Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.8.2022 11:42
Rorrytheroyal

XXX.XXX.1.146

Zdravím, mám rok a půl starého stafforda. Chtěl bych ho vzít na dvoudenní výlet a spát s nim pod širákem. Bohužel jsem s nim byl naposledy, když byl malej a nemohu teď najít, kolik stupňů je tak vyhovující pro krátkosrstého psa, který spí venku?

Dekuji předem za odpovědi 👌🏻

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 13:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli vám nezáleží na ceně, tak top je asi tohle:
https://ruffwear.com/products/highlands-dog-sleeping-bag
https://www.rockdog.cz/pelechy/spaci-pytel-pro-psy-highlands--sleeping-bag/

Samozřejmě byťák s pár chlupy by venku bez zateplení spát neměl, tropické noci nejsou standard. Levnější řešení je nějaký dětský spacák asi spíš dekový nebo př. funkční deka Outwell Constellation Comforter, ale tam se zas musí dávat pozor na vodu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 14:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je léto, noci teplé, já bych to vůbec neřešila. Nebo si doma v létě topíte?

11.8.2022 14:17
Terven

XXX.XXX.103.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je léto, noci teplé, já bych to vůbec neřešila. Nebo si doma v létě topíte?

Noci teplé? No, nevím. Ráno u nás je běžně kolem 10 - 12°C, to v bytě fakt nemáme, i přes to, že si netopíme.
Krátkosrsťáka bez spacáku by mi bylo líto.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 14:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je léto, noci teplé, já bych to vůbec neřešila. Nebo si doma v létě topíte?

Kde to žijete?

A jestli staffík jede pod širák někam do vyšší nadmořské výšky, tak tam po ránu nemusí být ani těch 10.

11.8.2022 14:41
janaa

XXX.XXX.174.242

Určitě to chce nějakou podložku,aby byl izolovaný od země. Jinak záleží,kde bude pes spát, co mám známé,co spí se psem pod širákem,tak v zásadě spí psi s páníčkama v jednom spacáku Pokud je to samostatná jednotka,možná bych zauvažovala nad nějakým kabátkem,který pak využijete i v zimě. To by v kombinaci s podložkou mělo stačit. Spacák pro psa bych kupovala asi jen v případě,kdybyste jezdili pravidelně od jara do podzimu

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 15:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Určitě to chce nějakou podložku,aby byl izolovaný od země. Jinak záleží,kde bude pes spát, co mám známé,co spí se psem pod širákem,tak v zásadě spí psi s páníčkama v jednom spacáku Pokud je to samostatná jednotka,možná bych zauvažovala nad nějakým kabátkem,který pak využijete i v zimě. To by v kombinaci s podložkou mělo stačit. Spacák pro psa bych kupovala asi jen v případě,kdybyste jezdili pravidelně od jara do podzimu

Jj, kdybych o Ruffwear věděla dřív, když ještě jezdil na závody, tak ho má. Než jsem začala vozit molitanovou kukaň, tak se mu jednou po nadechnutí a protažení nepodařilo probagrovat zpátky do spacáku a probudily mě šílené vibrace, jak se klepal, když ležel nahoře. Dodnes se mu omlouvám.

Letos jsem na odpočívadle potkala lidi s nějakým skoro nahatým voříškem, co v autě přehrabovali náklad, a zírám právě na tenhle spacák. Prý super, spí v tom venku od jara do zimy a nemrzne. Těm se to rentuje, nám už moc ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 15:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Určitě to chce nějakou podložku,aby byl izolovaný od země. Jinak záleží,kde bude pes spát, co mám známé,co spí se psem pod širákem,tak v zásadě spí psi s páníčkama v jednom spacáku Pokud je to samostatná jednotka,možná bych zauvažovala nad nějakým kabátkem,který pak využijete i v zimě. To by v kombinaci s podložkou mělo stačit. Spacák pro psa bych kupovala asi jen v případě,kdybyste jezdili pravidelně od jara do podzimu

Na malého psa spolehlivě poslouží i dětský fusak z druhé ruky. Za pár šupů na Bazoši.😉

11.8.2022 16:10
janaa

XXX.XXX.174.242

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na malého psa spolehlivě poslouží i dětský fusak z druhé ruky. Za pár šupů na Bazoši.😉

Ale tak staford není úplně malej

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 16:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Ale tak staford není úplně malej

Já to myslela v reakci na Ollie, ta má tuším basenžíka...😉

11.8.2022 16:13
janaa

XXX.XXX.174.242

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já to myslela v reakci na Ollie, ta má tuším basenžíka...😉

Aha,já reagovala na zadavatele, a na mě Ollie,tak jsem to nepochopila na basenjika by určitě stačil

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 16:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já to myslela v reakci na Ollie, ta má tuším basenžíka...😉

On má, resp. šlohnul mi tu deku od Outwelu. Je sice tenká, ale spacákové mikrovlákno perfektně udrží teplotu. Navíc je heboučká, nahoře je ten česaný polyester. Mockrát jsem se pokoušela jí s ním vyměnit za něco jiného, ale neprošlo to. Takže po večerech se choulím v obyčejné fleeecové dece, zatímco pán si spokojeně chrochtá v teple.

Jinak do stanu stačí kukaň, s fleecovkou přes si tam nafuní saunu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 22:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pro Ollie a Terven - žiju v Brně a tady je léto a teplo. I v noci je teplo, dost na to, aby krátkosrstý pes mohl spát pod širákem aniž by byl navlečen do oblečku nebo spacáčku. Není to naháč.
Už dlouho pozoruji, že se nejen zde ze psů dělají choulostivé chudinky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 22:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pro Ollie a Terven - žiju v Brně a tady je léto a teplo. I v noci je teplo, dost na to, aby krátkosrstý pes mohl spát pod širákem aniž by byl navlečen do oblečku nebo spacáčku. Není to naháč.
Už dlouho pozoruji, že se nejen zde ze psů dělají choulostivé chudinky.

Vedle Staromáku s vyhřátými domy a chodníky a k ránu venčím v lehké bundě - 13 až 15, takže u Terven těch 10 až 12 bude. A to je město s megaprodukcí vedra.

Ono jde o to, na co je pes zvyklý. To máte jako u lidí. My máme doma standard teplotu 23 až 24, když zrovna nejsou za oknem tropy. Přijedu do zahraničí, kde to temperují na 18 max a mrznu. Oni se u nás pečou. Plemeno byťák s pár chlupy a bez podsady - obecně profláklý zmrzlík. Není nutné mu způsobovat zbytečný diskomfort, nějaké to deko navíc v krosně nikoho nezabije.

11.8.2022 22:24
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pro Ollie a Terven - žiju v Brně a tady je léto a teplo. I v noci je teplo, dost na to, aby krátkosrstý pes mohl spát pod širákem aniž by byl navlečen do oblečku nebo spacáčku. Není to naháč.
Už dlouho pozoruji, že se nejen zde ze psů dělají choulostivé chudinky.

Netuším, kolik stupňů je v Brně v noci. Ale jak už jsem psala, v Plzni je v touhle dobou běžně okolo 10°C a to je teplejší velkoměsto. Ve vyšších polohách může být ještě míň.
Něco jiného je, pokud se při takové teplotě pes pohybuje. Pokud leží a spí, dle mýho si krátkosrsťák spacák nebo deku zaslouží. Pravděpodobně by přežil i bez toho, ale většině rozumných majitelů doufám nejde o pouhý přežití.
K těm choulostivým chudinkám - už jednou tu na to přišla řeč. Když jsem měla psa s podsadou, čili klasickou psí srstí, ani mě nenapadlo oblíkat.
Zřejmě jste nikdy jiné psy neměla a soudíte dle kavkaze, samojeda apod.
Současný feny mě donutily názor přehodnotit, hlavně pinčová. Pokud se mi krátkosrstej hubeňour venku klepe zimou a je z venčení nešťastnej, tak ho prostě obleču a procházku si užijeme.
Lidi ve své posedlosti přirozenem zapomínají, že zdaleka ne každej pes má původní funkční typ srsti.
A pokud pes je zvyklej žít v bytě, tak mu v noci venku, při teplotě minimálně o 10°C nižší, zima bude.
Zřejmě si otužování představujete tak, že ho necháte venku klepat kosu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 23:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Netuším, kolik stupňů je v Brně v noci. Ale jak už jsem psala, v Plzni je v touhle dobou běžně okolo 10°C a to je teplejší velkoměsto. Ve vyšších polohách může být ještě míň.
Něco jiného je, pokud se při takové teplotě pes pohybuje. Pokud leží a spí, dle mýho si krátkosrsťák spacák nebo deku zaslouží. Pravděpodobně by přežil i bez toho, ale většině rozumných majitelů doufám nejde o pouhý přežití.
K těm choulostivým chudinkám - už jednou tu na to přišla řeč. Když jsem měla psa s podsadou, čili klasickou psí srstí, ani mě nenapadlo oblíkat.
Zřejmě jste nikdy jiné psy neměla a soudíte dle kavkaze, samojeda apod.
Současný feny mě donutily názor přehodnotit, hlavně pinčová. Pokud se mi krátkosrstej hubeňour venku klepe zimou a je z venčení nešťastnej, tak ho prostě obleču a procházku si užijeme.
Lidi ve své posedlosti přirozenem zapomínají, že zdaleka ne každej pes má původní funkční typ srsti.
A pokud pes je zvyklej žít v bytě, tak mu v noci venku, při teplotě minimálně o 10°C nižší, zima bude.
Zřejmě si otužování představujete tak, že ho necháte venku klepat kosu.

