sebasur

Moje příspěvky

23.10.2017 12:57

michaela_89 napsal(a):
Samozřejmě - ideální JE, brát pejska jako člena rodiny smajlík Našeho bych nevrátila, stejně jako neodvezu naše děti.

Případy, kdy se lidé rozhodnou štěňátka vzdát, je ale dost - bohužel. A lepší dle mého je vrátit zpět chovatelce, než se ho pokoušet prodat někam dál.

To je můj názor.

Také je lepší udělat to po pouhých 2 dnech, než třeba za rok za dva ( inzerátů: daruji/prodám dvouletého pejska, z osobních důvodů, je dost

Hm, je to váš názor. Z druhé strany je nutno říci, že pokud by se toto dostalo do podvědomí budoucích majitelů pejsků... budou chovatelské stanice fungovat jako půjčovna štěňátek, ale to tu již všechno řečeno bylo.
Stejně tak jako odložená štěňátka, jsou i odložené děti. Myslím, že toto by se rozhodně nemělo podporovat.
Pokud se někdo rozhodne koupit si štěňátko nebo pořídit si dítě, měl by za své rozhodnutí nést plnou zodpovědnost včetně ztrát. Vrácení štěňátka z nerozumného rozhodnutí nevidím jako důvod k reklamaci. Můj názor tedy je, že by měl chovatel z etických důvodů vzít štěňátko zpět a dále se o něj postarat, ovšem finanční ztrátu by měl nést kupující.

23.10.2017 11:25

michaela_89 napsal(a):
Na toto nelze jednoznačně odpovědět.

Nám při odběru štěňátka paní chovatelka sama od sebe řekla, že pokud bychom si cokoliv rozmysleli, ať pejska okamžitě přivezeme zpátky a peníze nám vrátí.
Ve smlouvě má i vymezeno předkupní právo.

Ale to bude individuální u každého chovatele. Vše je o domluvě.

Osobně mi vrácení po 2 dnech nepřipadá nijak nereálné, přeci jen - reality je leckdy jinde, než si představujeme a zvrtnout se může cokoliv.

Michaela_89...pokud ovšem pohlížíme na štěňátko, jako na člena rodiny, přítele nebo jen živého tvora, není asi ideální odloučit ho od maminky, pak vrátit z nového domova...popřípadě si to potom rozmyslet a přijet si pro něj znovu...
V případě, že na něj pohlížíme jako na věc, kterou jsme si koupili a ona nefunguje podle našich představ...pak tedy ano, klidně s ním šíbovat tam a zpět

23.10.2017 11:24

Michaela_89...pokud ovšem pohlížíme na štěňátko, jako na člena rodiny, přítele nebo jen živého tvora, není asi ideální odloučit ho od maminky, pak vrátit z nového domova...popřípadě si to potom rozmyslet a přijet si pro něj znovu...
V případě, že na něj pohlížíme jako na věc, kterou jsme si koupili a ona nefunguje podle našich představ...pak tedy ano, klidně s ním šíbovat tam a zpět smajlík

8.7.2017 07:14

scylla napsal(a):
Třeba proto, že je chovatel a jedná se jeho odchov, živého tvora, kterého vyprodukoval a tedy podle mého názoru povinen se o něj postarat. Pokud mu jde o prachy, je to množítel a ne chovatel. A je také odpovědný za to, komu prodal to, co vyprodukoval.

Zde opět, pokud čtete pořádně, chovatel neodmítl se o štěně postarat.

8.7.2017 07:10

scylla napsal(a):
To je tedy dobytek, ten chovatel a rozumný člověk by si od něj štěně nikdy nepořídil, ani to, které vyhovuje standardu. A navíc kastrovat nedospělé psy je prasárna.

Vy zřejmě nečtete pořádně. Vám přijde pes, který má 2,5 roku nedospělý ? V tom případě můžete říct i o veterinářích to samé, když doporučují kastraci po prvním hárání. Vím o případu kdy kvůli zánětu dělohy zemřela 2-letá fena. A v Čechách, by vám ani žádný veterinář psa mladšího jednoho roku nevykastroval.

7.7.2017 20:19

Děkuji všem, kteří odpověděli k tématu a přeji pěkný večer

7.7.2017 19:48

Míra H. napsal(a):
To jste se všichni zbláznily s tou kastrací zdravého zvířete?
Co takhle uřezat mu nohy, jako prevenci zlomenin?

Jinak jaký význam má "ujištění o dodržování platných zákonů..."? Upřímně mi to zajímá.

