Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
9.3.2018 18:05
Horsana

XXX.XXX.40.140

Myslené kobyly :D

Je nás tu iste zopár, čo majú žrebné kobyly a termíny sa blížia, takže sa môžme vzájomne podporovať aj desiť :D

Dáška, termín má o mesiac, pripustená žrebcom Hroby Czatár, obaja rodičia sú plaváci, tak som zvedavá, čo vypadne, ak sem nakukne odborník na farby, rada sa dozviem viac - možnosti.

9.3.2018 18:20
anekapace

XXX.XXX.49.20

Už už. :D Zde nesmím chybět.

Běhna Pelagie for Life, březí po Guidam Sohn.
Hřebit se má až kolem 24. června, tak se budu hroutit s tebou, než se začneš hroutit ty se mnou.

Dáška je krásná, na malé jsem tedy hodně zvědavá.

Co vyleze u nás, z malované tmavé hnědky, po echt malovaném ryzákovi... No jistě že černá kobylka.

9.3.2018 18:32
Horsana

XXX.XXX.40.140

:D

Noha Běhny vyzerá veľmi dobre, ale čo to má na tom krku ?

9.3.2018 18:57
anekapace

XXX.XXX.49.20

Zheftla jsem reflexní okolokrk, pro všechny. Je to pásek z reflexní vesty, podšitý fleecem, drží ho kousek suchého zipu. Jemná, ale nečekaně trvanlivá záležitost. :)

Mám fóbii, že odejdou, no...

9.3.2018 19:11
Žofi

XXX.XXX.80.55

Též čekáme každým dnem, dokonce tak nervózní jsem nebyla ani u svého porodu mé dcery . Už je mi i jedno co to bude, jakou to bude mít barvu, prostě hlavně ať je to zdravé!

9.3.2018 19:18
Horsana

XXX.XXX.40.140

Žofi napsal(a):
Též čekáme každým dnem, dokonce tak nervózní jsem nebyla ani u svého porodu mé dcery . Už je mi i jedno co to bude, jakou to bude mít barvu, prostě hlavně ať je to zdravé!

To chápem.

Ja som si, keď sa blížil termín pôrodu žltej hovorila, že aká škoda, že to nezmetala :D.

9.3.2018 19:38
anekapace

XXX.XXX.49.20

Přesně. Jako šestinedělka musím říct, že vlastní porod byl jaksi v mých rukou (i v jiných partiích), proto jsem byla klidnější.
Běhnin porod nebudu mít tolik pod kontrolou, spoustu věcí nebudu moct aktivně ovlivnit... A tak. Bude to zkušenost, ale respekt mám veliký.

9.3.2018 19:41
Horsana

XXX.XXX.40.140

Otázka na znalé genetiky farieb - môže sa dvom hnedákom narodiť ryšiak ? Asi aj hej, že ?

Hrabem sa tu v pôvodoch, Garoník je po Gurgul Bavor, on je hnedák a jeho matka zase krásne myšatá a narodil sa oranžový ryšiak s odznakmi a chovatelia krútia hlavami dodnes a tu pozerám, že Bavorov otec, Gurgul Goro bol ryšiak, ale rodičov mal hnedákov.

Boože, to som netušila, že dedo bol ryšavý, pokiaľ je tu v rodokmeni dobre uvedená farba - pozerám to v maďarskom katalógu plemenných žrebcov, Garoníkov pas mám v práci.

Sranda, že pred cca 20 rokmi ešte bol v chove aj ryšavý žrebece, vlastne aj na Muráni nejaký bol, toho som videla iba cez mreže, ale to bola zrúda a bol zlý, takže som sa mu vyhýbala :D.

9.3.2018 19:43
Horsana

XXX.XXX.40.140

aneka a ty už máš nejakú skúsenosť s pôrodom u kobyly ?

9.3.2018 20:03
anekapace

XXX.XXX.49.20

Nemám. :(
Krom svých dvou zářezů jsem marná.
Přistupuji k tomu s patřičnou pokorou, studuji, chystám se, a mám dojednaný veterinární dohled, hned jak naznám, že se jde na věc. Prý se tolerují i dva až tři plané poplachy.

Bude to ohromný zážitek.
Jsem tou dokonalostí stvoření poměrně unesená, těším se na to. :)

I svých porodů jsem se nemohla dočkat. To bylo hrozně zvláštní, ta výzva a zvědavost. :)
A před pěti nedělemi jsem potkala chlapa svých snů.
Co potkám v červnu... Snad příliš nezahořím.

9.3.2018 20:19
Horsana

XXX.XXX.40.140

Oooooo, tak ten je sladučký :) Blahoželám, je krásny a dúfam, že bude vždy iba zdravý.

No, pozri, aspoň že si rodila ty sama a nie je to až také mystérium pre teba už.

Ja som bola pri pôrodoch ako študentka a môj prvý samostatný pôrod u kamošky doma ako vet (kobyla úplne vymetená agresívna pošahaná pizda) - tak to som bola riadne vedľa, lebo som si vždy hovorila - že veď zavoláme veterinára keby niečo - a sakra, ja som veterinár :D

Ale mala som kolegu gynekológa na telefóne, volala som mu keď už bolo jasné, že kobyla rodí a veľmi odborne som mu opísala situáciu ako " Vlado, Vlado, niečo z nej trčí, fuuuj, vyzerá to ako mimozemšťaň, taká blana to je, belavá blana, fuuuuj a je tam tekutina, bleeeah a v tom je kopýtko, to je hnus " :D

A narodil sa hrbatý kôň :D

Ale je zvláštne, že tak ako kamarátka vedela, že to bude akurát ten deň a ja u Lini som sa netrafila iba o jeden deň...oni to vedia dať najavo, ak chcú, že sa pôjde na vec.

Dáša, ktorú som sa rozhodla nakoniec neprevážať nikam to myslím vyprdne niekde v tichosti v kríkoch, dúfam.

9.3.2018 21:05
Terven

XXX.XXX.110.147

Horsana napsal(a):
Oooooo, tak ten je sladučký :) Blahoželám, je krásny a dúfam, že bude vždy iba zdravý.

No, pozri, aspoň že si rodila ty sama a nie je to až také mystérium pre teba už.

Ja som bola pri pôrodoch ako študentka a môj prvý samostatný pôrod u kamošky doma ako vet (kobyla úplne vymetená agresívna pošahaná pizda) - tak to som bola riadne vedľa, lebo som si vždy hovorila - že veď zavoláme veterinára keby niečo - a sakra, ja som veterinár :D

Ale mala som kolegu gynekológa na telefóne, volala som mu keď už bolo jasné, že kobyla rodí a veľmi odborne som mu opísala situáciu ako " Vlado, Vlado, niečo z nej trčí, fuuuj, vyzerá to ako mimozemšťaň, taká blana to je, belavá blana, fuuuuj a je tam tekutina, bleeeah a v tom je kopýtko, to je hnus " :D

A narodil sa hrbatý kôň :D

Ale je zvláštne, že tak ako kamarátka vedela, že to bude akurát ten deň a ja u Lini som sa netrafila iba o jeden deň...oni to vedia dať najavo, ak chcú, že sa pôjde na vec.

Dáša, ktorú som sa rozhodla nakoniec neprevážať nikam to myslím vyprdne niekde v tichosti v kríkoch, dúfam.

Kolegu gynekologa - lidskýho nebo koňskýho?

Neregistrovaný uživatel

9.3.2018 21:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.178.147

Horsana napsal(a):
Budúci tata : http://ponieskislo.hu/component/k2/item/181-5596-hroby-csatar.

Přiznávám že pro mě zatím nejhezčí ze všech huculů zůstává tenhle hřebec (i když pár kg dolu by mu neuškodilo smajlík )

Papírovej, z Dubové hory, matku si nevybavím ale otec je Gurgul Zmrzlík. Nějak mám co se týče vzhledu většinou slabost pro tuhle linii smajlík

Ale ten vámi vybraný... slint... nádhera.

9.3.2018 21:21
Terven

XXX.XXX.110.147

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Přiznávám že pro mě zatím nejhezčí ze všech huculů zůstává tenhle hřebec (i když pár kg dolu by mu neuškodilo smajlík )

Papírovej, z Dubové hory, matku si nevybavím ale otec je Gurgul Zmrzlík. Nějak mám co se týče vzhledu většinou slabost pro tuhle linii smajlík

Ale ten vámi vybraný... slint... nádhera.

Krček má teda pěknej smajlík

9.3.2018 21:52
anekapace

XXX.XXX.49.20

Taky bych huculu asi nechala kde je. Mám z těchto koní pocit, že prostě ví a zvládnou všechno.
Černou budu muset oddělit už jen pro to, že je poslední a Réza je trochu deb.l, co si budem namlouvat...

Pevně věřím, že uhlídám. Že mi dá najevo, jak píšeš. :)
Nechtěla bych o to přijít.

Vlastní porody jistě jsou výhodou.
Vím, co je kolem krve a jiných tekutin, jak vypadají plodové obaly, jak placenta a tak...neměl by mě ten realismus zaskočit.
Ale mimino si stejně nechám zkontrolovat vetem.
Beztak zvládnu akorát přepočítat končetiny.

9.3.2018 22:09
Horsana

XXX.XXX.40.140

leithian - tak len viac fotiek, viac, viááác :)
Pekný cvalíček, môj typ :)

Gurgulk Zmrzlík je otec Gurgul Castor-a, to je otec mojich troch ročkov.

Ryšavý je zas po Gurgul Bavor.

Aj Bavor by mal stáť v Maďarsku, tiež je už starší, valach po ňom je úžasný, takže ten ženích ešte môže byť v podstate hocikto :D

O Surmaczovi sa hovorí, že sa "zbláznil", že má stavy, kedy je mimo a napáda vraj ľudí, ale tak nemyslím, že by to súviselo s jeho chrakterom, skôr sa tam posralo niečo iné...ktovie.

9.3.2018 22:12
Horsana

XXX.XXX.40.140

Terven napsal(a):
Kolegu gynekologa - lidskýho nebo koňskýho?

Koňského.

To bola proste dráma, kobyla asociál vychovaný v chlieviku, niečo tak odporné a agresívne by trebalo utratiť, nie že na tom chovať ( hrbáč bol skutočne top odchov), báli sme sa, že odvrhne žriebä a nemali sme fľaštičku s cumlíkom, netrúfli sem si odísť, lebo by sviňa porodila presne v tom čase, takže som volala kamarátovi, či neskočí do Tesca po dudlík, ale on bol už v Michalovciach, ale otočil to, lebo veď to bola otázka života a smrti a bol nám to kúpiť a doniesol, zlatúšik.

A výsledkom bol - hrbáč, tramtadadá :D.

aneka- wow, ryšavý je krááásny, taký skoro až nebezpečný :D.

10.3.2018 08:35
Žofi

XXX.XXX.80.55

Horsana napsal(a):
To chápem.

Ja som si, keď sa blížil termín pôrodu žltej hovorila, že aká škoda, že to nezmetala :D.

Že .
Samozřejmě zase přenáší a dívá se na nás tak klidně a láskyplně, až si připadám, jako dokonalá hysterka . Jsem aspoň ráda, že pominuly ty mrazy a už se otepluje, mno a když už se donutím na to během dne nemyslet, můj muž pronese “...ještě nic? A opravdu má už po termínu?”. A jsem tam, kde jsem byla. Kdybych nebyla tak stará a racionálně po většinu času založená, tak bych i přísahala, že se ta kobylka uchechtla

10.3.2018 09:30
canka

XXX.XXX.35.234

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Přiznávám že pro mě zatím nejhezčí ze všech huculů zůstává tenhle hřebec (i když pár kg dolu by mu neuškodilo smajlík )

Papírovej, z Dubové hory, matku si nevybavím ale otec je Gurgul Zmrzlík. Nějak mám co se týče vzhledu většinou slabost pro tuhle linii smajlík

Ale ten vámi vybraný... slint... nádhera.

Naprosto souhlasím, Bukeš je dodneška ten nejhezčí hřebec hucula, co jsem viděla..narozdíl od těch uchovněných nemohutných hřebců, co jsou jak mezi dva chleby, je tohle prostě kus koně, hucul, jak má být...jen škoda, že není uchovněný, byla bych v první řadě s kobylou, co by jsme čekali na připuštění, když ho máme za rohem

Neregistrovaný uživatel

10.3.2018 10:44
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.149.253

Horsana napsal(a):
leithian - tak len viac fotiek, viac, viááác :)
Pekný cvalíček, môj typ :)

Gurgulk Zmrzlík je otec Gurgul Castor-a, to je otec mojich troch ročkov.

Ryšavý je zas po Gurgul Bavor.

Aj Bavor by mal stáť v Maďarsku, tiež je už starší, valach po ňom je úžasný, takže ten ženích ešte môže byť v podstate hocikto :D

O Surmaczovi sa hovorí, že sa "zbláznil", že má stavy, kedy je mimo a napáda vraj ľudí, ale tak nemyslím, že by to súviselo s jeho chrakterom, skôr sa tam posralo niečo iné...ktovie.

Muzu se zeptat klidne soukrome kolik ze toas vubec koni ted? Sleduju i diskuze na equichannelu a jedini co pamatuji.jsou Garon, Floriska a Lina. Koukam ze se to nejak rozmnozilo smajlík

10.3.2018 12:55
carroll

XXX.XXX.138.91

anekapace napsal(a):
Taky bych huculu asi nechala kde je. Mám z těchto koní pocit, že prostě ví a zvládnou všechno.
Černou budu muset oddělit už jen pro to, že je poslední a Réza je trochu deb.l, co si budem namlouvat...

Pevně věřím, že uhlídám. Že mi dá najevo, jak píšeš. :)
Nechtěla bych o to přijít.

