David2013

Moje příspěvky

21.3.2023 11:06

clok napsal(a):
Jasne lidi at chodi,ale jen zajemci co aspon vi ceho se burza dany tyden tyka..jsou tam i rybarske myslivecke akce a nejdu tam..protoze me to nezajima..a ne ze se v nedeli vzbudim a zajdu si na parek a pivo..a vim ze je tam skoro blesak vseho..tak rodinko jdem..pak je vsude zbytecne narvano..neprehledno..ale poradatel si mne ruce

Jenže z té rodinky, když tam jdou s dětmi, můžou vyrůst budoucí chovatelé. Pokud tam budem chodit jen my zajetí chovatelé, tak se ty děti k tomu nedostanou, nebo jen malé procento a chovatelství teprve takto půjde do kopru. Kdybych to neměl víc jak hodinu cesty, a nevstával v půl 5 ráno, tak bych tam taky občas vzal dceru. Jenže vytáhněte děcka tak brzo z postele, když mně samotnému se nechce vstávat tak brzo. Musíte brát to, že je to jedna z nejvyhledávanější burz u nás, né-li nejvíc. A pokud tam bude chodit 1/3 lidí. Jak píšete vy, že víc jak půlku lidí to nezajímá, tak se z toho stane řadová regionální burza. A zas budou lidi nadávat jak tam nikdo nechodí, nic tam není. A pokud to pořadatelé chtějí udržet na této úrovni, tak si myslím, že to dělají dobře. A to, že si mnou ruce, proto to přeci dělají a ne kvůli naším pěkným očím. Přece , když mi to vadí kolik je tam lidí, tak jedu na menší burzu, u nás např. Hodonín,ale to zas budou lidi nadávat, jak se tam o to nikdo nestará, v jakých podmínkách to je.

21.3.2023 08:17

clok napsal(a):
Ja se usmivam..ale jen chci rici ze se burza stava necim uplne jinym...nez k cemu byla urcena..jedete 400km...mate hlad..a uvidite tu frontu na parek co vytvorily zvedavci..tak radeji jdete pryc..protoze mate na stole ptactvo na prodej a nemuzete stat hodinu na parek..a posuzovat lidi?...vzdyt to rikam..kdyz misto klicky nosi vse mozne..tak asi o ptaky ani nezavadily..nebo si je davaji do kapse na zip..nevim

Jako jo neříkám, že je to úplně příjemné, když je tam mraky lidí. I teď dojeli jsme asi po půl 7 a u všech vstupů šílené fronty. Protočil jsem očima, ale bez keců jsme frontu vystáli a bylo. Zase to musíte brát tak, že pořadatelé tak velký areál chtějí naplnit a pokud je místo tak tam dají i ty stánky s oblečením, ale to je všude. Jako určitě se tam najdou i lidi jak píšete vy, ale já třeba když jedu něco kupovat a koupím na začátku, tak si ptáka odnesu do auta, ať s ním necárám zbytečně kolem druhých ptáků. Nebo někdy jedu naprázdno jen mrknout, člověk se podívá, vymění si postřehy s jinýma chovatelama. Takže podle toho nejde soudit, že jdu bez přenosky. A je dobře, že tam jdou i rodiny s dětmi
Třeba se to některému zalíbí a stane se to jeho zálibou. S tím jsou samozřejmě spojené fronty. Ale pokud lidi přestanou chodit, tak to půjde do kopru.

20.3.2023 20:18

Leona76 napsal(a):
Konečně někdo, kdo se na to kouká jako já. Haly projdu 2x ,3x a proč bych nesla i kolem stánku vždyť se táhnou až dozadu prodejci krmiv tak koukám vybírám....a určitě mám tedy čas sledoval ,že půlka lidí nebylo ve vnitr 😅vždyť já někdy v tom množství lidí nenajdu ani toho koho vezu sebou 😆🤣

Přesně, to pak musí nastoupit pan mobil a volám kde jste . Joo kolikrát když tam na stole prodávám ptáky ikdyž mě na chvílu někdo vystřídá, tak si to nestihnu ani venku projít a jen rychle poběhám to co potřebuju koupit. Jinak si to taky rád projdu i venku. Podívám se co nového, co by se mi hodilo, atd..

