pizneta

Moje příspěvky

13.4.2009 10:03

pizneta napsal(a):
Danny,jaro.

Léto.

13.4.2009 09:59
23.3.2009 19:45

kukinatost napsal(a):
No, Natali, a to je právě to..hele, já ti napíšu mail, ať to tu nezaplácáváme jiným tématem...

tak jo,

23.3.2009 19:40

kukinatost napsal(a):
Já myslím, že pořádně vychytaných věcí není kor okolo koní spousta...protože na mnoha vyšších místech jsou pořád ti stejní lidé, nebo naopak zase lidé kráčející tou jendou vyšlapanou cestou a nikdo z ní nechce uhnout...
Jinak Natali, já mám pocit, že na parkurech je povoleno pouze hackamore, ale osobně bych pak chtěla vyzkoušet apsoň nějaký VT bez udidla...
Jinak si nemyslím, že organizátoři musí mít potřebu chránit sebe...vždyť na většině pozvánkách či průvodce startovními pravidly je uvedeno, že pořadatel nezodpovídá za hmotné ani jiné škody....

hmm Jani máš pravdu.Já se s Denýsem snažím jezdit jenom na té ohlávce,jelikož je hodně jemný a není to potřeba,ovšem,někdy přemýšlím nad tím,když ho mám na přilnutí,jak na něj působí ty body té parelky na hlavě?Není to nepříjemné?Letos se chystám na nějaké ty hobíky a také bych to chtěla zkusit na ohlávce(na VT je to povolené?),o hackamore nevím lauter nic....

23.3.2009 19:12

buggyna napsal(a):
já teda bez udidla nejezdím.Moc mi to neřiká,ale mám za to,že na ofiko se musí s udidlem. Na Mělníku se od minulého roku dělá "Mistrovství bez otěží" ale je to jen jeden den,jeden závod

myslím si,že pravidla by se měli upravovat a kodifikovat. Když někdo chce,ať si jede na ohlávce,když někdo se někdo rozhodne ject crossovou část za nevhodného počasí,ať jede.
Jezdec by nejlépe měl vědět co jeho koni vyhovuje a na co má a na co ne. Ani podkovy a ani udidlo není ani +,ani -

Děkuji,já sice jezdím s udidlem a i bez,ale jen tak se ptám..Ty pravidla se mi zdají někdy ujetá no,ale my můžeme o tom asi jen maximálně diskutovat...

23.3.2009 18:55

buggyna napsal(a):
Jani, já nejsem extremista...teda sem,ale...

jak píšeš, nikdo nezvažoval,že by někdo jednou chtěl... já chci!Takže tyhle omezující pravidla se mi nelíbí a nevidím k jediný důvod. Proto sem to tak rozváděla,o nic jiného mi nejde.Já si stojí za tím,že bez podkov jde vše...teda kromě toho "divného" stopu ve westernu. A ať si každý myslí co chce,já to nikomu nenutím
Jen téma této diskuze je Skákající bosonožci, což se chvílema zas nehezky řítí k KOVAT-NEKOVAT

Jinak neriskuj!! Nebo se rezatici roztříští kopyto

ahojky,já už nějakou dobu nekovu, Denýs s tím nemá problém,ale zatím jsme skákali jenom v hale,takže nevím jak se bude tvářit na trávě .Jinak kopyta.cz mám pročtený kompletně.
Buggyna-když už je tady řeč o pravidlech,zeptám se mimo téma,jestli můžu,na parkur se opravdu musí s udidlem?nevíte?

27.2.2009 09:21

jurasek napsal(a):
tak si se vykecal a dobrý?Nic nového jsme se nedozvěděli ,takže hurá do vypouštění ve velkém začíná ,já budu v první řadě

Jurasek: Už sem tu Tvoji kobylicu(?) párkrát viděla na fotkách,ale trochu sem zapomněla co je zač,to bude nějaký kříženeček ,ne?Takový zajímavý koník,kolik má v kohoutku?Vidím,že se taky trochu zajímáš o PNH?Jak dlouho?Trochu mi tu chybí téma a diskuze o PNH,vyměňování si zkušeností z kurzů,rozvinout představivost,podělit se o nápady,zážitky....?.
Jinak o p.Vydrovi jsem se už "vypsala" dost v tom původním tématu....
Peťo,dobře víš,že s Tebou souhlasím téměř ve všem....ale myslíš,že by to Denýsek zvládnul?Mám obavu,že právě on by se nechal dobrovolně sežrat....

