Vše o rhodéském ridgebackovi

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
12.8.2021 12:47
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Milí přátelé,
zakládám novou diskuzi (i když se mi do toho ani nechce - viz vlákno "Koronavirus"). Psala jsem, že jedna moje kamarádka by se mnou šla do spoluvlastnictví psa (až někdy v budoucnu). No a zhlédla se v RR. Já si tedy nemyslím, že je to dobrý nápad, na stranu druhou vlastně o něm až tak moc nevím. Prosím, máte tu někdo RR? Nebo i vy zkušení, napsali byste jeho výhody, a možná paradoxně spíše nevýhody . Nevýhody a mínusy proto, že se domnívám, že třeba zrovna pro mě by to asi nebyl ideální pes, byť by byl "zpoloviny" kamarádky. Ale je pravda, že moje známá vetka měla RR a toho si s sebou brávala i na veterinu, do služeb, a co jsem měla možnost pozorovat, vždy tam byl hodný. Zda ale byl i spokojený, to netuším.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 13:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jsem jen náhodný kolemjdoucí pozorovatel tohoto plemene, ale mám pár postřehů:
- je to obluda kolem 40 kg (plus mínus)
- těch vyrovnaných jsem potkala méně než nevyrovnaných (bázlivky anebo agresoři)
- potkala jsem asi dva-tři jedince, co mohli chodit na volno, zbytek na flexi
- pokud nebyl agresivní, pro mého psa to byli dobří herní parťáci - obliba divokých her se skákáním a řvaním
- někteřeí psi jsou nervózní z toho zpětného pruhu srsti na zádech, vypadá to, jako kdyby se ridgeback neustále ježil, což může vyvolávat více agrese, než by bylo záhodno
- je to dost aktivní pes a dost velké váze

Začátečníkům bych to doporučila leda v případě, že by to byli mladí lidé plní síly a času na aktivního psa a výchovu obludy, schopní přátelské důslednosti.

12.8.2021 13:24
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jsem jen náhodný kolemjdoucí pozorovatel tohoto plemene, ale mám pár postřehů:
- je to obluda kolem 40 kg (plus mínus)
- těch vyrovnaných jsem potkala méně než nevyrovnaných (bázlivky anebo agresoři)
- potkala jsem asi dva-tři jedince, co mohli chodit na volno, zbytek na flexi
- pokud nebyl agresivní, pro mého psa to byli dobří herní parťáci - obliba divokých her se skákáním a řvaním
- někteřeí psi jsou nervózní z toho zpětného pruhu srsti na zádech, vypadá to, jako kdyby se ridgeback neustále ježil, což může vyvolávat více agrese, než by bylo záhodno
- je to dost aktivní pes a dost velké váze

Začátečníkům bych to doporučila leda v případě, že by to byli mladí lidé plní síly a času na aktivního psa a výchovu obludy, schopní přátelské důslednosti.

Děkuji, přesně takovéto postřehy vítám!

12.8.2021 13:27
Štírek666

XXX.XXX.163.181

No hlavně záleží na tom, co od psa očekáváte.
Souhlasím s příspěvkem od keriton.
Moje parametry nesplňuje třeba vůbec. Mám ráda pracovitá jako opravdu pro práci,větší plemena, která mě mohou doprovázet kdykoliv a kamkoliv za jakéhokoliv počasí. Takový se kterým se nebudu bát i do pekla a na kterého se mohu spolehnout.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Předesílám, že to není pes podle mého gusta, přesto se pokusím být objektivní. Vycházím z několika málo vzorků, se kterými jsem měla tu čest.
Keriton tu většinu povahových rysů, které bouchnou do oka, popsala přesně. I já mám v okolí zejména ty nevyrovnané, resp. vykazující agresi. Všichni na vodítku. Výjimkou je štěně známé, má pár měsíců, tak to se asi nepočítá. To je milouš, jako všechna štěkaňata.

No a měla jsem i tu "čest" vlézt na čumendu do chovky RR. Řev, rotování, skákání, vyblafávání...nezapůsobili na mě. Ale tak tohle není relevantní postřeh, v té chovce byla smečka a chovali se možná adekvátně tomu, že přišel cizák. Ovšem sám chovatel je nazval magory, vzpomínám, že možná naznačoval nepříliš vysokou inteligenci. Nedivte se, že si plival na své vlastní, já tam byla pro jinou rasu, tak je srovnával.

12.8.2021 13:37
Atheira

XXX.XXX.209.8

Jsem taky náhodný kolemjdoucí - míjím za plotem fenu.

- Je to obluda
- Řve. Má hlas jak když na vás zrovna jede kombajn nebo nějaká taková stvůra.
- Naprosto nekorektně si z ní dělám srandu, že je transgender žena, protože tohle, téhle konstituce, se muselo narodit jedině jako muž.
- Před týdnem se pokusila prorvat skrz plot a příšerně u toho chrčela a volala cosi o vraždě.
- Málokterýho psa bych se bála víc, že z toho pozemku uteče.



No a pak můj bývalý spolužák měl (možná ještě má, už je to delší dobu, co jsem ji viděla) taky fenu RR. Je taková krásně stavěná, ladná a i přes velikost holčičí (ne jako tamto ), je poslušná a hodná, ale to je skrz vztah, který mezi sebou s páníčkem mají. Je to vidět, jak ho zbožňuje...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 13:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pes, co v Africe hlídá farmy. Velké. Roztroušené. Tady nemáme. Hlídá před lidmi i lvy. Lva ve třech umějí sundat. To je zajímavý pes, ne :-)
Chodila sem paní, co jich měla několik, ale ta věděla, co dělá, pohodoví psi, F.. nevzpomenu si.
Berte to jako velmi silného loveckého psa. Ne, nenosí kachny jako labrador a ne, nefunguje ve smečce jako bígl, pouze v té své.
Stačí, ne?

A si vzpomínám, že jste kdysi mluvila o RR, který rozsápal psa, nechcete si pořídit něco, co to bude připomínat, že ne.
Kupte vipeta, jsou dvě verze, když to má být krátkochlupé, no. Pinče. Německý je velký? Chrta. Ten vipet je takový akorát. Xolo.

12.8.2021 13:50
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Atheira napsal(a):
Jsem taky náhodný kolemjdoucí - míjím za plotem fenu.

- Je to obluda
- Řve. Má hlas jak když na vás zrovna jede kombajn nebo nějaká taková stvůra.
- Naprosto nekorektně si z ní dělám srandu, že je transgender žena, protože tohle, téhle konstituce, se muselo narodit jedině jako muž.
- Před týdnem se pokusila prorvat skrz plot a příšerně u toho chrčela a volala cosi o vraždě.
- Málokterýho psa bych se bála víc, že z toho pozemku uteče.



No a pak můj bývalý spolužák měl (možná ještě má, už je to delší dobu, co jsem ji viděla) taky fenu RR. Je taková krásně stavěná, ladná a i přes velikost holčičí (ne jako tamto ), je poslušná a hodná, ale to je skrz vztah, který mezi sebou s páníčkem mají. Je to vidět, jak ho zbožňuje...

"Málokterýho psa bych se bála víc, že z toho pozemku uteče."

A přesně toto si myslím, že imponuje té mé kamarádce, chce velkého psa, aby ji chránil... Pro mě to není...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 13:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

RR není pejsáček do parku a podle mě ani na střídavou péči. Na střídavku není u mě žádný pes, stejně jako u dětí si myslím, že pes i dítě má mít jeden domov. A pes jednoho pána (rodinu). Bez ohledu na můj názor jsou plemena, která střídavku snesou lépe a plemena, která potřebují jednoho pána. RR je v té druhé skupině.
V mém okolí se RR skoro nevyskytují, ale znala jsem před lety jednoho, byl to velký (na horní hranici výšky dle standardu) krásný silný pes, pan pes. Chodil na volno, se psy se nepral, byl nad věcí. V jeho případě se sešly úžasné osobnosti – jeho a jeho pána. S jiným by tak třeba vůbec nefungoval.
RR potřebuje pevné vedení, sebevědomého pána s přirozenou autoritou, který si je vědom fyzické síly psa a dovede s ní pracovat - rukama ale především mozkem. Pána, který s ním bude sportovat, pracovat.

12.8.2021 13:51
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pes, co v Africe hlídá farmy. Velké. Roztroušené. Tady nemáme. Hlídá před lidmi i lvy. Lva ve třech umějí sundat. To je zajímavý pes, ne :-)
Chodila sem paní, co jich měla několik, ale ta věděla, co dělá, pohodoví psi, F.. nevzpomenu si.
Berte to jako velmi silného loveckého psa. Ne, nenosí kachny jako labrador a ne, nefunguje ve smečce jako bígl, pouze v té své.
Stačí, ne?