20.3.2023 19:56

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
To je normální,že tak obrovský areál nebudou využívat jen prodejci exotů.

Přesně tak. Pořád jsou tam papoušci zastoupení v největším množství. A není to vyloženě ptačí burza už v názvu. Nevím jak,, clok" došel na to, že víc jak polovinu ptáci nezajímají. Zřejmě seděl u vstupu a dělal si čárky kolik lidí do haly s papoušky vstoupilo . Šak tam bylo pomalu 3h v kuse plno a pochybuji, že tam chodili furt stejní dokola. Za mě je to dobře, že jsou tam i ty květiny, nějaké to nářadí, atd. Aspoň když tam jede člověk s rodinou tak si tam každý najde to svoje. Osobně mě teda to oblečení tam nezajímá, ale že by mi tam těch pár stánků vadilo, to nee . No a co se týče toho jestli to jde do kopru nebo ne. Neviděl bych to tak divoce,pokud nám do toho EU nehodí vidle. Ten kdo to dělá jako koníček vydrží.A ten kdo to dělá pro peníze, aspoň se to protřídí. Ano ptáků mraky na tuto dobu, ale já si furt myslím, že je to tím, že výkup určité období nebral. I teď míň druhů jako dřív a spousta lidí by to tam dalo a těch ptáků by tolik nebylo. Když člověk vidí kolik tam je lidí, tak si nemyslím, že by těch chovatelů zásadně ubylo. Spíš bych se zamyslel, když už, co proto možem udělat my, aby v tom děcka pokračovali. Samozřejmě je jiná doba, ale pokud např. tady, když se někdo na něco zeptá, místo abych poradil, budu psát,, hledej na Googlu ", tak ty začínající moc nepodpoříme. A pokud vím odpověď, tak když mám čas napsat, hledej. Tak můžu napsat i odpověď. Ikdyž uznávám, když je tu každý den stejná otázka, tak je to někdy těžké. Asi tak za mě. Ať se všem daří v nové sezóně

17.3.2023 19:59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kde má být místo s z? Spět? Bursách?

s malým b, ne z malým 😉

14.3.2023 12:01

Koupím 0.1 rosela penant modrá straka s větším podílem bílé barvy, kroužek 22,21.

Prodám papoušky nádherné, kr. 22 a andulky TCB kr. 22. Tel. 725357906

3.3.2023 11:52

hzp napsal(a):
No to jsou debaty. Tak to chovejte na nějaké úrovni a výkup nemusíte řešit prakticky vůbec. Co vyprodukuji v nějaké solidní kvalitě si lidi odvezou ode mě z domova, na burzu jedu pouze s ptáky, co jsou již přebraní, staré páry a tak. Samozřejmě tomu odpovídá cena, nicméně po tom lidi skáčou jak zjednaní, tu druhou jakost z mého pohledu přikříží ještě s těmi mrzáky, co mají už doma a pak odbyt řeší přes výkup. No ono taky jak jinak, kdo by to koupil na stole, že jo. Tak tady brečte, že vám výkup dává málo, když nejste schopní vyprodukovat nic lepšího.

No vy jste tomu dal . Jako s tím začátkem by se dalo ještě docela souhlasit, ale ten zbytek . Moralizujete druhé, aby chovali kvalitu, aby nemuseli dávat do výkupu, jako jo celkem souhlas. A pak tomu dáte takovou korunu. Podle vás druhou jakost, prodáte na stole a pak se defakto smějete tomu, že vámi prodávanou druhou jakost někdo dá dohromady se stejnými ptáky co prodáváte vy . No a samozřejmě k těm starým chovným párám se raději ani vyjadřovat nebudu. Tomu se říká chovatelská čest a vztah ke svým ptákům, kteří vás roky zásobovali svými odchovy. Opravdu, klobouček . Stručně a pěkně vám to napsal ,, taranta" . Omlouvám se všem, ale na tohle nešlo nereagovat.

2.3.2023 18:37

petajz napsal(a):
A proč ne?Téma je to určitě zajímavé a stále aktuální.

Přesně, pořád lepší jak se tu dohadovat po každé burze jestli za andulky dávali 40 nebo 60. Pořád je zajímavější čtení a diskuze tohle, byť po 5 letech.

