Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
3.11.2013 14:41
flopsi

XXX.XXX.185.73

Zdravím! Ráda bych si koupila andulku - výstavní, se kterou bych mohla pochopitelně na výstavy. Jsem v tomto začátečník, takže, prosím, žádné negativní komentáře, každý nějak začíná. :) Měla by to být samička, jelikož mám doma už jeden pár a jednoho samotného anduláka, který by určitě taky rád partnerku. :) Takže zde jsou mé dotazy:
- jak poznám, že chovatelem nabízená andulka je opravdu výstavní? U psů je to potvrzené papírama, ale netuším jak u andulek. :)
- Co se na výstavách požaduje? ( Kromě výstavní andulky.)

- Mnoho chovatelů výstavních andulek je mimo jihomoravský kraj, takže kdyby tu byl chovatel z jihomoravského kraje, nejlépe v okolí Blanska, budu velice ráda, když se sem ozve. :)
- Uvítám také chovatele ručně dokrmených andulek. ;)

Děkuji za odpovědi.

chiqito

3.11.2013 15:17
chiqito

XXX.XXX.237.194

Nejsem chovatelka, alespoň ne "hejna" andul, i tak po tom, co o chovatelství výstavných andul vím, se v duchu ptám: je tento dotaz fakt reálný? Obávám se, že Vám více lidí řekne, že budete muset začít asi ne složením páru "obyčejný" sameček a výstavní samička (jestli tomu dobře rozumím) a doufat, že v potomstvu se podaří malý zázrak... Osobně bych začala studiem přečtením diskuzí:
https://www.ifauna.cz/okrasne-ptactvo/nemodforum/r/detail/1407853/obycejne-andulky-vs-vystavni
a stránky:
http://www.frmatusuvystavniandulky.websnadno.cz/
a pak vše dostupné o výstavních andulkách na internetu (i třeba anglicky psaných stránek - googlojte kombinace exhibition/show +budgerigar /budgie).

pak najít kontakt na zkušeného chovatele - vystavovatele - nejlépe pana Ladislava Grodu:
http://www.ararauna.cz/2013/06/ladislav-groda-kazda-vystavni-andulka-ma-vady-musite-je-umet-odhalit-a-potlacit/
http://www.ararauna.cz/2013/06/na-navsteve-u-ladislava-grody-nejuspesnejsiho-chovatele-vystavnich-andulek-v-cesku/
http://casopis.planetazvirat.cz/002409-zastrelte-grodu-1.html