Dobrý den , vzhledem k tomu co zde píšete o tom UVB tak je vidět že o rhacodactylech moc nevíte , neznamená to že když jsou to noční zvířata že nepotřebují UVB , i když v přírodě přes den spí vyhledávají místa na větvích aby mohli přijímat UVB záření ať už třeba jen částečně , vzhledem k tomu že v teráriu nemají tu možnost je UVB osvětlení důležité pro zdravou kůži a předejde se tak případným problémům s křivicí atd. UVB také slouží ke správnému vstřebání vitamínů a minerálů , takže nevím jestli jsou to jak říkáte zbytečně vyhozené peníze - je to asi věc názoru a přístupu k chovu
No já netvrdím,že jsem přes ně odborník. Pořídila jsem si nedávno prvního a už před tím jsem sbírala informace a ty se dost liší. Snažím se všechno dělat zodpovědně, ale nevyhazovat peníze zbytečně A když jsem slyšela názor,že UVB může spíš uškodit,tak jsem lampu nepořídila., to je celé.Proto jsem tady taky vznesla dotaz.
Dobrý den,
pro začínajícího chovatele Correlophů (Rhacodactylů) lze doporučit pořídit si za pár korun tuto příručku: http://www.robimaus.cz/cs/edice-abeceda-teraristy/201-pagekoni-rodu-rhacodactylus-9788087293188.html
Zrovna téma příjmu UVB záření u gekonů je tam rozebráno.
E.
Dobrý den, řásnatce mám již rok bez uva a uvb záření a s křivicí problém nemám, a nezdá se mi pravděpodobné že bude ještěrka spát na stromu vystavená slunci a predátorům vždyť by ji hned sežraly, dle mne je zalezlá a vylézá v noci stejně jako moji řásnatci kteří jsou přes den zalezlí ve větvích ne pod osvětlením. a poprosím měl bych dotaz k odchovu: 1) v jakém v jakém věku je možno připustit samce - mám samice 32gr, a co dáváte jako substrát pro kladení vajec v teráriu a případně jak udržujete v tomto substrátu vlhkost. Děkuji za odpověďi
PS nevím vše ale učím se rychle