Zdravím, už dlouho se rozhoduji jestli nechat svého valacha nakovat či ne a možná se také proto obracím sem pro nějakou radu :) samozřejmě, že je to na zvážení i kováře ale zajímají mě vaše názory :), valach v posledních 5 letech chodil pod sedlo max 2x týdně a s kopyty nikdy problém neměl ale poslední měsíc jezdíme min 4-5x týdně a začla se projevovat citlivost předních nohou, nejsem žádný odborník, mám pocit jakoby rohovina nestačila dorůstat a právě proto jsem začala přemýšlet o podkovách.
Nebo jestli je možné toto řešit i bez podkov nějakou jinou korekturou kopyt.
Předem děkuji :)
kopyto foceno ještě před strouháním.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Určitě by to vyřešily i botičky, ale já nakonec z toho samého důvodu nakovala na předek. Z důvodu počínající obezity kobyly jsem musela začít jezdit častěji a v zimě pak kopyto nestíhalo narůstat a začalo být chodidlo citlivější (hlavně měla obroušené špičky, tedy nebyla ochotná chodit do svahů, protože to jí hodně bolelo)...
Na podkovách nevidím nic špatného a pokud si to využití koně žádá a uleví se mu, tak mi to přijde správná volba.
Pokud byste zvládla jezdit s botkami, tak je to ke kopytu jistě šetrnější, než podkovy.
To už záleží na zvážení vašich možností... a jak Sisi dala tip - najdete všude mnoho o tomto napsané. Nikde za Vás však nerozhodnou - každý bude prosazovat to svoje, psát svoje zkušenosti. Ale pokud máte koníka se zdravými kopyty, jsou jen 3 varianty - nechat bosého a využívat méně (nebo přidat něco na podporu růstu rohoviny?) - pořídit botičky - nechat okovat.
napsal(a):
Určitě by to vyřešily i botičky, ale já nakonec z toho samého důvodu nakovala na předek. Z důvodu počínající obezity kobyly jsem musela začít jezdit častěji a v zimě pak kopyto nestíhalo narůstat a začalo být chodidlo citlivější (hlavně měla obroušené špičky, tedy nebyla ochotná chodit do svahů, protože to jí hodně bolelo)...