A si vzpomínám, že jste kdysi mluvila o RR, který rozsápal psa, nechcete si pořídit něco, co to bude připomínat, že ne.
Kupte vipeta, jsou dvě verze, když to má být krátkochlupé, no. Pinče. Německý je velký? Chrta. Ten vipet je takový akorát. Xolo.

"A si vzpomínám, že jste kdysi mluvila o RR, který rozsápal psa, nechcete si pořídit něco, co to bude připomínat, že ne."

Ano, máte dobrou paměť, já to tu ani nechtěla psát. Myslím, že je vyřešeno...

12.8.2021 13:53
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
RR není pejsáček do parku a podle mě ani na střídavou péči. Na střídavku není u mě žádný pes, stejně jako u dětí si myslím, že pes i dítě má mít jeden domov. A pes jednoho pána (rodinu). Bez ohledu na můj názor jsou plemena, která střídavku snesou lépe a plemena, která potřebují jednoho pána. RR je v té druhé skupině.
V mém okolí se RR skoro nevyskytují, ale znala jsem před lety jednoho, byl to velký (na horní hranici výšky dle standardu) krásný silný pes, pan pes. Chodil na volno, se psy se nepral, byl nad věcí. V jeho případě se sešly úžasné osobnosti – jeho a jeho pána. S jiným by tak třeba vůbec nefungoval.
RR potřebuje pevné vedení, sebevědomého pána s přirozenou autoritou, který si je vědom fyzické síly psa a dovede s ní pracovat - rukama ale především mozkem. Pána, který s ním bude sportovat, pracovat.

Já si říkám, že nějaký mix, event. společenské plemeno by střídavku zvládlo. Viz Pegy - ta mě prostě ihned přijala. Bohužel tito psi moji kamarádku prostě ani trochu neberou za srdce.

12.8.2021 13:55
Atheira

XXX.XXX.209.8

fikovnice napsal(a):
"Málokterýho psa bych se bála víc, že z toho pozemku uteče."

A přesně toto si myslím, že imponuje té mé kamarádce, chce velkého psa, aby ji chránil... Pro mě to není...

Setkávám se s tím docela často.
Že lidi chtějí psa, kterýho se budou ostatní bát...

Velmi často to jsou lidi, kteří na takového psa ale prostě nemají.

Jestli má pocit méněcennosti, že ji lidi neberou dostatečně vážně nebo kdovíco ještě, tak ať začne dělat něco se sebou. Ať si to, proboha, nekompenzuje pořízením nevhodného psa.

Se bojí chodit ven? To je dobrý... Ale kdo reálně kdy doopravdy potřeboval chránit psem před... Nevím, úchylem? Vrahem?
Takže ji ve výsledku ten pes bude chránit spíš tak před každým. A nakonec možná ani nebude chránit, ale jenom děsit lidi, který jen taky chtějí jít v klidu ven?
Není pro pocit bezpečí lepší pořídit si pepřák a zaplatit kurzy sebeobrany?

Je sice hezký, že ona si pak bude mít ten správnej pocit, kterýho se jí asi nedaří dosáhnout. Ale kdyby si takoví víc rozmysleli, že reálně budou pro ostatní nebezpečný (jakože většina z těhlech lidí pak pro okolí nebezpečná je)...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 13:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Já si říkám, že nějaký mix, event. společenské plemeno by střídavku zvládlo. Viz Pegy - ta mě prostě ihned přijala. Bohužel tito psi moji kamarádku prostě ani trochu neberou za srdce.

Budete moc těžko hledat kompromis, jestli ho vůbec najdete.

12.8.2021 14:03
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Atheira napsal(a):
Setkávám se s tím docela často.
Že lidi chtějí psa, kterýho se budou ostatní bát...

Velmi často to jsou lidi, kteří na takového psa ale prostě nemají.

Jestli má pocit méněcennosti, že ji lidi neberou dostatečně vážně nebo kdovíco ještě, tak ať začne dělat něco se sebou. Ať si to, proboha, nekompenzuje pořízením nevhodného psa.

Se bojí chodit ven? To je dobrý... Ale kdo reálně kdy doopravdy potřeboval chránit psem před... Nevím, úchylem? Vrahem?
Takže ji ve výsledku ten pes bude chránit spíš tak před každým. A nakonec možná ani nebude chránit, ale jenom děsit lidi, který jen taky chtějí jít v klidu ven?
Není pro pocit bezpečí lepší pořídit si pepřák a zaplatit kurzy sebeobrany?

Je sice hezký, že ona si pak bude mít ten správnej pocit, kterýho se jí asi nedaří dosáhnout. Ale kdyby si takoví víc rozmysleli, že reálně budou pro ostatní nebezpečný (jakože většina z těhlech lidí pak pro okolí nebezpečná je)...

12.8.2021 14:05
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Budete moc těžko hledat kompromis, jestli ho vůbec najdete.

Vím, přesto se nevzdávám. Jen to možná/pravděpodobně neklapne s touto kamarádkou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Doporučila bych vám pro kamarádčina kritéria vlkodava. Velký, impozantní a (byť to nechápu) často budící hrůzu. Přitom je to ve své podstatě milionové dobračisko, s vyrovnanou a klidnou povahou. Jenže vám ho nedoporučím. Jeho citlivá a závislácká dušička by střídavku nedala.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 14:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Vím, přesto se nevzdávám. Jen to možná/pravděpodobně neklapne s touto kamarádkou.

Ono je to podobné jako se spoluvlastnictvím koně. Ti dva musí být v zásadních věcech zajedno. A že kůň střídání jezdců zvládá docela dobře, ale taky to nesmí být - jeden hot a druhý čehý.

12.8.2021 14:09
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Doporučila bych vám pro kamarádčina kritéria vlkodava. Velký, impozantní a (byť to nechápu) často budící hrůzu. Přitom je to ve své podstatě milionové dobračisko, s vyrovnanou a klidnou povahou. Jenže vám ho nedoporučím. Jeho citlivá a závislácká dušička by střídavku nedala.

Také mám vlkodavy ráda...
Ale pro jeho velikost se domnívám, že ani není moc vhodný do panelákového bytu. O citlivosti jeho duše nemluvě.

12.8.2021 14:10
fikovnice

XXX.XXX.132.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono je to podobné jako se spoluvlastnictvím koně. Ti dva musí být v zásadních věcech zajedno. A že kůň střídání jezdců zvládá docela dobře, ale taky to nesmí být - jeden hot a druhý čehý.

Přesně toto si "Kometo" myslím také. A pokud už na počátku neexistuje shoda ani na řekněme typu plemene, tak to by prostě nefungovalo, trápily bychom se my, ale hlavně ten pes!

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak moji sousedi mají RR, teď už druhého, ten první už odešel do duhového nebe.
Sousedi jsou v mladším důchodovém věku.
Jejich psi nejsou žádní magoři. Nicméně i toho prvního i toho druhého vodí na stopovačce, na volno nepouštějí. Myslím, že psů se více méně straní, ale těžko říct, jestli to není tím, že prostě prochajdy dělají sólo a ani si nemyslím, že by nějak řešili socializaci, když byli pesani malí.
Nicméně, když k nim přijede návštěva se psem, i klidně malým, tak není problém, nemusejí nikam zavírat.
Moji berbeři měli Badýse (RR) určitě raději než boxera od druhého souseda.
Ani za plotem s ním nejančili, hezky v klidu se oňufávali.
A i když jdu kolem plotu, tak sice štěká, ale není to žádný hysterák.

Další RR kterého znám je pes, kterého jsem potkávala na procházkách s Ginou....mladý psí kluk, trochu buldozer, trochu hrrr, ale jinak na pohodu, pohyb na volno bez problémů. Dle jeho paničky ...už má druhého a nic jiného by nechtěla...naprosté zlatíčko.

A třetí pes...tak toho jsme potkávali na veterině, když jsem tam chodila s Jackem...chodil na kapačky. Z rozhovoru s majitelkami vyplynulo, že doma mají 3 psy kluky RR různého stáří a že to jsou ti nej pejsani na světě.
Paničky byly určitě typ jako já, rozmazlovací, žvatlací a zlatíčko sem, zlatíčko tam.

Mě z toho malého vzorku vychází jediné, že majitelé RR si opětovně pořídili dalšího a defakto všichni je mají jako společníka. Že je asi zvládne i člověk starší v dobré kondici.

Na c já bych teda myslela v prvé řadě, že pes je docela velký a to už jako odrostlé štěně a neřku-li pubescent a je možné, že v téhle fázi může být divočejší, ostatně jako spousta jiných a že to při procesu výchovy a učení může být na vodítku někdy fyzicky náročnější.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 14:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Také mám vlkodavy ráda...
Ale pro jeho velikost se domnívám, že ani není moc vhodný do panelákového bytu. O citlivosti jeho duše nemluvě.

