David2013

Moje příspěvky

9.10.2022 21:58

Gremzik napsal(a):
Ahoj,

Chovám doma andulku, samečka, jsou mu asi 2 měsíce. Doma máme cca 22 stupňů (v zimě to možná bude kolem 20), já tu zatím běžně funguji v tričku, ale anduláček začal spát načepýřený a s hlavou dozadu, což podle internetu značí, že je mu zima.

Dlouhodobě (zejm. v zimě) nemám šanci to tu vytopit na víc, než aktuálních 22 stupňů. Jak mohu andulce pomoci? Napadlo mě nějaké vyhřívané bidýlko, nebo nevím... Poradíte prosím? Děkuji

Jestli nebude problém spíš, že máte příliš velkém teplo, než že by jí bylo zima. Vy nevíte, že se má topit na 18 °C a ne ještě vyhřívané bidýlko 😃🤫.
Jinak andulka vypadá na první pohled zdravě, peří v pořádku. Horší je to s tou klecí. Velikost pro jednu andulku celkem dobrá, navíc pokud jí pouštíte proletět jak píšete, ale ty umělé blbosti bych z tama vycházel.

4.10.2022 15:42

JoPe napsal(a):
Jj,je to tak,ale každý se musí rozhodnout sám.

Jo šak jo, já tímto nikoho nekritizuju. Jak říkáte každý si dělá jak uzná za vhodné. Akorát pak bude pán prodávat defakto přírodní ptáky, protože nebude vědět který na co štěpí max. na pastel. Já jsem se ptal spíš kvůli sobě, abych se trochu přivzdělal a jestli to dobře chápu

4.10.2022 12:57

JoPe napsal(a):
Pokud je vše jak uvádíte, tak výsledek bude dle gen. kalkulačky, ale můžete být skutečným výsledkem překvapen, protože se velmi často ukazuje u mnohých chovatelů, že jejich ptáci štěpí i na další mutace o nichž jejich majitelé neví a poměrně často se objeví u náhodně sestavených párů i mladé, které nečekáte.

Nejsem teda žádný velký odborník přes mutace, ale myslím si nebo se částečně ptám není to nevhodně složený pár? Nebylo by lepší dát k jednomu nebo druhému buď modrou 0.1 nebo 1.0 gold gold nebo aspoň štěpáky na štěpáky modré na modré nebo gold na gold? Takto mi přijde, že se nadělá akorát štěpáků a ve finále se nebude vědět který na co štěpí. Tak by byla aspoň barva nebo štěpáci na určitou barvu. To už mi přijde lepší složit čistý přírodní neštěpicí pár. Ikdyž jak říkáte někdy ani nevíte na co vše pták štěpí, ale tady když to vím, tak se mi to moc nezdá.

28.9.2022 19:29

exotchov napsal(a):
To je pravda , ono nema cenu chovat uz temer nic.

Jenže nejhorší je, že si to děláme sami. Když ,, chovatelé " zjistí že má něco trochu cenu a výkup to bere jak divý tak si nadělajů párů jak nas... , samozřejmě se trh zahltí a nemá to za chvílu hodnotu žádnů. Většinu první co zajímá je, jestli to bere výkup. Vím o plno takových co majů 50 párů andul a nadávajů že jim výkup dá 50 Kč. Tak si ty hňu.. nech 3 páry a je klid. Nebo jdou rosele rubina do výkupu slušně, pak už to je pod cenů tak zas se nabudujů korele albino atd.... A tak je to i s dražšíma ptákama o něco je v určitém období zájem, tak si toho naplehní 10 párů a jak to má pak vypadat. Já se teda taky snažím chovat to o co je aspoň trochu zájem ať to nemusím dávat do výkupu a nemá to hodnotu 50 Kč, ale prvořadě se mi musí ten papoušek líbit. A ne chovám toho 10 párů jednoho druhu. To je pak těžko, trh není bezedný.

23.9.2022 19:38

Vašek Michna napsal(a):
Dobrý den chtěl bych se zeptat. Postavil sem si klec dlouhou 375cm vysokou 2m a širokou 90cm a chtěl bych ji rozpůlit na dvě stejně velké,což je nejakých 187cm jedna a nevím jaké ptáky tam dát přemýšlel sem že v obou budou 3 páry a nevím jestli to je moc a zároveň nevím jaké páry tam dát. Mám už nějaké představy, ale bojím se že klec bude moc malá a ptáci nebudou nést. Představoval sem si že bych do jedné dal papouška nádherného, neofému modrohlavou a
zebřičku pestrou do druhé klece papouška horského, korely a kakariki. Takže bych potřeboval poradit jaké papoušky do klecí dát nebo to takhle bude vpohodě? Předem děkuji za nápady a rady :)

Nechejte tu voliéru jak je a je to pro pár nádherných nebo horských akorát + páru korel třeba, ale to je tak maximum,takhle to bude v pohodě. Nebo rozdělte, ale každá ta voliéra je tak max. pro páru korel nebo kakariky a jim podobné ptáky. Ani ne 2 m je pro horské nebo nádherné málo .