Jestliže ale psa oblékáte v létě, tak v zimě bude nosit co? Oteplovačky?
Vlastně je mi to jedno, stejně jako to, jestli bude pes zadavatelky pod širákem spát ve svém spacáčku...

11.8.2022 23:11
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestliže ale psa oblékáte v létě, tak v zimě bude nosit co? Oteplovačky?
Vlastně je mi to jedno, stejně jako to, jestli bude pes zadavatelky pod širákem spát ve svém spacáčku...

Já psa v létě neoblékám - jak jste na to přišla?
Tady je řeč o spaní pod širákem. Je rozdíl, když se pes aktivně pohybuje na vycházce a když leží a spí. Krom toho ty noční teploty jsou i v létě trochu jiný než přes den.
A jo, trefila jste to - v zimě moje fena nosí oteplovačky. Resp. zateplenou bundu. Měla jste někdy hubenýho krátkosrsťáka typu pinč, chrt, apod.?
I když, vám je to vlastně jedno. Jen máte vždycky potřebu rejpnout si do něčeho, s čím nemáte žádnou zkušenost a nevíte o tom nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.8.2022 23:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestliže ale psa oblékáte v létě, tak v zimě bude nosit co? Oteplovačky?
Vlastně je mi to jedno, stejně jako to, jestli bude pes zadavatelky pod širákem spát ve svém spacáčku...

Srovnáváte nesrovnatelné. Jedna věc je pes v pohybu, ten pohybem zahřeje a tak snese nižší teplotu v pohodě.
Oproti tomu ležícímu psovi bude při stejných teplotách zima.

Můžete si to vyzkoušet sama. Svižnou procházku zvládnete v pohodě při 10°C v lehké mikině. Noc na holé zemi ve stejném oblečení by při stejných podmínkách byla krušná.🥶

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 00:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uvědomujete si, vy karatelky, že v noci je jen pár stupňů pod dvacitkou? Konkrétně teď je 17 stupňů. Je to na spaní pro krátkosrstého psa málo? Domnívám se, že ne. A to i když jsem krátkosrstého psa neměla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 03:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Uvědomujete si, vy karatelky, že v noci je jen pár stupňů pod dvacitkou? Konkrétně teď je 17 stupňů. Je to na spaní pro krátkosrstého psa málo? Domnívám se, že ne. A to i když jsem krátkosrstého psa neměla.

A uvědomujete si, že zadavatel pravděpodobně nemá v plánu spát v Brně na ulici, ale nejspíš někde v přírodě? Třeba na Modravě je teď 9 stupňů, slabý vítr, déšť.

12.8.2022 07:08
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Uvědomujete si, vy karatelky, že v noci je jen pár stupňů pod dvacitkou? Konkrétně teď je 17 stupňů. Je to na spaní pro krátkosrstého psa málo? Domnívám se, že ne. A to i když jsem krátkosrstého psa neměla.

https://www.chmi.cz/aktualni-situace/aktualni-stav-pocasi/ceska-republika/stanice/profesionalni-stanice/tabulky/teplota-vzduchu

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 07:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A uvědomujete si, že zadavatel pravděpodobně nemá v plánu spát v Brně na ulici, ale nejspíš někde v přírodě? Třeba na Modravě je teď 9 stupňů, slabý vítr, déšť.

Jistě, tazatel ale neuvedl, do jaké lokality má namířeno. Ani by nemusel do Brna na ulici, i když tam bylo jistě tepleji, než jsem psala. Udávaná teplota je z Brna, ale z přírody. To je už fuk.

Smyslem toho, proč jsem se zapojila do diskuze není to, aby nechal zadavatel psa mrznout, ale aby to neřešil víc, než je nutné. Pokud nebude nocovat se psem pod širákem na horách, bude jistě stačit, že si pes lehne na karimatku k pánovi, přitulí se, případně si vleze do spacáku k pánovi. Asi budou spáči něčím přikrytí proti rose - celtou, igelitem, atd. Něco jiného bude nocleh na horách a ne v teplém létě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 09:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

A když se k zadavateli pes tedy přitulí a bude se celou noc klepat jako ratlík, tak zadavatele šlehne, protože se nevyspí.

Ježíš, je to stafford s pár chlupy bez vlastní tepelné izolace a spaní není venčení, kdy se zahřeje pohybem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 10:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A když se k zadavateli pes tedy přitulí a bude se celou noc klepat jako ratlík, tak zadavatele šlehne, protože se nevyspí.

Ježíš, je to stafford s pár chlupy bez vlastní tepelné izolace a spaní není venčení, kdy se zahřeje pohybem.

Ježíš, není to naháč, a je léto a teplo... Není ideálnějších podmínek...

Ale víte co, je mi to fakt jedno, do čeho kdy kdo navleče svého psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 10:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Zřejmě jste nikdy jiné psy neměla a soudíte dle kavkaze, samojeda apod."

u nás v noci těch 10-12 st., i méně, a i můj extra chlupatý lední medvěd chodí časně ráno spát domů
má totiž na výběr
a není to jen o teplotě, ale i o vlhkosti

pepa-nos

12.8.2022 11:08
pepa-nos

XXX.XXX.225.131

na jednom diskuzním foru byla položena podobná otázka. Chová někdo psa staforda v kotci celý rok? Několik chovatelů napsalo že chová, má zateplenou boudu a je v ní celý rok. Můj pes je od jara (od teplejších dnů) do podzima venku v boudě ve velkém kotci. My spíme s dětma při dokořán otevřeném okně a jak to tak je, tak se děti odkopou a normáně spí. Já si osobně myslím, že bez jediného problému vydrží venku, nebo bych ho přikryl dekou, ale víc bych asi nedělal. Je to pes a není z cukru. s velkou pravděpodobností bude rád, že bude spát vedle vás i za cenu toho, že by spal na zemi.

12.8.2022 11:28
kriz_seznam

XXX.XXX.240.2

Vezměme to z druhé strany. Ať si majitel/ka dá do batohu, co unese, a po návratu sem napíše svoji zkušenost. Jsem pro držení psů venku po celý rok. Pokud to jde, tak ať si sami vyberou rozumný úkryt (i v teple cca 15°C), ale každý tu možnost nemá. Mám boxery.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 12:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zadavatel jede na dvoudenní výlet - tj. jedna noc pod širákem.
Bude zima jemu i psovi - první noc venku je zima prostě vždy, než se člověk i pes aklimatizují na nižší teplotu než jsou těla dosud automaticky zvyklá.
Ale překvapivě na to ani jeden z nich neumře a pravděpodobně ani neonemocní.

Za mne by byla otázka, zda na jednu noc pod širákem brát vůbec spacák v létě pro sebe, natož pro psa. Záleží na počasí, ale spíše bych to řešila dekou, případně plus nepromokavým krytím dle počasí. Na co v létě něco dalšího?

I bytový krátkosrstý pes dokáže na jaře či na podzim spát pod nepromokavým krytím v uzavřeném prostoru vedle majitele, když má možnost si prostor zadýchat, a opravdu zůstane naživu. Natož v létě.

To, že je člověku nebo psovi zima, je jen nepohodlí, nikoliv smrtící ústrk....občas nevycházím z údivu, jakým způsobem lze donekonečna uhrabávat cestičky v životě sobě i zvířatům...

K outdoorovým aktivitám trocha nepohodlí odjakživa patří - koncekonců, proto je podnikáme.

12.8.2022 13:04
Dasvo

XXX.XXX.101.144

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A uvědomujete si, že zadavatel pravděpodobně nemá v plánu spát v Brně na ulici, ale nejspíš někde v přírodě? Třeba na Modravě je teď 9 stupňů, slabý vítr, déšť.

Luhačovicko tento týden nad ránem 9 stupňů, sice bez deště, ale s poměrně velkou vlhkostí. Já bych do toho byťáka „bez obalu“ neposlal.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 13:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dasvo napsal(a):
Luhačovicko tento týden nad ránem 9 stupňů, sice bez deště, ale s poměrně velkou vlhkostí. Já bych do toho byťáka „bez obalu“ neposlal.

Já ani sebe bez spacáku. Repta je asi otužilá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 14:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zadavatel jede na dvoudenní výlet - tj. jedna noc pod širákem.
Bude zima jemu i psovi - první noc venku je zima prostě vždy, než se člověk i pes aklimatizují na nižší teplotu než jsou těla dosud automaticky zvyklá.
Ale překvapivě na to ani jeden z nich neumře a pravděpodobně ani neonemocní.

Za mne by byla otázka, zda na jednu noc pod širákem brát vůbec spacák v létě pro sebe, natož pro psa. Záleží na počasí, ale spíše bych to řešila dekou, případně plus nepromokavým krytím dle počasí. Na co v létě něco dalšího?

I bytový krátkosrstý pes dokáže na jaře či na podzim spát pod nepromokavým krytím v uzavřeném prostoru vedle majitele, když má možnost si prostor zadýchat, a opravdu zůstane naživu. Natož v létě.

To, že je člověku nebo psovi zima, je jen nepohodlí, nikoliv smrtící ústrk....občas nevycházím z údivu, jakým způsobem lze donekonečna uhrabávat cestičky v životě sobě i zvířatům...

K outdoorovým aktivitám trocha nepohodlí odjakživa patří - koncekonců, proto je podnikáme.

A pak si třeba odneseme zánět dělohy. Stalo se mi před mnoha léty na Šumavě, v létě. Spaní pod širákem, karimatka ani celta nestačila. A to mám studený odchov, v zimě v bytě od 16 do 18 stupňů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 14:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já ani sebe bez spacáku. Repta je asi otužilá.

