Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
7.12.2018 10:53
kapička

XXX.XXX.64.44

Je toho letos moc, asi týden na to hořelo na farmě Vysoká v Chrastavě, tam naštěstí nechytla přímo budova stájí. Před tím v létě další 2 stáje... I když teda ty letní, to bylo myslím od nějaké technické závady.

7.12.2018 11:39
sisi58

XXX.XXX.191.1

Je hnus, že pablb zapálí koním žrádlo, které nutně potřebují. Ale nějaký mega sklad se zbytečnostmi nezapálí nikdo.

7.12.2018 11:56
lenacia

XXX.XXX.211.203

I megasklady hoří. Letos toho hoří fakt hodně, zámky, skladiště, stáje ... Je to až moc podivné mi přijde

7.12.2018 12:15
kapička

XXX.XXX.64.44

V Praze za podzim shořely už asi 3 skladišťové haly, na jaře byl obří požár, nedávno jsme tu měli zákaz větrání kvůli splodinám z požáru.

V létě někdo podpálil soukromý zámek v Krkonoších.

Fakt hoří všechno.

Neregistrovaný uživatel

7.12.2018 14:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Tak budeme spoléhat že policie zapracuje a dostane pořádný "náklad" u soudu.

9.12.2018 19:49
lenacia

XXX.XXX.168.82

Tak zase hořel další seník

23.12.2018 21:08
lenacia

XXX.XXX.168.82

Krasavice Carevna napsal(a):
https://plzen.idnes.cz/jizdarna-pozar-01r-/plzen-zpravy.aspx?c=A181223_131737_plzen-zpravy_kuce

To vypada, ze nekdo nepreje konikum seno.

je to zaímavé, údajně závada na autě no... :/ Je to už snad 5 stodola

23.12.2018 21:18
Krasavice Carevna

XXX.XXX.13.10

Jestli ti konaci nejsou nejak extremne neopatrni... Jeste bych pochopila, ze budou seniky horet kvuli plesnivym balikum, ale tohle je krapet podezrely.

23.12.2018 21:46
lenacia

XXX.XXX.168.82

Krasavice Carevna napsal(a):
Jestli ti konaci nejsou nejak extremne neopatrni... Jeste bych pochopila, ze budou seniky horet kvuli plesnivym balikum, ale tohle je krapet podezrely.

tak zrovna Oldstáj bych netipovala na extrémně neopatrné lidi. Také se mi na tom něco nezdá

27.12.2018 17:28
canka

XXX.XXX.35.234

www.novinky.cz/clanek/plameny-nici-statek-na-sumpersku-hori-slama-a-hrozi-pad-konstrukce

Tak tohle už ale začíná být sakra divné...možná by policie měla začít uvažovat nad tím že tyhle případy spolu možná souvisí..tento rok je toho nějak podezřele hodně..

27.12.2018 17:30
canka

XXX.XXX.35.234

canka napsal(a):
www.novinky.cz/clanek/plameny-nici-statek-na-sumpersku-hori-slama-a-hrozi-pad-konstrukce

Tak tohle už ale začíná být sakra divné...možná by policie měla začít uvažovat nad tím že tyhle případy spolu možná souvisí..tento rok je toho nějak podezřele hodně..

Špatný odkaz,takže teď ten správný...


www.novinky.cz/clanek/plameny-nici-statek-na-sumpersku-hori-slama-a-hrozi-pad-konstrukce-40264872

27.12.2018 17:38
lenacia

XXX.XXX.173.31

Kolikátý sklad sena už tohle je? Pátý? Šestý?

27.12.2018 19:22
Krasavice Carevna

XXX.XXX.13.10

Vsechny pripady jsou pekne rozesete po republice, tezko rict, jestli to ma spojitost a jestli to pcr zvladne vysetrit. Tohle by se dokazovalo blbe, pokud na senikach nebyla fotopast a nevyblejskla spz. Mozna se ted pali seniky v ramci sousedskych sarvatek.

