Dobrý den. Jedné paní jsem prodala sedlo za 7500 Kč. Teď mi napsala, jestli spěchám na vyzkoušení. Já jí odepsala, že sedlo jsem jí na zkoušku neposlala, že jsem jí ho prodala, protože jsme tak byly domluvené. Řekla, že ho na 100% bere, ale o žádném zkoušení nepadlo ani slovo! Docela mě to zarazilo, protože jsme se na zkoušení nedohodly! Sedlo koni vyzkoušela a bylo mu a teď mi najednou píše, že se na něm otáčí, že je sedlo poničené atd. Chce, abych sedlo vzala zpět. Co na to říkáte? Podle mě je to vůči mě nefér...
Spíš bych to řekla, že je to nefér od Vás!
Vy byste si koupila boty, došly by Vám, ale poté byste zjistila, že Vám jsou malé, chodila byste v nich i přes bolesti a následky dál? Asi ne, že?
Je SLUŠNOST pokud sedlo nesedí, vzít ho zpět a prodat ho dál jinde. Je to věc za několik tisíc (které člověk nemá našetřené hned), nepadnoucí sedlo jsou pro něj jen ztráta peněz a věc naprosto k ničemu. Já také prodávala sedlo, slečna si přijela, vyzkoušela, poté psala, že nesedí, tak zase přijela, já ji vrátila peníze (které jsem měla schované bokem) a za týden bylo prodané.
Co Vaše svědomí na to?
Též si myslím, že je vše o dohodě předem.. Pakliže mi někdo napíše, že sedlo bere na 100% a vracet ho nebude, počítám s tím takto a finance mohu invstovat dál.
Na druhou stranu jsme lidé. Pakliže daný obnos máte při sobě a za kvalitou sedla si stojíte (to jest, že jste paní kvalitou sedla neošulila), peníze bych vrátila. Pakliže jste ji ošulila a sedlo je skutečně poničené, peníze byste měla vrátit určitě, ale v takovém případě byste o tom asi neuvažovala..
Podle mě záleží na tom, na čem jste se dohodly předem.
To mi tu ovšem nevíme, pokud jste si třeba telefonovaly a ne posílaly emaily.
Pokud dohoda o vyzkoušení, s termínem, vzít zpět. Pokud přímý prodej bez dohody, nebrat.
Svědomí s tím nemá co do činění.
Když jsem kupovala nebo prodávala sedlo, (pokud tedy nebylo za 1000, -/na náhradní díly) psala jsem hodně emailů, než jsme se s druhou stranou na něčem domluvili.
Určitě prodej neprobíhal tak, že jedna strana řekla, mám sedlo za 7500, - a druhá na to, tak ho pošlete
Takže pro zadavatelku, pročíst korespondenci a zařídit se podle obsahu.
Koní máme hodně, takže moje nákupy zatím úspěšně probíhají stylem, že když to nesedí jednomu bude to nosit jiný...:sedlář drobné nedostatky doladí) Sedla co jsme koupili přes net jsem nikdy nemusela vracet. Na druhou stranu jsme jich už i pár po čase poslali dál a tam jsem vždy všem nabídla, že mohou sedlo vrátit. Uvědomte si, že sedlo většinou neprodáváte někomu, kdo jich má doma stádo, ale člověku, který potřebuje pro svého jediného koně najít vhodné sedlo na jeho hřbet. Myslím, že vzít sedlo zpět by měla být samozřejmost a slušnost mezi lidmi /bohužel to tak není/. Pak určitě pro všechny ponaučení se v e-mailu jasně domluvit a pokud to je víc než pár tisícovek, tak si vzájemně podepsat smlouvu /naskenovala bych jí do mejlu a originál pak přihodila do krabice se sedlem. I když dle NOZ smlouva nemusí mít jen listinnou podobu bylo by to ale složité dokazování/
Je fakt, že pokud někdo prodává sedlo za 2-3 tisíce, pak je určitě dobré se dohodnout i na poštovném v případě vrácení sedla. Protože když Vám pak sedlo někdo vrátí 5x s tím, že má vlastně koně s velmi atypickými zády a už jich vyzkoušel 20, pak proposíláte za chvíli více peněz a stojí Vás to více času než je záhodno. Pokud mi zájemce o mé sedlo za pár korun toto uvede na začátku do e-mailu a je z daleka, sedlo mu rozmluvím, případně trvám na osobním předání.
