Starokladrubský kůň - kde koupit

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

gingerbread

31.8.2019 14:36
gingerbread

XXX.XXX.209.94

Zdravím, měl bych zájem o starokladrubského koně čistokrevného nejlépe kvalit národního hřebčína..ale Kladruby prodávají momentálně jen 3 kusy (mám zájem o bělouše) ..a ani jeden z nich není ideální, kobyla má letní vyrážku, a 2 valaši nemají pěknou stavbu a k tomu nějaké zdravotní problémy..

Je možnost se tam zajet podívat a vybrat si koně a učinit jim na něj nabídku? (mají 250 kusů v chovu) Jaké máte zkušenosti vy co jste tam kupovali koně? Jak to tam chodí?

Nebo nějaký chov kde tohoto pěkného koně pořídit?

Jakékoliv rady vítám

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.9.2019 00:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hřebčín se povětšinou zbavuje "vadných" kusů, nepoužitelných pro reprezentaci nebo do chovu. Určitě bych zkusila ale zavolat, na zajímavou finanční nabídku prodají i nadějného kone.
Pak můžete zkusit hřebčín Favory, brali od nich kone i MP Ostrava, docela pěkná zvířata. A pak privátní chovy, na inzertních portálech se občas objeví nadstandardní zvíře - za vyšší cenu samozřejmě. Přeji hodně štěstí, pro mě byl kladrubak životní kůň.😊

Edit: dávejte si pozor na letní vyrážky u černých i bílých, u belousu navíc melanomy.

2.9.2019 07:58
deauville

XXX.XXX.30.49

Tak určitě se vyplatí do Kladrub zavolat, ne že byste si mohla vybrat jakéhokoliv koně z těch 250, co tam mají, ale minimálně Vám řeknou, kdy budou na prodej další, pokud teď zrovna nejsou. A ano, jak píše výše Cstmr, při zajímavé finanční nabídce Vám prodají i nadějného koně (ovšem to jsou ceny tak od 250 000 Kč...).

Vždycky budou primárně prodávat koně, kteří se nehodí do chovu, čili trochu chovný odpad, ale to vůbec nemusí znamenat, že jsou nepoužitelní pro ježdění (zvlášť u hřebců jsou tvrdá kritéria výběru). V Kladrubech Vám taky nebudou nic zatajovat, tzn. případné zdravotní problémy, charakterové vady atd.

Favory jsou taky dobrá volba, určitě bych zavolala i tam.

2.9.2019 11:11
koně

XXX.XXX.174.63

Kupovali jsme v červenci tříletku .Vyvedli nám a předvedli ,koně předem domluvené.
My si vybrali a za cca 14dní jsme jí jeli vyzvednout ,protože Státnímu podniku trvá,než vyhotoví smlouvu
Ošetřovatelé vyvedou,na dotazy vám odpoví .Nemají tendence nic tajit,minulost koně je jasná ,jak píše Deauville
My vybírali z víc jedinců ,takže bych se nestyděla a zavolala,kdy zas budou odprodávat další .
Komunikace se zootechničkou byla velmi dobrá.

5.9.2019 08:12
konarka13

XXX.XXX.229.1

Chov pana Dobrovského,tuším na Hodonínsku,ale nejsem si jistá přesně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.9.2019 08:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zkuste taky ještě Barták Horses - Tom má taky občas něco na prodej.

6.9.2019 09:39
Žofi

XXX.XXX.42.114

Starokladrubské koně má na prodej i pan Haitl z Bernartic nad Odrou, má i webové stránky. Osobně ale tento chov neznám, jen je mi tento chov znám od slyšení....

6.9.2019 11:23
konarka13

XXX.XXX.229.1

Žofi napsal(a):
Starokladrubské koně má na prodej i pan Haitl z Bernartic nad Odrou, má i webové stránky. Osobně ale tento chov neznám, jen je mi tento chov znám od slyšení....

Ten má ale černé..bílou jen jednu

6.9.2019 13:34
Žofi

XXX.XXX.42.114

Tak to se omlouvám za chybnou informaci.

