Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228
otazník
napsal(a):
Posouvám nahoru pro odpověď.
Gulliver doporučuju - kenelka je zatím nejbezpečnější a nejpraktičtější způsob přepravy psa, navíc tahle je schválená i do letadla..
Klasická klec je protivná na manipulaci, nezabrání tomu, abyste měli v autě svinčík (blbě se i udržuje), a v případě bouračky hrozí psovi větší riziko zranění.
Gullivera vám každá společnost do letadla nevezme, ale o tom dotaz není.
Žádná klec, ani plastová či látková kenelka, psa při nehodě neochrání. Dokáže pouze dvě věci - tou první nejdůležitější je zamezit psovi ohrozit posádku během jízdy, a druhou je organizace v prostoru auta, včetně znečištění (bláto, srst...)
Takže když je řeč o bezpečnosti, je třeba řešit hlavně bezpečnost posádky. Přepravka se psem na zadním sedadle je při nehodě obrovské riziko (i když je připoutaná), takže psa do kufru, a kenelku přikurtovat.
U tak malého psa má plastová přepravka výhodu i v tom, že se dá naložit a vyložit i se psem, tedy naprosto čistě.
https://youtu.be/pIHrDdu_bVE?t=2m55s.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228
pan Brouček
napsal(a):
Gullivera vám každá společnost do letadla nevezme, ale o tom dotaz není.
Žádná klec, ani plastová či látková kenelka, psa při nehodě neochrání. Dokáže pouze dvě věci - tou první nejdůležitější je zamezit psovi ohrozit posádku během jízdy, a druhou je organizace v prostoru auta, včetně znečištění (bláto, srst...)
Takže když je řeč o bezpečnosti, je třeba řešit hlavně bezpečnost posádky. Přepravka se psem na zadním sedadle je při nehodě obrovské riziko (i když je připoutaná), takže psa do kufru, a kenelku přikurtovat.
U tak malého psa má plastová přepravka výhodu i v tom, že se dá naložit a vyložit i se psem, tedy naprosto čistě.
https://youtu.be/pIHrDdu_bVE?t=2m55s.
Tak ono hlavně záleží na druhu dopravní nehody, a kam je vedený náraz.
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Tak ono hlavně záleží na druhu dopravní nehody, a kam je vedený náraz.
Druh dopravní nehody neovlivníte, pracovat se dá tak max. se statistikou - četnost, rizikovost apod.
Ovlivnit se dá i model auta, ale když vidím do čeho všeho lidi naloží vlastní děti...
Odhadem bude čelní náraz nejčastější, v nejvyšších rychlostech, a zároveň nejnebezpečnější, co se týká volných předmětů v kabině. Podle toho je třeba se zařídit.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228
pan Brouček
napsal(a):
Druh dopravní nehody neovlivníte, pracovat se dá tak max. se statistikou - četnost, rizikovost apod.
Ovlivnit se dá i model auta, ale když vidím do čeho všeho lidi naloží vlastní děti...
Odhadem bude čelní náraz nejčastější, v nejvyšších rychlostech, a zároveň nejnebezpečnější, co se týká volných předmětů v kabině. Podle toho je třeba se zařídit.
Tak statisticky je většina dopravních nehod jen nějakej ťukec, co někdo něco úplně nedobrzdí - tam se psovi v kenelce většinou nic nestane. Pokud je to už vážnější, tak ta kenela/klec aspoň ochrání posádku.
... mimochodem, jsem kdysi absolvovala čelní náraz v avii do stromu (řidič usnul), přičemž mi nepřipotaná dobrmanka prolítla čelním sklem, a kromě toho, že byla potlučená, se níc nestalo. Přitom teoreticky měla být mrtvá, a my s ní, takže teorie a praxe se někdy nemusí potkat
U poškrábaných blatníků a prohnutých nárazníků, se o bezpečnosti nemluví.
U vážnější nehody kenelka spíš zvýší riziko poranění posádky. Je tvrdá, zvýší hmotnost oproti samotnému psu, a není dostatečně tuhá a pevná, aby garantovala to, že při nehodě zůstane ona i pes na místě - viz video.
A co se týká prolétnutí čelním sklem, žádná teorie neexistuje. Statisticky ale vzato, je pravděpodobnost přežití nepřipoutané osoby, které při nehodě opustí auto, velmi malé.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228
pan Brouček
napsal(a):
U poškrábaných blatníků a prohnutých nárazníků, se o bezpečnosti nemluví.
U vážnější nehody kenelka spíš zvýší riziko poranění posádky. Je tvrdá, zvýší hmotnost oproti samotnému psu, a není dostatečně tuhá a pevná, aby garantovala to, že při nehodě zůstane ona i pes na místě - viz video.
