Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.3.2022 06:32
Ninaaa

XXX.XXX.31.66

Dobrý den, chtěla bych se s vámi o něčem poradit...

Týden mám doma stenatko (11 tydnu) australského ovčáka. Stenatko se i po týdnu hodně bojí. Boji se lidi a psu, ke kterým se venku vůbec nepřiblizi a steka. Někdy dostává takové až hysterické záchvaty, kdyz se bojí. Někdy se při tom i pocura strachy.
Navic jsem se od veterináře dozvěděla, že má spatne čéšky, což se může zlepšit, ale také nemusí (od chovatelky jsem se nic takového nedozvěděla)

Fenka je s PP. A to prave z toho důvodu, protože jsem chtěla mít jistotu zdraví a vyrovnane povahy. Chci s ni pobíhat venku, což by samozřejmě se špatnými koleny neslo...

A já bych se vas jen chtěla zeptat, co si o tom myslíte? Mela bych ji vrátit? Moc děkuji za odpovědi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2022 07:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

to si musíte rozhodnout sama. Pokud ale už teď váháte - tak ji raději vraťte. Čím bude starší, tím hůř pro ni.
Možná by to chtělo názor někoho, kdo má se štěňaty tohoto plemene zkušenosti. Třeba je to normální stav - potřebuje se delší čas rozkoukat, třeba na ni moc tlačíte... každé štěně je jiné. A nebo možná opravdu je to labilní jedinec, který, pokud nebude v rukou opravdu zkušeného majitele, tak bude mít celoživotní problémy v běžném aktivním životě... Ale rozhodnutí musí přijít rychle.

1.3.2022 07:25
impact

XXX.XXX.32.247

Vážně veterinář v jedenácti týdnech věku pozná luxaci patelly? 🤔

1.3.2022 07:37
Ninaaa

XXX.XXX.31.66

Ano, snažím se teď obepisovat i ostatní chovatele tohoto plemene, abych slyšela jejich názory.
Na fenecku jdu od začátku pouze s pozitivni motivaci, protože vidím, že jiný přístup by to jen zhoršovat.
Moc děkuji za váš názor!:)

1.3.2022 07:48
Ninaaa

XXX.XXX.31.66

impact napsal(a):
Vážně veterinář v jedenácti týdnech věku pozná luxaci patelly? 🤔

Nevím, proč by to poznat neměl. Je zkušený a dívala jsem se, ze ve 3 měsících uz někdy bývá běžná operace... Každopádně s tím ještě zajdeme za specialistou.
Děkuji za reakci!

1.3.2022 08:35
assil

XXX.XXX.121.3

Bohužel labilní jedinci jsou a budou, to chovatel nějak moc neovlivní. Na ty pately bych si nechala udělat posudek od nějakého akreditovaného veta, seznam je na veterinární komoře tuším a případně se zkusila domluvit s chovatelem na úhradě operace. Po operaci patel je pes pak normálně v pořádku a může i sportovat.
A nebo štěně vraťte, nejlépe hned, kdy má ještě velkou šanci najít jinou rodinu.

1.3.2022 08:47
Ninaaa

XXX.XXX.31.66

assil napsal(a):
Bohužel labilní jedinci jsou a budou, to chovatel nějak moc neovlivní. Na ty pately bych si nechala udělat posudek od nějakého akreditovaného veta, seznam je na veterinární komoře tuším a případně se zkusila domluvit s chovatelem na úhradě operace. Po operaci patel je pes pak normálně v pořádku a může i sportovat.
A nebo štěně vraťte, nejlépe hned, kdy má ještě velkou šanci najít jinou rodinu.

Děkuji moc za názor. Za specialistou půjdeme, uz máme od veterináře nějaké kontakty. Zvláštní mi jen přijde, že chovatelka je současně i veterinářka. A těch patel si preci musela všimnout... No, nějak mě to zarazi. Ale opravdu moc vám děkuji!:)

1.3.2022 08:57
assil

XXX.XXX.121.3

Ninaaa napsal(a):
Děkuji moc za názor. Za specialistou půjdeme, uz máme od veterináře nějaké kontakty. Zvláštní mi jen přijde, že chovatelka je současně i veterinářka. A těch patel si preci musela všimnout... No, nějak mě to zarazi. Ale opravdu moc vám děkuji!:)

Nemusela, normální veterinář neumí hodnotit tyhle ortopedický věci, proto jsou na to akreditovaní veterináři, stejně jako u lidí jsou odborníci na různé věci.

1.3.2022 09:00
Ninaaa

XXX.XXX.31.66

Aha, tak to máme asi jen šikovného veterináře, který to hned na běžné prohlídce poznal!:D
Děkuji za objasnění

1.3.2022 09:08
assil

XXX.XXX.121.3

Ninaaa napsal(a):
Aha, tak to máme asi jen šikovného veterináře, který to hned na běžné prohlídce poznal!:D
Děkuji za objasnění

Otázka je, jestli to diagnostival správně, ale to už vám řekne ortoped.

1.3.2022 09:10
assil

XXX.XXX.121.3

assil napsal(a):
Otázka je, jestli to diagnostival správně, ale to už vám řekne ortoped.

Teda chci říct, že to se mi stalo taky, když normální vet diagnostikoval u štěněte panostitidu a ve skutečnosti to byla OCD.

1.3.2022 09:20
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

assil napsal(a):
Teda chci říct, že to se mi stalo taky, když normální vet diagnostikoval u štěněte panostitidu a ve skutečnosti to byla OCD.

Dobře, děkuji moc:)
Uz plánujeme cestu na ortopedii. Ještě jednou moc děkuji. V tomto procesu rozhodování a zjišťování mi tyto názory moc pomáhají!

1.3.2022 11:32
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Ninaaa napsal(a):
Dobrý den, chtěla bych se s vámi o něčem poradit...

Týden mám doma stenatko (11 tydnu) australského ovčáka. Stenatko se i po týdnu hodně bojí. Boji se lidi a psu, ke kterým se venku vůbec nepřiblizi a steka. Někdy dostává takové až hysterické záchvaty, kdyz se bojí. Někdy se při tom i pocura strachy.
Navic jsem se od veterináře dozvěděla, že má spatne čéšky, což se může zlepšit, ale také nemusí (od chovatelky jsem se nic takového nedozvěděla)

Fenka je s PP. A to prave z toho důvodu, protože jsem chtěla mít jistotu zdraví a vyrovnane povahy. Chci s ni pobíhat venku, což by samozřejmě se špatnými koleny neslo...

A já bych se vas jen chtěla zeptat, co si o tom myslíte? Mela bych ji vrátit? Moc děkuji za odpovědi.

Psa číslo dvě jsem měla taky hodně ustrašeného, ale vůbec by mě nenapadlo ho vrátit. Prostě jsme s tím bojovali dál. Pochybuji, že bych to byla schopná udělat, kdyby to byl papírák. Jen jsem si při výběru dalšího psa vybírala takového, který působil odvážně. Chtěla jsem prostě toho dalšího jiného a pokud si budu pořizovat někdy dalšího, vždy se tomu budu snažit vyhnout. I když měl ten pejsek i spoustu dalších super vlastností a milovali jsme ho, ta ustrašenost nám vadila. Týden mi přijde krátká doba, teď mám odvážného a ten týden se určitě taky bál kde čeho. Jestli třeba vyrůstal v klidném prostředí a vy jste někde, kde je fakt živo, tak to může být pro něj moc.

1.3.2022 11:51
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Trickyvoo napsal(a):
Psa číslo dvě jsem měla taky hodně ustrašeného, ale vůbec by mě nenapadlo ho vrátit. Prostě jsme s tím bojovali dál. Pochybuji, že bych to byla schopná udělat, kdyby to byl papírák. Jen jsem si při výběru dalšího psa vybírala takového, který působil odvážně. Chtěla jsem prostě toho dalšího jiného a pokud si budu pořizovat někdy dalšího, vždy se tomu budu snažit vyhnout. I když měl ten pejsek i spoustu dalších super vlastností a milovali jsme ho, ta ustrašenost nám vadila. Týden mi přijde krátká doba, teď mám odvážného a ten týden se určitě taky bál kde čeho. Jestli třeba vyrůstal v klidném prostředí a vy jste někde, kde je fakt živo, tak to může být pro něj moc.

