Pes s PP a kupírovaný ocas

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
17.10.2019 18:47
conie

XXX.XXX.206.202

Obracím se na lidi problematiky znalé, nějaké "já si myslím" fakt nic neřeší. Známí si koupili dost drahou 3 měsíční fenu služebního plemene, které se dříve kupírovalo. Bohužel laici, ale aspoň se podařilo je přesvědčit ke koupi psa s PP. Jenže - chovatel jim prodal štěně s kupírovaným ocasem. Když jsem to zjistila, upozornila jsem majitele, že tím štěně ztrácí svoji hodnotu. Jak to je v reálu s výstavami, závody, zkouškami z poslušnosti, bonitací apod., když standard říká - "ocas a uši neupravované"? Mnou chované plemeno se též kupírovalo - ocas i uši, dnes už vůbec kupírované zvíře s PP neuvidíte a jako chovatelka bych si vůbec nedovedla představit, že bych dala štěně kupírovat. Můj názor je, že známí byli chovatelem podvedeni, protože další uplatnění kupírované feny je omezené. Prosím o vaše vyjádření a díky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2019 19:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Napište sem rovnou, o jaké jde plemeno.
Pokud má ve standardu, že má mít ocas nekupírovaný, tak by zdejší klub měl mít stejné nařízení a nechápu, jak mohl chovatel prodat okupírované štěně s PP (ocásky se mohou kupírovat jen do 8. dne věku štěněte).
Nakolik budou mít majitelé se štěnětem utrum, záleží právě na plemeni. Obecně pes s kupírovaným ocasem může v klidu na zkoušky a závody v ČR. Výstavy, bonitace, uchovnění - závisí na plemeni.

17.10.2019 19:27
conie

XXX.XXX.206.202

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Napište sem rovnou, o jaké jde plemeno.
Pokud má ve standardu, že má mít ocas nekupírovaný, tak by zdejší klub měl mít stejné nařízení a nechápu, jak mohl chovatel prodat okupírované štěně s PP (ocásky se mohou kupírovat jen do 8. dne věku štěněte).
Nakolik budou mít majitelé se štěnětem utrum, záleží právě na plemeni. Obecně pes s kupírovaným ocasem může v klidu na zkoušky a závody v ČR. Výstavy, bonitace, uchovnění - závisí na plemeni.

Německý boxer.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2019 20:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

OT: jak jsem celá ta léta viděla boxera(dobrmana) bez ocasu, tak teď mi připadají jako vořeši s tím ocasem..... rozumně zkrácený se mi líbí více....pes si ho neotlouká a nemáčí doma v kafi
Už několikrát mě napadlo, zda, když budu chtít štěně s PP a mít ten ocásek "upajcnutej" jestli to jde zařídit..

17.10.2019 20:39
impact

XXX.XXX.195.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT: jak jsem celá ta léta viděla boxera(dobrmana) bez ocasu, tak teď mi připadají jako vořeši s tím ocasem..... rozumně zkrácený se mi líbí více....pes si ho neotlouká a nemáčí doma v kafi
Už několikrát mě napadlo, zda, když budu chtít štěně s PP a mít ten ocásek "upajcnutej" jestli to jde zařídit..

Kupírování ocasu není zákonem zakázáno. Takže ano, pokud se domluvíte s chovatelem, je možné mít štěně s PP a bez ocasu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2019 20:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

conie napsal(a):
Německý boxer.

U boxerů se dle mého kupírovat ocasy v ČR stále smí, nenašla jsem v nařízení klubu žádná omezení. Standard FCI je jedna věc a klubové předpisy věc druhá. Jestli se mýlím, budu ráda, když mě někdo opraví.
Vady vyřazující boxera z chovu viz bod 5:
http://www.boxerklub.cz/czech/podminky_chovu.htm
Bonitační tabulka zde:
http://www.boxerklub.cz/czech/bonit_karta.pdf

Nikde tam nic není o zákazu kupírování ocasu. Navíc na vrcholových akcích boxerů jsou běžně k vidění i jedinci s ufiklým ocáskem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2019 20:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Kupírování ocasu není zákonem zakázáno. Takže ano, pokud se domluvíte s chovatelem, je možné mít štěně s PP a bez ocasu.

Impact, záleží na plemeni. U některého se lze domluvit, u jiného pak okupírované zvíře (stále mluvíme jen o ocasu ) neuchovníte a nevystavíte.

17.10.2019 21:03
conie

XXX.XXX.206.202

Osobně mi přijde dost šílené, že xy let po zákazu kupírování (uši i ocas), je to prostě tolerováno. K čemu pak tedy ty zákazy jsou????

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2019 21:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Conie, v ČR je zakázáno pouze kupírování uší!
Kupírování ocasů je povoleno. Záleží, jak se který chovatelský klub postavil ke standardu FCI, zda si členové schválili zákaz kupírování ocasů.
Takže štěně boxera s okupírovaným ocáskem nemusí mít vůbec žádný problém v uchovnění, výstavách. A už vůbec ne na zkouškách. Ale třeba si nezazávodí někde v zahraničí, kde platí podmínky ponechání ocasu v přirozené podobě.
Já osobně nechápu, proč chovatelé ještě ocasy psům kupírují. Psovi pak chybí důležitá součást těla, kormidlo, manévrovací a komunikační prostředek a vůbec. Že se některým lidem nelíbí ocasaté varianty dříve kupírovaných plemen - každému, co jeho jest. Ale nechat v dnešní době ufiknout štěněti ocas, jen kvůli zarytě estetickému hledisku (verun), to mi přijde praštěné.
A teď se to tu zase zvrhne, jak dřív byla ta plemena bez ocasů a uší krásná atd.

17.10.2019 21:20
impact

XXX.XXX.195.92

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Impact, záleží na plemeni. U některého se lze domluvit, u jiného pak okupírované zvíře (stále mluvíme jen o ocasu ) neuchovníte a nevystavíte.

Pochopila jsem, asi mi to nějak vyplynulo z diskuze, že uchovnit ani výstavy nechce, ale zajímá ji jen a jen čistě pes s PP a možnost mít ho s kupírováným ocasem.

A na to jsem odpověděla.

Možná jsem to pochopila blbě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2019 22:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U boxerů se dle mého kupírovat ocasy v ČR stále smí, nenašla jsem v nařízení klubu žádná omezení. Standard FCI je jedna věc a klubové předpisy věc druhá. Jestli se mýlím, budu ráda, když mě někdo opraví.
Vady vyřazující boxera z chovu viz bod 5:
http://www.boxerklub.cz/czech/podminky_chovu.htm
Bonitační tabulka zde:
http://www.boxerklub.cz/czech/bonit_karta.pdf

Nikde tam nic není o zákazu kupírování ocasu. Navíc na vrcholových akcích boxerů jsou běžně k vidění i jedinci s ufiklým ocáskem.

Navíc na vrcholových akcích boxerů jsou běžně k vidění i jedinci s ufiklým ocáskem.

ne, uz ne:

https://www.atibox.dog/wp-content/uploads/dlm_uploads/2019/06/Boxer-born-from-january-2013.pdf

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2019 22:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Navíc na vrcholových akcích boxerů jsou běžně k vidění i jedinci s ufiklým ocáskem.

ne, uz ne:

https://www.atibox.dog/wp-content/uploads/dlm_uploads/2019/06/Boxer-born-from-january-2013.pdf

Tím jsem myslela vrcholové akce v ČR, moje chyba, že jsem neupřesnila. Ale výše jsem psala:
Ale třeba si nezazávodí někde v zahraničí, kde platí podmínky ponechání ocasu v přirozené podobě.

Faktem tedy je, že boxerům se v ČR stále mohou kupírovat ocasy a klub to nikterak neřeší. Je to tak?

17.10.2019 22:31
lupus4

XXX.XXX.205.61

kdo měl někdy psa s ocasem a bez ocasu by měl už vědět o jak důležitý
komunikační (i stabilizační) prostředek ho nesmyslnou kupírací připravuje...

není nad nesmyslnou tradici

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2019 23:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tím jsem myslela vrcholové akce v ČR, moje chyba, že jsem neupřesnila. Ale výše jsem psala:
Ale třeba si nezazávodí někde v zahraničí, kde platí podmínky ponechání ocasu v přirozené podobě.

Faktem tedy je, že boxerům se v ČR stále mohou kupírovat ocasy a klub to nikterak neřeší. Je to tak?

boxerům se v ČR stále mohou kupírovat ocasy a klub to nikterak neřeší

nevim. zeptala bych se poradce chovu.
standard ted jasne říká, ze ocas je nekupirovany.
nemaji ani zadnou vyjimku - jako mají dobrmani a cane corso.

tatata

18.10.2019 00:01
tatata

XXX.XXX.199.6

A co v případě zálomku na ocase? To může být důvod ke kupírování ...

19.10.2019 11:51
tero

XXX.XXX.237.165

U nás kupírování ocasů zakázáno není, ale v němcku, belgii a v severských státech ano. Tam by se pak pes nemohl vystavovat ani zúčastňovat závodů.
Ten zákaz je pěkná blbost. Takový kokr, kdo měl pochopí....

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.10.2019 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
kdo měl někdy psa s ocasem a bez ocasu by měl už vědět o jak důležitý
komunikační (i stabilizační) prostředek ho nesmyslnou kupírací připravuje...

není nad nesmyslnou tradici

...to není jen nesmyslná tradice, jistě se to nezačalo dělat jen z plezíru, dříve psi byli více využíváni pracovně, zranění ocasu u loveckých psů = kupírování...kdo viděl chápe...kokra v lese svázanýho větvičkama(prapory ze stehen větvičkama propletené s vlajkou na ocase) ..jak píšu výše rozumně zkrácený je pro některá plemena spíše z mého pohledu výhoda....

20.10.2019 10:36
Terven

XXX.XXX.110.159

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...to není jen nesmyslná tradice, jistě se to nezačalo dělat jen z plezíru, dříve psi byli více využíváni pracovně, zranění ocasu u loveckých psů = kupírování...kdo viděl chápe...kokra v lese svázanýho větvičkama(prapory ze stehen větvičkama propletené s vlajkou na ocase) ..jak píšu výše rozumně zkrácený je pro některá plemena spíše z mého pohledu výhoda....

Tak u kokra bych řekla, že o dost větším problémem v lese budou uši, packy a vůbec celej zbytek těla ...on prostě chlupatej pes je do lesa mic moc. Mám to doma (teď už teda stříhám nakrátko), a ten ocas byl vždycky to nejmenší, jednak ho nosila stočenej na zádech a druhak se dobře češe.
U mojí feny je to tak významnej výrazovej prostředek, že si neumím představit, že by ho neměla. Vrtí s ním do stran, ve větší radosti i krouží, podle toho, jak ho nese vysoko, usuzuju na sebejistotu. Je-li úplně v pohodě, má ho stočenej na zádech. Mimo jiné podle jejího ocasu při noseworku poznám, že dohledala.
Chápu, že když velkej pes v malým bytě buší ocasem do radiátoru nebo smete kafe z konferenčního stolku, je to problém, no...

20.10.2019 11:57
lupus4

XXX.XXX.205.61

Chápu, že když velkej pes v malým bytě buší ocasem do radiátoru nebo smete kafe z konferenčního stolku, je to problém, no...

....a proto mu ho uřízneme ?

mj. na kokry s pěkně neseným ocasem je moooc pěknej pohled - krása střídá nádheru

20.10.2019 12:24
Terven

XXX.XXX.110.159

lupus4 napsal(a):
Chápu, že když velkej pes v malým bytě buší ocasem do radiátoru nebo smete kafe z konferenčního stolku, je to problém, no...