Tak s bytem problém nevidím, pokud je výtah. On se vám při troše dobré vůle smotá do jednoho (většího) křesla. Velikost bytu mu bude naprosto jedno, tím jsem si jistá.

Ale povahou na střídavku opravdu nebude.

12.8.2021 14:20
janaa

XXX.XXX.38.22

Když jsem kdysi bydlela v PRaze,tak bylo RR velmi populární plemeno. Bohužel. Většina psů byla agresivní,psi na psy, feny na feny, takže do města fakt super. Pokud nebyli agresivní,byli to bázlivky. Vyrovnané pohodové RR jsem tehdy znala asi tři a přiznám se, že proto jsem na plemeno dost zanevřela,byť paradoxně ten jeden pohodář byl náš nej kamarád. Ale to prostě byla výjimka. Pravda je,že si ho tehdy pořizovali lidé kvůli vzhledu bez ohledu na povahu,podmínky...nevzládli je a v kombinaci s tím,že se jedná o velkého psa,prostě průšvih. Je možné,že se povahy změnily,nicméně ta dominantnost je plemeni vlastní a rozhodně to není pes pro střídavku nebo začátečníka

12.8.2021 14:24
Štírek666

XXX.XXX.163.181

fikovnice napsal(a):
"Málokterýho psa bych se bála víc, že z toho pozemku uteče."

A přesně toto si myslím, že imponuje té mé kamarádce, chce velkého psa, aby ji chránil... Pro mě to není...

Jenže to je reakce ze strachu a nevyrovnanosti.
Věřím tomu, že pokud by se prodrala z pozemku, její ego klesne okamžitě na bod mrazu a nebude vědět, co sama se sebou.
RR může budit respekt, ale žádný obranář to není, může být drzý, ale pak záleží na tom, jak se zachová jeho " oběť ".
A s těmi lvy.........ve smečce je blokovali, než přišel lovec......rozhodně lva nezadávili ani ve třech......

12.8.2021 14:31
Atheira

XXX.XXX.137.58

Štírek666 napsal(a):
Jenže to je reakce ze strachu a nevyrovnanosti.
Věřím tomu, že pokud by se prodrala z pozemku, její ego klesne okamžitě na bod mrazu a nebude vědět, co sama se sebou.
RR může budit respekt, ale žádný obranář to není, může být drzý, ale pak záleží na tom, jak se zachová jeho " oběť ".
A s těmi lvy.........ve smečce je blokovali, než přišel lovec......rozhodně lva nezadávili ani ve třech......

Kdepak, jednoho psa už dost porvala a jediné štěstí bylo, že byl dost velkej a nějak to ustál.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2021 14:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fenka RR byla nejlepší kamarádka naší kraťandy. Nádherná, elegantní, noblesní. Naši kamarádi nebyli nijak extra zkušení chovatelé, po pudlíkovi to byl jejich druhý pes. Všude s ní chodili navolno, nikoho si nevšímala - ani psů ani lidí, byla nad věcí. Na zahradě za plotem prakticky neštěkala. Vypadalo by to jako ideál, ALE: je to výhradně pes jednoho pána, na kterém je absolutně závislá a nikoho jiného neuznává. Myslím si, že i kdybyste měly kliku na klidnou vyrovnanou povahu, tak do střídavé péče se tohle plemeno nehodí.

12.8.2021 14:39
Štírek666

XXX.XXX.163.181

Atheira napsal(a):
Kdepak, jednoho psa už dost porvala a jediné štěstí bylo, že byl dost velkej a nějak to ustál.

To si spíš jen poladila své ego na nějakém nekonfliktním či bázlivějším jedinci.
RR, nejsou extra hrdinové, spíš si dovolují na slabší kusy, ale samo se určo najdou i vyjímky.....

12.8.2021 14:41
Atheira

XXX.XXX.137.58

Štírek666 napsal(a):
To si spíš jen poladila své ego na nějakém nekonfliktním či bázlivějším jedinci.
RR, nejsou extra hrdinové, spíš si dovolují na slabší kusy, ale samo se určo najdou i vyjímky.....

"spíš si dovolují na slabší kusy" i kdyby byla tohle jediná věc na RR, tak ho to podle mě vyřazuje z kolonky "vhodný pes" pro ženskou, která podle toho, co tu padlo, vybírá psa podle toho, aby z něj šel strach, nemyslíte?
Co to vypovídá o vyrovnanosti zájemkyně? A jaký má takový zájemce vliv na psa?

12.8.2021 14:43
Zoia

XXX.XXX.211.192

My jsme RR měli v rodině a s dalšími můj pes vyrůstal, tak přihodím svoje postřehy.

Je to fakt velký a silný lovecký pes, který si je své síly dobře vědom. Do míst, kde je hodně zvěře je to tak dost špatná volba. Mým rodičům se to nakonec podařilo zvládnout, ale stálo to fakt hodně tvrdé práce s trenérkou a jeden uříznutý článek prstu, který měla na svědomí blbě omotaná stopovačka.

Většina samců nevychází moc dobře s ostatními psy, chce to fakt dobrou socializaci a i tak se to nemusí povést - jednoho jsme měli v takové té klasické sídlištní partě - 10 stejně starých štěňat různých ras a velikostí vyrůstalo spolu, skoro každý den jsme byli všichni společně venku, a ridgeback stejně nakonec začal startovat na psy. V mém okolí měli lidi hlavně psy, fenky jsem poznala jen 2 a obě byly na ostatní feny dobré, ale moc velký vypovídající vzorek to není.

Pes na sdílení to taky není - jestli teda nějaký pes vůbec na sdílení je; na pána je hodně navázaný a náš RR to zabalil 2 měsíce poté, co mu umřela panička, na stejné onemocnění.

Z pozitiv, abych RR jen nehaněla, mě napadá, že od určitého věku se umí přeměnit na slušného povaleče, pořád potřebuje venku vybít, ale pak dokáže zbytek odpoledne hnípat na gauči s hlavou napasovanou až skoro do krbu nebo topení. Také je z hlediska čistoty v podstatě bezúdržbový, jeho chlupy se sice zapíchnou všude a jsou v podstatě neodstranitelné, ale jinak se zdá, jako by špínu skoro odpuzoval - maximálně ho stačí otřít vlhkým hadrem, ale většinou ani to není třeba (což je dobře, protože snaha o vykoupání ridgebacka může skončit rekonstrukcí koupelny :-D). K malým dětem, a to i k těm nejmenším, mi přišel RR hodně ohleduplný, aniž by se mu muselo cokoliv vysvětlovat, v tomhle ohledu se od něj naše retrívří pometla měly hodně co učit. No a určitě je to dobrý hlídač, v temném se s ním bát nemusíte a doma hlídá bez zbytečného vyřvávání.

12.8.2021 14:46
Štírek666

XXX.XXX.163.181

Atheira napsal(a):
"spíš si dovolují na slabší kusy" i kdyby byla tohle jediná věc na RR, tak ho to podle mě vyřazuje z kolonky "vhodný pes" pro ženskou, která podle toho, co tu padlo, vybírá psa podle toho, aby z něj šel strach, nemyslíte?
Co to vypovídá o vyrovnanosti zájemkyně? A jaký má takový zájemce vliv na psa?

O tom žádná, naprosto, souhlasím, proto to píšu.
Pro takovou zájemkyni rozhodně ne.

15.8.2021 00:07
ChilliHot

XXX.XXX.236.27

Moji blízcí příbuzní chovají RR kam jen moje paměť sahá, takže něco odpozorované mám, ale nechci moc opakovat, co tady zaznělo... Každopádně, když i pro vlkodava uvažujete, že byt není nejlepší řešení, pro ridgebacka bych do toho nešla už vůbec. Všichni, které jsem znala a znám byli nebo stále jsou velmi demoliční:) I při jejich zmíněné síle a velikosti bych si je prostě v bytě netroufla nechat, a to ani maximálně utahané.
Co se týče jejich vztahu k dětem, souhlasím se Zoiou, jsou opravdu jemní a tolerantní.
Na volno chodit mohou, ale jak bylo řečeno, hodně zvěře rovná se hodně starostí, a ani s dokonalým vztahem nebudou mít nejspíš dokonalé přivolání. Tedy, všichni psi, které kdy příbuzní měli, pouštěli na volno a v pohodě, jen asi dvakrát šel pes napřed domů... Ale co znám další RR odjinud, tak ti na volno nemůžou vůbec. A co se týče "psa, který bude chránit a pouštět trochu hrůzy" bylo myslím řečeno dost. RR štěkají hodně hlasitě a strašidelně, ale jinak respekt moc nebudí... I když to je nejspíš subjektivní, jak jsem s nimi v kontaktu celkem hodně.
Na ifaunu chodím jen číst, protože nemám tolik zkušeností, abych si troufla radit... Ale snad mě neukamenujete, když ke spoluvlastnění navrhnu lvíčka, českého strakatého psa (zlatíčko a navíc je i trochu větší...) nebo japonského špice (náš kamarád, skoro neštěká), Pokud jsou to zcestné návrhy, tak se omlouvám.. Přeji šťastnou ruku při výběru pesana