Dál je potřeba si uvědomit, že je hodně lidí, kteří si sedla objednají a ani vlastně nevědí jakou velikost komory potřebují a nejsou schopni to pořádně změřit.. Takže mnohdy atypická záda, na která je vyzkoušeno 20 sedel komora 2, posedlí 17,5 bez úspěchu jenom potřebovala komoru 4
Něco jiného je, pokud jste zaslala sedlo poničené a na vady /nemyslím běžné opotřebení/ jste v e-mailu neupozornila, pořádně je nenafotila aby kupující věděla do čeho jde. Na to OZ myslí a v takovém případě, když tedy pominu tu slušnost nejste ani v právu. Pokud by se sedlo poničilo cestou /na vině je pošta/ a balík byl na částku sedla řádně pojištěn, pak se dala dle detailní fotodokumentace žádat i náhrada po poště. Pokud se to ale neřešilo hned, balík nebyl poškozen a nebyl příplatek za "křehké"...nebo tak nějak, pak je to asi bez šance...
Takže závěrem, já bych sedlo vzala bez okolků zpět, jen bych požadovala peníze za poštu.
Sva Pu

XXX.XXX.70.17
Kupovala jsem sedlo přes inzerát za podobnou cenu s jednoznačným vědomím, že jsem si nedohodla vyzkoušení sedla a pokud nebude sedět, nebudu ho vracet, ale prodám ho dál. Stejně tak, jako se kupují sedla třeba přes ebay-když nesedí, tak smůla, zrovna prodáváme jedno sedlo koupené přes ebay v Anglii, protože jsme netrefili ideální posedlí. Zkoušení má být dohodnuto předem. Osobně riziko toho, že sedlo nebude sedět, považuji za daň za nízkou cenu za dobré sedlo. Nedivím se nikomu, kdo nechce posílat sedla na zkoušku na dobírku-sama když prodávám, tak vyzkoušet dovezu, ale stokrát lítat s balíkem na poštu a z pošty a riskovat, že mi zpátky prijdou cihly nebo poškozené sedlo, to by se mi nechtělo.
Jiná situace by byla, pokud by mi sedlo přišlo poškozené od prodejce, to bych na vrácení trvala.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky už jsem pár starších sedel kupovala (i prodávala). Vždy bylo dopředu jasně dané, jestli je možné sedlo vrátit, pokud nebude sedět, nebo je cena pevná a zboží nevratné.
Rozumím, že teď potřebujete rozseknout tu svojí situaci, ale pokud jste se dopředu nebavily o možnosti vrátit a jednání kupujícího se Vám nezdá fair, tak bych se na to odkázala (že zkoušení a vracení sedla nebylo v domluvě).
S tím poničením jsem nepochopila, zda si zpětně kupující stěžuje, že je sedlo poškozené (a nevšimla si toho), nebo sedlo tím svým počínáním (přetáčení) poničila..
Pokud jste zatajila nějaké informace ohledně vzhledu sedla nebo jeho funkčnosti, samozřejmě by Vám ho měla mít možnost vrátit a Vy byste jí měla celou částku vrátit zpět. Otázka je, jak je to s používáním věci kupujícím, pokud hned při rozbalení zjistil nějaké nedostatky a přesto sedlo nejdřív používal a pak se rozhodl ho vrátit... neví někdo?
Sva Pu

XXX.XXX.144.226
lenacia
napsal(a):
Já zkoušení a vrácení mého sedla vrala jako samozřejmost, když jsem jej prodávala.
A stejně tak na a-sedla když jsem si kupovala nové sedýlko (díky bohu, že sedělo, páč hned při prvním zkoušení jsem si přes celou jednu polovinu sedla udělala šrám jako hovado).