Děkuji za názor!
Vite, mne jde docela dost i o ty kolínka. Vím, že i s takovouto bazlivosti se da pracovat. A muze se to hodně zlepšit, i když už to nastaveni reagovat prvně strachem v ní zůstane. Spíš mi to vadí i v té kombinaci s kolínky a chci se právě rozhodnout co nejdříve. A navíc když je to ještě papiracek, jinak bych reagovala u stenete z útulku... Ale když se pocura i po pohlazení od tyden známého člověka, který mi nic neudělal, je to zvláštní...

Děkuji za odpověď:)

1.3.2022 12:10
domi.t

XXX.XXX.131.130

Ale když se pocura i po pohlazení od tyden známého člověka, který mi nic neudělal, je to zvláštní...

A neciká od radosti? Viete, to šteniatkovské cvrkanie si, ktoré vekom zmizne.

1.3.2022 12:16
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

domi.t napsal(a):
Ale když se pocura i po pohlazení od tyden známého člověka, který mi nic neudělal, je to zvláštní...

A neciká od radosti? Viete, to šteniatkovské cvrkanie si, ktoré vekom zmizne.

Bohužel:( Štěká u toho a pak utíká. Nevíme, čím to je. Ráno si ji třeba pohladi a odpoledne pak fenka takto vyvádí.

1.3.2022 12:22
keissa

XXX.XXX.155.174

Ninaaa napsal(a):
Bohužel:( Štěká u toho a pak utíká. Nevíme, čím to je. Ráno si ji třeba pohladi a odpoledne pak fenka takto vyvádí.

to chce čas a klid ,ja když si dovezla první malinu tak jsem 14 dní litovala že jsem to vubec vzala dom a ještě za to platila ,bálo se to všeho, hystericky řvala jen se na ní člověk podíval nedejbože šáhnout ..to malem proskočila i oknem ..a pk se to postupně upravilo a byla super .

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2022 12:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

štěká u toho a utíká - to může být výzva ke hře....

a to se ona nechá pohladit dobrovolně?
nebo jak se k ní ten cizí co se ho tak strašně bojí dostane?

1.3.2022 12:59
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
štěká u toho a utíká - to může být výzva ke hře....

a to se ona nechá pohladit dobrovolně?
nebo jak se k ní ten cizí co se ho tak strašně bojí dostane?

Třeba když si jde pricuchnout, v takových situacích. Určitě k ni nikdo takhle nechodí a nenahaní ji:D To bych vůbec nedovolila.
A hra to opravdu není, to uz jsem poznala u jejích minulých hysteráků...

1.3.2022 13:00
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

keissa napsal(a):
to chce čas a klid ,ja když si dovezla první malinu tak jsem 14 dní litovala že jsem to vubec vzala dom a ještě za to platila ,bálo se to všeho, hystericky řvala jen se na ní člověk podíval nedejbože šáhnout ..to malem proskočila i oknem ..a pk se to postupně upravilo a byla super .

Kdyby to bylo jen to, tak bych do toho šla určitě. Precejen s tím jde něco dělat. Sice je to prace na dlouhou trať, ale jde to. Ovšem ještě s kombianci tech patel jsem trochu skeptická:(

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2022 13:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Komunikujete to s chovatelkou, ze?
Bojave stene tahat po veterinach hned po prichodu do noveho domova taky neni buhvi jak supr vec.

jen tak pro zajimavost - jak se chovala matka?
a jak stene pred odberem, u chovatele?

1.3.2022 13:08
keissa

XXX.XXX.155.174

Ninaaa napsal(a):
Kdyby to bylo jen to, tak bych do toho šla určitě. Precejen s tím jde něco dělat. Sice je to prace na dlouhou trať, ale jde to. Ovšem ještě s kombianci tech patel jsem trochu skeptická:(

a ty pately ma nějake problemy ,kulhá ? nebo proč jste to řešily ,? jako na to přišel .
ps určitá volnost patel muže být v tomto věku normální

1.3.2022 13:18
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Komunikujete to s chovatelkou, ze?
Bojave stene tahat po veterinach hned po prichodu do noveho domova taky neni buhvi jak supr vec.

jen tak pro zajimavost - jak se chovala matka?
a jak stene pred odberem, u chovatele?

Ano, s chovatelkou samozřejmě komunikuji. Štěně mělo prujem a z toho důvodu jsem tam šla. Navic to bylo po týdnu doma. To je myslím normální, ze lide na veterinu jdou po par dnech doma, aby ho veterinar zkontroloval. Ten náš rovnou zkontroloval u pejska víc věcí.

1.3.2022 13:19
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Šli jsme normálně k veterináři a on ji celou prohlédl. Ovsem ony ji vyskakuji samy, takže se jedna uz o 2. stupeň.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2022 15:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ninaaa napsal(a):
Ano, s chovatelkou samozřejmě komunikuji. Štěně mělo prujem a z toho důvodu jsem tam šla. Navic to bylo po týdnu doma. To je myslím normální, ze lide na veterinu jdou po par dnech doma, aby ho veterinar zkontroloval. Ten náš rovnou zkontroloval u pejska víc věcí.

jasne - kontrola vetem je OK.
Jen ted uz planujete dalsi vysetreni, dalsi navstevu.
Jako rozumim tomu, ze chcete nejakou jistotu - ale pokud je na tom stene tak jak pisete, mozna je to vraceni chovateli pro vsechny jednodussi cesta.

1.3.2022 15:23
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jasne - kontrola vetem je OK.
Jen ted uz planujete dalsi vysetreni, dalsi navstevu.
Jako rozumim tomu, ze chcete nejakou jistotu - ale pokud je na tom stene tak jak pisete, mozna je to vraceni chovateli pro vsechny jednodussi cesta.

Dobře, děkuji moc i vám za vse!:)
Opravdu mi to pomáhá. Sice mám hodně načteno, ale rozhodně si tu nebudu hrát na Mistra světa amoleta:D Takže jakekoli názory, i ty výtky samozřejmě pro mě hodně znamenají.
Hezky den přeji

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2022 15:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

a co to chovaní stenate a matky v chovce? videla jste mamu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2022 15:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

K vetovi jsem šla se štěndem na třetí očkování, + plus na odčervení, myslím si, že je to v pořádku dojít s novým štěndem k vetovi, a i zkontrolovat čip.
že nebudou pately v pořádku zkušený vet pozná už z postoje štěňátka(nedošlápne na celý velký polštářek) a z úhlení končetin. (většinu je tam pak v kosti stehenní mělký žlábek, pro úpon pately a ta je volnější)

1.3.2022 15:45
danluci

XXX.XXX.213.186

Já tedy s koleny neporadím, ale můžu přidat moji zkušenost s bázlivostí. Máme teď 10 měsíční fenku australáka s PP, myslím, že štěnda byla dobře socializovaná. Ale i přes to se také venku bála a měla panické stavy hlavně z ostatních psů, ale i z nezvyklých věcí venku. Srovnala se asi během dvou měsíců. Je strašně chytrá, rychle pochopila, že se ji nic nestane a dneska je z ní normální zvědavý pes. Je to náš několikátý pes, ale první austalák a nikdy jsem takové chování u štěněte nezažila, také jsem z toho ze začátku byla nervózní.

1.3.2022 15:53
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a co to chovaní stenate a matky v chovce? videla jste mamu?

Štěndo je ze zahraničí a uvolnilo se, věděla jsem o něm tyden dopředu. A setkali jsme se na půli cesty prave z důvodu velké vzdálenosti. Ale jelikož mohla byt ochovnena, tak by u ní problém být neměl. Alespoň tedy velký problém...

1.3.2022 15:55
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
K vetovi jsem šla se štěndem na třetí očkování, + plus na odčervení, myslím si, že je to v pořádku dojít s novým štěndem k vetovi, a i zkontrolovat čip.
že nebudou pately v pořádku zkušený vet pozná už z postoje štěňátka(nedošlápne na celý velký polštářek) a z úhlení končetin. (většinu je tam pak v kosti stehenní mělký žlábek, pro úpon pately a ta je volnější)

Moc děkuji za reakci!! Už jsem se začala bát, že má náš vet nějaké nadpřirozené schopnosti podle názorů výše:D Tak jsem ráda, že by to tedy zkušený vet poznat mel... O to více me zarazi, ze si toho chovatelka nevšimla.

