Trvalý travní porost - co lze zde stavět a cena za m2?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
29.10.2017 15:18
canka

XXX.XXX.35.233

Zdravím,
zajímalo by mě, zda jste někdo něco podobného řešil u svých pastvin pro koně...pozemek máme vedený jako trvalý travní porost, stojí na něm přístřešek pro koně a kozy bez pevných základů, protože to nám nebylo povoleno. Ohrady též dovoleny jen jako mobilní, čili ohradníky. V územním plánu je pozemek vedený jako plocha přírodní, nezastavitelná. Je možné na takovémto pozemku stavět halu? Myšleno jako halu na ustájení koní? otevřenou halu jako přístřešek? A jakou cenu by jste nabídli za m2 za pozemek, který je špatně přístupný, s posouvajícím se podložím, s využitelností opravdu jen jako pastvina pro zvířata? Dle BPEJ 2,78, -Kč
Proč se ptám - o pozemky vedle nás projevili zájem dva pracháči, chtějí zde chovat 17 koní! Potkala jsem je, když jsem šla krmit kobylu..Pozemky jsou svažité, totálně zarostlé stromy, přístup jen přes jakž takž cestu, co jsme tam vytvořili my, ale je obce..oni by přes ní zřejmě též chtěli jezdit..prý jim starosta dovolil na takovémto pozemku postavit halu, že je to prý zemědělská stavba, a to se na tomto druhu pozemku stavět smí. My měli problém i s přístřeškem, ale hala jde? Je to ten samý typ pozemku, co máme my, ve stejném položení v územním plánu...
Máte někdo prosím zkušenost?

29.10.2017 15:20
canka

XXX.XXX.35.233

Ještě doplním, že máme zažádáno o změnu charakteru pozemku v územním plánu na takový pozemek, aby zde byla možná postavit malá zemědělská stavba do určitého plochy podléhající jen ohlášení úřadu. Je možné, že už je to schválené a oni takto změnili veškeré pozemky v našem okolí?

Neregistrovaný uživatel

29.10.2017 15:36
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.118.20

Pokud máte přístup k územnímu plánu, nahlédněte do něj. Na nezastavitelné ploše halu postavit lze - pouze seník - takže ano, lze, ale jen k tomuto účelu. Zemědělská stavba do 70m2 lze postavit na zastavitelném území, na ploše k tomu určené, na ohlášení, ale ne ustájení. Stáj jena stavební povolení. A cena za metr? Záleží na každém, za kolik chce prodat. Pokud je BPEJ cca 3 kč, počítala bych 2x,3x tolik.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.10.2017 20:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jednoduše: zajít na stavební úřad a zeptat se, co je pravdy na tom, že jsou takovéto plány. Navléct to třeba na obavy o vaše pozemky, klid vašich zvířat, zachování přístupové cesty ve sjízdném stavu, když jste do ní nainvestovala...atp.
Nám taky dělal stav.úřad peklo na zemi. Nakonec se s nimi ale dalo mluvit. Stačí dělat hlupáčka, co přišel s prosíkem o radu odborníky, aby něco neudělal špatně...

Držím palce.

Jinak ceny pozemků jsou děsně rozdílné podle lokality.
U nás (středočeský kraj) se ty nejmíň hodnotné pozemky na nepřístupných místech prodávají od 35 Kč / m2 (vím to dobře, protože už asi 3 roky sháním pozemky pro svoje podnikání...). Lukrativnější (přístupné, blíž civilizaci) zeměď. pozemky jsou kolem 75 - 150 Kč / m2.... naprosto seriozně, bez legrace.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.10.2017 20:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, ještě mě napadlo: v rámci nějaké spekulace ohledně pozemků byl komunikován s SÚ projekt založení farmy pro koně a kdovícoještě na takovém pruhu pozemků, kde se zdál být takový záměr prakticky nesmysl... každopádně později se ukázalo, že šlo o zhodnocení pozemků v rámci "realitních her"... tehdá se pozemek alespoň upravil od letitých náletů... od té doby vesele zarůstá... Takže se možná nemusíš hroutit, že by vedle vás něco takového opravdu vyrostlo. Třeba je to jen intrika kvůli zvýšení hodnoty pozemků pro eventuelního kupce

29.10.2017 21:45
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

Upřímně- kde jsou prachy, lze udělat vše.Česko je totiž zemí neskutečných možností, ale jen pro ty, co na to mají.Vlastní zkušenost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.10.2017 22:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Gitule: na druhou stranu... máte pocit, že to v jiných zemích funguje jinak? Ona ta korupce je všude, jen v různé intenzitě...