25.2.2009 19:26

dolinka napsal(a):
moje kobča QH a letos už dvuletá

Dolinka-Tvoje kobča je nádherná.Moc se mi líbí.

25.2.2009 12:55

olga visnakova napsal(a):
pizneta, rampelnik-i videa, kde se upozornuje na jiné chyby se často objevují, ne že ne, například Nevzorov a jeho video s tím, jak uždění také ubližuje a špatné tresty atd..vídám často a diskuzí k podobné problematice taktéž.
www.youtube.com/watch?v=lkxOp_xfVEg&NR=1
toto je názorná ukázka

To jsou zajímavá videa,při kterých mě napadají další a další otázky,ale už to nechám tak.

25.2.2009 12:48

jurasek napsal(a):
takže závěrečná otázka zní :Je možné aby dotyčný touto jízdou se dostal k jízdě bez ničeho?.Možná otázka hlavně pro Ettelwen,piznetu,p.Višnákovou,gabriellu

No,když si hraju s koněm,snažím se o to,aby byl co "nejvláčnější",co nejcitlivější a ovladatelný nejrůznějšími způsoby,ne?Půjde to,určitě ,jestli zamaká na určitých věcech,ale pokud bude nadále postupovat podobným způsobem jako teď a bude se o to snažit,nevím jak bude vypadat třeba to brždění.

25.2.2009 12:15

strelish napsal(a):
Klawdie se dle mého spíš zmiňuje o tom, že V.Vydra ukázal i laické veřejnosti, že kůň může existovat i bez podkov, venku chodit bez deky, bez teploučka doma v boxe a pro jízdu nepotřebuje milion udělátek nahrazujících čas a práci s koněm. To se mu upřít nedá.

kritizuju,nekritizuju...Přemýšlím nad problémy,kterých si mnoho lidí nevšímá...a jsou daleko závažnější pro zdraví jak fyzické tak psychické koníků,často extrémní i tak to ostatní berou za normální a běžnou věc...Proto jsem se zastavila nad kritikou p.Vydry,jelikož on pořád dělá hodně proto,aby se koně měli co nejlíp a ikdyž nerada věci porovnávám,je opravdu lepší se kouknout na daleko horší případy,které se přehlíží,ale je fakt,že my o tom můžeme JENOM diskutovat a myslím si,že je aspoň dobré ,že si takhle vyměníme názory,protože se může najít člověk,který si to může přečíst a říct :AHA,nad tím sem nikdy nepřemýšlel...začnu se o to víc zajímat...hmm?Možná jsem naivní,ale taky beru názor od ostatních,ať už je jakýkoliv,jde o to se nad tím pozastavit a přemýšlet....co je dobré a co špatné...

25.2.2009 11:59

michaela z napsal(a):
já myslím, že to není závist. Z príšpěvku piznety mám zase pocit, že ten, kdo sportuje a koně sedlá, udzí, kove a cpe do přepraváku je zase tyran. Že by se koni píchala injekce na sklidnění, aby do vozíku nalezl jsem teda ještě nikdy a nikde neviděla....to, že se zde diskutuje nad videem Vydry mi nepřijde něčím zvláštním a vůbec pohoršujícím. Nedávno se vedla na eqch diskuze o výcviku Karla P., respektive nad uveřejněnou fotkou v Jezdectví a chudák se taky nebránil, asi na eqch nechodí, stejně jako Vydra sem. Možná, že ani nemá ponětí o existenci tohoto fora. Docela by mě zajímalo o čem by tady s náma diskutoval, kdyby sem zavítal.
Jinak taky nechápu proč se klawdie pohoršuješ nad dekami apod, když je ve Vaší stáji používáte, Jerry byl v parkuru někdy neovladatelný, tak jste mu změnili udidlo. Takže s tou kritikou bych byla opatrnější.