1.3.2022 15:58
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Také vám moc děkuji za sdílení své zkušenosti. Oni jsou takoví bazlivejsi, rezervovanejsi. Jen u mě me prekvapilo jak hodně, plus ty kolena... Nějak se toho sešlo víc.
Jsem moc rada, ze to u vás dopadlo dobre:)

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2022 16:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ninaaa napsal(a):
Také vám moc děkuji za sdílení své zkušenosti. Oni jsou takoví bazlivejsi, rezervovanejsi. Jen u mě me prekvapilo jak hodně, plus ty kolena... Nějak se toho sešlo víc.
Jsem moc rada, ze to u vás dopadlo dobre:)

Zkuste se s vetem poradit na pojištění psa, pokud si ho necháte....
asi vás operace nemine, jestli pately nebo přední zkřížený vaz.
Jaký máte doma povrch- lino, plovoučka, dlažba...?

1.3.2022 16:17
Zoia

XXX.XXX.209.255

Ninaaa napsal(a):
Také vám moc děkuji za sdílení své zkušenosti. Oni jsou takoví bazlivejsi, rezervovanejsi. Jen u mě me prekvapilo jak hodně, plus ty kolena... Nějak se toho sešlo víc.
Jsem moc rada, ze to u vás dopadlo dobre:)

To je těžký rozhodování, já jsem vám chtěla napsat, že bych možná o tom vrácení uvažovala, a pak jsem si vzpomněla, jak to bylo u mýho prvního samostatně pořízenýho psa. První vet řekl, že nejlepší by ho bylo vrátit do stanice a vzít si zdravý, a druhý po magnetický rezonanci, že jde jenom doufat v dobrý vývoj, ale že se máme připravit i na to, že budeme psa v roce uspávat, protože se neudrží na nohách. A pes samozřejmě zůstal doma, jak jinak :-D.

Tím nechci říct, že ho nemáte vracet, ani že se to všechno spraví, ale že bych asi v takový situaci dala i na pocity. Jestli máte pocit, že by bylo lepší ho vrátit, tak se tím netrapte a vraťte ho, malý štěně si jinde zvykne strašně rychle. No a jestli už teď víte, že je to vaše štěňátko a chcete s ním ty případný problémy zvládat, tak do toho prostě jděte.

1.3.2022 16:21
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zkuste se s vetem poradit na pojištění psa, pokud si ho necháte....
asi vás operace nemine, jestli pately nebo přední zkřížený vaz.
Jaký máte doma povrch- lino, plovoučka, dlažba...?

Pojištění už má od prvního dne. Ja jsem právě na tyhle věci taková opatrná. Člověk nikdy neví. Máme linu a dlažbu, což si uvědomuji, že by se muselo změnit, pokud bych si ji nechala.

1.3.2022 16:23
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Zoia napsal(a):
To je těžký rozhodování, já jsem vám chtěla napsat, že bych možná o tom vrácení uvažovala, a pak jsem si vzpomněla, jak to bylo u mýho prvního samostatně pořízenýho psa. První vet řekl, že nejlepší by ho bylo vrátit do stanice a vzít si zdravý, a druhý po magnetický rezonanci, že jde jenom doufat v dobrý vývoj, ale že se máme připravit i na to, že budeme psa v roce uspávat, protože se neudrží na nohách. A pes samozřejmě zůstal doma, jak jinak :-D.

Tím nechci říct, že ho nemáte vracet, ani že se to všechno spraví, ale že bych asi v takový situaci dala i na pocity. Jestli máte pocit, že by bylo lepší ho vrátit, tak se tím netrapte a vraťte ho, malý štěně si jinde zvykne strašně rychle. No a jestli už teď víte, že je to vaše štěňátko a chcete s ním ty případný problémy zvládat, tak do toho prostě jděte.

Moc vám děkuji! Zkusím ještě vyčkat a dám hlavně na ty pocity. I když vím, že dlouho vyckavat nemůžu. A to hlavně pro dobro fenky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.3.2022 16:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ninaaa napsal(a):
Štěndo je ze zahraničí a uvolnilo se, věděla jsem o něm tyden dopředu. A setkali jsme se na půli cesty prave z důvodu velké vzdálenosti. Ale jelikož mohla byt ochovnena, tak by u ní problém být neměl. Alespoň tedy velký problém...

a videa aspon jste videla? stenete i feny, nez jste ho vybrala?
treba ja bych je chtela videt

snazim se jen dopatrat, jaka je sance ze bazlivost pujde resit a - jak.

1.3.2022 17:02
Ninaaa

XXX.XXX.15.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a videa aspon jste videla? stenete i feny, nez jste ho vybrala?
treba ja bych je chtela videt

snazim se jen dopatrat, jaka je sance ze bazlivost pujde resit a - jak.

Úplně vám rozumím. Videa jsem viděla, ale je pravda, že natočit si člověk může cokoli:D Z malého kousku videa člověk nezjistí, jak se chova i mimo něj... Nojo, holt budu příště chytřejší.

2.3.2022 08:12
domi.t

XXX.XXX.131.130

Ja teda musím a chcem pochváliť pani zadávateľku Lebo obyčajne to býva tak, že osoba, ktorá diskusiu založí, len útočí po ľuďoch, čo jej napíšu svoje názory, skúsenosti a rady...lebo jej nenapíšu to,čo chcel dotyčný počuť.
Tuto pani je veľmi slušná,reaguje,pýta sa,vždy poďakuje...viac takýchto ľudí,prosím!

2.3.2022 08:55
Ninaaa

XXX.XXX.12.38

domi.t napsal(a):
Ja teda musím a chcem pochváliť pani zadávateľku Lebo obyčajne to býva tak, že osoba, ktorá diskusiu založí, len útočí po ľuďoch, čo jej napíšu svoje názory, skúsenosti a rady...lebo jej nenapíšu to,čo chcel dotyčný počuť.
Tuto pani je veľmi slušná,reaguje,pýta sa,vždy poďakuje...viac takýchto ľudí,prosím!

Dobrý den, sama takové lidi nemam ráda. Jdou se na něco zeptat, ale nesnesou kritiku a všechno přeci dělají správně a jsou nejchytřejší na světě
Já si jsem chyb úplně vědoma a výtky mě můžou jen posunou dál.

Také moc děkuji za reakci, hezký den

2.3.2022 09:30
Evv

XXX.XXX.70.51

To máte fenu ze Slovenska? 😁
Tam bych osobně z toho co jsem slyšela chovatelku jako veterináře brala trochu s rezervou. 🙂 Jinak za mě drtivý množství australáků co znám je pro mě slabých v povaze. Moje fena je taky relativně bázlivá, a hlavně ohromně rezervovaná k cizím lidem, což je ještě podpořeno tím že jsem to v době jejího dospívání hodně zanedbala. Tam je podle mě extrémně důležité budovat sebevědomí psa.
Jinak moje fena je třeba od 2 let pes který chodí všude na volno, nemusím se bát že na ni někdo sáhne a ona ukousne ruku, že uslyší střelbu a zdrhne a podobně. Ale nebylo to zadarmo a bylo za tím dost práce. Odměnou je pes který je velmi pohodlný pro život. 🙂

Ale teda za mě nejsem fanoušek trendu že australaci mají rádi všechny lidi, australák by měl být rezervovaný a je normální že nemusí chtít pozornost “cizích” lidí.

A taky je dobrý je moc nenechat přemýšlet protože když nad situaci přemýšlí tak dost často vymyslí blbost. 🤦🏻‍♀️

2.3.2022 09:53
Ninaaa

XXX.XXX.12.38

Evv napsal(a):
To máte fenu ze Slovenska? 😁
Tam bych osobně z toho co jsem slyšela chovatelku jako veterináře brala trochu s rezervou. 🙂 Jinak za mě drtivý množství australáků co znám je pro mě slabých v povaze. Moje fena je taky relativně bázlivá, a hlavně ohromně rezervovaná k cizím lidem, což je ještě podpořeno tím že jsem to v době jejího dospívání hodně zanedbala. Tam je podle mě extrémně důležité budovat sebevědomí psa.
Jinak moje fena je třeba od 2 let pes který chodí všude na volno, nemusím se bát že na ni někdo sáhne a ona ukousne ruku, že uslyší střelbu a zdrhne a podobně. Ale nebylo to zadarmo a bylo za tím dost práce. Odměnou je pes který je velmi pohodlný pro život. 🙂

Ale teda za mě nejsem fanoušek trendu že australaci mají rádi všechny lidi, australák by měl být rezervovaný a je normální že nemusí chtít pozornost “cizích” lidí.