7.9.2019 15:54
mari

XXX.XXX.193.121

Já byla ve Slatiňanech a nepochodila. Nabídli mi cca 4 kobyly, z toho byla jedna silná muchařka, druhá měla špatné RTG, u další se mi nelíbil hřbet. A ta, která se mi líbila, předvedli ji, vyzkoušleli jsme pod sedlem - měla taky špatný výsledek RTG jedné nohy. Zřejmě starý úraz. Takže mě ta sranda stála 7 tis. za RTG. Chtěla jsem zdravého charakterního přiježděného koně a nic takového v podstatě neměli. Asi jsem měla smůlu. A ceny mají hoóóódně vysoké i za tento odpad.
Co se týká hřebčína Dobrovský, pokud se tam rozhodnete jet vybírat, nedejte na sluníčkářské řeči paní Dobrovské. Koně si řádně vyzkoušejte, prohlédněte vy i veterinář. Hlavně všechna " zákoutí " kde můžou být melanomy( u bílých koní ). A vše mějte řádně sepsané ve smlouvě. Podívejte se, zda je zvyklý chodit s ostatními koňmi do výběhu.
Zkuste se dívat i po menších chovatelích, třeba bude někde na prodej. V Benicích - hřebčín Favory, nějaké mlaďochy nabízeli, zkuste poptat tam.

13.9.2019 17:31
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

Dobrý den, pokusím se využít tuto diskuzi pro získání informací, snad prominete:) Můj záměr by byl koupit starokladrubského bělouše ve věku 3-5 let, neobsednutého, nemusí nic umět. Požadují pouze korektní exteriér a zdraví v pořádku, což by u takhle mladého koně neměl být problém. Zaujal mě ovšem problém melanomů a letní vyrážky. S bělouši a melanomy nemám zkušenost žádnou, s letní vyrážkou v silné formě bohužel velkou.
A teď zásadní dotaz. Lze už u takhle mladého zvířete poznat zda na jedno či druhé bude trpět? Když tedy pomineme genetické zatížení od rodičů kde je pravděpodobnost vysoká.
A ještě otázka exteriéru. Jsou to koně pozdní a nevím jestli třeba ve 3 letech lze říci že se už se výrazně nezmění?
Děkuji

13.9.2019 18:27
koně

XXX.XXX.174.63

MaiaLena napsal(a):
Dobrý den, pokusím se využít tuto diskuzi pro získání informací, snad prominete:) Můj záměr by byl koupit starokladrubského bělouše ve věku 3-5 let, neobsednutého, nemusí nic umět. Požadují pouze korektní exteriér a zdraví v pořádku, což by u takhle mladého koně neměl být problém. Zaujal mě ovšem problém melanomů a letní vyrážky. S bělouši a melanomy nemám zkušenost žádnou, s letní vyrážkou v silné formě bohužel velkou.
A teď zásadní dotaz. Lze už u takhle mladého zvířete poznat zda na jedno či druhé bude trpět? Když tedy pomineme genetické zatížení od rodičů kde je pravděpodobnost vysoká.
A ještě otázka exteriéru. Jsou to koně pozdní a nevím jestli třeba ve 3 letech lze říci že se už se výrazně nezmění?
Děkuji

Když má kůň letní vyrážku,tak to je psané rovnou ,už u prodejního inzerátu
Melanomy,nevím.
Šimlíci jsou k tomuhle obecně náchylnější.Jestli melanomy jdou dopředu předpovědět u konkrétního koně,to nevím.Jedinou prevenci bych viděla,nekoupit si šimla
Koně jsou to pozdní.Máme tříletku ,v létě kupovanou a doteď má zadek výš,tak pravděpodobně ještě poroste .Plus se obalí ,zmohutní.Ale to všichni koně .
Výrazná změna je podle vás,co?

13.9.2019 19:56
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

koně napsal(a):
Když má kůň letní vyrážku,tak to je psané rovnou ,už u prodejního inzerátu
Melanomy,nevím.
Šimlíci jsou k tomuhle obecně náchylnější.Jestli melanomy jdou dopředu předpovědět u konkrétního koně,to nevím.Jedinou prevenci bych viděla,nekoupit si šimla
Koně jsou to pozdní.Máme tříletku ,v létě kupovanou a doteď má zadek výš,tak pravděpodobně ještě poroste .Plus se obalí ,zmohutní.Ale to všichni koně .
Výrazná změna je podle vás,co?