A proč ne?
Nevíme vůbec nic o tom, kam zadavatel jde, proč vůbec a kde má v plánu spát pod širákem, jaké má vlastní zkušenosti s pobytem v přírodě on sám, zda si vůbec dokáže vybrat vhodné místo na spaní či si nějaké méně vhodné místo pro tento účel inteligentně upravit......
Zda bere spaní pod širákem jako nutnost se skřípěním zubů, když na dané trase není možnost spát jinde, nebo zda si chce jen užít ten pocit vyrazit a být na cestě sám ve dne i v noci....pes je mladý, rok a třičtvrtě cca, nemyslím si, že by trpěl.

Pokud to poslední, pak si to prostě užijete aspoň ty dva dny, když víc času není, ale jedna noc venku je spíš málo .... A když vás nad ránem vzbudí zima a nejde dál spát - co uděláte? pomalu se poskládáte, najíte a vyrazíte dál, ne?

Jorkmut půjde taky?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 15:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

No a právě proto, že to nevíme, tak radíme nejjistější cestu. Prostě vem si s sebou vybavení do nečasu, využít ho nemusíš, ale když ho budeš potřebovat, máš ho. To je snad zlaté pravidlo každého, kdo se vydává mimo civilizaci, pokud to není zrovna survival akce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 15:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A proč ne?
Nevíme vůbec nic o tom, kam zadavatel jde, proč vůbec a kde má v plánu spát pod širákem, jaké má vlastní zkušenosti s pobytem v přírodě on sám, zda si vůbec dokáže vybrat vhodné místo na spaní či si nějaké méně vhodné místo pro tento účel inteligentně upravit......
Zda bere spaní pod širákem jako nutnost se skřípěním zubů, když na dané trase není možnost spát jinde, nebo zda si chce jen užít ten pocit vyrazit a být na cestě sám ve dne i v noci....pes je mladý, rok a třičtvrtě cca, nemyslím si, že by trpěl.

Pokud to poslední, pak si to prostě užijete aspoň ty dva dny, když víc času není, ale jedna noc venku je spíš málo .... A když vás nad ránem vzbudí zima a nejde dál spát - co uděláte? pomalu se poskládáte, najíte a vyrazíte dál, ne?

Jorkmut půjde taky?

Nevím, zda si rozumíme. Vy tvrdíte, že byste si na jednu noc ani nebrala spacák. Já říkám, že bych v srpnu bez spacáku ani na tu jednu noc nevyrazila (já osobně). Proč? Protože by mi (pravděpodobně) byla zima - až na pár vyloženě tropických nocí už v srpnu v noci bývá chladno. Reagovala jsem na Dasva s konkrétním teplotním příkladem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 16:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ono se každé deko navíc pronese. Kdysi jsme jezdili se spacákem, celtou pod sebe, s celtou na sebe, věci sbalené v usce nebo v teleti, málo náhradního oblečení, jedny boty, trochu jídla pro sebe a něco pro psa. V době, kdy nebyly granule to byl problém, když nebylo kde chladit, takže pes dostal co bylo, paštiku s chlebem, atd., pil z potoka nebo řeky, rybníka,... Ešus, feldflaška s vodou, placatka s rumem,... Nikdo neřešil, jestli bude psům zima, natož aby někdo nesl pro psa deku nebo obleček (tehdy se psi neoblékali, až na výjimky, kterými byli nemocní psi). Večer se udělal oheň, spalo se kolem něj,...

12.8.2022 18:10
GAELLE

XXX.XXX.66.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono se každé deko navíc pronese. Kdysi jsme jezdili se spacákem, celtou pod sebe, s celtou na sebe, věci sbalené v usce nebo v teleti, málo náhradního oblečení, jedny boty, trochu jídla pro sebe a něco pro psa. V době, kdy nebyly granule to byl problém, když nebylo kde chladit, takže pes dostal co bylo, paštiku s chlebem, atd., pil z potoka nebo řeky, rybníka,... Ešus, feldflaška s vodou, placatka s rumem,... Nikdo neřešil, jestli bude psům zima, natož aby někdo nesl pro psa deku nebo obleček (tehdy se psi neoblékali, až na výjimky, kterými byli nemocní psi). Večer se udělal oheň, spalo se kolem něj,...

Ano přesně takto jsme jezdili v mládí na vandry. Akorát psi byli většinou NO. Ono když oheň vyhasne umí být k ránu pěkná zima.
U nás tedy v Polabí to letos ještě v noci pod 15 nekleslo.
Pinčovi nebo chrtovi bych asi dala nějaký lehký flísový "svetřík".
Každý máme tepelný komfort někde jinde. A už vidím lidi kteří si topili na 24 jak uposlechnou šetření a zatopí si letošní zimu na18.
Pose*ou se z toho.
A opět - něco jiného je se doma pohybovat v 16 a něco jiného sedět u telky nebo počítače v 18.
Rozhodně i krátkosrstý pes takovou noc přežije.
A když to nepůjde tak se vstane a jde se dál. Mnohokrát býval kvůli dešti noční pochod než jsme našli vhodné místo. Třeba márnici

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 20:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak do toho taky vstoupím se svou troškou. Jezdili jsme s jednou vojenskou dekou. Když mi bylo 15, 16 tak myslím žádné spacály nebyly. Možná ano, ale já ho neměla.
Karimatky nebyly určitě, jen nafukovací matrace, které vážily 100 kilo. Sedělo se u ohně, kdo usnul spal a komu byla největší zima, ten přiložil.
Když jezdil syn s fenou, tak měli jeden spacák dohromady a když byla feně zima, tak se nacpala k němu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 20:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono se každé deko navíc pronese. Kdysi jsme jezdili se spacákem, celtou pod sebe, s celtou na sebe, věci sbalené v usce nebo v teleti, málo náhradního oblečení, jedny boty, trochu jídla pro sebe a něco pro psa. V době, kdy nebyly granule to byl problém, když nebylo kde chladit, takže pes dostal co bylo, paštiku s chlebem, atd., pil z potoka nebo řeky, rybníka,... Ešus, feldflaška s vodou, placatka s rumem,... Nikdo neřešil, jestli bude psům zima, natož aby někdo nesl pro psa deku nebo obleček (tehdy se psi neoblékali, až na výjimky, kterými byli nemocní psi). Večer se udělal oheň, spalo se kolem něj,...

Zlaté časy!

12.8.2022 21:54
GAELLE

XXX.XXX.66.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak do toho taky vstoupím se svou troškou. Jezdili jsme s jednou vojenskou dekou. Když mi bylo 15, 16 tak myslím žádné spacály nebyly. Možná ano, ale já ho neměla.
Karimatky nebyly určitě, jen nafukovací matrace, které vážily 100 kilo. Sedělo se u ohně, kdo usnul spal a komu byla největší zima, ten přiložil.
Když jezdil syn s fenou, tak měli jeden spacák dohromady a když byla feně zima, tak se nacpala k němu.

Spacáky byly. Ale uvnitř byl nějaký vatelín, byly velké těžké, promokavé.
Boty jsme měli vojenské kanady (táta kamaráda plukovník jak vyšitý z Pelíšků).
Druhá kamarádka tátu velitele letiště měli jsme padákové hedvábí.
O nějakém goretexu, karimatkách a dalším funkčním oblečení se nám ani nezdálo.
A přesto jsme jeden víkend měli i zimní táboření na Kleti na Šumavě.
Světe div se nikdo neumrznul. Ani ti psi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 22:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE napsal(a):
Spacáky byly. Ale uvnitř byl nějaký vatelín, byly velké těžké, promokavé.
Boty jsme měli vojenské kanady (táta kamaráda plukovník jak vyšitý z Pelíšků).
Druhá kamarádka tátu velitele letiště měli jsme padákové hedvábí.
O nějakém goretexu, karimatkách a dalším funkčním oblečení se nám ani nezdálo.
A přesto jsme jeden víkend měli i zimní táboření na Kleti na Šumavě.
Světe div se nikdo neumrznul. Ani ti psi.

Já mám kanady, hnědé, důstojnické, ještě schované.
Spacáky jsou promokavé i dnes, akorát když navlhnou, tak neváží tunu jako ty tehdejší. My jsme měli mumie, které byly teplé a oproti jiným spacákům poměrně lehké.
Padákové hedvábí, to bylo něco. Kdo sehnal, a měl šikovnou mamku nebo někoho jiného, byl king.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.8.2022 22:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono se každé deko navíc pronese. Kdysi jsme jezdili se spacákem, celtou pod sebe, s celtou na sebe, věci sbalené v usce nebo v teleti, málo náhradního oblečení, jedny boty, trochu jídla pro sebe a něco pro psa. V době, kdy nebyly granule to byl problém, když nebylo kde chladit, takže pes dostal co bylo, paštiku s chlebem, atd., pil z potoka nebo řeky, rybníka,... Ešus, feldflaška s vodou, placatka s rumem,... Nikdo neřešil, jestli bude psům zima, natož aby někdo nesl pro psa deku nebo obleček (tehdy se psi neoblékali, až na výjimky, kterými byli nemocní psi). Večer se udělal oheň, spalo se kolem něj,...

A kdepak v přírodě si aktuálně můžete rozdělat oheň? V podstatě nikde. Jak píše Buggyra, radši být vybaven, než si z výletu udělat dvoudenní stresík a být z nevyspání down. Navíc doba pokročila, vybavení je nesrovnatelně funkčnější a oproti minulosti váží nula nula nic. Tak proč mučit psa takovým diskomfortem, zvlášť když plemeno hůř snáší chlad? Samotný výlet už je pro něj mega zážitek, pokud to není ošlehaný a odolný horal. A taky se bude chtít vyspat.