29.10.2017 22:14
gitule vrtule

XXX.XXX.148.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Gitule: na druhou stranu... máte pocit, že to v jiných zemích funguje jinak? Ona ta korupce je všude, jen v různé intenzitě...

Však já vím a zkušenosti jsou čím dál horší, stačí se zapsat na katastr jako nový majitel a už je tu dopis odkudsi z Prahy 5, firma ta a ona a mají zájem o odkup a za 11tisíc metrů-vím, není to moc-nabízí směšných 72.000Kč.Tak si říkám, jestli tohle fakt je na palici v týhle zemi, ale nedalo mi to sem napsat a je to tak.Kdo má prachy s velkým P, tak i z pozemku, na kterém nelze stavět, se udělá najednou parcela, kde je statek, obehnaný 3 metrovou zdí, aby náhodou nebylo vidět, co se tam jaksi děje.Já vím, že je to všude, proto jsem považovala za rozumné na to upozornit, že nemít obavu, že by tam vedle paní nemohl najednou někdo mít 17 koní a halu, je blbost a právem má obavu.

Neregistrovaný uživatel

29.10.2017 22:21
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Dokud nebude zase pořádný bič nad nimi vlát, nic se nezlepší.Morálka stoupá úměrně stupni trestů a jejich vykonavatelnosti.Jinými slovy ke zdi by se nechtělo nikomu a když by nakonec tam někdo skončil, tak ostatní by dělali vše proto aby se jim to nestalo taky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.10.2017 22:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, to já snad nepsala, že by to nebylo možné, že by to někomu jinému prošlo.
Jen jsem dodala naději, že ne vždycky je vše, jak se zdá být. Viz zkušenost výše.

My to měli stejně jako Čanka. Když jsme zakládali školku, tak byl nezměrný problém, že jsme na TTP chtěli postavit vojenský stan (= plachta "áčko" s dřevěnými opěrnými tyčemi a vyvázáním na provazy ke kolíkům v zemi)... Komentář: "přeci je to stavba". Taky jsme si museli vylítat povolení od Lesní správy, že chceme "stavět" v ochranném pásmu lesa (celá chatová osada, ve které vlastníme ten hektar louky, je postavena prakticky v lese, který louku ze 3 stran lemuje), tak nám ho milostivě z 50m snížili na 30m od okraje lesa. Jakože na ten stan... přístřešky pro zvířata jsem musela mít narýsované a okótované, zákres jak bude vypadat plot s okótovanými rozměry... mno... jedna velká komedie!
Když jsme sehnali po pár letech dotaci na stavbu jurt, protože už bylo jasné, že školka má budoucnost, tak jsme museli použít právníka, aby to vykomunikoval. A nebýt jedné dobré duše - nové paní úřednice, zkušené, odvážné a ochotné, která to rozhodnutí vzala na sebe, že tam jako ty jurty můžou stát, tak bychom dodnes živořili v áčku a byli rádi, že tam vůbec smíme být!

Neregistrovaný uživatel

29.10.2017 22:54
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Nešťastník ten co se zoufale snaží ještě v této zemi něco dělat.Všichni se pak na něj vrhnou a oškubou ho jak slepičku.V kanadě můj známý otevíral pekárnu a přišel pouze jeden úředník před otevřením zkontrolovat schopnost provozu a revizi elektro.Tím to končilo a druhý den se peklo.

29.10.2017 23:04
canka

XXX.XXX.35.233

Hmm, takze obavy jsou nejspis na miste, jak tak koukam . Vzhledem k tomu, ze vim, ze prachy dnes vladnou svetu, tak jsem se proste zacala bat, jak by to u nas mohlo vypadat, kdyby se tam nekdo takovy nasr.l..proto jsme ten pozemek chteli, kde mame ted zvirata, protoze pravdebodobnost nejakych sousedu byla nulova a vedeli jsme, ze tu budeme mit klid a nebudeme nikomu vadit..vsude kolem nas uz jsou jen pozemky totalne zarostle, pry na nich kdysi byla zahumenka...ale nejvic me proste stve to, ze u nas nic neslo a nejde, na vse jsme museli cekat a prosit...naposledy ted nekolik let, nez se ofiko zacal schvalovat novy uzemni plan, aby jsme mohli pristi rok zacit se zemedelskou stavbou ci ohradamj...a stejne nevim, kdy to bude, protoze pry tento proces trva dlouho..a najednou prijdou prachaci a vse jde..skocim ve stredu za starostou a uvidime, jak se k tomu vyjadri..

