Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 12:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tedysek napsal(a):
Díky Maruško :) tak zkusím dneska. smajlík já vím, že fyzicky bych si poradila, ale proč něco takového vyvolávat. Víme jak tahle metoda skončila u Líziny. Já budu raději za tu hodnou.

Jo, a dej vědět, jestli je to ten nebo ta Ponožka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 12:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jé to se hezky čte, gratuluji k Ponožce. Ve tvém seznamování bych nepolevovala. Na "bič" zapomeň, dle toho jak píšeš, na to nejsi stejně stavěná , jdi metodou "cukru", ale určitě neustupuj. s tím mrnětem Maličkou brzo přesvědčíš

2.3.2018 13:26
Tedysek

XXX.XXX.37.36

Tak je to jasný! Ve stodole mám Maličkou a Pana Ponožku! smajlík je kouzelnej. Nechá se chovat a mazlit a jecel jen když jsem mu sahala na bříško. smajlík Maličká se mohla zvencnout, chtěla i úplně utéct, ale rychle se z útěku probrala a jakmile ochutnala mrkev a jablko tak bylo dobře. Žádné útoky ji nenapadly. Jen chtěla jistotu, že se Ponožkovi nic neděje. a když Ponožka pije, tak mu Maličká zvedá nohu jak pes při značkování, aby to měl snazší a přední nohou ho z boku podpírá. Je to moc dobrá mamka.

2.3.2018 14:00
Tedysek

XXX.XXX.37.36

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jé to se hezky čte, gratuluji k Ponožce. Ve tvém seznamování bych nepolevovala. Na "bič" zapomeň, dle toho jak píšeš, na to nejsi stejně stavěná , jdi metodou "cukru", ale určitě neustupuj. s tím mrnětem Maličkou brzo přesvědčíš

Což o to, mít či nemít na to... Ale nemám k tomu ani nejmenší důvod. Chci fyzicky i psychicky zdravá zvířata. ;).

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 15:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pan Ponožka - to je legrační jméno, ale budeš si pamatovat do smrti .

2.3.2018 15:15
Tedysek

XXX.XXX.37.36

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pan Ponožka - to je legrační jméno, ale budeš si pamatovat do smrti .

To si piš! je první a jedinečný. ;) Tak to si musíme pamatovat. ;).

2.3.2018 17:03
lilo

XXX.XXX.201.210

No my take mame vzdycky nejake pracovni jmeno aby se to pak v mrazaku lip poznalo...

2.3.2018 18:27
Bekkky

XXX.XXX.224.41

Jak praví Oreb:
Mě se taky osvědčilo se spíš myšlenkově koncentrovat na matku a chválit jí za to, že má krásné mládě a dobře se o něj stará, než příliš jásat přímo nad mládětem. Ony si totiž pak myslí, že jim chceme mládě vzít a začnou být nervozní. Taky je dobré ke zvířatům přicházet klidně, ale sebejistě a neplížit se příliš opatrně atd.
Řekla bych totiž, že predátor se také na svou kořist přímo třese a jásá nad ní a zároveň se k ní opatrně plíží. Jednou jsem viděla lišku, která se pokoušela dostat k novorozenému jehněti, a ovce prvnička okamžitě už z dálky věděla, která bije.
Tohle nikomu nevnucuju, a vím, že zapřisáhlým vyznavačům reality se to bude zdát jako takové nepodložené bláboly vyčtené z křišťálové koule, tak prosím o shovívavost .

2.3.2018 19:15
Tedysek

XXX.XXX.37.36

Snad vše co mi Oreb radila tak dodrzuju a ono to funguje. smajlík stereotyp je u nás doma základem pro všechny.

2.3.2018 19:22
jameti

XXX.XXX.62.30

Dobrý večer, prosím vás zkušené o radu."Jsem začátečník "Dnes ve dvanact hodin v poledne se kozence AN světlé barvy narodil první černý kozlík a nasledoval ho bracha světlý s tmavýma tečkama. porod proběhl bez asistence koza je prvorodička.vemínko ma krásné kulate, do dvou hodin ji odešla placenta a teď se krásně čistí, jde z ní takový průhledný slyz? nebo tak něco, nezapáchá.Ale co mě trápí tak je nechtěla nechat pocucat z vemínka ze začátku oba, trošku jsem oddojila a dala pomaličku stříkačkou oboum kozlíkum, ale toho světlého méně olizuje a teď dokonce ho od sebe odtrkává... pomozte mi prosím, nechtěla bych o ně příjít, no spíše o toho světlého. Je drobnější a nemá bříško. Ten černý je jak míček bříško jak stodolu.Kozenka se necha pocucat tim svetlim ale jen za me asistence a to tak, ze ji škrábu aby necestovala a kozlík si sam najde struk a pije, Poraďte prosím co s tím. toho černého preferuje dokonce se mu nastrkuje a zvedá nohu aby se ke struku lepe dostal. co moho pro to udělat aby nechala obai toho světlého napít. děkuji Jana J.

2.3.2018 19:23
jameti

XXX.XXX.62.30

omlouvám se za vecpání se sem ale je to taky vlastně do tema už rodite. predem diky za odpovedi. teda jestli nejake budou :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 19:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

jameti napsal(a):
Dobrý večer, prosím vás zkušené o radu."Jsem začátečník "Dnes ve dvanact hodin v poledne se kozence AN světlé barvy narodil první černý kozlík a nasledoval ho bracha světlý s tmavýma tečkama. porod proběhl bez asistence koza je prvorodička.vemínko ma krásné kulate, do dvou hodin ji odešla placenta a teď se krásně čistí, jde z ní takový průhledný slyz? nebo tak něco, nezapáchá.Ale co mě trápí tak je nechtěla nechat pocucat z vemínka ze začátku oba, trošku jsem oddojila a dala pomaličku stříkačkou oboum kozlíkum, ale toho světlého méně olizuje a teď dokonce ho od sebe odtrkává... pomozte mi prosím, nechtěla bych o ně příjít, no spíše o toho světlého. Je drobnější a nemá bříško. Ten černý je jak míček bříško jak stodolu.Kozenka se necha pocucat tim svetlim ale jen za me asistence a to tak, ze ji škrábu aby necestovala a kozlík si sam najde struk a pije, Poraďte prosím co s tím. toho černého preferuje dokonce se mu nastrkuje a zvedá nohu aby se ke struku lepe dostal. co moho pro to udělat aby nechala obai toho světlého napít. děkuji Jana J.

Dejte toho černého na chvíli někam na stranu a nechte jí jen toho světlého. Třeba na půl hodiny. A kdyby to nepomohlo, budete muset kozu přidržet, aby se ten odstrkovaný mohl napít. Držte ji pevně za nohu a dejte jí přitom něco dobrého, drbejte ji, hlavně aby se mohl napít. Víckrát za den, co nejčastěji. Pravděpodobně si na něj zvykne a přijme ho, Hlavně si ho neberte nikam domů nebo ho už budete muset krmit pořád, takhle nejspíš bude všechno v pořádku.

2.3.2018 19:45
jameti

XXX.XXX.62.30

děkuji, no ona ho nechá napít kdyz jsem tam ja u ní a škrabkám ji, tak ho nechá, zkusím ho oddělit do bedýnky, a uvidím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 19:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když se teď pořádně nakrmí, už se za dva tři dny taky nenechá odstrčit. Ony ale někdy kozy odsunou to slabší kůzle, protože si myslí, že je moc slabé. Někdy je a koza to poznala dobře, že by do něho zbytečně vkládala energii, ale někdy se to takhle spraví.

2.3.2018 19:53
jameti

XXX.XXX.62.30

No je pravda že je o mnohem slabší než ten černoch, ten ma nohy pevny, široký a ten svetlej takový hulečky drobny, zkusim foto ale nejak mi to nejde.

2.3.2018 20:12
jameti

XXX.XXX.62.30

jameti napsal(a):
No je pravda že je o mnohem slabší než ten černoch, ten ma nohy pevny, široký a ten svetlej takový hulečky drobny, zkusim foto ale nejak mi to nejde.

nejde mi přidat fotka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 20:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nevadí, to stejně fotkou nevyřešíme . Pokud ten druhý stojí na nožkách, dosáhne na struk a pije, když kozu bavíte, má podle mě šanci. A kdyby to nevyšlo, neberte to jako tragedii, ony ty kozy často vědí víc než my. Přeju, aby to dopadlo dobře pro oba.

2.3.2018 20:23
jameti

XXX.XXX.62.30

děkuji mám z nich velkou radost, moje první dojné, chovala jsem holandske ale to se neda přirovnat, ty byly bezstarostí. :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 21:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jsou pěkné. S anglonubiemi nemám zkušenosti, ale snad se to srovná a starosti s nimi taky nebudou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 21:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tedysek napsal(a):
Snad vše co mi Oreb radila tak dodrzuju a ono to funguje. smajlík stereotyp je u nás doma základem pro všechny.

Upozorňuju, že je to přehnané. A není to placená reklama na Oreb1 .

2.3.2018 22:13
Tedysek

XXX.XXX.37.36

Tak Pan Ponožka je prostě frája. Maličká se nazrala a Pan Ponožka si tak pochodoval od sena k misce a najednou ke mě až si ke mě došel pro podrbani na prdelce. pak utíkal honem k mámě a napil se (pije prakticky furt když tam jsem) a po napití si Maličká došla prozkoumat co to mám za dobrotu. A zas se přišel Ponožka podívat co se to děje a šup k mámě. smajlík asi začnu psát nějakou knihu o Panu Ponožkovi. ať faunu nespamuju. A když Ponožku držím když stojí a něčí tak se Maličká přijde s ním ocuchat a já můžu mazlit dál. Prostě mi ho půjčí a čeká až ho vrátím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 22:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Prima .

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.3.2018 22:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

takový pokrok během pár hodin, zítra bude štěkat na povel a dávat pac jak pejsek

3.3.2018 07:19
Tedysek

XXX.XXX.37.36

No to víš, ještě z toho nemá prcek rozum. A myslím, že ho trápí jenom, že mám studené ruce.

3.3.2018 10:24
jameti

XXX.XXX.62.30

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat abych měla co nejvíce mleka (rozdojit) mela bych večer oddojit, kuzlatka mají dva dny ale nevypiji toho tolik...poradíte? je to prvnicka. dekuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.3.2018 20:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak se k vám přidávám a hlásím, že porody začali i u nás Nezačali jsme zrovna 100% slavně, ale klučík se má s maminkou dobře. Mám vyhlídnuté další ovečky, takže mě čeká asi další bezesná noc

5.3.2018 17:40
jameti

XXX.XXX.241.206

Dobrý den, tak kozlíci přežili, mamča je necha oba napapat, ten jeden je trosku slabsí ale brisko ma stale napapane, uz je nechodim otravovat uz to neni potřeba, děkuji oreb1 vyoplatilo se to, ikdyz stejne ten cerny je u mamci mazanek ale aspon uz necha oba pekne napit, je to sranda se na ne divat, sotva se drzi na nohach a uz se chteji trkat tema plochyma kulatyma (cosi) m pozdeji pridam foto, delaji mi jen samou radost.Ještě jednou děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.3.2018 21:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak se k vám přidávám a hlásím, že porody začali i u nás Nezačali jsme zrovna 100% slavně, ale klučík se má s maminkou dobře. Mám vyhlídnuté další ovečky, takže mě čeká asi další bezesná noc

To jste začli nějak brzy, ne? Když jste dávali berana 15.10.? My máme stejný termín a holky se nechystají. Počítám s tím příštím týdnem nejdříve...

5.3.2018 21:50
pepakacko

XXX.XXX.72.41

pepakacko napsal(a):
My jsme začali první dvojčata beránci ovce charollais Beran texel dnes jsem zavrel 5 ovci čistý texel doufám že počkají alespoň do neděle až nebudou ty mrazy.

Tak pořád čekáme a čekáme jakoby ovce věděli ze má prý začít Jaro snad zítra nebude mrznout porad Máme tech 5 oveček zavrenych tak snad to dobře dopadne ☺.

6.3.2018 08:24
lilo

XXX.XXX.201.210

ja se take pridavam... a chvalim sve holky za uctyhodnt vykon... v nedeli a v pondeli jsme meli dva kozi porody... a jak jsem psala ze jsou kozi porody rychle tak me holky zase vyskolily... jedna ma nadherny dvojcata porod byl slozitej jelikoz druhe kuzle bylo v nepravidelne dost slozite poloze slo po zadech nohy uvnitr kozy a hlavu pod vemenem... ve finale se mi podarilo najit nejake nohy... ale nemela jsem silu lezici koze tu hlavu porovnat musel nastoupit manzel a tomu se pak podarilo najit jine nohy a tak se narodila koncem panevnim... no a druha moje koza mlaticka nejvetsi se rozhodla vcera v 10 pomalu zacla odchazet hlenova zatka.. ta odesla zhruba okolo 4 hodiny... a kozena zacla rodit... v 5 hodin volam manzelovi ze je to nejaky dlouhy... a ze to bude prusvih... furt jsem se odhodlavala ze do ni sahnu a zjistim situaci ale z prvu se mi nezdala jeste tak roztazena a prohlenena... pak kooonecne prasknul nejaky pytlik a uz to jelo... ve sve podstate jsem byla akorat na odchodu... prvni kuzlatko slo po prdelce.. druha byla velika koza sla po hlave... pak byla jedna mrtvolka sice v kozichu ale o polovinu mensi nez to prvni mrne... a ve finale obrovska holka sla po hlave... takze zhrnuto podtrzeno mame 5 holek... komplikovanejch porodu vicetercat bychom meli pro letosek vybrano... jeste bude rodit ma nejstarsi koza...ale to az za mesic pro tentokrat jsem skoro vysmata... kuzlatka maji peknou zivotaschopnost maminky se staraji...mleka nalily obe krasne...

