Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
25.11.2009 23:05
danurba

XXX.XXX.12.226

pokud vím, měla by kolie mít horní třetinu ucha sklopenou dolů, nepletu se? stále častěji se setkávám s koliemi, které mají uši postavené, čím to je? Je to známka degenerace způsobené příbuzenskou plemenitbou? Ptám se proto, že si plánuju do budoucna kolii pořídit a raději psa bez genetického zatížení

26.11.2009 09:54
jezevcice

XXX.XXX.171.239

danurba napsal(a):
pokud vím, měla by kolie mít horní třetinu ucha sklopenou dolů, nepletu se? stále častěji se setkávám s koliemi, které mají uši postavené, čím to je? Je to známka degenerace způsobené příbuzenskou plemenitbou? Ptám se proto, že si plánuju do budoucna kolii pořídit a raději psa bez genetického zatížení

Mám taky kolii, ale nejsem žádný odborník na plemeno. Určitě to není znakem nějaké degenerace, spíš je to tím, že takto klopené ucho mi nepřijde moc přirozené. Kolik plemen má takto klopené ucho? Pokud se koliím ucho staví, musí se masírovat, lepit a to je pro někoho únavné a když nemá psa na výstavy, tak to neřeší.
Tak bych řekla, že je to tím.
Většina plemen má stojací uši, jako vlk, tak si myslím, že je přirozené, že se koliím uši staví. Ale je to jen moje domněnka. Třeba ji někdo z chovatelů kolií vyvrátí.

26.11.2009 12:02
wiganeo

XXX.XXX.245.226

danurba napsal(a):

Četla jsem, že to může být jednak genetickou záležitostí, jednak příliš velkým množstvím vápníku. Až budete vybírat, chce to informace o konkrétních rodičích a ještě jedné generaci dozadu... Alespoň já bych tak vybírala. Pokud se chcete věnovat vystavování a chovu... My to neřešíme, kolii mám ve smečce, ale je to pejsek s handicapem, kterého máme jen tak. Je to prima parťák, i když ho máme až od jeho asi 7 let. Je to velice inteligentní a veselý pes.

26.11.2009 13:01
gaya

XXX.XXX.40.77

danurba napsal(a):