No ale ona to právě samozřejmost není
Prodejce není eshop a není povinen vzít sedlo zpátky, pokud není předem jednoznačně dohodnuto zkoušení. Takže nějaké - kupující na sedle týden jezdí a pak se rozhodne, že ho asi teda nechce - je úplně mimo mísu (opět za předpokladu, že ta týdenní lhůta nebyla předem stanovena). Například zmíněná a-sedla mají týdenní zkušební lhůtu uvedenou v obchodních podmínkách (ať už je čtete nebo ne:o), tzn. existuje jednoznačná dohoda předem.
Jiná věc je ale dobrá vůle, já osobně se s lidmi nerada handrkuji, takže bych na místě zadavatelky sedlo nazpět vzala, ale s tím, že mi bude proplaceno poštovné, a vyžádala bych si podrobnou fotodokumentaci sedla, abych se ujistila, že nebylo užíváním kupující poškozeno.
Sva Pu
napsal(a):
No ale ona to právě samozřejmost není
Prodejce není eshop a není povinen vzít sedlo zpátky, pokud není předem jednoznačně dohodnuto zkoušení. Takže nějaké - kupující na sedle týden jezdí a pak se rozhodne, že ho asi teda nechce - je úplně mimo mísu (opět za předpokladu, že ta týdenní lhůta nebyla předem stanovena). Například zmíněná a-sedla mají týdenní zkušební lhůtu uvedenou v obchodních podmínkách (ať už je čtete nebo ne:o), tzn. existuje jednoznačná dohoda předem.
Jiná věc je ale dobrá vůle, já osobně se s lidmi nerada handrkuji, takže bych na místě zadavatelky sedlo nazpět vzala, ale s tím, že mi bude proplaceno poštovné, a vyžádala bych si podrobnou fotodokumentaci sedla, abych se ujistila, že nebylo užíváním kupující poškozeno.
Poštovné je obvykle už připošteno k ceně, pokud člověk neřekl, že poštovné je zdarma. Takže se vrací pouze částka za sedlo, nikoli za poštu.
Pro mě to samozřejmost je, já zastávám názor, že mám mít takový přístup, jaký bych očekávala od ostatních k sobě, a vyzkoušení sedla, zda sedí, nebo ne a případně ho vrátit během jednoho týdne je podle mě naprosto jednoznačná surová lidská slušnost.
Člověk se zapomene na týdenní lhůtu zeptat, a najednou dle vás má smůlu? To je teda pěkná hnusárna, fuj! Jeden týden "ježdění" je opravdu maličkost, hlavně by asi sedlo za takovou částku nekupovali, jen aby na něm, dle vás, týden jezdili a pak ho vraceli... to se jim ani nevyplatí, protože poštovné, jak jsem řekla, se neproplácí a oni sami musí to poštovné zpátky zaplatit.
7500 za sedlo je docela vysoká částka, na to, abych si vybrala sedlo a ono pak nesedělo... jasně může ho zkusit prodat kupující, ale on ty peníze našetřil na to, aby koni koupil dobré, padnoucí sedlo...
A jestli se dneska nedá spolehnout na lidi s čistým svědomím...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Keira: dražší sedla bych dávala jen z ruky do ruky - nejlépe prodávat někomu z okolí, aby si tam člověk se sedlem zajel a vyzkoušel s majitelem koně...buď odjel s penězi bez sedla, nebo se sedlem zpět. Proplácení cesty (času) je na dohodě obou stran.
Lenacia: nevím, kdo jste, ale Vaše názory mě často udivují. Jedna věc je lidská slušnost, jak to nazýváte - a na tu může mít každý úplně jiný názor. Podle svého vychování, životních zkušeností, čehokoli. Druhá věc je, že se při prodeji sedla prostě jedná o obchod a pokud si strany stanoví dopředu jasná pravidla, pak není o čem se dohadovat..tím se dá předejít podobným dotazům, handrkování a rozčarování.
Ja teda prodavala western za 20 000 kc. Poslala jsem ho oproti cene na zkousku sedlo pani vratils ze nepasuje. Melo utrzenej remen na podbrisak a v posedli krasne otlacenou podkovu. Pani jsem kontakrovala a chtela vysvetleni rekla ze jsem ji takto sedlo poslala a nehodla platit nahradu skody. Sedlojsem si teda nechala opravid za 3000 kc a pak uz jsem ho prodala jen s osobnim odberem.