Neregistrovaný uživatel

29.10.2017 23:50
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Jediná rada je kupte co můžete teď.Jedině tak bude jistota.Teda jestli zase nebude revoluce a někdo Vám to neznárodní. Tady nikdy jeden neví.

Neregistrovaný uživatel

30.10.2017 06:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.37.84

canka napsal(a):
Hmm, takze obavy jsou nejspis na miste, jak tak koukam . Vzhledem k tomu, ze vim, ze prachy dnes vladnou svetu, tak jsem se proste zacala bat, jak by to u nas mohlo vypadat, kdyby se tam nekdo takovy nasr.l..proto jsme ten pozemek chteli, kde mame ted zvirata, protoze pravdebodobnost nejakych sousedu byla nulova a vedeli jsme, ze tu budeme mit klid a nebudeme nikomu vadit..vsude kolem nas uz jsou jen pozemky totalne zarostle, pry na nich kdysi byla zahumenka...ale nejvic me proste stve to, ze u nas nic neslo a nejde, na vse jsme museli cekat a prosit...naposledy ted nekolik let, nez se ofiko zacal schvalovat novy uzemni plan, aby jsme mohli pristi rok zacit se zemedelskou stavbou ci ohradamj...a stejne nevim, kdy to bude, protoze pry tento proces trva dlouho..a najednou prijdou prachaci a vse jde..skocim ve stredu za starostou a uvidime, jak se k tomu vyjadri..

Proc nezajdes za Kajou? Ten to bude vedet jak to tam s tim je smajlík Karel Bartunek. Dela preci na urade ;-) a bude mozna sdilnejsi jak starosta.

30.10.2017 07:52
canka

XXX.XXX.35.233

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Jediná rada je kupte co můžete teď.Jedině tak bude jistota.Teda jestli zase nebude revoluce a někdo Vám to neznárodní. Tady nikdy jeden neví.

Tak to ja pobezim dneska vsadit Eurojackpot, abych v patek mohla zabehnout za starostou a rict mu:, Ja su milionar!, a ted si Vas tu vsechny a vsechmo kupim!,

30.10.2017 07:56
canka

XXX.XXX.35.233

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Proc nezajdes za Kajou? Ten to bude vedet jak to tam s tim je smajlík Karel Bartunek. Dela preci na urade ;-) a bude mozna sdilnejsi jak starosta.

Vis ja si prave myslim, ze Kaja toho moc vedet nebude..uz jednou jsme se ho na nwco podobneho ptali a nevedel..on se s mym dobre zna, byli spoluzaci..ale taky nevi vsechno..ale zase je na urade jediny hodny a ochotny..kdepak, zajdeme primo za starostou a uvidime, jak se nam k tomu vyjadri.

30.10.2017 08:23
megi

XXX.XXX.242.4

V tomhle vám starosta moc nepomůže. Max vám řekne kdy by se mohl schvalovat nový územní plán, ale je to opravdu proces dlouhodobý a u nás se táhnul skoro tři roky než se dostal do zastupitelstva k odsouhlasení. Spousta vyjádření a posudků a podobných věcí. Jestli chcete stavět hned, tak jediní kdo bude přesně vědět co jde a co ne je stavební úřad. Největší problém může nastat když starosta řekne " Tak si to tam udělej" a je to v rozporu s územním plánem, pak stavební úřad nemá možnost stavbu dodatečně povolit a musí nařídit odstranění. Stavební úřad je na starostovi v rozhodování nezávislý a proto doporučuji jednat s ním než se starostou.

9.11.2017 19:05
jazzinka

XXX.XXX.107.28

Taky bych to resila primo se stavebnim uradem. Pak musite zvazit, co je pro vasvyhodnejsi - zda kdyz zmena územniho planu neprobehne vubec nebo kdyz to povoli vam i jim. Pokud jste sousedi, mate pravo podavat do uz. rizeni pripominky a tim jim stavbu vyznamne zkomplikovat nebo aspon natahnout, takze by sli radeji jinam. Ale riskujete, ze se pak na urade zaseknou a zmenu nepovoli ani vam.Treba by bylo lepsi se s nimi domluvit a postupovat spolecne. A za vas souhlas at opravi cestu.

Přidejte reakci

Přidat smajlík