27.12.2018 20:28
sisi58

XXX.XXX.191.1

Krasavice Carevna napsal(a):
Vsechny pripady jsou pekne rozesete po republice, tezko rict, jestli to ma spojitost a jestli to pcr zvladne vysetrit. Tohle by se dokazovalo blbe, pokud na senikach nebyla fotopast a nevyblejskla spz. Mozna se ted pali seniky v ramci sousedskych sarvatek.

Nebo má někdo hodně sena a postiženým je pak prodává za draho. Tedy ještě dráž, než je teď obvyklé.

27.12.2018 20:54
canka

XXX.XXX.35.234

sisi58 napsal(a):
Nebo má někdo hodně sena a postiženým je pak prodává za draho. Tedy ještě dráž, než je teď obvyklé.

A víte že už mě tohle Sisi taky napadlo? Protože jak všichni víme, chovatelé bez sena jsou prostě nahraní...a což o to, malý hobby chovatel si třeba ještě může dovolit koupit třeba pro své 2 -3 koníky znovu seno na zimu, kdyby mu někdo vypálil seník...ale chovatel, co má plnou stáj koní nebo krav asi horko těžko bude kupovat zfleku bez zadlužení znovu seno na zimu...to je buď o tom, že krachne, nebo prostě bude muset rozprodat zvířata...a nebo samozřejmě pokud bude chtít udržet chov, koupí seno..a te´d jsou ty ceny opravdu katastrofální...u nás se teď cena balíku sena vedle ve vesnici(velkochovatel drůbeže, který má pozemky a na senu vydělává) vyšplahala na 2300,- Kč za balík....no to jsou už vážně blázni...kdybych si představila, že by mě někdo spálil seno, a to mám jen dva koníky a dvě kozeny, tak kdybych za tuhle cenu měl akoupit nový, tak mě asi šlehne..

27.12.2018 21:10
sisi58

XXX.XXX.191.1

canka napsal(a):
A víte že už mě tohle Sisi taky napadlo? Protože jak všichni víme, chovatelé bez sena jsou prostě nahraní...a což o to, malý hobby chovatel si třeba ještě může dovolit koupit třeba pro své 2 -3 koníky znovu seno na zimu, kdyby mu někdo vypálil seník...ale chovatel, co má plnou stáj koní nebo krav asi horko těžko bude kupovat zfleku bez zadlužení znovu seno na zimu...to je buď o tom, že krachne, nebo prostě bude muset rozprodat zvířata...a nebo samozřejmě pokud bude chtít udržet chov, koupí seno..a te´d jsou ty ceny opravdu katastrofální...u nás se teď cena balíku sena vedle ve vesnici(velkochovatel drůbeže, který má pozemky a na senu vydělává) vyšplahala na 2300,- Kč za balík....no to jsou už vážně blázni...kdybych si představila, že by mě někdo spálil seno, a to mám jen dva koníky a dvě kozeny, tak kdybych za tuhle cenu měl akoupit nový, tak mě asi šlehne..

Oťásek mi psala, že jeden z těch spálených seníků je kousek od nich a že jim tam nějaký "dobrák" prodal seno za hodně draho a ještě se tvářil jako lidumil, tedy koňomil. Byla z toho hodně špatná.

Neregistrovaný uživatel

28.12.2018 11:00
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

Bohužel, dokud bude hajzlum vše procházet a normální obyčejný člověk, kterej se snaží, bude při obraně pouze sekyrovan a trestán, řešení neni. Takový prachy za balík už je magorina, všichni to svádějí na zemědělce, krade se bez skurpuli a nebo to hoří, protože ty máš a nedáš, tak nebudeš mít taky. Na tuhle situaci je bohužel no comment a je mi z ní dost ouzko....

3.1.2019 15:34
lenacia

XXX.XXX.173.31

Tak u nás, Zádub Závišín, hořela další stáj.... Bohužel hasiči objevili torzo těla
Ty požáry hospodářských objektů mi fakt letos vrtaj v hlavě.

Neregistrovaný uživatel

3.1.2019 16:58
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Možná jde opravdu o to seno a pak se dá prodat za podstatně větší cenu "postiženým".Holt někteří se kvůli penězům nezastaví před ničím.