Vlastní porody jistě jsou výhodou.
Vím, co je kolem krve a jiných tekutin, jak vypadají plodové obaly, jak placenta a tak...neměl by mě ten realismus zaskočit.
Ale mimino si stejně nechám zkontrolovat vetem.
Beztak zvládnu akorát přepočítat končetiny.

Gudiam Sohna jsme letos chteli poustet. Bohuzel ale jsme se na nej byli podivat v Pisku nazivo a moc to na me dojem neudelalo-je opravdu silene dlouhej a nevedel, na kterou nohu ma driv kulhat, panev celou naklopenou doleva, zadky chromy, predky chromy. Predvedli ho na ruce v kroku, ani s nim nezaklusali. Vim, ze je po vaznym urazu, ze je proverenej v potomstvu a hodne se mi libil (silna kostra atd., nase kobyla to potrebuje, je hodne krevna), ale ted jsem v rozpacich:(
Jsem zvedava na hribatko z Behny:).

10.3.2018 12:58
Horsana

XXX.XXX.40.140

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Muzu se zeptat klidne soukrome kolik ze toas vubec koni ted? Sleduju i diskuze na equichannelu a jedini co pamatuji.jsou Garon, Floriska a Lina. Koukam ze se to nejak rozmnozilo smajlík

:).

10.3.2018 13:27
Horsana

XXX.XXX.40.140

canka napsal(a):
Naprosto souhlasím, Bukeš je dodneška ten nejhezčí hřebec hucula, co jsem viděla..narozdíl od těch uchovněných nemohutných hřebců, co jsou jak mezi dva chleby, je tohle prostě kus koně, hucul, jak má být...jen škoda, že není uchovněný, byla bych v první řadě s kobylou, co by jsme čekali na připuštění, když ho máme za rohem

No, čo tak počúvam, tak ono je to tak s tými huculmi, že tiež je snaha o nejaký typ, alebo skôr snahy a to v rámci rôznych krajín a ich PK.

Asi závisí aj od využitia, v Maďarsku ak je na Stezke kôň čo má bruško, tak je isto zo SR, ak je to guľa sadla so 40 cm tukovým hrebeňom, tak to bude z Poľska.

Maďari majú pre hucule nesmeirne množstvo športových kategórií, vozatajstvo, Stezky, pólo, parkúr, putovania, samozrejme výstavy a Stezky sú fakt extrémne technicky náročné, snáď toho roku už to nejako nafotím, tam sa taká klobása ani neprepchá, cez niektoré skoky :D

A jazdí na nich ale extrémne množstvo detí, takže chovajú aj taký menší, suchší typ.

Ale tiež sa mi páči ten robustný typ, nie medzi dva chleby a je to vidieť aj na žriebätách, dve sú z maďarských matiek a sú maličké, fakt malé v porovnaní so slovenskými dokonca aj vrstevníkmi.

Fľakatý (HUN- POL pôvod) je ako v júni dvojročný MENŠÍ, než roček. Ale zase holene má solídne, takže som spokojná. Rodičia ale obaja menší, matka isto, otec v 7. roku vyzerá skvelo, chopí vozatajské súťaže a je pekným, mohutný a súmerný, je to Ousor Prezes.
Čierny má maďarskú matku a tiež je menšia, no keď ju boli zapisovať do našej PK, tak ju hodnotili ako veľmi korektnú a v dobrom tipe, takže sa tento menší, suchší typ páči aj našim inšpektorom.

10.3.2018 13:36
Horsana

XXX.XXX.40.140

Z ľava do prava : Domino (nar.9.4.2107), Cento (17.4.2017), Morris (2.5.2017).

Cento bol obrovský už pod matkou, aj sme ho jeden čas volali Obluda, ale ten má zas aj matku veľkú, mohutnú, takú dvojsedadlovú, Dominova matka je tiež pekne vyvyinutá kobylka, ale zas už nie tak hrubá, ona bola veľa v šprote a Morrisova je maličká maďarka, volá sa Sikkes, tá ale chodila Stezky pod deťmi.

10.3.2018 13:47
Horsana

XXX.XXX.40.140

Prézes na výkonnostných skúškach vyzeral ako nejaký nedorastený poníček, ako toto mohli uchovniť, tak to je mi fakt záhadou, ale o pár rokov už z neho bol normálny kôň, foto skresľuje a tvári sa tam čudne, navyše má zlomené ucho, ale videla som ho na tej akcii naživo, tuším som to aj fotila a pekný, súmerný, oblý koník s dobrou povahou, ktorú fľakaktá mucula podedila.

Teda, ak je to povaha, ja som si dlho myslela, že možno je chorý, nejaká srdcová vada alebo čo, keď mi ho viezli, strašlivým spôsobom sa obesil vo vozíku, takže aj trauma hlavy...ale zase ako jediný dokáže záhadne podliezť ohradník za zelenšou trávou a keď tam potom pobehuje a tvári sa, že netuší, ako sa tam dostal, tak sa ani len nezadýcha, takže asi bude v poriadku :D

Mucula Fľakatá (nar.26.6.2016) na jeseň vyzerala tak, že zimu hádam ani neprežije a to mi môžte veriť, že teda pastvu, seno a dokrm mala naozaj naozaj, vrátane doplnkov, ľanu, blabala, všetkého.

A pritom 4 mesačný Cento pod matkou dával jasne najavo, že proste bude VEĽKÝ :).

Takže, kto vie, aké sa našim kobylám zadaria kúsočky, hlavne ale, nech sú zdravé !

10.3.2018 14:43
anekapace

XXX.XXX.49.20

Bože ty krtčí zadnice mě rozhicovaly. :D
To je boží sebranka!

10.3.2018 17:30
Horsana

XXX.XXX.40.140

anekapace napsal(a):
Bože ty krtčí zadnice mě rozhicovaly. :D
To je boží sebranka!

Sebranka to veru je :)

Chcela som sa im dbes povenovať viac, ale sklátila ma únava (ako dvojnásobná matka asi niečo o únave vieš, heh, no, ale proste dnes nebol ten deň, snáď zajtra...)

Oni za mrkvičku radi urobia vecí :)
Len Garon to nesmie vidieť :D

Detičky majú aj tváričky, ale už sú väčšie teraz :).

11.3.2018 14:57
anekapace

XXX.XXX.49.20

Jsou úžasní. :)
O únavě jsem slyšela. :D Trpím jí od podzimu do jara.
S prvním letošním sluníčkem do mě naopak vjel čert a konečně se cítím při síle. Ale je fakt, že než se přes denní peripetie propracuji k nějaké kobyle, chuť na nějakou práci mě zaručeně přejde.
Jim to prý nevadí, takže no stress. :)

Chtěla jsem se tě zeptat, jak krmit kobylu v posledních měsících březosti?
Dosud dostávala ráno večer litr granulí La-sard pro chovné a rekreační koně. Mají řadu i pro vysokobřezostí a laktující kobyly. Budu je v týdnu kupovat...

Je vhodné podávat ještě něco k tomu? Selen například?

11.3.2018 15:19
anekapace

XXX.XXX.49.20

A další věc - kobyly se, bohu dík, hnuly od sena a začínají se pást (noze to moc svědčí). Nu... Na jaře se má stáhnout jádro, že... Do něj se počítají i granule? :)

A když má březí kobyla dostatečně žrát, a zároveň na jaře žrát nemá... Co mám dělat? ;D.

11.3.2018 16:12
Horsana

XXX.XXX.40.140

Do plnokrvnej budúcej matky by som toho rvala bez obáv, kľudne aj Lasardy pre vysokožrebné, ak by šlo, tak by som to rozdelila do troch kŕmení, to jadro, v poslednom trimestri pridať kvalitnú bielkovinu (lucerka, ľan, sója, nahý ovos) - pozriem na tie granule potom, neviem čo obsahujú.


Nech len si na jar žerie aj pastvu, neboj sa, ona nepraskne a po ožrebení sa jej zásoby pri lietaní za potomkom a na laktáciu zídu a spáli ich raz dva.

Lini toho sporiadala strašné množstvo, ale bol to mix aj s rezkami, mashom, ovsom, nahým ovsom a ešte čímsi -nejaký komerčný výrobok a tony mrkvy, dávala som Selevin a Minvin asi odkedy som ju mala a ľan a olej.
A ešte som ich chodila pásť, ale to bol apríl v horách, takže do toho väčšinou snežilo a tam, kde bola najlepšia tráva som vydržala len tak cca 2 hodiny, aj to sa divím, že som tam nevypustila dušu v tej zime. Vo výbehu čosi ždibali a seno vo výbehu nonstop a tiež v boxe.

Proste, nijako som ju neobmedzovala a naopak, KD som zvyšovala, ale zas my sme sa mesiac pred žrebením sťahovali a tak ona trošku vtedy nedožierala, takže som jej do toho musela valiť mrkvy a tak rôzne ju prosíkať, aby to dopapala, inak že sa úplne zbláznim :D.

11.3.2018 16:27
anekapace

XXX.XXX.81.159

Děkuji:)
Dosud tedy litr granulí, přes mrazy litr ječného šrotu, olej, dvě řepy. Ráno i večer, po oteplení má litr šrotu na celý den, rozdělený...
Nakrmit se dá pěkně.
Koupím selevit a ještě tedy nějaký vitmin pro březí?
U granulí je napsáno, že v určitém množství pokryjí potřebu vitamínů a minerálů. Množství dodržujeme, i překračujeme. ;D
Ale pro sichr asi jo...

Len a granule pro vysokobřezí dovezu po neděli.
Jooo, krmit, to mě baví. :).

11.3.2018 17:09
anekapace

XXX.XXX.92.169

11.3.2018 19:07
Horsana

XXX.XXX.40.140

anekapace napsal(a):
Děkuji:)
Dosud tedy litr granulí, přes mrazy litr ječného šrotu, olej, dvě řepy. Ráno i večer, po oteplení má litr šrotu na celý den, rozdělený...
Nakrmit se dá pěkně.
Koupím selevit a ještě tedy nějaký vitmin pro březí?
U granulí je napsáno, že v určitém množství pokryjí potřebu vitamínů a minerálů. Množství dodržujeme, i překračujeme. ;D
Ale pro sichr asi jo...

Len a granule pro vysokobřezí dovezu po neděli.
Jooo, krmit, to mě baví. :).

Jááj, to je nič, úbohý plnokrvníček :D

Vy máte vlastne čas až do leta, takže máš kedy navyšovať, to je v pohodke.

Ja kým som sa spamätala, tak sme v poslednom mesiaci, kobyla brucho nejak extra nemá, je po schvátení, i tak dostáva trošku ovsa, otruby, rezky a mrkvu, Minvin od Dromy a ľan. Ona by sa mala ožrebiť akurát tak, že už bude rašiť prvá trávička, ale ešte nebude nejaká šílená pastva, tá by mala byť až s vrcholiacou laktáciou, takže to hádam dá bez schvátenia a energeticky to takto vykryje, s nejakou minerálkou.

Celkom mi teraz lížu aj soľ.

No a pijú aj granulový nápoj, takže úbohá Dášenka je chudšia, než keď ku mne prišla, ale zase to nie je nijaký huculský rebrinák, akurát zredukovala tukový hrebeň na krku, no narástla jej zadnička, ale to budú svaly :D.

11.3.2018 19:28
anekapace

XXX.XXX.49.20

Čas máme. :)
Hodím odkaz na granule. Mrkneš prosím?
http://www.lasard.cz/krmivo_detail.asp?id=pos2&idk=5

Schvácení nezávidím. Ale zase pokud to s kojením půjde udělat tak, aby se nemusela omezovat a mohla být na pastvě, a hříbě bylo s ostatními, bylo by to ideální.
Plánuji po ohřebení hodit krtky k ostatním, aby mělo mládě parťáky.
Staré kobyly asi moc akční nebudou. Takže zase budu trnout, aby to krtci nějak neodskákali, ale snad bude dost pohybu ve voze, a i na pastvině.

Už aby to bylo v pořádku za náma a mohly jsme se kochat stádečkem, zase o kousek větším.

11.3.2018 21:50
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak zatiaľ je kobyla bez akýchkoľvek problémov, chodí krásne, keď má náladu, tak si hodí trysk až mi oči vyliezajú z jamiek, dnes v teréne ani brvou nemihla, ale je mäkko, nechávala som kopytá trošku prerásť, keĎ boli zmrazky, nemala som odvahu ich dať strúhať, tak uvidíme po strúhaní, ale kováč je veľmi opatrný, takže to myslím zvládneme.

Ona trošku aj mala v zime straty, lebo nemala úplne zimnú srsť, teda, dorástla jej, ale nie huňa, takže niečo aj spaľovala, príkrm 1 x denne, ale voda s granulami a v rezkoch ovos, v stáde je posledná, takže rozhodne nestála celú zimu pri balíku, tak sa to poregulovalo nejak samo s tou váhou. Schudla, ale neopadla zo svalov a rozhodne nemá žiadne vyťahané brušisko, ale to robia tie naše kopce, asi :D

Madam Bílá sa pekne spravuje :).

Tie granule - to je podľa mňa taký priemer, do ktorého pridali lyzín a už je z toho krmivo pre gravidné, heh.

11.3.2018 23:46
Grandina

XXX.XXX.87.93

12.3.2018 11:17
anekapace

XXX.XXX.49.20

Zmrazky nám daly letos na p.del, otlačily se skoro všechny. Z rozbahněného, do totálně zamrzlého... I když jsem je viděla jen na zpevněném u sena, asi přes noc chodily na pastvinu právě přes kus zmrzlého tankodromu.

Hucula je fakt akorát. Ani bříško nemá velké, na to, že už to má za pár. :)

Erží se spravuje moc pěkně. :)

Objednávám tedy ke granulím lněné, selevit a vitmin pro březule. Přebytek vyčůrá...

12.3.2018 11:18
anekapace

XXX.XXX.49.20

Jé to máte za pár. :)
Co je kobylka zač a kdo bude tatínek? :).

