Záchvaty agrese - neurologický problém?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
18.1.2022 07:23
odberryho

XXX.XXX.161.34

Zdravím všechny a obracím se k vám pro radu.

Tchýně má fenku malého ohaře. Má ji třičtvrtě roku od jejích čtyř let. Šla z rodiny, kde ji majitelka strašně moc milovala, ale bohužel soužití nefungovalo. Vyjížděla po ostatních, kradla jídlo, útočila na jiné psy.

Od začátku tchýně nastavila jasný řád - důsledně uklízela jídlo (fenka je opravdu velmi kreativní a protože byla zvyklá, že co chce, to dostane, tak se opravdu neostýchala krást všude), nebrala ji na gauč (věděli jsme, že přivlastňování gauče v původní rodině byl častý důvod útoků), žádné fyzické tresty.

V podstatě vše, až na tu strachovou agresi vůči psům, na které pracujeme (zpětně jsme se dozvěděli, že ji potrhal husky) už funguje skvěle. Strašně rychle se uklidnila, přestala být nervózní a je to opravdu mazlíček. Venku poslouchá skvěle, s mým psem vycházejí parádně.

Jediné, co neumíme rozklíčovat, je útočení z leknutí. Abych vysvětlila – když se začmuchá, už víme, že nesahat, dvakrát kousla. Ale ok, naše chyba.

Horší je, když usne. Stává se, že se s leknutím vzbudí a v tu chvíli startuje. Zvláštní ale je, že to vrčení pokračuje i po odeslání na místo. Stojí v pelechu a vrčí. Pak se uklidní. Nikdy jsem u toho přímo nebyla, takže jsem z popisu přesně nevěděla, co se děje.

Včera jsem ji brala s sebou a svým psem do města. Začali jsme tři týdny zpět ..jeden den v týdnu, aby se potkávala s jinými psy a pomalu se naučila se jich tolik nebát. Včera vše probíhalo opět skvěle, fena nadšená, celou procházku vrtěla ocasem, spolupracovala. Potkali jsme psy i běžce (někdy se jich lekne), nechali jsme je projít, byla v pohodě.

Došli jsme na místo, kde se pravidelně potkáváme s konzistentní skupinkou lidí a jedním buldočkem. Kamarád našeho retrívra. Fenka se radostně přivítala s ostatními, běžela dokonce i za buldočkem, byť na něj pak krátce zavrčela (nosí košík a stopovačku), tak se hned uklidnila. Bylo znát, že je v této sestavě již mnohem uvolněnější. Pak najednou, jak když luskne prstem, jakoby mě nepoznávala. Nejistě se přikrčená proplétala mezi námi a bála se přijít, i když jsem dřepla na bobek. To trvalo pár minut a pak, jak kdyby se rozplynula mlha, zase přiběhla. Nechtěla jsem ji k sobě táhnout násilím, bylo vidět, že je zmatená, takže jsem si jen jistila stopovačkou, aby neutekla. Zbytek večera už byla taková nemastná neslaná.

Popisovala jsem to při návratu tchýni a prý přesně tak probíhají ty "konflikty" doma, že vypadá, jak kdyby v tu chvíli vůbec netušila, kde je a trvá to minutku. Pak opět jak lusknutim prstu přestane vrčet a zmateně se rozhlíží, jak kdyby netušila, jak se na tom pelechu vzala.

Můj dotaz zní, může se takto projevovat epilepsie nebo jiná neurologická porucha? Jaká vyšetření se provádějí na zjištění nebo lze zatím zkusit nějaké bylinky či případně jiné přírodní preparáty? Děje se to jednou až dvakrát do měsíce. Mimo tyto epizody je veselá a super aktivní parťačka. Zlomila si drápek a bez jakéhokoliv náznaku agrese se nechala ošetřovat, podávat tablety, desinfikovat, prostě víme, že vědomě zlá není.

Díky za každý postřeh, rádi bychom, aby se u nás cítila fajn a bylo jí dobře.

18.1.2022 08:08
rapotacka11

XXX.XXX.224.124

Může to být cokoli.
Proč si někdo bere domů problémového psa?
Třeba je frustrovaná - nevyužitý lovecký pes.
Já bych ji moc neotravovala, zbytečně
nedoktorovala.
Co když to bude neurologie?
Co s tím? (kokři, kavalíři ...)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2022 08:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Obávala bych se, aby se nejednalo o tumor mozku. Vzala bych ji na CT/MRI.