3.1.2019 17:09
lenacia

XXX.XXX.173.31

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Možná jde opravdu o to seno a pak se dá prodat za podstatně větší cenu "postiženým".Holt někteří se kvůli penězům nezastaví před ničím.

no tady by to zřejmě měla bý cigareta.... Netuším :/, seno pre vydrželo, ale smrdí kouřem, tak neví jestli jím půjde krmit

3.1.2019 18:05
Dotaz

XXX.XXX.110.146

canka napsal(a):
A víte že už mě tohle Sisi taky napadlo? Protože jak všichni víme, chovatelé bez sena jsou prostě nahraní...a což o to, malý hobby chovatel si třeba ještě může dovolit koupit třeba pro své 2 -3 koníky znovu seno na zimu, kdyby mu někdo vypálil seník...ale chovatel, co má plnou stáj koní nebo krav asi horko těžko bude kupovat zfleku bez zadlužení znovu seno na zimu...to je buď o tom, že krachne, nebo prostě bude muset rozprodat zvířata...a nebo samozřejmě pokud bude chtít udržet chov, koupí seno..a te´d jsou ty ceny opravdu katastrofální...u nás se teď cena balíku sena vedle ve vesnici(velkochovatel drůbeže, který má pozemky a na senu vydělává) vyšplahala na 2300,- Kč za balík....no to jsou už vážně blázni...kdybych si představila, že by mě někdo spálil seno, a to mám jen dva koníky a dvě kozeny, tak kdybych za tuhle cenu měl akoupit nový, tak mě asi šlehne..

Jako myslím si, že tihle spekulanti by měli vrátit dotace, když prodávají tak předraženě. To je jako by ti, co dostávají dotace, aby se cena chleba udržela v rozumných mezích, ty dotace pobírali a neadekvátně zdražili bochníky, aby mohli lidi ještě víc vydírat. Kdyby měl pro svůj dobytek málo, tak neprodává, takže špatně na tom se senem není, když může postrádat, ne? Chápu, že trh tvoří nabídka a poptávka, ale je tu i etická otázka - je to uměle překupníky a médii zvětšený problém, na kterém se snaží podnikavci na zoufalých lidech vydělat. Na druhou stranu to ukazuje další problém mnoha stájí - nemají dostatečnou plochu pro chov, kdy ani v pastevní sezóně nevystačí jen s pastvou. Potom jsou bohužel jen rukojmími.

3.1.2019 19:15
Arbora

XXX.XXX.120.40

Dotaz napsal(a):
Jako myslím si, že tihle spekulanti by měli vrátit dotace, když prodávají tak předraženě. To je jako by ti, co dostávají dotace, aby se cena chleba udržela v rozumných mezích, ty dotace pobírali a neadekvátně zdražili bochníky, aby mohli lidi ještě víc vydírat. Kdyby měl pro svůj dobytek málo, tak neprodává, takže špatně na tom se senem není, když může postrádat, ne? Chápu, že trh tvoří nabídka a poptávka, ale je tu i etická otázka - je to uměle překupníky a médii zvětšený problém, na kterém se snaží podnikavci na zoufalých lidech vydělat. Na druhou stranu to ukazuje další problém mnoha stájí - nemají dostatečnou plochu pro chov, kdy ani v pastevní sezóně nevystačí jen s pastvou. Potom jsou bohužel jen rukojmími.

Keď s tým senom často neobchodujú tí, čo ho vyrobia. Často sú sami “obeťami”, priekupník kúpi lacnejšie od nich, predá obratom ďalej za 2-3násobok...

3.1.2019 19:23
Dotaz

XXX.XXX.110.146

Arbora napsal(a):
Keď s tým senom často neobchodujú tí, čo ho vyrobia. Často sú sami “obeťami”, priekupník kúpi lacnejšie od nich, predá obratom ďalej za 2-3násobok...

Reagovala jsem na canku a jejího "souseda". Ale samozřejmě jsou i případy, které uvádíte vy. Je otázkou, zda lze něco s překupníky dělat.