12.3.2018 13:43
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
U nás termín 24.3...☺.

Aha, ehm, noo, tak som celkom kľudná, že moja má malé brucho :D.

12.3.2018 14:18
Grandina

XXX.XXX.2.30

anekapace napsal(a):
Jé to máte za pár. :)
Co je kobylka zač a kdo bude tatínek? :).

No jsme natěšení, hlavně dcerka :D
Kobylka je 5ti letá welsh pony B po Bonsay a březí je po Mischel Rainy - ten je Áčkovej :).

12.3.2018 14:21
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Aha, ehm, noo, tak som celkom kľudná, že moja má malé brucho :D.

:D ona ta fotka trochu zkresluje :D Ale jinak jo..nemá to bříško moc velké...ale je to prvnička :).

14.3.2018 17:32
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
:D ona ta fotka trochu zkresluje :D Ale jinak jo..nemá to bříško moc velké...ale je to prvnička :).

Tak tam už je to vidieť a má aj krásne ošišká :)

Dnes sa mi zdalo, že Dášine vemienko vyzerá trochu inak, nie že by už nalievala, ale je proste iné.
Uf, uf...

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.3.2018 19:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chudinka, je jak balón, přepravní!smajlík
Už máš dost malou ohlávku?smajlík

14.3.2018 20:46
Terven

XXX.XXX.110.147

U nás je též březule, žlutá...foto zveřejňovat nebudu, není moje, termín má v červnu.
Koukala jsem, jak pěkně jsou pohyby hříběte vidět pouhým okem - nikdy jsem koňský březule nesledovala a mám to nakoukané jen u lidí a morčat

14.3.2018 20:53
Horsana

XXX.XXX.40.140

Jj, je to pekne vidieť :)

Ja som mala vymyslené meno pre žrebčeka aj pre kobylku, ale som zabudla to kobylkovské a neviem si absolútne spomenúť :(.

16.3.2018 19:19
Grandina

XXX.XXX.68.100

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chudinka, je jak balón, přepravní!smajlík
Už máš dost malou ohlávku?smajlík

nemám...prostě nemám.

16.3.2018 19:22
Grandina

XXX.XXX.68.100

Horsana napsal(a):
Jj, je to pekne vidieť :)

Ja som mala vymyslené meno pre žrebčeka aj pre kobylku, ale som zabudla to kobylkovské a neviem si absolútne spomenúť :(.

Tak já to mám letos jednoduché...mám univerzální jméno...Mirabel.

16.3.2018 19:29
Grandina

XXX.XXX.68.100

Grandina napsal(a):
Tak já to mám letos jednoduché...mám univerzální jméno...Mirabel.

MI schel RA iny a matka BE i L iska.

16.3.2018 19:32
Grandina

XXX.XXX.68.100

Horsana napsal(a):
Tak tam už je to vidieť a má aj krásne ošišká :)

Dnes sa mi zdalo, že Dášine vemienko vyzerá trochu inak, nie že by už nalievala, ale je proste iné.
Uf, uf...

No ona včera večer měla jen takové malinko zbytnělé okolo, ale dnes už se začíná nalívat...

20.3.2018 06:06
Žofi

XXX.XXX.80.55

Po probdělých nocí a trochu dramatu při začátku porodu, přišla ta nejkrásnější odměna! Klisnička se hnedka snažila postavit, už se i pořádně napila z obou cecíků :). Rodila jsem v pyžamu, jdu si dát sprchu a koonečně se na chviličku vyspat

20.3.2018 08:09
Grandina

XXX.XXX.2.30

Žofi napsal(a):
Po probdělých nocí a trochu dramatu při začátku porodu, přišla ta nejkrásnější odměna! Klisnička se hnedka snažila postavit, už se i pořádně napila z obou cecíků :). Rodila jsem v pyžamu, jdu si dát sprchu a koonečně se na chviličku vyspat

Jee, gratuluji...paráda :) U nás stále nic...kobylka si i vemínko vcucla zpátky do bříška, aby jí nebylo zima asi :D.

20.3.2018 08:55
Horsana

XXX.XXX.40.140

Žofi- uuuuuuf, až sa mi roztriasli ruky, malý mimozemšťan :)

A aké drama bolo pri začiatku pôrodu ?

Dáška nenalieva, ale proste to vemienko vyzerá inak, no. Ale tak hucula je to schopná vyprdnúť za chvíľku v kríkoch, každý deň si ohlodávam prsty, či nepríde aj s malým, alebo či tam nenájde to malé ležať.
Na Sihle sa minulý rok rodili žriebätá do snehu, zhodou okolností je myslím ten môj gigantický roček jedno z tých snežných detí.

A práveže teraz sa celkom drží pri koňoch, možno iba kvôli ochladenie, ale celkom s nimi partí.

20.3.2018 10:16
Žofi

XXX.XXX.80.55

Dámy, moc vám děkuji!

Horsano, ve zkratce: včera odpoledne jí začalo kapat po nohách mlezivo (voskovou zátku měla už předevčírem ), měla oteklé pysky, povolené pánevní vazy, břicho mělo takový ten hruškovitý tvar a sem tam se podívala na břicho. Tak jsem si tam před jejím boxem ustlala. Vydržela jsem to s termoskoi kafe šest hodin, než jsem promrzla na kost. Takže jsme se s kamarádkou vyměnily. Ve čtyři ráno jí praskla voda, ve stoje se zadkem natlačila na mříže a tlačila! Toto jako zkušená rodička nikdy neudělala, ale bylo nutné jednat. Kobylu jsme se snažily odstrčit od stěny boxu, ale to už se objevily nožky a hlavička a kobyla stále tlačila do stěny boxu a ztrácela pomalu sílu (není nejmladší). Tak jsme zabraly jak to jen šlo, kobylu nakonec odstrčily, rychle probraly blánu, ať hříbě může dýchat a táhly na každé kobylí zatlačení hříbě ven. A pak ho chytaly, ať nemá tak tvrdé přistání :). Nechaly jsme ať si kobyla olíže malé (my mezi tím zatlačili slzy štěstí ), kobyle udělaly na placentě uzel, ať si ho nepřišlápne, než z ní vyjde zbytek a zkontrolovaly pupek od hříbátka. To se mělo čile k světu, opravdu rychle po porodu se postavilo a pomohly jsme mu najít cecíky a pak už krásně pilo z obou struků. Kobyla začala žrát, hříbátko pilo, my brečely a čekaly na zbytek placenty :). Ještě teď jsem na měkko a to jsem hergot už stará herka .

Moc vám všem držím pěsti, ať se také radujete z nového života!

20.3.2018 11:14
Horsana

XXX.XXX.40.140

Žofi- to je krásne :)

Njn, mreže - ja si pamätám, ako ma raz vyhnalo z podkrovnej izbietky, kde som si bola dať sprchu počas stráženia budúcej matky (každý tvrdil, že mi šibe, že neexistuje, že bude rodiť večer) podivné drnčanie.

A to kobyla ťahala z nej visiace žriebä po mrežiach, heh. Dlho sme to žriebä potom volali Drrn Drrn :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.3.2018 11:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Žofi: požehnej pánbůh, je krásná!

20.3.2018 11:38
Žofi

XXX.XXX.80.55

tak s těmi mřížemi jste mě od srdce rozesmála, i když to vidět na vlastní oči, tak bych dostala asi mrtvici

20.3.2018 11:38
Žofi

XXX.XXX.80.55

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Žofi: požehnej pánbůh, je krásná!

Moc děkuji i za ní

20.3.2018 14:08
Grandina

XXX.XXX.2.30

Žofi to je úžasné :) To jsou ty pravé emoce :)

Bejlíska se netváří, že má v plánu nejbližší tisíciletí rodit...vemínko není, kobyla v ohradě háže hrby a mlátí valacha jako by za to mohl on :D Hej...je normální, aby ho připouštěla? :D Ona na něj normálně naskakuje a dělá kopulační pohyby...jen teda...ona má 119 KVH a on 163 :D :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.3.2018 14:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Žofi, gratuluji moc, výsledek krásný, ale zasloužený!Ano-mimozemšťan je to pravé popisné označení první fotkysmajlík

Grandina: Nan, já jsem tedy okamžitě viděla možnosti takových endokrinologické anomálií, že asi zatím ani netuším,. co všechno by to mohlo být-to dál napoadneurčitě jen horsanasmajlík
Ale klid- ono to bude v pohodě, to jsou jen takové osobní úchylky a záliby v patologiismajlík

21.3.2018 15:44
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Žofi, gratuluji moc, výsledek krásný, ale zasloužený!Ano-mimozemšťan je to pravé popisné označení první fotkysmajlík

Grandina: Nan, já jsem tedy okamžitě viděla možnosti takových endokrinologické anomálií, že asi zatím ani netuším,. co všechno by to mohlo být-to dál napoadneurčitě jen horsanasmajlík
Ale klid- ono to bude v pohodě, to jsou jen takové osobní úchylky a záliby v patologiismajlík

Mne napadlo akurát že to bude žrebček :D.

21.3.2018 21:44
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Mne napadlo akurát že to bude žrebček :D.

Horsana...to jsi neměla...to jsi ale fááákt neměla! :D :D :D.

21.3.2018 21:51
Grandina

XXX.XXX.2.30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Žofi, gratuluji moc, výsledek krásný, ale zasloužený!Ano-mimozemšťan je to pravé popisné označení první fotkysmajlík

Grandina: Nan, já jsem tedy okamžitě viděla možnosti takových endokrinologické anomálií, že asi zatím ani netuším,. co všechno by to mohlo být-to dál napoadneurčitě jen horsanasmajlík
Ale klid- ono to bude v pohodě, to jsou jen takové osobní úchylky a záliby v patologiismajlík

Ehm...čekala jsem zasvěcený komentář, joo..to bude kobylka"! A ne patologické jevy...a už vůbec ne Horsanin drzý až vyzývavý komentář o hřebečkovi :D :D.

21.3.2018 22:56
Horsana

XXX.XXX.40.140

Pozri, ak to aj bude žrebček, vždy mu môžeš dať dievčenské meno, kupovať mu ružové ohlávky, zaplietať vrkôčiky a obliekať ho do šatičiek :D.

22.3.2018 08:19
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Pozri, ak to aj bude žrebček, vždy mu môžeš dať dievčenské meno, kupovať mu ružové ohlávky, zaplietať vrkôčiky a obliekať ho do šatičiek :D.

:D :D no moment...já mám na tu bílou kobylku světle modrou ohlávku a jméno máme zcela univerzální :D :D Jen prostě všechny naše hříbata byla dokonalá, jen na jednu drobnou vadu...měla koule :D Tak teď už bych teda prosím ty kobylky... :D.

22.3.2018 10:45
anekapace

XXX.XXX.49.20

To je nádherný mimino. :) Gratuluji!

K Horsaninému Drrrn Drrrrrn... Já to normálně vidím, jak kdybych u toho byla. :D To muselo být něco...

23.3.2018 19:11
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Ahoj. Tiez cakame zriebatko. Kobyla je krizenec huculky a zrebec krizenec norika. Bude to "dieta lasky" zrebec mal byt valach ale bol vnutrak co nam predávajúci nepovedal a tak som si v maji min roka vsimla, ze kobyla nema ruju... bol v ohrade s troma dalsimi kobylami pol roka a pripustil iba moju. Nevieme kedy ani ako. Zo zaciatku som to predychaval. Nemala som v umysle mnozit, ale zrebec uhynul zial. Takze som rada, ze nam po nom nieco ostane. Zriebatko si nechame. Uz cca mesiac strazim stale kazdu noc aspon raz idem pozriet ci sa daco nezmenilo. Mesiac ma vemienko trochu natecene prrdvcerom zas natieklo viac. Je teplucke ale nie horuce. Neakusala som oddajat a tiez nema este tie zatky na nich. Panva a brucho poklesnute, takze uz len cakame a dufame, ze vsetko dobre dopadne. Naposledy rodila u predošlého majitela pred 8 rokmi. Vtedy vobec nenaliala vemienka. Nic nenasvedcovalo porodu, a rano zrieba" behalo" po zahrade. Vsrtkym nam aj kobylkam drzim palce.

24.3.2018 16:58
Horsana

XXX.XXX.40.140

Dnes sa mi snívalo, že to bude hnedý žrebček, tak uvidíme, inak kobyla na to zatiaľ kašle.

24.3.2018 18:54
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Aj mne sa casto sniva kadeco. Hnedy zrebcek, cierna kobylka. Naposledy som vo sne vytahovala flakate zrieba.

25.3.2018 19:06
Grandina

XXX.XXX.2.30

U nás taky nic...ale konečně se aspoň vemínko začalo trochu tvářit jako vemínko a ne jen jako dva cecíky...Kobyla se tváří že jí se to vůbec..ale opravdu vůbec netýká...

25.3.2018 19:28
Horsana

XXX.XXX.40.140

Moja kobyla strávila v rámci akcie Huculský únik večer a noc mimo ohradník, prišla som si po nich po obede ku kamoške, ktorá ich zmerčila a zavrela k sebe do boxu, pešo sme sa vrátili, ja som skoro zdechla, kobyla nemihla brvou, cecíky rovnaké, nič sa nedeje.

Teda okrem mojej svalovky :D.

25.3.2018 20:02
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Kocky prosim dajte vemienko k posudeniu. A kedy mate termin? A ten unik, nema chybu.

25.3.2018 20:12
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak moja má vemienko také, ako obyčajná jalová kobyla, tam nie je čo posudzovať, dva maličké cecíčky a nič :D.

25.3.2018 20:59
Grandina

XXX.XXX.2.30

Llmkbck napsal(a):
Kocky prosim dajte vemienko k posudeniu. A kedy mate termin? A ten unik, nema chybu.

Termín včera :D.