Nakonec jsem se dozvedela ze si pani sedlo pouzila na zavodech a pak proste vratila.
Ja bych pokud nebylo stanoveno tak ze ma cas na zkousku uz penize nevracela.
Podminky jsou stanoveny pokud jste nesouhlasila ze zkusebkou je to jeji problem. At nedopadnete tak ze vratite penize a vam zustane poskozene znehodnocene sedlo.
Sva Pu

XXX.XXX.144.226
"Člověk se zapomene na týdenní lhůtu zeptat, a najednou dle vás má smůlu? To je teda pěkná hnusárna, fuj! Jeden týden "ježdění" je opravdu maličkost, hlavně by asi sedlo za takovou částku nekupovali, jen aby na něm, dle vás, týden jezdili a pak ho vraceli... to se jim ani nevyplatí, protože poštovné, jak jsem řekla, se neproplácí a oni sami musí to poštovné zpátky zaplatit.
7500 za sedlo je docela vysoká částka, na to, abych si vybrala sedlo a ono pak nesedělo... jasně může ho zkusit prodat kupující, ale on ty peníze našetřil na to, aby koni koupil dobré, padnoucí sedlo..."
Sorry, ale trošku mi připadáte jak Alenka z říše za zrcadlem:o)
Jedna věc je slušnost - slušnost je, že pokud si chci cizí majetek v hodnotě x-tisíc nejprve vyzkoušet, tak se na tom domluvím předem. Popravdě by mi přišlo jako pěkná drzost, kdybych vracela sedlo, které jsem si koupila, ale jehož vyzkoušení jsem si nedomluvila, s tím, že nesedí a tak ho nechci. Prodejci v tom visí peníze za to sedlo, kterými třeba potřebuje disponovat, zaplatil poštovné, když mi sedlo posílal (ne, to není v ceně - to jsou peníze, co ten člověk musel fyzicky vyndat z peněženky a podat té paní za přepážkou:o), týden na zkoušení + dva dny cesty poštou nejméně + dvě cesty s balíkem na poštu a z pošty jsou taky opruz, ne každý tu poštu má pět metrů...
Také kupec nemusí automaticky předpokládat, že vlastně nevíte, zda bude sedlo vašemu koni sedět - já třeba kupovala sedlo s tím, že jsem věděla, že tento model-tato značka-tato šíře komory koni sedí, vyzkoušeno na půjčeném sedle, a tak jsem věděla přesně co chci (s tím, že drobné nesrovnalosti s trochu jinak nacpanými/slehlými polštáři prostě holt nechám upravit u sedláře).
Možná považujete vyzkoušení sedla z druhé ruky za samozřejmost, ale zákon není na vaší straně.
Sedm a půl tisíce sice není málo peněz, ale za kvalitní sedlo je to pakatel. Někdo třeba takovou cenu nasadí za hodnotnější sedlo právě proto, aby nemusel ten opruz a riziko spojené se zkoušením a posíláním sem tam absolvovat (viz zkušnost verunky).
Možná považujete vyzkoušení sedla z druhé ruky za samozřejmost, ale běžná praxe ani zákon v tomto případě není na vaší straně.
Sva Pu

XXX.XXX.144.226
keira
napsal(a):
Jak ty sedla vlastně posíláte? Kdysi po mě někdo chtěl zaslat zánovního Kentaura, ale za a) jsem nevěděla jak ho zabalit a za b) už se tam jedná o větší částku, sedlo skoro nové, udělá mi na něm vryp, pošle ho zpátky a co si na něm vezmu...
Prodávala jsem (v řádu deseti let) sedm sedel. Dvě z nich stájovým kolegům, čtyři jsem dovezla na vyzkoušení s tím, že pokud nebudou sedět, budu chtít náklady za benzín (vše okolí Prahy), jedno přes inzerát za velmi nízkou cenu s tím, že jsem ho změřila a nafotila horem-dolem a zkoušení nenabízím. Krabici jsem seskládala a slepila na míru z kartonu (což nikomu nedoporučuji, za ten čas to nestálo:o), a vystlala ji fólií s bublinkami.