....a proto mu ho uřízneme ?

mj. na kokry s pěkně neseným ocasem je moooc pěknej pohled - krása střídá nádheru

Já mu ho neuříznu, to pláčete na špatným hrobě, já bych to řešila tak, že bych si do malýho bytu pořídila psa, kterej ten problém mít nebude...a nemusel by to ani nutně být pidipes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.10.2019 12:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Chápu, že když velkej pes v malým bytě buší ocasem do radiátoru nebo smete kafe z konferenčního stolku, je to problém, no...

....a proto mu ho uřízneme ?

mj. na kokry s pěkně neseným ocasem je moooc pěknej pohled - krása střídá nádheru

A co teprve na retrívra Neumím si představit, že by ho neměli (ale to snad nikdy nikoho ani nenapadlo). Na ocásku poznám všechno...jestli ho to baví nebo jestli to dělá, že musí, jestli se bojí nebo má vélkou radost.

20.10.2019 12:38
Terven

XXX.XXX.110.159

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A co teprve na retrívra Neumím si představit, že by ho neměli (ale to snad nikdy nikoho ani nenapadlo). Na ocásku poznám všechno...jestli ho to baví nebo jestli to dělá, že musí, jestli se bojí nebo má vélkou radost.

Zajímavý...to jsou taky psi do přírody, k lovu a přitom ta dlouhá srst ničemu nevadí, přijde mi taková samoúdržbová. Vždycky, když se ségrou koupeme psy a pak se logicky vyválejí v kdečem, tak než dojdeme domů, ona je má čistý a já mám s desetikilovou prďolou o zábavu postaráno.

20.10.2019 13:39
janaa

XXX.XXX.162.181

Jako u kokra jsem fakt neviděla,že by se praporcem na ocasu někde zamotal tak,že by se nemohl hnout. Zažila jsem,že se zamotal ušiskama do ostružiní. A hlavně oni ti pracovní kokři,kteří fakt makají, nebudou mít takový praporce jako pes z gauče, který si nemá kde tu srst odrbat. Ono vůbec trend nadměrné srsti u původně pracovního plemene je nesmysl, i když s ním teď už většina lidí nepracuje. A kokříci mají ocásky pěkné, silné,tam nehrozí poranění. Ale jinak jak já vždycky říkám, kokr je moje láska, můj první pes, hned bych si ho pořídila.....ale pak si vzpomenu na svoje naprosto bezúdržbové labradory a zase se hodím do klidu

20.10.2019 17:39
tero

XXX.XXX.236.209

lupus4 napsal(a):
Chápu, že když velkej pes v malým bytě buší ocasem do radiátoru nebo smete kafe z konferenčního stolku, je to problém, no...

....a proto mu ho uřízneme ?

mj. na kokry s pěkně neseným ocasem je moooc pěknej pohled - krása střídá nádheru

Kdo neviděl kokra při práci neví o čem mluví...

20.10.2019 18:00
lupus4

XXX.XXX.205.61

ale ví... jen teď jsem kokra s "mislivcem" neviděl už léta...spíš vídám se SŠ nebo WSŠ


a naštěstí už i kokři vyšli "z módy", což jim jen prospělo a "šílenýho" zlaťáka jsem taky už léta nepotkal

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.10.2019 19:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Jako u kokra jsem fakt neviděla,že by se praporcem na ocasu někde zamotal tak,že by se nemohl hnout. Zažila jsem,že se zamotal ušiskama do ostružiní. A hlavně oni ti pracovní kokři,kteří fakt makají, nebudou mít takový praporce jako pes z gauče, který si nemá kde tu srst odrbat. Ono vůbec trend nadměrné srsti u původně pracovního plemene je nesmysl, i když s ním teď už většina lidí nepracuje. A kokříci mají ocásky pěkné, silné,tam nehrozí poranění. Ale jinak jak já vždycky říkám, kokr je moje láska, můj první pes, hned bych si ho pořídila.....ale pak si vzpomenu na svoje naprosto bezúdržbové labradory a zase se hodím do klidu

Nejde o to, že by se za ocas někde chytil, ale drobné větvičky, co se jim chytí do srsti (sníh je taky kapitola) sami neupadnou, jak pes cupitá terénem, omotává se to víc a víc, až pes víc sedí a doluje to z ocasu a nohou pryč, než pracuje nebo si užívá procházku....
Já nikoho nepřesvědčuju....sama jsem měla psa se zkráceným ocasem a odezřít jeho vyjádření nálad ocasem nabyl problém...

Neregistrovaný uživatel

20.10.2019 19:34
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.30.70

Jestli nekdo potřebuje k urceni nalady sveho psa jeho vyrazny projev ocasem aby vubec poznal je to smutny ne. Ja s tim nemela problem ani u rtw ani u čehokoli jineho bezocasateho. A urcity projev rozpolozeni poznam v klidu i na hadech a ty tech projevu oproti chlupacum maj tuplem minimum.

20.10.2019 19:57
janaa

XXX.XXX.162.181

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejde o to, že by se za ocas někde chytil, ale drobné větvičky, co se jim chytí do srsti (sníh je taky kapitola) sami neupadnou, jak pes cupitá terénem, omotává se to víc a víc, až pes víc sedí a doluje to z ocasu a nohou pryč, než pracuje nebo si užívá procházku....
Já nikoho nepřesvědčuju....sama jsem měla psa se zkráceným ocasem a odezřít jeho vyjádření nálad ocasem nabyl problém...

Nj,ale to není o ocasu,to by pak nemohli pracovat žádní dlouhosrstí psi. Mimochodem většina do práce zapálených psů začne problém bordelu v srsti vnímat, až když je přestávka. Sníh je kapitola sama o sobě, tam ty koule opravdu znemožňují pohyb,ale problém jsou packy,břicho

21.10.2019 09:06
sisi58

XXX.XXX.191.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jestli nekdo potřebuje k urceni nalady sveho psa jeho vyrazny projev ocasem aby vubec poznal je to smutny ne. Ja s tim nemela problem ani u rtw ani u čehokoli jineho bezocasateho. A urcity projev rozpolozeni poznam v klidu i na hadech a ty tech projevu oproti chlupacum maj tuplem minimum.

Usmívají se hadi? Jen mě to tak napadlo, v reakci na kreslené filmy.

Neregistrovaný uživatel

21.10.2019 10:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.30.70

sisi58 napsal(a):
Usmívají se hadi? Jen mě to tak napadlo, v reakci na kreslené filmy.

Ne to neumi. Dikybohu. Mam tu vetsinou samonasiraci hajzliky 😂

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2019 12:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jestli nekdo potřebuje k urceni nalady sveho psa jeho vyrazny projev ocasem aby vubec poznal je to smutny ne. Ja s tim nemela problem ani u rtw ani u čehokoli jineho bezocasateho. A urcity projev rozpolozeni poznam v klidu i na hadech a ty tech projevu oproti chlupacum maj tuplem minimum.

Tak vyloženě ho nepotřebuju, ale mám to prostě ráda, patří k nim, zrovna tak jak uši nebo čenich, ty jejich projevy jsou prostě nádherný. A mám na mysli retrívry, jiný plemena, kromě kříženců, jsem nikdy neměla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2019 15:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jestli nekdo potřebuje k urceni nalady sveho psa jeho vyrazny projev ocasem aby vubec poznal je to smutny ne. Ja s tim nemela problem ani u rtw ani u čehokoli jineho bezocasateho. A urcity projev rozpolozeni poznam v klidu i na hadech a ty tech projevu oproti chlupacum maj tuplem minimum.

Mam ted jednoho bezocasateho - a zatím teda každý na nem poznal na první pohled jeho naladu
mj. vrti "celym psem"

ale uprimne -na pohybu je to znat velmi, ze nemá ocas.

21.10.2019 16:10
lupus4

XXX.XXX.205.61

ale uprimne -na pohybu je to znat velmi, ze nemá ocas.



Jestli nekdo potřebuje k urceni nalady sveho psa jeho vyrazny projev ocasem aby vubec poznal je to smutny ne. Ja s tim nemela problem ani u rtw ani u čehokoli jineho bezocasateho.

njn, "mistrině všeho" to "rozčísla" , že by to někdo nepoznal, mne ani nenapadlo, nešlo o lidi, ale bylo to myšleno hlavně na "mezipsí" komunikaci, kde i jen nepartné změny mají nezanedbatelný význam
a proto např. moji dlouhoocasáci přistupovali k neznámým bezocasatým vždy kapánek obezřetněji...proto to mají bezušáci i psi se slechy dolů kapánek složitější a notabene, když chybí i ocas...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2019 17:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Usmívají se hadi? Jen mě to tak napadlo, v reakci na kreslené filmy.

OT: Mně přijde, že se všichni hadi usmívají, ale tak nějak zákeřně..asi to dělá ten tvar jejich hlavy :D ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2019 17:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Usmívají se hadi? Jen mě to tak napadlo, v reakci na kreslené filmy.

Koukněte na Blavora, ten vypadá že se směje, ale není to had.....

21.10.2019 17:34
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT: Mně přijde, že se všichni hadi usmívají, ale tak nějak zákeřně..asi to dělá ten tvar jejich hlavy :D ...

Třeba tento?

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2019 18:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
ale uprimne -na pohybu je to znat velmi, ze nemá ocas.



Jestli nekdo potřebuje k urceni nalady sveho psa jeho vyrazny projev ocasem aby vubec poznal je to smutny ne. Ja s tim nemela problem ani u rtw ani u čehokoli jineho bezocasateho.

njn, "mistrině všeho" to "rozčísla" , že by to někdo nepoznal, mne ani nenapadlo, nešlo o lidi, ale bylo to myšleno hlavně na "mezipsí" komunikaci, kde i jen nepartné změny mají nezanedbatelný význam
a proto např. moji dlouhoocasáci přistupovali k neznámým bezocasatým vždy kapánek obezřetněji...proto to mají bezušáci i psi se slechy dolů kapánek složitější a notabene, když chybí i ocas...

"myšleno hlavně na "mezipsí" komunikaci, kde i jen nepartné změny mají nezanedbatelný význam"

a jsou to ti sami psi, kteří se tak naucili dokonale cist jiny druh - člověka??
psi, kteri maji dalsi smyslu mnohem bystrejsich nez clovek -ze by meli zasadni problem, kdyz psovi chybi nejaka cast tela?

jak vasi psi postupovali, kdyz treba potkali trinoheho psa?

berte s nadsázkou

ale prijde mi, ze přeceňujete ocas a usi a mate to jen jako pseudo argument proti kupirovani.
a to mi prijde zbytecne - kupirace je lidsky vymysl. tecka. neni treba to nijak dal (ne)obhajovat.

21.10.2019 18:21
lupus4

XXX.XXX.205.61

pseudo argument
shodit cokoli bez vysvětlení vám vcelku pomocí demagogie jde

A vy nějaký ARGUMENT pro nesmyslnou kupíraci máte ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2019 19:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
pseudo argument
shodit cokoli bez vysvětlení vám vcelku pomocí demagogie jde

A vy nějaký ARGUMENT pro nesmyslnou kupíraci máte ?

"A vy nějaký ARGUMENT pro nesmyslnou kupíraci máte ?!

ne, nemám. ale ani nevim, proc bych mela mit ?

A co demagogického bylo na mem prispevku? když uz jsme u tech cizích slov?
Protože jestli, to ze s vámi nesouhlasim - tak to je mi lito. Ale ze se psi "domluvi" i s kupiraky vidam dnes a denne.

Nebo jste spis v zaujeti svych dojmu a predvidate moje názory na kupiraci?
Tak ctete ještě jednou a v klidu - vyjadřovala jsem se ke komunikaci psu, ne ke kupiraci.