Mám komfortní stan pro dva (já a pes) s velkou předsíní, kde se můžu postavit (moto/cyklo stan). Asi 4 kg. Matrace z paměťové pěny 7,5 cm výška, luxus snad pohodlnější než doma, něco přes 3 kg. Atd. atd. To samozřejmě vozím v autě, to byl jen příklad. Ale mám se ráda a pokud mám možnost zpříjemnit stanování sobě i psovi, využiji toho. Kamarád má spacák péřák do mrazu lehce přes půl kila, stan s předsíní pro jednoho váží stejně. Komfortně vybaven si po horách vesele vyšlapuje s pár kily na zádech. I psa by přežil - pelech nebo nějaký ohoz na noc max. pár deka. Jo, trochu si připlatíte, ale ve výsledku... Ad ten případ, kdy mě pes probudil klepavkou ze zimy - mrzli jsme oba díky mému idiotskému nápadu vzít si symbolický pseudo spacák na letní noc. Z výletu si nepamatuji nic, jen to, že jsme oba druhý den po probdělé noci sotva fungovali. On aspoň večer upadl do bezvědomí v autě, ale já jsem bojovala s mikrospánkem celou cestu domů, což tedy sranda úplně nebyla.

13.8.2022 01:09
Trickyvoo

XXX.XXX.210.83

No já teda klepu kosu venku asi pokaždé v noci. Jak začnu usínat, prostě mi klesne tlak. Takže já bych spacák a karimatku potřebovala a než teda psu brát obleček, tak spíš bych vzala i jemu něco, na čem by mohl spát a něco na přikrytí, ručník a přes nás oba něco, přes co neprojde vlhkost. Pes není mimino a když mu bude teplo, lehne si vedle a naopak, když mu bude chladno, tak přece neumrzne vedle mě, ale zkusí se procpat pod tu celtu a na podložku.
Ručník bych vzala takový ten cestovní, velikost dle potřeby. Moc místa to nezabere, zahřeje taky a hlavně zas rychle uschne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 06:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Postavením stanu se dostáváte za pomyslnou hranici mezi přenocováním pod širákem a tábořením - a to může být téměř všude problém.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 06:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

zkušenost z minulého víkendu - kolegyně s manželem a psem nocovala v Jizerkách - večer je kontrolovala Správa CHKO - nevadilo vůbec spaní pod šírákem, kontrolovali to, že nemají žádný zdroj plamene (ani vařič). Což neměli a byli pochváleni... Oheň je teď problém číslo jedna asi všude

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 07:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A kdepak v přírodě si aktuálně můžete rozdělat oheň? V podstatě nikde. Jak píše Buggyra, radši být vybaven, než si z výletu udělat dvoudenní stresík a být z nevyspání down. Navíc doba pokročila, vybavení je nesrovnatelně funkčnější a oproti minulosti váží nula nula nic. Tak proč mučit psa takovým diskomfortem, zvlášť když plemeno hůř snáší chlad? Samotný výlet už je pro něj mega zážitek, pokud to není ošlehaný a odolný horal. A taky se bude chtít vyspat.

Mám komfortní stan pro dva (já a pes) s velkou předsíní, kde se můžu postavit (moto/cyklo stan). Asi 4 kg. Matrace z paměťové pěny 7,5 cm výška, luxus snad pohodlnější než doma, něco přes 3 kg. Atd. atd. To samozřejmě vozím v autě, to byl jen příklad. Ale mám se ráda a pokud mám možnost zpříjemnit stanování sobě i psovi, využiji toho. Kamarád má spacák péřák do mrazu lehce přes půl kila, stan s předsíní pro jednoho váží stejně. Komfortně vybaven si po horách vesele vyšlapuje s pár kily na zádech. I psa by přežil - pelech nebo nějaký ohoz na noc max. pár deka. Jo, trochu si připlatíte, ale ve výsledku... Ad ten případ, kdy mě pes probudil klepavkou ze zimy - mrzli jsme oba díky mému idiotskému nápadu vzít si symbolický pseudo spacák na letní noc. Z výletu si nepamatuji nic, jen to, že jsme oba druhý den po probdělé noci sotva fungovali. On aspoň večer upadl do bezvědomí v autě, ale já jsem bojovala s mikrospánkem celou cestu domů, což tedy sranda úplně nebyla.

Kde si lze rozdělat oheň? Nevím, ani tehdy to nebylo dovoleno všude...

Asi jste pochopila, že ten můj příspěvek, na který reagujete, byla vzpomínka na dobu dávno minulou, na mládí,... před 40 lety toho byla fůra jinak.
Bylo jiné vybavení, byly jiné možnosti, jiné vnímání pobytu v přírodě, částečně jiné důvody pro spaní pod širákem,... V něčem je to dnes jednodušší, v něčem složitější,...
Byli jsme mladí, v podstatě nic jsme neměli, vybavení se dědilo i půjčovalo, na vandry se jezdilo zásadně vlakem a autobusem, protože auto nikdo neměl, s sebou pár korun na jídlo a jízdné, ale venku, v lese, v přírodě, nebylo přelidněno, na každém kroku člověk nepotkal turistu či cyklistu, čtyřkolkáři ani motorkáři se neproháněli po lesích, a byla spousta lokalit, fleků, které znali jen trampi. Byla to zdánlivá idylka, dnes umocněná tím, že jsme byli mladí, a vzpomínky časem sládnou.

Co tím chci říct? Že vnímání toho, co je potřebné pro pobyt v přírodě se za tu dobu podstatně změnilo. Není to jen tím, že jsou jiné materiály, možnosti, ale tím, že jsou lidé více zvyklí na komfort, z kterého nechtějí slevit ani v přírodě. Asi je to přirozený vývoj.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 08:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

On aspoň večer upadl do bezvědomí v autě, ale já jsem bojovala s mikrospánkem celou cestu domů, což tedy sranda úplně nebyla.

No právě. Měli jsme tu výhodu, že jsme a) byli mladí - opravdu mladí
b) někdo usnul už na nádraží, jiní až ve vlaku :-))

Ad oheň : zhusta se jezdilo do "Švýcarska" i ohně se pálily, nepamatuju si, že by tenkrát lesy shořely. Asi jsme i při svém mládí měli instinkt a rozum.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 09:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

“Asi jsme i při svém mládí měli instinkt a rozum.”

Anebo nebyla taková sucha…

13.8.2022 10:17
GAELLE

XXX.XXX.66.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
“Asi jsme i při svém mládí měli instinkt a rozum.”

Anebo nebyla taková sucha…

Nebyla taková sucha. Oheň se dělal u potůčku - kvůli vaření a psům a rannímu mytí. Pod oheň samozřejmě kameny. Nikdy nikde po nás nezůstala ani stopa natož nějaké odpadky a hovna.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 19:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
“Asi jsme i při svém mládí měli instinkt a rozum.”

Anebo nebyla taková sucha…

I v suchu lze udělt oheň má-li člověk rozum a instinkt.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 21:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
I v suchu lze udělt oheň má-li člověk rozum a instinkt.

OK boomer.
.
.
.
.
V takovém suchu, jaké nyní v některých částech ČR panuje, by oheň (v přírodě) rozdělával snad jen… člověk bez instinktů a rozumu. 🤷‍♀️

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 21:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
On aspoň večer upadl do bezvědomí v autě, ale já jsem bojovala s mikrospánkem celou cestu domů, což tedy sranda úplně nebyla.

No právě. Měli jsme tu výhodu, že jsme a) byli mladí - opravdu mladí
b) někdo usnul už na nádraží, jiní až ve vlaku :-))

Ad oheň : zhusta se jezdilo do "Švýcarska" i ohně se pálily, nepamatuju si, že by tenkrát lesy shořely. Asi jsme i při svém mládí měli instinkt a rozum.

No jo, jenže nikdo z vás nebyl mašinfíra.

Každopádně na to nikdy nezapomenu. Úplná depréze, když jsem viděla joudu, jak je totálně tuhý vzadu na tom svém letišti, a mně padala hlava. Jsem si povídala sama se sebou a celou cestu si peprně nadávala, abych to dala. Když jsem krizi zastavila na odpočívadle, tak to zvíře ani neotevřelo oči, když jsem běhala kolem auta.

Ad oheň: tenkrát se do přírody nehrnulo tolik ignorantů, resp. obecně tam člověk nepotkal mraky lidí jako teď. Frčely chaty a chalupy, kdo by se otravoval někde v lese, max. tak sbírat houby...

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.8.2022 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

to balu

Jo, to já chápu. Jenže co si pamatuji, tak se zmrzlými polonahými plemeny nikdo netrampoval. Vždycky to byl nějaký vlasatý vořech, NO, případně něco, co žilo venku v kotci. Což ale není nic hrozného, v dobré boudě si psi nafuní tropy i v mrazu. Jo, jeden myslivec jezdil s hladkosrstým jezevčíkem, ale ten spal zabalený vždycky s ním. Staffordi apod. nebyli. V každém případě bych zadavateli neradila, že to pes přežije. Jo, přežije, i když je byťák z tepla, ale třeba bude celou noc pekelně vibrovat a z výletu bude houby, protože se bude spát ve dne. Jde jen o pár deka navíc, tak proč to riskovat...

