Ohradnik napojeny na autobaterii jde?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
20.4.2016 21:02
graminda

XXX.XXX.143.214

Ahoj! Potrebuji radu nejlip vlastni zkusennost a jeste lip fotku, mam natazeny ohradnik v izolatorech na drevenych kulech, jde mi o to zda ten ohradnik nejakym stylem napojim jen prez autobaterii a zda bude trosku kopat, co vse k tomu popripade potrebuji? Podotykam je to vybeh cca 25x25m a kun by tam chodil 2-3 denne ne na cele dny... Predem diky za rady, pulka lidi rekne nelze a druha ze to jde, tak se ptam tady a proto nejlip vlastni zkusenost...

20.4.2016 22:20
Chinny

XXX.XXX.73.230

Záleží hlavně na tom, zda máte zdroj s bateriovým / kombinovaným napájením, nebo pouze síťový - tam by to nešlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.4.2016 22:28

No, nejsem elektrikář, ale nedokážu si představit, že by to mohlo fungovat. Proto se používá ohradníkový zdroj, který dává výboje - kdybyste to napojila rovnou, je otázka, jaké napětí by v ohradníku bylo a nejspíš by baterka vydržela jen několik hodin? Takto vydrží několik týdnů, i měsíců, když je správně zapojená, uzemněná, nikde neprobíjí...
Mrkněte třeba na toto schéma zapojení el.ohradníku: http://www.kamir.cz/infoportal/schema-elektrickeho-ohradniku-a-popis-soucasti
Např. na tomto webu v tomto článku: http://ks-kutils.blog.cz/1004/elektricky-ohradnik je vysvětleno, jak funguje el. ohradník a proč je potřeba používat zdroj, který proud, který vyrobí baterka zesílí a rozfázuje do výbojů...
V dnešním světě přemíry informací není tak těžké najít odpovědi na otázky, které člověk pokládá, když trochu pohledá...

20.4.2016 22:29

Otázka zněla, zda se dá ohradník připojit na autobaterii. Podle mě na ní zní odpověď: nedá.

20.4.2016 23:15
Chinny

XXX.XXX.73.230

Taková varianta mě vskutku nenapadla, ale osobně bych to (už jen z bezpečnostního hlediska) nezkoušela.

21.4.2016 08:55
Oťásek

XXX.XXX.241.210