Jinak jaký význam má "ujištění o dodržování platných zákonů..."? Upřímně mi to zajímá.


Tato věta byla převzata ze smlouvy, která byla vytvořena klubem...

7.7.2017 19:40

Prosím, vyjadřujte se k výše dané otázce a ne k věcem okolo.
K tomu jsou určené jiné diskuse s jiným tématem.

7.7.2017 19:39

Míra H. napsal(a):
To jste se všichni zbláznily s tou kastrací zdravého zvířete?
Co takhle uřezat mu nohy, jako prevenci zlomenin?

Jinak jaký význam má "ujištění o dodržování platných zákonů..."? Upřímně mi to zajímá.

Ohledně kastrace, je to věc názoru, většina veterinářů s kastrací souhlasí.A budoucí majitel si za těchto podmínek nemusí štěňátko koupit.

7.7.2017 19:36

Fiona.Praha napsal(a):
To je "prima" smlouva.
Prodávající neručí za to, zda bude jedinec později uznán chovným či výstavným. Nenabízí žádnou kompenzaci. A ještě zavazuje kupujícího ke kastraci.

Prodávající se bojí konkurence v podobě svého odchovu

To zcela určitě ne, každý chovatel, který se věnuje výstavám, je velmi hrdý na svůj odchov, který je výstavně úspěšný. Kompenzace by byla ve smlouvě uvedena, pokud by se prodávalo štěně vyloženě na výstavy, což by ve smlouvě bylo uvedeno a štěně by ve smlouvě bylo označeno jako jedinec s výstavními předpoklady. Samozřejmě u tohoto prodeje by byla výrazně vyšší cena, proto i možnost kompenzace a jiná kupní smlouva.
Předem se omlouvám, abych vás znovu neurazila...ale opět nediskutujete na dané téma a bohužel mám pocit že rýpete vy.

7.7.2017 18:45

Lexaurin napsal(a):
Proc kasrace?

Ze dvou důvodů...1. prevence zánětu dělohy u feny, problémy s prostatou u psa
2. množení štěňat bez PP.
Pokud je štěně již prodáváno za sníženou cenu jako nevhodné do chovu, je tam kastrace po dosažení 1 roku života.

7.7.2017 18:35

Ve smlouvě je toto:

Prodávající ručí za správnost údajů uvedených v průkazu původu. Prodávající prohlašuje, že zvíře je klinicky zdrávo. Prodávající předává kupujícímu očkovací průkaz a průkaz původu.

Štěně je odčerveno a očkováno:

Prodávající podle této smlouvy nepřijímá u štěňat a mladých jedinců záruku za to, zda bude jedinec později uznán chovným či výstavním. Kupující prohlašuje, že jedince řádně prohlédl a byl poučen jak postupovat při dalším chovu. Ujišťuje, že bude dodržovat platné zákony týkající se chovu a držení zvířat. Za škody vzniklé následkem špatné výchovy, výživy a držení prodávající neručí. Kupující se zavazuje štěně v dospělosti vykastrovat, pokud nebude štěně do 2,5 roku svého věku oficiálně zařazeno mezi chovné jedince.


Dodatečná ujednání a poznámky:

Prodávající a kupující prohlašují, že nemají žádné další ujednání a že podpisem této smlouvy vyjadřují svobodnou vůli obou smluvních stran. Doplňky a změny této smlouvy jsou možné pouze po souhlasu obou smluvních stran a musí mít písemnou formu. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou exemplářích a každá smluvní strana obdrží po jednom. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.

7.7.2017 16:51

sebasur napsal(a):
Dobrý den, co si myslíte o vrácení štěněte po 2 dnech z důvodu, že si na něj nemůže zvyknout druhé osmiměsíční štěně, a partner majitelky s koupí štěňátka nesouhlasí. Má nová majitelka v takovém případě právo na vrácení peněz ?

Stále, ale nevím, zda má majitelka v tomto případě právo na vrácení peněz.

7.7.2017 15:47

Fiona.Praha napsal(a):
Přestaňte se na mne laskavě utrhovat, to za prvé.
A za druhé děkuji za rozšíření obzorů, že štěně není lednice, ale živý tvor. To jsem doposud netušila, díky

Z Vašeho psaného projevu je jasné, že Vy rozhodně nejste chlouba chovatelů, kteří udělají pro své odchovy cokoli. Projevujete se jako člověk, který chce na štěňatech vydělat za každou cenu a je mu jedno, co s jeho odchovy bude.