21.10.2019 19:50
Terven

XXX.XXX.110.159

Tak jasně, psi se nějak domluví, co jinýho jim zbejvá? Stejně jako třeba slepej pes umí kompenzovat svůj handicap - pokud oslepne časně, ani nepoznáte, že nevidí. Není to ale důkaz, že by psi vlastně nepotřebovali oči. Příroda není blbá a žádnou část živého těla nestvořila jen tak pro nic za nic.
A jak tak čtu, nejsem jediná, kdo si všiml, že psi s kupírovaným ocasem se hejbou jinak - nedovedu to popsat, ale mám pocit, jako by vyvažovali celým zadkem, ten rozdíl fakt je vidět.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2019 19:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

"nejsem jediná, kdo si všiml, že psi s kupírovaným ocasem se hejbou jinak "

u rtw se to priznava ofiko, ze po zmene standardu se zmenil i pohyb

21.10.2019 19:57
lupus4

XXX.XXX.205.61

Ale ze se psi "domluvi" i s kupiraky vidam dnes a denne.

No co jim taky zbývá ? Jde to, ale hůř a jisté jemné nuance (pro mnohé z nás i nepostřehnutelné a to o mnohých ani nevíme) prostě kupírák nemůže dělat, páč nemá čím...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.10.2019 20:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Ale ze se psi "domluvi" i s kupiraky vidam dnes a denne.

No co jim taky zbývá ? Jde to, ale hůř a jisté jemné nuance (pro mnohé z nás i nepostřehnutelné a to o mnohých ani nevíme) prostě kupírák nemůže dělat, páč nemá čím...

tak ono vic veci se psi nauci v zivote.
i te komunikaci se uci a neni nic uplne presne predem dano a predepsano.

zazila jsem reakci na chroptici buldocky -ktere si jini psi prvne vyhodnotili jako vrceni a - nakonec z nich byli kamaradi největší. atd.
a ne - nehajim chropteni buldocku

no a ted ještě to vysvetleni moji demagogie, prosim...

22.10.2019 06:03
jezicek

XXX.XXX.94.7

Jezismarja, je tak tezke najit si na stzrance chovatelskeho klubu standard plemene:
http://www.boxerklub.cz/czech/standard.htm

A v nem najit vetu:
Ocas: Nasazen spíše výš. Ocas ponechán v přirozené podobě.

A misto toho tady neplacat?

Ocasy se dodnes kupiruji nekterych loveckych plemen.
A proc? Protoze myslivost je statem protezovana sociopatie

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 07:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

jezicek napsal(a):
Jezismarja, je tak tezke najit si na stzrance chovatelskeho klubu standard plemene:
http://www.boxerklub.cz/czech/standard.htm

A v nem najit vetu:
Ocas: Nasazen spíše výš. Ocas ponechán v přirozené podobě.

A misto toho tady neplacat?

Ocasy se dodnes kupiruji nekterych loveckych plemen.
A proc? Protoze myslivost je statem protezovana sociopatie

A misto toho tady neplacat?

jsou plemena, kde toto je také uvedeno ve standardu a presto uchovnite okupirovaneho psa tj. není to vylucovaci vada.

to jen k tomu placani….

22.10.2019 07:43
jezicek

XXX.XXX.94.7

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A misto toho tady neplacat?

jsou plemena, kde toto je také uvedeno ve standardu a presto uchovnite okupirovaneho psa tj. není to vylucovaci vada.

to jen k tomu placani….

Ano, a proto taky nemluvimo o "nejakych plemenech", ale nemeckych boxerech, kde si kazdy behem par vterin zjisti, ze nezkracovani ocasu maji primo ve starndardu a behem dalsich par vterin ze cesky chovatelsky klub spada pod mezinarodni ATIBOX

A tam nejde:
Ing. Fiala informoval o rozhodnutí valné hromady ATIBOXu na zasedání v říjnu 2012 v Itálii: Na základě rozhodnutí většiny delegátů jednotlivých členských zemí ATIBOX nebudou na akce ATIBOX připuštěni kupírovaní jedinci narození po 1.1.2013(úprava ušních boltců i zkrácení ocasů).Výbor vzal informaci na vědomí. Zveřejnění informace zajistí: M. Lukešová
http://www.boxerklub.cz/czech/vybor_06_12_2012.pdf

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 07:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

K pohybu s kupírovaným ocasem : Měli jsme komplet kupírované knírače střeďáky ( legálně v prehistorické době ). Běhali terénem bez problémů, fena chodila po žebříkách, lezla po skalách
( vám půjčíme lano na slanění, ale proč jste sem tahali toho psa? ona šla sama ).
Když přecházeli na cvičáku po kladině umístěné na dvou pohyblivých sudech (obratnost při záchranařině), tak šli bez problémů, zatímco NO s ocasem drželi dva psovodi, z každé strany jeden.
Stejně tak se bez problémů dorozuměli s ostatními psy. Tenkrát ještě byli psi normální a ne magoři.
Možná u jiných plemen je to jiné. Na nekupírované psy jsem si zvykla a nic proti nim nemám.
A nejhorší vzhled mají ti okupírovaní napůl. Uši nechané a ocas ufiknutý.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 08:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

jezicek napsal(a):
Ano, a proto taky nemluvimo o "nejakych plemenech", ale nemeckych boxerech, kde si kazdy behem par vterin zjisti, ze nezkracovani ocasu maji primo ve starndardu a behem dalsich par vterin ze cesky chovatelsky klub spada pod mezinarodni ATIBOX

A tam nejde:
Ing. Fiala informoval o rozhodnutí valné hromady ATIBOXu na zasedání v říjnu 2012 v Itálii: Na základě rozhodnutí většiny delegátů jednotlivých členských zemí ATIBOX nebudou na akce ATIBOX připuštěni kupírovaní jedinci narození po 1.1.2013(úprava ušních boltců i zkrácení ocasů).Výbor vzal informaci na vědomí. Zveřejnění informace zajistí: M. Lukešová
http://www.boxerklub.cz/czech/vybor_06_12_2012.pdf

Citujete tady neco, na co jsem davala odkaz pred tydnem
A akce atiboxu a uchovneni jsou dve uplne rozdilne veci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 08:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

"zatímco NO s ocasem drželi dva psovodi, z každé strany jeden."

Porovnavate stredniho psa s velkym na zebriku, ale nejvetsi rozdil je - ocas??

22.10.2019 08:44
Terven

XXX.XXX.110.159

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
K pohybu s kupírovaným ocasem : Měli jsme komplet kupírované knírače střeďáky ( legálně v prehistorické době ). Běhali terénem bez problémů, fena chodila po žebříkách, lezla po skalách
( vám půjčíme lano na slanění, ale proč jste sem tahali toho psa? ona šla sama ).
Když přecházeli na cvičáku po kladině umístěné na dvou pohyblivých sudech (obratnost při záchranařině), tak šli bez problémů, zatímco NO s ocasem drželi dva psovodi, z každé strany jeden.
Stejně tak se bez problémů dorozuměli s ostatními psy. Tenkrát ještě byli psi normální a ne magoři.
Možná u jiných plemen je to jiné. Na nekupírované psy jsem si zvykla a nic proti nim nemám.
A nejhorší vzhled mají ti okupírovaní napůl. Uši nechané a ocas ufiknutý.

Netvrdila jsem, že kupírovanej pes by měl mít problémy s rovnováhou, že by padal, apod. Pokud je pes bez ocasu prakticky od narození, bylo by naopak hodně divný, pokud by se bez něj nenaučil normálně fungovat - jak už tu padlo, zvířata se dokážou přizpůsobit téměř všemu, kamarádky třínohá fena je rychlejší než kdejakej čtyřnohej pes.
Měla jsem na mysli, že kupírovanej pes se hejbe JINAK, že je to na tom způsobu pohybu vidět.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 08:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"zatímco NO s ocasem drželi dva psovodi, z každé strany jeden."

Porovnavate stredniho psa s velkym na zebriku, ale nejvetsi rozdil je - ocas??

Já jsem v souvislosti s NO psala něco o žebříku?

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 08:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

"kupírovanej pes se hejbe JINAK, že je to na tom způsobu pohybu vidět."

Ano.
Konkretne mnohem vice pouziva predni nohy pri zataceni a brzdeni. A trosku se mu bojim o lokty.
Nema tak prostorny cval - spis skace do vysky nez aby protahnul ten skok. Je to takovy hopik. Jo, nauci se i prodluzovat skok - vidim to, jak je to tyden po tydnu lepsi - ale v tomhle je to jiny pohyb kdyz ho porovnavam.s ocasatym, stejne starym psem

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 09:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já jsem v souvislosti s NO psala něco o žebříku?

Tak ta citace byla z vaseho prispevku
Ale ok - psala jste o pohyblive kladine, ne o zebriku.
Moje velka fena - pokud se ji zebrik rozhoupal se naucila si lehat nahore a cekat, az se dohoupe. Potrebova snizit teziste ane ocas

22.10.2019 09:22
Terven

XXX.XXX.110.159

Ono i u člověka - jakmile máte na pohybovém aparátu cokoli nefunkčního, naučíte se fungovat jinak, kompenzovat to - vytvoříte si jiné pohybové stereotypy. Ale využíváte často úplně jiné mechanismy, které k tomu původně nejsou určené, přetěžujete jiné svaly...a pak vylezou problémy někde úplně jinde, takže si to s původní příčinou nespojíte.
Pokud psa připravíte o část páteře, někde, nějak se to projevit musí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 10:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak ta citace byla z vaseho prispevku
Ale ok - psala jste o pohyblive kladine, ne o zebriku.
Moje velka fena - pokud se ji zebrik rozhoupal se naucila si lehat nahore a cekat, az se dohoupe. Potrebova snizit teziste ane ocas

Jo, citace byla z mého příspěvku, ale jen půlka. Jen co budu mít čas, najdu si nějaký váš citát :-))). To teprv bude sranda. Ha, ha.
Teď jdu se psem na sluníčko. Máme azur a čas.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, citace byla z mého příspěvku, ale jen půlka. Jen co budu mít čas, najdu si nějaký váš citát :-))). To teprv bude sranda. Ha, ha.
Teď jdu se psem na sluníčko. Máme azur a čas.

Jen hledejte.

Velky pes ma problémy s tezistem ve vyskach a na nestabilních prekazkach. proto nejde srovnávat jeho pohyb s nizsim psem.
a ani se mu vlastne nejde divit, ze se mu nekam pak nechce a musí se to ucit - kam mensi pes leze bez potizi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 16:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jen hledejte.

Velky pes ma problémy s tezistem ve vyskach a na nestabilních prekazkach. proto nejde srovnávat jeho pohyb s nizsim psem.
a ani se mu vlastne nejde divit, ze se mu nekam pak nechce a musí se to ucit - kam mensi pes leze bez potizi.

Těžiště psa nezáleží na velikosti psa, ale na poměru délky a výšky psa. Dlouhý krátkohohý pes má těžiště níž, než vysoký.
Tak baset bude mít těžiště níž než dobrman, i když budou váhově srovnatelní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 21:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Dlouhý krátkohohý pes má těžiště níž, než vysoký.

souhlasim, ze az bude jezevcik chodit po zebriku, bude to pro nej fajn


a pro zadavatelku -aktualne v cr boxera bez ocasu vystavite i uchovnite

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 22:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

"souhlasim, ze az bude jezevcik chodit po zebriku, bude to pro nej fajn"

Vy jste zase ftipná ! On NO je proti VK vlastně krátkonohý.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.10.2019 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"souhlasim, ze az bude jezevcik chodit po zebriku, bude to pro nej fajn"

Vy jste zase ftipná ! On NO je proti VK vlastně krátkonohý.

proc ted zase VK?