6.3.2018 09:16
profesor1

XXX.XXX.202.14

Tak jsme se dočkali. Po roce se Lila usmívá! Hurááá! Za odměnu máš u mne pozítří 3 tulipány Doufám že se přidá i Kuba, který slaví jen 1. máj, a udělá vyjímku k tak významné události

6.3.2018 10:50
lilo

XXX.XXX.201.210

prosim te profo... vis strasne jsem byla na ty svy kozy natesena... materstvi je desnej zasek... a vsude okolo je videt ze tu chybi ruce a druhy jsou doooost vytizeny... nemluve o tom... ze mam rocni spankovou deprivaci... a hold uz mi opadly ty ruzove brejle... ted mam pet mrnavejch koz... a dela mi to caru pres rozpocet...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2018 11:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo, to je krásná zpráva, všechno dopadlo dobře, blahopřeju, matky se starají, což znamená, že Vy se máte starat jen o matky a šmytec. Takže si ty růžové brýle zase nasaďte, líp to dopadnout nemohlo .

6.3.2018 11:44
profesor1

XXX.XXX.202.14

Hele já v tvém věku - večer šohaj, ráno šohaj Heslo - na hřbitově to dospím
Všechno nemůže být podle našich představ, pak by jsme si ty úspěchy neuměli užít. Čím dříve růžové brýle spadnou, tím líp. Víš co by někdo dal za 5 koz, třeba prťavých? A víš co by někdo dal třeba jen za dvě zdravé ruce?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2018 12:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jj, Lilo, taky mi chybí to vaše špičkování s Profesorem...

Je prima, že porody nakonec dopadly dobře. Věřím, že s kůzlátky nebudea mít starosti Ty, ale jen kozí mamky. Maximálně nějaký přírkm, aby bylo dost mléka...a to stejně dáváš, ne?

Ať je brzy zase vesele a hravě

6.3.2018 13:13
lilo

XXX.XXX.201.210

diky za vas... a za ty kvetiny... predam je holkam...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2018 21:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To jste začli nějak brzy, ne? Když jste dávali berana 15.10.? My máme stejný termín a holky se nechystají. Počítám s tím příštím týdnem nejdříve...

nene, asi jsem to napsala zmateně. Loni i dříve jsme pouštěli k 15.10. Proto jsem měla zafixováno, že rodíme na stejno. Ale letos jsme to posunuli na 5.10. a já se divila, jak to, že se ještě nechystáte k porodům. Nedošel mi ten můj posun Většinou rodili nejdříve 17.3.ale nejvíc přelom března-dubna, což jsme pak bývali i o měsíc pozadu proti ostatním , tak jsem to letos zkusila.2 ovečky porodily ještě v těch největších mrazech a fakt nebýt tam, tak myslím, že i přes veškerou ovčí péči by měli mizivou šanci. Zlatý počasí na konci března. Dneska chumelí, prší, chumelí, fouká...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2018 21:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo...v diskusi jsem nováček, tak se alespoň slepě přidáváms Každopádně gratuluji k 5 miminům

6.3.2018 21:25
lilo

XXX.XXX.201.210

diky diky... ja mam pocit ze po kazdem porodu jsem take stale jeste novacek...a asi jim zustanu... zacinam se priklanet k toumu... vim ze nic nevim... a jsem z toho trochu zmatena... sic to neni uplne alzheimer

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.3.2018 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

já nevím nic, hlavně v době, kdy potřebuji něco vědět, tak mě nenapdane ani to nic. Ale potom ta radost, když se něco dozvím...

6.3.2018 21:49
profesor1

XXX.XXX.202.14

Lilo, základ úspěchu je nehledat v tom problém a vědu. Snažit se zvíře chovat co nejvíc přirozeně. Jasně že tě každý rok něco překvapí........
Ale kdyby to bylo tak složité jak naznačuješ, tak by fauna časem pomalu ale jistě vymřela. Někdy se prostě nedaří....
Přemýšlel jsem nad tím včerejším potratem u mé oveny. Když si uvědomím že téměř 14 dnů ovce žraly senáž pomrzlou na kost, pily ledovou vodu..... to mohl být důvod. Navíc na promrzlé senáži se lehce přehlídne plesnivý kus......
Koukám že se ti začíná váza plnit

7.3.2018 07:30
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Přemýšlela jsem, jak to všichni děláte se zmrzlou senáží. Přece v zimě nutně zmrzne.Sem tam rozmrzne a zas zmrzne. To se mi nezdá moc přirozený způsob chovu. Zůstanu u sena.

7.3.2018 09:48
dad

XXX.XXX.225.133

senáže a siláž mám v sudech, za mrazů jde holt sud do baráku abych se do něj dostal, krmení (příkrm) si chválím, kdo nevyzkoušel neuvěří

7.3.2018 10:13
profesor1

XXX.XXX.202.14

Senáž je věc k nezaplacení. Jedinec v kondici to zvládne i v těch mrazech. Možná by bylo lepší těch cca 14 dnů krmení senáží vynechat(přes ty velké každoroční mrazy), ale ten řev zvířat kdy si vynucují senáž by jsem nervově neustál Pokud ale stádo dá celý balík na jeden příkrm, tak zmrzlá je jen horní vrstva (max10cm) vnitřek je OK. Když jsou mrazy max. deset pod nulou a jen v noci tak je to úplně v pohodě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2018 12:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mine: Jo tak :) No, moje holky to mají dost roztahané, takže těžko říct... taky mě štve, když některá rodí až v půlce dubna, ale co už.. Tím, že tam mám zas "dost" jehnic, tak to taky bude roztahané... některé ze starších se ale už pomaličku na ten příští týden chystají. Těším se moc Neřeším, zda budou holky nebo kluci - min.rok se mi nepodařilo prodat ani jednu jehnici v KU s dobrými posudky, tak nakonec zůstaly doma. Kluci jdou všichni na pekáč. Tak je to jedno. Maso jako maso. Hlavně, aby se vše podařilo v pořádku odrodit a odchovat.

7.3.2018 13:12
Janinka Bosorka

XXX.XXX.5.237

Jeden krasnej kluk zamíří k nám, už se těšíme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2018 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já mám zvířata na senáži jen na podzim v připouštěcí sezoně a pak až na jaře před pastvou a porodama. Největší část zimy, i ony největší mrazy, mají jen na seno.

7.3.2018 20:53
berrynator

XXX.XXX.139.250

Tak jsme dneska načali druhou stovku jehňat, naštěstí zbývá už jen 12 ovcí, takže se už docela těším na konec, i když na konec, ono to vlastně všechno začne, velice mě ale potěšilo nově vznikající stádo kříženek 50Sf X 50RM, od sedmi ovcí 16 jehňat - ty dvoje trojčata ani není nutné přikrmovat a přitom jsou docela vyrovnaná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2018 20:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Berry, dobrá práce! To jen sbíráš jehňouše a umísťuješ do choulků, ne? :) Při tomhle počtu...
Já pořád přemýšlím, jeslti je výhra, mít ty vícečetné vrhy skrze možné nutné přikrmování, tedy investici časovou, finanční i energetickou... ? ale na to má asi každý jiný náhled.

7.3.2018 21:23
berrynator

XXX.XXX.139.250

občas chouluju, když se to ale rozjede na největší obrátky, tak už ani není místo, kde choulovat, nejlepší byl ten minulý týden, kdy se to bahnění rozjelo nejvíce, jako by si na ty největší mrazy počkaly naschvál, ale kupodivu to přečkala všechna jehňata, i ty co se narodily venku pod přístřeškem - naštěstí do bylo většinou přes den, takže se narychlo vzaly do o trochu teplejší stodoly, když je dobrý odbyt na jehňata, tak těch vícečetných vrhů ani moc nelituji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.3.2018 21:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Odbyt jakože na ty kojené uměle?
Nebo jakože se Ti vyplatí to vypiplat a prodat?

7.3.2018 23:52
berrynator

XXX.XXX.139.250

flaškáče neprodávám, ono ani letos žádného 100% flaškáče nemám, jen pár jehňat, které potřebují trochu přikrmit než začnou přijímat pevné krmení.

8.3.2018 03:02
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Mám trojčata u šestileté suffolky, vážila jsem po porodu, jedno 4 kg, druhé 4,30 kg a třetí 5 kg. Jsou dnes čtrnáctidenní, tak je zvážím jak jsou na tom. Zatím pijí od mamky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.3.2018 12:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Berry: šikula.

12.3.2018 20:11
pepakacko

XXX.XXX.72.41

Tak konecne beranek texel má se k světu ☺tak ještě 4 ovce čekají a dalších 6 bude později.

30.3.2018 23:26
Mario1986

XXX.XXX.115.255

Caute. Ako Vám tie pôrody idu? Ja mám zasa čudnú skúsenosť. Predchádzajúce pôrody bez mrazov úplne pohoda dokonca som veľmi milo prekvapený z prvniciek ktoré si statočne poradili a jahniatka som našiel napite olizane. Tak som vždy 3x zobral matku jahniatko alebo jahniatka a 2 dni som ich v ovcine podržal aby sa zblížili a matka odpocinula. Včera situácia podobná nečakal som pôrod ale na výbehu som našiel párik baránka a jahnicku ležať v sene prekvapený a potešený som ich zobral ale matku som na prvý pohľad nenašiel vytipoval som jednu bahnicu ktorá sa dosť kŕmila prevrátil som ju a skontroloval vemeno odstriekol som mlieko a ešte raz vyradovacou metódou som potvrdil vyber dannej matky týchto prírastkov. Do ovcina som im dal kybel vody a matke šrot pre dojčiace kozy ako všetkým predoslim. Išiel som ich skontrolovať ešte za 15 min a jahniatka boli pod kŕmiacou matkou ale neni som si istý či práve pili mlieko. Dnes ráno prídem a odidve jahniatka boli mŕtve. Kybel zo šrotom prevrátený ale zožratý voda odpita. Bahnicu som pustil k ostatným a za pár minút bolo kino začala hľadať bekat asi pól hodinu v kuse až jej odchádzal hlas no strašne pre mna tak pre Ňu. Stále sa učíme

30.3.2018 23:29
Mario1986

XXX.XXX.115.255

Tento rok zatiaľ strašná štatistika 5 mŕtvych a 4 žijú. Ešte min 2 pôrody čakám tak neviem či sa nevykaslem na celé skovavanie do ovcina a nechám ich radšej na zimovisku vonku aby sa bahnica postarala keď už nemrzne v noci. Mám teraz výčitky že keby som ich nezavrel tak dnes žijú chúďatká. človek fakt nevie x krát sa ti niečo osvedčí a potom nechápeš čo sa stane.

30.3.2018 23:35
Mario1986

XXX.XXX.115.255

Janinka Bosorka napsal(a):
Mám trojčata u šestileté suffolky, vážila jsem po porodu, jedno 4 kg, druhé 4,30 kg a třetí 5 kg. Jsou dnes čtrnáctidenní, tak je zvážím jak jsou na tom. Zatím pijí od mamky.

Nemáš foto jak vyzerala matka. Musela byt ako vzducholod

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.3.2018 23:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mario1986: Možná se nenapili, i když byli u ní nebo byla matka pojančená z toho zavření, jestli není jinak zvyklá na zavírání. A nemůžete to udělat tak, aby mohla dovnitř i ven, kdy chce? Na porod by zalezla a měla by přitom pocit svobody. A teď už to další zvládnou, když nemrzne.

31.3.2018 08:11
Mario1986

XXX.XXX.115.255

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mario1986: Možná se nenapili, i když byli u ní nebo byla matka pojančená z toho zavření, jestli není jinak zvyklá na zavírání. A nemůžete to udělat tak, aby mohla dovnitř i ven, kdy chce? Na porod by zalezla a měla by přitom pocit svobody. A teď už to další zvládnou, když nemrzne.

Nie vychádzať a vchádzať nemôžu už keď ich zavriem. Nebola zvyknutá to je pravda. Ale je divne že kedy sa nenapili niejde matke predsa z vemena mlieko ale mlezivo nie? Dnes fúka ako sprosté ja snáď toho barana budem pripúšťať až v januári.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2018 11:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nevím, jak u ovcí, ale u koz se občas, málokdy, stane, že i mlezivo je bílé a dost řídké jako mléko. Já prostě vždycky čekám, jestli se opravdu napijí. Někdy jsou pod kozou a mlaskají, ale to cucají všechno možné, jen ne struk. Když jim to moc nejde, podržím je pod kozou, ukážu jim struk a dokud nemají plné bříško, nejdu pryč. Ale většinou stejně rodí beze mě a všechno si obstarají samy.
A třeba to mohlo být i něco jiného. To zavření ovce, která není na to zvyklá, tu letos někdo už řešil. Taky nechala jehňata a ta umřela. Myslím, že výsledek té diskuse byl, že je dobré udělat větrolamy, aby se ovce mohla venku schovat a nerodit ve vánici a větru. Že je to lepší, než zavřít nezvyklou ovci.