Jinak jsem zapomněla doplnit, že ta luxusní matrace něco přes 3 kg je pro dva! A neslevím, protože mám v háji záda. Není to ani o tom, jestli někdo sleví z komfortu, poslední generace tyhle natur podmínky výletění ani nezná. Možná tak na vesnici, kdy se někdo totálně zmaže a usne cestou domů zrovna v lese.

13.8.2022 22:32
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

Jooo, kde jsou ty časy, když jsme jezdili vandry se spřežením a spali při - 20 ve stanu a vařili si jídlo na ohni. Jinak, v létě to zvládne i krátkosrsťák. Já bych ho vzala buď k sobě do spacáku a nebo přes něj hodila mikinu. A pokud bych věděla, že jdu někam do hor, kde ta teplota může klesnout pod 10, tak bych pořídila obleček. Tenhle by měl stačit, termo mi už přijde moc teplej.... https://www.manmat.cz/oblecek-proti-vetru-p1547/

14.8.2022 01:29
Trickyvoo

XXX.XXX.210.83

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to balu

Jo, to já chápu. Jenže co si pamatuji, tak se zmrzlými polonahými plemeny nikdo netrampoval. Vždycky to byl nějaký vlasatý vořech, NO, případně něco, co žilo venku v kotci. Což ale není nic hrozného, v dobré boudě si psi nafuní tropy i v mrazu. Jo, jeden myslivec jezdil s hladkosrstým jezevčíkem, ale ten spal zabalený vždycky s ním. Staffordi apod. nebyli. V každém případě bych zadavateli neradila, že to pes přežije. Jo, přežije, i když je byťák z tepla, ale třeba bude celou noc pekelně vibrovat a z výletu bude houby, protože se bude spát ve dne. Jde jen o pár deka navíc, tak proč to riskovat...

Jinak jsem zapomněla doplnit, že ta luxusní matrace něco přes 3 kg je pro dva! A neslevím, protože mám v háji záda. Není to ani o tom, jestli někdo sleví z komfortu, poslední generace tyhle natur podmínky výletění ani nezná. Možná tak na vesnici, kdy se někdo totálně zmaže a usne cestou domů zrovna v lese.

Jednou jsem spala pod širákem po fesťáku bez spacáku jen na dece, hrůza, hned ráno jsme se sebrali a hnali na první vlak, na další jsem si už přibalila aspoň spacák, ten mi ukradli, tak jsem už ani spát nezkoušela a do rána korzovala s kámoškou po areálu. Na další akci jsem přidala karimatku a nový spacák a pak už byl jen krůček ke stanu. No a letos jsme si s mužem koupili katedrálu místo malého stanu, protože ve stanu pro tři s dítětem a dvoumetrových chlapem jsem se málem ušťouhali lokty a když tam potřebujeme ještě dát Malinu.
No a kamarádi jezdí na cykločundry, nejdřív si kupovali samé ultratenké a pohodlné věci a ted už jezdí takzvaně penziónkovou metodou. Narovinu, já kouzlu pod širákem nikdy nepropadla, spíš to byla nejdřív nutnost. Dobrovolně bych do toho nešla, ale uklidňuje mě, že ani mí rodiče, že to prostě asi nemám v genech. Jsme asi nóbl rodina .
Bez karimatky bych teda taky nemohla, s tím jsem měla problém vždy, že na tvrdé zemi mě tak bolely kyčle, že jsem pak nemohla ani chodit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.8.2022 08:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to balu

Jo, to já chápu. Jenže co si pamatuji, tak se zmrzlými polonahými plemeny nikdo netrampoval. Vždycky to byl nějaký vlasatý vořech, NO, případně něco, co žilo venku v kotci. Což ale není nic hrozného, v dobré boudě si psi nafuní tropy i v mrazu. Jo, jeden myslivec jezdil s hladkosrstým jezevčíkem, ale ten spal zabalený vždycky s ním. Staffordi apod. nebyli. V každém případě bych zadavateli neradila, že to pes přežije. Jo, přežije, i když je byťák z tepla, ale třeba bude celou noc pekelně vibrovat a z výletu bude houby, protože se bude spát ve dne. Jde jen o pár deka navíc, tak proč to riskovat...

Jinak jsem zapomněla doplnit, že ta luxusní matrace něco přes 3 kg je pro dva! A neslevím, protože mám v háji záda. Není to ani o tom, jestli někdo sleví z komfortu, poslední generace tyhle natur podmínky výletění ani nezná. Možná tak na vesnici, kdy se někdo totálně zmaže a usne cestou domů zrovna v lese.

S námi jezdila občas holka s dalmatinem. Nejen v létě, ale i na jaře a na podzim. Zvládal to normálně, spal pod celtou u paničky.

Nevím, proč bych zadavateli neměla radit, že to pes přežije, když to opravdu přežije a žádnou újmu, krom trochy nepohodlí, neutrpí. Je to můj názor, za tím si stojím, stejně jako vy za svým. Tazatel zde dostal odpovědi, podle zkušeností odpovídajících různé, a je na něm, jak si to vyhodnotí.

Dovolte mi otázku - tu luxusní matraci pro dva, o které píšete, nosíte v batohu celý den, nebo ji máte v autě a vytáhnete až na přenocování? Jestli to druhé, tak to pak můžete vzít s sebou plné auto vybavení a nemusíte se ohlížet na to, že při celodenním pochodu cítíte každé deko navíc. Když má člověk nést vše na zádech, rozmýšlí se nad každou věcí, co do batohu balí.

Není to ani o tom, jestli někdo sleví z komfortu, poslední generace tyhle natur podmínky výletění ani nezná. Možná tak na vesnici, kdy se někdo totálně zmaže a usne cestou domů zrovna v lese.
Pro vaši informaci, i dnes jsou lidé, mladí lidé, kteří si sbalí celtu (ne proto, že nic jiného není, samozřejmě jsou lepší materiály, ale proto, že chtějí, že je to tradiční), karimatku, spacák, a pár dalších nezbytností tak jako kdysi a jedou ven, spí pod širákem jako jejich rodiče a mnohdy i prarodiče. Vy to ale nepochopíte. Vaše poznámka o vesnici o tom svědčí.

14.8.2022 10:29
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
S námi jezdila občas holka s dalmatinem. Nejen v létě, ale i na jaře a na podzim. Zvládal to normálně, spal pod celtou u paničky.

Nevím, proč bych zadavateli neměla radit, že to pes přežije, když to opravdu přežije a žádnou újmu, krom trochy nepohodlí, neutrpí. Je to můj názor, za tím si stojím, stejně jako vy za svým. Tazatel zde dostal odpovědi, podle zkušeností odpovídajících různé, a je na něm, jak si to vyhodnotí.

Dovolte mi otázku - tu luxusní matraci pro dva, o které píšete, nosíte v batohu celý den, nebo ji máte v autě a vytáhnete až na přenocování? Jestli to druhé, tak to pak můžete vzít s sebou plné auto vybavení a nemusíte se ohlížet na to, že při celodenním pochodu cítíte každé deko navíc. Když má člověk nést vše na zádech, rozmýšlí se nad každou věcí, co do batohu balí.

Není to ani o tom, jestli někdo sleví z komfortu, poslední generace tyhle natur podmínky výletění ani nezná. Možná tak na vesnici, kdy se někdo totálně zmaže a usne cestou domů zrovna v lese.
Pro vaši informaci, i dnes jsou lidé, mladí lidé, kteří si sbalí celtu (ne proto, že nic jiného není, samozřejmě jsou lepší materiály, ale proto, že chtějí, že je to tradiční), karimatku, spacák, a pár dalších nezbytností tak jako kdysi a jedou ven, spí pod širákem jako jejich rodiče a mnohdy i prarodiče. Vy to ale nepochopíte. Vaše poznámka o vesnici o tom svědčí.

Vývoj je přirozená věc, doba pokročila. Čundráci za dob socializmu používali takové vybavení, jaké bylo. Nebylo to žádné hrdinství, pokud by měli k dispozici cokoli lepšího, jsem přesvědčená, že by neváhali ani vteřinu. Já teda moc současných mladých lidí, kteří by jezdili bivakovat s celtou, starými těžkými spacáky na zip nebo nafukovacími matracemi, neznám. Moc dobře si pamatuju, jaký haló a nadšení byl vynález karimatek...a nikdo po těch starých nafukovačkách najednou nesmutnil a nechtěl je používat jenom z hecu, aby dokázal, že to zvládne, když to zvládali ti před ním.
A věřím, že dobrovolně mrznout a nevyspat se, po tom nikdo netouží, ono to pak pokazí i zbytek výletu a každej si to chce přece užít, ne jenom přežít.
V mládí jsem strávila celkem dost nocí ve spacácích po stanem. Od jistý doby jsem se zařekla, že už toho bylo dost a nocuju výhradně v postelích.
Nemám ani tak problém se širákem nebo stanem, strašně mi vadí spacáky. Pokud by šlo zařídit, abych ve stanu mohla mít polštář a peřinu a nebyla by mi zima, tak nebudu mít problém
V úzkým spacáku se nevyspím, strašně mi vadí kontakt kůže s umělým vláknem a že to nedejchá.
Z posledního nocování ve spacáku jsem si odnesla svůj první a jedinej zánět močáku v životě - a nebylo to nastydnutím, ale zapařením.
Od tý doby používám ke spaní výhradně postele
Nevadí mi skromný vybavení, chata, jednoduchej apartmánek...nevadí mi studená voda, klidně se umeju v ledovým potoce. Ale spacák už neee.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.8.2022 11:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

