Bude-li celková hmotnost přívěs+auto NEpřesahovat 3,5 tuny - stačí pouze B
Bude-li přesahovat 3,5 tuny až maximálně 7,5 tuny - je třeba B+E
Bude-li souprava přes 7,5 tuny - tak je to na C+E (a to se podaří maximálně u soupravy hummer + největší přívěs od Ifor Williams )
Ve většině případů se do B vlezete pouze s jednokoňákem či 1,5 koňákem.
S dvojkoňkou je to většinou na B+E. Uvažuji přiměřené auto na tahání (celková hmotnost 2 - 2,5 tuny) a dvojkoňky mají celkovou taky 2 - 2,5 tuny). Tzn. pod 4 tuny se nevejdete, pokud nebudete "čarovat" s hmotnostma u techničáku na přívěs .
Liva> nevím, jestli jste to myslela jako pochvalu, či ba právě naopak :-P
evcusik> v základu to máte dobře, ale chybku tam přeci jen máte:
"Bude-li souprava přes 7,5 tuny - tak je to na C+E (a to se podaří maximálně u soupravy hummer + největší přívěs od Ifor Williams)"
Nikoliv. Pokud máte ŘP sk. B+E udělen před rokem 2013, potom je hmotnost přívěsu neomezená, stále ovšem musíte plnit podmínku že tažné auto se vejde do 3,5t. Navíc se jedná o variantu spíše teoretickou, neboť i ten Hummer, když bude do 3,5t, bude mít na háku napsaných pouze 3,5t. Ovšem například traktor Zetor 30 (ten by měl být do 3,5t a není na něj potřeba tudíž T) bude mít v papírech přívěs cca 6t a i toto můžete s ŘP B+E šoférovat. V praxi tak tohle využijete pouze pro takovou tu soupravu "malej tahač návěsů z dodávky" - ten je do 3,5t a návěs za něj je klidně 7t. A kdo z nás má takovouhle soupravu? ;-)
Pokud máte ŘP sk. B+E udělenou v roce 2013 či později, tak už se na vás vztahuje omezení přívěsu na 3,5t.
A rozhodně výstraha - pro policajti jsme snadný terč, neboť když vás chytnou bez B+E, je to stejné, jako byste řídil bez jakéhokoliv řp! Takže jim to vleze do kolonky "odhalili nebezpečného pYráta bez řidičáku" a náčelník je pochválí. Tudíž pokud B+E potřebujete, rozhodně si ho udělejte. . .