25.3.2018 21:16
Grandina

XXX.XXX.2.30

Jinak teda už asi čtvrtý den hrajeme novou príííma hru...Krmím kobylu v boxu a valacha venku...Když teda opomenu, že milostivá se v těch drahých granulích pro březule a v těch drahých vitamínech a bylinkách rýpe, jako bych ji chtěla otrávit, tudíž to pak po ní dojíždí můj, už taky od pohledu vysokobřezí valach, který teď asi i začne kojit, nebo co všechny ty granule mají způsobit...Dojdu se dvěma kyblíčky, jeden dám do boxu, pružinou tam pustím kobylu a pak druhej dám valachovi ven...Ovšem teď se kobyla baví tím, že zůstane stát u pružiny, čumí na ten kyblíček, ječí jak prorvaná a prostě do boxu nepůjde...Valach se zatím může po s rat, stepuje jak nahřátej plňas vedle ní a kobyla na moje volání a ukecávání nahodí potměšilý výraz a...nic...Takže nakonec kobylu vyženu pryč, valachovi dám kyblíček a jdu, zmlátit" kobylu...Kobyla počká až se v těch sračkách došmatlu na konec výběhu a pak s nadšeným výrazem a ocasem nahoru protryská kolem hysterického valacha do boxu, kde zaboří držtičku do kýblu a tváří se že ona nííííííc... :D Vlastně si vůbec nejsem jistá, jestli to hříbě po ní chci :D :D.

25.3.2018 21:16
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Grandina napsal(a):
Termín včera :D.

Naozaj malicke. Kazdy mi hovori ake ma moja kobca male. Presny termin neviem, ale malo to bytv marci a vemienko je oproti tomu kedd bola v 5 mesiaci fakt obrovske. Dovtedy som snad ani nevudela vemienka. Preto som chcela vidiet aj ine, ktore maju termin. Ach baby zavidim vam ten pokoj co z vas sala. Ja som si svoje uz odrodila ale toto je vacsi stres ako ked som vlastne deti rodila

25.3.2018 21:23
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Grandina napsal(a):
Jinak teda už asi čtvrtý den hrajeme novou príííma hru...Krmím kobylu v boxu a valacha venku...Když teda opomenu, že milostivá se v těch drahých granulích pro březule a v těch drahých vitamínech a bylinkách rýpe, jako bych ji chtěla otrávit, tudíž to pak po ní dojíždí můj, už taky od pohledu vysokobřezí valach, který teď asi i začne kojit, nebo co všechny ty granule mají způsobit...Dojdu se dvěma kyblíčky, jeden dám do boxu, pružinou tam pustím kobylu a pak druhej dám valachovi ven...Ovšem teď se kobyla baví tím, že zůstane stát u pružiny, čumí na ten kyblíček, ječí jak prorvaná a prostě do boxu nepůjde...Valach se zatím může po s rat, stepuje jak nahřátej plňas vedle ní a kobyla na moje volání a ukecávání nahodí potměšilý výraz a...nic...Takže nakonec kobylu vyženu pryč, valachovi dám kyblíček a jdu, zmlátit" kobylu...Kobyla počká až se v těch sračkách došmatlu na konec výběhu a pak s nadšeným výrazem a ocasem nahoru protryská kolem hysterického valacha do boxu, kde zaboří držtičku do kýblu a tváří se že ona nííííííc... :D Vlastně si vůbec nejsem jistá, jestli to hříbě po ní chci :D :D.

to mam uplne rovnake, len moj zrebny valach je maly welsh, ktory si asi o sebe tiez mysli, ze je plnas, kobylu mi od zradla odhana, takze na noc su oddeleni ale vidia na seba. Slecna papa rada granulky a vitaminy. S tym problem akurat nemam. No uz je monstruozne velka. Na fotkach to tak nevyzera ale fakt je strasna uz.

25.3.2018 21:40
Grandina

XXX.XXX.2.30

Llmkbck napsal(a):
Naozaj malicke. Kazdy mi hovori ake ma moja kobca male. Presny termin neviem, ale malo to bytv marci a vemienko je oproti tomu kedd bola v 5 mesiaci fakt obrovske. Dovtedy som snad ani nevudela vemienka. Preto som chcela vidiet aj ine, ktore maju termin. Ach baby zavidim vam ten pokoj co z vas sala. Ja som si svoje uz odrodila ale toto je vacsi stres ako ked som vlastne deti rodila

Pokoj? Ze mě sálá klid? :D Škoda že se nemůžeš zeptat mého okolí :D.

25.3.2018 21:46
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Grandina napsal(a):
Pokoj? Ze mě sálá klid? :D Škoda že se nemůžeš zeptat mého okolí :D.

Su uzasni. tu sa zdate vsetky take kludne, zo mna uz asi tiez okolie salie.

25.3.2018 22:05
Horsana

XXX.XXX.40.140

Kľudné ? :D

Pred pár dňami, ešte keď bol na pastvine sneh sa mi pri nalievaní vody zdalo, že vidím uprostred tej bielej pláne ležať a potom stáť Dášu a že sa skláňa nad žriebäťom, ktoré leží a nehýbe sa.

Tak som rozmýšľala, či to môže malé prežiť, či ho dokážem odniesť do auta a transportovať na kliniku a či tam Dáša ostane.

Nakoniec vysvitlo, že to asi ani nebola Dáša a že žriebä bol konár.

Zdalo sa mi, že kobyla porodila konár a spanikárila som.
Ale inak som úúúúplne pokojná :D.

26.3.2018 16:32
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

No dobre. Uznavam, ze som sa splietla.

26.3.2018 16:33
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Preco mi tristvrt prispevku zmaze a sem odosle iba prvu vetu?

26.3.2018 22:18
Grandina

XXX.XXX.2.30

Llmkbck napsal(a):
Preco mi tristvrt prispevku zmaze a sem odosle iba prvu vetu?

Píšete z mobilu? Tohle řeším už docela dlouho... :(.

26.3.2018 22:35
Horsana

XXX.XXX.40.140

Začínam si želať, aby porodila ten konár.

Kobyla zase dnes ušla z výbehu,3 kone za ňou. Aké skvelé.
Ale vemienko sa mení, vo vulve trošinku krvi, švihá chvostom a tvári sa odporne, tak hádam už to vyprdne a bude pokoj.

Problém je, že evidentne má svoje predstavy, kde by chcela rodiť/žiť, pozemok je skutočne rozsiahly a členitý, ale nie, ona musí ísť inam, za pásky, lebo tam je to proste lepšie.

Ach jo.

26.3.2018 22:41
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Začínam si želať, aby porodila ten konár.

Kobyla zase dnes ušla z výbehu,3 kone za ňou. Aké skvelé.
Ale vemienko sa mení, vo vulve trošinku krvi, švihá chvostom a tvári sa odporne, tak hádam už to vyprdne a bude pokoj.

Problém je, že evidentne má svoje predstavy, kde by chcela rodiť/žiť, pozemok je skutočne rozsiahly a členitý, ale nie, ona musí ísť inam, za pásky, lebo tam je to proste lepšie.

Ach jo.

U nás je malinko víc nalité vemínko, jinak vůbec nic...Jako já už pár porodů viděla, sama mám odrozeno asi 9 hříbat...ale takhle nepřipravenou kobylu jsem ještě neměla...Přijde mi, že se vůbec nechystá k porodu, bříško furt nahoře, vemínko zanedbatelné, vulva bezezměn, svaly kolem ocasu pevné...Si tu ze mě dělají srandu, že ji moc sleduju...ale kobyla co jsem měla dřív, takhle vypadala měsíc před porodem...sakryš :D...a ne...nejsem hysterka :D.

26.3.2018 22:46
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak sranda je v tom, že to môže prísť tak nejak náhle, no.

Niektorá to proste zatĺka, tají, kalme telom a potom človek na chvíľku odbehne a zrazu rodí :D.

26.3.2018 22:52
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Tak sranda je v tom, že to môže prísť tak nejak náhle, no.

Niektorá to proste zatĺka, tají, kalme telom a potom človek na chvíľku odbehne a zrazu rodí :D.

:D no...o tom jsem zatím jen slyšela :D Tohle zvíře je samé překvapení...:D Já se jen bojím, že je dohromady s valachem...on je zlatíčko..ale...tele..tak aby miminu neublížil...ne že by chtěl...to on ne...ale... Jenže kobyla je furt takový mustang...ona v boxu zavřená prostě nebude...

27.3.2018 09:40
Llmkbck

XXX.XXX.110.156

Ano. Pisem z mobilu. Juj kocky drzim palce. Krv vo vulve... pf o tom sa mi ani nesnica este. U nas furt ziadne zmeny.

27.3.2018 12:24
anekapace

XXX.XXX.49.20

Šmárja tady přitahuje! Držím palce ženy!

27.3.2018 13:22
Žofi

XXX.XXX.80.55

Též Vám všem přeji krásné a hlavně zdravé hříbátka!

27.3.2018 17:00
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Horsana, tak tvoja kobca je divoska riadna. To ti prejde cez elektricky ohradnik?. Dnes sa moja zas zahrala na;:" o 5 minut rodim" a potom sa spokojne dosla vyhladkat a dovidenia. Žofka dakujeme. A co tvoj mimozemstanko? Daj foto.

27.3.2018 17:03
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Grandina napsal(a):
:D no...o tom jsem zatím jen slyšela :D Tohle zvíře je samé překvapení...:D Já se jen bojím, že je dohromady s valachem...on je zlatíčko..ale...tele..tak aby miminu neublížil...ne že by chtěl...to on ne...ale... Jenže kobyla je furt takový mustang...ona v boxu zavřená prostě nebude...

Ja to riesim s nasim valachom tiez iba tak, ze v noci ked ma mat kobyla pokoj, ho priviazem a ma svoj pristresok a kobyla je na volno. Vo vlstnom pristresku, ale vie ist hocikedy k nemu. Len moj valach je pondo zlomyselny, nepusti kobyku ani nazrat niekedy a ta si od nho necha vsetko aj ked jej je iba po brucho

27.3.2018 17:16
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

A este otazka. To brucho klesne este nizsie?

27.3.2018 18:44
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Kockyyyy. Mame jantarove kvapkyyy.

27.3.2018 23:40
Horsana

XXX.XXX.40.140

Llmkbck napsal(a):
A este otazka. To brucho klesne este nizsie?

Vystúpil jej koreň chvosta, aspoň to tak vyzerá podľa fotky, takže je možné, že široké panvové väzy povolili a že to príde už skoro, držím silno palce a čakáme na informácie a fotky :)

U nás nič, kobyla sa trošku rozšírila, ušla aj dnes, ale vrátila sa a tvári sa veľmi obozretne na ohradník, tak možno sa jej stala malá nehoda a dobre ju potriaslo.

Vemienko spľaslo :D
Ale tak my máme ešte čas

28.3.2018 20:11
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Horsana napsal(a):
Vystúpil jej koreň chvosta, aspoň to tak vyzerá podľa fotky, takže je možné, že široké panvové väzy povolili a že to príde už skoro, držím silno palce a čakáme na informácie a fotky :)

U nás nič, kobyla sa trošku rozšírila, ušla aj dnes, ale vrátila sa a tvári sa veľmi obozretne na ohradník, tak možno sa jej stala malá nehoda a dobre ju potriaslo.

Vemienko spľaslo :D
Ale tak my máme ešte čas

Dakuheme. No dnes jej uz strieka mliecko pri chodzi. Mustang zas usiel?

29.3.2018 03:39
Horsana

XXX.XXX.40.140

Mustangy to dnes dotiahli skoro do centra.

Takže týmto im zlatá slobodienka skončila, ostanú v boxoch kým sa nevykastrujú a Dáša kým neporodí a dovtedy musím vymyslieť, kam s nimi, pretože na pôvodné miesto sa už nevrátia, mám len jedny nervy a nie som si istá, či keď sa zotavím zo šoku ma nebudú musieť hospitalizovať v blázinci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.3.2018 04:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Llmkbck : tak to už teď možná slavítesmajlík.OT:safra, tonje jméno, na oslovenísmajlík.

Horsana: upřímně soucítím. Jsou strašně chytří a zvědaví. Vyjímají se úžasně. Asi není řešení dát jim neonové vestičky a naučit je pravidla silničního provozu...budete možná muset budovat družební kliniku v Mukačevu.

29.3.2018 04:33
Horsana

XXX.XXX.40.140

:D

Dáša má od soboty nonstop tú reflexnú ohlávku, ja som mala ciťák...

Nenašla som jediný dôvod, prečo utekajú. Jedine ten, že zistili, že môžu a že chcú. Ale človek by čakal, že sa zapichnú niekde na miestečko s rašiacou trávičkou a budú si tam užívať výhody voľnej pastvy. Dookola sú desiatky, ak nie stovky hektárov TPP.

Že sa vyberú na cca 12 km prechádzku by mi vo sne nenapadlo a že do mesta, už vôbec nie, hoci cesta, ktorou zišli do mesta je presne tá, ktorou Dáša prišla po vlastných z kliniky.

Možno aj zvonili na vrátnici, ale nikto neotváral, tak skúsili tie kolotoče.

Áno, je to naozaj samostatne zmýšľajúce plemeno :D.

Každý čaká na ten pôrod inak, no, niekto chodí kobylu okukovať do boxu, niekto lapať do mesta.

Príslušníci boli skvelí, pomohli mi ich odviesť do práce a celkovo boli proste úžasní a pohodoví, patrí im veľký obdiv a vďaka.

29.3.2018 07:33
Žofi

XXX.XXX.80.55

Horsana napsal(a):
:D

Dáša má od soboty nonstop tú reflexnú ohlávku, ja som mala ciťák...

Nenašla som jediný dôvod, prečo utekajú. Jedine ten, že zistili, že môžu a že chcú. Ale človek by čakal, že sa zapichnú niekde na miestečko s rašiacou trávičkou a budú si tam užívať výhody voľnej pastvy. Dookola sú desiatky, ak nie stovky hektárov TPP.