31.3.2018 13:01
Mario1986

XXX.XXX.115.255

Dnes ráno situácia zasa pre mna nová a čudná. Prišiel som s našiel som prvorodičku z nevytlačenej jahniatkom na foto kde trčala hlavička a predná noha. Jahňa malo vonku jazyk čo som predpokladal ako dosť vážny problém keďže som tak našiel už udusene jahňa. Bahnica vyzerala dosť unavená tak som jej začal pomáhať no musel som použiť dosť síl aby som veľkého baránka z nej dostal. Chvalabohu po vytiahnutí začal baránok dýchať tak som mu očistil nozdry a čakal čo bude. Najprv ľahla bahnica na zem tak som jej dal baránka nech si ho pohodlne olize. Išiel som po rukvice aby som sa presvedčil že je ovca čistá bez ďalšieho potomka. Než som prišiel cca 2min už sa ležérne prechádzala od baránka. Ten si tak jemne pobekaval a ona sa začala z miernym pohupavanim vyprázdňovat. Ani po 10 minútach sa nezačala o jahňa zaujímať a spokojne sa pasla. Tak som zobral už celkom studené jahňa k nej no odbehla zasa ďalej. Tak som ju chytil otočil a jahniatko sa snažil napichnúť na struk no to bolo dosti nešikovne a malo problém sa chytnut. No nic zobral som ich a zavrel do ovcina no bez zmeny len jahňa už malo dosť studené telo a ovca len stala a nezaujímala sa o jahniatko. Tak som znovu otocil mamu a zasa sa pokúšal no bez úspechu. Nakoniec som zohrial do kýbla vodu a namočenou handrou sa snažil jahniatko zohriať. Podarilo sa jahniatko ožilo nuž nemalo sa z čoho napiť aj keď som ho trochu zohrial. Pokúšal som sa jahňa zase nasmerovať pod matkou no nemalo síl sa napiť keďže neustalo a bahnica ustupovala. Odchádzam a nechávam v božích rukách bezradný a sklamaný od hlúpej matky. Zopár foto prikladám už fakt neviem čo robím zle.

31.3.2018 13:11
lilo

XXX.XXX.201.210

je videt ze jste jeste tech porodu moc nezazil.. dokud je jehne na pupku tak je zive i kdyz vypada skoro mrtve tohle je nase dost casta poloha tu uz umim vetsinou hold jde jehne za nohu a hlavu... vytahnout... takovou matku bych okamzite zavrela s jehnetem...zadne behani povenku... ale protoze vase jehne je studene ted vemte jehne domu ohrejte ho doma fenem ususte ho poradne klidne ho nechte hodinku ohrivat treba na petflaskach s horkou vodou... zkratka at je suche... jdete k ovci a pokuste se vymackat z ni mlezivo tak velkeho panaka 50ml to pak o teplote 39st date do jehnete strikackou.. az bude jehne trochu ohrate bude mit i saci reflex... jeho silu poznate kdyz mu date prst do tlamky pokud je saci reflex muzete ho nakrmit teplym mlezivem, pokud neni saci reflex jinak nez sondou do zaludku ho pravdepodobne nenakrmite... zavrete je do maleho choulu.az bude jehne trosku pohyblivejsi tak uvidite ze i matka si ho bude mozna vic vsimat... a co dve hodiny kontrolujte a jehne prikladejte.. k ovecce budte hodnej a klidnej a jehne ucte kde ma struk... a ten struk hlavne muzi byt pruchozi...

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2018 13:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jak píše lilo, ohřát jehně je nejdůležitější. Matka není hloupá, ale po takovém porodu a prvním k tomu, je sama zmatená a potřebuje se uklidnit a nažrat. Potřebuje tak hodinku, aby se uklidnila a pak se obvykle o mládě postará. Rodička potřebuje něco vydatného do kbelíku, vlažnou vodu na pití, dobré seno, pak nabere sílu a může se starat. lilo nahoře dobře popisuje, jak to vyřešit, když je tenhle problém.

31.3.2018 13:46
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Mario1986 napsal(a):
Dnes ráno situácia zasa pre mna nová a čudná. Prišiel som s našiel som prvorodičku z nevytlačenej jahniatkom na foto kde trčala hlavička a predná noha. Jahňa malo vonku jazyk čo som predpokladal ako dosť vážny problém keďže som tak našiel už udusene jahňa. Bahnica vyzerala dosť unavená tak som jej začal pomáhať no musel som použiť dosť síl aby som veľkého baránka z nej dostal. Chvalabohu po vytiahnutí začal baránok dýchať tak som mu očistil nozdry a čakal čo bude. Najprv ľahla bahnica na zem tak som jej dal baránka nech si ho pohodlne olize. Išiel som po rukvice aby som sa presvedčil že je ovca čistá bez ďalšieho potomka. Než som prišiel cca 2min už sa ležérne prechádzala od baránka. Ten si tak jemne pobekaval a ona sa začala z miernym pohupavanim vyprázdňovat. Ani po 10 minútach sa nezačala o jahňa zaujímať a spokojne sa pasla. Tak som zobral už celkom studené jahňa k nej no odbehla zasa ďalej. Tak som ju chytil otočil a jahniatko sa snažil napichnúť na struk no to bolo dosti nešikovne a malo problém sa chytnut. No nic zobral som ich a zavrel do ovcina no bez zmeny len jahňa už malo dosť studené telo a ovca len stala a nezaujímala sa o jahniatko. Tak som znovu otocil mamu a zasa sa pokúšal no bez úspechu. Nakoniec som zohrial do kýbla vodu a namočenou handrou sa snažil jahniatko zohriať. Podarilo sa jahniatko ožilo nuž nemalo sa z čoho napiť aj keď som ho trochu zohrial. Pokúšal som sa jahňa zase nasmerovať pod matkou no nemalo síl sa napiť keďže neustalo a bahnica ustupovala. Odchádzam a nechávam v božích rukách bezradný a sklamaný od hlúpej matky. Zopár foto prikladám už fakt neviem čo robím zle.

Nezlobte se na mě, ale ovce není hloupá, to jste spíš vy. Prvnička je skoro vždy vykulená z prvního porodu. Pokud šla hlava a jedna noha - byla to nepravidelná poloha a to dá ovci mnohem víc zabrat než poloha normální. Pořád je venku ještě dost zima a nechat jehně na pospas přírodě je odsoudit ho k zániku. O tomto problému už toho tady na ifauně bylo napsáno tolik, že to je jako nosit dříví do lesa.Otírat jeně mokrou handrou i když namočenou do teplé vody je teda fakt gól. Jehně se musí co nejdříve osušit, aby ztráty tepla byly co nejmenší a ne ho ještě namáčet.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2018 13:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nevím dosud, co je vlastně choul. Pomalu každý ovčák tu píše, že ovce zavírá do choulu. Já mám jen venku ohrádku z laťkového plotu se stříškou vysoko nahoře, asi 2x2 m, když je potřeba, tam zavřu kozu s kůzletem, na zem nastelu seno a případně i okolo k laťkám, když je fakt zima. Koza vidí ostatní kozy i nebe, je venku a přitom je zvlášť. Jen párkrát jsem ji tam nechala do druhého dne, většinou stačí dvě tři hodiny. Ale moc to nepoužívám, jen když by mohl být problém.

31.3.2018 16:26
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Popisovala jsem zde, jak jsem letos zachránila prochladné jehně. Udělám to tedy ještě jednou.
Napustit horkou vodu do dvou dvoulitrových pet lahní, jehně vytřít čistou slámou, podložit čistou slámou, kolem jehnete položit pet lahve, zakrýt, já starou bundou. To vše v malém choulu např dva na dva metry. Ovce je tam také. Ovci oddojit. I za cenu, že ji privážu či jinak zpacifikuji. Oddojuji do malého kalíšku v kterém je glukoza už daná, promíchnu a hned natahuji do stříkačky a dávám jehněti do krku. Mlezivo podat stříkačkou po desítce klidně padesát, opakovat, co hodinu i dvě. Je výborné do mleziva přidat glukpur.
Vodu v lahvích vyměnovat za teplou např co dvě hodiny. Krmit také často a málo. Petky jsme menili asi dva dny, mrzlo, jehnata si na ne sama lehala. Také se dá použít vyhřívací podložka elektrická. Ale petky mi přijdou fajn.
Choul je malý prostor, může být i v ovčíně přímo, kam umístíme po porodu bahnici s jehnaty. My chouly oddělujeme paletami, takže všichni na sebe vidí. Má tam vodu seno liz a klid. Podáváme jádro a nikdo jí ho neužírá. Jehnata mají matku stále k dispozici, nikam jim neodchází, mohou odpočívat a jít se napít kdy se jim zlíbí. Matka s jehnaty je takto zavřená napr týden, dle kondice a počasí. Posílí se oboustranné vazby.

31.3.2018 16:30
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Aha koukám že i lilo to popsala.
Letos jsem takto zachránila beránka z trojčat. Nyní je větší než jeho sestřičky. Mají přes pět týdnů.

31.3.2018 16:43
Mario1986

XXX.XXX.115.255

přezdívka napsal(a):
Nezlobte se na mě, ale ovce není hloupá, to jste spíš vy. Prvnička je skoro vždy vykulená z prvního porodu. Pokud šla hlava a jedna noha - byla to nepravidelná poloha a to dá ovci mnohem víc zabrat než poloha normální. Pořád je venku ještě dost zima a nechat jehně na pospas přírodě je odsoudit ho k zániku. O tomto problému už toho tady na ifauně bylo napsáno tolik, že to je jako nosit dříví do lesa.Otírat jeně mokrou handrou i když namočenou do teplé vody je teda fakt gól. Jehně se musí co nejdříve osušit, aby ztráty tepla byly co nejmenší a ne ho ještě namáčet.

Vôbec sa na Vás nehnevám to že som hlúpy v chove oviec sa vôbec nehnevám tiež asi nebudete chytrá v mojej brandži ktorú robím 10 rokov a mám bohaté skúsenosti ak by som všetko vedel určite sem nepíšem o radu ako zachrániť holý život zvieratka na ktorom mi záleží momentálne viac ako tej “hlúpej” matke. Pôrod nohou a hlavou som tento rok už u prvorodičky prežil a všetko na 100% super. Čiže bolo pre mna nepochopiteľne že matka nejavila známky záujmu. Skúšal som všetko čo mi fantázia ako zachrániť dovolila. To že som ju otieral už v ovcine kde nebol Studeny vietor nevidím ako väčší problém ako keď sa budem prizerať ako sa jahňa trasie od zimi a mám má na háku. Ale som rad že máte aspoň záujem mi poradiť aby som bol chytrejší a nabudúce budem rozumovat na nejakého začiatočníka tu na fóre
PS mimochodom bolo dnes pri pôrode 14 stupňov ale teda fúkalo čo pocitovo teplotu skresľovalo. Takze nazivat dosť zima je trochu s cesty ale to vy nemôžte vedieť. Ale v skutočnosti bolo jahniatko fakt studené.

31.3.2018 17:02
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Mario1986 napsal(a):
Tento rok zatiaľ strašná štatistika 5 mŕtvych a 4 žijú. Ešte min 2 pôrody čakám tak neviem či sa nevykaslem na celé skovavanie do ovcina a nechám ich radšej na zimovisku vonku aby sa bahnica postarala keď už nemrzne v noci. Mám teraz výčitky že keby som ich nezavrel tak dnes žijú chúďatká. človek fakt nevie x krát sa ti niečo osvedčí a potom nechápeš čo sa stane.

Já myslím, že pokud bahnice nevyvádí po zavření, že tím to není, že jehnata zemřou do rána. Po porodu odstříknout struky, jen málo, at vím, zda jsou průchozí. Ošetřit jehneti pupečník, dezinfekce, čekat tak dlouho až vidím jehně skutečně pít, nejen hledat struk a pod. Kontrolovat často, osahat bříško, zda je jehně napité, pod žebírkami zatlačit proti sobě palec a ukazovák a poznám, zda má něco v bříšku. Pokud si nejsem jistá ovci podojit a jehně nakrmit. Jehně petkami prohřát.
Ale soucítím s vámi, také jsme měli úhyny každý rok, ne tolik tedy ale jo. Vloni jsme se namlsali, narodilo se osm a přežilo osm. Ale tak nějak samo od sebe. Letos jsem důsledně začala praktikovat vše, co jsem zde zjistila, nic nenechala jen tak. I přes různé nepravidelné polohy, překloubené nožky, záchranu života jehněte ležícího na boku bez života, jsme se dostali na deset ok jedno do rána exitus. Věřím, že i vy se vše naučíte, vyzkoušíte a bude dobře. Držím palce. Jana.