23.10.2019 07:25
fikovnice

XXX.XXX.135.11

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Ne to neumi. Dikybohu. Mam tu vetsinou samonasiraci hajzliky 😂

Nechcete mi přijet na zahradu odchytit užovku obojkovou a někam daleko ji přenést?

Mám bohužel strašnou fobii z hadů... Ale samozřejmě bych ji v životě nezabila. Jen by se mi tam jezdilo lépe a byla bych tam raději... Podle jakéhosi herpetologa, když jsem mu poslala foto - bohužel se zadařilo bez hlavy, t.j., jak zalézá do kompostu, se jedná o "dnes už málo vídané tak mohutné užovky obojkové." No, měla jsem radost...
Je fakt hodně velká...

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 07:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Nechcete mi přijet na zahradu odchytit užovku obojkovou a někam daleko ji přenést?

Mám bohužel strašnou fobii z hadů... Ale samozřejmě bych ji v životě nezabila. Jen by se mi tam jezdilo lépe a byla bych tam raději... Podle jakéhosi herpetologa, když jsem mu poslala foto - bohužel se zadařilo bez hlavy, t.j., jak zalézá do kompostu, se jedná o "dnes už málo vídané tak mohutné užovky obojkové." No, měla jsem radost...
Je fakt hodně velká...

A přitom užovka obojková je taková fešanda ...ale je teda fakt, že už jsem jí neviděla léta letoucí.
To u nás na zahradě tak max občas slepýš a ty odnášim pryč, aby jim psi nic neudělali, ale hada jsme ještě neměli.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 07:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Nechcete mi přijet na zahradu odchytit užovku obojkovou a někam daleko ji přenést?

Mám bohužel strašnou fobii z hadů... Ale samozřejmě bych ji v životě nezabila. Jen by se mi tam jezdilo lépe a byla bych tam raději... Podle jakéhosi herpetologa, když jsem mu poslala foto - bohužel se zadařilo bez hlavy, t.j., jak zalézá do kompostu, se jedná o "dnes už málo vídané tak mohutné užovky obojkové." No, měla jsem radost...
Je fakt hodně velká...

Užovka je krásná a nic vám neudělá, nebojte. Já bych ji tam nechala, asi se u vás má dobře, jinak byste ji tam neměli :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 08:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Buďte ráda, že tam je. Vaše hrůza z hadů je neopodstatněná, nic vám neudělá. Máte zdravou, přátelskou zahradu. Já měla před lety v kompostu celé hnízdečko a jak jsem byla ráda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 08:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Užovka je krásná a nic vám neudělá, nebojte. Já bych ji tam nechala, asi se u vás má dobře, jinak byste ji tam neměli :-)

Ona to fikovnice asi ví. Ale fobie jsou prostě iracionální - já třeba přestala lízt na rozhledny, protože můj strach z výšek se s věkem zhoršuje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 08:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ona to fikovnice asi ví. Ale fobie jsou prostě iracionální - já třeba přestala lízt na rozhledny, protože můj strach z výšek se s věkem zhoršuje.

Fobie se dá překonat zvykem :-). Když bude fíkovnice potkávat užovku každý den, časem si zvykne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 09:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fobie se dá překonat zvykem :-). Když bude fíkovnice potkávat užovku každý den, časem si zvykne.

Třeba jo. Snad nás bude fikovnice informovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 09:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ona to fikovnice asi ví. Ale fobie jsou prostě iracionální - já třeba přestala lízt na rozhledny, protože můj strach z výšek se s věkem zhoršuje.

Taky mám fobii z výšek, ale věkem se to lepší. Možná tím, že do takové "rozhledny" lezu každý den několikrát v práci A třeba fobie z pavouků se nezbavím nikdy, i kdybych jich doma potkávala denně dvacet. I když dopracovala jsem se už k tomu, že je nevysaju vysavačem, ale zavolám chlapy, aby tu potvoru vyhodili ven.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky mám fobii z výšek, ale věkem se to lepší. Možná tím, že do takové "rozhledny" lezu každý den několikrát v práci A třeba fobie z pavouků se nezbavím nikdy, i kdybych jich doma potkávala denně dvacet. I když dopracovala jsem se už k tomu, že je nevysaju vysavačem, ale zavolám chlapy, aby tu potvoru vyhodili ven.

Já jsem taky arachnofobik, ale tím, že v baráku je prostě pavouků hafec...to nemluvím o sklepu, kůlně, garáži, tak jsem přeci jen otupěla a pavouky již odchytávám sama. Ale přiznám se, že dodnes mám problém třeba s pěkně narostlým pokoutníkem, sice ho taky chytnu (ne do ruky, pěkně do sklenice a podebrat papírem) a vynesu, ale je to teda s velkým sebezapřením....nicméně dříve jsem mívala i docela hysterický záchvaty.
Fikovnici chápu, to si člověk může stokrát říkat, že dotyčné "zviřátko" nic nedělá....mě se třeba hadi líbí, je mi příjemné na ně sahat, moje kolegyně má hysterický záchvat i z gumového a pomalu se hroutí, když vidí hada na obrázku, ale pavouka klidně vezme do ruky.......prostě každý to má iracionálně jinak

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 10:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já jsem taky arachnofobik, ale tím, že v baráku je prostě pavouků hafec...to nemluvím o sklepu, kůlně, garáži, tak jsem přeci jen otupěla a pavouky již odchytávám sama. Ale přiznám se, že dodnes mám problém třeba s pěkně narostlým pokoutníkem, sice ho taky chytnu (ne do ruky, pěkně do sklenice a podebrat papírem) a vynesu, ale je to teda s velkým sebezapřením....nicméně dříve jsem mívala i docela hysterický záchvaty.
Fikovnici chápu, to si člověk může stokrát říkat, že dotyčné "zviřátko" nic nedělá....mě se třeba hadi líbí, je mi příjemné na ně sahat, moje kolegyně má hysterický záchvat i z gumového a pomalu se hroutí, když vidí hada na obrázku, ale pavouka klidně vezme do ruky.......prostě každý to má iracionálně jinak

Jo, každý to má iracionálně jinak, to je úplně přesný vyjádření.
Jinak teda pokoutníka fakt nikdy nikdy nikdy, jedině do papíru a mrtvýho
V pátek jsem ho našla v hrnku a už nikdy z něj nebudu pít

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 19:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Užovka je krásná a nic vám neudělá, nebojte. Já bych ji tam nechala, asi se u vás má dobře, jinak byste ji tam neměli :-)

Hlavně opatrně přehazujte ten kompost, ať jí neublížíte a buďte ráda, že ji máte. Máte zdravou zahradu a je to predátor na havěť.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.10.2019 20:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, každý to má iracionálně jinak, to je úplně přesný vyjádření.
Jinak teda pokoutníka fakt nikdy nikdy nikdy, jedině do papíru a mrtvýho
V pátek jsem ho našla v hrnku a už nikdy z něj nebudu pít

No tak mrtvých pokoutníků se štítim víc než živých, ti už jsou tak divně zkroucený...jednoho jsem našla včera v kýblu, co s ním zalejvám mladý stromky....zalila jsem konví a musím se psycicky připravit na to, že ho vyklepnu do popelnice........
...do papíru?? To jste u mě nebojácnej superhrdina

26.10.2019 14:26
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Užovka je krásná a nic vám neudělá, nebojte. Já bych ji tam nechala, asi se u vás má dobře, jinak byste ji tam neměli :-)

Sarah, já toto všechno vím... Dokonce jsem se ptala i psycholožky, protože moje fobie je opravdu úděsná. Prý mají fobie dědičný charakter a fakt mamka byla úplně to samé a ještě žijící teta jakbysmet. U fobie jakékoli racionální argumenty nepomáhají...

26.10.2019 14:28
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Buďte ráda, že tam je. Vaše hrůza z hadů je neopodstatněná, nic vám neudělá. Máte zdravou, přátelskou zahradu. Já měla před lety v kompostu celé hnízdečko a jak jsem byla ráda.

"Orionka" - viz moje odpověď Sarah. Jinak mám zahradu na Drahanské Vysočině, na samém kraji vesnice, bez zplodin ze silnice, jablka taková, že by mohla soutěžit o nějaké ceny....a mně tam všechnu radost kazí přítomnost obojkovky...

26.10.2019 14:28
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ona to fikovnice asi ví. Ale fobie jsou prostě iracionální - já třeba přestala lízt na rozhledny, protože můj strach z výšek se s věkem zhoršuje.

Ano, naprostý souhlas!

26.10.2019 14:31
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fobie se dá překonat zvykem :-). Když bude fíkovnice potkávat užovku každý den, časem si zvykne.

Ježkovy voči, já ji nechci potkávat každý den! Když jdu na zahradu, obvykle jsem tam hlučná a dupu, protože ji prostě potkat nechci. Jinak ten nápad s odchytem není z mojí hlavy. To mi poradil ten herpetolog jako jediné dobré řešení. Ale v praxi si to neumím představit. Ani nevím, zda jsou na hady třeba nějaké "pasti" - mám samozřejmě na mysli takové, aby jí to neublížilo - nemám v úmyslu jí jakkoli ublížit, vím, že je užitečná. Zkusím vyštrachat foto...

26.10.2019 14:32
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky mám fobii z výšek, ale věkem se to lepší. Možná tím, že do takové "rozhledny" lezu každý den několikrát v práci A třeba fobie z pavouků se nezbavím nikdy, i kdybych jich doma potkávala denně dvacet. I když dopracovala jsem se už k tomu, že je nevysaju vysavačem, ale zavolám chlapy, aby tu potvoru vyhodili ven.

No a mně zas pavouci nevadí... Těch mám na chalupě též požehnaně a fakt těch největších tlustých!!! Vadí mi jen všudypřítomné sítě - mám na mysli třeba ve sklepě, na půdě, atd.

Neregistrovaný uživatel

26.10.2019 21:07
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.30.70

fikovnice napsal(a):
Ježkovy voči, já ji nechci potkávat každý den! Když jdu na zahradu, obvykle jsem tam hlučná a dupu, protože ji prostě potkat nechci. Jinak ten nápad s odchytem není z mojí hlavy. To mi poradil ten herpetolog jako jediné dobré řešení. Ale v praxi si to neumím představit. Ani nevím, zda jsou na hady třeba nějaké "pasti" - mám samozřejmě na mysli takové, aby jí to neublížilo - nemám v úmyslu jí jakkoli ublížit, vím, že je užitečná. Zkusím vyštrachat foto...

Nejsou. Neni jak.

26.10.2019 21:50
jahodapavel

XXX.XXX.168.150

a to budou mít mláďata.

27.10.2019 00:01
fikovnice

XXX.XXX.135.227

jahodapavel napsal(a):
a to budou mít mláďata.

Fakt děkuju....

27.10.2019 00:04
fikovnice

XXX.XXX.135.227

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já jsem taky arachnofobik, ale tím, že v baráku je prostě pavouků hafec...to nemluvím o sklepu, kůlně, garáži, tak jsem přeci jen otupěla a pavouky již odchytávám sama. Ale přiznám se, že dodnes mám problém třeba s pěkně narostlým pokoutníkem, sice ho taky chytnu (ne do ruky, pěkně do sklenice a podebrat papírem) a vynesu, ale je to teda s velkým sebezapřením....nicméně dříve jsem mívala i docela hysterický záchvaty.
Fikovnici chápu, to si člověk může stokrát říkat, že dotyčné "zviřátko" nic nedělá....mě se třeba hadi líbí, je mi příjemné na ně sahat, moje kolegyně má hysterický záchvat i z gumového a pomalu se hroutí, když vidí hada na obrázku, ale pavouka klidně vezme do ruky.......prostě každý to má iracionálně jinak

Ano, tak to si s Tvojí kolegyní můžu podat ruku!

