sabina.01

Moje příspěvky

18.4.2022 10:45

Ano, máte pravdu. Znovu jsme to doma probrali. Vyčítala bych si to do konce života. Přece jen máme za sebou společných šest let a plno jsme toho už zažili a zvládli. Nebude to jednoduché, ale věřím, že to zvládnu.

18.8.2020 11:48

lesnížínka napsal(a):
Asi jenom pipety nevím, jestli už se náhodou neobjevila i nějaká tableta pro kočky? Tam jde o to, že to účinkuje měsíc? Ten uběhne hrozně rychle a máte blechy nanovo. Já stejným způsobem bojuju s tasemnicí u kočky. Odčervím, sežere venku myš a za 14 dnů má tasemnici nanovo

Tablety jsme prave na veterine uz kupovali dve a melo to ucinkovat myslim pul roku. Jenze mam pocit, ze ty blechy jsou uz snad odolny proti vsemu. S tou tasemnici to mame podobne, kocour vecne lovi ptaky, mysi i lasicky a vsechno to sezere. Takze ho taky vecne odcervuju. Nejvic me stve, ze ho ted nemuzu pustit dom a syn (batole) ho ma moc rad a je s nim hodnej 😀

18.8.2020 08:16

Dobry den vsem,

Chtela bych vas poprosit o radu. Uz rok bojujeme s nasim kocourem, ktery nam domu vecne nosi blechy. Vzdycky se nam ho podari na chvili odblesit a za nejaky tyden je donese znovu. Chodi "na navstevu" k jedne pani, ktera ma take kocky. Ty jsou zablesene ale ji to evidentne nevadi(uz jsme ji to rikali). Nas kocour je venkovni, ale obcas spava i doma. Kdyz chce domu, tak ho sem pustime. Ale delsi dobu by doma zavreny nevydrzel. Jinak jsme uz vyzkouseli vsechno - obojky, pipety, tablety z veteriny, sprej a dokonce i sampon. A vse je k nicemu. Nemate nekdo opravdu osvedcenej tip jak se toho zbavit a hlavne neco aby to zase nedonesl domu? Doma samozrejme vzdy vsechno vyperu, vysaji... ale kocour je doma minimalne, vetsinou se naji, napije a jde ven.

31.5.2018 08:22

Díky moc za reakce!

31.5.2018 06:27

Dobrý den,

Potřebuji poradit ohledně naší dvouleté novofundlačky, jedná se o to, že nejspíš nesnáší děti a já bych jí chtěla nějak dokázat, že je to v pohodě a nemusí na ně vrčet a vzhledem k tomu, že jsem těhotná, mám taky trochu strach jak bude reagovat, až mimino přijde na svět.

Začnu tím, že od mala je docela bojácná, ale brali jsme ji s sebou vždy všude, hlavně i tam, kde je velká koncentrace lidí apod. Brali jsme ji i tam, kde jsou malé děcka, nikdy z nich nebyla odvázaná, ale nechala se pohladit a nevrčela.
O víkendu u nás byla návštěva s dvěma malými dětmi, cca rok a tři roky a naše Zora vrčela jen je uviděla. Když okolo ní prošly, hned se zvedla a začla vrčet.. nic jí nedělaly a navíc Zoru jsme nikam nezavírali, byla celou dobu s námi, jak je zvyklá. Trochu se uklidnila, až když viděla, že naše starší fenka se nechá v pohodě pohladit a pomazlit.
Jde mi teď o to, jak jí ukázat, že děcka jsou v pohodě? Že nemusí být ve střehu a vrčet..

3.1.2018 12:59

Pírek napsal(a):
To, že ke dveřím neprší eště nemusí znamenat, že je to dostačující. Co prostě pořídit boudu? A na izolaci mi přijde lepší seno, než sláma.

Boudu jsme měli od jejího narození až do cca šesti let, pak jsme ji prodali, protože za těch šest let jsem ji tam nemohla dostat. Vždycky hned vyletěla ven. Těžko říct, jestli bych ji tam teď na stará kolena dostala.

3.1.2018 12:52

Děkuju, moc jste mi pomohla!

3.1.2018 12:36

saola napsal(a):
Jedná se o staršího psa, a i když doposud přežíval venku bez problémů, nebude to tak navždy. Píšete, že líhá na pelechu u dveří, což nemusí být optimální - chtělo by to chráněné závětří, spíš menší prostor, který si může zadýchat či se zahrabat do slámy (třeba). Nebo jí pořídit obleček, ideálně nepromokavý, s fleecem dovnitř, alespoň tak, aby jí chránil záda a bedra. Pro staršího psa to není žádná hanba.
To, že se neklepe na procházce nebo ři pohybu na zahradě, bych přičítala tomu, že se pohybem trochu zahřeje a naopak v klidu už produkce tepla organismu nestačí.
Taky třeba tak dobře nenasrstila jako loni. Nebo tam může být skutečně zdravotní problém.
Jinak teploty plus mínus nula a případné vlhko (promáčená srst, vlhký pelech apod.) jsou obecně ohledně tepelného komfortu zvířat mnohem horší než suché silnější mrazy.