31.3.2018 17:07
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Mario1986 napsal(a):
Vôbec sa na Vás nehnevám to že som hlúpy v chove oviec sa vôbec nehnevám tiež asi nebudete chytrá v mojej brandži ktorú robím 10 rokov a mám bohaté skúsenosti ak by som všetko vedel určite sem nepíšem o radu ako zachrániť holý život zvieratka na ktorom mi záleží momentálne viac ako tej “hlúpej” matke. Pôrod nohou a hlavou som tento rok už u prvorodičky prežil a všetko na 100% super. Čiže bolo pre mna nepochopiteľne že matka nejavila známky záujmu. Skúšal som všetko čo mi fantázia ako zachrániť dovolila. To že som ju otieral už v ovcine kde nebol Studeny vietor nevidím ako väčší problém ako keď sa budem prizerať ako sa jahňa trasie od zimi a mám má na háku. Ale som rad že máte aspoň záujem mi poradiť aby som bol chytrejší a nabudúce budem rozumovat na nejakého začiatočníka tu na fóre
PS mimochodom bolo dnes pri pôrode 14 stupňov ale teda fúkalo čo pocitovo teplotu skresľovalo. Takze nazivat dosť zima je trochu s cesty ale to vy nemôžte vedieť. Ale v skutočnosti bolo jahniatko fakt studené.

Letos s blížícími se porody jsem si zde přečetla už dopředu vše možné i nemožné co dělat. Jehně je nutno osušit do sucha, pokud ho namáčíte do teplé vody v kýblu, musí být v igelitovém pytli po krk zabalené tak, aby se voda k němu nedostala. Ale horké petky vedou. Položit na suchou slámu petky kolem jehněte, jehně i s petkami zakrýt. Glukopur pořídit dopředu. Stříkačku. Oddojit nakrmit. Drencheru se bojím.

31.3.2018 17:38
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Mario1986 napsal(a):
Vôbec sa na Vás nehnevám to že som hlúpy v chove oviec sa vôbec nehnevám tiež asi nebudete chytrá v mojej brandži ktorú robím 10 rokov a mám bohaté skúsenosti ak by som všetko vedel určite sem nepíšem o radu ako zachrániť holý život zvieratka na ktorom mi záleží momentálne viac ako tej “hlúpej” matke. Pôrod nohou a hlavou som tento rok už u prvorodičky prežil a všetko na 100% super. Čiže bolo pre mna nepochopiteľne že matka nejavila známky záujmu. Skúšal som všetko čo mi fantázia ako zachrániť dovolila. To že som ju otieral už v ovcine kde nebol Studeny vietor nevidím ako väčší problém ako keď sa budem prizerať ako sa jahňa trasie od zimi a mám má na háku. Ale som rad že máte aspoň záujem mi poradiť aby som bol chytrejší a nabudúce budem rozumovat na nejakého začiatočníka tu na fóre
PS mimochodom bolo dnes pri pôrode 14 stupňov ale teda fúkalo čo pocitovo teplotu skresľovalo. Takze nazivat dosť zima je trochu s cesty ale to vy nemôžte vedieť. Ale v skutočnosti bolo jahniatko fakt studené.

Nevím co děláte a je mi to úplně jedno. Když jsem před víc jak 30 lety začínala s chovem ovcí, tak první co jsem udělala, tak jsem si nakoupila v té době dostupnou literaturu a pořádně jsem ji přečetla. Pak jsem byla několikrá na radě u chovatele ve vedlejší vsi. V dnešní době internetu jsou informace mnohem dostupnější a je jich podstatně víc. To kvůli čemu jsem v začátcích chovu volala veterináře dokážu už po těch letech vyřešit sama. Ono 14 stupňů není žádné teplo, když uvážíte, že jehně do té doby bylo ve 39 stupních. Musíte počítat s nejhorší variantou a být připraven. Když je to lepší je jenom dobře. Tím nechci říct, že se mě vždycky všechno povedlo.

31.3.2018 20:35
Mario1986

XXX.XXX.115.255

Tak večer som bol na kontrole s vyzerá to dobre ale keď som odchádzal vyzeralo že už dlho nebude no zrejme sa to v matke prebudilo jak nebola rušenia mojou prítomnosťou.

31.3.2018 20:48
Mario1986

XXX.XXX.115.255

přezdívka napsal(a):
Nevím co děláte a je mi to úplně jedno. Když jsem před víc jak 30 lety začínala s chovem ovcí, tak první co jsem udělala, tak jsem si nakoupila v té době dostupnou literaturu a pořádně jsem ji přečetla. Pak jsem byla několikrá na radě u chovatele ve vedlejší vsi. V dnešní době internetu jsou informace mnohem dostupnější a je jich podstatně víc. To kvůli čemu jsem v začátcích chovu volala veterináře dokážu už po těch letech vyřešit sama. Ono 14 stupňů není žádné teplo, když uvážíte, že jehně do té doby bylo ve 39 stupních. Musíte počítat s nejhorší variantou a být připraven. Když je to lepší je jenom dobře. Tím nechci říct, že se mě vždycky všechno povedlo.

Ono určite viete že prečítanie literatúry je len teória prax býva niekedy alebo Skorej vždy iná. Každý má iné možnosti a stres s času čo bude za 10min tiež hra svoju rolu. Nepoznám žiadneho lekára ktorý sa stal špecialistom v remesle po vychodeni školy. Prax prax prax doteraz som mal skúsenosť len z bezproblémovymi ovečkami ktoré si zo všetkým poradili samé. Nikdy som nepoznal asistenciu alebo choulovani alebo chorobami. Čiže tento rok sa zo všetkým zoznamujem prakticky. Každopádne sklaniam klobúk pred vašou 30 ročnou praxou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2018 21:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mario1986 napsal(a):
Tak večer som bol na kontrole s vyzerá to dobre ale keď som odchádzal vyzeralo že už dlho nebude no zrejme sa to v matke prebudilo jak nebola rušenia mojou prítomnosťou.

To je dobře. Jen ještě zkontrolujte, jestli je jehně napité, osahejte mu bříško. Asi bude, ale jistota je jistota. Nebo se jen podívejte, jestli pije. Ale asi to bude dobré. Je ti už dost dlouho a kdyby nepilo, už by jen leželo. Tak už ta jehnice není hloupá ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2018 23:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

To jsou zas perly tady...
Zapálim si cigáro, jehně vezmu, zahřeju ho, ovci podojím, mlezivo přihřeju, sondou to do něj naliju, típnu ono cigáro, hodim je do choulu a pul dne si jich nemusím všimnout. Práce na 15 minut max.

31.3.2018 23:03
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To jsou zas perly tady...
Zapálim si cigáro, jehně vezmu, zahřeju ho, ovci podojím, mlezivo přihřeju, sondou to do něj naliju, típnu ono cigáro, hodim je do choulu a pul dne si jich nemusím všimnout. Práce na 15 minut max.

Já to dělám, bez cigára, skorem stejně

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.3.2018 23:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka napsal(a):
Já to dělám, bez cigára, skorem stejně

Tak to to děláš lépe

1.4.2018 00:17
profesor1

XXX.XXX.202.14

Já se naučil přitlačit ovci ke zdi, jednou rukou držet jehně za hlavu tak, že prsty otevřu tlamičku. Druhou rukou do otevřené tlamajzny strčím struk a odstříknu do tlamajzny mlezivo. V 98% jehně jak ucítí mlezivo, tak začne sát samo. Ale musí se to naučit, protože dvě ruce jsou na to málo

Mário, taky se naučte to, že i když je venku teplota 30°C a fouká při tom vítr, tak pro čerstvě narozené, neosušené jehně je to dost velká zima

1.4.2018 11:48
Mario1986

XXX.XXX.115.255

Ďakujem všetkým za rady moc si toho vážim

2.4.2018 11:12
holis

XXX.XXX.26.168

Mě se tohle nadělení narodilo 1 na apríla. Čtyřčata, bohužel všechny mrtvé

2.4.2018 12:40
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak to mne mrzí, jak to?

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.4.2018 13:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Krutej april

2.4.2018 13:23
holis

XXX.XXX.26.168

Jakto netuším. Ráno jsem přišel a vidim je takhle vyskládané.2 kluci a 2holky. Jednu jsem si chtěl nechat, aby koza nebyla sama a ono tohle. No nedá se nic dělat. Musím ji koupit kámošku.

2.4.2018 13:31
Tedysek

XXX.XXX.49.14

To me mrzi. Je to obrovska skoda. :(.

2.4.2018 16:04
přezdívka

XXX.XXX.105.195

holis napsal(a):
Jakto netuším. Ráno jsem přišel a vidim je takhle vyskládané.2 kluci a 2holky. Jednu jsem si chtěl nechat, aby koza nebyla sama a ono tohle. No nedá se nic dělat. Musím ji koupit kámošku.

Kolik u vás bylo v noci stupňů? Kůzlata jsou na zimu ještě víc choulostivější než jehňata To vypadá na prochladnutí a neměla sílu se napít. Jedna moje koza rodila o měsíc dřív 1.3. a to byl zrovna největší mráz z celé zimy. Sebrala jsem ráno dva zmrzlé kozlíky. A to jsem chodila kontrolovat co tři hodiny. Při poslední kontrole nic nenasvědčovalo tomu, že bude rodit a pak už tam byly mrtvolky.

2.4.2018 16:11
fenixana

XXX.XXX.47.24

Je to škoda, ach jo.. Mně se letos stalo u jedné kozy to samé, s tím rozdílem, že kůzlata byla "jen" 3, všechna mrtvá. Ale byla jsem u porodu, praskla jí voda, stahy po 10 ti minutách a 3 hodiny žádná změna! Bylo to v noci, pak už přešly i stahy (šla jsem spát) a ráno bylo první kůzle mrtvé - šlo zadníma nohama a ani ho nevytlačila, musela jsem jí pomoct! A zase se nic nedělo! Volala jsem hned 2 veterinářům, jeden mi radil šáhnout do kozy, což opravdu tedy moc nešlo, max.3 prsty, bála jsem se, že jí poraním! A druhý mi naštěstí prodal inj. Oxytocinu a já jí ho píchla. Díky tomu šlo druhé kůzle do 30 ti minut..(vet. měl až od 9hodin, takže do té doby nic netlačila).Pak zas nic, myslela jsem, že jsou už všechna kůzlata. To druhé šlo také zadníma noha a opět mrtvý, ještě jsem naivně doufala, že by mohlo žít ! No a za 1,5 hodiny koukám a koza zase začíná tlačit, tak jsem jí píchla druhou inj Oxytocinu a třetí kůzle jsem rychle vytáhla, šlo hlavičkou, ale i třetí mrtvé . Opravdu mi z toho nebylo hej. Pak ještě dejte pozor na kozu, já se bála, že to nepřežije ani koza, nechtěla 2 dny vůbec žrát! Díky dvou kůzlatům od jiné kozy se zlepšila a stará se o ně, ten kozlík od druhé kozy pije od matky i od téhle kozy, co přišla o svoje kůzlátka.

2.4.2018 21:52
Mario1986

XXX.XXX.115.255

Zasa zvrat dnes som prišiel a zachránené jahňa ležalo pri matke mŕtve. Tento rok mám smolu najvyššieho zrna. Ale ako tak čítam neni som sám čo tu trúchlia za neúspechom.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.4.2018 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

i špatná zkušennost je do života dobrá, hlavu vzhůru.

3.4.2018 09:10
pepakacko

XXX.XXX.72.41

Letos 4 živa jehnata 5 mrtvých plus 1 ovce dnes ráno nechápu přijdu jehnata mrtva hned po porodu nebo ovce nejeví zájem přitom krmíme kvalitní seno mlato oves liz se selenem liz pro březí ovce poroste smůla jehně po te mrtve mam doma v krabici

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.4.2018 09:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Necet jsem vsecko ale chyba se da odhalit. Nedorazi na ovce ten emu co mate na obrazku?

3.4.2018 16:01
pepakacko

XXX.XXX.72.41

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Necet jsem vsecko ale chyba se da odhalit. Nedorazi na ovce ten emu co mate na obrazku?

Emu byli vždycky samotný ted už jsou prodány mam smolika

4.4.2018 21:51
Mario1986

XXX.XXX.115.255

pepakacko napsal(a):
Letos 4 živa jehnata 5 mrtvých plus 1 ovce dnes ráno nechápu přijdu jehnata mrtva hned po porodu nebo ovce nejeví zájem přitom krmíme kvalitní seno mlato oves liz se selenem liz pro březí ovce poroste smůla jehně po te mrtve mam doma v krabici

Podobnú štatistiku mám aj ja len teda bez ovce. Je to bieda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2018 21:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když to není ojedinělý případ, někde musí být zádrhel. Když máte kvalitní krmivo, bude to něco jiného. Hygiena, psychika?

4.4.2018 22:21
pepakacko

XXX.XXX.72.41

Ovce jsou krotke nic a nikdo je nerusi pravidelne odcervovane kopyta udelana, dene cista voda seno kolik chtějí
Mlato oves liz se selenem a kybl lizu pro březí ovce za 990Kc očkováno covexin 10 a přece se nedaří už více nevím co dělat tak třeba příští rok bude lepší musíme doufat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2018 11:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

No na vasem miste bych to nebral tak na lehkou vahu ze priste bude lip. Nekde tam mate zakopanyho pudla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2018 13:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No na vasem miste bych to nebral tak na lehkou vahu ze priste bude lip. Nekde tam mate zakopanyho pudla.