Neregistrovaný uživatel

3.1.2019 19:33
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Tak tohle je samozřejmě zákon trhu a s tím nikdo nehne.Nemáš na to? Nech ležet.☺️

3.1.2019 23:25
canka

XXX.XXX.35.234

Dotaz napsal(a):
Jako myslím si, že tihle spekulanti by měli vrátit dotace, když prodávají tak předraženě. To je jako by ti, co dostávají dotace, aby se cena chleba udržela v rozumných mezích, ty dotace pobírali a neadekvátně zdražili bochníky, aby mohli lidi ještě víc vydírat. Kdyby měl pro svůj dobytek málo, tak neprodává, takže špatně na tom se senem není, když může postrádat, ne? Chápu, že trh tvoří nabídka a poptávka, ale je tu i etická otázka - je to uměle překupníky a médii zvětšený problém, na kterém se snaží podnikavci na zoufalých lidech vydělat. Na druhou stranu to ukazuje další problém mnoha stájí - nemají dostatečnou plochu pro chov, kdy ani v pastevní sezóně nevystačí jen s pastvou. Potom jsou bohužel jen rukojmími.

Já mu dokonce i psala,jestli se nestydí prodávat za takovouhle cenu?Jeho odpověď byla NE a že pokud nemám zájem o koupi,ať nepíšu .Takže mě prostě smáznul..jenže pokud ty lidi budou to seno za tuhle cenu kupovat,nehneme se z místa..já tohle prostě podporovat nebudu..zvlášť u někoho,komu spadly pozemky do klína zadarmo od rodičů,kteří nevěděli,jak je využít..a mladej zjistil,že je hlad po senu a tak to rozjel ve velkém..přijde mi to smutné..a to jsem asi 2 roky zpátky našla inzerát,že prodá 2 roky staré seno,ale že je vevnitř opravdu hezké..vhodné ke krmení..za 300,- Kč balík..a tak si říkám paráda,příkoupím k letošnímu i pár starších balíků,když jsou vevnitř hezké,stejně mám zvířata tlustý jak prasata,tak jim to budu míchat,aby to nebylo tolik výživný to seno...no jela jsem se na to podívat a rovnou jsem mu řekla,že i zadarmo je to drahý...stálo to venku nepřikrytý,hnus černý..možná to bylo vevnitř hezký,ale tak maximálně necelá čtvrtka balíku..ale prý to prodal do měsíce všechno..v nouzi lidi asi berou všechno

4.1.2019 01:52
Dotaz

XXX.XXX.110.146

Bohužel, většina koňáků prostě nemá vlastní zdroje sena, pak jsou lehce vydíratelní. Na druhou stranu v době internetu a facebooku není problém, aby se lidi z kraje domluvili a zaplatili si dovoz levnějšího sena odjinud. Budeme muset být pružnější, nic jiného nezbyde, pokud nechceme podporovat tohle šroubování cen.

4.1.2019 02:06
lenacia

XXX.XXX.173.31

Dotaz napsal(a):
Bohužel, většina koňáků prostě nemá vlastní zdroje sena, pak jsou lehce vydíratelní. Na druhou stranu v době internetu a facebooku není problém, aby se lidi z kraje domluvili a zaplatili si dovoz levnějšího sena odjinud. Budeme muset být pružnější, nic jiného nezbyde, pokud nechceme podporovat tohle šroubování cen.

víte co, kdo si nesehnl seno za levno v době kdy bylo za poměrně přijatelno ucenu vzhledem k suchu, ten ať nepláče, ale když už seno máte, kor tkhle zadraho, někdo si na to bere i krátkodobý úvěr, aby měl seno hned a nemusel ho dovážet postupně a platit každej měsíc... a najednou vám vyhoří celej sklad třeba s 50, 60 balíky...

4.1.2019 07:42
sisi58

XXX.XXX.191.1

lenacia napsal(a):
víte co, kdo si nesehnl seno za levno v době kdy bylo za poměrně přijatelno ucenu vzhledem k suchu, ten ať nepláče, ale když už seno máte, kor tkhle zadraho, někdo si na to bere i krátkodobý úvěr, aby měl seno hned a nemusel ho dovážet postupně a platit každej měsíc... a najednou vám vyhoří celej sklad třeba s 50, 60 balíky...