dneska jsme v horách byli brzičko. A občas jsme nějaké ty "lesní spáče" zdravili... Většinou se spí v útulnách a nebo jejich blízkosti - správa CHKO je tam toleruje. Mladí i ti starší. A vedlo dnes jednoznačně moderní vybavení... klasičtí čundráci dneska k vidění nebyli (ale bývají). A my kolem útulen brali Yodu na vodítko, aby někomu nezpůsobil šok mokrým oslintaným čumákem, kdyby byl zvědavý...
A dřív, než do hor vjeli cyklisti jsme odbočili z cest na stezníčky, boty hodili do ruksaku, obuli si "ponožky" a dali jsme si úžasně klidnou procházku divočinou. A psisko mile překvapilo - zatímco na cestě má tendence klusat před námi i na dost metrů (neustále ho koriguji), tak v terénu se nás držel jak klíště. Snad mu to vydrží... a bude moci jako jeho předchůdci chodit svobodně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.8.2022 11:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

cit.: V mládí jsem strávila celkem dost nocí ve spacácích po stanem. Od jistý doby jsem se zařekla, že už toho bylo dost a nocuju výhradně v postelích.
Nemám ani tak problém se širákem nebo stanem, strašně mi vadí spacáky. Pokud by šlo zařídit, abych ve stanu mohla mít polštář a peřinu a nebyla by mi zima, tak nebudu mít problém
-------------------
Do této fáze komfortu jsme se dopracovali. Pravda, spávám pod stanem od dětství a to už bude 60 let, ale pořád pod něj jezdíme. Pravidelně jezdíváme vodu, takže autem přijedeme na tábořiště a tam rozhodíme stan. No a co do něj? Přece peřiny! A řeknu vám, že takhle v peřinách je i v seniorském věku stanování moc fajn.

14.8.2022 11:51
Caty

XXX.XXX.51.50

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
On aspoň večer upadl do bezvědomí v autě, ale já jsem bojovala s mikrospánkem celou cestu domů, což tedy sranda úplně nebyla.

No právě. Měli jsme tu výhodu, že jsme a) byli mladí - opravdu mladí
b) někdo usnul už na nádraží, jiní až ve vlaku :-))

Ad oheň : zhusta se jezdilo do "Švýcarska" i ohně se pálily, nepamatuju si, že by tenkrát lesy shořely. Asi jsme i při svém mládí měli instinkt a rozum.

Lesy ve Švýcarsku neshořely ani teď, ono to co tam v parku bylo se už nedalo nazvat lesem☹️

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.8.2022 12:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
cit.: V mládí jsem strávila celkem dost nocí ve spacácích po stanem. Od jistý doby jsem se zařekla, že už toho bylo dost a nocuju výhradně v postelích.
Nemám ani tak problém se širákem nebo stanem, strašně mi vadí spacáky. Pokud by šlo zařídit, abych ve stanu mohla mít polštář a peřinu a nebyla by mi zima, tak nebudu mít problém
-------------------
Do této fáze komfortu jsme se dopracovali. Pravda, spávám pod stanem od dětství a to už bude 60 let, ale pořád pod něj jezdíme. Pravidelně jezdíváme vodu, takže autem přijedeme na tábořiště a tam rozhodíme stan. No a co do něj? Přece peřiny! A řeknu vám, že takhle v peřinách je i v seniorském věku stanování moc fajn.

A já zase nikdy neměla ráda stany. Asi mám trochu klaustrofobii 😁, takže když rodina spala ve stanu, já zásadně venku vedle stanu. A v mládí na vandrech většinou pod převisem, nebo v případě deště v improvizovaném přístřešku (provazy natažené mezi stromy a přes ně natažený a ukotvený igelit). Bylo to skladnější a lehčí, než celta, sehnala jsem khaki barvu, tak to i jakž takž vypadalo.
Jinak spacák, karimatka, teplé ponožky a ledviňák. Se vším všudy včetně ešusu, jídla a vody jsem se vešla do středně velkého batohu, měla jsem to vychytané co kam sbalit, celková hmotnost 11kg. A to se v dobře sedícím batohu s bederákem dá unést naprosto v pohodě.

14.8.2022 22:17
PumaCZ

XXX.XXX.135.34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Uvědomujete si, vy karatelky, že v noci je jen pár stupňů pod dvacitkou? Konkrétně teď je 17 stupňů. Je to na spaní pro krátkosrstého psa málo? Domnívám se, že ne. A to i když jsem krátkosrstého psa neměla.

Akorat jsme prijeli ze psiho tabora u Plzne a v prvni polovine tydne bylo venku pres noc 9-10 stupnu, zatimco pres den kolem triceti.

Spali jsme s Hachim ve stanu, ja na nafukovacce, na ni fleecova deka, prikryta jsem byla spacakem a dvema dekami + jsem spala v mikine a teplakach. A reknu vam, ze i tak jsem se klepala a budila kosou.

Hachi spal na dece napred bez niceho, ale rano mel uplne zmrzly nos, usi a tlapky, tak na tech par dalsich chladnych noci dostal “zupan”. Nevypadalo to, ze by mu nejak vadil, a to Hachi teplo nesnasi, takze jsem si jista, ze by mi to nevahal dat najevo.

Fakt bych nerada, aby mu mou blbosti treba prochladly ledviny, zada nebo cokoliv jineho. A to si nemuslim, ze jsem nejaka outlocitna. Ale vyla v noci fakt kosa.

P.S. Jeste pred par lety jsme kazdy mesic (vc. zimy se snehem) jezdili na vikend pod sirak, ale to se ke mne alespon tulil chlap :D Hachi se totiz prituli na pet minut a pak odchazi, nekdy i driv :D

15.8.2022 00:25
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

PumaCZ napsal(a):
Akorat jsme prijeli ze psiho tabora u Plzne a v prvni polovine tydne bylo venku pres noc 9-10 stupnu, zatimco pres den kolem triceti.

Spali jsme s Hachim ve stanu, ja na nafukovacce, na ni fleecova deka, prikryta jsem byla spacakem a dvema dekami + jsem spala v mikine a teplakach. A reknu vam, ze i tak jsem se klepala a budila kosou.

Hachi spal na dece napred bez niceho, ale rano mel uplne zmrzly nos, usi a tlapky, tak na tech par dalsich chladnych noci dostal “zupan”. Nevypadalo to, ze by mu nejak vadil, a to Hachi teplo nesnasi, takze jsem si jista, ze by mi to nevahal dat najevo.

Fakt bych nerada, aby mu mou blbosti treba prochladly ledviny, zada nebo cokoliv jineho. A to si nemuslim, ze jsem nejaka outlocitna. Ale vyla v noci fakt kosa.

P.S. Jeste pred par lety jsme kazdy mesic (vc. zimy se snehem) jezdili na vikend pod sirak, ale to se ke mne alespon tulil chlap :D Hachi se totiz prituli na pet minut a pak odchazi, nekdy i driv :D

Tak ono se vyplatí sledovat aktuální počasí v lokaci, kam se člověk chystá. Uvážit i to okolí, kde bude stanovat, u vody bývá chladno. Už se mi stalo, že jsem klepala kosu v létě na Slovensku. No a už se mi i stalo, že jsem si vzala teplý spacák a bylo mi fakt vedro a bez spacáku mi zas byla zima, takže jsem se taky blbě vyspala. Na oslavu narozek jsem brala jednou psovi nějaké věci, na co si mohl lehnout a na přikrytí, protože jsem si říkala, že já vydržím akčnit do jedné v noci, ale ten pes si bude potřebovat dáchnout a bude mu zima. Táhla jsem to zbytečně, když jsem ho chtěla přikrýt, protože podle mého byla zima, tak z toho hned vylezl a měl po spaní, vydržel se mnou až do konce. Prostě je dobrý být připraven a mně osobně přijde lepší psa přikrýt než navlíknout do oblečku. Každý musí podle svého psa, myslím, že je člověk schopen odhadnout, zda trochu chladu vydrží spíš než vedro.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2022 08:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Vývoj je přirozená věc, doba pokročila. Čundráci za dob socializmu používali takové vybavení, jaké bylo. Nebylo to žádné hrdinství, pokud by měli k dispozici cokoli lepšího, jsem přesvědčená, že by neváhali ani vteřinu. Já teda moc současných mladých lidí, kteří by jezdili bivakovat s celtou, starými těžkými spacáky na zip nebo nafukovacími matracemi, neznám. Moc dobře si pamatuju, jaký haló a nadšení byl vynález karimatek...a nikdo po těch starých nafukovačkách najednou nesmutnil a nechtěl je používat jenom z hecu, aby dokázal, že to zvládne, když to zvládali ti před ním.
A věřím, že dobrovolně mrznout a nevyspat se, po tom nikdo netouží, ono to pak pokazí i zbytek výletu a každej si to chce přece užít, ne jenom přežít.
V mládí jsem strávila celkem dost nocí ve spacácích po stanem. Od jistý doby jsem se zařekla, že už toho bylo dost a nocuju výhradně v postelích.
Nemám ani tak problém se širákem nebo stanem, strašně mi vadí spacáky. Pokud by šlo zařídit, abych ve stanu mohla mít polštář a peřinu a nebyla by mi zima, tak nebudu mít problém
V úzkým spacáku se nevyspím, strašně mi vadí kontakt kůže s umělým vláknem a že to nedejchá.
Z posledního nocování ve spacáku jsem si odnesla svůj první a jedinej zánět močáku v životě - a nebylo to nastydnutím, ale zapařením.
Od tý doby používám ke spaní výhradně postele
Nevadí mi skromný vybavení, chata, jednoduchej apartmánek...nevadí mi studená voda, klidně se umeju v ledovým potoce. Ale spacák už neee.