Vím, že Kladruby na vyrážky upozorňují, to bylo myšleno spíše u prodeje od soukromníka. Hřebčínu přeci jen v tomto docela důvěřuju.
Změnami jsem myslela třeba to zmíněné přestavění a taky jelení krk, moc velké hlavy, vysoko nasazený ocas atd. Nevím jak jinak to popsat, ale někteří ti jedinci jsou strašně "krpatí". Třeba teplokrevníci ve stejném věku mi přijdou hotovější.
Třeba tento. Co se ještě spraví věkem, nasvalením, správnou prací, krmením atd. ?

13.9.2019 21:25
koně

XXX.XXX.174.63

MaiaLena napsal(a):
Vím, že Kladruby na vyrážky upozorňují, to bylo myšleno spíše u prodeje od soukromníka. Hřebčínu přeci jen v tomto docela důvěřuju.
Změnami jsem myslela třeba to zmíněné přestavění a taky jelení krk, moc velké hlavy, vysoko nasazený ocas atd. Nevím jak jinak to popsat, ale někteří ti jedinci jsou strašně "krpatí". Třeba teplokrevníci ve stejném věku mi přijdou hotovější.
Třeba tento. Co se ještě spraví věkem, nasvalením, správnou prací, krmením atd. ?

Právě kladrubáci,jak jsou pozdní,tak ve stejném věku jsou určitě krpatější,než průměrný teplák .Řekla bych
Zrovna ten na obrázku,když si ho představím s cca 200kily nahoře a hřebenem na krku ,bude docela pěkný,ne?
Hlava má nějak tvarovanou lebku ,to se nezmění.Ale na správně tlustém a neseném krku bude vypadat méně kýbloidní .
Nasazení ocasu se taky změnit nemůže ,ale zas, je to o nesení a celkovém souladu.
Správným managementem toho dokážete dost
Nás zarazilo,že všichni mají pořádně lymfatická hlezna.Prohlédli jsme X fotek od hřebců po kobyly ,mladé starší.Všichni mají, oproti jiným plemenům zadní hlezna ,jak s křížovými nálevkami a bursitidou .

14.9.2019 01:42
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

koně napsal(a):
Právě kladrubáci,jak jsou pozdní,tak ve stejném věku jsou určitě krpatější,než průměrný teplák .Řekla bych
Zrovna ten na obrázku,když si ho představím s cca 200kily nahoře a hřebenem na krku ,bude docela pěkný,ne?
Hlava má nějak tvarovanou lebku ,to se nezmění.Ale na správně tlustém a neseném krku bude vypadat méně kýbloidní .
Nasazení ocasu se taky změnit nemůže ,ale zas, je to o nesení a celkovém souladu.
Správným managementem toho dokážete dost
Nás zarazilo,že všichni mají pořádně lymfatická hlezna.Prohlédli jsme X fotek od hřebců po kobyly ,mladé starší.Všichni mají, oproti jiným plemenům zadní hlezna ,jak s křížovými nálevkami a bursitidou .

Děkuji za info.
Jsem ráda, že se většina nedostatků dá vylepšit

Jde mi jednoduše o to zda ty "méně pohledné" hned a striktně vyřazovat z výběru nebo čekat zda z nich třeba nevyroste labuť a soustředit se více na aktuální zdravotní stránku a povahu, protože to ostatní se zlepší s managementem.

Mám ovšem takovou teorii, že pokud má kůň jasně viditelnou nebo závažnější vadu postoje, nesouměrnosti, různá výrazná prohnutí ( hřbetu, krku), špatný tvar kopyt atd. je mnohem větší pravděpodobnost komplikací pohybového aparátu než u koně téměř ideální postavy a proporcí. A to z důvodu přetěžování svalů, vazů, šlach a konečně kostí které musí kompenzovat nedostatky v postavě koně. Toto se samozřejmě neprojeví u neježděného koně, ale u koně řekněme ve střední či vysoké zátěži se už projevit může. Nejsem si ale 100% jistá. Myslím si, že dobře stavěný kůň má při stejné péči a výcviku lepší výchozí pozici pro spokojený život.
Mám smělý plán koupit si konečně koně na celý život. Budu mít ideální podmínky, finance i čas, jen toho pravého vybrat. A protože jako každý majitel koně doufám v co nejdéle zdravé, aktivní a spokojené zvíře tak pro to hodlám udělat maximum už při koupi.