15.8.2021 00:53
fikovnice

XXX.XXX.135.233

ChilliHot napsal(a):
Moji blízcí příbuzní chovají RR kam jen moje paměť sahá, takže něco odpozorované mám, ale nechci moc opakovat, co tady zaznělo... Každopádně, když i pro vlkodava uvažujete, že byt není nejlepší řešení, pro ridgebacka bych do toho nešla už vůbec. Všichni, které jsem znala a znám byli nebo stále jsou velmi demoliční:) I při jejich zmíněné síle a velikosti bych si je prostě v bytě netroufla nechat, a to ani maximálně utahané.
Co se týče jejich vztahu k dětem, souhlasím se Zoiou, jsou opravdu jemní a tolerantní.
Na volno chodit mohou, ale jak bylo řečeno, hodně zvěře rovná se hodně starostí, a ani s dokonalým vztahem nebudou mít nejspíš dokonalé přivolání. Tedy, všichni psi, které kdy příbuzní měli, pouštěli na volno a v pohodě, jen asi dvakrát šel pes napřed domů... Ale co znám další RR odjinud, tak ti na volno nemůžou vůbec. A co se týče "psa, který bude chránit a pouštět trochu hrůzy" bylo myslím řečeno dost. RR štěkají hodně hlasitě a strašidelně, ale jinak respekt moc nebudí... I když to je nejspíš subjektivní, jak jsem s nimi v kontaktu celkem hodně.
Na ifaunu chodím jen číst, protože nemám tolik zkušeností, abych si troufla radit... Ale snad mě neukamenujete, když ke spoluvlastnění navrhnu lvíčka, českého strakatého psa (zlatíčko a navíc je i trochu větší...) nebo japonského špice (náš kamarád, skoro neštěká), Pokud jsou to zcestné návrhy, tak se omlouvám.. Přeji šťastnou ruku při výběru pesana



Jinak, co se týká mě, uzavírám tuto diskuzi. RR je nevhodný. Myslím, že i kdyby neexistovaly všechny ty mínusy (ono jsou to mnohdy relativní mínusy a jindy takové, přes které nejede vlak), tak opravdu jen ten pocit, že předminulého psa nám zadávil RR, tak prostě, že by to nebylo ono.
Už při zadávání diskuze jsem byla skoro přesvědčená, že RR není vhodný do těch podmínek, které jsem uvedla. A vy jste mě jen v tomto mém přesvědčení utvrdili. Děkuji!

15.8.2021 07:19
Dája6

XXX.XXX.12.85

Dobrý den 😜
takhle krásné poradní vlákno už tady dlouho nebylo i já si početla a hlavně jsem zase o trochu chytřejší 👍.
Dája

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 11:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Milí přátelé,
zakládám novou diskuzi (i když se mi do toho ani nechce - viz vlákno "Koronavirus"). Psala jsem, že jedna moje kamarádka by se mnou šla do spoluvlastnictví psa (až někdy v budoucnu). No a zhlédla se v RR. Já si tedy nemyslím, že je to dobrý nápad, na stranu druhou vlastně o něm až tak moc nevím. Prosím, máte tu někdo RR? Nebo i vy zkušení, napsali byste jeho výhody, a možná paradoxně spíše nevýhody . Nevýhody a mínusy proto, že se domnívám, že třeba zrovna pro mě by to asi nebyl ideální pes, byť by byl "zpoloviny" kamarádky. Ale je pravda, že moje známá vetka měla RR a toho si s sebou brávala i na veterinu, do služeb, a co jsem měla možnost pozorovat, vždy tam byl hodný. Zda ale byl i spokojený, to netuším.

Připojuji se k Megi, za mě Mexický naháč osrstěný.

15.8.2021 11:30
GAELLE

XXX.XXX.66.235

Co královský pudl? Jinak známá RR má je to fenka, jezdí s ní na kole na volno, u písníku je hodná. Ale to je jen jeden vzorek.

15.8.2021 11:46
impact

XXX.XXX.123.6

Já už bych si teda psa, kterýho neunesu, nepořídila. Kdo ho bude nosit z veteriny, když onemocní. Třeba za deset let? Zvednout ho do auta, když nevyskočí? Z vany nebo do vany?

15.8.2021 11:47
GAELLE

XXX.XXX.66.235

impact napsal(a):
Já už bych si teda psa, kterýho neunesu, nepořídila. Kdo ho bude nosit z veteriny, když onemocní. Třeba za deset let? Zvednout ho do auta, když nevyskočí? Z vany nebo do vany?

Na to právě skoro nikdo předem nemyslí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 12:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE napsal(a):
Na to právě skoro nikdo předem nemyslí.

Svoje psi povětšinou neunesu....naposled jsem vlastně unesla afgána, ale dospělýho berbera nebo teď už ani Ginu. Nebo asi takhle s vypětím všech sil bych spolupracující Ginu unesla, ale jako bezvládnou určitě nee.
Prostě počítám s tím, že pokud budu muset psa přenášet, tak budu potřebovat od někoho pomoct.

Ve své podstatě je pes, kterého unesu výhoda, ale to bych si třeba já musela pořizovat psy tak 20-25 kilo max, abych je unesla za každé situace a dál než pár metrů.
Obří plemena by si nemohl pořídit nikdo, psa co má 70-80 kilo to kolikrát nepoponese ani dobře stavěnej chlap.

15.8.2021 12:41
impact

XXX.XXX.123.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Svoje psi povětšinou neunesu....naposled jsem vlastně unesla afgána, ale dospělýho berbera nebo teď už ani Ginu. Nebo asi takhle s vypětím všech sil bych spolupracující Ginu unesla, ale jako bezvládnou určitě nee.
Prostě počítám s tím, že pokud budu muset psa přenášet, tak budu potřebovat od někoho pomoct.

Ve své podstatě je pes, kterého unesu výhoda, ale to bych si třeba já musela pořizovat psy tak 20-25 kilo max, abych je unesla za každé situace a dál než pár metrů.
Obří plemena by si nemohl pořídit nikdo, psa co má 70-80 kilo to kolikrát nepoponese ani dobře stavěnej chlap.

Tak to je docela jasný, že stačí dobře rostlej chlap v rodině/v blízkosti. Ale musí tam být. Když není, může časem nastat dost velkej problém.

15.8.2021 12:43
impact

XXX.XXX.123.6

GAELLE napsal(a):
Na to právě skoro nikdo předem nemyslí.

Chyba.. Já už jsem ponaučena. Sice jsem ho nakonec bohužel nemusela nosit ani jeden celý den, ale do budoucna jsem pak měla jasno..

15.8.2021 13:07
elisak

XXX.XXX.194.232

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Svoje psi povětšinou neunesu....naposled jsem vlastně unesla afgána, ale dospělýho berbera nebo teď už ani Ginu. Nebo asi takhle s vypětím všech sil bych spolupracující Ginu unesla, ale jako bezvládnou určitě nee.
Prostě počítám s tím, že pokud budu muset psa přenášet, tak budu potřebovat od někoho pomoct.

Ve své podstatě je pes, kterého unesu výhoda, ale to bych si třeba já musela pořizovat psy tak 20-25 kilo max, abych je unesla za každé situace a dál než pár metrů.
Obří plemena by si nemohl pořídit nikdo, psa co má 70-80 kilo to kolikrát nepoponese ani dobře stavěnej chlap.

Tak v tomhle bude hodně záležet i v čem člověk bydlí.
Bydlíme v rodinným domku se zahradou, ale bydlíme v patře. V přízemí je technický zázemí, přítel tam má dílnu s 3d tiskárnama a já haďárnu.
Sice jsem chvíli i zvažovala většího psa i třeba RR, ale ve výsledku jsou basenji moje srdcovka, takže jsem opět skončila u nich.
A jak jsem byla po úraze psa ráda, že má jen 10kg a do patra ho bez problémů vynesu...
Takže pokud někdy většího psa, tak až budeme mít v přízemí aspoň obývák.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 13:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

elisak napsal(a):
Tak v tomhle bude hodně záležet i v čem člověk bydlí.
Bydlíme v rodinným domku se zahradou, ale bydlíme v patře. V přízemí je technický zázemí, přítel tam má dílnu s 3d tiskárnama a já haďárnu.
Sice jsem chvíli i zvažovala většího psa i třeba RR, ale ve výsledku jsou basenji moje srdcovka, takže jsem opět skončila u nich.
A jak jsem byla po úraze psa ráda, že má jen 10kg a do patra ho bez problémů vynesu...
Takže pokud někdy většího psa, tak až budeme mít v přízemí aspoň obývák.