23.2.2023 19:26

bobanek01 napsal(a):
Diky za rady mám volieru š 1m d 2,3 m a v 2 m bohužel pestrý půjdou jinam do menší voliery

Tak to nee, to je celkem malé i pro ty nádherné samostatně

20.2.2023 22:25

Horák lutino napsal(a):
Poznat to nejde jen podle následných odchovů a toho hlavně u dražších papoušků někdy využívají nepoctiví (chovatelé) a prodávají neštěpící ptáky jako štěpitelné ,cenově to může dělat rozdíl i několik desítek tisíc, proto když chci koupit štěpáka, vždy jedu přímo k chovateli abych viděl odchov a rodiče. Když chci koupit štěpitelného ptáka, nikdy ne na burze.

Ale taky to není zárukou. Když má někdo více chovných párů v různém složení, tak vám nikdo nezaručí, že je to odchov od té páry kde štěpitelnost mláděte chovné páře odpovídá. A nakonec je to mládě od páry kdy např. štěpitelnost u samice od takové páry není možná.

20.2.2023 22:13

Lukes napsal(a):
Aha, děkuji za odpověď, měl bych ještě jednu otázku. Dá se pomoci nějakých znaků rozpoznat štěp. papoušek, nebo je to nerozeznaténé? Děkuji.

Okem nee. Poznáte to až podle vašich odchovů takto složené páry, kde se štěpitelnost buď potvrdí nebo ne. Dá se to částečně poznat, když kupujete štěpáka u někoho doma a vydítě chovnou páru, ale to pozná vaše hlava a ne oči pokud o tom člověk trochu ví, tak zjistí zda od takto sestavené páry může jejich odchov který kupujete štěpit na to či ono popřípadě u samce či samice.

20.2.2023 21:26

maxa napsal(a):
Tak nevím v mém okolí se toho prodalo dost jen kamarád prodal čtyři penanty straky.Já koupil samičku modročelou,penanta a páru králováků.Pohyb byl všude.Krásná burza ale v Přerově se prodává lépe.

Taky je mi záhadou, vždy když jedu, tak vždy něco prodám. Kolem mě se taky celkem prodalo, neříkám, že kvanta, ale každý něco. I z domu celkem dost prodám. Dneska zamluvená i poslední korela, tak už jen ty nádherní. Nevím, souhlasím s Maxa, že se i prodává. Někdy víc někdy míň, ale tak nikdy neočekávám že odjedu s prázdnou přenoskou.

20.2.2023 21:16

Lukes napsal(a):
Dobrý den, přicházím s dotazem, jakožto začátečník. K čemu slouží tzv. štěpitelní ptáci? Nejde mi to vůbec do hlavy.
Proč bych si kupoval stepitelneho ptáka napr. na lutino, když si můžu rovnou koupit lutino pár? Děkuji za objasnění.

Má to více důvodů. Jednak u některých mutací není dobré dávat dva jedince stejné mutace na sebe. Důvod:špatná plodnost ptáků, mláďata jsou často slabá , postavově špatná, nejsou dlouhodobě životaschopná,... Další důvodem je cena, hlavně u hodně drahých ptáků. Není třeba mít oba jedince v barvě, když vám splní stejný účel např. samec v barvě a samice štěpitelná. A když se jedná o ptáky za desetitisíce tak je to taky podstatný důvod,....

20.2.2023 11:34

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
David2013-reakce na vaši poslední větu.Dovolím si tvrdit,že to bude přesně naopak.

Já si to myslím taky, pokud se nestane zázrak a doba se nestane zase normální a ne co je teď, jen se snažím být optimistou.