S těmi hlezny už jsem slyšela že bývá problém. Jak nálevky tak flegmóny.

14.9.2019 09:31
koně

XXX.XXX.174.63

Jasně,máte pravdu.
Pokud je už mladý ideální od kopyt po uši ,má všechno v echt úhlech a tvarech,měl by být dokonalý napořád
Já tedy ,za ta léta ,snad něco takového ještě nikdy neviděla
Skutečně dokonale souměrného,ideálně vyváženého ,super od postoje přes figuru ,naprosto zdravého ,prostě úžasňáka dle příruček a standartů ,bez milimetrové odchylky .To snad ani příroda nedokáže
Tak hodně štěstí při výběru a hledání

14.9.2019 09:43
Slon Indický

XXX.XXX.254.80

Zrovna u kladrubaku se bude ten dokonale soumerny a exterierove dokonalý kůň hledat dost těžko, zvlášť v porovnání s teplokrevniky. Nebyli slechteni pod sedlo, a u kocarovych koní některé vady, které u koní pod sedlo nechcete, vůbec nevadí.
Váš příklad na foto je prostě průměrný mladý kladrubak, nebude to špička plemene a nádherné zvíře bez exterierovych vad, ale nebude ani nijak výrazně horší, než je průměr populace.
A jistě, vaše teorie o tom, že dobře stavěný kůň má lepší předpoklady na spokojený život je pravdivá, včetně přetěžování svalstva z důvodu kompenzace exterierovych nedostatků. Bohužel, zrovna u kladrubaku najdete koně bez exterierovych vad o dost hůř než u teplokrevniku, a nakonec asi budete muset zvolit nějaký kompromis.
Každopádně přeji hodně štěstí, ať toho životního parťáka objevíte.

14.9.2019 14:03
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

Ano, je pravda že příroda dokonalé věci neprodukuje, asi ví proč
Nejsem zase úplně naivní abych hledala úplnou dokonalost, vždy je kůň živý tvor a každý je svým způsobem krásný. Dlouhá léta pro mě byla nejdokonalejším a nejkrásnějším koněm moje do krve odrbaná, nesouměrná a obyčejně hnědá ponička.

A taky pokud se chovateli náhodou podaří se ideálu přiblížit, zvláště u tak málopočetného plemene jako kladrubak, silně pochybuju že bude ochoten mi toto zvíře odprodat (i v případě národního hřebčína)


Takže jsme zpět u původního zadání této diskuze, a to kde by se případně takový jedinec mohl vyskytnout a jeho chovatel by byl ochoten ho prodat?
Třeba dámy v sedle mají krásné koně.

Nebo existuje jiné plemeno či chovatelský záměr u nás v Čechách který by byl v podobném typu? Tím myslím mohutný, normálně vysoký teplokrevník ve čtvercovém rámci se silnou holení a širší v plecích? V inzerátech se často píše mohutný, ale vyplyne z toho že je jenom vysoký jako stodola a nožky má jako špejličky... Velmi by se mi třeba líbil některý ze španělských koní, ale v tom starém rytířském typu. A ten je na vymření i ve své domovině, natož u nás.
Pro přiblížení využití bych se ráda věnovala klasické drezuře (bent branderup), courání v přírodě a okrajově zápřeži. Tam sem si myslela že by se kladrubák chytil...

14.9.2019 15:22
Slon Indický

XXX.XXX.29.111

No, pokud chcete koně čtvercového rámce, tak to kladrubak nebude žádný. Kocarovi koně jsou typicky dlouzi ve hřbetu, a mívají ten hřbet často měkký a hůře navázaná bedra. Zase má jiné přednosti, a na vaše účely se hodí, tak záleží na prioritách.
Zkusila bych moravské teplokrevniky, ti mívají často i silnější holeně, nebo pokud byste zabrousila mimo ČR, tak polský šlonzák naprosto splňuje požadavky, navíc tam je dost tvrdá selekce, protože cokoli je problematické, skončí v salámu.
Větší a muhutnejsi a opravdu čtvercového rámce bývají i quarteri a painti z hunterovych linii, tam ale úplně široká chovatelská základna v ČR nebude, spíše se tu chovají koně z cuttingovych / reiningovych linií.
Ještě bych zkusila chovatele welsh cobu, tak se občas vyskytne větší kus.

