé většině tvar zvukovodu samotného. A pak se snadno zapaří, začne to dělat neplechu,... Za mě kupírování uší tohle řeší jen opravdu v krajním případě.

29.1.2018 21:02
saola

XXX.XXX.168.103

RRRR napsal(a):
Přehnaně příkrá a vyhraněná slova, navíc ne zcela pravdivá. Ve své domovině (nejen) se pasteveckým plemenům běžně kupírují uši, a určitě to není bezdůvodně. Osvědčilo se to po staletí. A není to jenom kvůli medvědům a vlkům.
Mockrát jsem litoval, že můj KAO neměl kupírované uši, když trpěl na opakované záněty. Stálo nás to mnoho bezesných nocí, spousty peněz za všechny ty preparáty a rozličné metody léčby, které většinou pomáhaly jen na chvíli a mnohdy vůbec (těch peněz nakonec člověk lituje ze všeho nejméně), ale nejhorší bylo to zoufalé kňučení psího kamaráda dlouhé hodiny, kterému se nedalo pomoci, přestože by člověk tak moc chtěl...
Nikomu nepřeji nic zlého samozřejmě, ale tehdy bych chtěl slyšet "pana chytrého" říkat cosi o bezdůvodných prasárnách...

No, a tady v Čechách se pro vlky a medvědy nedá vyjít z domu...jedna věc je kupírování u psa v riziku boje se šelmami na život a na smrt a druhá věc je prznění psa, aby to lahodilo oku.
+ + +
Nepochybuji o tom, že kdyby pomohlo odstranění boltce (teoreticky), jistě by vám to váš veterinář navrhl, ale obávám se, že problém je vždy ve zvukovodu a nikoliv v boltci, překlopeném přes jeho ústí.

29.1.2018 21:20
Tedysek

XXX.XXX.1.55

Můj bígl mívá v zimě (zpravidla v únoru v největších mrazech) problém se zaparenyma ušima. Právě díky zvukovodu. Upřímně Netuším co na něm má spatne a jak má vlastně vypadat, ale prostě v mraze se zahřívá a "topí" natolik, že si ty uši prostě pretopi a klopené ucho mu prostě nedovolí to odvetrat. Ale je na to jednoduchá pomoc. Dvakrát denně po 10 minutách mu masiruju uši a to preklopene takže hezky vyvetraji. :) a to bohatě stačí. Prostě důkladně pomazlit psa. A navíc jsem v nejhorším používala takovou tu síť na uši pro chrty (nechala jsem to ušít na míru ve spesl obchodě pro faraonske psy a chrty) a v té mu uši preklopila na hlavu. Vypadal strašně vtipně. ale pomohlo to lépe než troje atb! Ale huňatý pes typu pastevce nemá proč topit natolik aby se mu zvukovod pretopil. A v létě mazlit psa by neměl být problém, ne? Navíc pokud má pes zvukovod správně tvarovaný tak klopené ucho fakt nevadí. Při pohybu když se uši zvedají tak sami větrají a to bohatě stačí. Fakt bohate. S cubou jsem za víc jak 13 let nezažila jediný problém s ušima. A to je měla jako správný bígl na délku k cumaku a hezky svěšené dolů. Stačilo, že při běhání ji uši vlály.
Jako fakt Netuším proč kupirace uši za záminkou prevence lenosti páníčka by měla být uplatnovana plošně na plemeno.

29.1.2018 21:40
Terven

XXX.XXX.110.147

saola napsal(a):
No, a tady v Čechách se pro vlky a medvědy nedá vyjít z domu...jedna věc je kupírování u psa v riziku boje se šelmami na život a na smrt a druhá věc je prznění psa, aby to lahodilo oku.
+ + +
Nepochybuji o tom, že kdyby pomohlo odstranění boltce (teoreticky), jistě by vám to váš veterinář navrhl, ale obávám se, že problém je vždy ve zvukovodu a nikoliv v boltci, překlopeném přes jeho ústí.

Asi tak...já chápu, že je to tradice, ale ona tradice je třeba i obřízka nebo corrida, časy se mění, mění se i etické normy, v některých případech bych řekla chválabohu.
A chápu, že převislé uši jsou náchylnější k infekcím než stojací (taky mám psa s převislýma ušima), přesto si nemyslím, že ideálním řešením je amputace.
Opakující se záněty zvukovodů hlavně souvisí s celkovou imunitou - a on ten boltec je do jisté míry i ochrana před průnikem nečistot.

29.1.2018 21:50
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Tedysek napsal(a):
Po tom co jsem skoro dva roky řešila záněty a špínu v uších jsem s veterináři dospela k závěru, že vliv na tyhle problémy nemá skoro vůbec klopení uší (uší nahoru, dolů, kopírované), ale z drtivé většině tvar zvukovodu samotného. A pak se snadno zapaří, začne to dělat neplechu,... Za mě kupírování uší tohle řeší jen opravdu v krajním případě.

Přesně tak. Berňák má uši taky dolů(pravda, ne plácačky jako bígl ) a nikdy jsme žádné problémy s ušima neměli. Spíš je způsobuje alergie. Jinak...kupírovat bych v životě psa nenechala, vůbec si nedovedu něco, pro mne tak hrozného, představit. Mne ani nenapadlo, že má pejsa uši kupírované, já myslela, že je má stažené dozadu, protože se nerad fotí

29.1.2018 22:03
Terven

XXX.XXX.110.147

lesnížínka napsal(a):
Přesně tak. Berňák má uši taky dolů(pravda, ne plácačky jako bígl ) a nikdy jsme žádné problémy s ušima neměli. Spíš je způsobuje alergie. Jinak...kupírovat bych v životě psa nenechala, vůbec si nedovedu něco, pro mne tak hrozného, představit. Mne ani nenapadlo, že má pejsa uši kupírované, já myslela, že je má stažené dozadu, protože se nerad fotí

Ono to, co se praktikuje u SAO, mi nepřipadá jako kupírování, nazvala bych to spíš amputací, je to odstranění úplně celého boltce.
Asi podle vkusu každého soudruha, na mě to působí poněkud děsivě, najděte si obrázky SAO v google, nechci sem dávat žádný konkrétní, aby třeba někdo nepoznal svého psa...