Myslím, že kdyby se sem dalo video třeba H.Bláhy, tak by to byla úplně opačná diskuze, všichni by jsme nad videem vzdychali, někdo by zatlačil slzu a hcválilo by se až do nebe. Ale určitě by se našli i vyjímky, kteří by měli jiný názor, ale to je správné, na to má každý právo-na svobodné vyjádření názoru ať je optimistické nebo kritické.

já jsem veděla,že to ode mne vyzní asi dost extrémně,ale ne,všeho s míroutaky uzdím,taky sedlám,taky jsem kovala a taky jsem chtěla "sportovat",jde o vztah s koněm,nad kterým se sportovci moc nepozastavují. Co se podkov týče-jde o individuální přístup,každý má nějakou zkušenost,ale zaleží taky jakou.O udidlech a podkovách tady diskuze už byly ,už se mi o tom moc bavit nechce,mé názory ať už se mění rychle nebo pomalejc,vždy je to většinou po prostudování a posouzení názorů různých stran...Nepíšu to tady jentak,že jsem něco někde zaslechla...

25.2.2009 11:45

pizneta napsal(a):
ettewen díky,je fakt,že se líp kritizuje jednoho člověka ale málokdo je schopen se dívat na problém trochu z výšky.Víš,kdybychom diskutovali například o motorkách,pal to svět,ale jde o živé tvory.Lidé spěchají vždy a všude,ale spěch u koní se nevyplácí.

Když si vzpomenu na letní pozdní odpoledne na parkurových závodech,kdy už jsou všichni moc unavení a chtějí dom,zbývá jím jen koně naložit a v tu chvíli nastává problém.Sporťákovi v blízkosti vozíku vypadávají oči z důlků a nezbývá nic jiného než ho tam nějak narvat hulákáním,praskáním biče,mlacením,lekáním,táhnutím a kdoví co ještě,pokud možno bez sklidn. injekce...Všichni v afektu zlosti po sebe ječí,jaktože ten kůň do toho vozíku nechce...Nakonec to zvíře do té strašidelné bedny natlačí a všichni zapomenou,jelikož jsou omámení umístěním a dobrým vysledkem na závodech...Určitě jste to někdy viděli a taky se vám to vykouřilo hned z hlavy...A přitom je to ve většině případech naprosto zbytečný problém,sama jsem měla možnost víckrát takový problém řešit a vždy úspěšně,jelikož šlo jenom o čas,trpělivost a důvěru.
Pro mnohé lidi je totiž duležitější sport,výkon.....,já vím,je to jistě krásná,lákavá věc a jistá závislost,mě jenom štve,že na to doplácejí zvířata...Pořád na to doplácejí,pořád trpí a to byl jen jeden z mnoha problémů ,které se řeší pořád dokola a hlavně naprosto zbytečně a to jen díky tomu,že lidi jsou líní pouvažovat nad tím,jak by to mohlo jít jinak nebo jim jde spíš o to ,aby si kvalitně a s úspěchem zajezdili...

Lidé jsou schopni se navážet do lidí,co mají koně ve výběhu s občasnou korekturou kopyt,jezdí si rekreačně,koně nepřikrmují proto se semtam objeví hubenější ,ale přesto spokojený jedinec.(mohla bych podat minimálně 2příklady,co se tady na diskuzích řešily a kritizovaly)...Ale nikdo se ani nepodívá na vykrmené prasata zavřené v boxech,nasvalené na pruvlečkách a všelijakých pomocných otěžích,na zadku to má vystřihané všelijaké orrnamenty a ven bez deky to vyjít nemůže,páč by se tomu asi nohy podlomily,v hubách to nosí složité železa a na sobě to má 20kilo kůže,ale hlavně že má doladěnou dečku s chráničema...

25.2.2009 11:28

ettelwen napsal(a):
Původně jsem se k tématu nechtěla vůbec, ale vůbec připojovat. Po delší době jsem se zase ukázala na ifauně a vidím, že zlepšení nulové. Osobně bych se pana Vydry zastala, jak už psala klawdie. Video jsem viděla, také s tím nesouhlasím, pokud už jde něco prezentovat, měl by na některých věcech zapracovat. Na drouhou stranu, je to další, co se nebojí jít se svou kůží na trh a další, který pomáhá tomu, aby se lidé zamysleli nad podmínkami pro své koně. Je spousta horších věcí a ty přehlížíme. Dovolávejme se spravedlnosti raději tam. Když to tak vezmu, hodně lidem by ten koník nešel takhle ani s plnou výbavou. A to už nikdo nevidí. Každý máme svoje chyby, ať už o nich víme, či ne.Piznetka to napsala velice hezky, díky jí za to.

ettewen díky,je fakt,že se líp kritizuje jednoho člověka ale málokdo je schopen se dívat na problém trochu z výšky.Víš,kdybychom diskutovali například o motorkách,pal to svět,ale jde o živé tvory.Lidé spěchají vždy a všude,ale spěch u koní se nevyplácí.