18.1.2022 08:15
janaa

XXX.XXX.47.93

Tak určitě neurologickým vyšetřením nic nezkazíte (samozřejmě vyšetřit i uši,oči), pokud chcete vyloučit velké "bubáky", tak pak CT/MRI jak píše Odetta.
Btw to je MMO? Pokud ano,tak bych se obávala genetiky

18.1.2022 08:18
rapotacka11

XXX.XXX.224.124

se opravdu neostýchala krást všude

Tak jí nabídněte, když má chuť
ať nemusí otravovat a krást.

18.1.2022 08:31
odberryho

XXX.XXX.161.34

rapotacka11 napsal(a):
se opravdu neostýchala krást všude

Tak jí nabídněte, když má chuť
ať nemusí otravovat a krást.

Jako Tebe něco žere? Měla snad fena radši skončit v útulku? Důvody, proč si vzala problémového psa tedy uvedu ...původně důvod hledání nového domova bylo, že si fena nerozumí s mladší dcerou majitelky a majitelka nastupuje na třísměnný provoz a nebude mít na fenu čas. Tchýně psa sice neplánovala, ale měla čas a možnost se jí ujmout. To, že fena má víc problémů než jen vrčení na gauči, z původní majitelky lezlo postupně, když jsme s ní řešili vzniklé situace.

No, tchýně čubu lopatou nevezme a další domov ji hledat nebude. Tož pokud nemáš nic k věci, tak díky za pokec.

18.1.2022 08:35
odberryho

XXX.XXX.161.34

janaa napsal(a):
Tak určitě neurologickým vyšetřením nic nezkazíte (samozřejmě vyšetřit i uši,oči), pokud chcete vyloučit velké "bubáky", tak pak CT/MRI jak píše Odetta.
Btw to je MMO? Pokud ano,tak bych se obávala genetiky

Bingo, MMO. Takže u nich se toto může vyskytovat? Nooo, tak to si půjdu něco počíst a uvidím, zda to sedí. Díky za reakci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2022 08:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Tak určitě neurologickým vyšetřením nic nezkazíte (samozřejmě vyšetřit i uši,oči), pokud chcete vyloučit velké "bubáky", tak pak CT/MRI jak píše Odetta.
Btw to je MMO? Pokud ano,tak bych se obávala genetiky

Myslíte tím tu ostrost, která je typická pro některé linie, nebo něco jiného?

18.1.2022 09:03
odberryho

XXX.XXX.161.34

rapotacka11 napsal(a):
se opravdu neostýchala krást všude

Tak jí nabídněte, když má chuť
ať nemusí otravovat a krást.

Čtu si to znovu a musím se omluvit. Myslím, že jsem si tam dosadila tón, který tam ani nebyl. Ale nějak jsem asi nepochopila tuhle poznámku. Můžu poprosit o vysvětlení? Ona už nekrade (samozřejmě kdyby zůstala se švédským stolem v místnosti sama...)a nesomruje u stolu. To byly ty začátky, kdy měla móresy naučené z původního domova. To prý dokázala ukrást i maso, co majitelka zrovna naklepávala na řízky.

WildcatW

18.1.2022 09:07
WildcatW

XXX.XXX.162.124

rapotacka11 napsal(a):
Může to být cokoli.
Proč si někdo bere domů problémového psa?
Třeba je frustrovaná - nevyužitý lovecký pes.
Já bych ji moc neotravovala, zbytečně
nedoktorovala.
Co když to bude neurologie?
Co s tím? (kokři, kavalíři ...)

Takže problémový pes by se místo převychování měl spíš utratit nebo jak je to myšleno?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2022 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Možná stačí, že je toho na psa moc - vypne. Ale to by asi netrvalo roky.
Tady je popsáno více příčin, mimo jiné i epilepsie:
https://www.doglistener.co.uk/cocker_rage-shtml

18.1.2022 09:38
odberryho

XXX.XXX.161.34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Možná stačí, že je toho na psa moc - vypne. Ale to by asi netrvalo roky.
Tady je popsáno více příčin, mimo jiné i epilepsie:
https://www.doglistener.co.uk/cocker_rage-shtml

No, tedy. Tak ten článek je opravdu síla. Co a jak se přesně dělo v původní rodině už asi nezjistíme. Paní ji měla opravdu ráda, to bylo vidět, když nám ji přivezli (chtěla vědět, kde a jak bude holka žít), ale zkrátka nějak neodhadla své schopnosti a možnosti. Plácala to pak s narůstajícím zoufalstvím až tak daleko, že fena doma nosila elektrický obojek. I tohle jsem se dozvěděla až o nějaký měsíc později. Upřímně kdyby to vybalila všechno hned, tak bychom do toho nešli. Jenže teď už je pozdě couvnout. Fenka je to strašně chytrá, snadno ovladatelná, bystrá. Za to, že se narodila a kde vyrůstala nenese nejmenší podíl viny. Proberu s naším vetem možnosti. Ale podle popisu v článku (i ta změna výrazu v očích) to dost odpovídá. Asi se budeme nakonec muset smířit s tím, že s námi žije nervově labilní fena.