Tak já jsem psala o celtě, ne o starých těžkých spacácích, či nafukovacích matracích, to jste si iniciativně přidala vy. Zřejmě jste vůbec nepochopila, co to je, když někdo jede "pod širák". Opravdu si nikdo nenosil nafukovací matračku. Ale vy asi ano. Musela se pěkně pronést. Měli jsme dvě, když jsme se s rodiči jezdili autem k vodě koupat. Ale to jsme přijeli autem skoro až na místo a těch pár kroků se daly donést. Pak nafouknout a hurá na rybník. Dost jsme se na nich se sestrou vyblbly. Samozřejmě, že se ven jezdilo s tím, co bylo. Ale např. celta se dala dobře nahradit igelitem, byl lehčí, nepromokavý a přesto se i tehdy jezdilo s celtou. Maskáčovou, vojenskou. Z ní, podle toho, jakého byla tvaru, se dal spojením dvou sestavit stan, jehlan, nebo se dala použít jako pláštěnka.
Zaujalo mě, že píšete - doslova - "starými těžkými spacáky na zip". Dnes se spacáky uzavírají čím? Zipem... nebo?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2022 08:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

PumaCZ napsal(a):
Akorat jsme prijeli ze psiho tabora u Plzne a v prvni polovine tydne bylo venku pres noc 9-10 stupnu, zatimco pres den kolem triceti.

Spali jsme s Hachim ve stanu, ja na nafukovacce, na ni fleecova deka, prikryta jsem byla spacakem a dvema dekami + jsem spala v mikine a teplakach. A reknu vam, ze i tak jsem se klepala a budila kosou.

Hachi spal na dece napred bez niceho, ale rano mel uplne zmrzly nos, usi a tlapky, tak na tech par dalsich chladnych noci dostal “zupan”. Nevypadalo to, ze by mu nejak vadil, a to Hachi teplo nesnasi, takze jsem si jista, ze by mi to nevahal dat najevo.

Fakt bych nerada, aby mu mou blbosti treba prochladly ledviny, zada nebo cokoliv jineho. A to si nemuslim, ze jsem nejaka outlocitna. Ale vyla v noci fakt kosa.

P.S. Jeste pred par lety jsme kazdy mesic (vc. zimy se snehem) jezdili na vikend pod sirak, ale to se ke mne alespon tulil chlap :D Hachi se totiz prituli na pet minut a pak odchazi, nekdy i driv :D

V tom případě máte zřejmě naprosto špatný, nevhodný spacák, když je vám v něm v 10 stupních zima, máte vystláno pod spacákem, nastláno na něm a vy jste v něm navlečená do tepláků a mikiny. A ještě spíte ve stanu.

15.8.2022 08:39
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Zaujalo mě, že píšete - doslova - "starými těžkými spacáky na zip". Dnes se spacáky uzavírají čím? Zipem... nebo?

Ten teplejší spacák mám já bez zipu a je to opruz. Nad ránem začne být teplo a buď se z něj musím vysoukat a přikrýt jím a nebo se potit. Fáze, otevřu spacák, pustím vzduch a ještě hoďku vydržím ležet než mě teplo vyžene, jaksi odpadá

15.8.2022 08:54
PumaCZ

XXX.XXX.135.34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
V tom případě máte zřejmě naprosto špatný, nevhodný spacák, když je vám v něm v 10 stupních zima, máte vystláno pod spacákem, nastláno na něm a vy jste v něm navlečená do tepláků a mikiny. A ještě spíte ve stanu.

Jo, spacak je dobrych dvacet let stary, mozna o chlup vic (kupovali mi ho rodice na muj uplne prvni vandr s prirodovednym krouzkem), ale nahodou porad hreje :D Proste byla fakt kosa a navic mame obr stan, ktery si v jednom cloveku a psu nevydychate. Kazdopadne to nebyla hlavni myslenka meho prispevku :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2022 08:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trickyvoo napsal(a):
Zaujalo mě, že píšete - doslova - "starými těžkými spacáky na zip". Dnes se spacáky uzavírají čím? Zipem... nebo?

Ten teplejší spacák mám já bez zipu a je to opruz. Nad ránem začne být teplo a buď se z něj musím vysoukat a přikrýt jím a nebo se potit. Fáze, otevřu spacák, pustím vzduch a ještě hoďku vydržím ležet než mě teplo vyžene, jaksi odpadá

Spacák bez zipu bych si nekoupila. Mám spacák Prima, a jsem maximálně spokojená. Dělají do různých klimatických podmínek - https://www.prima-spacaky.cz/spacaky-prima.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2022 09:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

PumaCZ napsal(a):
Jo, spacak je dobrych dvacet let stary, mozna o chlup vic (kupovali mi ho rodice na muj uplne prvni vandr s prirodovednym krouzkem), ale nahodou porad hreje :D Proste byla fakt kosa a navic mame obr stan, ktery si v jednom cloveku a psu nevydychate. Kazdopadne to nebyla hlavni myslenka meho prispevku :)

Jo, hlavní myšlenka byla, že německému ovčákovi byla v deseti stupních ve stanu zima.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2022 09:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nedá mi to, abych si nerýpla : Počkejte na jaře, po Síkelově vyhlášce budete otužilé vy i psi :-)).

15.8.2022 09:36
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, hlavní myšlenka byla, že německému ovčákovi byla v deseti stupních ve stanu zima.

Tipuju, že ani tohle nebyla hlavní myšlenka
Ovčák si na nic nestěžoval, jen ráno měl studenej čumák a tlapy...a pokud byl v noci oblečenej, nestěžoval si taky.
Hlavní myšlenku příspěvku Pumy vidím v tom, že jaksi oponuje vašemu tvrzení "kdy jindy, když ne teď, v létě, když je venku něco málo pod 20°C..."
Evidentně jsou i chladnější lokality, kde je dokonce pod 10°C, takže řešit spacák nebo obleček na noc pro krátskosrstýho psa, nejspíše zvyklýho žít v bytě, není úlet nebo rozmazlování.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2022 09:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OK boomer.
.
.
.
.
V takovém suchu, jaké nyní v některých částech ČR panuje, by oheň (v přírodě) rozdělával snad jen… člověk bez instinktů a rozumu. 🤷‍♀️

Naposled jsme si na závěr hezkého dne opekly buřtíky v přítodě, dá se říct v lese
( ne tedy zrovna v jehličí, ale les byl všude okolo - řeky ) 19.7. t.h.r. Nebylo to ve "Švýcarsku" a nezaregistrovala jsem, že by v Jizerkách hořelo :-). Chce to jen rozum a instinkt :-).

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2022 09:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Tipuju, že ani tohle nebyla hlavní myšlenka
Ovčák si na nic nestěžoval, jen ráno měl studenej čumák a tlapy...a pokud byl v noci oblečenej, nestěžoval si taky.
Hlavní myšlenku příspěvku Pumy vidím v tom, že jaksi oponuje vašemu tvrzení "kdy jindy, když ne teď, v létě, když je venku něco málo pod 20°C..."
Evidentně jsou i chladnější lokality, kde je dokonce pod 10°C, takže řešit spacák nebo obleček na noc pro krátskosrstýho psa, nejspíše zvyklýho žít v bytě, není úlet nebo rozmazlování.

No a jsme zase obloukem u toho, že původní tazatel neudal lokalitu, kam se pod širák chystá.

15.8.2022 10:01
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a jsme zase obloukem u toho, že původní tazatel neudal lokalitu, kam se pod širák chystá.

To neudal. On se vlastně ptal jenom na stupně, kolik je pro krátkosrstýho psa vyhovující a že to nemůže najít.
Na to bych mu odpověděla- aby to bylo k věci - že určitě nejde paušalizovat a udat jednu hranici pro všechny krátkosrstý psy s tím, že nad ní pohoda a pod ní už blbě.
I mezi krátkosrstými psy mohou být veliké rozdíly v toleranci chladu. Určitě jinak to bude mít pinč nebo chrt a jinak hora svalů jako je bull. Určitě má taky vliv, jestli pes žije v teplomilné domácnosti nebo je zvyklej spíš na studenej odchov. Kolik času je zvyklej trávit venku za každýho počasí, atd. atd...
Prostě bych nějaký vybavení pro psa určitě vzala a sledovala bych ho.

15.8.2022 10:02
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

Tak já mám v tomhle ohledu psy rozmazlený, zpohodlnělý, a nestydím se za to . I když sedíme v létě nějak déle venku, psi většinou leží na ratanovém gauči nebo křeslech, tak je pak přikrývám dekou . Ne proto, že by mrzli, ale proto, že vím, že to mají rádi, stejně jako já - na gauči bez deky ani ránu, bez péřové duchny bych doma neusnula, ani v létě . Když máme venku přes ten gauč hozenou deku, tak pes se umí přikrýt sám, a dělá to, ne není mu zima, ale asi je mu to příjemné. Doma se mi taky cpou pod deku i v létě. Prostě milujou když se můžou zachumlat, a ať si o tom myslí kdo chce, co chce . Aktuálně je u nás v noci docela chladno a kdybych chtěla se psema spát pod širákem, tak jim prostě vezmu něco, do čeho se můžou zachumlat , případně je pustím k sobě do spacáku. A ano, pravděpodobně by to i bytový hladkosrsťák přežil bez újmy, i kdybych pro něho nic neměla, ale jsem si téměř jistá, že by mu to určitě nebylo příjemné a nevidím jediný důvod, proč mu způsobovat nějaké nepohodlí. Se psema spávám akorát ve stanu nebo v autě, a i tak se hrnou k nám do spacáků... A asi to bude dost záležet i na jedinci - jsou psi, kteří nesnesou být přikrytí, v něčem zalezlí, přitulení....