Mastnacku, škoda slov. Tenhle člověk tu v diskuzi umí akorát nadávat a pomlouvat a když si tak vybavím co už jsem se tu od něj dozvěděl, tak jeho chov a jeho chovatelské dovednosti budou stát za starou belu ale odnášej to ale bohužel jeho zvířata.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.4.2018 14:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mas pravdu, tohle uplne dobre asi nepochopim, me nasere kazdej nezdar, ze se zakousnu a patram no nic no.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 08:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vcera jsem ponocoval ( hledani dilu na traktor z 65tyho je nekdy fakt zabava ). A tak jsem si rek o pul jedny rano ze se podivam na ovci, frndu mela vecer nabehlou... no a cekali tam na me tihle dva valibuci :) 75% suffolk 25 % zwartbles. Vystrikal jsem pupky, prenes je do chliva na podestylku akorat jsem v ty radosti zapomnel nabrat placentu a hodit ji k nim. Tak snad ovce nastartovala mliko i bez ni.

6.4.2018 08:32
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Jejda gratulka, ty jsou krásný

6.4.2018 08:47
janau.

XXX.XXX.164.84

gratulace! to jsou tedy macíci, matka je taky pěkná . Naše jehňata mají dnes 2,5 a 3 měsíce, kozy furt vypadají na rozpad, vemínka nalitá už 2 týdny, ale pořád ne a ne porodit. Jedna roční kozička vypadá taky na porod, břicho moc velké nemá, ale vemínko nalité už taky cca 2 týdny, před týdnem z ní crčel cár takovýho toho průhlednýho slizu s trochou krve, po dvou dnech zase už nic. Tak nevím, třeba to klapne tento týden, pořád je chodím od minulého vvíkendu kontrolovat a pořád nic...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 09:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dneska je zvazim, rano se me nechtelo uz a aspon jim zaschnou pupky. Tahle porodila 148 dni od vpusteni berana, takze zadny velky seznamovani neprobehlo :) Zbejva posledni dvouleta ma na to tak mesic +- par dni, pak pauza a za 59 dni +- par dni bude mozna neco od lonskych jehnic. Mam to letos dost rozpr... ny :) Uz aby to bylo vsecko vysypany.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 09:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vcera jsem ponocoval ( hledani dilu na traktor z 65tyho je nekdy fakt zabava ). A tak jsem si rek o pul jedny rano ze se podivam na ovci, frndu mela vecer nabehlou... no a cekali tam na me tihle dva valibuci :) 75% suffolk 25 % zwartbles. Vystrikal jsem pupky, prenes je do chliva na podestylku akorat jsem v ty radosti zapomnel nabrat placentu a hodit ji k nim. Tak snad ovce nastartovala mliko i bez ni.

Mastnáčku, poučte mě, jak souvisí placenta s nastartováním mléka? Včera se mně obahnila prvorodička kamerunka, po několika hodinách od porodu jsem našla placenku a uklidila jsem ji. Je to poprve, co jsem placentu našla, nevím, co se stalo s těmi předešlými. Někde jsem slyšela, že je ovce sežerou. Jehnička i její máma vypadaly v pohodě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 09:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vsak, sezerou je, je to pro ne mnamka a prej to podpori laktaci. A urcite i nejaky dalsi pozitiva to bude mit. Jen jedinkrat jsem ovci nachytal jak to prezvykuje, trosku me hrklo v bachoru z toho :).

6.4.2018 09:34
janau.

XXX.XXX.164.84

pokud placentu najdu po porodu v chlívě, já ji tedy vyhodím, většinou se o ni postarají psi...

6.4.2018 09:45
přezdívka

XXX.XXX.105.195

janau. napsal(a):
pokud placentu najdu po porodu v chlívě, já ji tedy vyhodím, většinou se o ni postarají psi...

Kozy placentu spořádají, ovce asi tak 1 z 10. Na tu už čekají kočky a pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 10:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

přezdívka: to jim pak ukapava mliko kudy chodej ne? :) myslim psi a kocky

6.4.2018 11:21
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
přezdívka: to jim pak ukapava mliko kudy chodej ne? :) myslim psi a kocky

Psovi může ukapávat leda tak něco jiného a kočky jsou plaché, nenechají se chytit. Je docela problém dát jim odčervovák. Aby jedna neměla dvě dávky a druhá nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 11:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

kdyz zminujete kocky a odcervovak, ja bych tem nasim kocourum dal nejradsi uspavak. Nepamatuju ze by kdy bylo tak hnusne pos..rany seno od nich. Jak to zere granule tak ty bobky jsou fakt jedly. Chytaj i mysi atd, jsou to venkocni zmetci a jeste si pritahnou do sena kamaradky... no strilel bych to!

6.4.2018 11:42
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Kočky, co serou do sena a do záhonů a do pískovišt vystřílet.
Zvážit jehnata, jo, jo, super, at máme představu. Já se je taky chystám v neděli zvážit, bude jim od 67 dní do 45 dní. Jsem zvědava.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 12:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nase strelit nemuzu a ty jejich navstevy chodej hlavne v noci! Zkusim jim to po dobrym zatrhnout a uvidime. Nebo budu muset celou pudu neprodysne uzavrit.
Kdyz jsem vazil tak vetsinou po porodu a pak jsem to nechal na tech 100 dni. Ono je videt jestli rostou nebo chudnou.Tihle dva kluci ale dostanou asi uz dneska gumicku na vocasky a docela uvazuju ze bych je vykastroval. Ale spis si na to netroufnu, je mozny ze si jednoho necham na skok, tyhle 75ky sf me prijdou "cistsi" nez hromada cistejch sf ktery se povalujou v inzerci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 13:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

porody jsme měli letos za 16 dní odbyté, teda až na jednu poseldní, která vím, že nezabřezla na první říji.
Placentu mi ovce nežerou, ale pokud ji "okusují"neberu jim to. Prý se v dřívějších dobách dávala sníst i lidským rodičkám
Kočky nám chodí kálet do ovsa, chodí tam i myši, mohou se takto přenést i paraziti?

6.4.2018 13:13
lilo

XXX.XXX.201.210

a spoustu dalsich chorob...

6.4.2018 13:21
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Placentu zas nově pojídají i některé alternativní rodičky, ženy.
Našich pět ovcí ji sežere téměř vždy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 13:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

lilo napsal(a):
a spoustu dalsich chorob...

sem si to myslela...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 13:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
porody jsme měli letos za 16 dní odbyté, teda až na jednu poseldní, která vím, že nezabřezla na první říji.
Placentu mi ovce nežerou, ale pokud ji "okusují"neberu jim to. Prý se v dřívějších dobách dávala sníst i lidským rodičkám
Kočky nám chodí kálet do ovsa, chodí tam i myši, mohou se takto přenést i paraziti?

No tak v sene se to jakz tak promele, neco spadne pri kopani, neco pri nabrani, neco pri schazovani z pudy, neco pri nabirani, neco pri prenosu do zebrin, neco ze zebrin :)
Ale do ovsa to je na povazenou, si poridte sudy s vikem, klidne ty modry plastovy co prodava kdejaka fabrika. Mivali jsme dreveny kubikovy bedny z preklizky ale obcas se zapomnelo dekl zasunout poradne tak mysi nebo kdyz uplne tak i kocka. A casem si mysi vykousali diry tak bedny shorely... sudy jsou nesmrtelny, akorat to tam musi jit suchy, ne hnedka z kombajnu. Kdyz neni jistota, tak davame na vrch sitovinu misto vika at se to aspon trosku vydejcha.

6.4.2018 13:47
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Máme také množství těchto sudů, sítovinu také používáme, pak víko. Skladujeme tam kde co.
Výborné jsou i nádoby od malířských nátěrů. Veliké.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 13:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

myslím, že vím, jaké myslíte, ale ti jsou dle mě malé, nebo existujé i větší? Máme to v žocích. Víte o něčem, co by je mohlo nahradit i včetně manipulace traktorem? Čistě teoreticky, je větší pravděpodobnost nakažení parazity přes takto infikovaný oves nebo spíš špatnou pastvou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 14:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Prez poch cany jadro muzou od potkanu nebo mysi chytit i tuuu no tuuuu vypadlo me to. Mor to neni.
Modry sudy jsou od 100 do 200l mam pocit, mame ty 100-150.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 14:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak to radši ani vědět nechci, nebo ten chov rovnou zruším No každopádně, než to udělám, píšu si to do pořadníku věcí k řešení

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 14:17

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 14:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takovej blbnicek je dobra vec :.

6.4.2018 15:13
janau.

XXX.XXX.164.84

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Takovej blbnicek je dobra vec :.

já jsem to kdysi zkoušela a na čísle 15 jsem to vzdala... za jak dlouho jste se dobral tohoto čísla? Nebo to ještě snad nedejbože ještě pokračuje na dalších stranách?

6.4.2018 15:18
Massaro

XXX.XXX.109.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Takovej blbnicek je dobra vec :.

Takovýto blbník ale může způsobit, že v hlavě nezůstává nic a mozek degeneruje

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 19:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

466 ale jsou i mesice kdy si nic nepisu, mam ho rok a neco malo.
Massaro: tohle se rika o chytrych telefonech, o blbniku jsem to neslysel a nemyslim si to. V praci delam hlavou a jakmile za mnou klapnou dvere zapomenu vsechno co jsem potreboval treba hned po praci ve meste koupit, zaridit. A navic je to peknej pocit to pak skrtat.

6.4.2018 20:18
lilo

XXX.XXX.201.210

takovej blbnik chce disciplinu.. tohle obdivuju...

6.4.2018 20:45
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Skrtani ze seznamu zboznuju. Ale psat si vsechny ukoly by me bud zabilo nebo bych mela depku z toho kolik me toho ceka a vzbudilo by to ve me pocit vlastni neschopnosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 21:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
https://cs.wikipedia.org/wiki/Leptospir%C3%B3za
Tohle je ta nemoc.

díky, ale spíš tam píší přenos na člověka, je tedy jisté, že by to chytli i ovce? Každopádně mě přešla chuť na domácí mrkvičku vytaženou ze záhonku, jahody, maliny, ostružiny, borůvky přímo do pusy...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 21:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Depku mam leta tak z toho ze malo skrtam nebo neni zrovna co skrtat, urcite ne z toho ze je toho hodne na skrtani. Veci co se maj udelat ze za to muze vlastni neschopnost? Spis je nekdy neschopnost nevidet co je potreba udelat ne? :) Moc to resite damy, proste kouknu, vidim zapisu. Udelam, skrtnu. Nepotrebuju zase tak trenovat mozek abych vsechno nosil v hlave. Ten si pak namaham pri reseni tech ukolu prece

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 21:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

taky si píšu úkoly, ale místo škrtání to mažu v PC, ještě se mi nestalo, že bych měla za cca 10 let prázdno. Ale děsně ráda to mažu Jedná se spíš o dlouhodobé věci, nákupy-město píšu na papír a škrtám.
Má to číslování ještě nějaký význam, nebo jen tak?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 21:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
díky, ale spíš tam píší přenos na člověka, je tedy jisté, že by to chytli i ovce? Každopádně mě přešla chuť na domácí mrkvičku vytaženou ze záhonku, jahody, maliny, ostružiny, borůvky přímo do pusy...

Co ma spolecnyho zelenina a vovoce primo ze zahonu do pusy? Leda by se na to prasilo, potkani urcite nechodej chcat do malin.) Jina ve je pak mrkev ve sklepe blbe skladovana. Zbytek co popisujete od mala tlacim do repy primo na zahradce. Vcetne mrkve, ta staci rukou shrnout...obcas zaskripe kaminek ale co uz.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 21:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

jen tak, abych videl jaky mam skore a jako dukazni material... poradek musi byt!

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 22:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co ma spolecnyho zelenina a vovoce primo ze zahonu do pusy? Leda by se na to prasilo, potkani urcite nechodej chcat do malin.) Jina ve je pak mrkev ve sklepe blbe skladovana. Zbytek co popisujete od mala tlacim do repy primo na zahradce. Vcetne mrkve, ta staci rukou shrnout...obcas zaskripe kaminek ale co uz.

psali to v tom odkazu, jaký je způsob přenosu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 22:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ahaaa, ja to necet.) No tak si to postrikejte dezinfekcej :) Mliko smrcnout savem... a tak dale.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 22:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ahaaa, ja to necet.) No tak si to postrikejte dezinfekcej :) Mliko smrcnout savem... a tak dale.

ale no taaaak...vypadám snad na nějakou fajnovku...trocha nadsázky neuškodí

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2018 22:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jeden nikdy nevi.
Mensi beranek ma 5,2kg, tak se celkem povedli :).

6.4.2018 22:42
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

To je krásná váha aco ten větší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.4.2018 21:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

jakou váhu používáte? Taky nad ní uvažuji, ale zatím jen orientačně...

7.4.2018 21:15
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Já si vezmu do ovčína svou digitální váhu, dám si pod ní rovné prkno, a zvážim se s jehnaty, zapíšu si to, pak se zvážím sama a odečtu. Plánujeme koupit závěsnou. Něco takového https://www.eshop-zemedelske-potreby.cz/stajova-zavesna-vaha-p23297/.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.4.2018 21:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka napsal(a):
Já si vezmu do ovčína svou digitální váhu, dám si pod ní rovné prkno, a zvážim se s jehnaty, zapíšu si to, pak se zvážím sama a odečtu. Plánujeme koupit závěsnou. Něco takového https://www.eshop-zemedelske-potreby.cz/stajova-zavesna-vaha-p23297/.

no, taky řešení

7.4.2018 23:12
janau.