A taky je dobrý je moc nenechat přemýšlet protože když nad situaci přemýšlí tak dost často vymyslí blbost. 🤦🏻‍♀️

Dobrý den, ano, to samozřejmě vím, že australacci jsou rezervovaní, mají to i ve standardu plemene.
Ovšem právě u svojí fenky se obávám, že je to za hranou. Nebo spis ze je to už neurologický problém, což si myslím i po radach od jiných chovatelů, kteří se toho obávají. Ona totiž může být v jedné situaci několikrát, ale pokaždé reaguje jinak. Jednou se mazlí, hraje si a podruhé se strachem pocura. Stejne to ma i s věcmi. Prepravku moc dobre zna, v klidu v ní spí, hraje si a kdyz jsem ji tam jednou dala, tak hned spustila sirénu a učůrla si. To mi nahání ještě větší starosti, protože je opravdu nevyzpytatelná.

Moc ale děkuji i za vas komentář a jak už jsem psala někomu výše, jsem ráda, že to u vás dobře dopadlo

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2022 10:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přímo k problému neporadím, ale můžu doporučit dlouholetou chovatelku australáků MVDr. Veroniku Živnovou ke konzultaci (chovatelská stanice Mladá Živa)

2.3.2022 10:30
Ninaaa

XXX.XXX.12.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přímo k problému neporadím, ale můžu doporučit dlouholetou chovatelku australáků MVDr. Veroniku Živnovou ke konzultaci (chovatelská stanice Mladá Živa)

Moc vám děkuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2022 14:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přímo k problému neporadím, ale můžu doporučit dlouholetou chovatelku australáků MVDr. Veroniku Živnovou ke konzultaci (chovatelská stanice Mladá Živa)

Tak se dala i na psy? Já ji znám jenom od koní, ještě ze školy. Ale to už je dávno. Možná bychom se ani nepoznaly.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2022 19:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Štěndo je ze zahraničí a uvolnilo se,

Možná se uvolnilo kvůli popisovaným problémům. Pak to není seriozní jednání od ch.

2.3.2022 19:47
Ninaaa

XXX.XXX.12.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Štěndo je ze zahraničí a uvolnilo se,

Možná se uvolnilo kvůli popisovaným problémům. Pak to není seriozní jednání od ch.

Vidíte, na tom by něco mohlo být... Je to jen tedy konspirace, ale nasadila jste mi brouka do hlavy.

kamilakamca

2.3.2022 21:19
kamilakamca

XXX.XXX.96.72

pokud se tady takto ptáte,tak asi nepřeskočila ta pověstná jiskřička,kdyby vás fenka chytla za srdíčko,tak nebudete řešit otázku vrácení,ale snažíte se ze všech sil bojovat a najit si kní cestu,asi bude lepší když jí vrátite,Ona vám třeba jen nerozumí,jiný jazyk ,hlavně jiná intonace a duraz ve slovech,má vtom zmatek,ale je to vaše volba a musite si to rozhodnout sama

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2022 21:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

kamilakamca napsal(a):
pokud se tady takto ptáte,tak asi nepřeskočila ta pověstná jiskřička,kdyby vás fenka chytla za srdíčko,tak nebudete řešit otázku vrácení,ale snažíte se ze všech sil bojovat a najit si kní cestu,asi bude lepší když jí vrátite,Ona vám třeba jen nerozumí,jiný jazyk ,hlavně jiná intonace a duraz ve slovech,má vtom zmatek,ale je to vaše volba a musite si to rozhodnout sama

Jstevedlejaktajedle 😉

2.3.2022 21:37
Šarina

XXX.XXX.200.119

Já se omlouvám, že píšu úmyslně bez emocí:
Australáky neznám a nevím, co je standard. Já bych takto bojácné štěně nechtěla ani za zlaté prase, ale pokud je to plemenným znakem, tak OK, a musí se s tím počítat.
1/Jste ochotná s tím počítat?
2/ Pokud to jde za hranu plemenné normálnosti (jak tady z diskuze vyplývá),
nebo pokud
za 3/ vás to opravdu zaskočilo a není to s vaším životem kompatabilní...

tak bych štěňátko vrátila. Čím dřív, tím líp.

Zní to možná hnusně, ale za tu krátkou dobu, co je u vás (měřeno mozkem psa), si nevybudovalo extra silný vztah v novém domově. Garantuju vám, že štěně zapluje k mamince tak, jako by nikdy ani neodešlo. Tedy aspoň normální štěně by to tak mělo. A je na další zodpovědnosti chovatele najít mu opravdu fungující nový domov.

Podle toho, co píšete, jde o v povaze nestandardního jedince. Anebo je to v rase normální, ale vám to nevyhovuje, a i pak štěně radši co nejrychleji vraťte. Pejsek se dostane do poučenějších rukou a vy pro příště vyberete rasu, která vám bude sedět líp. Šťastnější budou obě strany.
Vemte to tak, že si kupujete parťáka na 10-15 let života.
Mít psa má být radost, nikoliv řehole

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2022 21:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

No a to není vše, ještě nožičky... :-/

2.3.2022 21:44
Šarina

XXX.XXX.200.119

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a to není vše, ještě nožičky... :-/

nožičky a závěr?

2.3.2022 22:56
Ninaaa

XXX.XXX.20.74

kamilakamca napsal(a):
pokud se tady takto ptáte,tak asi nepřeskočila ta pověstná jiskřička,kdyby vás fenka chytla za srdíčko,tak nebudete řešit otázku vrácení,ale snažíte se ze všech sil bojovat a najit si kní cestu,asi bude lepší když jí vrátite,Ona vám třeba jen nerozumí,jiný jazyk ,hlavně jiná intonace a duraz ve slovech,má vtom zmatek,ale je to vaše volba a musite si to rozhodnout sama

Snažím se být zodpovědná. Tady nejde o nějakou jiskřicku, ale o to, ze je to parťák na celý život a jsem si vědoma toho, jak úzká je hrana mezi bazlivosti a agresi do budoucna. A i když bych na tom pracovala, tak to riziko tu zkrátka je.
A moc nerozumím tomu, ze by mi nerozuměla a z toho důvodu by byla bazliva...
Raději si nějaký čas poplacu než abych svého rozhodnutí pak litovala.

2.3.2022 22:59
Ninaaa

XXX.XXX.20.74

Šarina napsal(a):
Já se omlouvám, že píšu úmyslně bez emocí:
Australáky neznám a nevím, co je standard. Já bych takto bojácné štěně nechtěla ani za zlaté prase, ale pokud je to plemenným znakem, tak OK, a musí se s tím počítat.
1/Jste ochotná s tím počítat?
2/ Pokud to jde za hranu plemenné normálnosti (jak tady z diskuze vyplývá),
nebo pokud
za 3/ vás to opravdu zaskočilo a není to s vaším životem kompatabilní...

tak bych štěňátko vrátila. Čím dřív, tím líp.

Zní to možná hnusně, ale za tu krátkou dobu, co je u vás (měřeno mozkem psa), si nevybudovalo extra silný vztah v novém domově. Garantuju vám, že štěně zapluje k mamince tak, jako by nikdy ani neodešlo. Tedy aspoň normální štěně by to tak mělo. A je na další zodpovědnosti chovatele najít mu opravdu fungující nový domov.

Podle toho, co píšete, jde o v povaze nestandardního jedince. Anebo je to v rase normální, ale vám to nevyhovuje, a i pak štěně radši co nejrychleji vraťte. Pejsek se dostane do poučenějších rukou a vy pro příště vyberete rasu, která vám bude sedět líp. Šťastnější budou obě strany.
Vemte to tak, že si kupujete parťáka na 10-15 let života.
Mít psa má být radost, nikoliv řehole

Dobrý den, i podle názoru chovatelů, kterých jsem se ptala, toto v normě není. A ohledně omluvy, jsem rada, že píšete bez emocí! Sama se snažím neřídit emocemi, ale spíše se nad tím racionálně zamyslet. Kdybych dávala jen na emoce, tak bych si ji určitě nechala.

Moc děkuji za váš komentář :) Podle mě máte naprostou pravdu

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2022 23:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Šarina napsal(a):
nožičky a závěr?