Tak v tomhle souhlas.......záleží na tom, v čem člověk bydlí.

Ono sehnat nějakou pomoc, když potřebuju třeba se psem na veterinu, naložit do auta, vypložit z auta....to se dá znásilnit i nějakej soused, kámoš, co vím, že mu můžu zavolat o půlnoci atd atd.

Horší to je v každodenním životě....velký pes s pohybovými problémy a schody...to je lahůdka.
Máme zvýšené přízemí....vstupní chodba a pak 8 schodů do přízemí....ovčandu jsme ke konci nosili.
Jack chodil s pomocí...nadlehčovala jsem ho postrojem....většinou už ani nechtěl, ležel dole na chodbě, já tam prostě trávila čas s ním.
Neumím si představit, že bych ho x-krát denně a i třeba v noci dřela někam do prvního patra po schodech.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 13:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

je pravda, že jsme se natvrdo a definitivně přestěhovali z paneláku na chatu kvůli operaci ramene hovíka, tady 0 schodů (pro psa)
+ postel přišla o nohy

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 15:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Já už bych si teda psa, kterýho neunesu, nepořídila. Kdo ho bude nosit z veteriny, když onemocní. Třeba za deset let? Zvednout ho do auta, když nevyskočí? Z vany nebo do vany?

To by si nikdo nemohl pořídit psa, kterého neunese. My jsme v rodině zvyklí si pomáhat, a tak není problém zajet na veterinu ve dvou.

15.8.2021 15:39
Zrzavci

XXX.XXX.120.109

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To by si nikdo nemohl pořídit psa, kterého neunese. My jsme v rodině zvyklí si pomáhat, a tak není problém zajet na veterinu ve dvou.

a pak sssi vám při venčení pes v polích podřízne nohu, leje z něj krev a vy ho neunesete. Moje osobní zkušenost. Nic moc,doběhli jsme to a ta tepna mu prdla až na operačním stole.
Nicméně zase mám psa, kerýho neunesssu
omlouvám ssse blbne mi klábosssnice

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 16:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Chyba.. Já už jsem ponaučena. Sice jsem ho nakonec bohužel nemusela nosit ani jeden celý den, ale do budoucna jsem pak měla jasno..

Kdo má rád velká plemena prostě musí počítat i s takovým rizikem. Kolikrát se něco takového stane? Vám jednou, nám zatím nikdy....

15.8.2021 16:18
eli22

XXX.XXX.58.55

My měli fenku. Moc hodná, poslušná, nekonfliktní. Určitě to ovšem není pes na sdílení. Ale naši kamarádi byli i její kamarádi. V případě našeho ohrožení však "neznala bratra".

15.8.2021 16:29
impact

XXX.XXX.123.6

Zrzavci napsal(a):
a pak sssi vám při venčení pes v polích podřízne nohu, leje z něj krev a vy ho neunesete. Moje osobní zkušenost. Nic moc,doběhli jsme to a ta tepna mu prdla až na operačním stole.
Nicméně zase mám psa, kerýho neunesssu
omlouvám ssse blbne mi klábosssnice

Co děláššš? Passseš hady?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 16:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kdo má rád velká plemena prostě musí počítat i s takovým rizikem. Kolikrát se něco takového stane? Vám jednou, nám zatím nikdy....

Souhlasím.
Ale jednou jsem viděla, jak někdo nacvičoval s větším psem zvedání do náruče. To se mi líbilo. Kdybych měla znovu psa, kterej se dá poponést (ať mnou nebo někým silnějším), možná bych zkusila nějaké základy nacvičit, prostě jen pro případ, aby pes znal manipulaci a nebyl z ní vyjevenej. Ne se každým velkým psem se to samozřejmě dá...

15.8.2021 16:38
Zrzavci

XXX.XXX.120.109

impact napsal(a):
Co děláššš? Passseš hady?

přeeeesně. Leithan by mě mohla zaměssstnat.
Hele mám vzteka hroznýho, ta stařičká klábosnice má asi užžž dost a........ nci moc se s ní nedá, Má třeba občasss kurzor PŘED píssmenkem, který píše. Pak se zasekne, nepíše nic a za půl hodiny to dopíše a půlka jí toho chybí. Pak zas píše normálně.Mám rozepsssanej článek na Zrzavce,l ale to se nedá s tím psssát něco delšího.

15.8.2021 16:47
Zrzavci

XXX.XXX.120.109

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Souhlasím.
Ale jednou jsem viděla, jak někdo nacvičoval s větším psem zvedání do náruče. To se mi líbilo. Kdybych měla znovu psa, kterej se dá poponést (ať mnou nebo někým silnějším), možná bych zkusila nějaké základy nacvičit, prostě jen pro případ, aby pes znal manipulaci a nebyl z ní vyjevenej. Ne se každým velkým psem se to samozřejmě dá...

Já třeba tohle měla nacvičený, stejně tak jako přenos psa ve dvou s cizím člověkem. Ale popravdě prostě v tý situaci ten třicetikilovej ohař vzít do náruče nešel. Snažila jsem si ho hodit i na krk, aby se mi lépe nesl, ale samotný se mi to prostě nepovedlo. Museli jsme to odběhnout. A proto říkám, že i když má člověk k ruce někoho, jak píše Balu, že si pomáhají, tak ne vždy to tak vyjde. Prostě velký pes............. může být problém, pokud je člověk v přírodě s ním sám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 19:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Souhlasím.
Ale jednou jsem viděla, jak někdo nacvičoval s větším psem zvedání do náruče. To se mi líbilo. Kdybych měla znovu psa, kterej se dá poponést (ať mnou nebo někým silnějším), možná bych zkusila nějaké základy nacvičit, prostě jen pro případ, aby pes znal manipulaci a nebyl z ní vyjevenej. Ne se každým velkým psem se to samozřejmě dá...

Každý náš pes, ať to byl samojed, kterého jsem nosila z chodby do koupelny do vany, nebo kavkazanky, kterým jsme pomáhali/pomáháme při nastupování do auta, byl/je na manipulaci prováděnou námi, zvyklý. To je opravdu důležité.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 20:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Každý náš pes, ať to byl samojed, kterého jsem nosila z chodby do koupelny do vany, nebo kavkazanky, kterým jsme pomáhali/pomáháme při nastupování do auta, byl/je na manipulaci prováděnou námi, zvyklý. To je opravdu důležité.

Já to u mýho psa zanedbala nebo mě spíš nenapadlo, jak by to šlo nacvičit. Naštěstí jsme to nakonec nějak moc nepotřebovali a na druhou půlku jeho života jsme měli super bezbariérový bydlení. Ale u příštího psa si určitě dám na těhlech věcech záležet, ať už bude jakkoliv velkej :)

15.8.2021 21:16
TyVed

XXX.XXX.33.81

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Souhlasím.
Ale jednou jsem viděla, jak někdo nacvičoval s větším psem zvedání do náruče. To se mi líbilo. Kdybych měla znovu psa, kterej se dá poponést (ať mnou nebo někým silnějším), možná bych zkusila nějaké základy nacvičit, prostě jen pro případ, aby pes znal manipulaci a nebyl z ní vyjevenej. Ne se každým velkým psem se to samozřejmě dá...

S našima psama třeba bylo zvedání do náruče nacvičováno od štěněte. Nedávno sem chtěl na veterině vlézt se psem na váhu, protože si postavil hlavu, že na ní nepude. Tak i přes všechny nácviky mi z náruče vyskočil, protože přece má všech pět pohormadě a přesně ví, když se odmítl zvážit, kam se s ním vydám, až ho zvednu. No neudržel sem ho, trošku pobořil ordinaci a jak se mi odrazil drápama o břicho, tak sem vypadal jako po souboji s rysem. V krizové situaci může být všechno jinak. Ale jinak nácvik doporučuju, když si ho chci pochovat na zahradě, tak se nechá

15.8.2021 21:37
fikovnice

XXX.XXX.134.175

impact napsal(a):
Co děláššš? Passseš hady?

Pssssst!

15.8.2021 21:42
fikovnice

XXX.XXX.134.175

Zrzavci napsal(a):
přeeeesně. Leithan by mě mohla zaměssstnat.
Hele mám vzteka hroznýho, ta stařičká klábosnice má asi užžž dost a........ nci moc se s ní nedá, Má třeba občasss kurzor PŘED píssmenkem, který píše. Pak se zasekne, nepíše nic a za půl hodiny to dopíše a půlka jí toho chybí. Pak zas píše normálně.Mám rozepsssanej článek na Zrzavce,l ale to se nedá s tím psssát něco delšího.