XXX.XXX.230.1

Janinka Bosorka napsal(a):
Já si vezmu do ovčína svou digitální váhu, dám si pod ní rovné prkno, a zvážim se s jehnaty, zapíšu si to, pak se zvážím sama a odečtu. Plánujeme koupit závěsnou. Něco takového https://www.eshop-zemedelske-potreby.cz/stajova-zavesna-vaha-p23297/.

u jehňat to dělám stejně, také vážím na osobní váze a odečítám, např. u králíků používám závěsnou váhu z odkazu, ale ta moje je určena myslím pro vážení kufrů, čili má podrobnější stupnici do 30 kg. Odečtu váhu košíku nebo tašky, ve kterém je králík a je to.
Jinak dnes nám porodily všechny 3 kozy, během odpoledne a večera, skore je 5 kůzlat, z toho jedno se pravděpodobně udusilo v plodových obalech, manžel zasáhl, ale bylo asi už pozdě. Koza a její dcera měly po dvou kůzlatech, oba porody bez problémů (až tedy na to jedno udušené kůzle ), Jiná dcera kozy pak jedno kůzle, jsem ráda, že vše dopadlo jak dopadlo, mladá se o kůzle stará, kozička - matka je opravdu maličká, je to loňské mládě, trochu jsem o ni měla strach, celé odpoledne byla hrozně nervozní a mekavá..
Tak snad ráno najdu zase všechny tak jak před chvílí ve chlívě..
Přidám i nějakou fotku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.4.2018 13:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

gratuluji, hezky si to naplánovali. ať se jim daří a věřím, že porostou jako z vody. A jsou to kozičky či kozlíci?

8.4.2018 17:35
cvrdlikacek

XXX.XXX.83.127

Dobry den.vim ze to do teto diskuze nepatri ale je tu spousta lidi se zkusenostmi tak doufam ze mi pomuzete.dnes jsem v psi boude nalezl mrtve jehne, moje kamerunska ovecka byla prvorodicka a ja di vubec niceho nevsiml, ani ze by se ji nejak zmensilo brisko nebo tak podobne, dal beha s ostatnimi a vypada spokojene, ale mam strach zda se ji mleko ve veminku ztrati, nebo jestli mam oddojovat.ona mi urcite nepodrzi tak se chci zeptat zda se s ni musime prat a nebo zda si priroda poradi.nerad bych ted prisel jeste o ni.jehne tam muze byt i nekolik dni, tak jedtli uz nema struky zatvrdle a nebo tak podobne.vybrala si holka pro me velice opohlizenou, porodnicku" a asi ji ani nevadilo ze tam spi kaceny a pes...predem dekuji za rady.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.4.2018 20:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

cvrdlikacek napsal(a):
Dobry den.vim ze to do teto diskuze nepatri ale je tu spousta lidi se zkusenostmi tak doufam ze mi pomuzete.dnes jsem v psi boude nalezl mrtve jehne, moje kamerunska ovecka byla prvorodicka a ja di vubec niceho nevsiml, ani ze by se ji nejak zmensilo brisko nebo tak podobne, dal beha s ostatnimi a vypada spokojene, ale mam strach zda se ji mleko ve veminku ztrati, nebo jestli mam oddojovat.ona mi urcite nepodrzi tak se chci zeptat zda se s ni musime prat a nebo zda si priroda poradi.nerad bych ted prisel jeste o ni.jehne tam muze byt i nekolik dni, tak jedtli uz nema struky zatvrdle a nebo tak podobne.vybrala si holka pro me velice opohlizenou, porodnicku" a asi ji ani nevadilo ze tam spi kaceny a pes...predem dekuji za rady.

občas ovci odchytni a sáhni na vemeno. nesmí být moc tvrdé. Jestli bude tak je potřeba oddojit, ale u prvniček kor kamerunek bych se nějakého zánětu moc nebál.

8.4.2018 22:29
janau.

XXX.XXX.230.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
gratuluji, hezky si to naplánovali. ať se jim daří a věřím, že porostou jako z vody. A jsou to kozičky či kozlíci?

Děkuji, vyšlo to super, takhle na jeden sobotní podvečer, dnes jsme se měli ještě celou neděli hezky pod kontrolou. Vše vypadá dobře, snad nebude problém s vemínky, když máme dva jedináčky, doteď jsme měli vždy dvojčata. Jinak jsou dva kozlíci, jedna kozička a čtvrté jsem se zapomněla podívat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2018 18:20
16.4.2018 23:04
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Krásný jsou. mám moc ráda černý ovce, naše černoška bude mít partnera zwarbla letos, tak se těším na příští rok na černá jehnátka.

16.4.2018 23:41
pavolsk

XXX.XXX.177.44

Tak založil som túto tému, aby som sa pochválil s prírastkami ako prvý a stalo sa niečo s čím som vôbec nepočítal - o 6 jahniat ma behom dvoch nocí pripravili vlci...

17.4.2018 00:15
dad

XXX.XXX.225.133

a já chtěl přidat něco pozitivního
nejsou naše, jen z naší krve.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 06:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pavolsk: To mě moc mrzí.
Ale pověz nám kde se nacházíš?
Jak jsi měl zabezpečené stádo?
Jestli ohradník, tak kolik řad lanek, do jaké výšky?
Budeš to hlásit a žádat odškodné?

17.4.2018 07:59
lilo

XXX.XXX.201.210

pavolsk napsal(a):
Tak založil som túto tému, aby som sa pochválil s prírastkami ako prvý a stalo sa niečo s čím som vôbec nepočítal - o 6 jahniat ma behom dvoch nocí pripravili vlci...

to na.se.re...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.4.2018 09:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka: za chvili se zacnou vybarvovat do suffolka. Jsem opravdu zvedavej jaky z nich budou beraniska, kdyby narostli poradne, tak si jednoho necham a pustim ho na nepribuzny ovce.75% suffolk me staci... :). Meli by bejt vyssi, delsi, proste ramcove vetsi.

17.4.2018 10:01
pavolsk

XXX.XXX.156.143

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pavolsk: To mě moc mrzí.
Ale pověz nám kde se nacházíš?
Jak jsi měl zabezpečené stádo?
Jestli ohradník, tak kolik řad lanek, do jaké výšky?
Budeš to hlásit a žádat odškodné?

Takže ohradník lanka 3x - 10cm - 30cm- 60cm, teraz viem, že proti vlkovi totálne nepoužiteľné, mením za siete, problém je že potrebujem ohradiť skoro 800m, ale začal som ich na noc zatvárat do košiara zo sieti v tesnej blízkosti susedovho domu, priznám sa prekvapilo ma to ovce tu chovám 3 roky, sme cca 500m vzdušnou čiarou od mesta, v tesnej blízkosti zástavby rodinných domov. Kontaktoval som ochranárov, sľúbili odškodné, všetko zdokumentovali, rozmiestnili fotopasce. Ináč nachádzam sa na česko - poľsko - slovenskom pohraničí, Beskydy, vlky sa tu v horách občas objavili, ale ani susední chovatelia si na útok na ovce nespomínajú, snáď nejakých 15 rokov dozadu 2-3 kusy Mám spolu s ovcami aj 2 ročné jalovice a 2 teľatá o tie sa bojím najviac, pomohol by pes, ale nemám čas na jeho výcvik...

17.4.2018 10:10
Tedysek

XXX.XXX.48.54

Pavolsk, prodavaji se psi uz "hotovi". Vim o bockach takto na prodej. Prodavaji se i sluzebni plemena a urcite by byl k sehnani i pastevec.

17.4.2018 11:12
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Cena vycvičeného, k tomuto účelu hodícího se pastevce musí být astronomická, Adr ví? Bocka se nehodí, ta je na pasení a shánění.

17.4.2018 11:32
Tedysek

XXX.XXX.48.54

Tak ja vim ze bocka neochrani stado. Jen priklad ze i ty i dalsi plemena se prodavaji jako hotovi psi. Tak proc ne pastevec.

17.4.2018 15:29
profesor1

XXX.XXX.192.98

A potvrdili vám že to byli vlci?

17.4.2018 16:25
Bekkky

XXX.XXX.118.144

Podstatou výchovy pasteveckého psa je to, že vyroste od šťěňátka ve stádě a přijme ovčáka a ovce za své. Těžko tedy koupíte "vycvičeného".
Ovčácký pes vycvičený se teoreticky koupit dá, ale prakticky je to obrovský problém, v Čechách myslím nezbývá, než si psa vychovat.
Nemám zkušenosti s pyrenejci, ale kavkazáci a asiati stěží snášejí jiného psa kolem stáda a tak pokud pasete, a na noc dáváte stádo do sítí s pasteveckými psy, musíte je ráno někam zavřít, a pak vypustit ovčácké psy. Pokud se se stádem pohybujete krajinou a vypásáte větší území, je to pořádný problém a spousta času navíc.
A ani ovčáčtí psy nejsou vždy zcela tolerantní k jiným psům. Může se vám stát, že si vychováte ovčáka a pastevce a když dorostou, přestanou se snášet a spousta práce a času je pryč.
Často pes, který dobře pase, není moc snášenlivý k ostatním.
Prostě musím opětovně konstatovat, že se teď všude hýří radami, co vše je možné dělat pro ochranu ovčího stáda proti vlkům. Každý, kdo to opravdu dělá na plný úvazek a zná problematiku ví, jaká je to komplikace mít dva druhy psů a nakolik jsou ty rady reálné u většího stáda, které má opravdu na volno se psem a ovčákem vypásat a udržovat chráněná území, což je pak opravdu ekologicky přínosné a nedevastuje to rostlinsvo ani živočichy. Nemluvím o pasení v ohradníku .

17.4.2018 23:33
pavolsk

XXX.XXX.156.143

profesor1 napsal(a):
A potvrdili vám že to byli vlci?

Áno, potvrdili to vet, ochranári aj ľudia z hnutia za ochranu vlka, momentálne spolieham len na tie siete, pár nocí som strávil vonku pri stáde ale musím chodiť aj do práce, takže večer 20.00 posledná kontrola, uzavretie ohrady, zapnutie rádia - aj keď porcovali najkrajšieho baránka 10m od neho, ďalšia kontrola 5.00 ráno a vypustím stádo, so psom nemám žiadne skúsenosti, šteňa by momentálne nič nevyriešilo a veľkého cudzieho psa sa proste sám bojím. Ďalšia vec je že sme prakticky za mestom a chodí tu veľa ľudí s deťmi aj so psami a aziat v ohrade by bol asi problém, spolieham ešte na kravy, snáď tie vlky odoženú pretože útočili aj na čuvača. V mojej blízkosti, cca 10km sú dvaja veľkochovatelia s 1000ks, tak sa modlím aby konečne stáda vypustili aj oni a snáď sa tlak rozloží, aj keď istý si už nebudem môcť byť nikdy. Konečne sa mi podarilo dostať k pastvinám vyššie v horách, ale stádo tam už nebudem môcť dať...

18.4.2018 07:29
profesor1

XXX.XXX.192.98

Jsem moc rád, že jste tady přesně popsal co všechno obnáší když vlk zavítá tam, kde by být neměl. Ono ty teorie o možnostech zabezpečení, finanč. kompenzacích a "důležitosti vlka v krajině se pro nezasvěcené hezky čtou, ale realita je jiná. Myslím že i kdyby jste pro zabezpečení ovcí udělal maximum a vlci vtrhli k sousedům, tak ta nejistota a strach vás stejně připraví o klidný spánek na nejednu pastevní sezónu. Navíc člověk většinou mimo chov ovcí chodí do práce a dělá taky jinou činnost, než jen běhá kolem ohrady s ovcema a natahuje si budík na třetí ranní hodinu, aby zkontroloval ovce. Další věc - proč já bych se měl podílet na kompenzaci škod způsobených zvířetem, které tady nemá místo? (neberte to osobně ! )
Ano souhlasím s panem LADD z vedlejšího tématu, i když je to značne zlehčené, že chovatelé ovcí byli navyklí ovce vyhnat na pastvu a víc se nestarat (krom stříhání vlny a paznehtů) a investovat co nejméně. Ale proč bych to měl měnit kvůli vlkovi. Tady ovce vypásají v 99% svahy a pro techniku nepřístupná místa. Už jen ohrazení těchto míst je problém. Než by člověk zainvestoval do stopro ochrany před nějakým vlkem, který tady opravdu nikomu nechybí, tak se raději na chov ovcí vykašle. A to by pro přírodu a i ekologii mělo podstatně horší dopad než absence vlka.

18.4.2018 11:09
Bekkky

XXX.XXX.114.90

profesror:
hezky napsané, zcela se shodneme

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 11:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

no ja tak uplne nesouhlasim, pro prirodu je rozhodne lepsi kdyz ten svah zaroste, postupne cimkoli od buriny az po naletovy stromy. V nasich krajich je prirozena krajina - zalesnena krajina. Louky a mytiny jsou "pracej" velkych kopytniku, malejch kopytniku... sem tam lesni pozar atd. Krajina ktera je ted neni prirozena a co me dost ser re tak keci pracovniku CHKO o tom ze se neco nehodi do razu krajiny, napriklad rychle rostouci dreviny ( navic jeste nepuvodni ). Ale ze se hodej lany repky, obili atd?