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2019 08:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Moje vnučka z paneláku taky byla arachnofobik - aspoň to o sobě prohlašovala. Když začala jezdit za mnou na chalupu, tak se trochu ošklíbala a ošívala ( ječet, to si tedy nedovolila ) - no to by nesměla do chalupy vkročit :-)).
Nejhorší jsou ty nohaté třesavky, ty jsou všude.

27.10.2019 08:46
eli22

XXX.XXX.181.79

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moje vnučka z paneláku taky byla arachnofobik - aspoň to o sobě prohlašovala. Když začala jezdit za mnou na chalupu, tak se trochu ošklíbala a ošívala ( ječet, to si tedy nedovolila ) - no to by nesměla do chalupy vkročit :-)).
Nejhorší jsou ty nohaté třesavky, ty jsou všude.

Tak to určitě fobie nebyla. Skutečný arachnofobik, pokud by na něj vlezl pavouk a on byl např. ve druhém patře s otevřeným oknem, tak je schopen z toho okna vyskočit, aby se pavouka zbavil.

27.10.2019 17:49
fikovnice

XXX.XXX.135.35

eli22 napsal(a):
Tak to určitě fobie nebyla. Skutečný arachnofobik, pokud by na něj vlezl pavouk a on byl např. ve druhém patře s otevřeným oknem, tak je schopen z toho okna vyskočit, aby se pavouka zbavil.

Jj, moje kámoška jednou omdlela, když na ni odkudsi z větve spadl pavouk. A já mám ve stresu/fobickém zážitku takovou tu "freezing reakci" - zmrznu na místě, možná tak maximálně nějaké zvuky vydávám! Ale asi mě to zachránilo v Tatrách kdysi dávno, kdy jsem dřepěla (!) a sbírala borůvky a mezi nohama se mi proplazila učebnicová zmije (naštěstí mě varovala výrazným syčením). Do smrti na to nezapomenu, zůstala jsem v jakési strnulé poloze, myslím jsem ječela a z borůvčí mě musel odnést táta (bylo mi cca 14let +-)...

Teda uštknutí do intimních partií - to se asi hned tak nevidí...a já tomu byla blízko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2019 18:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jj, moje kámoška jednou omdlela, když na ni odkudsi z větve spadl pavouk. A já mám ve stresu/fobickém zážitku takovou tu "freezing reakci" - zmrznu na místě, možná tak maximálně nějaké zvuky vydávám! Ale asi mě to zachránilo v Tatrách kdysi dávno, kdy jsem dřepěla (!) a sbírala borůvky a mezi nohama se mi proplazila učebnicová zmije (naštěstí mě varovala výrazným syčením). Do smrti na to nezapomenu, zůstala jsem v jakési strnulé poloze, myslím jsem ječela a z borůvčí mě musel odnést táta (bylo mi cca 14let +-)...

Teda uštknutí do intimních partií - to se asi hned tak nevidí...a já tomu byla blízko.

Zmije jedovaté! Asi se jim v Tatrách v borůvkách líbí, já si na ni málem sáhla, taky v Tatrách v borůvčí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2019 19:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zmije nám kdysi kousla fenku, bylo to na jaře a zmije byla maličká, vyléčili jsme to doma, konzultace s veterinářem proběhla jen telefonicky, fena byla po pár hodinách v pohodě. Ovšem nedávno, je to asi necelý mesic, umřela chovná fena chovatele GR i po krevní transfúzi, takže asi není radno to podceňovat, raději si dávám pozor.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2019 20:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zmije nám kdysi kousla fenku, bylo to na jaře a zmije byla maličká, vyléčili jsme to doma, konzultace s veterinářem proběhla jen telefonicky, fena byla po pár hodinách v pohodě. Ovšem nedávno, je to asi necelý mesic, umřela chovná fena chovatele GR i po krevní transfúzi, takže asi není radno to podceňovat, raději si dávám pozor.

Tak já to rozhodně nepodceňuju. Když jdeme v létě pasekou, musí psice "za paty", přece jen, já jsem obutá a zpravidla mám dlouhé kalhoty. A do Tater už nejezdím :-))
( že by kvůli zmijím ?). Ale náhoda je blbec a tak nám zbývá jen, držet si palce.
Ale neškodných užovek v kompostu si považuju.

28.10.2019 13:00
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zmije jedovaté! Asi se jim v Tatrách v borůvkách líbí, já si na ni málem sáhla, taky v Tatrách v borůvčí.

Ano, nevím jak dnes, ale tehdy tam fakt byly přímo přemnožené. Šlo o Nízké Tatry - Podbánské. A věřte, že já se víc bála zmijí než medvědů, kteří tam tehdy též dost řádili... Hned druhý den po mém zážitku/setkání se zmijí uštkla zmije asi 7letého hocha, jelo se tehdy kalupem do Liptovského Mikuláše. Navíc romantika - chata tehdy neměla světlo, takže v noci a večer potmě, děs, že nám zmije přes den vlezla do chaty, no fakt jsem si tehdy tu dovolču "užila"!

28.10.2019 13:02
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zmije nám kdysi kousla fenku, bylo to na jaře a zmije byla maličká, vyléčili jsme to doma, konzultace s veterinářem proběhla jen telefonicky, fena byla po pár hodinách v pohodě. Ovšem nedávno, je to asi necelý mesic, umřela chovná fena chovatele GR i po krevní transfúzi, takže asi není radno to podceňovat, raději si dávám pozor.

"Sarah", a smím vědět, kde se Vám ty události staly? V okolí Brna? Já, co mám info, tak třeba Brněnská přehrada - tam by měly být jen užovky. Zmije jsou právě ve větším výškách n.m.

28.10.2019 13:03
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zmije nám kdysi kousla fenku, bylo to na jaře a zmije byla maličká, vyléčili jsme to doma, konzultace s veterinářem proběhla jen telefonicky, fena byla po pár hodinách v pohodě. Ovšem nedávno, je to asi necelý mesic, umřela chovná fena chovatele GR i po krevní transfúzi, takže asi není radno to podceňovat, raději si dávám pozor.

Jo, a nevím, co je na tom pravdy, ale říká se, že uštknutí od malé a mladé zmije prý může být nebezpečnější. Prý vždy vypustí všechen jed, kdežto dospělá "usoudí", zda vůbec nějaký jed vypustí, někdy jde jen o suché kousnutí.

28.10.2019 13:05
fikovnice

XXX.XXX.135.59

fikovnice napsal(a):
Jj, moje kámoška jednou omdlela, když na ni odkudsi z větve spadl pavouk. A já mám ve stresu/fobickém zážitku takovou tu "freezing reakci" - zmrznu na místě, možná tak maximálně nějaké zvuky vydávám! Ale asi mě to zachránilo v Tatrách kdysi dávno, kdy jsem dřepěla (!) a sbírala borůvky a mezi nohama se mi proplazila učebnicová zmije (naštěstí mě varovala výrazným syčením). Do smrti na to nezapomenu, zůstala jsem v jakési strnulé poloze, myslím jsem ječela a z borůvčí mě musel odnést táta (bylo mi cca 14let +-)...

Teda uštknutí do intimních partií - to se asi hned tak nevidí...a já tomu byla blízko.

Btw, zkušení, nevíte, zda užovka též syčí - jako varování "Bacha, tady jsem já, nešlápni na mě!"?

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.10.2019 07:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
"Sarah", a smím vědět, kde se Vám ty události staly? V okolí Brna? Já, co mám info, tak třeba Brněnská přehrada - tam by měly být jen užovky. Zmije jsou právě ve větším výškách n.m.

U nás v podhůří Jeseníků, cca 670 metrů n. m. A taky mě překvapilo, že se skoro nic nestalo, já už se tenkrát chystala na pohotovost.

Neregistrovaný uživatel

29.10.2019 10:06
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.30.70

fikovnice napsal(a):
Btw, zkušení, nevíte, zda užovka též syčí - jako varování "Bacha, tady jsem já, nešlápni na mě!"?

Had syci kdyz ma nerva. Jak ho prekvapite bude bud zdrhat. Nebo jednou varovne tafne a pak bude zdrhat. Jo zahnany nekde v koute a vetrelec pred nim. Papinak hadr. Moje mimina so na nej hrajou pravidelne kdykoli zmercej ze bych se eventuelne mohla chtit dostat do terarka a nedejboze po nich smatlat 😂

29.10.2019 10:42
fikovnice

XXX.XXX.135.155

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U nás v podhůří Jeseníků, cca 670 metrů n. m. A taky mě překvapilo, že se skoro nic nestalo, já už se tenkrát chystala na pohotovost.

Děkuji za odpověď!

29.10.2019 10:44
fikovnice

XXX.XXX.135.155

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Had syci kdyz ma nerva. Jak ho prekvapite bude bud zdrhat. Nebo jednou varovne tafne a pak bude zdrhat. Jo zahnany nekde v koute a vetrelec pred nim. Papinak hadr. Moje mimina so na nej hrajou pravidelne kdykoli zmercej ze bych se eventuelne mohla chtit dostat do terarka a nedejboze po nich smatlat 😂

Takže ta zmije plazící se mi mezi nohama měla nerva? Já to brala spíš jako varování...ať se nehejbu, nešlápnu na ni. Ale ono je to vlastně fuk.

29.10.2019 12:04
fikovnice

XXX.XXX.135.155

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Had syci kdyz ma nerva. Jak ho prekvapite bude bud zdrhat. Nebo jednou varovne tafne a pak bude zdrhat. Jo zahnany nekde v koute a vetrelec pred nim. Papinak hadr. Moje mimina so na nej hrajou pravidelne kdykoli zmercej ze bych se eventuelne mohla chtit dostat do terarka a nedejboze po nich smatlat 😂

Jen se zeptám: Kdybych omylem šlápla na tu obojkovku (mám dost zarostlou a rozlehlou zahradu), tak také ťafne? Četla jsem, že nasí.ací jsou u. hladké. Ale nevím, zda vůbec užovka je schopna člověka kousnout. Pokud jo a stalo by se mi to, asi na místě umřu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.10.2019 12:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jen se zeptám: Kdybych omylem šlápla na tu obojkovku (mám dost zarostlou a rozlehlou zahradu), tak také ťafne? Četla jsem, že nasí.ací jsou u. hladké. Ale nevím, zda vůbec užovka je schopna člověka kousnout. Pokud jo a stalo by se mi to, asi na místě umřu...

Had sice nemá uši aby vás slyšel, že jdete, ale cítí "otřesy" půdy že jdete, tak by měl vzít "nohy" na ramena. Naše rybníková užovka obojková se vždy hodila ze břehu do rybníka nebo tam tiše sklouzla, jen párkrát jsem jí načapala smotanou a lenošící...velká skoro metr, letos jsem jí našla mrtvou......ještě jedna užovka, co se ani nehla: v lese, už. obojková a výrazná boule uprostřed těla, asi právě něco poobědvala.

30.10.2019 00:10
fikovnice

XXX.XXX.135.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Had sice nemá uši aby vás slyšel, že jdete, ale cítí "otřesy" půdy že jdete, tak by měl vzít "nohy" na ramena. Naše rybníková užovka obojková se vždy hodila ze břehu do rybníka nebo tam tiše sklouzla, jen párkrát jsem jí načapala smotanou a lenošící...velká skoro metr, letos jsem jí našla mrtvou......ještě jedna užovka, co se ani nehla: v lese, už. obojková a výrazná boule uprostřed těla, asi právě něco poobědvala.