Jéé, můžu se zeptat, co znamená "Mám rozepsanej článek na Zrzavce, ale to se nedá s tím psát něco delšího."?? Znamená to, že píšete a někde publikujete články o psech? Jelikož se mi Vaše formulace a vůbec písemný projev líbí, ráda bych si něco od Vás přečetla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 21:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na nácvik jsem teda zapomněla. Ale můj pes se nosí rád :-)
Jen s tou váhou.. nemyslím si, že rozhoduje váha (nebo nácvik u váhy vyšší). Spíše (nebo i) poměr výšky a váhy. Megý má 25 26 kg. To je nic. Unesu hodně. Když je to dlouhé jako trám např. Ale tento balík? To je normálně pětadvacetikilová cihla :-) A s tím dojdete zhruba 20 kroků a už nevíte, jestli se Vám zlomí nohy v kotnících nebo kolenou. Trochu lepší je, když si dá packy přes rameno, to se dá i 20 metrů. Ne, asi 100.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 22:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já teda nějakej extra nácvik nedělám....když má člověk štěně, tak ho prostě musí zvedat, takže každej můj pes je od mala zvyklej, že se nosí.
Ale musím říct, že třeba u Jacka jsem to hodně podcenila.
Když už jsou pesani velký a těžký, tak to už nic nenacvičuju a vymstilo se mi to právě u Mimíška, protože pak byl problém, že si nechtěl třeba nechat pomoct při zvedání a tak jsem to musela řešit postrojem, za který jsem ho přidržela.

Jako nejsem najivní...Gina nemá ani padesát kilo a se svýma zýdama jí ze země nezvednu ani kdybych se potento.

Abych jí někam přenesla, tak by musela stát třeba na gauči, to jo, to jí potom zvednu a poponesu, ale taky ne moc daleko, tak max na druhej gauč.

15.8.2021 22:31
Zrzavci

XXX.XXX.120.109

Já jsem tedy nacvičila přenášení (což je trošku jiný, než si psa pochovat, jak je běžně zvyklý), ale když pak došlo na lámání chleba, tak mi to nešlo, problém nebyl u psa, ale u mě, nedokázala jsem ho nést, třicet kilo na mě prostě bylo moc. Unesla jsem ho jen kousek, pak to prostě nešlo. :-( . Ale on byl frajer z těch polí jsme to domů a k vetovi zvládli.

15.8.2021 22:43
GAELLE

XXX.XXX.66.235

Pes měl 34 kg, na stůl jsem ho zvedla sama, do auta a do vany taky.
Na manipulaci zvyklý nebyl, přesto na rentgenu ležel a jen se strachy chvěl.
Fakt je že kdyby se mu něco stalo v přírodě na procházce tak bych ho daleko sama nedonesla.
Ale to by potom nikdo nemohl mít velké psy. Co taková Xerxová sama v lese třeba.....

15.8.2021 22:46
Zrzavci

XXX.XXX.120.109

GAELLE napsal(a):
Pes měl 34 kg, na stůl jsem ho zvedla sama, do auta a do vany taky.
Na manipulaci zvyklý nebyl, přesto na rentgenu ležel a jen se strachy chvěl.
Fakt je že kdyby se mu něco stalo v přírodě na procházce tak bych ho daleko sama nedonesla.
Ale to by potom nikdo nemohl mít velké psy. Co taková Xerxová sama v lese třeba.....

Jo, manipulace u veta, do vany, to je v pohodě, ale jak se něco takhle stane, má člověk sám prostě problém. Já si myslela, že jsem dostatečně připravená, kdyby něco. Ale ... realita pak byla jiná. Proto jsem psala Balu, že to, že má člověk lidi kolem sebe, ještě nemusí vždy znamenat, že má všechno ošéfovaný.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 22:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dvě smrkové větve a tkanička z kapuce mikiny. Ne na oběšení, ale na nosítka :-)
Včera mi jeden pán tvrdil, že má něm. ohaře a že má 80 kilo. Takže se i musím dívat, kde psa kupuji, ne jen jaké že to je plemeno :-) Po půl hodině jsem uviděla fotografii, tmavá, nebylo nic dobře vidět, přišlo mi to jako tmavý retrívr něco, úzká tlamička, ještě jsem se stihla dovědět, že už měla 37 (nebo 35, nevím, ale přes 30) dětí. Jako kdyby je ohařka snědla, tak jo, 80 kg, ale ježíš to má Bohouš, ne? A pak si říkám, oni jsou ti ohaři tři, je drátosrstý a krátko a tohle bude asi ten třetí, na jehož název si nemohu vzpomenout. No, to bychom měli množírny. A teď útulek. Štěkanátka vypadají všecka stejně. A teď z toho vyroste mamut.
A co z toho plyne? Noste mikinu s kapucí a úrazujte pouze ve smrkových lesích. Kde leží nějaké větve na zemi. Kde se těží.
Důležité je mít plán.

15.8.2021 23:03
Zrzavci

XXX.XXX.120.109

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dvě smrkové větve a tkanička z kapuce mikiny. Ne na oběšení, ale na nosítka :-)
Včera mi jeden pán tvrdil, že má něm. ohaře a že má 80 kilo. Takže se i musím dívat, kde psa kupuji, ne jen jaké že to je plemeno :-) Po půl hodině jsem uviděla fotografii, tmavá, nebylo nic dobře vidět, přišlo mi to jako tmavý retrívr něco, úzká tlamička, ještě jsem se stihla dovědět, že už měla 37 (nebo 35, nevím, ale přes 30) dětí. Jako kdyby je ohařka snědla, tak jo, 80 kg, ale ježíš to má Bohouš, ne? A pak si říkám, oni jsou ti ohaři tři, je drátosrstý a krátko a tohle bude asi ten třetí, na jehož název si nemohu vzpomenout. No, to bychom měli množírny. A teď útulek. Štěkanátka vypadají všecka stejně. A teď z toho vyroste mamut.
A co z toho plyne? Noste mikinu s kapucí a úrazujte pouze ve smrkových lesích. Kde leží nějaké větve na zemi. Kde se těží.
Důležité je mít plán.

pardon. Jsem si představila Ešátora, jak ho táhnu za sebou na provizorním lehátku ze smrkových větví To jsme nenacvičli teda.
Ovšem germánka a 80 kg? Bez ohledu na chlupy to nejni možný, i kdyby ty drátěný chlupy vážily 2x víc, než krátký, nebo dlouhý. Ešivá on pán nemá problém s mírama a váhama jako já mám? Neumím odvážit mouku do bábovky, vždycky mi musí drahá půle odsouhlasit počet dílků na váze, já to neumím . Naše germánka je v podstatě kus chlapa - má míry psa, je to mamutka, ale má tři pětky, ne osm! A to má sklony udělat ze sebe selku. Neumím si představit, jak by vypadal germán co má osm pětek.

Mikinu s kapucí nosím, ale ne v létě, to bych se upíkla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 23:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zrzavci napsal(a):
Jo, manipulace u veta, do vany, to je v pohodě, ale jak se něco takhle stane, má člověk sám prostě problém. Já si myslela, že jsem dostatečně připravená, kdyby něco. Ale ... realita pak byla jiná. Proto jsem psala Balu, že to, že má člověk lidi kolem sebe, ještě nemusí vždy znamenat, že má všechno ošéfovaný.

Když ale ono je kulhání, motání, naražená a zlomená noha.. a packa visí na kousku kůže.. A mně třeba hrozně vadí dívat se na zraněného psa - mého - u takových "otevřených" věcí. Takže pochybuji, že bych ho někam nesla. Asi jo, člověk se posbírá a přemůže, i když má nohy jak před hozením do přehrady, ale zaručit to teda nemůžu. Zajímavé ale je, že cizí pes - to mi takhle nevadí, nebo kočka, prostě ale cizí, pamatuji si kočku s.. no hrůza na silnici, odnesla jsem ji na kraj a hledala číslo na nějakou veterinu, absolutně nic mi to nedělalo a přitom ty věci, co jsou normálně v dut. břišní, byly trochu jinde. Být to můj pes, Kocourek, tak mě tam asi spíše klepne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2021 23:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zrzavci napsal(a):
pardon. Jsem si představila Ešátora, jak ho táhnu za sebou na provizorním lehátku ze smrkových větví To jsme nenacvičli teda.
Ovšem germánka a 80 kg? Bez ohledu na chlupy to nejni možný, i kdyby ty drátěný chlupy vážily 2x víc, než krátký, nebo dlouhý. Ešivá on pán nemá problém s mírama a váhama jako já mám? Neumím odvážit mouku do bábovky, vždycky mi musí drahá půle odsouhlasit počet dílků na váze, já to neumím . Naše germánka je v podstatě kus chlapa - má míry psa, je to mamutka, ale má tři pětky, ne osm! A to má sklony udělat ze sebe selku. Neumím si představit, jak by vypadal germán co má osm pětek.