No že nemá asi v pořádku kolena. Přiznám se, že bych to vzdala a psa vrátila. Čím dřív, tím líp pro všechny.

2.3.2022 23:08
Ninaaa

XXX.XXX.20.74

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No že nemá asi v pořádku kolena. Přiznám se, že bych to vzdala a psa vrátila. Čím dřív, tím líp pro všechny.

Moc vám děkuji, také už se přikláním spíše k tomuto řešení... Fenka si najde rodinu, která s touto povahou už bude dopředu počítat a bude s tím mít už nějaké zkušenosti. A co se týče kolínek, tak to třeba nebude rodina z Prahy, jako jsem já. Přecejen tady jsou kluzké podlahy, schody, dlažby atd. skoro všude...

Ještě jednou moc děkuji

3.3.2022 01:54
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Ninaaa napsal(a):
Moc vám děkuji, také už se přikláním spíše k tomuto řešení... Fenka si najde rodinu, která s touto povahou už bude dopředu počítat a bude s tím mít už nějaké zkušenosti. A co se týče kolínek, tak to třeba nebude rodina z Prahy, jako jsem já. Přecejen tady jsou kluzké podlahy, schody, dlažby atd. skoro všude...

Ještě jednou moc děkuji

Já mám tchýni v Praze a ta má teda koberce, tak je jedno odkud budoucí majitelé budou, třeba si ho nakonec chovatelka bude muset nechat sama.

3.3.2022 09:16
Evv

XXX.XXX.133.108

Šarina napsal(a):
Já se omlouvám, že píšu úmyslně bez emocí:
Australáky neznám a nevím, co je standard. Já bych takto bojácné štěně nechtěla ani za zlaté prase, ale pokud je to plemenným znakem, tak OK, a musí se s tím počítat.
1/Jste ochotná s tím počítat?
2/ Pokud to jde za hranu plemenné normálnosti (jak tady z diskuze vyplývá),
nebo pokud
za 3/ vás to opravdu zaskočilo a není to s vaším životem kompatabilní...

tak bych štěňátko vrátila. Čím dřív, tím líp.

Zní to možná hnusně, ale za tu krátkou dobu, co je u vás (měřeno mozkem psa), si nevybudovalo extra silný vztah v novém domově. Garantuju vám, že štěně zapluje k mamince tak, jako by nikdy ani neodešlo. Tedy aspoň normální štěně by to tak mělo. A je na další zodpovědnosti chovatele najít mu opravdu fungující nový domov.

Podle toho, co píšete, jde o v povaze nestandardního jedince. Anebo je to v rase normální, ale vám to nevyhovuje, a i pak štěně radši co nejrychleji vraťte. Pejsek se dostane do poučenějších rukou a vy pro příště vyberete rasu, která vám bude sedět líp. Šťastnější budou obě strany.
Vemte to tak, že si kupujete parťáka na 10-15 let života.
Mít psa má být radost, nikoliv řehole

Rozhodne to není plemenným znakem! Ti psi měli a mají být schopni pohnout se stádem, a ne vždy úplně domestikovaných zvířat. Tam ale bohužel plemeno doplácí na relativně brzké rozdělení pracovní a výstavní linie a fakt že chovatele vystaváku nejen že často povahy neřeší ale často i preferuji povahu která není úplně to k čemu a s čím bylo plemeno vyšlechtěno.

Btw. Jestli jste z Prahy mužem se sejít, vezmu svoji fenu ať vidíte co z ní vyrostlo a řeknu vám co si myslím o vašem šteňátku. Myslím že mám ohledně AUO docela přehled. 🙂

Jinak fajn ortoped je třeba Mvdr. Čáp na podebradske.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2022 09:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

"A moc nerozumím tomu, ze by mi nerozuměla a z toho důvodu by byla bazliva..."

tak já přiznám, že toto mne také napadlo.....
ne tedy jako jediný důvod, psice asi bude labil, ale jako polínko do ohně

3.3.2022 09:51
Ninaaa

XXX.XXX.20.74

Evv napsal(a):
Rozhodne to není plemenným znakem! Ti psi měli a mají být schopni pohnout se stádem, a ne vždy úplně domestikovaných zvířat. Tam ale bohužel plemeno doplácí na relativně brzké rozdělení pracovní a výstavní linie a fakt že chovatele vystaváku nejen že často povahy neřeší ale často i preferuji povahu která není úplně to k čemu a s čím bylo plemeno vyšlechtěno.

Btw. Jestli jste z Prahy mužem se sejít, vezmu svoji fenu ať vidíte co z ní vyrostlo a řeknu vám co si myslím o vašem šteňátku. Myslím že mám ohledně AUO docela přehled. 🙂

Jinak fajn ortoped je třeba Mvdr. Čáp na podebradske.

Dobrý den, moc vám děkuji za nabídku. Už jsem se ale asi rozhodla. Už u mě bude za chvíli dva týdny a bojím se to ještě prodlužovat, aby to nebylo pro mě a pro ni ještě horší. U ní myslím hlavně tedy co se týče hledání nové rodiny...
Ale moc vám děkuji a třeba do budoucna někdy s novým štěňátkem budeme za kámoše stejné rasy rády

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2022 10:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trochu si porejpu: jste zklamaná, není to podle vašich představ, není vše zalité sluncem...psa jste pořizovali primárně na mazla nebo na chov?
Já si vždycky říkám, co by s naší bulinou bylo, kdybych jí neměla já... (jedna zlomená nožka, jedna operace zkříženého vazu kolene, návštěvy na ortodoncii.....) psina je papírová. Nu což, na štěňata jsem si jí nepořizovala, ne každá fena je "modelka" a měla by obohatit populaci bulíčků svými štěňaty, a jsem ráda, že ten jeden psí život můžu hýčkat já i s těma vadama a překážkama. Prostě, co by s ní bylo, kdyby neměla nás.
zkuste požádat chovatelku o slevu, nabídku EVV bych přijala...setkejte se.
PS: do našeho paneláku se přistěhoval taky bulíček, už se těšíme na setkání snad nebude naše princezna moc velká princezna.

3.3.2022 10:29
Ninaaa

XXX.XXX.20.74

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Trochu si porejpu: jste zklamaná, není to podle vašich představ, není vše zalité sluncem...psa jste pořizovali primárně na mazla nebo na chov?
Já si vždycky říkám, co by s naší bulinou bylo, kdybych jí neměla já... (jedna zlomená nožka, jedna operace zkříženého vazu kolene, návštěvy na ortodoncii.....) psina je papírová. Nu což, na štěňata jsem si jí nepořizovala, ne každá fena je "modelka" a měla by obohatit populaci bulíčků svými štěňaty, a jsem ráda, že ten jeden psí život můžu hýčkat já i s těma vadama a překážkama. Prostě, co by s ní bylo, kdyby neměla nás.
zkuste požádat chovatelku o slevu, nabídku EVV bych přijala...setkejte se.
PS: do našeho paneláku se přistěhoval taky bulíček, už se těšíme na setkání snad nebude naše princezna moc velká princezna.

Jelikož je to australsky ovcak, tak jsem si ji porizovala převážně jako partaka na sport. Je to velice aktivní plemeno. A kvůli těm kolinkum je proste velká pravděpodobnost, že sportovat, trénovat agility atd. bychom proste nemohly.
Víte, kdyby byl jen jeden problém, tak bych neváhala. Ale se dvěma už je toho prostě nějak moc najednou... Podle jiných chovatelek by potřebovala asi hodně zkušeného majitele, aby to mohl být pohodový pes. Ale co se týče kolínek, to je ve hvězdách.

Nejsem naivní, je mi jasné, že s každým pejsackem jsou nějaké problémy. Každý z nich něco ma a s každým pejskem se musí pracovat. Ovšem jak říkám, tady se toho sešlo hodně najednou.

Přeji hezký den a co možná nejvíc bulích kámošů pro vasi princeznu

3.3.2022 10:32
Ninaaa

XXX.XXX.20.74

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"A moc nerozumím tomu, ze by mi nerozuměla a z toho důvodu by byla bazliva..."

tak já přiznám, že toto mne také napadlo.....
ne tedy jako jediný důvod, psice asi bude labil, ale jako polínko do ohně

To je zajímavé, to mě opravdu nenapadlo! Ale fenka je ze Slovenska, tak tam by takový rozdíl v intonaci a tak být neměl, aby byla z toho taková nesvá...