A co se týká prolétnutí čelním sklem, žádná teorie neexistuje. Statisticky ale vzato, je pravděpodobnost přežití nepřipoutané osoby, které při nehodě opustí auto, velmi malé.
Ad. video: nevím jak Vy, ale já mám v autě i přední sedadla, takže kenelka na velkého psa (clipper nebo gulliver 6) je zafixovaná přesně mezi zadní sedadlo, a opěradla předních sedaček, takže nemá žádný prostor na posun kamkoliv
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ad. video: nevím jak Vy, ale já mám v autě i přední sedadla, takže kenelka na velkého psa (clipper nebo gulliver 6) je zafixovaná přesně mezi zadní sedadlo, a opěradla předních sedaček, takže nemá žádný prostor na posun kamkoliv
To je fajn, že máte přední sedadla.
Kdybyste měla (předpokládám, že jste ženská) ještě úsudek a základy fyziky, nenapíšete takovou blbost.
Při nárazu vznikne přetížení v řádu i několika desítek G. Gulliver 6 má 9 kg, tzn. se psem cca 50kg, takže na sedadlo bude působit hmotnost až několika tun.
Teď poproste někoho, ať vás přes opěradlo sedačky zezadu kopne kolenem do páteře nebo do ledvin, a zamyslete se jak to asi dopadne, když vaše tělo při nárazu zachytí bezpečností pás, a zezadu do vás narazí třeba 2 tuny. Opěradlo sedačky, i když možná vypadá mohutně, je tvořeno kostrou z lisovaného plechu, mezi tím jsou dráty, a na tom molitan.
Z hlediska síly při nárazu je jako "ochrana" úplně zanedbatelné.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228
pan Brouček
napsal(a):
To je fajn, že máte přední sedadla.
Kdybyste měla (předpokládám, že jste ženská) ještě úsudek a základy fyziky, nenapíšete takovou blbost.
Při nárazu vznikne přetížení v řádu i několika desítek G. Gulliver 6 má 9 kg, tzn. se psem cca 50kg, takže na sedadlo bude působit hmotnost až několika tun.
Teď poproste někoho, ať vás přes opěradlo sedačky zezadu kopne kolenem do páteře nebo do ledvin, a zamyslete se jak to asi dopadne, když vaše tělo při nárazu zachytí bezpečností pás, a zezadu do vás narazí třeba 2 tuny. Opěradlo sedačky, i když možná vypadá mohutně, je tvořeno kostrou z lisovaného plechu, mezi tím jsou dráty, a na tom molitan.
Z hlediska síly při nárazu je jako "ochrana" úplně zanedbatelné.
Ok, tak ještě jednou a pomalu - pokud to bude jen nějaký ťukec, ochrání kenelka psa i posádku.
... a pokud to bude vážná nehoda ve vysoké rychlosti, tak je to stejně fuk.
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Ok, tak ještě jednou a pomalu - pokud to bude jen nějaký ťukec, ochrání kenelka psa i posádku.
... a pokud to bude vážná nehoda ve vysoké rychlosti, tak je to stejně fuk.
Tak to jste první komu by po nehodě nevadila páteř na 3 kusy, a z jater paštika.
Lidé to totiž normálně mívají jinak.
otazník
napsal(a):
Díky za odpovědi. Já se tu nebavím o psovi dohromady s kenelou 50 kilo, ale o psovi dohromady s kenelou 12 kilo... Přepravka/klec by byla zabezpečená v kufru, i když je mi jasné, že tam ta deformační zóna moc není...
Naopak, celý kufr je jedna velká deformační zóna
S tím ale nic nenaděláte. Při dopravní nehodě je prostě prioritou přežití lidí.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Naši psi vždy jezdili na hulváta, velká erdela jen dole u spolujezdce, nynější bulina si vyleze i na sedačku spolujezdce. Je pravda, že občas řídím jednou rukou a bulinu držím za obojek, aby nehapala ...no někdy skočí i šipku na rohožku, to když mi na kruháč vjede dědek čepičář- rozuměj sváteční řidič, obvzlášť se vyskytující během svátků- jakých koliv. Už jste někdo kroužil po kruháči ve dvou, já jo...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.197.228
pan Brouček
napsal(a):
Tak to jste první komu by po nehodě nevadila páteř na 3 kusy, a z jater paštika.
Lidé to totiž normálně mívají jinak.
Nevím jak vy, ale já se se psama snažím jezdit tak, aby k vážné nehodě nedošlo, a jestli mě čelně sestřelí nějaká smažka před horizontem v protisměru, nebo usnuvší kamioňák, tak to máme jedno kde pes je.