Pojistka?

Neregistrovaný uživatel

4.1.2019 08:07
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

Ano, cenu udělali překupníci, nebo ti, kteří nějaký přebytek měli. Pak jsem celý léto četla, jak jsou zemědělci hnusní, že prodávají za draho, že chudáci konaci nemají. Jenže oni ani chudáci zemědělci neměli a byli rádi, že udělali pro sebe, aby nemuseli prodávat dobytek. U nás nebyla žádná zima, koncem března holomrazy asi týden, a pak už až do listopadu nepršelo. Sena a senáze se udělalo s bidou půlka, slámy taky nebylo a není zrovna na zbyt. Na jatka se stojí pořadník, nestíhají, jak se lidi zbavují zvířat. Taky tady hořel stoh slámy, naštěstí na poli. Jestli ze msty.... Kdo ví, protože nikdo prodávat ne že by nechtěl, ale většinou nemůže.
Pojistka fajn, ta je ne cenu sena v době uzavření, tj. cca 300 balík, no v deníku asi 400. Když tam dáte 500 balíku, ty vám shoří, tak co s penezma.... To množství jednak nekoupíte, jednak vám to pojistka nepokryje. Dej boze, ať už se nikomu nic neděje!!!

4.1.2019 08:45
sisi58

XXX.XXX.191.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Ano, cenu udělali překupníci, nebo ti, kteří nějaký přebytek měli. Pak jsem celý léto četla, jak jsou zemědělci hnusní, že prodávají za draho, že chudáci konaci nemají. Jenže oni ani chudáci zemědělci neměli a byli rádi, že udělali pro sebe, aby nemuseli prodávat dobytek. U nás nebyla žádná zima, koncem března holomrazy asi týden, a pak už až do listopadu nepršelo. Sena a senáze se udělalo s bidou půlka, slámy taky nebylo a není zrovna na zbyt. Na jatka se stojí pořadník, nestíhají, jak se lidi zbavují zvířat. Taky tady hořel stoh slámy, naštěstí na poli. Jestli ze msty.... Kdo ví, protože nikdo prodávat ne že by nechtěl, ale většinou nemůže.
Pojistka fajn, ta je ne cenu sena v době uzavření, tj. cca 300 balík, no v deníku asi 400. Když tam dáte 500 balíku, ty vám shoří, tak co s penezma.... To množství jednak nekoupíte, jednak vám to pojistka nepokryje. Dej boze, ať už se nikomu nic neděje!!!

Jasně, že pojistka nepokryje náklady. To by jinak pojišťovny nepojišťovaly. Jsou to syčáci. Brát peníze ano, vyplácet? To se kroutí jak zahradní hadice.
Ale aspoň něco.
Snad se majitelé zvířat naučí, díky vyšší ceně sena, šetřit (nemyslím ti s požárem). A většině koní nějaké to kilčo dolů taky prospěje.
Musím se pochválit, že jsme s ustajovatelem dali dohromady systém, při kterém jsou minimální ztráty. Ještě kdyby si na sena pozval odborníka a ne nějakého nedouka, nebyly by ztráty na seně téměř žádné.

4.1.2019 09:39
etnies86

XXX.XXX.245.26

tak ano pokud byla poloviční úroda tak at je jednou taková cena, ale ne 4x.
a dotace rovnou do kapsy. když jsou dotace za sucho tak se pak nemá snad zdražovat ne, nebo jen o to co by byla ztráta. jasně otázka trhu, ale když v tom hrají dotace tak bych udělala i regulaci

4.1.2019 09:49
Krasavice Carevna

XXX.XXX.13.10

Ted je divna doba, vsem jde akorat o to namastit si kapsu. V inzeratech jsem videla i 5000/balik...nechapu,ze ty lidi hanba nefackuje. Ale neni to je u sena, je to i v realitach a vsude... Ono mit kone je drahy konicek, driv lidi meli hospodarstvi/nebo byla jizdarna pod JZD, aby byli schopny se zabezpecit senem sami, nebo byli dost bohati, aby ho uzivili bez prace. Ted je konaku cim dal tim vic, ale vlastni seno si dela minimum. Pritom se staci domluvit nekdena vesnici a za posekani a ususeni se seno sehnat da.