Lily2

3.3.2022 11:59
Lily2

XXX.XXX.133.235

Ninaaa napsal(a):
To je zajímavé, to mě opravdu nenapadlo! Ale fenka je ze Slovenska, tak tam by takový rozdíl v intonaci a tak být neměl, aby byla z toho taková nesvá...

Je to hodne velky rozdil prave v intonaci. Spatne slysim a mela jsem velke problemy ze zacatku se slovenstinou. Takze i to muze byt jeden z duvodu jeji nervozity.

Pokud vam pes ale nesedl, tak samozrejme je lepsi ho vratit. Kdyby se jednalo jen o zdravotni stranku veci, tak bych prvne zajela za specialistou.

Rozhodne bych se byt vami domluvila i s pani, ktera ma australaka, abyste si vyzkousela, jestli vam tohle plemeno celkove sedi. Preci jen clovek na prochazce pozna pejska lepe, nez pri letmem setkani. :)

Kvido46

3.3.2022 12:12
Kvido46

XXX.XXX.174.198

Ninaaa napsal(a):
Dobrý den, moc vám děkuji za nabídku. Už jsem se ale asi rozhodla. Už u mě bude za chvíli dva týdny a bojím se to ještě prodlužovat, aby to nebylo pro mě a pro ni ještě horší. U ní myslím hlavně tedy co se týče hledání nové rodiny...
Ale moc vám děkuji a třeba do budoucna někdy s novým štěňátkem budeme za kámoše stejné rasy rády

A chovatelka štěně vezme zpět bez problémů? Jedná se o import.....
Spousta lidí Vám rádi vrátit, ale nemusí to být tak jednoduché. Chudák štěně.
Možná by stačilo, jak vám už tady psali, vzít fenku k někomu zkušenému, ať se na ni podívá nezávislým pohledem , poradí a ta kolena ověřit u jiného veterinare.
Škoda, že jste se na fenku nejela podivat dříve před odběrem, popř. si nevzala něco blíže v ČR.

3.3.2022 12:23
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

Lily2 napsal(a):
Je to hodne velky rozdil prave v intonaci. Spatne slysim a mela jsem velke problemy ze zacatku se slovenstinou. Takze i to muze byt jeden z duvodu jeji nervozity.

Pokud vam pes ale nesedl, tak samozrejme je lepsi ho vratit. Kdyby se jednalo jen o zdravotni stranku veci, tak bych prvne zajela za specialistou.

Rozhodne bych se byt vami domluvila i s pani, ktera ma australaka, abyste si vyzkousela, jestli vam tohle plemeno celkove sedi. Preci jen clovek na prochazce pozna pejska lepe, nez pri letmem setkani. :)

Dobrý den,
toto plemeno znám, mají ho známí, takže jsem s ním strávila i dny na dovolené a tak. Děkuji za sdílení zkušenosti.

3.3.2022 12:29
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

Kvido46 napsal(a):
A chovatelka štěně vezme zpět bez problémů? Jedná se o import.....
Spousta lidí Vám rádi vrátit, ale nemusí to být tak jednoduché. Chudák štěně.
Možná by stačilo, jak vám už tady psali, vzít fenku k někomu zkušenému, ať se na ni podívá nezávislým pohledem , poradí a ta kolena ověřit u jiného veterinare.
Škoda, že jste se na fenku nejela podivat dříve před odběrem, popř. si nevzala něco blíže v ČR.

Dobrý den, s vrácením by problém nebyl. Chovatelka už ví, že nad vrácením uvažuji. A po konzultacích vím, že to opravdu není chování normální. Samozrejme se to nedá srovnat se setkáním naživo. Určení problemu samozřejmě přes telefon nejde, ale každopádně lze určit, ze jeji chování rozhodně standardní není... A popravdě i nevím, jestli má ještě cenu ji takto stresovat, kdyz uz stejne i kvůli těm kolinkum jsem prakticky rozhodnuta.

Hezky den

3.3.2022 13:25
domi.t

XXX.XXX.131.130

Ninaaa napsal(a):
Dobrý den, s vrácením by problém nebyl. Chovatelka už ví, že nad vrácením uvažuji. A po konzultacích vím, že to opravdu není chování normální. Samozrejme se to nedá srovnat se setkáním naživo. Určení problemu samozřejmě přes telefon nejde, ale každopádně lze určit, ze jeji chování rozhodně standardní není... A popravdě i nevím, jestli má ještě cenu ji takto stresovat, kdyz uz stejne i kvůli těm kolinkum jsem prakticky rozhodnuta.

Hezky den

Tak v tom prípade v dobrom radím urobiť to čo najskôr...nech sa to zbytočne nenaťahuje,ubližuje sa tým nielen šteniatku,ale aj vám. Mňa by porazilo,nemať to uzatvorené,na nič iné by som sa nevedela sústrediť
Držím palce,nech sa vám obom darí.

3.3.2022 13:34
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

domi.t napsal(a):
Tak v tom prípade v dobrom radím urobiť to čo najskôr...nech sa to zbytočne nenaťahuje,ubližuje sa tým nielen šteniatku,ale aj vám. Mňa by porazilo,nemať to uzatvorené,na nič iné by som sa nevedela sústrediť
Držím palce,nech sa vám obom darí.

Moc vám děkujeme. Mě už to taky jen trápí ji tu vidět, jak uz si alespoň na mě zvyká... chce to opravdu co nejdříve.

Opravdu moc děkuji všem za všechny rady, jste skvělí!

3.3.2022 13:56
Caty

XXX.XXX.46.169

Takže zítra jedete na Slovensko? To je totiž jediné férové, co pro to štěně můžete udělat.

Kvido46

3.3.2022 14:23
Kvido46

XXX.XXX.229.182

Ninaaa napsal(a):
Moc vám děkujeme. Mě už to taky jen trápí ji tu vidět, jak uz si alespoň na mě zvyká... chce to opravdu co nejdříve.

Opravdu moc děkuji všem za všechny rady, jste skvělí!

Jj, štěně si konečně zvyká, tak šup s ním pryč.
Fakt nechápu přístup lidi, kteří si kupují psa jako zboží v eshopu.
Nic si dopředu nezjistí, o výběru chovatele nemuze být ani řeč, natož se tam zajet párkrát podivat na štěňata jak rostou

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2022 14:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kvido46 napsal(a):
Jj, štěně si konečně zvyká, tak šup s ním pryč.
Fakt nechápu přístup lidi, kteří si kupují psa jako zboží v eshopu.
Nic si dopředu nezjistí, o výběru chovatele nemuze být ani řeč, natož se tam zajet párkrát podivat na štěňata jak rostou

Vy tak skvělý(á) nejste. Proč to kazíte?

3.3.2022 16:12
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

Kvido46 napsal(a):
Jj, štěně si konečně zvyká, tak šup s ním pryč.
Fakt nechápu přístup lidi, kteří si kupují psa jako zboží v eshopu.
Nic si dopředu nezjistí, o výběru chovatele nemuze být ani řeč, natož se tam zajet párkrát podivat na štěňata jak rostou

Hezký den, koukám, že o mne toho víte hodně:) Tak asi i to, že chci psa už od mala a pořád se v tomto ohledu vzdělávám. A ani přečíst si celou diskuzi jste si asi nezvládl, jinak byste věděl, že se stene uvolnilo a věděla jsem o něm týden dopředu.

Jestli jste si potřeboval na někom vylít zlost, tak snad je vám teď lépe. A jestli jste mě chtěl nějak rozhodit, tak se vám to vůbec nepovedlo.

Přeji hezký den

3.3.2022 16:27
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

Caty napsal(a):
Takže zítra jedete na Slovensko? To je totiž jediné férové, co pro to štěně můžete udělat.

Ano, co nejdříve. A nemyslete si, ze mě to netrápí a nechci pro stene to nejlepší... Na toto stene jsem čekala rok. Moc mě to trápí, ale vím, že to bude nejlepší pro nás obě. I proto řeším vraceni. Kdybych byla sobecka, tak bych si stene zkrátka nechala. Ale vím, že co se týče povahy, bude se mu darit nejlépe u zkušeného chovatele, co ma s tímto plemenem a bazlivostí zkusenosti. A kolinkum bude lip někde na menším městě či vesnici.