Když si vzpomenu na letní pozdní odpoledne na parkurových závodech,kdy už jsou všichni moc unavení a chtějí dom,zbývá jím jen koně naložit a v tu chvíli nastává problém.Sporťákovi v blízkosti vozíku vypadávají oči z důlků a nezbývá nic jiného než ho tam nějak narvat hulákáním,praskáním biče,mlacením,lekáním,táhnutím a kdoví co ještě,pokud možno bez sklidn. injekce...Všichni v afektu zlosti po sebe ječí,jaktože ten kůň do toho vozíku nechce...Nakonec to zvíře do té strašidelné bedny natlačí a všichni zapomenou,jelikož jsou omámení umístěním a dobrým vysledkem na závodech...Určitě jste to někdy viděli a taky se vám to vykouřilo hned z hlavy...A přitom je to ve většině případech naprosto zbytečný problém,sama jsem měla možnost víckrát takový problém řešit a vždy úspěšně,jelikož šlo jenom o čas,trpělivost a důvěru.
Pro mnohé lidi je totiž duležitější sport,výkon.....,já vím,je to jistě krásná,lákavá věc a jistá závislost,mě jenom štve,že na to doplácejí zvířata...Pořád na to doplácejí,pořád trpí a to byl jen jeden z mnoha problémů ,které se řeší pořád dokola a hlavně naprosto zbytečně a to jen díky tomu,že lidi jsou líní pouvažovat nad tím,jak by to mohlo jít jinak nebo jim jde spíš o to ,aby si kvalitně a s úspěchem zajezdili...

25.2.2009 08:02

ampinka napsal(a):
Nechcete nechat Vydru žít? Podívejte se na veřejné tréninky v parkuru... Kde kdo má špatný sed, styl skoku, holeně... Nechcete to taky odsoudit a VT zakázat? Alespoň by to nepohoršovalo profíky... A hlavně, amatéři by to určitě neokoukali a neskákali si doma taky s holeňema na zádech koně apod. Sice by se laikové časem o podobných akcích ani nezodvěděli, nikdo by tam nejezdil a parkurový sport by se dostal do fáze útlumu, ale co... Nevím o čem tyhle diskuze sou, zameťte si radši před vlastním prahem...

Víš,v každém tom jezdeckém odvětví se najde extrém buť dobrý nebo špatný a na
těch VT to jde vidět daleko víc,páč se tam může přihlásit prakticky kdokoliv.
Mám v PC docela dost fotek,kterými bych mohla udělat dobrý rozruch mezi koňákama a jelikož jsem spíš člověk pohybující se s foťákem na závodech,
vidím toho daleko víc a neříkám,že mi není z toho špatně,
ale tak trochu se na to někdy zaměřuju.

Já si stejně myslím,ať si říká každý kdo chce co chce,
tady je mezi náma dost lidí co koně týrají a díky své nevědomosti si to neuvědomují.
Zvíře nám totiž neřekne co mu nevyhovuje a co ho bolí
a vydrží toho strašně moc.Když pomineme jízdu na koni,
mě docela znervozňuje ustájení většiny sportovních koní,přístup,
způsoby výcviku,veškeré bandážování,dekování,stříhání,šněrování,
kování,kolotoče a ostatní blbosti,které si lidé vymysleli,když asi neměli co dělat
(spíš si teda zbytečně přidělávají více práce)
nebo spíš neuměli logicky pouvažovat co je pro koně přirozené a nejlepší,
pohybový aparát mají dodělaný díky vrcholovému sportu,
mnoho z nich si skoro nikdy nemělo možnost utrhnout blbý trs trávy,většina z nich to ani asi neumí,
když mají tendenci si "vyhodit z kopýka"dostanou uklidňovací injekcë atd atd atd ..Tohle je všude v každé "lepší" sportovní stáji"...

