Ahoj,
potřebovala bych poradit jaké plemeno, které by pro mě bylo vhodné. Jsem v tomto úplný začátečník a chci si kupovat psa asi tak za dva roky počítám, ale už nyní si hledám informace, abych věděla co a jak.
Něco o mně, je mi 27 let a bydlím v paneláku na okraji města hned vedle paneláku je pole a za ním les, takže výběh by měl pejsek pěkný máme tu i park a cvičák. Moje pracovní doba je od 7 do 15:30 a bydlím 5 minut od práce. Bydlím s mamkou, která chodí do práce od 14 do 18. Takže pes by byl sám doma pouze hodinu a půl. Před prací bych vzala psa asi tak na hodinovou procházku ať se vyblbne a je pak s mamkou v klidu. Mamka by šla určitě vyvenčit kolem oběda, jinak si nejsem jistá že by s ním něco dělala. Jakmile se vrátím z práce tak mám čas jenom na psa, v podstatě na zaměstnání hlavy i vyblbnutí počítám tak hodinu a půl až dvě. A potom večer než půjdu spát tak zase vyčurání a tak. O víkendu na túru a nebo cvičák a tedy trošku aktivnější plemeno, ale ne zase aby mi skákalo po hlavě.
Prosím jenom pejsky typu bišonek, maltézáček, čivava, teriér a jezevčík z toho bych asi nadšená nebyla a ani asi pejsek typu bull. Líbí se mi německý ovčák, border kolie, australák, švýcarský ovčák, chodský pes, entlebušák, labrador a retrívr (jenom příklady) a takové spíš střední plemeno pro kterého by to v bytě nebylo utrpení, takže bocku rovnou škrtám, je mi to jasný, jen jsem chtěla dát příklad.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Labrador je také retriever...
Já bych z vašeho výběru vyřadila borderu, australáka, NO. K entlebuchovi se nemůžu vyjádřit, žádného neznám. Zařadila bych ale do výběru krátkosrstou kolii a královského pudla.

Peigenka
napsal(a):
Děkuji za radu :) a myslíš že bílý švýcarský ovčák by v bytě vydržel?
Ano. Svého času jsem měla v bytě samojeda, a ten má srst mnohem bohatší než BŠO.
Jak píše balu - zlatý retrívr a labradorský retrívr - oba retrívři
Jinak bych poopravila - není to o tom, že čím větší pes, tím větší je to pro něj v bytě utrpení.