Děkuji za radu, ano líhává u dveří, ale je to pod střechou a je tam chráněna, nefouká na ni, nic. S tím oblečkem je to dobrý nápad, právě proto jsem se tu ptala, bála jsem se, abych jí nepořídila obleček a naopak jí pak zase nebylo moc teplo. Takže jí mám normálně obleček nechávat po celou dobu co je venku? Jinak v pelechu má ještě navíc spacák a deku

Děkuji.

3.1.2018 12:14

rapotacka11 napsal(a):
Myslite, že se klepe z legrace ?

Ne, to si fakt nemyslím. Jen mi nejde do hlavy, že když ji vezmu před barák (před plot) tak se prostě neklepe. Neklepe se ani na procházce. Prostě jen na pelechu u dveří. Minulý rok byly daleko větší mrazy a byla úplně v pohodě.

3.1.2018 12:07

Zdravím,

Všimla jsem si, že poslední dobou (když je venku třeba okolo jednoho stupně a méně) se moje skoro jedenáctiletá erdelka klepe. Přitom má (podle mě) dost hustý kožich. Když jí šáhnu na uši, tak je má ledový, ale břicho má zase úplně teplý. Přitom na procházce je v pohodě, tohle dělá jen když je na zahradě. Doma ji můžu mít, jen když jsme doma my s manželem. Když jsme v práci, tak ji doma nechat nemůžu, zdemolovala by půlku domu a celou dobu by vyla.. Jinak je normálně celý život zvyklá, že přes ráno bývá na zahradě a když přijdu domů, jde se na procházku, pak ji umyju a je s námi doma. Když chce jít tak si zakňučí u dveří.. Ale nikdy předtím jsem si nevšimla, že by se klepala

Co myslíte, může jí být opravdu zima?


Díky za komentáře.

6.11.2017 07:26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"aby se někde neotřela zabahněná o zeď nebo tak, chci aby to alespoň chvilku vydrželo pěkný a nový "
tak, a proto je třeba mít povrchy omyvatelné a udržovatelné...

mimochodem, nemáte někdo zkušenosti s omyvatelností stěnové stěrky ala pohledový beton? (rovněž řešíme silně špínou namáhanou stěnu a tohle je deklarováno jako omyvatelné a beze spár...).

No máme vymalováno samozřejmě omyvatelnou barvou, linka taky přizpůsobena častému umývaní... ale nějak se mi nechce věřit, že ta omyvatelná barva fakt funguje, zatím jsem neměla příležitost to zkusit

6.11.2017 07:08

Tak vidím, že je to všude stejné My rekonstruujeme barák, z větší části máme spodní patro hotové, ale třeba chodbu ještě ne, takže tam ji pouštím zablácenou a nechávám z ní opadat alespoň to nejhorší. Když doma jeden den uklidím, večer už mám stejně všude chlupy, kousky blatíčka, sliny a tak. S tím počítám, že s takovým psem ten barák neudržím ve věčné čistotě. Ale protože teď máme fungl novou kuchyň, tak se vždycky děsím, aby se někde neotřela zabahněná o zeď nebo tak, chci aby to alespoň chvilku vydrželo pěkný a nový

3.11.2017 09:21

inusanka napsal(a):
S fudlákama žijeme pomalu třicet let a jakmile jsme doma, je pes s námi. Něco jsme oželeli, holt často luxujeme a vytíráme. Ano, je to otužilé plemeno a navíc je to společenský pes. Leta topíme na 20°C, to je teplota, na které jsme se schopni " shodnout". Máme spoustu starých kapen, takže z nejhoršího vytřeme při příchodu, dá se také vymezit místo, kde se pes pohybuje, dokud neoschne. Jinak jsem dost často v zimě vedla z procházky psa s rampouchama. Zejména naše poslední madam se v létě prakticky nekoupe a v zimě by plovala... Jámy vyráběl každý, písek a hlína oschnou rychle a samočistící srst udělá své. Ráno zametu půl psa... Prostě, podtrženo a sečteno, pokud chce člověk bydlet s fudlákem, musí si to přizpůsobit oběma.

My většinou v zimě pořád větráme, ale jí bylo doma fajn A jinak jí míváme v chodbě dokud alespoň trochu neuschne a pak jde za námi do pokoje. Mám dny, kdy je mi to jedno, že po ní musím uklidit a pak dny, kdy z toho totálně šílím. Ale když se na mě smutně podívá, to prostě nejde ji nevzít domů

A jednom ještě dotaz, na jak dlouhé chodíte procházky aby to vašim psům stačilo? Mám pocit, že ta naše by mohla běhat od rána do večera a unavená není nikdy

3.11.2017 08:48

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ještě může pomoct naučit psa oklepání na povel. Dá to trochu práce, ale když se to podaří, můžete nechat psa jednou dvakrát před vstupem dovnitř oklepat.