Neregistrovaný uživatel

4.1.2019 10:14
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

Ale oni to až tak neudělali zemědělci, kteří berou dotace. Ti byli rádi, že mají pro sebe. Ale to jsem už psala. Taky se mi to nelíbí, ale právě přesně pro to, že přijel němčour, vyvalil 100 euro protože on potřebuje, a už to jelo. K nám se tahal hnus z Polska za pár supů, tedy kolem 500, a prodával se dvakrát, třikrát tolik, protože těm lidem nezbylo nic jinýho, než to koupit. Rozumní, kteří měli, prodávali za min. Výroba stala stejně jako každej rok, ale nebylo vyrábět z čeho. A Pražáci, kteří nevyrábí nikdy a kupovat musí si to holt zaplatili, protože dali, a svezlo se s tím vše ostatní.

4.1.2019 11:49
Malkina

XXX.XXX.50.199

No ty dotace na sucho-nám to spočítali cca 1300kč/ha ,musela být 1 VDJ/ha takže
nám uznali jen 10ha i když máme víc.Ještě nepřišla ani koruna.

4.1.2019 12:07
anobbona

XXX.XXX.115.36

Malkina napsal(a):
No ty dotace na sucho-nám to spočítali cca 1300kč/ha ,musela být 1 VDJ/ha takže
nám uznali jen 10ha i když máme víc.Ještě nepřišla ani koruna.

a mě to ještě strouhly na polovinu, protože nejsem velký subjekt a nemám pojištění zemědělství

Neregistrovaný uživatel

4.1.2019 12:36
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

Já se na ně vykašlala. Ví, že je plošně sucho a já budu něco dokazovat...

Neregistrovaný uživatel

4.1.2019 12:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.231.71

Tohle jsou přesně ty zkušenosti jak to chodí potom v praxi.Kolik lidí si pak myslí že zemědělcům vše hned uhradí dotacemi a státními podporami.Když někde promluvíte že to musí být pro lidi kolem zemědělství těžké teď potom suchu,tak jenom slyšíte jak dostali prachy za sucho od státu a stejně mají vše dotované.Tak na co si stěžují? A ještě jsou to šmejdi co zdražili seno.☺️ To že například u nás makali lidi kolem krav i o silvestra nikdo už nevidí.🙁

Neregistrovaný uživatel

4.1.2019 13:03
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

Já už lidem nic nevysvetluju. Ať si myslej co chtěj.

4.1.2019 13:18
kapička

XXX.XXX.64.44

K těm hnusům z Polska... Viděla jsem teď na podzim tak luxusní seno dovezené z Polska za na letošek slušnou cenu, že málokde jsem viděla hezčí a voňavější. A to porovnávám s několika stájema, kde si dělaj vlastní.

Neregistrovaný uživatel

4.1.2019 13:35
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

Ano, letos se seno povedlo, je krásné, voňavé, suché, všechno sklizené, aby to nekradli. Pak se zjistilo, že je po sene hlad, takže se začli sekat stolete džungle, aby bylo co prodat.

4.1.2019 15:03
Malkina

XXX.XXX.50.199

anobbona napsal(a):
a mě to ještě strouhly na polovinu, protože nejsem velký subjekt a nemám pojištění zemědělství

Jo taky nemáme pojištěno,ale spadli jsme do oblasti víc dotčené suchem-vedlejší katastr je už v nižší sazbě-nemusím psát že to tam vypadalo úplně stejně.A těm kteří pojistku mají to ponížej o to co dostali od pojišťovny takže ve finále jsou na tom asi hůř Naštvalo mně,že poučena rokem 2015 jsem poslala na jatka býky dřív(tušila jsem ty pořadníky) a ony pak chyběly zas ty DJ.Vůbec ty dotace jsou dost nepřehledný a podmínky se mění tak rychle že nám pořád něco uniká...