Jj, to já vím, že hadi vnímají otřesy, ale i kdybych hulákala "na lesy", tak že neslyší. Ale mně šlo fakt o to, že u mě ve vysoké trávě se opravdu může stát (aspoň teda hypoteticky), že na ni šlápnu. No anebo pes. Tak jestli i ta obojkovka by se bránila kousnutím. Ale předpokládám, že ano. Já viděla "zakouslého" i slepýše do packy naší někdejší chalupové kočky - prostě jí visel na pacce a nemohla jej setřepat.

30.10.2019 00:19
lupus4

XXX.XXX.205.61

Já viděla "zakouslého" i slepýše do packy naší někdejší chalupové kočky - prostě jí visel na pacce a nemohla jej setřepat.

to spíš v něm měla číča zaseklej dráp - mrcha jedna

30.10.2019 07:52
sufle

XXX.XXX.153.58

fikovnice napsal(a):
Jen se zeptám: Kdybych omylem šlápla na tu obojkovku (mám dost zarostlou a rozlehlou zahradu), tak také ťafne? Četla jsem, že nasí.ací jsou u. hladké. Ale nevím, zda vůbec užovka je schopna člověka kousnout. Pokud jo a stalo by se mi to, asi na místě umřu...

Tak užovka umí pěkně kousnout. Vlastní zkušenost.😎

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.10.2019 10:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Já viděla "zakouslého" i slepýše do packy naší někdejší chalupové kočky - prostě jí visel na pacce a nemohla jej setřepat.

to spíš v něm měla číča zaseklej dráp - mrcha jedna

to ji skutečně spíš "kousl", čelisti umí stisknout hezky pevně, vlastní násobná zkušenost

Neregistrovaný uživatel

30.10.2019 11:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.30.70

sufle napsal(a):
Tak užovka umí pěkně kousnout. Vlastní zkušenost.😎

To jo ale citit to neni 😁 a zlata uzovka s prd stiskem oproti i malickatejm hroznysum nebo miminum velkych krajt (mensi jak dospela uzovka a sily petlrst tolik)

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.10.2019 15:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to ji skutečně spíš "kousl", čelisti umí stisknout hezky pevně, vlastní násobná zkušenost

Taky jsem kouslá od slepýše.......při odnášení slepýše z naší zahrady, aby ho psi nezrychtovali, jsem ho blbě chytla a kousnul.....ale je teda fakt, že mi nezůstal viset na ruce, kousnul a pustil.

31.10.2019 09:15
fikovnice

XXX.XXX.135.227

lupus4 napsal(a):
Já viděla "zakouslého" i slepýše do packy naší někdejší chalupové kočky - prostě jí visel na pacce a nemohla jej setřepat.

to spíš v něm měla číča zaseklej dráp - mrcha jedna

Ne ne "Lupusi", šla jsem to obhlídnout zblízka - slepýš měl pootevřenou tlamku a držel kočce packu, dívala jsem se úplně zblízka - samozřejmě ne nijak bolestivě. Také nesnáším trápení zvířat kočkami (i když obecně vzato samozřejmě vůbec), dokonce ani to pohrávání si s myší nemusím vidět. Takže jsem tehdy kočku odehnala, slepýš se odplazil...ale bůhví, zda neuhynul na stres nebo nějaké zranění.

31.10.2019 09:16
fikovnice

XXX.XXX.135.227

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to ji skutečně spíš "kousl", čelisti umí stisknout hezky pevně, vlastní násobná zkušenost

Tak tak...

31.10.2019 09:18
fikovnice

XXX.XXX.135.227

sufle napsal(a):
Tak užovka umí pěkně kousnout. Vlastní zkušenost.😎

A máte zkušenost s obojkovkou nebo hladkou? Nebo event. stromovou? Ta hladká je fakt útočná, dělá při překvapení i takovej ten talíř, zvedne hlavu a ťafá do okolí. U obojkovky věřím, že se spíš dá na úprk.

31.10.2019 10:36
lupus4

XXX.XXX.205.61

Mě tedy užovky hladká, podplamatá ani obojková(stromová v našem regionu není) nikdy nekously, ale po.raly, umí předstírat i "mrtvou" tzv.
- thanatóza viz obr.

než jsem začal chovat vodní želvy, chodily se mi obojkovky (cca 1,2m)před svleky svlažit do jezírka
jinak umí i krásně couvat
jsou to nádherná zvířata
jinak mi přijde , že většina ženskejch ječí při "myších pavoucích, hadech" jen proto, že se to od nich "čeká" a chtějí být zachráněni "statečným" princem a "fobii" si pěstujou

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2019 10:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Mě tedy užovky hladká, podplamatá ani obojková(stromová v našem regionu není) nikdy nekously, ale po.raly, umí předstírat i "mrtvou" tzv.
- thanatóza viz obr.

než jsem začal chovat vodní želvy, chodily se mi obojkovky (cca 1,2m)před svleky svlažit do jezírka
jinak umí i krásně couvat
jsou to nádherná zvířata
jinak mi přijde , že většina ženskejch ječí při "myších pavoucích, hadech" jen proto, že se to od nich "čeká" a chtějí být zachráněni "statečným" princem a "fobii" si pěstujou

Když jsem viděla, jak se fobie odnaučují, tak si tu svoji na pavouky raději ponechám. Jo, a nikdy neječím. Buď si to nějak vyřeším nebo poprosím manžela, aby ho odnesl ven. Protože když ho neodnese, tak to většinou skončí vraždou, nemůžu si pomoct, i když nechci, protože vím, že pavouků je málo. Myši ani hadi mi nevadí, klidně je vezmu do ruky.

31.10.2019 10:59
fikovnice

XXX.XXX.135.35

lupus4 napsal(a):
Mě tedy užovky hladká, podplamatá ani obojková(stromová v našem regionu není) nikdy nekously, ale po.raly, umí předstírat i "mrtvou" tzv.
- thanatóza viz obr.

než jsem začal chovat vodní želvy, chodily se mi obojkovky (cca 1,2m)před svleky svlažit do jezírka
jinak umí i krásně couvat
jsou to nádherná zvířata
jinak mi přijde , že většina ženskejch ječí při "myších pavoucích, hadech" jen proto, že se to od nich "čeká" a chtějí být zachráněni "statečným" princem a "fobii" si pěstujou

"jinak mi přijde , že většina ženskejch ječí při "myších pavoucích, hadech" jen proto, že se to od nich "čeká" a chtějí být zachráněni "statečným" princem a "fobii" si pěstujou "

"Lupusi", mě, prosím, z Vašeho hodnocení vynechte, jo? Fobii si nepěstuji, mám ji cca od teenagerovských let, což je už pěkných pár desítek let a rozhodně v mých myšlenkách není nějaká spása od "prince"... Kdybych chtěla být zachraňovaná, netoužila bych po odchytu té "mojí" Natrix Natrix.

Jo a thanatóza - ano, známá věc.

31.10.2019 11:01
fikovnice

XXX.XXX.135.35

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když jsem viděla, jak se fobie odnaučují, tak si tu svoji na pavouky raději ponechám. Jo, a nikdy neječím. Buď si to nějak vyřeším nebo poprosím manžela, aby ho odnesl ven. Protože když ho neodnese, tak to většinou skončí vraždou, nemůžu si pomoct, i když nechci, protože vím, že pavouků je málo. Myši ani hadi mi nevadí, klidně je vezmu do ruky.

Jednou ještě venkovský kocour naháněl myš a ta v úprku se mi vyšplhala po holé noze (v létě jsem měla kraťasy) až na stehno. No, to taky příjemnej pocit nebyl...

31.10.2019 11:03
lupus4

XXX.XXX.205.61

tak jen pro zajímavost už. hladká, podplamatá , obojková, 2 x stromová
a nakonec nádherná zmijka

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2019 11:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ano, jsou krásné, hlavně ta zmije

31.10.2019 13:49
GAELLE

XXX.XXX.55.67

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, jsou krásné, hlavně ta zmije

jako těžký alergik bych o setkání s ní moc nestála

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.10.2019 15:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE napsal(a):
jako těžký alergik bych o setkání s ní moc nestála

Taky jsem alergik, občas mě něco pěkně překvapí.
Ale na obrázku je krásná

31.10.2019 15:30
GAELLE

XXX.XXX.55.67

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky jsem alergik, občas mě něco pěkně překvapí.
Ale na obrázku je krásná

na fotce krásná je. I jsem ji párkrát v přírodě potkala. Naštěstí včas zmizela

31.10.2019 18:47
sufle

XXX.XXX.153.58

fikovnice napsal(a):
A máte zkušenost s obojkovkou nebo hladkou? Nebo event. stromovou? Ta hladká je fakt útočná, dělá při překvapení i takovej ten talíř, zvedne hlavu a ťafá do okolí. U obojkovky věřím, že se spíš dá na úprk.

Moc si neuvědomuji, která užovka to byla, bylo to dávno. Ale vzhledem k tomu, ze to bylo u řeky, tak to byla možná podplamatá. A byla to moje chyba.
Chytla jsem ji do ruky a pěkně mě rafla 😊
Já mám obecně velmi ráda hady, ještěrky, pavouky apod.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2019 07:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když jsem viděla, jak se fobie odnaučují, tak si tu svoji na pavouky raději ponechám. Jo, a nikdy neječím. Buď si to nějak vyřeším nebo poprosím manžela, aby ho odnesl ven. Protože když ho neodnese, tak to většinou skončí vraždou, nemůžu si pomoct, i když nechci, protože vím, že pavouků je málo. Myši ani hadi mi nevadí, klidně je vezmu do ruky.

Když jsem viděla, jak se fobie odnaučují, tak si tu svoji na pavouky raději ponechám.

Asi tak

1.11.2019 12:42
fikovnice

XXX.XXX.135.179

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky jsem alergik, občas mě něco pěkně překvapí.
Ale na obrázku je krásná

Mně se nelíbí ani na obrázku, bohužel... Já jsem na ta srstnatá zvířata. Ale že bych jí ublížila, to ani náhodou...

1.11.2019 12:53
lupus4

XXX.XXX.205.61

Asi "panika" bude daná "genetikou" ženskejm, neznám chlapa co by šílel z myší , pavouků či hadů...

I když dnes někdy potkávám ta "divnopohlaví"...tak bych se možná divil

1.11.2019 13:08
fikovnice

XXX.XXX.135.179

lupus4 napsal(a):
Asi "panika" bude daná "genetikou" ženskejm, neznám chlapa co by šílel z myší , pavouků či hadů...

I když dnes někdy potkávám ta "divnopohlaví"...tak bych se možná divil

Jj, to souhlasím, že tady ty fobie znám fakt jen u ženskejch... Můj táta hady taky nemusel, ale nebál se jich, natož nějaká panika, fobie nebo tak něco.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2019 13:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Asi "panika" bude daná "genetikou" ženskejm, neznám chlapa co by šílel z myší , pavouků či hadů...

I když dnes někdy potkávám ta "divnopohlaví"...tak bych se možná divil

tak to ti musím představit mého muže, ten by nerozdýchal hada, a to takřka ječí i ze slepýše
jo, a sousedovi chodím slepýše odnášet ze zahrady, když na ně narazí, i na ropuchu v garáži mě volal
a myši doma lovím jenom já......

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2019 21:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Asi "panika" bude daná "genetikou" ženskejm, neznám chlapa co by šílel z myší , pavouků či hadů...