22.9.2022 20:33

Já bych k tomu dodal jediné. Na burzu jsme dojeli po 6, kvůli objížďkám jsme se trochu zdrželi. Nicméně abych tam byl v 5 , to nepotřebuju na to jsem moc líný na brzké vstávání. Takže hala i stojany, lavečky venku, všechno obsazené. Trochu mě zaskočilo, že druhá hala byla zavřená, ale respektuju to když tam majů něco navozené. Nezbylo mi nic jiného než přenosky položit v hale na zem, po uvolnění místa na stůl. I tak jsem slušně prodal. Nebylo to úplně komfortní , ale svým způsobem si za to můžu sám, že se mi nechce vstávat ve 3 ve 4. Závěrem, chápu tu situaci, že to není určené jen pro ptactvo ale je tam spousta jiných akcí a některé potřebují čas. Jediné co bych vytknul, že to mohli napsat na stránky a ten kdo by s tím měl problém by nejel, už jen pro ně, že by předešli tomu, že někteří pak budou nadávat a byli by krytí, tohle mělo za mě proběhnout, jinak s tím problém nemám

15.9.2022 22:53

Dovezu andulky TCB, druhé hnízda kr. 22, 0.3 korele albino a 2.0 korele bělohlavé, vše kroužek 22. Dále 2.0 rosela penant červený pastel a 0.1 žlutý pastel vše kr. 19.

Koupím 0.1 rosela penant modrá straka nebo pastel.
1.1 rosela gold gold, opalín nebo pastel nebo štěpáka jednoho z páru. Vše pěkné, silné, zdravé kusy kr. 21,22. Cenu respektuji.
Tel. 725357906

13.9.2022 09:23

Alisterus 23 napsal(a):
Ano. Ptáci ho uvítají

Díky. Dáváte celou větev? Možů aj listy atd?

12.9.2022 21:50

jarat napsal(a):
Ano, je to hloh.

Díky. A dáváte ho papouškům?

12.9.2022 21:34

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jestli se jedná o hloh? Jestliže ano, tak jestli ho podáváte papouškům a jak ho berou? Díky.

3.9.2022 15:24

V případě zájmu můžu vzít letošní andulky TCB, většinou zelená řada kroužkované, korele albino 0.3 a bělohlavé 2.0, taky letošní kroužkované, 5x papoušek nádherný letošní kroužkované bez určení pohlaví.
Dále 2.0 penant červený pastel kr. 19 a 0.1 žlutý pastel kr. 19, ponechány jako chovné rezervy. Tel. 725 357906

3.9.2022 14:44

Dobrý den. Budete je tam brát, měl bych zájem o jednoho?

29.8.2022 19:28

filozof napsal(a):
Můj názor je,že samec,otec mladých není Texas,je hodně tmavý a kresba také nesouhlasí,jen na ně štěpí.Neberte to jako bernou minci,posečkejte na pravé odborníky přes Texasáky.

Taky mi ten samec podle druhé fotky nepřijde jako TCB, nebo hodně vzdáleně,ale u jeho mladých nevidím nějak zásadní problém. Mám 5 párů a s tak tmavýma křídlama nemám ani jednoho. Nechal bych mladé přepéřit, uvidíte, jak to dopadne a popřípadě samce vyřadit s chovu.

29.8.2022 12:23

TEXAS napsal(a):
Šlo mi o tohle, že nemá ta jedna stejný konce křídel.
Jako barvičkově.
proto jsme byly udiveni.

a díky za info, nerada bych někomu tvrdila, že je to taky TCB.

Jak už bylo napsáno, po přepéření se lehce změní, ale základ je, aby zůstali světlé, což je znak TCB. Ale ani po přepéření nemusí mít všechny 3 úplně stejnou barvu křídel. Jednak máte dvě jiné barvy v páru, takže jedna bude mít některé znaky po samci druhá zase po samici. Ale i tak nikdy nebude z 10 TCB andulek jedna jako druhá přes kopírák. Všechny 3 jsou TCB. Vyfoťte chovný pár zezadu ať je vidět na křídla.

29.8.2022 09:47

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Člověk je tvor chybující a vy jste to potvrdila.

To máte pravdu, ale komentář od karety, že má paní nebo slečna IQ tykve je trochu přes čáru. Chyba to byla samozřejmě, ale komentovat to takovým stylem, rada žádná a jen urážka. Chybujem všichni a tohle spíš jen ukazuje charakter karety a nezbýva než dodat že IQ tykve tu někdo má, ale určitě to není tazatelka.

Pro Andreq nic si z toho nedělejte, hold jsou lidi kteří nemají žádnou úroveň.

29.8.2022 09:35

PapaAus napsal(a):
Dobrý den, doporučuji si zjistit jak má vypadat TCB andulka....tcb nemají mít černé křídla ! V mládí bílé, v dospělosti lehce šedé...máte krásná TCB mládata, tak nic neřešte.

Přesně, taky jsem na ten dotaz hleděl. Jsou TCB všechny 3 jak mají být. Křídla mají být světlé naopak ocas by měl být tmavý .

26.8.2022 22:35

30jezedák napsal(a):
nemohu s vámi kolegové uplně spuhlasit mám albimo samce a perlu samici a už druhým rokem mám albino samce loni jednoho a letos dva na první hnízdo a na druhé 4 straky

A mají červené oči?

25.8.2022 19:48

svobodapetr napsal(a):
Dobrý den, majitelé korel pletete, máte jen částečně pravdu. ANO albino jsou samice 100%, ALE obě straky můžou být jak samci tak samičky. Navíc když tam bude mladý strakaty samec tak bude stepit na ino a perly.

Díky

25.8.2022 19:46

atobajus napsal(a):
Od tohoto páru odchované samice budou vždy ty červenooké, tedy albino. Ptáci kteří budou v barvě a budou mít tmavé oči budou samci, štěpitelností vás trápit nebudu. Myslím, že vám šlo hlavně o to rozeznat jednoduše v budce samce od samic.

Díky. Ano šlo mi hlavně o to rozeznat samce od samic, ale potrápit mě klidně můžete i štěpitelností, rád se něco přiučím . Ještě jednou mockrát díky.

25.8.2022 13:26

Miroslav Bláha napsal(a):
Ano, je to tak....albino jsou samice a vše ostatní jsou samci.

Díky