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.1.2018 06:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zase taková paušalizace - ty uši jsou JEDNÍM z faktorů majících vliv na vznik zánětu ucha, a u některých psů to může být právě ta pověstná poslední kapka, kdy hrnec přeteče=vznikne zánět
Jako majitel chodícího chronického zánětu obou uší jsem se o tom fakt dost nakvákala s veterináři...ale ta kupírace je inspirující, popřemýšlím

30.1.2018 07:24
rapotacka11

XXX.XXX.32.5

Měla jsem NO, na ušní záněty trpěl.
Měla jsem labradorku, uši měla v pořádku.

30.1.2018 07:34
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Terven napsal(a):
Ono to, co se praktikuje u SAO, mi nepřipadá jako kupírování, nazvala bych to spíš amputací, je to odstranění úplně celého boltce.
Asi podle vkusu každého soudruha, na mě to působí poněkud děsivě, najděte si obrázky SAO v google, nechci sem dávat žádný konkrétní, aby třeba někdo nepoznal svého psa...

Ne děkuju, nechci to vidět. Bez přehánění mi to dělá zle od žaludku Dělá mi zle i když někomu vidím piersing kdekoliv či takové ty kruhy v uchu. Vlastně i normální těžké náušnice a natažené ucho jak africká šamanka

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.1.2018 07:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uříznutí jednoho ucha je hrozné, ale u ocasu je to KUPÍRACE
se záněty, ono to k tomu svádí prostě, no, protože jsou zvířata, která trpí na to jedno dlouhé ucho..a pak po roce léčení jste už lehce nervově nestabilní
ale nemusí se hned řezat, jen správně "složit" (sledovat předky, a to je práce), jako má Skotská kolie klopené - takže jestli koupím tuto kolii, musím se starat, aby ucho nesla takto
a jestli se mi nelíbí středoasiat s plácačkami, tak si vyberu kus s krátkým uchem (opět práce)
pochybuji, že na tom jednom dlouhém uchu měli neustále záněty...kdo pak hlídal před těmi tisíci vlky..1. si zvykli (imunita) 2. nemáme tu stejné podmínky.

30.1.2018 13:56
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nereagovat, tito lidé touží jen vyvolat hádku, aby se mohli realizovat i tam, kde nic k přispění nemají

Jak se daří mrněti?

Prcík roste jako z vody.Děkuji za optání.Je to obříček a těším se, až dospěje.

30.1.2018 18:17
vetřelec

XXX.XXX.224.254

Kupírování je samozřejmě v mnoha případech praktickou záležitostí. V mnoha případech také kulturní. Tato forma kupírování může mít praktický význam snad jedině termoregulační- Podobný význam jako variabilita akrálií v průběhu teplotního gradientu. Chvat na ucho je totiž asi nejmizernějším úchopem vůbec. Využít jej dokáže zejména defenzivní wrestler, tomu se ale nabízí výhodnější temeno a týl. Kupírované ucho proto nepředstavuje výhodu. Natožpak proti predátorům které zmiňujete. Ti totiž v boji nevykazují žádné taktické dovednosti. Všimněte si například také kupírovaných uší saluki- to už je kasta! Tolik jen tak pro zajímavost. Líbí se mi to.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.1.2018 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vetřelče, ten chrt.. co komu udělal ?
to jako aby mu sluníčko vypálilo díru do mozku ?

30.1.2018 19:02
lupus4

XXX.XXX.90.41

Líbí se mi to.
tak to si mne zklamal
PS. už máš přečteného Balzara ?

30.1.2018 19:13
vetřelec

XXX.XXX.224.254

lupus4 napsal(a):
Líbí se mi to.
tak to si mne zklamal
PS. už máš přečteného Balzara ?

Nedá se nic dělat, nic špatného na tom nevidím.
Ještě jsem nedočetl Darwina, čtu pomalu (abyste mě skutečně pochopil, měl jsem to rozečtené už tenkrát)
PS: Jak Vás zaujal můj ostrovtip skrze vyžvejknutí ze spřežení? (pokud jste to zachytil)

30.1.2018 20:07
lupus4

XXX.XXX.90.41

vetřelec napsal(a):
Nedá se nic dělat, nic špatného na tom nevidím.
Ještě jsem nedočetl Darwina, čtu pomalu (abyste mě skutečně pochopil, měl jsem to rozečtené už tenkrát)
PS: Jak Vás zaujal můj ostrovtip skrze vyžvejknutí ze spřežení? (pokud jste to zachytil)

Zachytil, a není to nic neobvyklého, hooodně psů je tak natěšeno, že "odžvejknutí" kolegovo krčáku, či tažné šňůry toho před sebou (při pro ně pomalém zapřahání) vedlo u mnoha musherů k ocelovým lankům provlečených vnitřkem šnůr...
takto upravené šňůry se pak dají použít i jako stake out.

30.1.2018 20:30
vetřelec

XXX.XXX.224.254

Tak to jsem se zase jednou dostal do kuriózní situace

Přidejte reakci

Přidat smajlík