Neregistrovaný uživatel

4.1.2019 15:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Tak pokud mám dobré info,nedostatek krmiva je i v německu a také polsku.Pár lidí se pochlubilo kvalitou sena ze zmiňovaného polska co dorazilo.No do voňavého a krásného sena to mělo daleko.Co vím tak němci to houfně zkupovali u nás a na slovensku společně s rakušany.☺️

4.1.2019 16:13
Malkina

XXX.XXX.50.199

Napíšu to sem-souvisí to jen okrajově s tématem,ale co už.Při kontrole jsem pánovi říkala,že bych ráda podél ohradníků zasadila keře-takovou tu klasiku-šípky,lísky bezinky apod.Dobytek by měl stín,ptáčci kde hnízdit,drobná zvěř kryt.Zároveň by to sloužilo jako větrolam a optická zábrana pro stádo.Já v tom vidím jen samá pozitiva.A bylo mi řečeno,že to klidně můžu,ale bude to vyškrtnuto z dotací,protože to už nebude TTP.Takže vytvořením takové meze o šířce cca metr přijdu na každých 100m délky o 100m2.Tudíž realizaci odkládám do doby,než si jako zemědělec nahrabu dost na to,aby mi nějaká dotace byla u pr...

4.1.2019 16:34
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Malkina poohlédněte se po dotaci na tvorbu remízků. (myslivci na Hané si na tom pár let nazad celkem pomohli - přidávali ještě černá rybíz a jabloň na vysokokmeni, nějakou starou odrůdu)

4.1.2019 16:47
Malkina

XXX.XXX.50.199

Pipilota napsal(a):
Malkina poohlédněte se po dotaci na tvorbu remízků. (myslivci na Hané si na tom pár let nazad celkem pomohli - přidávali ještě černá rybíz a jabloň na vysokokmeni, nějakou starou odrůdu)

To mi řekli,že jen vevnitř v ohradě-pokud chci dělat mez já-soused v LPISu budou dvě čáry místo jedný a hranice pastviny se prostě posune.

4.1.2019 17:14
Pipilota

XXX.XXX.46.93

No prostě úřední pořádek. Logiku v tom nehledat - natož že by ta mez mohla být smysluplná, to se úředníkům opravdu vysvětlit nedá...
Je fakt, že myslivci tak osazovali podmoklá místa kde už dosloužila meliorace - tož kdo ví na coto tehdy navlékli (ale vím, že zadarmo ti naši nic nedělají - pořád to ještě udržují)

4.1.2019 19:31
anobbona

XXX.XXX.84.98

Malkina napsal(a):
Jo taky nemáme pojištěno,ale spadli jsme do oblasti víc dotčené suchem-vedlejší katastr je už v nižší sazbě-nemusím psát že to tam vypadalo úplně stejně.A těm kteří pojistku mají to ponížej o to co dostali od pojišťovny takže ve finále jsou na tom asi hůř Naštvalo mně,že poučena rokem 2015 jsem poslala na jatka býky dřív(tušila jsem ty pořadníky) a ony pak chyběly zas ty DJ.Vůbec ty dotace jsou dost nepřehledný a podmínky se mění tak rychle že nám pořád něco uniká...

No u nas sucho neskoncilo, zatim zaprselo, ze by se i kropici konev stydela podivat se za sebe, kdyz zalivala a snih pada az dnes, jine kousky republiky se "topi" v blate a nyni snehu a my jsme v takrikajic v naprostem suchu.....
Dj - prave problem, musis je drzet dokud bezi program, vetsina se na pastvine nesmi dokrmovat - proste maj past a hotovo ( letos se udelila vyjimka a dokrmit se mohlo), takze v pripade, ze neni co past a neni ani co krmit, neprichazi v úvahu jatka nebo prodej, pekne to musis dotlouct celou sezonu....