Ale přišlo mi jednou i sedlo nastrkané natěsno v menší krabici s bočnicemi srolovanými jednou k polštářům a druhou přes tu první a taky to fungovalo:o).
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Keira: dražší sedla bych dávala jen z ruky do ruky - nejlépe prodávat někomu z okolí, aby si tam člověk se sedlem zajel a vyzkoušel s majitelem koně...buď odjel s penězi bez sedla, nebo se sedlem zpět. Proplácení cesty (času) je na dohodě obou stran.
Lenacia: nevím, kdo jste, ale Vaše názory mě často udivují. Jedna věc je lidská slušnost, jak to nazýváte - a na tu může mít každý úplně jiný názor. Podle svého vychování, životních zkušeností, čehokoli. Druhá věc je, že se při prodeji sedla prostě jedná o obchod a pokud si strany stanoví dopředu jasná pravidla, pak není o čem se dohadovat..tím se dá předejít podobným dotazům, handrkování a rozčarování.
Je mi jasný že lidská slušnost lidi udivuje.
Sva Pu
napsal(a):
"Člověk se zapomene na týdenní lhůtu zeptat, a najednou dle vás má smůlu? To je teda pěkná hnusárna, fuj! Jeden týden "ježdění" je opravdu maličkost, hlavně by asi sedlo za takovou částku nekupovali, jen aby na něm, dle vás, týden jezdili a pak ho vraceli... to se jim ani nevyplatí, protože poštovné, jak jsem řekla, se neproplácí a oni sami musí to poštovné zpátky zaplatit.
7500 za sedlo je docela vysoká částka, na to, abych si vybrala sedlo a ono pak nesedělo... jasně může ho zkusit prodat kupující, ale on ty peníze našetřil na to, aby koni koupil dobré, padnoucí sedlo..."
Sorry, ale trošku mi připadáte jak Alenka z říše za zrcadlem:o)
Jedna věc je slušnost - slušnost je, že pokud si chci cizí majetek v hodnotě x-tisíc nejprve vyzkoušet, tak se na tom domluvím předem. Popravdě by mi přišlo jako pěkná drzost, kdybych vracela sedlo, které jsem si koupila, ale jehož vyzkoušení jsem si nedomluvila, s tím, že nesedí a tak ho nechci. Prodejci v tom visí peníze za to sedlo, kterými třeba potřebuje disponovat, zaplatil poštovné, když mi sedlo posílal (ne, to není v ceně - to jsou peníze, co ten člověk musel fyzicky vyndat z peněženky a podat té paní za přepážkou:o), týden na zkoušení + dva dny cesty poštou nejméně + dvě cesty s balíkem na poštu a z pošty jsou taky opruz, ne každý tu poštu má pět metrů...
Také kupec nemusí automaticky předpokládat, že vlastně nevíte, zda bude sedlo vašemu koni sedět - já třeba kupovala sedlo s tím, že jsem věděla, že tento model-tato značka-tato šíře komory koni sedí, vyzkoušeno na půjčeném sedle, a tak jsem věděla přesně co chci (s tím, že drobné nesrovnalosti s trochu jinak nacpanými/slehlými polštáři prostě holt nechám upravit u sedláře).
Možná považujete vyzkoušení sedla z druhé ruky za samozřejmost, ale zákon není na vaší straně.
Sedm a půl tisíce sice není málo peněz, ale za kvalitní sedlo je to pakatel. Někdo třeba takovou cenu nasadí za hodnotnější sedlo právě proto, aby nemusel ten opruz a riziko spojené se zkoušením a posíláním sem tam absolvovat (viz zkušnost verunky).
Možná považujete vyzkoušení sedla z druhé ruky za samozřejmost, ale běžná praxe ani zákon v tomto případě není na vaší straně.
To jsou jen výmluvy. Já sedlo posílala a rovnou jsem k ceně sedla přidala i poštovné a tak mi přišla při převzetí částka jak za sedlo, tak za poštu.
Sedlo jsem navíc měla detailně vyfocené ze všech stran, takže jsem věděla v jakém stavu sedlo je.