I když dnes někdy potkávám ta "divnopohlaví"...tak bych se možná divil

Bych vám přála vidět, jak jsme se s manželem cpali oba najednou do dveří šedesátek, když jsme ve stavební buňce překládali prkna a začaly na nás pršet myši, já řvala jako hyena a ten chyt takovou paniku, že ve finále řval taky a oba se drali ven....

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2019 22:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Sice plevelíme diskusi o ocáskách hadama, tak taky jednu historku přidám: byli jsme na houbách a já narazila na užovku obojkovou, nelenila jsem , čapla jí za ocas- její konec(jestli to za prdelkou hada je už ocas) načež se užovka zvedla do oblouku skoro až k mojí ruce, já si zatančila "taneček", ale užovku statečně uložila do košíku s houbama a nesla ukázat dětem, aby taky měly nějaký přírodovědný zážitek, milá užovka se ale asi pěkně naštvala, protože mi "pochcala" houby strašným smradem a ještě to byla schopná stříkat kolem sebe, houby jsem musela vyhodit a pokud načapu někde užovku, už jí nesbírám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2019 22:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nechtěla jsem, ale když jste u těch ocásků :
Na houbách v lese mladší syn : Brácho, mám ještěrku, jééé vona to není ještěrka vona je to zmije !!!
Starší syn : Kde ? Ty si blbej, proč jsi ji pouštěl ??!!
Mladšímu bylo asi 8, staršímu 13.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.11.2019 23:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já si jednou říkala, co dělá v lese takovej pěknej řetez z kola a šla si ho sebrat- byla to stočená zmyjé (pardon, ale já si to aspoň jednou chtěla napsat)

1.11.2019 23:14
fikovnice

XXX.XXX.135.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Sice plevelíme diskusi o ocáskách hadama, tak taky jednu historku přidám: byli jsme na houbách a já narazila na užovku obojkovou, nelenila jsem , čapla jí za ocas- její konec(jestli to za prdelkou hada je už ocas) načež se užovka zvedla do oblouku skoro až k mojí ruce, já si zatančila "taneček", ale užovku statečně uložila do košíku s houbama a nesla ukázat dětem, aby taky měly nějaký přírodovědný zážitek, milá užovka se ale asi pěkně naštvala, protože mi "pochcala" houby strašným smradem a ještě to byla schopná stříkat kolem sebe, houby jsem musela vyhodit a pokud načapu někde užovku, už jí nesbírám.

"...pokud načapu někde užovku, už jí nesbírám...."

1.11.2019 23:18
fikovnice

XXX.XXX.135.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já si jednou říkala, co dělá v lese takovej pěknej řetez z kola a šla si ho sebrat- byla to stočená zmyjé (pardon, ale já si to aspoň jednou chtěla napsat)

No, ta, co se mi proplazila mezi nohama v Tatrách jak jsem sbírala borůvky, byla taky ta fakt echt učebnicová - šedá s černou klikaticí. Ale je to v podstatě asi mé jediné setkání se zmijí a doufám, že to tak zůstane nadále. I když kdysi dávno mi můj expřítel "chtěl udělat radost" - byl ze Šumavy, tam zmijí hafo, tak mi jednu malinkou ulovil do sklenice. No, vynadáno ode mě dostal fest...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 08:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
No, ta, co se mi proplazila mezi nohama v Tatrách jak jsem sbírala borůvky, byla taky ta fakt echt učebnicová - šedá s černou klikaticí. Ale je to v podstatě asi mé jediné setkání se zmijí a doufám, že to tak zůstane nadále. I když kdysi dávno mi můj expřítel "chtěl udělat radost" - byl ze Šumavy, tam zmijí hafo, tak mi jednu malinkou ulovil do sklenice. No, vynadáno ode mě dostal fest...

JJ, máme chatu u Lipna, takže setkání se zmijí je za léto časté....

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 09:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nechtěla jsem, ale když jste u těch ocásků :
Na houbách v lese mladší syn : Brácho, mám ještěrku, jééé vona to není ještěrka vona je to zmije !!!
Starší syn : Kde ? Ty si blbej, proč jsi ji pouštěl ??!!
Mladšímu bylo asi 8, staršímu 13.

...promiňte, ale touž jsem se dlouho tak nezasmála....ještě jednou se omlouvám, ale ono se fakt nedá.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...promiňte, ale touž jsem se dlouho tak nezasmála....ještě jednou se omlouvám, ale ono se fakt nedá.....

Klidně se smějte, já se tak moc nenasmála. Nakonec jí ten starší chytil, nacpal do plátěného pytlíku a já ji nosila přivázanou na klacku, na délku klacku od sebe, aby oni mohli lítat po lese.
Kdepak fobie - ta u nás nepřicházela v úvahu.
( A protože už je to móóć let, tak dnes můžu říct - krásné časy to byly )

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 10:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Klidně se smějte, já se tak moc nenasmála. Nakonec jí ten starší chytil, nacpal do plátěného pytlíku a já ji nosila přivázanou na klacku, na délku klacku od sebe, aby oni mohli lítat po lese.
Kdepak fobie - ta u nás nepřicházela v úvahu.
( A protože už je to móóć let, tak dnes můžu říct - krásné časy to byly )

Jo, na takový věci se pak dobře vzpomíná, protože to byl svět ještě v pořádku. Taky máme spoustu zážitků s dětma, občas i docela strašidelných, třeba jak dcera omdlela v noci na procházce v lese, policajti ji našli se služebním psem a toho tam pak zapomněli odloženého a museli se pro něj vracet. Nebo jak jí ujel autobus, když měla kroužek bojových umění, zůstala na noc u kamarádky, která už dávno spala a druhý den se ve škole rozneslo, jak ji našli znásilněnou a zakopanou někde ve sklepě. Dnes se tomu smějeme, i když tenkrát nám do smíchu nebylo. Ale to už jsem od tématu odbočila opravdu hodně

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 12:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
Asi "panika" bude daná "genetikou" ženskejm, neznám chlapa co by šílel z myší , pavouků či hadů...

I když dnes někdy potkávám ta "divnopohlaví"...tak bych se možná divil

Koho jste potkali...co vám to nalhali???

Tak možná chlap v pravém slova smyslu ano, já už měla v práci dva prodavače..mladé kluky a jen jsem se modlila, aby na ně pavouk někde "nevybafnul" před zákazníkem, protože z té reakce by asi zákazník dostal infarkt, jak by se lekl A co tak člověk posbírá informace po známých tak těch příslušníků silného pohlaví, co mají problém s pavouky je vícero, takže nakonec to jsou ženy, které jdou to nohaté zviřátko vyřešit ............je teda pravda, že neznám žádnýho, který by měl problém s hadem nebo s myší.

2.11.2019 15:08
fikovnice

XXX.XXX.135.203

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, na takový věci se pak dobře vzpomíná, protože to byl svět ještě v pořádku. Taky máme spoustu zážitků s dětma, občas i docela strašidelných, třeba jak dcera omdlela v noci na procházce v lese, policajti ji našli se služebním psem a toho tam pak zapomněli odloženého a museli se pro něj vracet. Nebo jak jí ujel autobus, když měla kroužek bojových umění, zůstala na noc u kamarádky, která už dávno spala a druhý den se ve škole rozneslo, jak ji našli znásilněnou a zakopanou někde ve sklepě. Dnes se tomu smějeme, i když tenkrát nám do smíchu nebylo. Ale to už jsem od tématu odbočila opravdu hodně

Jéje, to jste mi připomněla něco...
Vracela jsem se z dovolené na Šumavě, mohlo mi být nějakých 20 let (dávno tomu už) a jela jsem busem. V buse bágly, lyže, prostě všechno. Zastávka tuším v J. Hradci. Tak já jsem šla za řidičem (bus byl poloprázdný, tak vedle mě nikdo neseděl), že si jdu odskočit na WC, ať mi neujede... No, zdržela jsem se max. 5minut a z busu jsem už viděla jen zadní světla. J. Hradec neznám a jediné, co jsem si s sebou vzala, byly peníze. Teď to byla doba bez mobilů!!! Takže jsem usedla do nejbližší hospody, podotýkám, že bylo nějak mezi 21.-22.h. Tam jsem se sama přiopila!!!! a zjistila, že mi už nic do Brna nejede. A nějak přes personál se mi podařilo dovolat našim. A můj táta v noci pro mě přijel, cestou ještě v Brně odchytil bus, vzal moje lyže a bágly a řidiče zprdl tak, že ten prý jen koktal omluvy. Jo, to byly časy... Stejně ta ABSOLUTNÍ láska je vždy (nebo téměř vždy) od rodičů k dětem... Moc mi naši chybí...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 17:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jéje, to jste mi připomněla něco...
Vracela jsem se z dovolené na Šumavě, mohlo mi být nějakých 20 let (dávno tomu už) a jela jsem busem. V buse bágly, lyže, prostě všechno. Zastávka tuším v J. Hradci. Tak já jsem šla za řidičem (bus byl poloprázdný, tak vedle mě nikdo neseděl), že si jdu odskočit na WC, ať mi neujede... No, zdržela jsem se max. 5minut a z busu jsem už viděla jen zadní světla. J. Hradec neznám a jediné, co jsem si s sebou vzala, byly peníze. Teď to byla doba bez mobilů!!! Takže jsem usedla do nejbližší hospody, podotýkám, že bylo nějak mezi 21.-22.h. Tam jsem se sama přiopila!!!! a zjistila, že mi už nic do Brna nejede. A nějak přes personál se mi podařilo dovolat našim. A můj táta v noci pro mě přijel, cestou ještě v Brně odchytil bus, vzal moje lyže a bágly a řidiče zprdl tak, že ten prý jen koktal omluvy. Jo, to byly časy... Stejně ta ABSOLUTNÍ láska je vždy (nebo téměř vždy) od rodičů k dětem... Moc mi naši chybí...

....včera zemřela moje sousedka z chalupy, je mi jako by definitivně skončilo moje dětství (i díky ní jsme si ho nádherně užila na chalupě), jestli to tak mohu říci.....taťku už nemám, ale až odejde mamča, tak se asi zboří svět ......díky našim a babičce s dědou jsem měla to dětství opravdu krásné a mám úžasné vzpomínky.....jen toho psa kdyby mi bývali byli dovolili, takhle jsem sousedům tahala všechnu zvěř + hady, ještěrky, šneky, brouky a další a další.........fobie jsem neměla na nic ze zvěře, moje maminka naopak ze všeho co jsem tahala z luk, hájů, vody a mezí domů...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 19:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

..fobie jsem neměla na nic ze zvěře, moje maminka naopak ze všeho co jsem tahala z luk, hájů, vody a mezí domů...
A dnes znají děti všechno z obrázků na počítači. Nejmladší vnučka si přiveze knížku s elektronickou tužkou a ukazuje a pojmenovává kdejakou exotickou havěť. Když to řekne dobře, tak tužka řekne ano. A pak vyjdeme na louku za chalupou, skočí na ni kobylka a ona se s děsem v očích ptá, co to bylo. A bude hůř.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 19:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..fobie jsem neměla na nic ze zvěře, moje maminka naopak ze všeho co jsem tahala z luk, hájů, vody a mezí domů...
A dnes znají děti všechno z obrázků na počítači. Nejmladší vnučka si přiveze knížku s elektronickou tužkou a ukazuje a pojmenovává kdejakou exotickou havěť. Když to řekne dobře, tak tužka řekne ano. A pak vyjdeme na louku za chalupou, skočí na ni kobylka a ona se s děsem v očích ptá, co to bylo. A bude hůř.