18.1.2022 09:49
rapotacka11

XXX.XXX.224.124

WildcatW napsal(a):
Takže problémový pes by se místo převychování měl spíš utratit nebo jak je to myšleno?

Už chápu proč emerický pořady každou větu opakují 3x.

Za nás to tak nebylo, hlavní myšlenku jsme odhalili sami.
Polopatismy jsme nepotřebovali.
Každé slovo jsme vysvětlovali
tak akorát dětem do 4 let.

Chápu, bejt ... je trendy.
Kdo má ještě zbytek rozumu, musí trpět .
""""""""""""""""""""""""""""""""
Asi se budeme nakonec muset smířit s tím, že s námi žije nervově labilní fena.
To jo.

WildcatW

18.1.2022 11:29
WildcatW

XXX.XXX.162.124

rapotacka11 napsal(a):
Už chápu proč emerický pořady každou větu opakují 3x.

Za nás to tak nebylo, hlavní myšlenku jsme odhalili sami.
Polopatismy jsme nepotřebovali.
Každé slovo jsme vysvětlovali
tak akorát dětem do 4 let.

Chápu, bejt ... je trendy.
Kdo má ještě zbytek rozumu, musí trpět .
""""""""""""""""""""""""""""""""
Asi se budeme nakonec muset smířit s tím, že s námi žije nervově labilní fena.
To jo.

Já nemám ani televizi, to jste vedle :D Zbytečná věc.
Normálně slušně jsem se zeptala, protože by mě to zajímalo. Nemusíte hned útočit nebo urážet. Respektive je mi vás líto. Lidé co mají potřebu být hnusní na jiný lidi, který ani neznají, většinou mají v životě problémy nebo je něco trápí.
Takže se omlouvám, že jsem se zeptala a asi ve vás spustila nějakou mimo reakci. Snad se vám to v životě zlepší

18.1.2022 11:46
rapotacka11

XXX.XXX.224.124

WildcatW napsal(a):
Takže problémový pes by se místo převychování měl spíš utratit nebo jak je to myšleno?

18.1.2022 12:11
Terven

XXX.XXX.110.191

WildcatW napsal(a):
Já nemám ani televizi, to jste vedle :D Zbytečná věc.
Normálně slušně jsem se zeptala, protože by mě to zajímalo. Nemusíte hned útočit nebo urážet. Respektive je mi vás líto. Lidé co mají potřebu být hnusní na jiný lidi, který ani neznají, většinou mají v životě problémy nebo je něco trápí.
Takže se omlouvám, že jsem se zeptala a asi ve vás spustila nějakou mimo reakci. Snad se vám to v životě zlepší

Kliiid...to je takovej místní folklór, nejlepší je přeskakovat.
Ale občas je to tak hnusný, že je to těžký, to chápu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2022 12:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Asi se budeme nakonec muset smířit s tím, že s námi žije nervově labilní fena."

není zde otázka, zda jde jen o labilitu nebo o nemoc?

18.1.2022 15:54
odberryho

XXX.XXX.62.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Asi se budeme nakonec muset smířit s tím, že s námi žije nervově labilní fena."

není zde otázka, zda jde jen o labilitu nebo o nemoc?

Tý jo, byla jsem si jistá, že jsem psala, že proberu možnosti s naším veterinářem, ale asi jsem to psala do příspěvku pro rapotačku, který jsem pak v rámci zachování svého duševního zdraví před odesláním smazala.

Určitě nejdřív vyloučíme zdravotní potíže. Pokud by byla šance situaci řešit/zlepšit, tak by byl hřích to aspoň nezkusit. Jen mě trochu vyděsil článek. Ono i tak tam o možnosti zlepšení stavu podáním medikamentů píšou. Takže doufám, že tak jako tak to možné aspoň trochu zkorigovat.

Když to napíšu blbě, tak otázka financí to není. Fena je pro tyto případy pojištěná a z pojistky lze hradit i to CT/MRI. Spíš jsem potřebovala nasměrovat. Což se povedlo. Já jdu příští týden na kontrolu se svým kocourem (na veterině jsme jak doma), takže to proberu s naším vet, pokud do té doby nevyrazí na konzultaci tchýně k tomu jejich.

otázka

18.1.2022 18:40
otázka

XXX.XXX.230.195

Docela jsem zvědavá, jak dopadnete. S zlatým kokrem trpícím tímhle syndromem jsem se kdysi setkala v rodině kamarádky a nedopadlo to dobře. Ale je to už řada let a určitě nebyly možnosti léčby co jsou dnes. Každopádně to asi nebude problém, který běžně řeší veterinář, možná by stálo za to poohlédnout se po specialistovi.