Nechci se tu obhajovat, jen píšu, jak to je. Hezky den.

kvido46

3.3.2022 19:29
kvido46

XXX.XXX.114.224

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vy tak skvělý(á) nejste. Proč to kazíte?

Nějak Vám nerozumím.

skvělá nejsem, ale chovám psy hodně dlouho .
Základním pravidlem je, že budoucí majitel se musí před odběrem přijet podívat a pokud je vše OK ,tak se teprve budeme bavit o prodeji štěněte.

Nikdy nepovezu neznámému zájemci /třeba ze zahraničí bez referencí od jiných chovatelů/ psa na hranice nebo někam jinam. Zajišťuji chovatelský servis doživotně a chci, ať vše řeší nejprve se mnou. A fakt mě nadzvedávají rady, ať se pes po týdnu vrátí jako nějaká věc. To je opravdu krátká doba ....

A o tom to je, zadavetelka sice shání psa rok, myslím, že v ČR za tu dobu se dalo sehnat lepší štěně. Minimálně tím, že by objela pár chovatelů a udělal si obrázek.

Fenka se uvolnila před týdnem, ale v touze ušetřit / bo Covid/ se nejela do chovky podívat . Chovatelka se chtěla štěněte zbavit a takhle to dopadlo. Soudný člověk si nevezme štěně, které se bojí při odběru u sebe doma . Při předávce na hraničním přechodu to fakt nepoznáte.
Chudák pes.

3.3.2022 20:05
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

kvido46 napsal(a):
Nějak Vám nerozumím.

skvělá nejsem, ale chovám psy hodně dlouho .
Základním pravidlem je, že budoucí majitel se musí před odběrem přijet podívat a pokud je vše OK ,tak se teprve budeme bavit o prodeji štěněte.

Nikdy nepovezu neznámému zájemci /třeba ze zahraničí bez referencí od jiných chovatelů/ psa na hranice nebo někam jinam. Zajišťuji chovatelský servis doživotně a chci, ať vše řeší nejprve se mnou. A fakt mě nadzvedávají rady, ať se pes po týdnu vrátí jako nějaká věc. To je opravdu krátká doba ....

A o tom to je, zadavetelka sice shání psa rok, myslím, že v ČR za tu dobu se dalo sehnat lepší štěně. Minimálně tím, že by objela pár chovatelů a udělal si obrázek.

Fenka se uvolnila před týdnem, ale v touze ušetřit / bo Covid/ se nejela do chovky podívat . Chovatelka se chtěla štěněte zbavit a takhle to dopadlo. Soudný člověk si nevezme štěně, které se bojí při odběru u sebe doma . Při předávce na hraničním přechodu to fakt nepoznáte.
Chudák pes.

Ne, že sháním psa rok. Rok jsem domluvena s chovatelkou a to je podle mého velký rozdíl. Byla jsem rok na čekačce. A to je podle mě podstatný rozdíl... Tak přestaňte s těmi vašimi domněnkami. Na tomto je vidět, že o mě nic nevíte, ale budete soudit.

Nazor vám neberu, jen mě prosím nesudte, když mě neznáte a vůbec neznate souvislosti.

3.3.2022 20:09
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

kvido46 napsal(a):
Nějak Vám nerozumím.

skvělá nejsem, ale chovám psy hodně dlouho .
Základním pravidlem je, že budoucí majitel se musí před odběrem přijet podívat a pokud je vše OK ,tak se teprve budeme bavit o prodeji štěněte.

Nikdy nepovezu neznámému zájemci /třeba ze zahraničí bez referencí od jiných chovatelů/ psa na hranice nebo někam jinam. Zajišťuji chovatelský servis doživotně a chci, ať vše řeší nejprve se mnou. A fakt mě nadzvedávají rady, ať se pes po týdnu vrátí jako nějaká věc. To je opravdu krátká doba ....

A o tom to je, zadavetelka sice shání psa rok, myslím, že v ČR za tu dobu se dalo sehnat lepší štěně. Minimálně tím, že by objela pár chovatelů a udělal si obrázek.

Fenka se uvolnila před týdnem, ale v touze ušetřit / bo Covid/ se nejela do chovky podívat . Chovatelka se chtěla štěněte zbavit a takhle to dopadlo. Soudný člověk si nevezme štěně, které se bojí při odběru u sebe doma . Při předávce na hraničním přechodu to fakt nepoznáte.
Chudák pes.

A ještě ze se zeptám, co je podle vás tedy lepší řešení, než vrátit psa ted uz po dvou týdnech? Mam ho vrátit po 3 měsících, protože problém s koleny uz budu větší? Až když bude jasnější prognóza?

Toto nemyslím nijak zle, jen se ptám, protože mi přijde mnohem lepší ji vrátit co nejdříve.

3.3.2022 20:22
eli22

XXX.XXX.58.38

Ninaaa napsal(a):
A ještě ze se zeptám, co je podle vás tedy lepší řešení, než vrátit psa ted uz po dvou týdnech? Mam ho vrátit po 3 měsících, protože problém s koleny uz budu větší? Až když bude jasnější prognóza?

Toto nemyslím nijak zle, jen se ptám, protože mi přijde mnohem lepší ji vrátit co nejdříve.

Vraďte ji hned. Pro mě by byl zásadní ten zdravotní problém. Nikoli povaha. Ta vůbec. Pro mě by ta povaha naopak byla vekou výzvou. Ale to by bylo pro mě, protože mám spoustu kombinovaných fobií, tak vím, jak je důležité mít někoho, kdo se snaží to pochopit a pokusit se s tím pracovat, i když výsledek je nejistý.

3.3.2022 20:36
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

eli22 napsal(a):
Vraďte ji hned. Pro mě by byl zásadní ten zdravotní problém. Nikoli povaha. Ta vůbec. Pro mě by ta povaha naopak byla vekou výzvou. Ale to by bylo pro mě, protože mám spoustu kombinovaných fobií, tak vím, jak je důležité mít někoho, kdo se snaží to pochopit a pokusit se s tím pracovat, i když výsledek je nejistý.

Děkuji, jsem stejného nazoru. Jen mě rozhodil nazor paní kvido46... A popravdě i trochu rozesmutnil. Přišla jsem pro radu, ty beru jakékoli. Ale prosím kvido, aby opravdu nesoudila, kdyz neví...

Vám moc děkuji a přeji klidný večer

3.3.2022 20:58
lupus4

XXX.XXX.205.61

Co furt řešíte ? Dohady s neznámými. Chcete ho vrátit , tak ho vraťte - nejlépe ihned , tak v So ráno sedněte do auta a je to.

3.3.2022 21:02
Ninaaa

XXX.XXX.79.9

lupus4 napsal(a):
Co furt řešíte ? Dohady s neznámými. Chcete ho vrátit , tak ho vraťte - nejlépe ihned , tak v So ráno sedněte do auta a je to.

Ano, taky ho vrátím. Snažím se jen odepisovat:) Uz ale odepisovat nebudu, protože některé komentáře uz mi slusne nepřijdou. Hezky večer

4.3.2022 21:00
Šarina

XXX.XXX.200.119

Nenechte se kvidem rozhodit, rychlé odsudky bez přečtení celé diskuze, vždyť to je na internetu zcela běžné.

Vy píšete velmi rozumně a odpovědně. Tady 99% nových tazatelů jsou, jak to jen napsat.... prostě dají dotaz, a pak se jen hádají o své pravdě. Vy píšete jinak, opravdu jste zvažovala všechny možnosti a určitě si nezasloužíte nějaké povrchní odsuzování.

Jak tu už zaznělo: se zdravotními problémy je třeba u psů počítat (jenže ne hned na začátku!).
A ne každý bere bázlivé štěně jako vítanou výzvu pro hromadu práce, aby se štěně "tak nějak" dostalo na startovní čáru, ze kterého ostatní jaksi automaticky a bez trápení vycházejí.
Někdo si ale chce se psem především užívat života. Nic ví, nic míň.
Je to sobecké? Nemyslím si.

Já mám psy 45 let, bázlivé štěně jsem nikdy neměla, a ani po tom netoužím. Já chci "normální" veselé, temperamentní a rozpustilé štěně, které si vychováme k obrazu naší rodiny.