.Tak teď nevím,jestli se lidem nechce už takové věci řešit,
jelikož je to opravdu zbytečné,že jo,nikdo s tím nic nenadělá....
a my tu řešíme Vydru,který se o něco chudák snaží,ale začal z blbého konce,
beru zpět,....Kolik lidí v tom sportu uvažuje nad tím,
jak se kůň musí cítit třeba při blbém převozu.
No,nechci aby to znělo moc dramaticky a přehnaně,ale myslím,že to tak opravdu je,akorát nad tím málokdo uvažuje...
sem si jistá,že by šlo dělat věci trochu jinak,ale to by se muselo mnohým převrátit myšlení.
Omlouvám se za způsob,kterým jsem to musela napsat,nechtělo mě to dál pustit

23.2.2009 22:29

havana napsal(a):
Ahoj, nevím jestli ti to pomůže - asi moc ne, ale jsem na tom stejně, jen je mi o 11let víc.. V 16ti letech na mě spadl kůň, skopal mě a pošlapal a ve 22ti mi lidi poslali psa proti koni a nebýt kamarádky, která mě našla, tak jsem v tom lese skončila... Od té doby páteř v háji... dělala jsem závodně drezuru, živila se výcvikem koní, mnoho let denně 4-8hod na koni... Teď mám 5ti letého syna kterého jsem se už jako miminko bála nosit, protože mi díky páteři \"vynechávají\" nohy a bála jsem se že s ním upadnu... Dnes nesmím nic těžkého dělat, mám velkou starou chalupu, dítě, koně, ovce, psy a ostatní zvěř a občas od pasu dolů ochrnu.... na pár hodin, prostě se v noci vzbudím a nedostanu se z postele, je to hnus...... Hodně jsem si ujasnila na JIPce, ale teprve narození syna mi dalo "lekci" ....takže je to tvoje věc, ale moje rada je - dělej vše pro své zdraví..... :-)

Ahoj,myslím,že Ti tady koňáci napsali ty správné rady.Já se mohu jenom přidat,jelikož tyran opravdu nebudeš,pokud koním poskytneš dostatek volného pohybu ve výběhu v rovnováze se správnou výživou a ježdění?Pokud se věnuješ přirozeným metodám,určitě sama víš,že koníci ježdění nepotřebujou...Jak už tady někdo napsal,budou opravdu nejradši s hlavou v trávě,Tebe zbývá jen se soustředit na své zdravíčko.Já mám sice taky nějaké problémy s páteří,ovšem není to tak vážné,abych na koni jezdit nemohla,ale většina týdne jsem na škole a tím pádem se můj kůň stává už postupně "jen" rodinným miláčkem,ikdyž vím,že by se našel i na nějakých závodech,pro které jsem si ho původně vlastně kupovala,ale pořád je to můj největší relax ve volných chvílích a myslím,že jsem ho nikdy neobtěžovala žádným tréninkem a mám vyzkoušené-čím míň tréninku,tím lepší výsledky...Měj se krásně a hodně štěstí...

22.2.2009 12:12

olga visnakova napsal(a):
to pizneta-blbě se to zařadilo

...ale Olgo,ono to je pořád o lidech,člověk nesmí dát jenom na video,dítka to budou zkoušet ikdyž uvidí na videu jezdit Bláhu s nákrčákem,zvědavost jim nedá....Mě záráží právě to,že mnoho lidí si stojí za svým názorem tvrdě jak jen to jde,až to hraničí s fanatizmem,ale mnohdy nemluví ze svých zkušeností...Horsemanshipem musí člověk žít i přemýšlet...a tohle je většinou dlouhá doba,než to člověk pořádně prostuduje,prozkoumá a vyzkouší si kde co s různýma koňma a setká se s různými problémy,které nejdou jen tak vyřešit...nemůžu psát,že mluví ze mě mé zkušenosti,ovšem pamatuju si,když jsem ve svých 12 letech vyskočila na svou haflošku jen s nákrčákem,byl to opravdu užasný pocit a mě nedalo neotevřít jízdárnu a neprojet se ven...kobyla mě najednou ale přestala nějak vnímat a řádně mě potahala po šutrové cestě a až když jsem si uvědomila,že mě mohla uplně pošlapat, tak jsem začala přemýšlet uplně jinak...to byl asi ten první signál,který mě dohnal na nějaký ten kurz ,teď už vím,že se neoplácí nikde spěchat....a z toho videa mi připadá,že ve spěchu se zapomnělo na dost důležitých věcí a ta jedna nejduležitější je asi ta bezpečnost,která by měla být v horsemanshipu dost podtrhována a myslím že i je.