Mikinu s kapucí nosím, ale ne v létě, to bych se upíkla.

Jo, on to byl nějaký množka ten chlap. Psice vypadala jako hodně tlustý tmavý labrouš, z ohaře možná ta hlava, říkal dlouhosrstý, ale spíše je to pes dlouhošpekatý, chudák, takhle určitě ani nemůže chodit, ale není ani moc vysoká, jestli ukazoval po kolena, tak 60 cm, asi má ten odhad jako Vy :-) Bábovku jedině bez váhy a odolnou blbovi - hrnkovou. Protože já jsem kuchařkou jako ta 80kg bečka ohařkou.
Někdy mám mikinu kolem pasu jako místo pamlskovníku a pod. Ale lze vytáhnout tkaničky z bot, ty mám furt a výrobce mi dal i jedny náhradní, tak zničit neva. Esi budete mít mikinu i boty s tkaničkami, tak Ešátora (skoro vždy čtu Eskalátor) můžete přivázat. Ten, co se zavírá za dveře, to je on? Ten se přiváže sám.

16.8.2021 18:22
fikovnice

XXX.XXX.134.175

impact napsal(a):
Co děláššš? Passseš hady?

Hlavně nepásssst v blízzzzkosti vessssnice, kde mám chalupu ssssse zahradou!

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2021 19:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

spousta lidí rozměry přehání. Mně už tolik lidí říkalo, že jejich známí měli dogu, co měla v kohoutku metr... A vážila metrák... Spousta lidí mi i říká, že NIght je doga děsně vysoká - a že má metr (nebo i víc ) A prý není možné, že má jen 89 cm... a že není možné, že má jen 80 kilo, že jejich známý má ovčáka a ten má sedmdesát. Určitě...

Neregistrovaný uživatel

16.8.2021 21:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.26.96

Zrzavci napsal(a):
pardon. Jsem si představila Ešátora, jak ho táhnu za sebou na provizorním lehátku ze smrkových větví To jsme nenacvičli teda.
Ovšem germánka a 80 kg? Bez ohledu na chlupy to nejni možný, i kdyby ty drátěný chlupy vážily 2x víc, než krátký, nebo dlouhý. Ešivá on pán nemá problém s mírama a váhama jako já mám? Neumím odvážit mouku do bábovky, vždycky mi musí drahá půle odsouhlasit počet dílků na váze, já to neumím . Naše germánka je v podstatě kus chlapa - má míry psa, je to mamutka, ale má tři pětky, ne osm! A to má sklony udělat ze sebe selku. Neumím si představit, jak by vypadal germán co má osm pětek.

Mikinu s kapucí nosím, ale ne v létě, to bych se upíkla.

To bude jak kdyz se mi na fb asi dva lidi pokouselo tvrdit ze maj 3,5m hroznyse a ma 40 kilo. A kdyz sem chtele foto v boxe na vaze nebo natazeneho vedle cloveka tak nic. Foto z tera a z podlahy jasne naznacovalo ze zvirata maj stezi polovinu delky a tak ctvrtinu udavane vahy 😂

16.8.2021 23:46
fikovnice

XXX.XXX.135.195

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
To bude jak kdyz se mi na fb asi dva lidi pokouselo tvrdit ze maj 3,5m hroznyse a ma 40 kilo. A kdyz sem chtele foto v boxe na vaze nebo natazeneho vedle cloveka tak nic. Foto z tera a z podlahy jasne naznacovalo ze zvirata maj stezi polovinu delky a tak ctvrtinu udavane vahy 😂

"...natazeneho vedle cloveka..."

Hele, to je jak ten blbej vtip, že had si lehá vedle člověka, aby poměřil, zda se do něj vleze po sežrání!

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2021 07:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
"...natazeneho vedle cloveka..."

Hele, to je jak ten blbej vtip, že had si lehá vedle člověka, aby poměřil, zda se do něj vleze po sežrání!

Jo jo....tohle slyším ze všech stran, velmi rozšířené. Ani nevím, jak tohle vzniklo.

18.8.2021 07:38
Fiona.Praha

XXX.XXX.70.134

fikovnice napsal(a):
Vím, přesto se nevzdávám. Jen to možná/pravděpodobně neklapne s touto kamarádkou.

To je ta kamarádka, s kterou jste to upekly trošku pod vlivem, při oslavě narozenin?
Té se přece původně líbil motýlek, ne?

Neregistrovaný uživatel

18.8.2021 11:38
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.123.156

Pokud by trvala na hruzu nahanejicim psovi doporucila bych se poohlednout po drobnejsi fene rtw. Ten oes kdyz je dobre vychovan je rodinny poklad. Meli jsme ctyri a půl a až na tu kříženku z útulku (ta pulka) to byla zkata zvirata co cizi orudice umela ignorovat s hodnymi si nekteri z nich byli schopni pohrat. Cizi zvirata na svem uzemi tedy nesnesli ale navstevy se psy a kockami ok. A sdileni v ramci rodiny taky nebyl nijaky problem. Byt by to nebylo stejne jako u fikovnice a kamaradky. Z tech pozadavku na obranne zvire mi vychazi asi nejlip a oproti ovcakum a jinym si sice zablbne ale jinak se s klidem bude povalovat. Nepotrebuje echt tury. Pokud by na to s tou kamaradkou došlo zvazila bych tohle.
Jasne i on potrebuje radne vychovani nicmene co se jednou nauci to umi nafurt.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2021 14:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Pokud by trvala na hruzu nahanejicim psovi doporucila bych se poohlednout po drobnejsi fene rtw. Ten oes kdyz je dobre vychovan je rodinny poklad. Meli jsme ctyri a půl a až na tu kříženku z útulku (ta pulka) to byla zkata zvirata co cizi orudice umela ignorovat s hodnymi si nekteri z nich byli schopni pohrat. Cizi zvirata na svem uzemi tedy nesnesli ale navstevy se psy a kockami ok. A sdileni v ramci rodiny taky nebyl nijaky problem. Byt by to nebylo stejne jako u fikovnice a kamaradky. Z tech pozadavku na obranne zvire mi vychazi asi nejlip a oproti ovcakum a jinym si sice zablbne ale jinak se s klidem bude povalovat. Nepotrebuje echt tury. Pokud by na to s tou kamaradkou došlo zvazila bych tohle.
Jasne i on potrebuje radne vychovani nicmene co se jednou nauci to umi nafurt.

Hrozne záleží na povaze, moje čuba byla třeba hrozne umanutá, vyčůraná jak mraky, vždycky jsem musela být min jeden krok před ní. Ale jinak milionovej pes. Ovšem rozhodne ne pro zacátečníky.

18.8.2021 22:31
fikovnice

XXX.XXX.132.51

Fiona.Praha napsal(a):
To je ta kamarádka, s kterou jste to upekly trošku pod vlivem, při oslavě narozenin?
Té se přece původně líbil motýlek, ne?

Ne ne "Fiono", to je jiná kamarádka. S oběma jsem byla na dovolené, tedy s každou zvlášť. No a prostě to zkouším - především u těch, které jsou osamocené, bez rodiny...že by se mohly chytnout na to mít psí blízkou bytost a mít jištění v mé osobě (a naopak).

18.8.2021 22:33
fikovnice

XXX.XXX.132.51

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Pokud by trvala na hruzu nahanejicim psovi doporucila bych se poohlednout po drobnejsi fene rtw. Ten oes kdyz je dobre vychovan je rodinny poklad. Meli jsme ctyri a půl a až na tu kříženku z útulku (ta pulka) to byla zkata zvirata co cizi orudice umela ignorovat s hodnymi si nekteri z nich byli schopni pohrat. Cizi zvirata na svem uzemi tedy nesnesli ale navstevy se psy a kockami ok. A sdileni v ramci rodiny taky nebyl nijaky problem. Byt by to nebylo stejne jako u fikovnice a kamaradky. Z tech pozadavku na obranne zvire mi vychazi asi nejlip a oproti ovcakum a jinym si sice zablbne ale jinak se s klidem bude povalovat. Nepotrebuje echt tury. Pokud by na to s tou kamaradkou došlo zvazila bych tohle.
Jasne i on potrebuje radne vychovani nicmene co se jednou nauci to umi nafurt.

Vidíš, rotvíci jsou moje skorosrdcovka . Vždyť Floček byl takový minirotvajler!
Ale tedy já osobně bych stejně preferovala buď nějaký mix nebo menší společenské plemeno.

18.8.2021 22:39
fikovnice

XXX.XXX.132.51

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hrozne záleží na povaze, moje čuba byla třeba hrozne umanutá, vyčůraná jak mraky, vždycky jsem musela být min jeden krok před ní. Ale jinak milionovej pes. Ovšem rozhodne ne pro zacátečníky.