4.1.2019 20:00
Malkina

XXX.XXX.50.199

anobbona napsal(a):
No u nas sucho neskoncilo, zatim zaprselo, ze by se i kropici konev stydela podivat se za sebe, kdyz zalivala a snih pada az dnes, jine kousky republiky se "topi" v blate a nyni snehu a my jsme v takrikajic v naprostem suchu.....
Dj - prave problem, musis je drzet dokud bezi program, vetsina se na pastvine nesmi dokrmovat - proste maj past a hotovo ( letos se udelila vyjimka a dokrmit se mohlo), takze v pripade, ze neni co past a neni ani co krmit, neprichazi v úvahu jatka nebo prodej, pekne to musis dotlouct celou sezonu....

Jj,je to boj.

Neregistrovaný uživatel

4.1.2019 20:19
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

Dotace na krajinné prvky. Ale.podminky neznám, myslím si, že musi být uvnitř bloku.

4.1.2019 23:15
canka

XXX.XXX.35.234

www.novinky.cz/clanek/u-sternberka-hori-sklad-slamy-voda-z-hydrantu-nestaci-40266687

Tohle prostě fakt není náhoda..to už je pomalu každý druhý den,kdy něco někde hoří..

4.1.2019 23:47
lenacia

XXX.XXX.168.82

canka napsal(a):
www.novinky.cz/clanek/u-sternberka-hori-sklad-slamy-voda-z-hydrantu-nestaci-40266687

Tohle prostě fakt není náhoda..to už je pomalu každý druhý den,kdy něco někde hoří..


Já už tomu taky nevěřím

5.1.2019 05:51
Malkina

XXX.XXX.50.199

V minulých letech asi taky hořelo,akorát se to tak často nedostalo do zpráv...

5.1.2019 05:54
lenacia

XXX.XXX.168.82

to chce asi dohledat statistiku

5.1.2019 08:17
Arbora

XXX.XXX.121.99

Ešte sa vrátim k tomu senu.
Viem dokonca o ľuďoch, od ktorých vzali pred rokmi priekupníci seno a predávali za 10x do Nemecka, Rakúska. Títo ľudia ale majú srdce a charakter, ďalšie roky to už nespravili a radšej predávajú bežným ľuďom.

Ináč teda som prekvapená, aká rôzna kvalita sena ide aj do zharaničia. Či sa uspokoja s tým, že “to bolo zadarmo”, alebo im je to ozaj jedno. Videla som kamión sena zo skladu pre Nemcov a Rakúšanov, sprostredkovateľ sa dušoval, že akonáhle seno nie je ok, kamióny mu vracajú nezaplatené späť, no a teda žiadna sláva, každý druhý balík prašný, kopec palíc, buriny...

Neregistrovaný uživatel

5.1.2019 19:01
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

My dva roky prodávali seno na pelety do spalovny, kolik kamionu.... A letos chybí....

7.1.2019 21:51
sisi58

XXX.XXX.191.1

Dnes v televizi. Na Olomoucku zahořela stodola se slámou. Škoda předběžně 2,5mil. Snad dětičky + zápalky.

Neregistrovaný uživatel

8.1.2019 17:52
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.213.247

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
My dva roky prodávali seno na pelety do spalovny, kolik kamionu.... A letos chybí....

Lidi si věcí začnou vážit až když nejsou.Pamatuješ jak tu psal ten chlap o snaze pomoci holkám od koní? Posekal vlastní louku a nakonec dostal skoro vynadáno že jim neudělal balíky? Trochu podobné,ne? Jinak už teď si zamlouváme seno u místních dodavatelů.Víme jak letos bude,že?

Neregistrovaný uživatel

8.1.2019 18:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.87.254

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Lidi si věcí začnou vážit až když nejsou.Pamatuješ jak tu psal ten chlap o snaze pomoci holkám od koní? Posekal vlastní louku a nakonec dostal skoro vynadáno že jim neudělal balíky? Trochu podobné,ne? Jinak už teď si zamlouváme seno u místních dodavatelů.Víme jak letos bude,že?

Lidem se nezavděčís, ať uděláš cokoliv. Jenže kde nic není ani smrt nebere... 😔

Přidejte reakci

Přidat smajlík