18.1.2022 19:36
odberryho

XXX.XXX.62.254

otázka napsal(a):
Docela jsem zvědavá, jak dopadnete. S zlatým kokrem trpícím tímhle syndromem jsem se kdysi setkala v rodině kamarádky a nedopadlo to dobře. Ale je to už řada let a určitě nebyly možnosti léčby co jsou dnes. Každopádně to asi nebude problém, který běžně řeší veterinář, možná by stálo za to poohlédnout se po specialistovi.

No, minimálně to CT/MRI mít nebude. Já chodím na jinou kliniku než tchýně, ale ani jedna rozhodně toto nemá. Hádám, že na takové vyšetření pojedeme do Prahy. Nevím, jestli navrhnou ještě jiné vyšetření, které jsou schopni zajistit i oni. Dám vědět.

18.1.2022 23:42
fikovnice

XXX.XXX.134.178

Terven napsal(a):
Kliiid...to je takovej místní folklór, nejlepší je přeskakovat.
Ale občas je to tak hnusný, že je to těžký, to chápu.

Asi zase tu budu z něčeho nařčená, ale jdu do toho...
Možná byste se divila jak je "Rapotačka" citlivá osoba a jak moc pomohla konkrétně mně, když jsem (byla) úplně na pokraji sil...

Já takové komenty jako "Rapotačka" nepíšu (a ani s nimi někdy obsahově nesouzním, jindy zase ano - prostě jako na každé diskuzi), ale věřte, že mnohdy sarkasmus je na místě. Neříkám, že v tomto případě.

Jinak "odberryho" - Vás srdečně zdravím! Asi víte, že se známe z "Koček". A myslela jsem právě, že odtud znáte i "Rapotačku" a její styl.
První, co mě při čtení Vašeho příspěvku napadlo, byla epilepsie. A říká se, že co člověka napadne jako první, nebývá daleko od pravdy.

18.1.2022 23:43
fikovnice

XXX.XXX.134.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Asi se budeme nakonec muset smířit s tím, že s námi žije nervově labilní fena."

není zde otázka, zda jde jen o labilitu nebo o nemoc?

Tipuji spíše nemoc - paní popisuje kromě úleku následně i zmatenost, podivné chování...

19.1.2022 07:47
odberryho

XXX.XXX.161.34

fikovnice napsal(a):
Asi zase tu budu z něčeho nařčená, ale jdu do toho...
Možná byste se divila jak je "Rapotačka" citlivá osoba a jak moc pomohla konkrétně mně, když jsem (byla) úplně na pokraji sil...

Já takové komenty jako "Rapotačka" nepíšu (a ani s nimi někdy obsahově nesouzním, jindy zase ano - prostě jako na každé diskuzi), ale věřte, že mnohdy sarkasmus je na místě. Neříkám, že v tomto případě.

Jinak "odberryho" - Vás srdečně zdravím! Asi víte, že se známe z "Koček". A myslela jsem právě, že odtud znáte i "Rapotačku" a její styl.
První, co mě při čtení Vašeho příspěvku napadlo, byla epilepsie. A říká se, že co člověka napadne jako první, nebývá daleko od pravdy.

Rapotačka mi byla povědomá, ale vážně jsem ten příspěvek nepochopila

Jo jo, známe se z koček, co Vaše kráska? U nás teď jeden z kocourků zdravotně zlobí. Nějaká alergie, ale ne a ne dopátrat se konkrétních potravin. Zdá se, že se bude jednat o eosinofilní komplex s nutností doživotní léčby. Do toho ještě dostal silný zánět podkoží, už přes měsíc jej musím obden koupat. Ale posledních 14 dní je konečně vidět výrazné zlepšení.

V noci jsem se budila a přemítala a také jsem nakonec více nakloněna epilepsii. Zpětně si uvědomuju, že jsem ji párkrát "nachytala" zakoukanou do blba, kdy vůbec nereagovala. Ale to člověku dojde až zpětně, že to mohlo něco znamenat. Ale uvidíme, co ukáží vyšetření. Tchýně říkala, že celé to pondělní odpoledne se doma chovala zvláštně...tak že by měl vliv i úplněk? No, bez řádného vyšetření je to pořád jen hádání srovnatelné s hodem mincí.

19.1.2022 09:56
Terven

XXX.XXX.110.191

fikovnice napsal(a):
Asi zase tu budu z něčeho nařčená, ale jdu do toho...
Možná byste se divila jak je "Rapotačka" citlivá osoba a jak moc pomohla konkrétně mně, když jsem (byla) úplně na pokraji sil...