A kdyby mi posílali sedlo nazpátek, tak rozhodně bych ho nepřžijala formou dobírky, ale hezky zadarmo, já bych sedlo zkontrolovala a až posléze poslala peníze buďto na účet, nebo pokud by chtěli hotově tak složenkou (a opět by si připlatili těch 50 korun za poplatek). A pokud by sedlo bylo poškozené, tak to prostě strhnu z ceny (však mám fotodokumentaci).
Jedna věc je zákon, druhá je, jak jsem řekla, normální lidská slušnost, tu mě naučili rodiče.
Já taky nejserm miliardář a nedisponuju hromadou peněz, ty peníze jsem šetřila třeba půl roku (já na sedlo šetřila celý rok), a najednou jsou peníze v čudu, sedlo nesedí, a já mám oči pro pláč... tohle bych já zažít nechtěla a když to nechci zažít já, tak nechci aby to kvůli mě zažil někdo jinej, mě by hamba fackovala!
lenacia
napsal(a):
To jsou jen výmluvy. Já sedlo posílala a rovnou jsem k ceně sedla přidala i poštovné a tak mi přišla při převzetí částka jak za sedlo, tak za poštu.
Sedlo jsem navíc měla detailně vyfocené ze všech stran, takže jsem věděla v jakém stavu sedlo je.
A kdyby mi posílali sedlo nazpátek, tak rozhodně bych ho nepřžijala formou dobírky, ale hezky zadarmo, já bych sedlo zkontrolovala a až posléze poslala peníze buďto na účet, nebo pokud by chtěli hotově tak složenkou (a opět by si připlatili těch 50 korun za poplatek). A pokud by sedlo bylo poškozené, tak to prostě strhnu z ceny (však mám fotodokumentaci).
Jedna věc je zákon, druhá je, jak jsem řekla, normální lidská slušnost, tu mě naučili rodiče.
Já taky nejserm miliardář a nedisponuju hromadou peněz, ty peníze jsem šetřila třeba půl roku (já na sedlo šetřila celý rok), a najednou jsou peníze v čudu, sedlo nesedí, a já mám oči pro pláč... tohle bych já zažít nechtěla a když to nechci zažít já, tak nechci aby to kvůli mě zažil někdo jinej, mě by hamba fackovala!
Takhle to může fungovat u paní Dohnalové (protože to JE v těch obchodních podmínkách a tudíž to JE domluveno předem!), nebo po jednoznačné domluvě předem, to je OK. Ale automaticky to prostě předpokládat nelze, toť vše.
svatka
napsal(a):
Takhle to může fungovat u paní Dohnalové (protože to JE v těch obchodních podmínkách a tudíž to JE domluveno předem!), nebo po jednoznačné domluvě předem, to je OK. Ale automaticky to prostě předpokládat nelze, toť vše.
Ano a právě pro to, že jsem kupovala od dohnalové, jsem se rozhodla že se zachovám stejně u svého sedla. A ano, já to bral automaticky, že to udělám.
Sedlo jsem prodávala i kupovala. U koupě jsem chtěla vždy co nejpřesnější rozměry, fota a vždy jsem si domluvila vrácení, lhůta cca týden vč. vyzvednutí a případného zaslání zpět, myslím, že tato doba je dostačující, i když případné problémy se stejně projeví až po pár měsících užívání, ale to je holt už riziko, a je stejné jako u koupě sedla z obchodu, vrátit ho můžete nepoškozené do 14dnů, pokud zjistíte po delší lhůtě, že přece jenom nesedí, máte smůlu. Pokud bylo sedlo za dobrou cenu nebo jsem si byla na 99% jistá, že bude sedět, tak jsem ho vzala bez možnosti vrácení, s tím, že sedlo pak případně pošlu dál. V případě vrácení jsem prodávajícímu vždy vracela částku za poštu, takže se každé vrácení prodražilo o dvoje poštovné, jedno při koupi, druhé při zaslání sedla zpět. Při další koupi si už člověk rozmyslí, zda sedlo bere nebo ne, pokud nebyly dostačující fota a rozměry, tak jsem do koupě nešla, většinou se jednalo o sedla z druhé strany republiky, takže osobní dovoz nebo odvoz nebyl možný, pošta vyšla lépe. Zatím se mi nestalo, že by prodávající sedlo nevzal zpět.
