Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
22.10.2010 13:47
borokoz

XXX.XXX.119.237

Zdravím všechny..Na jaře bych si chtěla pořídit jerzeyku.Nevíte o někom,kdo bude prodávat nebo nějaký kontakt v pardubickém , olomouckém nebo jihomoravském kraji?A jaké jsou cenové relace za krávu nebo tele.Spíše bych potřebovala od vás jakoby doporučení,abych nenaletěla.Na co se mám při koupi zaměřit -jsem úplný začátečník.děkuji

22.10.2010 17:21
alaska.z.p

XXX.XXX.254.94

Určitě jako první chtít vidět kartu zvířete,kde je původ....my takhle jeli 170 km pro čistou jerseyku a v chlívu stála 5q kráva,50% bez původu(určitě dle podoby jersey) a 50%piemontes-masná.Nám to nakonec neva,dojí průměrně,ale telata jsou supr zmasilá...nikdy z ní ale 20 l rekordmanka nebude...12 l po teleti a to je 6 letá,čistá jerseyka už jako prvnička nasadila 18 l v pohodě a rok po otelení ještě 10l dává,polomasňačka rodila později a už se zasušila.ZuzkaALASKAFARM

22.10.2010 19:02
borokoz

XXX.XXX.127.215

Děkuji za odpověď..Já jsem se zrovna dnes bavila s lidmi ,co chovají krávy a ti koupili 4 a všechny problémové.Tak to bude asi risk.Prostě jít a koupit dobrou krávu asi není tak jednoduché.Protože dobrou krávu nikdo nevyřadí.tak zatím se mějte,jdu shánět infomace...:-):-)

22.10.2010 20:24
danurba

XXX.XXX.12.226

Tak to my s Eliškou měli štěstí, byla to první jerseyka, která nám byla nabídnuta a jsem s ní moc spokojená. Je hodná, mazlivá a i když není žádná rekordmanka v dojivosti, jsem s ní spokojená. Koupili jsme jí asi dva měsíce po čtvrtém teleti, bylo to v srpnu, byla na pastvině a při dojení dostávala trochu šrotu s minerálama a dojila 18 litrů. Pak šel postupně nádoj dolů, nejmíň bylo v zimě 7. Teď momentálně se chystá rodit a napíná mě, jak se s tím loudá (viz moderka).
Stála nás 10000, koupili jsme jí od starší paní, která měla dvě krávy a už nezvládala dojit ručně. Dana

22.10.2010 21:11
borokoz

XXX.XXX.127.215