Nejbezpečnější způsob přepravy je letadlo
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Naši psi vždy jezdili na hulváta, velká erdela jen dole u spolujezdce, nynější bulina si vyleze i na sedačku spolujezdce. Je pravda, že občas řídím jednou rukou a bulinu držím za obojek, aby nehapala ...no někdy skočí i šipku na rohožku, to když mi na kruháč vjede dědek čepičář- rozuměj sváteční řidič, obvzlášť se vyskytující během svátků- jakých koliv. Už jste někdo kroužil po kruháči ve dvou, já jo...
"že občas řídím jednou rukou a bulinu držím za obojek, aby nehapala"
me tohle vazne nepripada jako něco k chlubeni
jinak -z praktickeho pohledu prepravka.
i treba protoze kdyz je pes zavreny, nerozptyluje pozornost ridice.
Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Nevím jak vy, ale já se se psama snažím jezdit tak, aby k vážné nehodě nedošlo, a jestli mě čelně sestřelí nějaká smažka před horizontem v protisměru, nebo usnuvší kamioňák, tak to máme jedno kde pes je.
Nejbezpečnější způsob přepravy je letadlo
Nevím jak vy, ale já se se psama snažím jezdit tak, aby k vážné nehodě nedošlo
No jo, no, hloupá ženská.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Nevím jak vy, ale já se se psama snažím jezdit tak, aby k vážné nehodě nedošlo, a jestli mě čelně sestřelí nějaká smažka před horizontem v protisměru, nebo usnuvší kamioňák, tak to máme jedno kde pes je.
Nejbezpečnější způsob přepravy je letadlo
Ještě chybí srážka se zvěří, nám se podařilo minulý týden prase...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Ještě chybí srážka se zvěří, nám se podařilo minulý týden prase...
Jakým autem a jak to dopadlo?
Jinak podle mě je pro bezpečnost posádky nejlepší pes pod nohama spolujezdce vpředu.
Pro psa už je to horší. I když možná lepší než v kufru.
Takže přepravku s malým psem na zem před přední sedadlo a spoujezdce dozadu.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Jakým autem a jak to dopadlo?
Jinak podle mě je pro bezpečnost posádky nejlepší pes pod nohama spolujezdce vpředu.
Pro psa už je to horší. I když možná lepší než v kufru.
Takže přepravku s malým psem na zem před přední sedadlo a spoujezdce dozadu.
Dopadlo to pro nás dobře, pro pjasátko ne. C5 kombík, rychlost okolo 70 km/h před vesnicí, v noci, plast v podběhu+nádržka ostřikovače mínus, chro chro nebylo naštěstí velké cca 30kg. Prase bylo opravdu na místě mrtvé, chtěla jsem ho na újeď orlům (máme rybníček a orli tam v zimě slíděj), ale nebylo do čeho dát...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Dopadlo to pro nás dobře, pro pjasátko ne. C5 kombík, rychlost okolo 70 km/h před vesnicí, v noci, plast v podběhu+nádržka ostřikovače mínus, chro chro nebylo naštěstí velké cca 30kg. Prase bylo opravdu na místě mrtvé, chtěla jsem ho na újeď orlům (máme rybníček a orli tam v zimě slíděj), ale nebylo do čeho dát...
Tak měl pečeni někdo za vámi, kdo vozí v autě igeliťak
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Naši psi vždy jezdili na hulváta, velká erdela jen dole u spolujezdce, nynější bulina si vyleze i na sedačku spolujezdce. Je pravda, že občas řídím jednou rukou a bulinu držím za obojek, aby nehapala ...no někdy skočí i šipku na rohožku, to když mi na kruháč vjede dědek čepičář- rozuměj sváteční řidič, obvzlášť se vyskytující během svátků- jakých koliv. Už jste někdo kroužil po kruháči ve dvou, já jo...
No... Znám paní, co se jí nepřipoutaná výmarka na předním sedadle zabila při krátkém pojíždění po městě, když došlo k "ťukanci" v sotva padesátce a navíc se auta pinkla zboku. To bych si v životě nelajsla, psa zásadně na postroji a na páse za spolujezdcem - jezdím s ním sama. Mně by v případě nehody s velkou pravděpodobností nesestřelil a sám by měl taky nějakou tu šanci na přežití.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Tak měl pečeni někdo za vámi, kdo vozí v autě igeliťak
Dle informací tam leželo 2 dny, odtáhla jsem ho na krajnici. Já bych si divoký prasátko bez vet. prohlídky nelajzla zbaštit. Já mám stejně raději růžový.
PS: vzít si sražené zvíře je pytláctví, takže pšššt.