Dobrý den
Mám v plánu chov želvy zelenavé.
Terarium chci udělat z akvaria 60x30x30 s origo plastovým krytem.
Osvětlení bude zářivkou, určenou pro chov terariu.
Ohřev chci udělat z květináče, keramické objímky a žárovky.
Otázkou je, jakou použit žárovku a jak silnou?
Jak často topit, a jak by měla být žarovka vysoko od krunýře?
A je moje řešení vhodné?
Jsem v chovu želv začátečník.
Prosím o odpovědi jen k tematu.
nick

XXX.XXX.22.157
Je to nejlepí způsob, jak želvu utýrat.
Přečtěte si prosím něco o chovu želv a poté se zeptejte znovu, pokud Vám něco nebude jasné.
nick

XXX.XXX.22.157
Co Vám není jasné?
Píšu, že takto želvu utýráte a ať si přečtete něco o podmínkách chovu.
Poté už Vás určitě nenapadne dát želvu do akvária a ještě zadeklovat...
Vy mi nejste jasnej.
Nikde nepíši, že želva bude hermeticky uzavřená.Samozřejmostí je že v krytu jsou větrací otvory.A jedinej rozdíl mezi mým akvariem a origo terariem je, že terarium se obsluhuje zepředu a já budu obsluhovat z vrchu.V krytu mám dostatek větracích otvorů a cirkulace vzduchu bude dostatečná.
Nick

XXX.XXX.208.121
To se mi snad jen zdá. Tušíte alespoň, co slovo cirkulace znamená? I kdyby tam žádný kryt nebyl, tak se vzduch téměř nepohne, natož, když tam bude jen pár děr, které nazýváte dostatkem otvorů. A jediný rozdíl mezi teráriem a akváriem je v tom, že do akvária patří voda a rybičky. Terárium pro želvu musí mít buď větrání pod šoupačkami a ve stropě a to nejen proužek, ale alespoň polovinu stropu, nebo musíte mít tzv. želví stůl a tam opravdu stačí přístup shora, ale ani ten nesmí být pod krytem. Už tomu rozumíte, nebo je stále něco nejasné? Mimo to 60 x 30 je prostor tak pro čerstvě vylíhlou želvu na prvních pár měsíců, ale stále za předpokladu, že to nebude akvárium!
nick

XXX.XXX.22.157