Že sa vyberú na cca 12 km prechádzku by mi vo sne nenapadlo a že do mesta, už vôbec nie, hoci cesta, ktorou zišli do mesta je presne tá, ktorou Dáša prišla po vlastných z kliniky.

Možno aj zvonili na vrátnici, ale nikto neotváral, tak skúsili tie kolotoče.

Áno, je to naozaj samostatne zmýšľajúce plemeno :D.

Každý čaká na ten pôrod inak, no, niekto chodí kobylu okukovať do boxu, niekto lapať do mesta.

Príslušníci boli skvelí, pomohli mi ich odviesť do práce a celkovo boli proste úžasní a pohodoví, patrí im veľký obdiv a vďaka.

Horsano, máte můj obdiv, jelikoź stát se toto mě, už mě vezou do blázince. A jak utekli? Pokud nemáte pevné ohrady, máte více pásek? I to přetrhali? Ufff, hlavně, že jsou v pořádku!

P.S.: nemůžu si odpustit, ale to stádo huculů by byla nádherná ozdoba kruháče

29.3.2018 08:31
anekapace

XXX.XXX.49.20

Šlak by mě trefil. Nechceš zheftnout reflexní okolokrky? :D I do boxu bych jim je dala! ;D

Má noční můra se zhmotnila, ještě že to dobře dopadlo.

Za tenkráta mi odešla Zaruška z ohrady. Koně splašil vrtulník a krtka jaksi prošprtli ohradou. Zaruška nelenila, obešla pěkný kus plotu, vrátila se po krajnici z druhé strany a vyhlížela, kdy přijedu krmit.

Ale než se dočkala, nějaký noční řidič ji nahlásil na policii. Obratem v rádiu hlásili, že se po té a té silnici potuluje černá zvěř.
Chudera, copak vypadá jako podsvinče?

29.3.2018 10:50
Grandina

XXX.XXX.2.30

Bohajeho...to by mě fakt štrejchlo...Horsano pevné nervy přeji s takovými srandisty :) U nás prostě nuda...jen je teda madam nějaká mazlivá..což u ní není normální...je vcelku netýkavka. Už mi z toho čekání hrabe tak, že mají koně rozčesané a zapletené hřívy a tak.. :D :D.

29.3.2018 10:52
Grandina

XXX.XXX.2.30

Eh..psinka je tam omylem... :D.

29.3.2018 11:06
Horsana

XXX.XXX.51.17

Neviem ako utiekli, bola som tam len nad ránom skontrolovať zbytok, dnes som tam ešte nebola, som v práci, mám službu. Teda, dola som tam dnes, ale o nejakej tretej ráno.

Ohrady sa majú i tak prerábať, takže kým sa vrátia, ak sa vrátia, tak niečo vymyslím a zostrojím.

aneka- noooo, ako kôň teda nevyzerá :D.

29.3.2018 11:23
Grandina

XXX.XXX.2.30

anekapace napsal(a):
No...

No...podsvinče asi ne...ale...nechtěla bych být nucena definovat, co za zvíře jsem vlastně potkala :D :D.

29.3.2018 11:26
Horsana

XXX.XXX.51.17

Grandina napsal(a):
Bohajeho...to by mě fakt štrejchlo...Horsano pevné nervy přeji s takovými srandisty :) U nás prostě nuda...jen je teda madam nějaká mazlivá..což u ní není normální...je vcelku netýkavka. Už mi z toho čekání hrabe tak, že mají koně rozčesané a zapletené hřívy a tak.. :D :D.

Nudu vám teda úprimne závidím :D.

29.3.2018 12:12
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Nudu vám teda úprimne závidím :D.

No já ti teda ani trošku nezávidím :D.

29.3.2018 12:30
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

O 22 vcera sa narodil nas maly Kubko. Je obrovsky orpoti mame. Po pol hodine vstal, po hodine vysiel z pristresku a odvtedy cvalal a klusal a nejaka jeho mamka ho zaujima iba ked sa chce napit. Ona po nom lieta chuda. Porodila sama za pol hodinku ani sa nespotila.

29.3.2018 12:30
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Horsana nezavidim. A drzim velmi palce.

29.3.2018 12:32
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Posledna foto je hodinove zriebq na uniku.

29.3.2018 12:33
Grandina

XXX.XXX.2.30

Llmkbck napsal(a):
O 22 vcera sa narodil nas maly Kubko. Je obrovsky orpoti mame. Po pol hodine vstal, po hodine vysiel z pristresku a odvtedy cvalal a klusal a nejaka jeho mamka ho zaujima iba ked sa chce napit. Ona po nom lieta chuda. Porodila sama za pol hodinku ani sa nespotila.

Taaaaak to moc gratuluji a přeji spousty zdravíčka mamině i prckovi :).

29.3.2018 13:41
anekapace

XXX.XXX.49.20

S popisem mám jasno. :)

Gratuluji všem miminům!

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.3.2018 13:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Llmkbck: gratulace veliká, šikulky vy! Hodně štěstí malému do světa!

Anekapace:nene, prasátko ne. Copak příslušníci nepoznají zakrslou ťavu?

Grandina: pesovou si poňová přála v porodním plánu jako dulu?

horsana:Nooo-tak abyste nemysleli fšici, že máte sami chytrý prakoně, co je neba nepodnětný prostředí...fjordkoule byly kdysi ne redrezuře zápřeže, moje bývalá IRka s hříbětem a strejda valach.V Železných horách.Našli je po noci ve 12km vzdálené Třemošnici, překvapivě před cukrárnou.

29.3.2018 14:00
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Dakujeme vaetkym a vsetkym prajeme rychly a bezproblemovy porod. A zriebatkam a kobylkam vela zdravicka.

29.3.2018 14:02
Žofi

XXX.XXX.80.55

Llmkbck napsal(a):
Horsana nezavidim. A drzim velmi palce.

Moooc velká gratulace!

29.3.2018 15:51
Horsana

XXX.XXX.51.17

Llmkbck napsal(a):
Posledna foto je hodinove zriebq na uniku.

Blahoželám, s tým si užijete zábavy :D Aj chudera mater, heh.

29.3.2018 15:52
Horsana

XXX.XXX.51.17

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Llmkbck: gratulace veliká, šikulky vy! Hodně štěstí malému do světa!

Anekapace:nene, prasátko ne. Copak příslušníci nepoznají zakrslou ťavu?

Grandina: pesovou si poňová přála v porodním plánu jako dulu?

horsana:Nooo-tak abyste nemysleli fšici, že máte sami chytrý prakoně, co je neba nepodnětný prostředí...fjordkoule byly kdysi ne redrezuře zápřeže, moje bývalá IRka s hříbětem a strejda valach.V Železných horách.Našli je po noci ve 12km vzdálené Třemošnici, překvapivě před cukrárnou.

Aj moji urazili nejakých 12 km, to bude nejaké magické prakonie číslo.

Chápem aj tú cukráreň, ak je niekto IR, tak proste má na úrovni bunky hlad a cukráreň je jediným možným riešením.
Cukráreň je v podstate riešením takmer všetkého :D.

30.3.2018 16:33
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak milostivá pani naliala vemienko.

Nič dramatické, ale je naplnené, takže tým pádom odpadajú pochybnosti, či je naozaj naozaj žrebná :D

Čo nové u vás ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.3.2018 18:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Stelesnená nevinnosť

Chudinkysmajlík. Takové neinspirující prostředí, nic pro osobnostní rozvoj prakoníků.smajlík Prostě úplně hygienicky bezpečno.

Neregistrovaný uživatel

30.3.2018 18:50
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Horsana napsal(a):
Stelesnená nevinnosť

Plánují to centrum.Třeba už jim to policajti nepokazí.Půjdeš taky, ne?

30.3.2018 21:20
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Horsana super. Presne takto som sa citila ked naliala moja kobyla. no s malym je uz teraz vela zabavy. Velmi rad sa hra a este radsej sa nechava skrabkat. Je uzasny.

30.3.2018 22:31
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chudinkysmajlík. Takové neinspirující prostředí, nic pro osobnostní rozvoj prakoníků.smajlík Prostě úplně hygienicky bezpečno.

Úbohé malé koníky, musela som zatlačiť slzu :D

Mno, za nejaký čas ich bude stimulovať najmä to, že budú mať medzi nohami kastračnú ranu a budú dostávať injekcie, oooo.
Potom, neskôr, ich bude stimulovať maličký výbežťok z pásiek, napojený na elektráreň.

Budúca matka po rozpohybovaní vemienko vrátila do pôvodného stavu :D

LImkbck - kobylka-matka je krásna a malý má teda nohy až po zem :D Tak ak bol tatko norik, tak má byť po kom obrovský a čo na neho hovorí poník ?

3.4.2018 12:03
Grandina

XXX.XXX.2.30

Jak nejlépe vzbudit ráno dítě? Aničko, honem vstávej, Bejlíska rodí :D
Tak jsme se teda dnes v 8.30 konečně dočkali...sice je to zase, kousek s vadou" tudíž kluk ( :D ) ale je nádhernej a dobrej rarach :D
Krásnej a rychlej porod, během chvilky stál a pak se přes hodinu nezastavil :D
Asi si s ním užijeme :D
Jmenuje se Mirabel Andaro :)
Ale teda naprosto dokonalý porod...
Ty Ali? viděla jsi už dnes Bejlu? ona má to břicho už jak na porod...
Ty Ali? ona má kapičky... :o
Ali? Rodíme! Ona asi tlačí nebo co...
Letím vzbudit Aničku...než doběhnu ke dveřím na mě Alča volá...ty ale dělej, už jsou venku nohy :D
Je super mít pohotovou sousedku s foťákem :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.4.2018 14:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jéje- velká gratulace!smajlík
Hlavičku má štičí a in, když se ti nebude líbit, pojede k šejkovi, nějakému. Mirabel?Nebyl by lepší Špendlík?smajlík
Tak ať jsou v pohodě máma i syn a malému hodně štěstí na světěsmajlík.

3.4.2018 15:25
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Horsana napsal(a):
Úbohé malé koníky, musela som zatlačiť slzu :D

Mno, za nejaký čas ich bude stimulovať najmä to, že budú mať medzi nohami kastračnú ranu a budú dostávať injekcie, oooo.
Potom, neskôr, ich bude stimulovať maličký výbežťok z pásiek, napojený na elektráreň.

Budúca matka po rozpohybovaní vemienko vrátila do pôvodného stavu :D

LImkbck - kobylka-matka je krásna a malý má teda nohy až po zem :D Tak ak bol tatko norik, tak má byť po kom obrovský a čo na neho hovorí poník ?

Gratulujeme k malemu.

3.4.2018 15:59
Grandina

XXX.XXX.2.30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jéje- velká gratulace!smajlík
Hlavičku má štičí a in, když se ti nebude líbit, pojede k šejkovi, nějakému. Mirabel?Nebyl by lepší Špendlík?smajlík
Tak ať jsou v pohodě máma i syn a malému hodně štěstí na světěsmajlík.

Žofré díky :) Nene...Mirabel byla jasná volba...složenina jmen Mischel Rainy a Bejla :) Jen jsem furt věřila, že to bude holka, takže Bel :D No tak kluk bude asi Mireček...nebo nevím :D.

3.4.2018 21:15
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
Jak nejlépe vzbudit ráno dítě? Aničko, honem vstávej, Bejlíska rodí :D
Tak jsme se teda dnes v 8.30 konečně dočkali...sice je to zase, kousek s vadou" tudíž kluk ( :D ) ale je nádhernej a dobrej rarach :D
Krásnej a rychlej porod, během chvilky stál a pak se přes hodinu nezastavil :D
Asi si s ním užijeme :D
Jmenuje se Mirabel Andaro :)
Ale teda naprosto dokonalý porod...
Ty Ali? viděla jsi už dnes Bejlu? ona má to břicho už jak na porod...
Ty Ali? ona má kapičky... :o
Ali? Rodíme! Ona asi tlačí nebo co...
Letím vzbudit Aničku...než doběhnu ke dveřím na mě Alča volá...ty ale dělej, už jsou venku nohy :D
Je super mít pohotovou sousedku s foťákem :D.

Oooooo, ňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňu

Blahoželám, sú úžasní. Kluk jako buk :)

U nás nič a ani meno nemám, napadá mi stále akurát tak Únik, Útek, D.bil, Amfik (skratka miesta, kde som ich bola v noci loviť...).

Teda, pre žrebčeka aj meno mám, pracovné, Ataman, ale isto to bude ako na potvoru kobylka a pre tú meno nemám a ani sa mi nechce vymýšľať.

3.4.2018 22:07
Terven

XXX.XXX.110.147

Horsana napsal(a):
Oooooo, ňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňu

Blahoželám, sú úžasní. Kluk jako buk :)

U nás nič a ani meno nemám, napadá mi stále akurát tak Únik, Útek, D.bil, Amfik (skratka miesta, kde som ich bola v noci loviť...).

Teda, pre žrebčeka aj meno mám, pracovné, Ataman, ale isto to bude ako na potvoru kobylka a pre tú meno nemám a ani sa mi nechce vymýšľať.

Pierot...anebo Kolombína, by se mi líbilo

3.4.2018 22:12
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Oooooo, ňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňuňu

Blahoželám, sú úžasní. Kluk jako buk :)

U nás nič a ani meno nemám, napadá mi stále akurát tak Únik, Útek, D.bil, Amfik (skratka miesta, kde som ich bola v noci loviť...).

Teda, pre žrebčeka aj meno mám, pracovné, Ataman, ale isto to bude ako na potvoru kobylka a pre tú meno nemám a ani sa mi nechce vymýšľať.

Děkuji :)...co třeba Cukráreň? :D.

Neregistrovaný uživatel

3.4.2018 22:38
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Třebaaaa by se mohl jmenovat..Meifi.