Pro vás to může být těžké a můžete si to vrácení i vyčítat- ale to je lidský pohled. Pejsek to tak brát nebude. Tomu to bude šumák, protože se vrátí "domů". Doufejme, že si s ním chovatelka poradí. Vždyť kdo jiný? Je fajn, že s ní jste domluvená.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.3.2022 21:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že na vrácení štěňátka a to i v přípasě, že to je ze zdravotních důvodů a že člověk ví, že do budoucna by byly komplikace, třeba operace a že i pro pejska a tím pádem i pro páníčka by to mohlo být i omezující a navíc, že to může být nejen psychicky, ale i finančně náročné, i v případě, že chovatel si bez řečí vezme štěně zpátky a vrátí penízky......že na vrácení štěněte je prostě nejnáročnější, pokud už je do toho člověk citově zainteresován.
Ono štěně není mobil, do štěňěte může být člověk zamilován na první pohled nebo hned po pár dnech a pak vracet živého tvora, kterého miluju je velmi těžké. A to i když rozum říká, že to vrácení je nejrozumější.

Myslím, že pokud do té bezmezné a bezpodmínečné lásky zadavatelka ještě nespadla, tak vrátit štěně, u kterého je velká pravděpodobnost už teď, že zdravotní problémy budou. je to nejlepší řešení.

4.3.2022 22:20
fawnalee

XXX.XXX.230.199

Ninaaa napsal(a):
Ne, že sháním psa rok. Rok jsem domluvena s chovatelkou a to je podle mého velký rozdíl. Byla jsem rok na čekačce. A to je podle mě podstatný rozdíl... Tak přestaňte s těmi vašimi domněnkami. Na tomto je vidět, že o mě nic nevíte, ale budete soudit.

Nazor vám neberu, jen mě prosím nesudte, když mě neznáte a vůbec neznate souvislosti.

Myslím, že by bylo lepší fenečku vrátit. Nemá cenu trápip Vás i ji - ve chvíli, kdy jsou nějaké pochyby, štěně to samozřejmě vycítí.

Víte, jen mi příjde divná jedna věc. Píšete, že jste na čekačce byla rok. To jste se běhěm toho roku nebyla u chovatelky vůbec osobně podívat? Viděla byste jak se chovají její fenky, případně štěňata z jiného vrhu. Pokud má jen jednu fenu a to je matka tohoto štěňátka, znala byste přímo ji. Když jste se o uvolněném štěněti dozvěděla týden předem, nedalo se s chovatelkou domluvit, že se - i přes vzdálenost - dojedete na štěně osobně podívat? S tím, že v případě, že si na místě padnete do oka, si ho hned i odvezete? Příjde mi prostě zvláštní si neznámé štěně od osobně neznámého chovatele nechat přivézt na půli cesty. Ale to je jen můj názor.

11.3.2022 16:46
balisek

XXX.XXX.225.76

Snad každý odpovědný a milující majitel neváhá vydat poslední korunu nebo se i zadlužit, pokud jeho pes v průběhu života onemocní nebo si přivodí úraz.

Někdo si dokonce cíleně pořídí zvíře s vadou, nemocné či handicapované. Ví však předem, do čeho jde a předpokládám, že si dobře promyslel všechny (nejen finanční) důsledky, které z toho plynou.

Jiná situace nastává, když si nevědomky koupíte (údajně zdravého) psa a posléze zjistíte, že jeho zdravotní stav bude vyžadovat investice násobně převyšující kupní cenu a příp. i speciální režim, který se neslučuje s vašim dosavadním životním stylem.

Operace pately není ostříhání drápků! Cena chirurgického řešení jednoho kloubu se pohybuje v rozmezí 12-20 tis. Kč jen za výkon samotný. K tomu je potřeba připočítat RTG a klinická vyšetření, kontroly, léky atd., takže náklady na obě kolena se vyšplhají někam k 40-50 tisícům. Samotná rekonvalescence taky není úplně procházka růžovým sadem, je náročná pro pejska (zvláště energické štěně) i majitele. Často je nezbytné vzít si dovolenou. Navíc bude nutné celoživotně dodržovat jistá režimová opatření a podávat chondro protektiva, možná bude časem nutná reoperace...

Pro někoho je to akceptovatelné, někdo se na to necítí!

Ačkoliv majitelka při koupi štěněte nepostupovala zcela ideálně, nezakládá ji to povinnost nést břímě spojené péči o psa s vážnou vrozenou ortopedickou vadou (psychickou labilitu záměrně opomíjím).

Je naprosto legitimní a pochopitelné, že se rozhodla štěně vrátit chovatelce a není důvod jí podsouvat, že se tím dopouští jakéhosi morálního prohřešku!

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2022 22:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mě jen mrzí, že se nedozvíme, jak to se zadavatelkou nakonec dopadne, když fenecku vrátí, jestli nakonec svého vysněného prcka bude mít - ať už ze stejné chovky nebo odjinud, za týden, rok, tři.
Pokud to zadavatelko, ještě čtete, přeji šťastnější ruku při výběru toho správného parťáka a nic si nevycitejte. I za mě je vrácení štěněte správny krok.

11.3.2022 22:28
Ninaaa

XXX.XXX.25.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mě jen mrzí, že se nedozvíme, jak to se zadavatelkou nakonec dopadne, když fenecku vrátí, jestli nakonec svého vysněného prcka bude mít - ať už ze stejné chovky nebo odjinud, za týden, rok, tři.
Pokud to zadavatelko, ještě čtete, přeji šťastnější ruku při výběru toho správného parťáka a nic si nevycitejte. I za mě je vrácení štěněte správny krok.

Dobrý večer, až teď jsem si přečetla zbytek diskuze a opravdu moc děkuji všem za vaše komentáře a rady. Fenečku jsem o víkendu vrátila.

Určitě dám do budoucna vědět, jak to dopadlo. Moje štěňátko na mě holt někde ​čeká a zatím je na houbách . Ještě mě čeká pár let studia na vysoké, což mi přijde na pořízení stenatka jako nejlepší čas. Precejen vic volného času uz asi nikdy později nebude

Ještě jednou vám všem chci poděkovat. Jsem ráda, že jsem napsala právě sem. Jste skvělá banda lidí a je vidět, že chcete pomáhat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.3.2022 22:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ninaaa napsal(a):
Dobrý večer, až teď jsem si přečetla zbytek diskuze a opravdu moc děkuji všem za vaše komentáře a rady. Fenečku jsem o víkendu vrátila.

Určitě dám do budoucna vědět, jak to dopadlo. Moje štěňátko na mě holt někde ​čeká a zatím je na houbách . Ještě mě čeká pár let studia na vysoké, což mi přijde na pořízení stenatka jako nejlepší čas. Precejen vic volného času uz asi nikdy později nebude

Ještě jednou vám všem chci poděkovat. Jsem ráda, že jsem napsala právě sem. Jste skvělá banda lidí a je vidět, že chcete pomáhat.

Tak ať se zadaří. Znám fenku, shodou okolností taky ze Slovenska, silný pes, střeďák, primitiv. O to horší. Problémy v chovce vyšly najevo až po následném shánění info. Kromě kyčlí v háji (operace už v raném věku) totální labil, normálně funguje jen doma s ohledem na povahu primitiva. Venku je psycho, bojí se všeho, nevnímá, v podstatě není možné jí vyvenčit dál než před dům. Majitelka si jí nechala, ale naprosto nechápu, že to psychicky zvládá s dalším psem a malým dítětem. Je to těžké, pes by měl být radost a ne peklo na velkou část života.

11.3.2022 23:00
Ninaaa

XXX.XXX.25.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak ať se zadaří. Znám fenku, shodou okolností taky ze Slovenska, silný pes, střeďák, primitiv. O to horší. Problémy v chovce vyšly najevo až po následném shánění info. Kromě kyčlí v háji (operace už v raném věku) totální labil, normálně funguje jen doma s ohledem na povahu primitiva. Venku je psycho, bojí se všeho, nevnímá, v podstatě není možné jí vyvenčit dál než před dům. Majitelka si jí nechala, ale naprosto nechápu, že to psychicky zvládá s dalším psem a malým dítětem. Je to těžké, pes by měl být radost a ne peklo na velkou část života.

Moc vám děkuji.
Majitelka je tedy opravdu silná žena! A ano, souhlasím s vámi. Pes by měl být hlavně radost.
Hezký večer

Přidejte reakci

Přidat smajlík