Neregistrovaný uživatel

14.9.2019 19:18
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.143

A co takhle zabrousit smer madarsko na noniusaky? Pravda nejsou bili ale mirny klabonos mohutni vsestranni a zadni magori - to splnuji. Navic mi prijde ze maj podstatne lepsi stavbu na ježdění jak kladrubak a mene zdravotnich pruseru. Me se tedy libi ti mensi nez ti mastodonti ale krasni jsou vsici.

14.9.2019 21:37
konarka13

XXX.XXX.229.1

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A co takhle zabrousit smer madarsko na noniusaky? Pravda nejsou bili ale mirny klabonos mohutni vsestranni a zadni magori - to splnuji. Navic mi prijde ze maj podstatne lepsi stavbu na ježdění jak kladrubak a mene zdravotnich pruseru. Me se tedy libi ti mensi nez ti mastodonti ale krasni jsou vsici.

Nádherní koně,letos byli v Tlumačově na chovatelském dnu..

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.9.2019 10:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

A co šlonzak? To bývají masivní kone.
Nebo, ač si myslím trochu svoje a je třeba hodně dobře vybírat, welsh cob - mohutný, do tahu i pod sedlo, pracovitý pro všechno, co mu nachystate. Ale jak říkám, je třeba hodně dobře vybírat, rozhodně nekupovat polodivokeho mustanga ("přirozený odchov", kdy kůň v 5 letech sotva umí dávat nohy, auto v životě neviděl a člověka jen když ho ockoval) , je s nimi kupa práce a výsledek nejistý.

17.9.2019 10:37
katara

XXX.XXX.214.80

Co třeba Karačájevec? http://www.karacajevskykun.cz

17.9.2019 11:21
Varaxi

XXX.XXX.1.226

katara napsal(a):
Co třeba Karačájevec? http://www.karacajevskykun.cz

Poprvé hříbátka přicházejí do kontaktu s lidmi až při značkování ve věku cca 6-7 měsíců.

S výcvikem začínáme až ve třech letech, kdy je ochočíme (jsou to skutečně divocí koně, na které si opravdu nesáhnete), naučíme na ohlávku, vodění, zvedání nohou atd.


To asi nebude ideální zdroj...

Edit:

Jméno: ALMATA

Pohlaví: KLISNA

Datum narození: 20.5.2009

Otec: 1453 GDAŇSK 21

Matka: 27/248 ANAPA 6

Info: divoký kůň

Cena vč. DPH: 140 000,-

17.9.2019 11:47
Arbora

XXX.XXX.192.218

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A co takhle zabrousit smer madarsko na noniusaky? Pravda nejsou bili ale mirny klabonos mohutni vsestranni a zadni magori - to splnuji. Navic mi prijde ze maj podstatne lepsi stavbu na ježdění jak kladrubak a mene zdravotnich pruseru. Me se tedy libi ti mensi nez ti mastodonti ale krasni jsou vsici.

Nonius z Hungárie bude asi trochu vyššej cenovej kategórie, ale prečo nie.

Prípadne furioso/moravský teplokrvník by mohli splňovať požiadavky.

17.9.2019 11:49
katara

XXX.XXX.214.80

Varaxi napsal(a):
Poprvé hříbátka přicházejí do kontaktu s lidmi až při značkování ve věku cca 6-7 měsíců.

S výcvikem začínáme až ve třech letech, kdy je ochočíme (jsou to skutečně divocí koně, na které si opravdu nesáhnete), naučíme na ohlávku, vodění, zvedání nohou atd.


To asi nebude ideální zdroj...