18.4.2018 11:40
profesor1

XXX.XXX.192.98

Ale to bychom se nikam nedobrali kdyby jsme to řešili... původní, nepůvodní, přirozené, nepřirozené...
Původní nebo přirozený tu nebyl ani praotec Čech.

Díky bekkky, já před váma smekl klobouk zase vedle, v tématu vlci na broumovsku.

18.4.2018 11:57
Bekkky

XXX.XXX.114.134

mastnacek:
no jo, jenže pokud nejste taky zastáncem morových epidemií, tak asi původní zalesnění nepřipadá v úvahu, bo se sem jinak nevejdem. A co je vlastně původní krajina? Člověk ji mění už hodně dlouho...
Pořád mi ta louka vypasená od ovcí přijde líp, než když se to sjede harvestorem, nebo se to zorá a dá se tam kukuřice nebo řepka, a nebo se to nechá zarůst bodlákama a kopřivama.
Nám chybí totiž tak nějak proporce, na jednu stranu lány řepky a na druhou stranu vlka...
Myslím, že nad obojím by naši předkové (z doby, kdy už se o krajinu dost promyšleně pečovalo, cca 19. stol., a ještě se tak silně nedevastovala) kroutili hlavama a plácali si na čelo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 12:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Naopak, vejdemse sem krasne a jak vidite podle toho co se na polich pestuje a chova na loukach tak ani nepotrebujeme tisice hektaru poli ani luk. Vsechno se dotahne odjinud. Takze v pohodicce muze bejt 3/4 CR les a jeste bude drevo na topeni.

18.4.2018 12:15
Bekkky

XXX.XXX.114.134

mastnacek:
no, to je fakt, bylo by to k smíchu, když by to nebylo špíš k pláči... že jsme takový voli a nevypěstujem si sami už nic k jídlu...

18.4.2018 19:59
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Já si vypěstuju všechno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.4.2018 20:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Janinka Bosorka napsal(a):
Já si vypěstuju všechno.

Janinko, máte můj obdiv.

18.4.2018 20:16
Bekkky

XXX.XXX.96.230

Janinka jo a další pilní , ale měla jsem na mysli naši zemi...

18.4.2018 20:20
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

arus děkuju, však já vím bekkky, byl to žert, trošku, vypěstuju všechno vyjma obilí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.4.2018 10:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes je berankum, co jsem posilal fotku posledne,14 dni. Vcera jsme dali gumicky, mel jsem je dat driv protoze si nejak nevybavuju ze bych kdy nes v rukach vetsi 14ti denni macky nez tihle dva certi! Bylo me leno je vazit, necham to az ve 100 dnech, snad budou pokracovat stejnym tempem a jestli jo tak jeden z nich zustane doma ( nazivu ). Prerostli uz jehnata co jim je k dnesku 33dni.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.4.2018 11:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak to je pěkné. Ať rostou i nadále.

19.4.2018 13:50
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Gumičky kam, pane Havle?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2018 22:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mozna bych moh udelat novy tema "Jeste rodite?" Dnes porodila lonska jehnicka, ktery je k dnesku 343 dni! Dal jsem ji pred 14dny svagroj na vypasani zahrady spolecne s dalsima jehnatama ktery koupil jinde. Nekdy v pulce jara jsem sem psal o nedochutceti co ma 35kg ze ji na podzim porazim. No a ma jehne, sama porodila, jeste nevim jestli beranek nebo jehnicka, ale kazdopadne jsem zvedavej jak poroste a jak se bude matka dal starat.
A kazdym dnem se me to rozsype doma, dve 50ky suffolk-romney, jedna cista romney a jedna 50ka zwartbles-suffolk. Vsecko skoceny suffolackem.

5.6.2018 22:03
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Jejda to je krásné jehnátko, pěkně u maminky.
My nikdy neměli jahnata později než v březnu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2018 22:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

ja jo :) vloni se prave tahle ted uz bahnice narodila 27.6. Letos jsem beranoj sundal decku 10.1 a tahle porodila na 146 dnu.

5.6.2018 22:18
janau.

XXX.XXX.230.1

mastnacek: tak ať vše dobře klape a fotodokumentaci sem smajlík U nás letos porody ovcí začátkem ledna, skoro bych řekla že dle příspěvků někde mezi prvními (jinak únor) a mastnacek to vzal letos z opačného konce. Když jsou jehňata pod ovcí cca 3 měsíce, to by ovce začly říjet někdy až někdy cca v září? Loni musel beran obskočit naše ovce už někdy začátkem srpna tím pádem... No jen tak si tady počítám, to nic. Mastnacek dává nejspíš berana k ovcím plánovaně, zajímá mě, proč takhle pozdě? T je asi spíš výjimečný stav, že ano?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2018 22:19
5.6.2018 22:21
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Píše, že mu sundal dečku 10.1. Takže plánovaně. Také by mne zajímalo, proč tak pozdě?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2018 22:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Planovane jen na rocky. Chtel jsem jim dat cas dorust a v lednu dej se vule bozi. A vule bozi byla plodit :) Beran ac zrejme vidi jen na jedno voko tak zbytek funguje na vybornou. Nejstarsi z rocek je dneska romny je 16 mesicu, krizenkam s romny 15 a zwarsuff 14,8 mesicu. Minus 5 mesicu. Vsecky ctyri byly v ty dobe narostly. Az na tu prtavku a ta je na konec jeste predbehla co do rychlosti zabreznuti a porodu. Romny vypada na dvojcata, zbytek bude asi po jednom. Za chvili je jeste zkouknu jestli uz neco netrci ven.

5.6.2018 22:32
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Jo, tak tomu rozumím. Super.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2018 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

To dnesni jehnatko je vlastne 87,5% suffolk :) laik by uz nemel poznat rozdil

5.6.2018 22:46
Jamarov

XXX.XXX.88.248

Taky jsem přemýšlela jestli ještě teď někdo rodí. U nás letos plánované, poprvé v tenhle čas, jinak vždy leden až únor na horách v -18.Nic moc.
Teď jsem pouštěla berana v polou ledna ke skoro 2letym holkám prvničkám. Bylo to ale mou neschopností sehnat na podzim nového berana. Pak karantena a tak to vyšlo. Kuba v tom vidí výhodu a já docela taky, kozy mi rodí v zimě a tak neřeším místo v chlivu. Teď se budou porážet kozlici a do listopadu beranci, jen škoda, že se minou Je zábavný pozorovat jak jehňata dovádí s kuzlatky.
Toto je 3denní jehnička nevážila jsem ji, ale mám radost, ovečka šikovná vše v pořádku, uvidím co další.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2018 22:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, tak to jsme na tom podobne. Akorat s tim rozdilem, ze predpokladam, ze Tvoje se budou starat a ty moje pipiny ne.
Prvni prvnicka se na to vyflakla uplne a ke druhe chodime prikladát, resp.pridrzovat (co nejcastejs se sem dostanu, takze max 4x denne). Nejblbejsi na tom celem je to, ze jedina samice, co se hlasi k jehnatum, je ta kuĺhava s urizlou nohou (ta nema mleko). Takze jehnata.jsou bud odlozena ňekde upĺne mimo a ja je musim najit nejdriv, nebo je nekam odvede, hladove, ta kulhava (jedina becici) a oni se snazi pit, ale neni co...
Jinak jsou to dva smudlicci klucicci jedinacci...uz vlastne moc nevim, co s nimi. Cekam, ze zesili a budou si chodit krašt. Ale dokud se budou vazat na "prazdne" ovce, a ja bych nekrmila, chcipli by hlady.. To je tedy vazne obdobi a do toho mam nemocneho kone.. Kez zustaneme zdravi.doma. U tech ctyrnohych deti mi ty starosti uplne staci..

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2018 23:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

nojo, když se to...tak se to...pořádně Snad bude líp, Já měla loni rok blbec, letos jehňata dobrý, ale přišla jsem nečekaně o plemeníka. Pastva je bídná, když vidím zelenou travičku u Mastnacka...jen tiše závidím

Porody už nečekám, ale ráda se pokochám novorozenci

5.6.2018 23:33
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Hhippie přeju hodně sil, to nejni lehký ne. A modlím se at zaprší a ustane horko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2018 07:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Díky, holky. To se vstřebá. Ale když se to takhle dělá, vždycky si říkám, jestli to mám za potřebí. Ani ne tak s těmi ovcemi, ale hlavně u těch koní se mi nějak nevede poslední dobou. Sehnat zdravé zvíře, které víceméně zdravé zůstane, je umění...

A u těch jehňat...stejně si říkám, že do podzima nebudou extra dorostlí, tak kdoví. Ale na druhou stranu - nechat to umřít, když už se to narodilo, mi přijde taky škoda. Tak holt dělám, co můžu a doufám, že to zvládnou. Ale hroutit se z toho nehodlám.
Taky mi přijde škoda, že už to mohly být dobré na letošek dorostlé jehnice, které by se připustily a na jaře byly dobré matky. Takhle ta jedna zůstane zakrslá (asi půjde taky na pekáč), druhá má uřízlou nohu a jediná ta, co jim alespoň drží, nejspíš zůstane...ale taky by si zasloužila dorůst a kdoví, zda to dožene. Letos se mi od jejich matky povedla nádherná jehnice, která je jedináčkem (máma dává střídavě trojčata a jedináčky), tak si nechám tu. Ale zas čekat rok, než doroste a celé to opakovat...takhle už jsem mohla mít stádečko, které bych nechala pohromadě a beran by je prostě připustil všechny a nazdar. Takhle zase na zimu rozdělovat, vymýšlet...tak to mě na tom štve asi nejvíc...

No nic, jdu se vrhnout na jistě krásný den Vám ho také přeji!

6.6.2018 08:33
Janinka Bosorka

XXX.XXX.82.209

Předloni se nám narodila jehnička, zwarxsuff, celá černá, začátkem března. Na osmém měsíci zabřezla, byla takovej nerost. Vloni konec února dala jednoho beránka, porodila sama, starala se. Taková malinká byla. Přes léto pěkně dorostla, letos už dala dvojčata. Je stejně velká jako starší suffolky. Dorůst můžou pěkně hhippíí.
My nic nerozdělujem, když zabřeznou tak asi na to maj si říkám. První porody jsou většinou těžší, sem tam ztráta, ale další jsou už v pohodě a dvojčata.
Letos si necháme černošky dceru, narodila se začátek února. Tak jsem zvědava, zda letos také zabřezne. Mámu má černou táta byl suff, ona je jako suff. Tak se zwartblem uvidíme.
O koních nevím nic. Jsou už na naše hospodářské stavení moc velcí, a krávy jakbysmet.
Koně bych nevyužila. Na mazlíky mám svoje dvě feny hovawart.

6.6.2018 12:55
Jamarov

XXX.XXX.88.248

Asi každý zná období, kdy se nedaří. Někdy se to semele vše dohromady a je toho moc. Tři roky zpět jsem měla chuť to zabalit, s ovcema problémy, velký zánět vemene, špatný porod, zbytečné úmrtí pod spadlym balíkem. Do toho padali králíci, rozbila se nová lihen den před vylihnutim,50čistokrevných vajec v háji. K tomu řádila Liška, kachny mizely i přes den.
Někdy ať se člověk snaží sebevíc tak prostě to nejde. Ale vždy slunce zas výjde. A pak je radost. A jak je člověk vděčný a pokorný.
Tak ať se zas daří

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2018 13:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

hhippie: obdivuju tvoji trpelivost s tema hnedejma potvorama... kde na ne narazim tak... no ale malo kdo to rekne na plnou hubu. Ted jsem narazil na inzerci na hodne drahou jehnicku, driv bych na to odepsal... ted radsi mlcim.

Ale ty kone to je pech

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2018 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

mastnacku...myslíte tu zwartblesku ?

hhippie..."na zakrslici" se koukejte optimisticky. Z mé zkušenosti je to 50:50, ale to že z ní vyroste pěkná ovce není vyloučené, vždyť to sama víte. ALe je to pakárna mít to takhle "rozcuchaný".

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2018 14:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

jojo, zwartblesku s bilou naprsenkou ( coz podle me neni zadouci znak ). Nekdy me to rozum nebere.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2018 17:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Koukala jsem na ten inzerát taky, cena mě víc než jen překvapila, ale pokud si ji někdo koupí, tak prodejci gratuluji. Může dávat pěkná jehňata s typickým sbarvením, ale já bych ji do chovu nechtěla.

6.6.2018 17:47
Janinka Bosorka

XXX.XXX.13.28

Suffolky a krizenka zwarsuff jsou dobrý mámy, černoška je uřvanější, taková trošku divocejsi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2018 19:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak mi to nedalo a napsala jsem tomu inzerentovi.
Ta jehnice má několik vad barvy, díky kterým by určitě neměla být uznatelná do chovu.
Ale nepředpokládám, že by odepsal.
Cena je také vyšší než obvykle.
Každopádně jak už tu padlo - pokud to za tuhle cenu prodá, tak nic proti.

Mastňáčku: taky si říkám...

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2018 10:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ty moje potvory to porad zadrzujou, cekaj asi na bourku vecer.).