4.4.2018 19:08
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
Děkuji :)...co třeba Cukráreň? :D.

Candy ?

To by šlo, hmmmmmm

Dáša vytrvalo odmieta záujem iných koní, aj takých, s ktorými sa priatelila. Hádže nenávistné ksichty a chlpatá ochranka okolo nej robí pohyblivý živý štít. Najvyvolenejší je Cento, to je jej pravá ruka a dnes sa hrdinsky vrhol aj na úbohú noričku, lebo Dášku treba chrániť.

To je niečo úžasné, ako sa na seba naviazali a najmä ako ju chránia.

Inak vemienko nič moc, brucho žiadne zmeny,5 dní do termínu.

4.4.2018 19:40
Žofi

XXX.XXX.80.55

Mooc gratuluji k hříbátku a u ostatních se těším na další radostné zprávy

4.4.2018 20:59
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Candy ?

To by šlo, hmmmmmm

Dáša vytrvalo odmieta záujem iných koní, aj takých, s ktorými sa priatelila. Hádže nenávistné ksichty a chlpatá ochranka okolo nej robí pohyblivý živý štít. Najvyvolenejší je Cento, to je jej pravá ruka a dnes sa hrdinsky vrhol aj na úbohú noričku, lebo Dášku treba chrániť.

To je niečo úžasné, ako sa na seba naviazali a najmä ako ju chránia.

Inak vemienko nič moc, brucho žiadne zmeny,5 dní do termínu.

:) Jo...Candy by rozhodně šlo :)

Nám ten pitomec rezavej dnes vykopal Bejlu i s miminem z ohrady...Včera tu ohradu přeskočil, byli spolu v pohodě na trávě...tak jsem si říkala, že by to šlo..Začal Bejlu hned prudit...ta se bránil, nakopala mu, tak se otočil a regulerně do ní nacouval a kopal...sráč mizerná...Bejla hříbě protlačila kopajícím ohradníkem ven...ale sama se pak elektriky bál a hysterčila...tak jsem to letěla vypnout, kobyla to proskočila, hned jsem to zapla, kobyla s malým popoběhla a ten sráč to proběhl i s půlkou ohrady...Doběhl k nim a naprosto v klidu se s nima pásl...Jsem litovala, že nemám velkej mrazák...už by tam bydlel... Teď jen netuším, jak to s nima budu dělat :( V neděli ji odvezu ke hřebci...tak do neděle nějak vydržíme..ale co pak...to netuším :(.

4.4.2018 21:12
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
:) Jo...Candy by rozhodně šlo :)

Nám ten pitomec rezavej dnes vykopal Bejlu i s miminem z ohrady...Včera tu ohradu přeskočil, byli spolu v pohodě na trávě...tak jsem si říkala, že by to šlo..Začal Bejlu hned prudit...ta se bránil, nakopala mu, tak se otočil a regulerně do ní nacouval a kopal...sráč mizerná...Bejla hříbě protlačila kopajícím ohradníkem ven...ale sama se pak elektriky bál a hysterčila...tak jsem to letěla vypnout, kobyla to proskočila, hned jsem to zapla, kobyla s malým popoběhla a ten sráč to proběhl i s půlkou ohrady...Doběhl k nim a naprosto v klidu se s nima pásl...Jsem litovala, že nemám velkej mrazák...už by tam bydlel... Teď jen netuším, jak to s nima budu dělat :( V neděli ji odvezu ke hřebci...tak do neděle nějak vydržíme..ale co pak...to netuším :(.

Ouha...

To sa asi vyvrbí, neboj.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2018 13:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Grandina: ou jé...to by mě kleplo, chudáci všichni, až na rezavého debyla!Už ok?
Horsana: jestli ono Dášenku moc nestresujete a nevstřebala-třeba zákazem vycházek.Cukrárna by byla prima, to je skoro jako kremrolesmajlík.

5.4.2018 20:35
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Grandina: ou jé...to by mě kleplo, chudáci všichni, až na rezavého debyla!Už ok?
Horsana: jestli ono Dášenku moc nestresujete a nevstřebala-třeba zákazem vycházek.Cukrárna by byla prima, to je skoro jako kremrolesmajlík.

Dášenka ako správny pacient vychádzky má, ale iba v rámci oploteného areálu a bez trávy, nuda, čo už.

Ale musím sa pochváliť, BCS je úplný priemer, tukový hrebeň spľasol, je vystrúhaná a napriek prechodu mäkko - betón chodí ako keby nikdy laminitídu nemala. Tak som rada, no.

Treba sa tešiť z maličkostí :D
A nalieva, ona to možno dá aj celkom v termíne, dúfam.

Grandina- tak ako ste to vyriešili ?

5.4.2018 21:18
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Dášenka ako správny pacient vychádzky má, ale iba v rámci oploteného areálu a bez trávy, nuda, čo už.

Ale musím sa pochváliť, BCS je úplný priemer, tukový hrebeň spľasol, je vystrúhaná a napriek prechodu mäkko - betón chodí ako keby nikdy laminitídu nemala. Tak som rada, no.

Treba sa tešiť z maličkostí :D
A nalieva, ona to možno dá aj celkom v termíne, dúfam.

Grandina- tak ako ste to vyriešili ?

Hele..vyřešili...kobyla je s prckem na zahradě, pitomec rezavej v ohradě...neustále na sebe bublají jak můj s mojí, když se potkají přes pružinu tak ho nechá malého očichat, nedělá krávu...ale jak jsou u sebe, tak konec...ona začne bránit prcka, on se nasere...asi to chvíli necháme tak a pak uvidíme..
Teď začínám vážně pochybovat, zda ji chci znovu pouštět...teda ne kvůli tomu...ale tak celkově...asi to nechám až jak z ní Anče vyroste a pak ji znovu pustím už něčím perspektivnějším...prcka si teď buď necháme, nebo ho jako ročka prodám a koupím nějakou kobylku místo něj...uvidíme.

6.4.2018 19:23
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 21:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Grandina napsal(a):
Hele..vyřešili...kobyla je s prckem na zahradě, pitomec rezavej v ohradě...neustále na sebe bublají jak můj s mojí, když se potkají přes pružinu tak ho nechá malého očichat, nedělá krávu...ale jak jsou u sebe, tak konec...ona začne bránit prcka, on se nasere...asi to chvíli necháme tak a pak uvidíme..
Teď začínám vážně pochybovat, zda ji chci znovu pouštět...teda ne kvůli tomu...ale tak celkově...asi to nechám až jak z ní Anče vyroste a pak ji znovu pustím už něčím perspektivnějším...prcka si teď buď necháme, nebo ho jako ročka prodám a koupím nějakou kobylku místo něj...uvidíme.

Kobyla nám takto porodila v stabilnom stáde, prvé dva dni úplný kľud, potom začala žriebä veľmi brániť- zvyšok koní bol samozrejme zvedavý, ale nikto na ňu neútočil, akurát ona preventívne útočila na všetkých. Tak sme ju oddelili na nejaký mesiac- dva a nechali v kontakte so zvyškom koní iba cez ohradu. Najskôr scény, ale potom sa upkojila a Keď sme ju šupli naspäť do stáda, tak už bolo všetko v poriadku. Samozrejme mali sme viac koní, takže sme jej ich pridávali po jednom.

7.4.2018 20:41
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Caute kocky smajlík Horsana vcera ste mali termin tusim, ze? Ale zas to vemienko uz sa tvari podla mna tak, ze coskoro to pride. Grandina aj moje sa tak tvarili a tiez sme to vyriesili tak, ze budu chvilu oddeleni tym ohradnikom a snad bude dobre. Drzim nam palce.

7.4.2018 22:04
Horsana

XXX.XXX.51.17

Termín je cca 9.4. a asi to bude dnes.

Som úplne v rici, heh, bolo mi toto treba ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.4.2018 22:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Termín je cca 9.4. a asi to bude dnes.

Som úplne v rici, heh, bolo mi toto treba ?

Držím pěsti smajlík

7.4.2018 23:54
Horsana

XXX.XXX.51.17

Dík, uvidíme, či dnes, prípadne skoro ráno, ale ak by aj nie, tak už začína sledovačka. Ešte že je už celkom teplo :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.4.2018 06:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Termín je cca 9.4. a asi to bude dnes.

Som úplne v rici, heh, bolo mi toto treba ?

Bolo, jasněsmajlík. Držte se a reportujte.

8.4.2018 10:56
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak zatiaľ nič :D

Ale som šťastná, že nielen ja sa pod vplyvom hormónov sťahujem a rozťahujem :D.

8.4.2018 21:20
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Juj uz aby to bolo. Mozno to da presne na termin.

9.4.2018 07:55
Grandina

XXX.XXX.71.55

Horsana napsal(a):
Tak zatiaľ nič :D

Ale som šťastná, že nielen ja sa pod vplyvom hormónov sťahujem a rozťahujem :D.

Ty jo...vy nás ale napínáte

10.4.2018 12:01
Llmkbck

XXX.XXX.110.156

Furt nic?

10.4.2018 12:32
Horsana

XXX.XXX.40.140

Kdeže :D

Tá bude teraz prenášať 3 týždne, len tak, zo srandy :D.

10.4.2018 14:46
Llmkbck

XXX.XXX.110.156

Horsana napsal(a):
Kdeže :D

Tá bude teraz prenášať 3 týždne, len tak, zo srandy :D.

Pocka si na uplne leto.

13.4.2018 09:54
anekapace

XXX.XXX.69.78

Nuže, nic?:)
U nás dnes bouřilo. Krom pudru kobyly nic.

13.4.2018 14:13
Horsana

XXX.XXX.40.140

Vôbec nič

Akurát posledné 3 dni kobyla odmieta vziať čo i len do huby mrkvu, tak neviem, čo to zas má byť...

13.4.2018 14:21
Terven

XXX.XXX.110.147

Horsana napsal(a):
Vôbec nič

Akurát posledné 3 dni kobyla odmieta vziať čo i len do huby mrkvu, tak neviem, čo to zas má byť...

Přežraná mrkve

13.4.2018 15:47
Horsana

XXX.XXX.40.140

Terven napsal(a):
Přežraná mrkve

Ale nie, ono to vyzerá, ako by nemohla dobre otvoriť hubu, ale zato keď groomuje detičky, alebo mňa, tak ju otvoriť vie, fakt neviem, mrkvu som chutnala, detičky ju žerú bez zábran, je sladká, úplne normálna.

Trávu a rezky šrotuje normálne, s chuťou, žmolky nerobí, seno žerie, aj keď na môj vkus by mohla viac, teraz mám strašný pocit, že som si niečo nevšimla, niečo zanedbala a že vlastne je kobyla podvyživená a plod je tiež podvyživený, malý, úbohý, retardovaný, neživotaschopný a tak podobne, no

Neregistrovaný uživatel

13.4.2018 17:00
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Jejda, tak s tímhle jsem se již setkal u kobyly v hřebčíně.Posledních pár dnů před porodem taky na mrkev koukala jak kdybych jí chtěl otrávit.Ani jablíčko nechtěla.Jinak normálně papala seno a krmení.Oška říkala, že někdy se jim před porodem můžou měnit chutě nebo co.Hříbátko se narodilo za čtyři dny a je zdravé.Tak možná je to u Tebe taky něco podobného.smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.4.2018 17:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Vôbec nič

Akurát posledné 3 dni kobyla odmieta vziať čo i len do huby mrkvu, tak neviem, čo to zas má byť...

Zkuste kyselou okurkusmajlík.

13.4.2018 18:54
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tak kobyla nedožrala už ani rezky.

Samozrejme za tým nevidím predzvesť blížiaceho sa pôrodu, ale cudzí predmet v hltane, ťažké neurologické postihnutie, prípadne syndróm lipomobilizácie.

Ach jo.

A to som si chcela dneska oddýchnuť, tak smola, asi zas nočná.

Neregistrovaný uživatel

13.4.2018 19:06
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Tak to už akorát držím palce.

14.4.2018 09:20
Horsana

XXX.XXX.40.140

Dík, ale stále nič, ani náznakom.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2018 09:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

A jinak je dobrá?Seno, voda, peristaltika? Taky držím palce!

14.4.2018 10:16
Horsana

XXX.XXX.40.140

Jj, všetko ok, dožrala večer tie rezky, aj ranné zblajzla, aj asi 3 mrkvy si vzala, úbohá budúca matka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2018 11:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobře vy, tak se držte a vydržte!

14.4.2018 12:46
Horsana

XXX.XXX.40.140

No, ja už dnes ostávam spať doma, ráno som sa pristihla, ako si hovorím, že si len trošku zdriemnem, že sa nič nestane, zavrela som oči a šoférovala som pri tom.

Tak dnes to nechávam na ošetrovateľku a na kobylu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2018 13:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

No uf. To jde leda na prakoníkovi.

15.4.2018 15:52
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Jeziis. Uz si naozaj zdriemni. Poznam to. Ked mas osetrovatelku, tak sa dnes uz vyspi. A co ceciky? Naznacuju nieco? Skus sa spolahnut na ne.

15.4.2018 16:48
Horsana

XXX.XXX.40.140

Llmkbck napsal(a):
Jeziis. Uz si naozaj zdriemni. Poznam to. Ked mas osetrovatelku, tak sa dnes uz vyspi. A co ceciky? Naznacuju nieco? Skus sa spolahnut na ne.

Cecíky naznačujú, že tak o mesiac :D.

15.4.2018 21:20
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Cecíky naznačujú, že tak o mesiac :D.

Bohajeho...vy z toho děláte drama...já už chodím 3x denně nakouknout jestli už už...a furt nic :D Tohle moje data v mobilu dlouho nevydrží :D.

15.4.2018 21:58
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
Bohajeho...vy z toho děláte drama...já už chodím 3x denně nakouknout jestli už už...a furt nic :D Tohle moje data v mobilu dlouho nevydrží :D.

Som zvedavá, ako dlho to vydržím ja :D.