Já takové komenty jako "Rapotačka" nepíšu (a ani s nimi někdy obsahově nesouzním, jindy zase ano - prostě jako na každé diskuzi), ale věřte, že mnohdy sarkasmus je na místě. Neříkám, že v tomto případě.

Jinak "odberryho" - Vás srdečně zdravím! Asi víte, že se známe z "Koček". A myslela jsem právě, že odtud znáte i "Rapotačku" a její styl.
První, co mě při čtení Vašeho příspěvku napadlo, byla epilepsie. A říká se, že co člověka napadne jako první, nebývá daleko od pravdy.

Nepřu se o tom, zda rapotačka umí být citlivá či nikoli, věřím vám, že jo.
A taky máte pravdu, že mnohde je sarkasmus na místě, já ale reaguju výhradně na její výpady, kde na místě rozhodně není.
Už x krát jsem zaznamenala její vysloveně hrubou reakci, přičemž tazatel byl slušný a dotaz byl inteligentní. Jediné provinění těch lidí bylo, že tu byli poprvé.
V takovém případě vždycky mívám potřebu tazatele uklidnit, že ty výkřiky neznamenají nic, co by stálo za povšimnutí, a nejsou většinovým hlasem ifauny. To je vše.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.1.2022 13:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

odberryho napsal(a):
Rapotačka mi byla povědomá, ale vážně jsem ten příspěvek nepochopila

Jo jo, známe se z koček, co Vaše kráska? U nás teď jeden z kocourků zdravotně zlobí. Nějaká alergie, ale ne a ne dopátrat se konkrétních potravin. Zdá se, že se bude jednat o eosinofilní komplex s nutností doživotní léčby. Do toho ještě dostal silný zánět podkoží, už přes měsíc jej musím obden koupat. Ale posledních 14 dní je konečně vidět výrazné zlepšení.

V noci jsem se budila a přemítala a také jsem nakonec více nakloněna epilepsii. Zpětně si uvědomuju, že jsem ji párkrát "nachytala" zakoukanou do blba, kdy vůbec nereagovala. Ale to člověku dojde až zpětně, že to mohlo něco znamenat. Ale uvidíme, co ukáží vyšetření. Tchýně říkala, že celé to pondělní odpoledne se doma chovala zvláštně...tak že by měl vliv i úplněk? No, bez řádného vyšetření je to pořád jen hádání srovnatelné s hodem mincí.

I úplněk může mít vliv. Přikláním se pořád k té epilepsii.

19.1.2022 21:59
fikovnice

XXX.XXX.135.156

odberryho napsal(a):
Rapotačka mi byla povědomá, ale vážně jsem ten příspěvek nepochopila

Jo jo, známe se z koček, co Vaše kráska? U nás teď jeden z kocourků zdravotně zlobí. Nějaká alergie, ale ne a ne dopátrat se konkrétních potravin. Zdá se, že se bude jednat o eosinofilní komplex s nutností doživotní léčby. Do toho ještě dostal silný zánět podkoží, už přes měsíc jej musím obden koupat. Ale posledních 14 dní je konečně vidět výrazné zlepšení.

V noci jsem se budila a přemítala a také jsem nakonec více nakloněna epilepsii. Zpětně si uvědomuju, že jsem ji párkrát "nachytala" zakoukanou do blba, kdy vůbec nereagovala. Ale to člověku dojde až zpětně, že to mohlo něco znamenat. Ale uvidíme, co ukáží vyšetření. Tchýně říkala, že celé to pondělní odpoledne se doma chovala zvláštně...tak že by měl vliv i úplněk? No, bez řádného vyšetření je to pořád jen hádání srovnatelné s hodem mincí.

Jéé, tak už jsem Else vyřídila pochvalu a prý děkuje! Teď si mě hodně hlídá a nechce ke mně moc pouštět ostatní dva kocoury - musím se na toto její chování více zaměřit - chtěla by mě mít jen sama pro sebe!

Jinak můj názor znáte - trochu se kloním k té epilepsii. Určitě se pak ozvěte co a jak...
No, a já se úplně stydím - já si teď nevybavuji - Vy máte jednoho MCO??? Nebo více?