Při prodeji jsem postupovala stejně, domluveno vyzkoušení cca týden i s vrácením, s tím, že kupující zaplatí při vrácení moje poštovné. Sedlo jsem nepřevzala jen jednou, kdy přišlo v rozbité krabici, špatně zabalené, já jsem posílala v pořádku, sama pošťačka mě na to upozornila, ať nepřebírám, a s kupujícím se nedalo spojit.
Jinak nikdy nebyl žádný problém , ale vše je na domluvě, pokud vrácení není domluveno, tak bych nebrala zpět, zvlášť když kupující tvrdí, že sedlo je poškozené, a vy jste ho zasílala v pořádku.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.94.208
Pokud jste vsechny cetly poradne. V prvnim prispevku zadavatelka pise ze se dohodly na prodeji. Navic! Kupujici psala prvne ze sedlo sedi a az po nejake dobe pise to ze chce vratit ze se pretaci. V tomhle pripade zvysoka na*at. Ze si neumi poradne vyzkouset sedlo a az po par dnech milostiva zjisti ze vlaastne nevyhovuje a zacne si vymyslet vse mozne jen aby ho mohla vratit. Zvysoka bych na ni prdela. Pokud opravdu bylo bez vad co tvrdila ze ma a ona si je navic zpusobila sama tim spis nebrat zpet. Za blbost a lenost a neopatrnost se holt plati.
k

XXX.XXX.161.187
Jestli psala že sedlo bere na 100 % tak bych to nebrala a taky záleží po kolika dnech vám napsala že chce sedlo vrátit. Ale mám takové zkušenosti že mě poničené došlo.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud mate dolozitelnou korespondenci toho, co jste tu popisovala, tak nejspis vazne nemusite..
lenacia
napsal(a):
To jsou jen výmluvy. Já sedlo posílala a rovnou jsem k ceně sedla přidala i poštovné a tak mi přišla při převzetí částka jak za sedlo, tak za poštu.
Sedlo jsem navíc měla detailně vyfocené ze všech stran, takže jsem věděla v jakém stavu sedlo je.
A kdyby mi posílali sedlo nazpátek, tak rozhodně bych ho nepřžijala formou dobírky, ale hezky zadarmo, já bych sedlo zkontrolovala a až posléze poslala peníze buďto na účet, nebo pokud by chtěli hotově tak složenkou (a opět by si připlatili těch 50 korun za poplatek). A pokud by sedlo bylo poškozené, tak to prostě strhnu z ceny (však mám fotodokumentaci).
Jedna věc je zákon, druhá je, jak jsem řekla, normální lidská slušnost, tu mě naučili rodiče.
Já taky nejserm miliardář a nedisponuju hromadou peněz, ty peníze jsem šetřila třeba půl roku (já na sedlo šetřila celý rok), a najednou jsou peníze v čudu, sedlo nesedí, a já mám oči pro pláč... tohle bych já zažít nechtěla a když to nechci zažít já, tak nechci aby to kvůli mě zažil někdo jinej, mě by hamba fackovala!
Slušnost je to, co většina lidí považuje za správné a normální. Zde se mi zdá, že zde většina lidí považuje za správné možnost vyzkoušení a vrácení sedla POUZE po předchozí domluvě.
Úplně stejně může prodávající prodávat sedlo třeba proto, že potřebuje nutně peníze na léčení koně, sedlo si koupí někdo, kdo vůbec netuší nic o velikostech a za 14 dní si vzpomene, že ho vrátí, protože koni nesedí, dřív ho vyzkoušet nemohl, protože byl na dovolené atd. Takže tentokrát absolvuje prodávající dvě cesty na poštu a uplyne měsíc od původní domluvy a oči pro pláč zbydou prodávajícímu, přestože ten přece není schopen ani odhadnout (na rozdíl od kupujícího), jestli jeho sedlo bude koni sedět nebo ne. To je fér?
Když kamarádka kupovala sedlo z druhé ruky a koni nesedělo, vůbec neuvažovala o vrácení, ale prostě ho za stejnou cenu poslala dál. Tohle zas přijde slušné mně, pokud si strany PŘEDEM nedomluví něco jiného.