Super nápad, děkuji smajlík

3.11.2017 08:44

saola napsal(a):
+
Vy jste teda krutá, opustit na chvíli psa a nechat ho samotného na zahradě, to se tady moc nenosí...

Pro zadavatelku:
Máte otužilé dlouhosrsté plemeno, pro kterého není problém ustát nepřízeň počasí v podstatě během celého roku bez sebemenší újmy. Dobře zvládá pobyt venku. Tak proč ho taháte zubynehty domů? To bez něj při vaření nemůžete být?
O dlouhou hustou srst je třeba pravidelně pečovat. Osvědčilo se mi před návratem z procházky někde postát a psa z nejhoršího vyčesat. Je to záležitost na max.10 minut a ušetříte si velkou práci s úklidem doma, navíc psi to obvykle mají rádi. Pokud je mokro, psa vytřu nahrubo ručníkem a nechám normálně pohybovat po bytě. Stejně se po procházce obvykle jen napije a pak si někam lehne. Během chvíle oschne a když se zvedne, jen zametu opadané smetí.
Na zahradě je třeba eliminovat jakékoliv trsy čumbrků, bahnitá místa a jiné zdoje možného znečištění.
Nebo si udělat venkovní kuchyni.

Já si říkám, že ten pes je nerad sám a potřebuje společnost. Když ji vezmu domů, tak na ní vidím, že má radost, že může být součástí toho všeho, naopak mám problém ji z domu dostat zpátky ven. Chce prostě být všude, kde jsme my a já se jí snažím vyhovět, protože jsem si psa koupila abychom spolu mohli být, kdykoliv je to jen trochu možné. # Češeme ji po každé procházce, ale je to prostě čuňátko.

Ale každopádně díky za radu

My jsme dělali o prázdninách kuchyň novou a asi na tři týdny jsem měla venkovní a musím říct, že to bylo super, jen teď v zimě by to asi bylo nic moc

3.11.2017 07:43

ivulka2 napsal(a):
Fajn ale všichni pracují a všichni mají i jiné povinnost tak holt pes bude na zahradě sám.

Děkuji za velice cennou radu

3.11.2017 07:21

ivulka2 napsal(a):
Někdy se mi už zdá že lidi nejsou normální.. šamponovat, fukar, stříhání...mistost extra pro oschnutí psa...prostě je to pes.je venkovní a tohle je jeho přirozené chování, pokud chcete psa čistého tak si kupte plyšáka.Pokud vám vadí bordel které na sobě donese a to prostě donese díky srsti tak ji holt nepouštějte domu a budte s ní venku, ne každé plemeno je vhodné k pobytu v čistém a hygienickém domě.

Ano, vadí mi hlína v baráku. Když jsem si toho psa pořídila, tak s tím, že mu budu věnovat maximum svého času. Jako každej normální člověk potřebuju uvařit, když přijdu z práce a udělat další jiný povinnosti, takže logicky nemůžu být se psem na zahradě, že jo

3.11.2017 06:54

kobylatko napsal(a):
Tak tohle je úplně normální chování psa .Moje fundla taky vymete každou kaluž, i tu kde je víc bláta než vody, ráda lehává na hromadách ať už písku nebo hlíny, kolikrát leží rozplácnutá ve prostřed dvora a nechá na sebe pršet, proletí mi bodlákama... atd atd , však ona to vyčesávat nebude že .

Jojo, o tom přesně mluvím. A nejlepší je, když na sebe nasbírá ty bodláky, mám pocit, že ty bodláky a svízely vyhledává schválně
A s tím deštěm... to je klasika, naše Zora jak uvidí, že prší, tak si hned musí lehnout doprostřed zahrady a nechat na sebe pršet

2.11.2017 12:45

Díky moc všem za rady

2.11.2017 11:59

mamkamaria napsal(a):
Nemyslím, že správanie fenky NF je prejavom nečistotnosti. Toto plemeno rado pláva, používa sa na záchranu topiacich sa a ťahanie člnov, len jej asi chýba voda, tak si pomáha ako vie. Mali by ste vymyslieť niečo na uspokojenie jej potrieb

Věnujeme se jí, jak nejvíc je to možné, po procházce s ní vždycky blbneme, přetahujeme se, cvičíme ji a snažíme se být s ní jak nejvíc to jde. V létě samozřejmě plave pořád, nosí z vody aporty nebo zachraňuje nás smajlík Jde mi jen o to, že když ji pustím do vody v tomto počasí, asi je vám jasné jak potom vypadá Nebo máte nějaký nápad jak ji zabavit teď v zimě?