19.1.2022 22:05
fikovnice

XXX.XXX.135.156

Terven napsal(a):
Nepřu se o tom, zda rapotačka umí být citlivá či nikoli, věřím vám, že jo.
A taky máte pravdu, že mnohde je sarkasmus na místě, já ale reaguju výhradně na její výpady, kde na místě rozhodně není.
Už x krát jsem zaznamenala její vysloveně hrubou reakci, přičemž tazatel byl slušný a dotaz byl inteligentní. Jediné provinění těch lidí bylo, že tu byli poprvé.
V takovém případě vždycky mívám potřebu tazatele uklidnit, že ty výkřiky neznamenají nic, co by stálo za povšimnutí, a nejsou většinovým hlasem ifauny. To je vše.

Už to nechci více rozdmýchávat...jen jedna věc - folklór zdejší diskuze je, že na nově příchozího tazatele reaguje nehezky řada lidí (neříkám, že většina, ale pěkných pár by se jich našlo)... Jedna z nás dokonce na toto téma založila vlákno (název si nepamatuji) - ale týkalo se právě zbytečného urážení nových tazatelů.
To, co zde bývá promíjeno stálým a dlouhodobým diskutérům, tak za totéž jsou nováčci obvykle zprdáváni na tři doby...

Ale z mé strany - toto byl k té věci poslední příspěvek .

19.1.2022 22:42
odberryho

XXX.XXX.62.254

fikovnice napsal(a):
Jéé, tak už jsem Else vyřídila pochvalu a prý děkuje! Teď si mě hodně hlídá a nechce ke mně moc pouštět ostatní dva kocoury - musím se na toto její chování více zaměřit - chtěla by mě mít jen sama pro sebe!

Jinak můj názor znáte - trochu se kloním k té epilepsii. Určitě se pak ozvěte co a jak...
No, a já se úplně stydím - já si teď nevybavuji - Vy máte jednoho MCO??? Nebo více?

Tý jo, tak žárlivost mezi kočkami jsem tu řešit ještě nemusela. Ale je pravda, že všichni tři jsou tak rozdílní, že se skvěle doplňují a nemají si jak a kde konkurovat.

V tuhle chvíli mám doma tři kocoury.... dědka ve věku 15 let (to je kříženec) a dva MCO mlaďochy. Oba černí mramoráčci s bílou, jen starší má zelené oči a mladší žluté. Tady jsem asi psala jen o tom starším MCO, takže stud není na místě

Tak ať se Elsa o paničku nebojí a občas ji půjčí i ostatním.

Příští týden se určitě ozvu, co mi na vet řeknou. Trošku mě štve, že se tam nedostanu dřív. Ale tohle bude stav, ve kterém bude nejspíš už dlouho, tak týden odklad to snad snese. Bohužel se mi to teď nějak sype všechno, takže bych se potřebovala rozdvojit.

20.1.2022 17:32
kelpie lover

XXX.XXX.208.253

mozno som prehliadla ci to tu je, ale odporucam vam ten stav natocit, veterinarovi to moze pomoct

21.1.2022 05:23
odberryho

XXX.XXX.62.254

kelpie lover napsal(a):
mozno som prehliadla ci to tu je, ale odporucam vam ten stav natocit, veterinarovi to moze pomoct

Díky za nápad. Nejsem si jistá, že to zvládneme, ale určitě se o to pokusíme

21.1.2022 10:06
kelpie lover

XXX.XXX.208.253

odberryho napsal(a):
Díky za nápad. Nejsem si jistá, že to zvládneme, ale určitě se o to pokusíme

Osobna skúsenosť

21.1.2022 13:16
odberryho

XXX.XXX.161.34

kelpie lover napsal(a):
Osobna skúsenosť

Jejda, to mě mrzí. Jak to u vás dopadlo?

21.1.2022 13:36
fikovnice

XXX.XXX.132.29

odberryho napsal(a):
Tý jo, tak žárlivost mezi kočkami jsem tu řešit ještě nemusela. Ale je pravda, že všichni tři jsou tak rozdílní, že se skvěle doplňují a nemají si jak a kde konkurovat.

V tuhle chvíli mám doma tři kocoury.... dědka ve věku 15 let (to je kříženec) a dva MCO mlaďochy. Oba černí mramoráčci s bílou, jen starší má zelené oči a mladší žluté. Tady jsem asi psala jen o tom starším MCO, takže stud není na místě

Tak ať se Elsa o paničku nebojí a občas ji půjčí i ostatním.

Příští týden se určitě ozvu, co mi na vet řeknou. Trošku mě štve, že se tam nedostanu dřív. Ale tohle bude stav, ve kterém bude nejspíš už dlouho, tak týden odklad to snad snese. Bohužel se mi to teď nějak sype všechno, takže bych se potřebovala rozdvojit.

Děkuji za hezká slova a moc Vám držím pěsti, ať u veta dopadnete dobře...
Jinak já bych se asi potřebovala roztrojit...