8.6.2018 11:43
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Já taky čekám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2018 16:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uz to zaclo, prvni jehnicka 75% suffolk 25% romney :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2018 16:25

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2018 17:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak já už mám asi taky dobahněno
Od 34 obahněnejch ovcí se narodilo 46 jehňat a 45 jich žije. To jedno se narodilo 141. den od data dání berana do stáda a bylo to zkrátka brzo.
151. den jsem měl obahneno 60% stáda a porody byly hotové 170.den.
U 4 porodů jsem asistoval. Jedno jsem tahal pozadu, a 3 ovcím jsem pomáhal s tím, že tlačily ven jedináčky s pokrčenejma předníma nohama, tzn kopejtka společně s čumákem.
Jedna ovce co mi zůstala jalová minulý rok zůstala jalová i letos, tak jde z kola pryč a naštěstí mi snad nezabřezly 3 mladý které jsem jaksi nezvládl vyndat ze stáda, než jsem tam dal berana.
Teď mi dělá starost spíš kvalita trávy protože fakt nepršelo už 6 neděl a kvalita trávy jde strašně rychle do háje. Náše kravíny musely přestat pást a krávy jsou zavřený doma na senážích.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2018 15:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kostey, dobra uspesnost, je videt ze to mas osefovanyny.

Dnes rano takovekhle peknej beranek, suffkent 50-50. Skoda ze to eni jehnicka. Porod v pohode, beranek bude mit urcite 5kg. Maminka se stara, neodchazi mu, pobekava, na me dube. Proste tak jak to ma bejt :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2018 20:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kubo, tu souslednost Ti fakt závidím. Já měla vůbec nejroztahanější porody, co jsem kdy měla.
Nějak mám pocit, že když jsem měla holky pohromadě s beranem celoročně, tak že to bylo daleko víc pohromadě i s porodama... teď dávám berana do stáda "vypočítaně" a je to na prd. Leto jsem měla 6 ks rodivších a bylo to roztahané do 6 týdnů (prvničky nepočítám).

Jinak ti moji jedináčci od těch prvniček konečně vypadají životaschopně. Sice se ještě pořád nezvládají držet mámy a semtam se někde zapomínají. Výhoda je, že jsou na malé pastvině, tedy se občas s ovcemi potkají a přepadnou dojku, která je nakojí... každopádně váhám, jestli je mám dát ke stádu. Na druhou stranu by tam měli větší šanci něco ukrást. Jsou tam i dobré dojky, kterým je jedno, kdo od nich pije... Stejně, pokud nepřijeme ovci "zastavit", se nenapijí normálně a musejí chodit ze zádu... tak nevím, no.

10.6.2018 20:52
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Souslednost super, i přežití, ale připadá mi nějak moc jedináčků, málo dvojčat. Čím to?

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2018 21:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Měl jsem tu dost prvniček. Nechce se mi to už zas přeně počítat, ale u starších ovcí byla plodnost asi 150% a u prvniček asi 110%
A průměr u všech texlů se uvádí 150%

Jako minulej rok jsem tu měl i 2x trojčata a ty letos nebyly žádné, za co jsem byl teda rád, ale neříkám, že by těch dvojčat nemělo být víc.
Na druhou stranu, pokud se to vše odchová, tak co je lepší mít vysokou plodnost a nějaké ztráty a nebo nižší plodnost a žádné ztráty?
Jen mi letos fakt dělá vrásky kvalita trávy. Ovce by se daly určitě napást líp a zcela jistě se to projeví v kontrole užitkovosti. A já prostě nebudu ničim přikrmovat, prostě ne a ne a ne a poroste to jen z trávy ať je jaká je a základní stádo opět vůbec neodčervím

A proč mi každoročně ovce rodí v takové porodní smršti ani nevím. Nepoužívám ani prubíře, prostě 6 neděl před připouštěním začnu krmit senáž ať maj něco výživnějšího a pak tam dám berana a po čase zas přejdu na seno na kterém jsou až do jara. Pak podle stavu trávy buď začnu přikrmovat senáž, nebo začnu rozpásat na zelenym. Nic extra.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2018 23:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já měla naopak letos krátké bahnění. Za 16 dní 19 ovcí, naprostá spokojenost. Počet jehňat 34, k dnešku 32 žijících.
Tráva je bídná i u nás a zrovna jsem o víkendu říkala doma, že prostě jak dorostou tak dorostou, žádné dokrmování. Teď se začínají ukazovat ti silnější jehňata, ale trochu se bojím, aby vážení nebylo propadák..no...ale zase si říkám, že když už bude pěkné jehně, tak by mohlo mít dobrý základ...

mastnacek...pěkná jehňata, kolik ovcí ještě má rodit?

Kdo ještě čeká nějaké letošní přírůstky?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.6.2018 07:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dneska predposledni, jsem rad ze jehnicka.75% suffolk.

11.6.2018 07:31
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Jejda to je krásná maminka a holčinka. Mám moc ráda černé ovce. Určo si jehničku necháte což?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.6.2018 07:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nejspis si ji necham. Musim si nakreslit rodokmen, pavouka abych si to srovnal v hlave. Sena moc nebude, takze ta selekce bude o neco lehci ( nemilosrdna ). Ale zrovna tahle ovecka je na svuj vek pekna a hlavne je klidna a nikdy nemela problem s parazitama a ani na jare se nepos...lala z travy. To mamina dvou beranku co je jinak kontaktni a jakas takas uz vudci ovce je pravej opak. A i jeji beranci meli s tasemnicej problem nekde okolo 50tyho dne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.6.2018 08:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

přesně tohle je co mě utvrzuje, že selekce musí být i na tohle a ne jen na barevný standart či hmotnost bez rozdílu, čím se krmí a podobně...

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.6.2018 12:09

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.6.2018 20:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

super, gratuluji, věřím, že vám to nedalo velkou práci...a prot ty méně chápající, by to šlo přeložit?

11.6.2018 21:00
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

také mám problém to pochopit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.6.2018 21:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

To musite ulozit a otevrit v power pointu nebo v OpenOffice impress. Google to otvira jako text pod sebou, jinak je to graficky pekne barvickama a sipeckama.).

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.6.2018 21:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

hm, lepší, už to sice vidím barevně v balonkách...ale že by mě chápavost osvítila

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.6.2018 07:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

mine: to je jen takovej pavouk pro me, proste balonek nahore je bahnice s popisem a sipky vedou k jejim mladejm. V popiskach je identifikace. Barvy jsou podle plemen aby to bylo na prvni pohled rozliseny jakou mam smesku. kde je maso ty jsou jasny kde je u masa otaznik tak jeste nevim :) Jedna ovce to tam ma kosatejsi protoze uz i jeji dcery maj mlady.

12.6.2018 07:48
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Moc pěkný :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.6.2018 09:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo, tak to jo, já myslela, že je to znázorněné celé vaše stádo, proto jsem v tom hledala víc těch výchozích ks, ale jestli to máte takto u každé ovce, tak super ...jo a barvičky odpovídající křížencům jsem náhodou pochopila

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.6.2018 21:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes posledni prvnicka porodila beranka. Sice takova zizala ale verim ze neco udela.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.6.2018 22:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Co třeba? Díru do světa? Ne, samozřejmě gratuluji a pro letošek finito?

18.6.2018 22:51
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Gratulka a hodně zdravíčka přejou naše ovce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.6.2018 05:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

mine: finito, ted uz se bude jen vraz...dit Zatim jeden beranek je zamluvenej do chovu.
bosorka: ale ze se tam maj dobre, je to na nich videt

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.6.2018 23:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

mastnacek - já Vám dám do chovu ty Vaše křížence
Bosorka...naše ovečky Vám vzkazují, že se k Vám stěhují na travičku

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2018 07:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

mine: copak copak? I krizenej beranek si chce skocit a kdyz nekdo ma zajem tak proc by ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.6.2018 23:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mastnacek...No hlavně, aby zájem měly ovce

Nevím, zda se mohu pochválit, mám zváženo, jehňata mají v průměru 30kg, bez příkrmu na suché pastvě, věk 3-3,5měsíce...

24.6.2018 07:22
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

mine ale jo, já myslím, že jo, to je pěkná váha 30 kg. Pokusím se zvážit trojčata, včera jsme je odstavili, přesně ve čtyřech měsících.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.6.2018 21:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

jsem to měla hodit do vedlejší diskuze - omlouvám se

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.2.2020 12:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uz uz?

27.2.2020 15:02
pajca

XXX.XXX.138.110

Ještě nnnéééééééééé

27.2.2020 15:19
moonika

XXX.XXX.252.240

Az medzi polkou marca a zaciatkom aprila:-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.2.2020 15:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

U me to zacne okolo 1.4 a jsem rad, venku to je jak na aprila, snih, dest, pak to zmrzne a zase nanovo.

27.2.2020 15:48
kosta

XXX.XXX.106.77

jak se tak dívám, tak jste přešel na Fauna hodně zdraví a úspěchů Alena

27.2.2020 16:05
roklanka

XXX.XXX.46.104

Půlka stáda okozlená,půlka až v květnu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.2.2020 16:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kosto vam taky a at uz se to venku zazelena a rozkvete, kdyz uz ten snih nevydrzi.

17.3.2020 18:34
Martík

XXX.XXX.78.21

Ovce a 4 čata – narodila se nám včera 4cata, ale nevím zda-li je možné, aby je ovce sama odchovala. Máte nějakou radu jak postupovat, nechat to na přírodě? M.

17.3.2020 18:56
přezdívka

XXX.XXX.105.195

Asi bych to na přírodě nenechala. neměla bych na to dívat se, jak postupně chřadnou, až už to nezvládnou. Nebo udělat nějakou selekci sám. A nebo začít přikrmovat.

17.3.2020 19:01
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Nechat to na přírodě??..za každé zvíře,které chovate,máte zodpovědnost...
Zodpovedny chovatel by zakoupil náhradní mléko Mikros ovis a jehnata by prikrmoval..

Pufr

17.3.2020 19:19
Pufr

XXX.XXX.182.13

A vzal si na to 2 měsíce dovolené....

18.3.2020 06:48
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Ale,nebylo by az tak..😀..chovám kozy 20 let a také jsem "vypiplala" pri zaměstnání osirele kuzle od kamaradky,odstrcene kůzle od kozy...jde to..stačí jen chtit
..a včera porodila naše prvnicka kozicka dvě krásná kůzlata,kozliky..😀🐐🐐

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.3.2020 21:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dneska necekane prvni dvojcata. Ale holky me pekne zmatly, bily jehne u romney a cerny u krizenky. Na konec se ukazalo ze romneyka je zlodejka. Na tu to teprve prijde.

22.3.2020 21:37
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dneska necekane prvni dvojcata. Ale holky me pekne zmatly, bily jehne u romney a cerny u krizenky. Na konec se ukazalo ze romneyka je zlodejka. Na tu to teprve prijde.

..asi už se romneyka nemůže dočkat😁..krásná rodinka😀🐐🐐

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.3.2020 07:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Romneyka je moc hodana ovec a starostliva mama. Ceka treti vrh, vloni trojcata a letos budou asi taky, nalito ma pekne.

23.3.2020 16:29
ančovička1

XXX.XXX.220.127

😀to jsou moc pěkné ovečky,jako plyšové hračky😀..vůbec jsem je neznala,tak jsem hnedle vyguglovala a naštudovala😀krásné!tak vám drzim palce,ať to holka zvládne a jsou v pořádku😀..
My máme jen kozy, už jen dvě, mladá, 2letá porodila pred týdnem 2 kozliky,v pořádku,už hopsaji😁..ale včera rodila 5ti letá Růža, porod rychlý,odpoledne,byli jsme u ni, prvni kůzlatka v pohodě, druhé brzy za nim,ale bylo napite vody, nemohlo dýchat, tekly z něj hleny,delala jsem všechno,co jsem mohla a věděla,doktora na telefonu...nešlo to..škoda😢..tak máme jednu malou Blážu😀🐐..jméno ji daly děti..
Tak ať u vás všechno dopadne moc dobře😀🐐🐐🐐

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.3.2020 08:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

ancovicko kdyz umre mlade takhle, tak i me to rozhodi, ale uz se pomerne rychle oklepu ( za pa dni :)
Romney jsou moc pekny, maj siroky cumaky a dobrackej kukuc. Ne ze by ho jiny ovce nemely ale romeny o neco vic. A vlna jim roste jak z vody, takze pro me trening.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.3.2020 15:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cekam dalsi kazdym dnem. Zasterka letos nezabrala na 100%

25.3.2020 17:31
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Cekam dalsi kazdym dnem. Zasterka letos nezabrala na 100%

To budou krásná jehnatka, už se těším na fotky😀..škoda,že nemůžeme mit ovečky,nemám pro ně podminky😢
Romneyky by se mi moc libily😇..Přeji,ať.to všechno dobře dopadne😀

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.3.2020 19:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ancovicko tak to pockejte co vypadne z romnejek za prcasliky :)
Mam jeste tri ouvessantky, ty by mely rodit duben kveten. Jestli letos poridim zase shetland berana, tak ho pustim potom i k nim. Budou z toho o neco vetsi ovecky s krasnou vlnou. Ty ouvessantky jsem dlouho nesnasel, protoez jsem jich pomerne dost strihal, ale kdyz jsme je poridily, tak jsem si je oblibil. Idelani ovecky k malym detem na ochocovani. Na jehnata se tesim a zaroven se toho trosku bojim jak jsou prtavy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.3.2020 21:22
26.3.2020 22:20
ančovička1

XXX.XXX.220.127

Super ovecky na mazleni😀👍

Přidejte reakci

Přidat smajlík