22.2.2009 11:06

scratchie napsal(a):
A inzerujete ho někde? Že jsem si ho nikde nevšimla. A odkud jste?

inzeruju,semtam to topuju na bazosi,ale pravda,že jinak ne.Jsem z Jablunkova,okres Frýdek-Místek

22.2.2009 10:07

pizneta napsal(a):
Ahojky,já se totiž o p.Vydru nějak nezajímám,akorát ho mám moc ráda jako herce ,ovšem tohle je video z nějakého výcviku nebo opravdu "vystoupení"?
Jako slavný člověk(a't už jako herec nebo člověk pohybující se kolem koní) šířící zásady přirozeného života koní akdoví čeho by si měl na tohle dávat docela pozor ne?Vydal knížku,nemýlím-li se...a teď tohle?Pokud by se zrovna na videu učil takovým kouskům,měl by se prvně zaměřit hlavně na sed,protože tohle se mi zdá dosti nebezpečné skákat s dvouma koňma přes překážky najednou,když má problém navíc koňoucha zastavit-to mě dost šokovalo,jelikož si myslím ,že(dle mých zkušeností-sice nevelkých)kůň je na nákrčáku zvláš't citlivý-to bude ale asi výcvikem..
Jako horsemanship mi to ale nepřipadá....za pamlsek by vám kde jaký kůň udělal první poslední...Myslím si,že vztah člověka a koně je těžko posoudit z jakéhokoliv videa a cirkusové kousky?To je přece to uplně poslední a zdá se mi docela zbytečné,ikdyž i já dělám blboviny se svým koněm,protože se mi to líbí,ovšem jako výsledek něčeho to nepokládám,páč jsou to ty nejednodušší věci,které jdou s koněm dělat,,ale začít si s koněm "tykat " a rozumět si s ním,tohle už tak jednoduché není....
Já to totiž pořád nějak nechápu...Mě příjde,že většina lidí bere ten horsemanship jako nějaké cirkusování a mervomoci se snaží koně naučit všelijakým blbostem aby ukázali jaký mají spolu užasný vztah ...Pak jezdí s koňma po celé republice a ukazují co nacvičili-tohle mi už moc přirozené nepřipadá...Někdo to ale musí šířit a lidi inspirovat,na to máme přece Bláhu ,že....
Správný horseman má koníčky pěkně doma,poskytne jim ty nejpřirozenější podmínky,rozumí si s něma,!!!!nikomu své názory nenutí!!!!(jak to má hodně lidí zastavajíci přirozené metody zvykem),nepotřebuje se prezentovat aby ukázal co je všechno naučil..a proč ?Protože mu záleží na tom,jak se ty jeho koně mají a jak se chovají k němu....a na ničem jiném mu nezáleží..a pokud někdo má chu't prezentovat něco,měl by být vzorem sevším všudy.Co se týče podkování a takových věcí s p.Vydrou stoprocentně souhlasím ale v tomhle mě nepřesvědčil,proto si myslím Olgo,že bylo trefné tohle založit,jelikož vidím,že spousta lidí umí toho hodně na hubě ale skutek utek..Já bych si osobně takovou ostudu neudělala...
toť můj názor,ikdyž s hrubkama

to jsem napsala blbě...místo \"jak se ty koně chovají k němu -*jak se on chová k nim..*ikdyž je to vlastně blbost,tak nějak jsem to myslela..

22.2.2009 09:54

thesis napsal(a):
Pizneta prodává Zajace šitého na míru haflošce.

ano ano prodávám,je sice za 16 tis,ale slevila bych na 15 při rychlém jednání .
velikost 15,v super stavu,Tom Zajac Klasik.