Neregistrovaný uživatel

15.4.2018 22:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

A to já zase tu starostlivost u Horsany chápu velmi dobře.smajlík Samozřejmě si člověk musí odpočinout, ale je to prostě třída vztah a ať mě Horsana moc nemusí, držím palce ať vše dopadne dobře.

15.4.2018 22:54
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Grandina napsal(a):
Bohajeho...vy z toho děláte drama...já už chodím 3x denně nakouknout jestli už už...a furt nic :D Tohle moje data v mobilu dlouho nevydrží :D.

Tak sa na nu "vykasli" kym nic nenaznacuju.

16.4.2018 05:27
Grandina

XXX.XXX.2.30

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A to já zase tu starostlivost u Horsany chápu velmi dobře.smajlík Samozřejmě si člověk musí odpočinout, ale je to prostě třída vztah a ať mě Horsana moc nemusí, držím palce ať vše dopadne dobře.

:D já nemyslela, že Horsana z toho dělá drama...ale kobylka s Horsanou :D :D.

16.4.2018 07:17
Llmkbck

XXX.XXX.110.156

Dufam, ze si sa vyspala do ruzova dnes.

16.4.2018 14:36
Horsana

XXX.XXX.51.17

Dnes jedna sivá kvapka na jednom cecíku...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2018 14:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Dnes jedna sivá kvapka na jednom cecíku...

A jaké měla složení?smajlík
Klid. Já jsem už měla kruhy jak sokolská tělocvična a poznala jsem to fakt báječně, poslala jsme dceř pro kobylu, ať ji přivede, říkám-hele, teď ji nech a počkej chvíli, čůrá-byla to vodasmajlík.
Jsme rodili na 1. máje, krátce po poledni, před zraky půl vsi, na louce před bytovkami.Byla jsem velmi svědomitě připravená- na houby mi to bylo, zootechnik přehodil zamotané noždy a cukání prvničky od hříběte při doteku cecku srovnala příroda.za chvíli, já stopovala čas a plakala a přemýšlela, kdo by jak mohl pomoci, protože mlezivo a uzávěr střevní stěny, že...smajlík

16.4.2018 16:38
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Horsana. To je skvele. Zajtra to uz bude. Dnes sa este vyspi. Citim to v kostiach. Strasne drzim palce uz.

16.4.2018 23:30
Horsana

XXX.XXX.40.140

Sivá kvapka zmizla a ďalšia sa už neobjavila, ale vemienko mení tvar, teraz sa akoby predlžuje a aj konformácia cecíkov sa trošku tým pádom mení, už od seba trošinku viac odstávajú.

Ale rozhodla som sa tam dnes nespať a ešte som si aj zabudla mobil v aute, takže o tretej ráno mi bude ošetrovateľ určite márne volať a nejdem po ten mobil už keby čo bolo, už som v pyžamku :D

žofré- na váš legendárny pôrod rada spomínam :D

17.4.2018 14:24
Llmkbck

XXX.XXX.110.156

Dnes to bude.

17.4.2018 14:37
Horsana

XXX.XXX.51.17

Llmkbck napsal(a):
Dnes to bude.

Určite nie :D

Ale keby áno, tak tu budem, máme plnú stajňu pacientov a koliku u tonového ťažáka, takže to mám na celú noc aj tak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 15:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak zas s tím tažákem si ani neužijete ty nervy s Dáškousmajlík.
Palce držím dálsmajlík.

17.4.2018 16:21
Grandina

XXX.XXX.85.35

Jak já jsem ráda, že jsem nakonec znovu nepřipouštěla...

Neregistrovaný uživatel

17.4.2018 19:04
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Hříbátko je nádherné, ale taky jsem viděl co je s tím starostí v hřebčíně.Tak to má kobča smolíka s hříbátkem. Musí si vystačit s valachem.

18.4.2018 12:59
Horsana

XXX.XXX.51.17

Furt nič.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 14:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Furt nič.

Safra! Já viděla posun a říkala si, je tady hucule!smajlík

18.4.2018 14:23
lenacia

XXX.XXX.205.245

Zdravím nechci tvořit nový příspěvek. V pátek chci vyrazit za frajerem. Výsledky už mám ale dělali jsme je pro tři kobyly a já mám trochu strach jestli mi tohle stačí...

18.4.2018 15:14
saola

XXX.XXX.250.214

Horsana napsal(a):
Furt nič.

Koukám sem každý den.

Napadá mě, jestli to není převlečený Sheldon Cooper (TVT) - po velké porci thajského jídla se rozdělil...takže možná neporodí, ale v nestřeženém okamžiku se rozdělí na dva dospělé velké koně

Moc držím palce a budu dál nahlížet.

18.4.2018 18:46
Horsana

XXX.XXX.40.140

Dík, držiči palcov, ja idem asi spať, ešte so nemala od včera šancu na to, heh.

Ťažák to dal, ja som v nejakom takom únavovom medzistave, že ma kobyla momentálne vôbec nezaujíma :D.

18.4.2018 18:52
Horsana

XXX.XXX.40.140

Nejako tak vyzerá, ten opuch na bruchu sa objavuje a mizne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 18:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Dík, držiči palcov, ja idem asi spať, ešte so nemala od včera šancu na to, heh.

Ťažák to dal, ja som v nejakom takom únavovom medzistave, že ma kobyla momentálne vôbec nezaujíma :D.

A také vychytávky ako refraktometer nemáš odskúśané?

18.4.2018 19:04
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A také vychytávky ako refraktometer nemáš odskúśané?

Nie a popravde, nemám v to vôbec dôveru.

To už mi skôr pripadá užitočnejší ten bazmek, čo sa našíva na vulvu a keď je pretrhnutý, tak to hlási na mobil, ale nemám na to vhodný mobil :D
To je teraz veľký hit.

No ale čo mi to pomôže, keď bude mať kobyla red bag delivery ? Alebo hocakú komplikáciu ? Kým by som sa z domu dotrepala, tak je žriebä dávno mŕtve.

No, má šancu mať nejakú pomoc do piatku, v piatok večer cestujem a prídem až v pondelok večer, ak to nestihne, bude si musieť poradiť sama so všetkým, piatok a víkend sme každý na nejakom seminári, takže, smola, no.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 19:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

To sa pýtam tak všeobecne, lebo v poslednej dobe všade vidím, ako ľudia merajú hodnotu mleziva týmto a ph papierikmi, aby aspoň približne odhadli bliižiaci sa pôrod a dosť často im to vychádza, tak som bola zvedavá.

18.4.2018 19:37
anekapace

XXX.XXX.49.20

18.4.2018 20:41
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To sa pýtam tak všeobecne, lebo v poslednej dobe všade vidím, ako ľudia merajú hodnotu mleziva týmto a ph papierikmi, aby aspoň približne odhadli bliižiaci sa pôrod a dosť často im to vychádza, tak som bola zvedavá.

Len drobný problémik je v tom, že zďaleka nie každá kobyla má pred pôrodom jantárky a nie každá sa dá oddojiť, moja napríklad ale že absolútne vôbec nič, okrem tých pár úbohých zaschnutých sivastých kvapiek.

No a pH papieriky...to nieee :D.

18.4.2018 20:44
Horsana

XXX.XXX.40.140

anekapace napsal(a):
Zdravíme a držíme palce.

Zdravíme bruchatca, dík :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 21:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Len drobný problémik je v tom, že zďaleka nie každá kobyla má pred pôrodom jantárky a nie každá sa dá oddojiť, moja napríklad ale že absolútne vôbec nič, okrem tých pár úbohých zaschnutých sivastých kvapiek.

No a pH papieriky...to nieee :D.

Tak pod heslom “Mammary Gland Secretion pH Could Predict Foaling” je toho celkom dosť aj v odbornejších textoch, nielen JPP. Tak ma to zaujalo. Samozrejme neverím, že je to 100%, ale tak minimálne zorientovať sa či o tri dni, alebo o dva týźdne by to mohlo pomôcť. Čakať žriebä, už idem skúsať.
https://books.google.cz/booksid=8Ok7DwAAQBAJ&pg=PA1295&lpg=PA1295&dq=Mammary+Gland+Secretion+pH+Could+Predict+Foaling&source=bl&ots=zIAqhqYEM-&sig=Tb9AT7EDxfs9XsO6udTGwqmDYnk&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjp8pTFwcTaAhXBPhQKHeraB6A4ChDoATACegQICRAB#v=onepage&q=Mammary%20Gland%20Secretion%20pH%20Could%20Predict%20Foaling&f=false.

18.4.2018 21:36
Grandina

XXX.XXX.2.30

Hele ale...to bříško už vypadá hodně hodně nachystané...

18.4.2018 21:42
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak pod heslom “Mammary Gland Secretion pH Could Predict Foaling” je toho celkom dosť aj v odbornejších textoch, nielen JPP. Tak ma to zaujalo. Samozrejme neverím, že je to 100%, ale tak minimálne zorientovať sa či o tri dni, alebo o dva týźdne by to mohlo pomôcť. Čakať žriebä, už idem skúsať.
https://books.google.cz/booksid=8Ok7DwAAQBAJ&pg=PA1295&lpg=PA1295&dq=Mammary+Gland+Secretion+pH+Could+Predict+Foaling&source=bl&ots=zIAqhqYEM-&sig=Tb9AT7EDxfs9XsO6udTGwqmDYnk&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjp8pTFwcTaAhXBPhQKHeraB6A4ChDoATACegQICRAB#v=onepage&q=Mammary%20Gland%20Secretion%20pH%20Could%20Predict%20Foaling&f=false.

Nejdem mi to otvoriť, ale pohľadám si to, keď budem vládať to aj vnímať, dík

18.4.2018 21:42
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
Hele ale...to bříško už vypadá hodně hodně nachystané...

Mno, ale ono je také každý deň :D

ale asi sa zhodneme, že už je tesne pred rozsypaním, ja tam už na noc nejdem, musela som kvôli migréne požiť tramadol a asi by som už nechcela sadať za volant, navyše sa mi ešte od včera rána nepodarilo zaspať, tak neviem, možno bude volať ošetrovateľ akurát keď budem už tuho chrápať.

21.4.2018 01:00
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Uz fakt vyzera ze o den o dva to pride.

21.4.2018 21:17
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Nic nove? Normalne sem uz chodim iba striehnut ci mate zrieba.

22.4.2018 06:02
Grandina

XXX.XXX.80.69

Llmkbck napsal(a):
Nic nove? Normalne sem uz chodim iba striehnut ci mate zrieba.

Já taky...

22.4.2018 09:40
Horsana

XXX.XXX.179.10

Tak samozrejme, keď som mimo republiku, tak už usúdila, že je konečne kľud a ráno našli v boxe žrebčeka :) Bude sa volať April :).

22.4.2018 09:54
saola

XXX.XXX.199.13

Hurá, moc gratuluji, Horsano, ať se daří matce i Aprílovi, stihl to ale jen tak tak, za týden už by to byl Májsmajlík

Mějte se pěkně, ať se oběma daří.

22.4.2018 10:22
anekapace

XXX.XXX.49.20

Gratuluji! Do stáda holomků se bude skvěle hodit. :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2018 12:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Veeeelká gratulace, vítej, prakoníku, šťastný život a mámě též!

22.4.2018 16:54
Horsana

XXX.XXX.179.10

Vďaka, maly je asi plavacik a má malilinkatu hviezdičku na celé, obaja sú ok, tuk-tuk. Foto zašlem zajtra, neviem ich stiahnuť na tomto bazmeku čo tu mám.

Neregistrovaný uživatel

22.4.2018 19:50
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Ať se daří prckovi i mamince.smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.4.2018 20:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsano, gratuluju a přeju mamce i klukovi zdraví. Hříbě čekalo, až budete pryč, asi to bude veselá kopa smajlík Těším se na fotku. A určitě nejen já. Plaváky mám ráda, hlavně ty světlejší a u prakoní a praponí. Asi jako Vy ryzáky smajlík

22.4.2018 20:25
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Juchuuuuuu. Gratulujeem.

22.4.2018 20:41
Žofi

XXX.XXX.80.55

Gratuluji! A super jméno

22.4.2018 21:30
Terven

XXX.XXX.110.147

Gratuluju jak v Bažině, tak tady. To to trvalo

22.4.2018 21:38
saola

XXX.XXX.199.13

Horsana napsal(a):
Vďaka, maly je asi plavacik a má malilinkatu hviezdičku na celé, obaja sú ok, tuk-tuk. Foto zašlem zajtra, neviem ich stiahnuť na tomto bazmeku čo tu mám.

Miluji plaváky od dávného dětství, kdy jsem četla několikanásobně indiánskou knihu Synové Velké medvědice - hlavní hrdina, náčelník Dakotů Tokai-íto, Rohatý kámen, měl úžasného plaváka, něco jako Vinetou svého Ilčiho či Olda Šetrný Hatátitlu - akorát jemu jsem to fakt věřila, a celé dětství a dospívání jsem chtěla plaváka, což mezi huculy na Zmrzlíku nebylo tak těžké, ale dodnes je považuji za nejhezčí koně, co se týče barvy.smajlík
Takže gratuluji dvojnásobně a těším se na fotky.

22.4.2018 21:49
Grandina

XXX.XXX.2.30

Gratulujemééééé ! :) Prckovi i mamince hodně zdravíčka :).

23.4.2018 21:36
Horsana

XXX.XXX.40.140

Dík všetkým, tak ešte aneka a je tu ešte nejaká čakateľka ?

Či už zakladať Žriebätá 2018 ? :D

Tak tu je malý Apríl, na fotkách nie je taký sladučký, ako v skutočnosti

23.4.2018 21:49
anekapace

XXX.XXX.49.20

Úžasný krteček. :).