....tříletý vnouček na mně letos v létě vyloudil dvě sarančata - původně určená pro agamy a vezl si je v nádobě domů, doma se o ně starala spolu s ním dcera.......prababička spínala ruce, že byly doby kdy se od babičky vezl králík a plato vajec, ale od nás se vozí sarančata.....jinak vnuk má teď období brouků a obdobné havěti......když je u mně doma, musíme mu pořád vytahovat hada na podívání a pohlazení......mám z něj radost z kluka jednoho......

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 21:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jéje to jsem ráda, že jsou babičky,ke kterým chodí vnoučata jako do zoo.....
Já si teď kvůli vnučce pořídím šneky- máme je v práci přemnožený, tak jim ulevím...je ze šneků úplně paf, babí šeka šeka dívej...bouka dáš sem, a ukáže si na ruku(máme strašilky ) Teď jsem jim pořídila kočku- to je taky story, kotě šlo v noci z města za mladší dcerou až na sídliště, tam se někde odpojilo, pak šlo s jinejma lidma zase kus dál, ti si ho nemohli nechat a skončilo u mojí kolegyně z práce, já si v práci postěžovala, že mě dcera ve tři ráno vzbudila telefonem, že za ní jde kotě, co má dělat....no a kolegyně mi poslala fotku- bylo to ono, sama má už kočku a psa v garsonce, takže jsem pro kotě dojela a odvezla ho vnučce, starší dcera kočku chtěla, ale rozmlouvali jsme jí to, no todle kotě si je našlo. Manžel je mimo republiku- ten se mnou nemluví- jen trochu , že jsem nakonec tu kočku donesla já. Dcera je ráda, že mají kotě a vnučka má s kým dovádět.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 22:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jéje to jsem ráda, že jsou babičky,ke kterým chodí vnoučata jako do zoo.....
Já si teď kvůli vnučce pořídím šneky- máme je v práci přemnožený, tak jim ulevím...je ze šneků úplně paf, babí šeka šeka dívej...bouka dáš sem, a ukáže si na ruku(máme strašilky ) Teď jsem jim pořídila kočku- to je taky story, kotě šlo v noci z města za mladší dcerou až na sídliště, tam se někde odpojilo, pak šlo s jinejma lidma zase kus dál, ti si ho nemohli nechat a skončilo u mojí kolegyně z práce, já si v práci postěžovala, že mě dcera ve tři ráno vzbudila telefonem, že za ní jde kotě, co má dělat....no a kolegyně mi poslala fotku- bylo to ono, sama má už kočku a psa v garsonce, takže jsem pro kotě dojela a odvezla ho vnučce, starší dcera kočku chtěla, ale rozmlouvali jsme jí to, no todle kotě si je našlo. Manžel je mimo republiku- ten se mnou nemluví- jen trochu , že jsem nakonec tu kočku donesla já. Dcera je ráda, že mají kotě a vnučka má s kým dovádět.

.....o strašilce přemýšlím pro malého už nějakou tu chvíli, vezmu ho na burzu, jestli se mu bude líbit......kočky má malý u druhé babičky, která bydlí hned za rohem, takže chodí na ně.......no a u mně je má vlastně také.........

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.11.2019 23:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
.....o strašilce přemýšlím pro malého už nějakou tu chvíli, vezmu ho na burzu, jestli se mu bude líbit......kočky má malý u druhé babičky, která bydlí hned za rohem, takže chodí na ně.......no a u mně je má vlastně také.........

Strašilku vyberte podle stravy- co žere, v zimě kopu ostružiník, co neopadá i pod sněhem, pokud je, každý druh má jiné potravní nároky, co žere jeden nemusí druhý....když byly dcery malé měla jsem i 15 druhů a to byla obchůzka, než jsem posháněla v ziumě ptačí zob, třezalku-Hypericum, ostružinu, břečťan- ten je nejjistější(pěkný druh co jí žere je Eurycantha calcarata, ale na chování na ruce moc není)Teď mám jen Extatosomy- pošlu vám vajíčka, mám pohlavní chov ....chov nastudujte tady http://www.strasilky.cz/

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2019 08:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Strašilku vyberte podle stravy- co žere, v zimě kopu ostružiník, co neopadá i pod sněhem, pokud je, každý druh má jiné potravní nároky, co žere jeden nemusí druhý....když byly dcery malé měla jsem i 15 druhů a to byla obchůzka, než jsem posháněla v ziumě ptačí zob, třezalku-Hypericum, ostružinu, břečťan- ten je nejjistější(pěkný druh co jí žere je Eurycantha calcarata, ale na chování na ruce moc není)Teď mám jen Extatosomy- pošlu vám vajíčka, mám pohlavní chov ....chov nastudujte tady http://www.strasilky.cz/

....já vím, kdysi jsem je jakl dítě chovala a množili se mi, stejně tak pakobylky....jde spíš o to jestli se jjch nebude malý bát....

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2019 08:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Strašilku vyberte podle stravy- co žere, v zimě kopu ostružiník, co neopadá i pod sněhem, pokud je, každý druh má jiné potravní nároky, co žere jeden nemusí druhý....když byly dcery malé měla jsem i 15 druhů a to byla obchůzka, než jsem posháněla v ziumě ptačí zob, třezalku-Hypericum, ostružinu, břečťan- ten je nejjistější(pěkný druh co jí žere je Eurycantha calcarata, ale na chování na ruce moc není)Teď mám jen Extatosomy- pošlu vám vajíčka, mám pohlavní chov ....chov nastudujte tady http://www.strasilky.cz/

....díky za nabídku, ale musím zjjstit zda se mu vůbec budou líbit, ns to je návštěva burzy nejideálnější, třeba sklnčíme u brouků anebo mravenců nakonec....

3.11.2019 09:27
Terven

XXX.XXX.110.159

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..fobie jsem neměla na nic ze zvěře, moje maminka naopak ze všeho co jsem tahala z luk, hájů, vody a mezí domů...
A dnes znají děti všechno z obrázků na počítači. Nejmladší vnučka si přiveze knížku s elektronickou tužkou a ukazuje a pojmenovává kdejakou exotickou havěť. Když to řekne dobře, tak tužka řekne ano. A pak vyjdeme na louku za chalupou, skočí na ni kobylka a ona se s děsem v očích ptá, co to bylo. A bude hůř.

Jako jo, je takových dětí hodně, ale pořád je to jen o výchově- naštěstí znám a vídám i dost mladých rodičů, kteří děti berou do přírody, učí je zapomenuté dovednosti. Je to o tom, kdo se pohybuje v jaké bublině.
V létě jsme se ségrou koupaly psy v řece, přišla tam dokonale vypadající rodinka - otec, matka, dvě děti - všichni opálení a oblečení jak z reklamy, ale zároveň byli i milí. Evidentně se už léta nekoupali jinde než v bazénu na zahradě anebo v moři, děti pravděpodobně nic jiného nepoznaly. Tatínek byl nejstatečnější, vyhrnul si nohavice a lákal děti do řeky se slovy, že takhle se kdysi dávno brodíval, když byl ještě malej. Dcera byla odvážnější, vydala se za ním, vypískla, že je to studenější než v Turecku, ale řeku skoro přebrodila a užívala si to. Kluk s mámou si netroufli, zůstali na břehu, povídali si s náma, měli zážitek z oklepávajících se psů a vůbec celá ta rodina měla neskutečnej zážitek z tak obyčejný věci, která pro mě je něco jako denní chleba.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2019 09:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Jako jo, je takových dětí hodně, ale pořád je to jen o výchově- naštěstí znám a vídám i dost mladých rodičů, kteří děti berou do přírody, učí je zapomenuté dovednosti. Je to o tom, kdo se pohybuje v jaké bublině.
V létě jsme se ségrou koupaly psy v řece, přišla tam dokonale vypadající rodinka - otec, matka, dvě děti - všichni opálení a oblečení jak z reklamy, ale zároveň byli i milí. Evidentně se už léta nekoupali jinde než v bazénu na zahradě anebo v moři, děti pravděpodobně nic jiného nepoznaly. Tatínek byl nejstatečnější, vyhrnul si nohavice a lákal děti do řeky se slovy, že takhle se kdysi dávno brodíval, když byl ještě malej. Dcera byla odvážnější, vydala se za ním, vypískla, že je to studenější než v Turecku, ale řeku skoro přebrodila a užívala si to. Kluk s mámou si netroufli, zůstali na břehu, povídali si s náma, měli zážitek z oklepávajících se psů a vůbec celá ta rodina měla neskutečnej zážitek z tak obyčejný věci, která pro mě je něco jako denní chleba.

Nevím no, ale myslím si, že u této rodinky to moc pravidelný asi nebude, i když je hezký, že se tatínek snažil. Spíš si myslím, že maminka nebude chtít na způsobu života nic měnit. Znám taky několik takových ze svýho pracovního okolí...děti hodně kroužků, na víkendy se jezdí na "výlet" do nákupního centra, v létě moře, v zimě lyžovat do Alp a jednou za čas k fotografovi, aby stvořil foto dokonalé rodinky a mohlo se to prezentovat na FB nebo instagramu.
Ještě letos v květnu jsem byla s klukem v Beskydech, byla oproti jiným rokům opravdu zima, nachodili jsme spoustu kilometrů kolem Trojmezí, pěšky tam nešel skoro nikdo, rodina přijela autem, udělali fotku a odjeli. Vidím to teď docela často.

3.11.2019 09:55
Terven

XXX.XXX.110.159

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevím no, ale myslím si, že u této rodinky to moc pravidelný asi nebude, i když je hezký, že se tatínek snažil. Spíš si myslím, že maminka nebude chtít na způsobu života nic měnit. Znám taky několik takových ze svýho pracovního okolí...děti hodně kroužků, na víkendy se jezdí na "výlet" do nákupního centra, v létě moře, v zimě lyžovat do Alp a jednou za čas k fotografovi, aby stvořil foto dokonalé rodinky a mohlo se to prezentovat na FB nebo instagramu.
Ještě letos v květnu jsem byla s klukem v Beskydech, byla oproti jiným rokům opravdu zima, nachodili jsme spoustu kilometrů kolem Trojmezí, pěšky tam nešel skoro nikdo, rodina přijela autem, udělali fotku a odjeli. Vidím to teď docela často.

No, to určitě pravidelný nebude, však jsem to taky psala jako ten druhej extrém - rodina odtržená od života v souznění s přírodou. Asi to nebylo moc pochopitelný, chtěla jsem na tom jenom demonstrovat, že je to o výchově.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2019 10:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
No, to určitě pravidelný nebude, však jsem to taky psala jako ten druhej extrém - rodina odtržená od života v souznění s přírodou. Asi to nebylo moc pochopitelný, chtěla jsem na tom jenom demonstrovat, že je to o výchově.

Ano, je to určitě o výchově. A většinou to vypadá tak, že otcové jsou obrazně řečeno umláceni matkami a zvítězí pohodlnost. A vlastně pak vznikají takový paradoxy....dětičky demonstrují za práva zvířat, za zelenou planetu a ani nevědí, jak ta zvířata ve skutečnosti vypadají, jaké je jejich chování v přírodě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2019 13:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
....já vím, kdysi jsem je jakl dítě chovala a množili se mi, stejně tak pakobylky....jde spíš o to jestli se jjch nebude malý bát....

spíš dohlížet, aby nebyl ze stráši invalida....
PS: kdo ví jak se otáčí videa ve windows media plejeru? sákryš

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2019 19:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

..........tak fotku, když videa to neschroupne.

3.11.2019 20:34
fikovnice

XXX.XXX.135.227

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..........tak fotku, když videa to neschroupne.

...jste zavařila iFAUNU!
Mně to píše už asi tři hodiny, že video se zpracovává.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2019 23:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..........tak fotku, když videa to neschroupne.

...děkuji....

Přidejte reakci

Přidat smajlík