15.8.2022 10:23
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Spacák bez zipu bych si nekoupila. Mám spacák Prima, a jsem maximálně spokojená. Dělají do různých klimatických podmínek - https://www.prima-spacaky.cz/spacaky-prima.

To víte, mladická nerozvážnost, kamarádka mi tvrdila, že jí je od zipu zima, že někdo má bez zipu a je to super a jiný by nechtěla. Já si taky za začátku pochvalovala, ale časem, když opadnulo prvotní nadšení z ultralehkého spacáku oproti péřovému po tatínkovi, už jsem viděla i tuhle drobnou vadu. Už je stejně starý a kdybych někdy kupovala super teplý spacák, zip by už měl, ale pokud jedeme autem, raději si vezmu spacák na normální teplotu a počítám s tím, že se se do něj, když tak navleču. Nějak snáším hůř ta tepla a když vystrčím nohu do chladu, tak dostanu křeče...noo prostě furt nějaký problémy no .

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.8.2022 12:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Tipuju, že ani tohle nebyla hlavní myšlenka
Ovčák si na nic nestěžoval, jen ráno měl studenej čumák a tlapy...a pokud byl v noci oblečenej, nestěžoval si taky.
Hlavní myšlenku příspěvku Pumy vidím v tom, že jaksi oponuje vašemu tvrzení "kdy jindy, když ne teď, v létě, když je venku něco málo pod 20°C..."
Evidentně jsou i chladnější lokality, kde je dokonce pod 10°C, takže řešit spacák nebo obleček na noc pro krátskosrstýho psa, nejspíše zvyklýho žít v bytě, není úlet nebo rozmazlování.

Podstatu a chybu na straně Pumy bych viděla v tom, že leží se psem volně, byť ve spacáku, ve stanu alá rodinný hrad nebo katedrála. To jsou diametrálně odlšné podmínky od spaní pod širákem, kdy vám v létě za běžných podmínek skutečně stačí jen deka a celta na přikrytí a vytvoření malého prostoru, kde lze dobře udržet tepelný komfort.
Na jednu letní výletní noc opravdu netřeba tahat spacák ani obleček pro psa.

Taky by mne zajímalo, jak to zadavatel vyřešil a jak se mu nakonec se stafordem či případně ještě jorkmutem nakonec spalo. Ale asi se to nedozvíme.

15.8.2022 13:15
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.121.126

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Spacák bez zipu bych si nekoupila. Mám spacák Prima, a jsem maximálně spokojená. Dělají do různých klimatických podmínek - https://www.prima-spacaky.cz/spacaky-prima.

Taky ho mám (trek do -25°) a nedám na něj dopustit 👍.
Byla jsem na stejném táboře jako Puma CZ, mám stejně velký stan a spala jsem komfortně jen přikrytá spacákem a v prádle.

15.8.2022 16:56
PumaCZ

XXX.XXX.62.58

Terven napsal(a):
Tipuju, že ani tohle nebyla hlavní myšlenka
Ovčák si na nic nestěžoval, jen ráno měl studenej čumák a tlapy...a pokud byl v noci oblečenej, nestěžoval si taky.
Hlavní myšlenku příspěvku Pumy vidím v tom, že jaksi oponuje vašemu tvrzení "kdy jindy, když ne teď, v létě, když je venku něco málo pod 20°C..."
Evidentně jsou i chladnější lokality, kde je dokonce pod 10°C, takže řešit spacák nebo obleček na noc pro krátskosrstýho psa, nejspíše zvyklýho žít v bytě, není úlet nebo rozmazlování.

Presne tak :)

15.8.2022 16:59
PumaCZ

XXX.XXX.62.58

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Taky ho mám (trek do -25°) a nedám na něj dopustit 👍.
Byla jsem na stejném táboře jako Puma CZ, mám stejně velký stan a spala jsem komfortně jen přikrytá spacákem a v prádle.

Jenze tys tam mela dalsi tri “topeni” a minimalne hafany mas tulici :D

15.8.2022 23:27
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.121.126

PumaCZ napsal(a):
Jenze tys tam mela dalsi tri “topeni” a minimalne hafany mas tulici :D

Oni jsou spíš zavazecí - buď mi během nocí "deku" zalehnou nebo seberou🤔

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.8.2022 17:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

No já to mám mega vychytané. Stan s mini nízkou ložničkou, ale velkou a vysokou předsíní. Všichni říkají, že je hnusný (takový ležatý trychtýř), ale je maximálně funkční. Mám 2 dekové spacáky - jeden komfortní teplota asi 4, druhý 8. Pak funkční zateplenou vložku do spacáku, což je ale plnohodnotný spacák možná i na 15 stupňů. Ostatně sbalená je stejný bágl jako ty spacáky. Pes má svetr z takové té česané svetroviny a skládací molitanovou kukaň, která je do auta relativně skladná a lehká a slušně izoluje zimu, když má navíc fleecovku přes vchod. A další zmiňovat nebudu, protože byste si mysleli, že jsem magor.

Každopádně po zkušenosti, kdy jsme skoro umrzli a nevyspali jsme se (mohla za to i nafukovačka, která kromě nepohodlí ani neizoluje zimu od země), což před závodem bylo špatně, jsem to pojala téměř vědecky a po večerech vybírala vhodné vybavení poměr cena/výkon s ohledem na menší auto a kufřík možná tak na nákup.

17.8.2022 00:50
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No já to mám mega vychytané. Stan s mini nízkou ložničkou, ale velkou a vysokou předsíní. Všichni říkají, že je hnusný (takový ležatý trychtýř), ale je maximálně funkční. Mám 2 dekové spacáky - jeden komfortní teplota asi 4, druhý 8. Pak funkční zateplenou vložku do spacáku, což je ale plnohodnotný spacák možná i na 15 stupňů. Ostatně sbalená je stejný bágl jako ty spacáky. Pes má svetr z takové té česané svetroviny a skládací molitanovou kukaň, která je do auta relativně skladná a lehká a slušně izoluje zimu, když má navíc fleecovku přes vchod. A další zmiňovat nebudu, protože byste si mysleli, že jsem magor.

Každopádně po zkušenosti, kdy jsme skoro umrzli a nevyspali jsme se (mohla za to i nafukovačka, která kromě nepohodlí ani neizoluje zimu od země), což před závodem bylo špatně, jsem to pojala téměř vědecky a po večerech vybírala vhodné vybavení poměr cena/výkon s ohledem na menší auto a kufřík možná tak na nákup.

V těch dvouch spacácích s vložkou, v tom spíte při kolika stupních? Mám totiž letní spacák a když klesla teplota pod deset, tak jsem spala ještě v mužovým letním spacáku a přišlo mi to tak akorát příjemné teplo. Já jsem sice hodně zimomřivá, ale na spaní toho chumlání zas tak moc nesnesu, nemám ráda ponožky na spaní a používám celoročně slabou peřinu, s čímž měla problém moje tchýně, která mi u nich cpala pořád tlustou peřinu. Mně bylo pak vedro a měla jsem nohy pořád venku a jak bylo v mísnosti chladno, měla jsem křeče do nohou. Prostě se raději pořádně zachumlám pod slabou peřinu, než se potit a pořád vystrkovat nohy, když pak člověk dostane za noc 5 křečí do lýtek, to už i ráno trochu kulhá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.8.2022 15:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trickyvoo napsal(a):
V těch dvouch spacácích s vložkou, v tom spíte při kolika stupních? Mám totiž letní spacák a když klesla teplota pod deset, tak jsem spala ještě v mužovým letním spacáku a přišlo mi to tak akorát příjemné teplo. Já jsem sice hodně zimomřivá, ale na spaní toho chumlání zas tak moc nesnesu, nemám ráda ponožky na spaní a používám celoročně slabou peřinu, s čímž měla problém moje tchýně, která mi u nich cpala pořád tlustou peřinu. Mně bylo pak vedro a měla jsem nohy pořád venku a jak bylo v mísnosti chladno, měla jsem křeče do nohou. Prostě se raději pořádně zachumlám pod slabou peřinu, než se potit a pořád vystrkovat nohy, když pak člověk dostane za noc 5 křečí do lýtek, to už i ráno trochu kulhá.

Ježíš, nespím ve všech třech najednou. Podle situace, závody jsou od jara do podzimu, a i když se stanuje ve slušném počasí, tak v noci nějakých 8 stupňů jsem taky zažila. Takže spacák na 4 akorát.

18.8.2022 00:11
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ježíš, nespím ve všech třech najednou. Podle situace, závody jsou od jara do podzimu, a i když se stanuje ve slušném počasí, tak v noci nějakých 8 stupňů jsem taky zažila. Takže spacák na 4 akorát.

Byla byste taková cibulička no . No ale asi je lepší si vzít všechno, když člověk jede autem, než jak já vždy mít pocit, že ten správný jsem nechala doma .

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.8.2022 09:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trickyvoo napsal(a):
Byla byste taková cibulička no . No ale asi je lepší si vzít všechno, když člověk jede autem, než jak já vždy mít pocit, že ten správný jsem nechala doma .

No to bych si s velikostí kufru asi úplně dovolit nemohla, to bych fakt spala pod Irákem nebo na zemi, protože víc by se tam skoro nevešlo. Naštěstí předpovědi počasí na druhý den většinou fungují.

Přidejte reakci

Přidat smajlík