23.4.2018 22:02
saola

XXX.XXX.58.2

Krásnej kudrnka, ten se vám povedl

23.4.2018 22:20
Horsana

XXX.XXX.40.140

Dám to aj sem, on ten tata na tých fotkách z výkonnostných skúšok vyzerá ako poníček, ale takto nejako vyzerá naozaj - ťažký fešák

Tak Dáška sa snažila, aj žrebčeka vyrobila, tak máme radosť, okrem úbohej matky, ktorá je na prášky, chudera. Je to úžasné ju sledovať, ako žije a dýcha pre maličkého :).

23.4.2018 22:46
anekapace

XXX.XXX.49.20

Je to silné, to mateřství. :)
Když se mi narodila Apolenka, prožívala jsem to opravdu silně. Nesnesla jsem, aby ji někdo odnesl z dohledu. Nejlépe jsem se vyspala, když spala se mnou... Takové to "já ti ji povozím, a ty se vyspi" neexistovalo. :)
Jsem zvědavá, jak to budu prožívat u hříběte. Abych se tam nenastěhovala.

Pan tatík je takovej araboidní, moooc pěkný.

23.4.2018 23:01
Horsana

XXX.XXX.40.140

anekapace napsal(a):
Je to silné, to mateřství. :)
Když se mi narodila Apolenka, prožívala jsem to opravdu silně. Nesnesla jsem, aby ji někdo odnesl z dohledu. Nejlépe jsem se vyspala, když spala se mnou... Takové to "já ti ji povozím, a ty se vyspi" neexistovalo. :)
Jsem zvědavá, jak to budu prožívat u hříběte. Abych se tam nenastěhovala.

Pan tatík je takovej araboidní, moooc pěkný.

Njn, sa tam proste nasťahuješ aj s deťmi a bude :) Termín máte aj tak už v tej teplejšej časti roka, tak čo :D

Je to sila, to áno a verím ti, že si nechcela mať maličkú z dohľadu.

Ako, chlapci dnes nakukli cez okienko, že kto to tam je, ale Dáša sa z toho zrútila, hlavne z Centa, Morisko jej až tak nevadil. Chlapci sú úplne mimo, boli vo výbehu bez nej a jeden čas to vyzeralo tak, že sa podhrabú pod dvere, erdžali ako blázni, sú na kobylu tak nejak extrémne naviazaní, s tým budem musieť niečo robiť, lebo nám to bude komplikovať život.

Morisík ani nie, ten je rozumný a samostatný, ale Obluda, ktorý zas šéfuje chlapcom, to je jej emočné dieťa, alebo čo to je.

24.4.2018 09:27
Llmkbck

XXX.XXX.110.156

Parada. Nadherny. Gratulacie.

24.4.2018 22:10
Horsana

XXX.XXX.40.140

No a kde sú vaše foto, bývalé a súčasné čakateľky ?

U nás sa dnes skoro lietalo :D.

24.4.2018 22:29
Grandina

XXX.XXX.79.97

Horsana napsal(a):
No a kde sú vaše foto, bývalé a súčasné čakateľky ?

U nás sa dnes skoro lietalo :D.

Horsano je parádní! Jak já sakra ty bezodznakové moc nemusím, tak...se mi fakt líbí.

24.4.2018 22:34
Grandina

XXX.XXX.79.97

U nás teda takhle...tři týdny má frajer ☺.

24.4.2018 22:39
Grandina

XXX.XXX.79.97

A protože jsem panička tyranka, tak už mimino nutime pracovat a chodit na vodítku vedle velkejch strejdů...je skvělej...nic neřeší a docela nás překvapuje Bejliska...ona si prostě jde s Aničkou to svoje a že tam někde má hříbě jí moc netrápí...

24.4.2018 22:41
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
A protože jsem panička tyranka, tak už mimino nutime pracovat a chodit na vodítku vedle velkejch strejdů...je skvělej...nic neřeší a docela nás překvapuje Bejliska...ona si prostě jde s Aničkou to svoje a že tam někde má hříbě jí moc netrápí...

24.4.2018 22:43
Horsana

XXX.XXX.40.140

Vedľa toho obra, wow, paráda !

Dáša je strašne ustaraná a nervózna a tú malú škaredú plavú vec chráni ako ako oko v hlave, snáď trošku poľaví.

Máte shetty ohlávku ?

24.4.2018 22:50
Grandina

XXX.XXX.79.97

Horsana napsal(a):
Vedľa toho obra, wow, paráda !

Dáša je strašne ustaraná a nervózna a tú malú škaredú plavú vec chráni ako ako oko v hlave, snáď trošku poľaví.

Máte shetty ohlávku ?

Máme přesně tuhle www.obluk.cz/zbozi.php?skid=51&tsid=1&zbid=134831

No Bejliska ty první dny taky byla napůl šílená...ale po 14 dnech na to prdí.

24.4.2018 22:56
Horsana

XXX.XXX.40.140

Tá fotka je proste úžasná

No musím malej veci už tiež nejakú kúpiť, dnes večer nechcel vliezť do boxu, tak sme ho tam lovili v tme a mater bola nesmierne šťastná :D

Lini sa na dieťa vybodla s prvou žriebäcou rujou, hodila ho na krk tetke a šla sa nechať olizovať Garoníkom :D.

24.4.2018 23:10
Grandina

XXX.XXX.94.4

No...jen netuším proč tam ta fotka je znovu...jsem ji k tomu poslednímu příspěvku nedávala
No ono to u nás moc jinak vymyslet nejde...Anička má co dělat sama se sebou a Bejliskou...ne tak ještě řešit hřibě a vzhledem k tomu, že chceme jet v červnu orienťák, tak Mirabel musí být naučený na strejčky.

25.4.2018 14:21
Horsana

XXX.XXX.40.140

Orienťák ?

Neregistrovaný uživatel

25.4.2018 14:36
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Ježiš není to nějak brzo?

25.4.2018 15:36
Grandina

XXX.XXX.2.30

No to bude mít 9 týdnů a jsme v pozici, kdy pokud budeme mít pocit že to nedává, tak Roman pojede s Aničkou dál na velkejch a já se s Bejlískou a Mirabelkem prostě vrátím...nejedeme vyhrát :) Loni jsme dojeli předposlední...a spokojení, protože jsme měli všechny body :).

25.4.2018 18:05
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina napsal(a):
No to bude mít 9 týdnů a jsme v pozici, kdy pokud budeme mít pocit že to nedává, tak Roman pojede s Aničkou dál na velkejch a já se s Bejlískou a Mirabelkem prostě vrátím...nejedeme vyhrát :) Loni jsme dojeli předposlední...a spokojení, protože jsme měli všechny body :).

Tak že to maličký dá, to mi je jasné, len že čo to taký orienťák je, by ma zaujímalo, na koňoch.

Neregistrovaný uživatel

25.4.2018 18:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Grandina napsal(a):
No to bude mít 9 týdnů a jsme v pozici, kdy pokud budeme mít pocit že to nedává, tak Roman pojede s Aničkou dál na velkejch a já se s Bejlískou a Mirabelkem prostě vrátím...nejedeme vyhrát :) Loni jsme dojeli předposlední...a spokojení, protože jsme měli všechny body :).

Jo tak to jo. smajlík A poslední tam bloudí dodnes ještě z loňska.

25.4.2018 19:59
Žofi

XXX.XXX.80.55

Horsana napsal(a):
Dík všetkým, tak ešte aneka a je tu ešte nejaká čakateľka ?

Či už zakladať Žriebätá 2018 ? :D

Tak tu je malý Apríl, na fotkách nie je taký sladučký, ako v skutočnosti

Jeee tak to je krásný chlapák!

25.4.2018 21:58
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Nas 4 tyzdnovy Kubik.

25.4.2018 22:06
Llmkbck

XXX.XXX.110.3

Inak vidim, ze str vsetci sikovni velmi. Zriebatka uz vodite. To nase sa stale neda. Chyta paniku ked ho "ohlavka blokuje v pohybe"trpezlivosti mam ako nik asi ale uz aj mne dochadza. Jazdime iba doma lebo drobca sa bojim vziat bez vsetkeho von.

25.4.2018 22:18
Grandina

XXX.XXX.2.30

Horsana napsal(a):
Tak že to maličký dá, to mi je jasné, len že čo to taký orienťák je, by ma zaujímalo, na koňoch.

No..na startu dostaneš slepou mapu...pak tě pustí na časově omezenou dobu k mapě, kde jsou zakreslené body kontrol, které si musíš, pochopitelně správně, překreslit do té svojí slepé mapy...Pak si sama rozhodneš kudy pojedeš-jaký směr, někdy to mají fakt záludně vymyšlené a cestou sbíráš na kontrolách razítka do karty. Vyhrává ten kdo má všechna razítka a nejrychlejší čas...Je to v terénu, takže brody, příkopy, lesy, různí bubáci (razítko u plápolající plachty a pod).
Jako...na rovinu říkám, že my to nejedeme vyhrát...užíváme si to s malou a prostě je to príma atmosféra a máme radost, že máme všechna razítka...Anička to loni jela měsíc před pátými narozeninami...zvládla to celé v sedle...vyhlásili ji nejmladším jezdcem a ona byla naprosto nejšťastnější dítě na světě (ehm..netušila, že jsme nevyhráli :D ) Udělali tam pro ni neskutečnou atmosféru...byla v ten okamžik středobod světa :D.

26.4.2018 09:38
Horsana

XXX.XXX.40.140

Grandina- úžasné :) Ja by som tam blúdila doteraz :D Síce, jedine že by ma kôň doviezol domov, nejako :D

Llmkbck - myslíš ako že ide proti tlaku ohlávky ? Alebo ťa vlečie preč ? To spraví mrkvička, všetkých mladých som učila vodiť na mrkvičku, hoci toho posledného mladého už ani nepamätám, ale nebol s ním problém žiadny, hoci ohlávku dostal až asi ako mesačný po prvý krát, bola som hnilá mu ísť nejakú kúpiť :D

Inak žriebä si myslím že by malo chodiť s matkou von, je to super, pre oboch, nemusí sa na to vedieť vodiť, ale závisí od terénu, dopravy, ciest a prekážok v ceste, my sme chodili venčiť aj hromadne a bolo to fajn :)

26.4.2018 09:48
Horsana

XXX.XXX.40.140

Také mesačné už je vhodné na prechádzkovanie vonku, si myslím :).

26.4.2018 10:08
Grandina

XXX.XXX.2.30

:D nooo...u nás jako protibloudící jistota funguje Roman...já jsem schopná se ztratit na poli za barákem :D :D.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.4.2018 10:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Grandina napsal(a):
No..na startu dostaneš slepou mapu...pak tě pustí na časově omezenou dobu k mapě, kde jsou zakreslené body kontrol, které si musíš, pochopitelně správně, překreslit do té svojí slepé mapy...Pak si sama rozhodneš kudy pojedeš-jaký směr, někdy to mají fakt záludně vymyšlené a cestou sbíráš na kontrolách razítka do karty. Vyhrává ten kdo má všechna razítka a nejrychlejší čas...Je to v terénu, takže brody, příkopy, lesy, různí bubáci (razítko u plápolající plachty a pod).
Jako...na rovinu říkám, že my to nejedeme vyhrát...užíváme si to s malou a prostě je to príma atmosféra a máme radost, že máme všechna razítka...Anička to loni jela měsíc před pátými narozeninami...zvládla to celé v sedle...vyhlásili ji nejmladším jezdcem a ona byla naprosto nejšťastnější dítě na světě (ehm..netušila, že jsme nevyhráli :D ) Udělali tam pro ni neskutečnou atmosféru...byla v ten okamžik středobod světa :D.

Takových pár závodů jsme za mladých let s Madam taky absolvovaly, moc nás to bavilo. U nás se to jmenuje Kufrování, protože vždycky někdo "zakufruje"

26.4.2018 11:11
Llmkbck

XXX.XXX.234.169

Horsana o dva dni ma maly mesiac samozrejme neodvlecie ma. Som silnejsia, ale proste panikari. Okrem toho mame neprisposobiveho suseda jedneho s taznym zrebcom... nemá pre neho ani poriadnu ohradu. Nevyhnem sa mu nijak... takze potrebujem mat aspon ako taku istotu, ze sa mi nerozbehne inym smerom ako matka... totizto jeho absolutne nezaujima kde ma mamu... no a tej ohlavky sa boji. Skusala som to po dobrom aj po zlom uz. Zakazdym mu to spojim s dacim pozitivnym. Granulky dostal alebo sme ich viedli na pastvinu. A aj tak nic... no na mrkvu zatial moc nie je.

26.4.2018 11:13
Llmkbck

XXX.XXX.234.169

Grandina ste uzasne. Anicka musi byt uzasne dieta. Drzim palce aj tento rok.

26.4.2018 11:52
Grandina

XXX.XXX.2.30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Takových pár závodů jsme za mladých let s Madam taky absolvovaly, moc nás to bavilo. U nás se to jmenuje Kufrování, protože vždycky někdo "zakufruje"

:D no...proto sebou mám Romana...protože zase tak dlouho na nás v cíli čekat nebudou :D Letos rada starších rozhodla, že nás v rámci zachování psychické pohody všech, nechají startovat hned mezi prvníma...abychom moc nezdržovali...loni se muselo pomalu kvůli malé, letos potáhneme hříbě...no tak snad příští rok už budeme aspoň někde kolem půlky :D :D.

26.4.2018 11:55
Grandina

XXX.XXX.2.30

Llmkbck napsal(a):
Grandina ste uzasne. Anicka musi byt uzasne dieta. Drzim palce aj tento rok.

Děkujeme...si tak nějak ten život hledíme užít...ať je pak na kryplkáře na co vzpomínat :D Jo...Anička je úžasná...a vůbec to s náma nemá lehké...ale říká se, že dítě si rodiče vybírá...tak buď jí někdo zatajil informace o nás, aaa neeebooooo...a v tom případě, dobře jí tak :D.

Přidejte reakci

Přidat smajlík