Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
28.12.2010 11:51
lucie198

XXX.XXX.200.34

Dobrý den, uvažuji o pořízení tohoto plemene. Ne hned, jsem začátečník. Máme doma ročního kokršpaněla. Je moc hodný, chodili jsme s ním všude, mezi psy, lidi, ale je strašně bojácný. To ale není k tématu. Je mi 18 let, pořízení Tosy plánuji až budu mít po vysoké škole, budu vydělávat a hlavně budu mít na pejska čas. K mému dotazu, ale nevím zda by bylo moudré pořídit si Tosu jako relativně prvního mého velkého psa (prvního, protože kokršpaněl je víceméně přítele). Přemýšlela jsem, že si koupím jako prvního psa německého ovčáka, přece jenom je to jako první plemeno přijatelnější a byla bych i připravenější. Přece jenom číst články je užitečné, ale praxi nic nenahradí. V zjišťování o povah Tos a o jejich problémů s DKK jsem znalá a samozřejmě si pořídím pejska s PP, už mám dokonce tip na chs Diamant severu. Ale na to je ještě hodně času, objíždění výstav a ostatních chs, nechci se unáhlit. Také bych si pořídila fenku. Jenom mě prostě zajímají Vaše zkušenosti s tímto plemenem a ráda bych našla někoho kdo tyto báječné psy chová, nebo to je jeho první pes. Děkuji za odpovědi a těším se na Vaše rady a názory.

28.12.2010 12:32
sona janska

XXX.XXX.224.75

Tosu nemám, ale ve vašem věku jsem po nich přesně stejně pokukovala :-) Já bych řekla, že NO k "natrénování" chovu psa by vám mohl naopak uškodit. Je povahou natolik odlišný, resp. tosa specifická, že by dle mého bylo skoro výhodou, že jste "nepopsaný list". Kontaktujte vytipovanou chovku, určitě vás rádi pozvou nezávazně již teď a zkuste to s nimi probrat. Ale dle mého zodpovědný začátečník znalý plemene je pro tosu lepší majitel než ten, kterému prošlo rukou X psů, ale služebních plemen. Je to prostě nebe a dudy nebo spíš Tosa a ostatní :-)

28.12.2010 17:06
lucie198

XXX.XXX.200.34