No ona dříve měla landseera, teda landseerku. Ale zda je nějak moc kynologií políbená, netuším, spíše ne. A já samu sebe řadím mezi chronické mírně pokročilé. Jednak od nepaměti jsem prostě víkenďáka měla, druhak spoustu info jsem načerpala zde z tohoto webu, z diskuzí. Ale myslím si, že u mě funguje feedback v tom smyslu, že na povahově složitějšího psa nemám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2021 23:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jani, nechci se Tě dotknout, ale při svém zdravotním stavu hlavně potřebuješ lehkého psa. Když s Tebou na vodítku trhne ridgeback nebo rotvík, bude ouvej… 🥺

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2021 00:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

...po smrti naseho psa zacinam opet - ac ne rada - projizdet i https://www.pesweb.cz/cz/psi-k-adopc.
Zatim nemam dobre zkusenosti, ale snad se to lepsi...

Prosim zkuste to i vy. Trebas tam najdete to, co hledate. Pejsci za pristup lidi nemuzou...

Neregistrovaný uživatel

19.8.2021 00:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.123.156

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jani, nechci se Tě dotknout, ale při svém zdravotním stavu hlavně potřebuješ lehkého psa. Když s Tebou na vodítku trhne ridgeback nebo rotvík, bude ouvej… 🥺

Se mnou vic a hur hnula pitoma shi tzu nez 50 kilovej rtw. Vic se bojím vzteklejch vorechu nez tezkejch psů. Vim co umi i 6 kilova priserka kdyz se ji hodně chce.

neverend

19.8.2021 01:48
neverend

XXX.XXX.213.247

Do takového psa bych nešel ani se svými sto kilogramy téměř.🙂 RR měl jistou dobu kamarád táty a tento konkrétní pes byl fakt takovej divnej. Ani nestrašil nijak předem a prostě šel na tvrdo hned. Pak se mu s ním stal malér kdy napadl člověka a byl konec. Pamatuji si toho psa a byl takový nečitelný. Při vší úctě kterou k Vám chovám Fíkovnice, takové psy jako tohle či RTW nemáte šanci zastavit.🙂 RTW jsme měli dva a přes 40 kg měli oba. Normálně dokázal narovnat a utrhnout běžnou karabinu na vodítku.😄 Do strany dokázal zacvičit i se mnou a to mám skoro sto kilo.😄 Neblázněte a pořiďte něco přiměřeného rozměrově i váhově. 🙂

19.8.2021 07:57
Fiona.Praha

XXX.XXX.236.53

fikovnice napsal(a):
Ne ne "Fiono", to je jiná kamarádka. S oběma jsem byla na dovolené, tedy s každou zvlášť. No a prostě to zkouším - především u těch, které jsou osamocené, bez rodiny...že by se mohly chytnout na to mít psí blízkou bytost a mít jištění v mé osobě (a naopak).

Budu se opakovat, ale do střídavé péče o psa bych s někým, kdo se bojí tak, že by chtěl psa "na obranu", nešla. Co by z něj vychoval?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2021 08:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Budu se opakovat, ale do střídavé péče o psa bych s někým, kdo se bojí tak, že by chtěl psa "na obranu", nešla. Co by z něj vychoval?

Já bych do střídavky nešla nikdy, ani u psa, ani u dítěte.
Ale nechápu vaši averzi proti "funkci" psa na obranu člověka. To je přece jedním z úkolů mnoha psích plemen.

19.8.2021 08:36
rapotacka11

XXX.XXX.224.35

Hlídá a chrání i každý správný vořech.

Neregistrovaný uživatel

19.8.2021 10:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.123.156

neverend napsal(a):
Do takového psa bych nešel ani se svými sto kilogramy téměř.🙂 RR měl jistou dobu kamarád táty a tento konkrétní pes byl fakt takovej divnej. Ani nestrašil nijak předem a prostě šel na tvrdo hned. Pak se mu s ním stal malér kdy napadl člověka a byl konec. Pamatuji si toho psa a byl takový nečitelný. Při vší úctě kterou k Vám chovám Fíkovnice, takové psy jako tohle či RTW nemáte šanci zastavit.🙂 RTW jsme měli dva a přes 40 kg měli oba. Normálně dokázal narovnat a utrhnout běžnou karabinu na vodítku.😄 Do strany dokázal zacvičit i se mnou a to mám skoro sto kilo.😄 Neblázněte a pořiďte něco přiměřeného rozměrově i váhově. 🙂

Tak to ho vno umis. Ja zadrzela i 60kilovyho v rausi a to vazil stejne jak ja. Zajimavy....

Neregistrovaný uživatel

19.8.2021 10:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.123.156

neverend napsal(a):
Do takového psa bych nešel ani se svými sto kilogramy téměř.🙂 RR měl jistou dobu kamarád táty a tento konkrétní pes byl fakt takovej divnej. Ani nestrašil nijak předem a prostě šel na tvrdo hned. Pak se mu s ním stal malér kdy napadl člověka a byl konec. Pamatuji si toho psa a byl takový nečitelný. Při vší úctě kterou k Vám chovám Fíkovnice, takové psy jako tohle či RTW nemáte šanci zastavit.🙂 RTW jsme měli dva a přes 40 kg měli oba. Normálně dokázal narovnat a utrhnout běžnou karabinu na vodítku.😄 Do strany dokázal zacvičit i se mnou a to mám skoro sto kilo.😄 Neblázněte a pořiďte něco přiměřeného rozměrově i váhově. 🙂

A drobnejsi feny maj tak 30

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2021 10:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Se mnou vic a hur hnula pitoma shi tzu nez 50 kilovej rtw. Vic se bojím vzteklejch vorechu nez tezkejch psů. Vim co umi i 6 kilova priserka kdyz se ji hodně chce.

Netvrdím, že malý pes nemůže s člověkem nešťastně trhnout, ale působí menší silou než jeho hmotnější kolega. To je fyzika. Janinka musí být na sebe opatrná, a i když si víkenďáčka moc přeje, neměla by zanedbat ani tento faktor, toto riziko. Better safe than sorry, jak se říká…

neverend

19.8.2021 12:49
neverend

XXX.XXX.213.247

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak to ho vno umis. Ja zadrzela i 60kilovyho v rausi a to vazil stejne jak ja. Zajimavy....

Jj. 😄 A přivázaná za sloup.😄

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2021 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já bych do střídavky nešla nikdy, ani u psa, ani u dítěte.
Ale nechápu vaši averzi proti "funkci" psa na obranu člověka. To je přece jedním z úkolů mnoha psích plemen.

Souhlasím :)
Já si docela užívala, že můj pes budil svým zjevem respekt. A plně rozumím tomu, že by si někdo takovýho psa z tohohle důvodu přál. Ono bohatě stačí, jak ten pes vypadá, vůbec nemusí mít obranářskou povahu nebo vlohy. Až budu velká a bohatá a budu se nudit, určitě budu mít rotvajlera. Spolu s tím vysněným královským pudlem.
Ale do tý doby buď bez psa nebo něco malýho. Už jen proto, že sehnat náhradního venčitele pro společenskýho pejska je daleko jednodušší, než pro nějakou obludku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.8.2021 14:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, musím uznat, že co nemám psa, cítím se výrazně méně bezpečně.

20.8.2021 14:05
fikovnice

XXX.XXX.134.107

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jani, nechci se Tě dotknout, ale při svém zdravotním stavu hlavně potřebuješ lehkého psa. Když s Tebou na vodítku trhne ridgeback nebo rotvík, bude ouvej… 🥺

"Odetto", neboj, já do velkého psa nepůjdu!
Btw, včera jdu večer venčit kocoura a najednou koukám - prohání mi jej nějaký psisko. Byla už tma, pes bez vodítka, majitel v nedohlednu... Tak koukám líp...a ona Pegy!!! Zavolala jsem ji, začala jančet radostí a mazlit se! Jen je škoda, že ten pobyt zde nějak nekoordinují se mnou - já zítra odjíždím opět na krátký wellness. A paní hned, jestli nechci Pegy na víkend na chalupu. No jasně, že chci, ale tento víkend prostě padne.

20.8.2021 14:12
fikovnice

XXX.XXX.134.107

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jani, nechci se Tě dotknout, ale při svém zdravotním stavu hlavně potřebuješ lehkého psa. Když s Tebou na vodítku trhne ridgeback nebo rotvík, bude ouvej… 🥺

Jinak mě čeká akutní MRI, páteř se zase zhoršila . Asi tuším proč. Na chalupě jsem chtěla aspoň kus trávy posekat. Sekačka ležela dlouho ladem. Mám motorovou a při startu ten pohyb šňůrou - trhnutí/rotace páteře - a chytla vždy až tak na 20. pokus!

Přidejte reakci

Přidat smajlík