Edit:

Jméno: ALMATA

Pohlaví: KLISNA

Datum narození: 20.5.2009

Otec: 1453 GDAŇSK 21

Matka: 27/248 ANAPA 6

Info: divoký kůň

Cena vč. DPH: 140 000,-

A co se vám na tom nezdá?

17.9.2019 12:21
Arbora

XXX.XXX.192.218

katara napsal(a):
A co se vám na tom nezdá?

Napríklad divoký kôň za 140 000?

17.9.2019 13:26
jesie

XXX.XXX.224.171

Arbora napsal(a):
Napríklad divoký kôň za 140 000?

No,ona ta cena není přemrštěná,pokud o tohle plemeno konkrétně máte zájem

Ve střední evropě je tohle jediný chovatel,dovézt si Karačájevce z místa původu je nemožné a jsou to velmi dobří,vytrvalý koně,které bych přirovnala k huculům....tvrdý,houževnatý,zdravý,schopný zvládat různý terén.

QH se běžně nabízí za 120 tis a přitom už se v ČR točí pořád dokola ti samí hřebci a kobyly a kvalita chovu je tu dost pochybná....

Takže za mě údiv nad cenou trochu mimo

17.9.2019 13:45
Varaxi

XXX.XXX.1.226

jesie napsal(a):
No,ona ta cena není přemrštěná,pokud o tohle plemeno konkrétně máte zájem

Ve střední evropě je tohle jediný chovatel,dovézt si Karačájevce z místa původu je nemožné a jsou to velmi dobří,vytrvalý koně,které bych přirovnala k huculům....tvrdý,houževnatý,zdravý,schopný zvládat různý terén.

QH se běžně nabízí za 120 tis a přitom už se v ČR točí pořád dokola ti samí hřebci a kobyly a kvalita chovu je tu dost pochybná....

Takže za mě údiv nad cenou trochu mimo

Tak ono samozřejmě záleží, komu je ten kůň vlastně doporučován.
Ovšem jako alternativa ke starokladrubákovi mi to přijde jako drahá a ne úplně vhodná alternativa.
Samozřejmě chápu, že kdo chce koně tohoto plemene, ten na tu cenu přistoupí, a je to v pořádku. Takový člověk asi taky bude vědět, co od toho koně čekat a jaká byla jeho příprava a bude pro něj mít adekvátní režim.
Ale pokud chci nějakého koně na klasickou drezuru, courání v přírodě a zápřež, pak kůň, který poprvé a naposledy viděl člověka při značkování, asi nebude vhodný kandidát. Píšou, že ta kobyla je divoká, tak asi neumí ani tu ohlávku a zvedat nohy.
Taky tam nabízejí koně obsedlé a přiježděné, chápu. Ale stejně si myslím, že kůň s více klasickým přístupem by byl vhodnější.

17.9.2019 14:00
Arbora

XXX.XXX.192.218

Nemám problém s cenou za prijazdeného koňa, za koňa s pôvodom, prípadne mladého s potenciálom do športu, či aktívnu rekreáciu. Áno, príde mi smiešne dávať za 10-ročného divokého koňa niekde z ruskej stepi, ktorý nevie nič, 140 000 Kč. Zvlášť, keď tie ceny koní v Rusku sú niekde úplne inde. Viem koľko stojí dovoz z Ruska, ale za trochu vyššiu sumu sa dá pomaly odtiaľ doviezť arab.

17.9.2019 14:11
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Tak jsem sem chtěla napsat, že prodávám strakatého poníka, ale je skoro bílý... ;-)

Jako doopravdy, starokladrubák je specialita. Pokud ho někdo vážně chce, určitě má nazbyt 250 tis. Jde o to čeho si vlastně na plemeni váží - podle toho bude ochoten slevit k "náhražce". Takže v bílé barvě bych to viděla spíše na kvalitního šlonzáka, pokud by šlo o povahu.