23.1.2022 20:14
kelpie lover

XXX.XXX.208.5

odberryho napsal(a):
Jejda, to mě mrzí. Jak to u vás dopadlo?

no pes zije s istymi obmedzeniami, ale video velmi pomohlo k identifikacii

27.1.2022 19:31
odberryho

XXX.XXX.62.254

Dnes jsem byla na konzultaci a fena je objednaná na 18. února na test. Dva odběry krve - jeden na lačno po 12 hod. hladovce a druhý dvě hodiny po nakrmení. Pokud jsem to dobře pochopila, má se tím vyloučit metabolický problém, kdy by do procesu trávení nebyla zapojena játra. Tím by nedocházelo k odbourávání škodlivin a ty by ovlivňovaly mozek. Může to prý způsobovat právě takové výpadky. Epilepsie je samozřejmě pořád ve hře, ale MVDr. chce vyloučit nejdřív toto.

Takže v únoru budeme vědět víc....

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2022 20:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli jsem to dobře pochopila, vylučuje se sekundární epilepsie. Doporučuji vyšetřit i ledviny, srdce, štítnou žlázu (určitě se dá vymyslet ještě něco :) ). Epilepsii samozřejmě umí spustit i event. nádor v mozku. Když je pojištěná (jestli si Vás zase s někým nepletu) a je relativně prudce agresivní, tak bych do CT/MRI šla. Ne že by agresivita u psích epileptiků byla tak výjimečná, ale pro svůj klid…
Jestli si to dobře pamatuji, psala jste, že je jí kolem čtyř let - to je typický věk pro první příznaky primární epilepsie. Ta se diagnostikuje vylučovací metodou - tzn. pokud se neprokáží jiné příčiny, nejspíš se to prohlásí za idiopatickou epilepsii.

Neregistrovaný uživatel

27.1.2022 21:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli jsem to dobře pochopila, vylučuje se sekundární epilepsie. Doporučuji vyšetřit i ledviny, srdce, štítnou žlázu (určitě se dá vymyslet ještě něco :) ). Epilepsii samozřejmě umí spustit i event. nádor v mozku. Když je pojištěná (jestli si Vás zase s někým nepletu) a je relativně prudce agresivní, tak bych do CT/MRI šla. Ne že by agresivita u psích epileptiků byla tak výjimečná, ale pro svůj klid…
Jestli si to dobře pamatuji, psala jste, že je jí kolem čtyř let - to je typický věk pro první příznaky primární epilepsie. Ta se diagnostikuje vylučovací metodou - tzn. pokud se neprokáží jiné příčiny, nejspíš se to prohlásí za idiopatickou epilepsii.

Ja teda doma zazila 4 epileptiky a sebemensi naznak agrese ani u jednoho.

27.1.2022 22:11
odberryho

XXX.XXX.62.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli jsem to dobře pochopila, vylučuje se sekundární epilepsie. Doporučuji vyšetřit i ledviny, srdce, štítnou žlázu (určitě se dá vymyslet ještě něco :) ). Epilepsii samozřejmě umí spustit i event. nádor v mozku. Když je pojištěná (jestli si Vás zase s někým nepletu) a je relativně prudce agresivní, tak bych do CT/MRI šla. Ne že by agresivita u psích epileptiků byla tak výjimečná, ale pro svůj klid…
Jestli si to dobře pamatuji, psala jste, že je jí kolem čtyř let - to je typický věk pro první příznaky primární epilepsie. Ta se diagnostikuje vylučovací metodou - tzn. pokud se neprokáží jiné příčiny, nejspíš se to prohlásí za idiopatickou epilepsii.

Předpokládám, že náběry krom výše uvedeného budeme dělat kompletní, když už se bude nabírat. Pokud se vyloučí to, na co má doktorka podezření, budeme pátrat dál. Dnes jsem tam řešila i neutěšenou situaci svého kocoura, takže jsme do podrobností a všech možných příčin nezabíhaly u psa, kterého ještě ani neviděla.

A pamatujete si dobře, pojištěná je.

Kontaktovala jsem původní majitelku a ta si žádných příznaků, co jsem ji popsala, nevšimla. Je tedy možné, že se ti opravdu rozjíždí až teď. No, každopádně dám vědět, až budeme vědět víc. Třeba se ti v budoucnu někomu dalšímu hodí

28.1.2022 01:13
b.k

XXX.XXX.243.160

odberryho napsal(a):
Zdravím všechny a obracím se k vám pro radu.

Tchýně má fenku malého ohaře. Má ji třičtvrtě roku od jejích čtyř let. Šla z rodiny, kde ji majitelka strašně moc milovala, ale bohužel soužití nefungovalo. Vyjížděla po ostatních, kradla jídlo, útočila na jiné psy.