Nechápu, nemyslím, že bych na vás byla nějaké sprostá, či se na vás utrhovala, pokud jste mou reakci na váš komentář pochopila jako nějaké napadání, tak mě to mrzí. Přeci musíte počítat s tím, že i na váš komentář je možno reagovat.

7.7.2017 14:43

A jen tak mimochodem u dlouhosrstých pejsků, stačí když majitel nekontroluje psa po vyprázdnění, klidně se štěněti může zalepit anální otvor chlupy a výkaly a problém máte na světě hned.

7.7.2017 14:39

Fiona.Praha napsal(a):
Pokud 8mi měsíční štěně 2 dny loví nebo napadá nové štěně a do toho partner huláká na psy i na kupující, že to říkal, že je to blbost, existují 3 řešení.
1) Nechat napadat malé štěně velkým, poslouchat řeči partnera a doufat, že si to sedne
2) Štěněte se nějak zbavit - darování, prodej, uvázání někde, odvoz do útulku, vypuštění v jiném městě (variant je mnoho)
3) Zavolat chovateli a sdělit mu, že by mu rád štěně vrátil zpět z těch a těch důvodů.

Které řešení je pro Vás, jako chovatele, nejpřijatelnější?
Já vidím jako nejlepší variantu č.3.

Když se může vrátit lednice bez udání důvodu a vrátí se plná cena, určitě to jde stejně i u štěněte.

Po dvou dnech bych o ceně moc nesmlouvala, jela s kupující ke svému veterináři, aby štěně prohlédl. Vrácenou částku bych vrátila poníženou o částku, uhrazenou u veterináře za přítomnosti kupující.
Také záleží na tom, o jakých cenách se bavíme.

A vy máte dojem, že majitel, který se rozhodl pořídit si druhé štěňátko, aby si spolu hráli a věnuje se jim 2 dny, se zodpovědně rozhodl a také se zodpovědně snažil, aby si štěňata zvykla...o napadání se nic nepsalo. Pokud se tedy rozhodl nezodpovědně a svůj problém chce po dvou dnech vzdát, proč by neměl nést za svou nezodpovědnost následky? Máte dojem, že chovatelé provozují PÚJČOVNU ŠTĚŇÁTEK ? Dle mě by měl za svou nezodpovědnost zaplatit, příště by si dal pozor. A štěně není lednice je to živý tvor.

7.7.2017 14:31

Fiona.Praha napsal(a):
A za tu výduť mohl kupující?
Předpokládám, že to byla vrozená vada, o které chovatel nemusel vědět.
Podle Vás je zodpovědný kupující ten, který zjistí vrozenou vadu, nechá štěně za nemalý peníz operovat, poté možná uspat a chovatele z toho všeho vynechá?

Nebyla to vrozená vada, dle veterináře štěně snědlo něco co nemělo a ucpala se střeva a výduť vznikla tím, že se v něm hromadili výkaly. Štěně nechával operovat chovatel a majitel si vymyslel nepravdivou výmluvu proč štěně vrátit.

7.7.2017 13:12

Nevidím problém v tom, že by si chovatel nevzal štěňátko zpět a nepostaral se o něj, ale pokud měl chovatel již kdysi dávno špatnou zkušenost s vrácením štěňátka... štěňátko bylo po 3 týdnech vráceno kvůli údajné alergii v rodině, nakonec bylo zjištěno, že má problém s vyměšováním (který dříve nemělo), bylo na náklady chovatele operováno, zjistilo se že se před análním otvorem vytvořila výduť, a nakonec se přes veškerou snahu muselo štěňátko uspat. Všichni vyžadují zodpovědný přístup od chovatelů, neměli by mít zodpovědný přistup i kupující?
Nevidím důvod, proč by měl mít chovatel finanční ztrátu, když si majitel špatně koupi promyslel.

7.7.2017 00:04

Otázkou je, zda má nárok na vrácení peněž... štěně po vrácení musí jít na prohlídku k veterináři a správně by mělo jít do karantény. Nikdo neví zda se štěňátku něco nestalo, nespadlo, nepřišlápli si ho, nebo nezbaštilo něco nesprávného, i po dvou dnech se mohlo setkat s infekcí. Kromě toho bude mít prodávající s dalším prodejem problém, vrácené štěně se špatně nabízí, každý další zájemce si bude myslet, že s ním není něco v pořádku

6.7.2017 23:10

Dobrý den, co si myslíte o vrácení štěněte po 2 dnech z důvodu, že si na něj nemůže zvyknout druhé osmiměsíční štěně, a partner majitelky s koupí štěňátka nesouhlasí. Má nová majitelka v takovém případě právo na vrácení peněz ?