20.2.2023 10:17

Leona76 napsal(a):
Tak to je myslím super , že jste prodal,většinou vidím jak zmíněné ptactvo zůstává ;) možná se vic na lidi usmívate (vtip)
Jj máte pravdu bude hůř.
Já zas ráda mrknu i na dražší ptactvo ;) nebo něco jiného co není tolik ,ale je pravda,že s tím se moc na burzy nejezdí ;)

Možná jo . Netuším. Já osobně teda když jsem procházel burzu, tak jsem našel asi jen 2 prodejce nádherných. Jak píše milbe TCB andulky kolem něj po 350 Kč, já je prodával po 400 kč a v momentě pryč, tak nevím, ale je to zajímavé. To já samozřejmě taky, je to větší vzácnost jak přírodní rosele, kterých je pohustu, a rád se zastavím a povykládám. Tím nikoho neodsuzuju samozřejmě. Ono je to těžko, u levnějších ptáků je to zase ovlivněné výkupem, a ať se nám to líbí nebo ne, kdyby tu výkup nebyl, tak nikdy nemůžem pokrýt nabídku poptávkou. Každý kdo odchovává si myslím, že určitě nekoupí tolik kusů co odchová. Nepamatuju burzu, kde by v únoru nebylo pomalu kam stoupnout s ptáky. Loni touto dobou když jsem jel prodávat posledního nádherného, tak byla druhá hala poloprázdná. A sehnat v tuto dobu kvalitního jedince byl docela problém. Prostě je to tak, že výkup určité období nebral nic nebo jen něco v omezeném množství a to za cenu které v zimním období se rovná ceně v létě. Spousta lidí, kteří by je tam dávno dali, buď neměla možnost to kam dát nebo to tam za tu cenu prostě nedala. Výsledek, že před novou sezónou je na trhu hromada ptáků, kteří by za normálních podmínek už byli prodání. A to my jako chovatelé nemožem všechno poskupovat, každý ruku na srdce kolik jste odchovali a kolik jste koupili. Můj názor, nikomu nevnucuju. Všem přeji ať se daří a podaří se jim odchovy prodat. Nezbývá než věřit, že se tato situace změní a zlepší.

20.2.2023 07:50

Leona76 napsal(a):
A co jste vše prodal ? ;)

Prodal jsem 7 ks TCB andulek a 2 ks papoušků nádherných. Už zbývá jen jedna korela a 3 ks papoušků nádherných, a to už nějak dopadne, musíme být optimisti . Já teda musím říct, že já vždy když jedu něco prodám, takže mi bývá záhadou, když tu někteří popisují že se nic neprodává. Ale tím netvrdím, že to tak nemají, třeba mám jen štěstí. Je fakt, že nechová tolik drahých papouchů. Z těch dražších mám jen Aratingy sluneční a pár rosela gold gold opalín. Jinak ptáky v řádu stovek nebo, třeba 2.000. A v této době je jasné, že se budou dražší ptáci prodávat hůř, lidem ubývá peněz, ne všem, a rozmyslí si, jestli koupit ptáčka za X tisíc, to bude horší. Jedinou útěchou pro nás je, že pokud skončí hotovost, tak si ty ptáky pak budem měnit asi za párek, tak to už pude

19.2.2023 20:36

skrobisko96 napsal(a):
hodně lidi hodně ptactva za mě super burza

Přesně tak. Na únor hodně lidí, hodně ptactva, skoro jako by bylo září. Ikdyž lidí asi o trochu míň jak přes sezónu, ale nepatrně, tak, že se dalo o trochu líp pohybovat. Jinak většina posledních odchovů na stole prodána, takže voliéry mám téměř vyprázdněny na sezónu. Poslední potřebný kus dokoupený. Takže za mě taky super.

18.2.2023 12:34

Tel. 725357906

18.2.2023 12:33

Povezu 1,1 papoušek nádherný, loňský, už se začíná vybarvovat. 1,0 korela bělohlavá straka. Asi 7 ks TCB andulek 1,0 i 0,1.

13.2.2023 17:09

exotchov napsal(a):
Jak kdo,nekdo to resi jiny ne,. To same je i z prodejem.

Jako někdo se najde asi, ale pokud bude např. na burze proso za 15 kč/kg nebo 30 kč/kg, tak bych chtěl vidět kdo si ho koupí o 100% dražší. Moc jich nebude. Beru ten kdo kupuje 1kg v obchodě, když má doma 1 andulku. Menší balení vždycky dražší, ale pokud tady udává, že za metrák . Nehledě na to, že než podporovat vyčůraného překupníka, tak raději sednu do auta a koupím a podpořím pěstitele.


Hledáte zvířecího kamaráda?
Zdarma vám poradí
Veterinář online
Konzultovat s veterinářem
Veterinář online