Od začátku tchýně nastavila jasný řád - důsledně uklízela jídlo (fenka je opravdu velmi kreativní a protože byla zvyklá, že co chce, to dostane, tak se opravdu neostýchala krást všude), nebrala ji na gauč (věděli jsme, že přivlastňování gauče v původní rodině byl častý důvod útoků), žádné fyzické tresty.

V podstatě vše, až na tu strachovou agresi vůči psům, na které pracujeme (zpětně jsme se dozvěděli, že ji potrhal husky) už funguje skvěle. Strašně rychle se uklidnila, přestala být nervózní a je to opravdu mazlíček. Venku poslouchá skvěle, s mým psem vycházejí parádně.

Jediné, co neumíme rozklíčovat, je útočení z leknutí. Abych vysvětlila – když se začmuchá, už víme, že nesahat, dvakrát kousla. Ale ok, naše chyba.

Horší je, když usne. Stává se, že se s leknutím vzbudí a v tu chvíli startuje. Zvláštní ale je, že to vrčení pokračuje i po odeslání na místo. Stojí v pelechu a vrčí. Pak se uklidní. Nikdy jsem u toho přímo nebyla, takže jsem z popisu přesně nevěděla, co se děje.

Včera jsem ji brala s sebou a svým psem do města. Začali jsme tři týdny zpět ..jeden den v týdnu, aby se potkávala s jinými psy a pomalu se naučila se jich tolik nebát. Včera vše probíhalo opět skvěle, fena nadšená, celou procházku vrtěla ocasem, spolupracovala. Potkali jsme psy i běžce (někdy se jich lekne), nechali jsme je projít, byla v pohodě.

Došli jsme na místo, kde se pravidelně potkáváme s konzistentní skupinkou lidí a jedním buldočkem. Kamarád našeho retrívra. Fenka se radostně přivítala s ostatními, běžela dokonce i za buldočkem, byť na něj pak krátce zavrčela (nosí košík a stopovačku), tak se hned uklidnila. Bylo znát, že je v této sestavě již mnohem uvolněnější. Pak najednou, jak když luskne prstem, jakoby mě nepoznávala. Nejistě se přikrčená proplétala mezi námi a bála se přijít, i když jsem dřepla na bobek. To trvalo pár minut a pak, jak kdyby se rozplynula mlha, zase přiběhla. Nechtěla jsem ji k sobě táhnout násilím, bylo vidět, že je zmatená, takže jsem si jen jistila stopovačkou, aby neutekla. Zbytek večera už byla taková nemastná neslaná.

Popisovala jsem to při návratu tchýni a prý přesně tak probíhají ty "konflikty" doma, že vypadá, jak kdyby v tu chvíli vůbec netušila, kde je a trvá to minutku. Pak opět jak lusknutim prstu přestane vrčet a zmateně se rozhlíží, jak kdyby netušila, jak se na tom pelechu vzala.

Můj dotaz zní, může se takto projevovat epilepsie nebo jiná neurologická porucha? Jaká vyšetření se provádějí na zjištění nebo lze zatím zkusit nějaké bylinky či případně jiné přírodní preparáty? Děje se to jednou až dvakrát do měsíce. Mimo tyto epizody je veselá a super aktivní parťačka. Zlomila si drápek a bez jakéhokoliv náznaku agrese se nechala ošetřovat, podávat tablety, desinfikovat, prostě víme, že vědomě zlá není.

Díky za každý postřeh, rádi bychom, aby se u nás cítila fajn a bylo jí dobře.

Epilepsie mě přijde jako nejvěrohodnější popis stavu psa. To by pro veterináře neměl být problém diagnostikovat. Přiznávám,že jsem četla jen ten váš úvodní dotaz ,diskuz ne

21.2.2022 12:38
odberryho

XXX.XXX.161.34

Všechny zdravím, slíbila jsem, že dám vědět, jak dopadnou odběry.

V pátek vzala tchýně fenu na odběry. Krom toho žlučového testu tedy nechala udělat kompletní vyšetření. Před chvílí dostala výsledky. Krev má naprosto čistou, vše v normě. Metabolický problém to tedy není.

Doporučuje tedy vyčkat (tchýně nasadila před měsícem na tři týdny Etovet od Energy a od té doby se zatím žádná příhoda nestala). Pokud se záchvat bude zase opakovat, tak zkusit natočit a objednat na Jaggy kliniku v Praze pro zhotovení MRI.

Jinak že by doporučila doplňky pro zvýšení serotoninu. Zůstává tedy podezření na epilepsii, nebo se může jednat o poruchu chování.

Přidejte reakci

Přidat smajlík