17.9.2019 17:58
MaiaLena

XXX.XXX.86.28

Děkuji za tipy.
Karačájevského koně jsem zkoumala asi před třemi roky, ceny nevím jestli byli už tehdy dostupné, rozhodně si je nepamatuju. Tehdy jsem dospěla k závěru, že radši než andaluze bych si ho klidně pořídila. Cena asi stejná. Jestli by mu voněla drezura, toť otázka:) hlavní důvod by bylo jejich údajně velmi pevné zdraví a to je vždy důležitější než barva kožichu...
Ale, za tu dobu jsem stihla prodělat vážnou nemoc z které mám doživotní následky. Není to nic hrozného, kůň tím rozhodně neutrpí. Ale na krocení mustangů se úplně necítím:) Moje původní záliba v koních s reakcí rychlosti blesku je taky jaksi pryč. Takže přiměřený temperament by měl být ideál. Vždy koně radši uklidňuju než probouzím. To je ale hlavně na konkrétním jedinci a ne na plemeni.

O šlonzákovi jsem četla, velmi mě zaujali. Jako problém vidím snad jen ten dovoz do ČR. Polsky nehovořím, jen anglicky. Měl by někdo z Vás kontakt na nějakého chovatele který by alespoň trochu angličtiny dal? Ideálně i web? Nebo druhá možnost, někoho v Čechách kdo je dováží? Chov myslím u nás není.

17.9.2019 20:27
akscha

XXX.XXX.26.89

To je tedy přehlídka nádherných (a obrovských) zvířat. Já slintam :)

17.9.2019 21:45
kapička

XXX.XXX.176.236

Koukala jste na lipicány? Sice nejsou vysocí, ale mohutní jsou, jezdci ce Vídni na nich nevypadají nijak směšně. A předpoklady pro klasickou drezuru mají asi jako žádné jiné plemeno. Cenově vychází, co jsem tak slyšela v rakouském hřebčíně, asi tak stejně jako kladrubák.

18.9.2019 02:17
Dotaz

XXX.XXX.110.146

U šlonzáků jsem našla tohle https://www.facebook.com/StadoKsiaz/

18.9.2019 09:00
alfi pav

XXX.XXX.30.254

katara napsal(a):
A co se vám na tom nezdá?

Konkrétně u tohoto koně Almata se mi z pozice jezdce nezdá jeho náběh na kapří hřbet a cena 140 tis... Exkluzivita plemene je jedna věc, ale musí to mít aspoň základní tělesné kvality, aby to bylo normálně jezditelné.
Takhle mi cena té kobyly zavání spíš snahou prodávajícího trhnout zisk na koni, který podle té fotky tu cenu kvůli stavbě těla nemá a to mě osobně dokáže naštvat. Dává to jasný signál, co si prodávající myslí o kupujících...

Mí koně byli cenově nad 5tis €, čili cena jako taková mě nešokuje. Jen chci ale v tom případě kupovat kvalitu

18.9.2019 09:16
Žofi

XXX.XXX.42.114

Ti šlonzáci jsou nádherní, přesně můj vkus a taky možná proto mám podobného (pouze vzhledem, nikoliv původem) macka doma .

Kladrubáci, PRE, lusitáni apod. plemena mají v očích tu dlouholetou historii plemene a noblesu sobě vlastní a je pro mě radost se na takové koně dívat.

Trochu mě mrzí, i když se budu neustále opakovat, že dnes již prostě nevidím ani to naše ČT se silnější holení než je 20cm a chybí mi ti mohutnější teplokrevníci z dob mého dětství.

18.9.2019 10:50
Rif Du Madon

XXX.XXX.70.103

Opět budu propagovat Moravského teplokrevníka. Pod sedlo i do kočáru, levní, v zkušených rukách spolehliví.
K otázce, jak hodně se tříletý kůň změní po dozrání, u pozdních koní opravdu hodně. Klisnu MT jsme koupili dvouletou, teď jí je 5. Takové tělesné metamorfózy jsem vůbec neočekávala. Měla náběh na pěkného jelena a teď má krásný krk. Rámec se jí mění do teď, byla dlouhá, čtvercová i obdélník na stojato. Hlavu měla i velikou, ušatou, teď do ní dorostla. Linii zad má podle toho, kolik stihne sežrat trávy:) Jediné, co má stejné, je pořádná holeň. Svaly nabírá sama, krom lehkého vyjížďkování nedělá nic, v období záchvatů růstu se jen fláká po výběhu. Moraváci nejsou šlechtěni pro oslnivou krásu a do 5-6ti let vypadají často opravdu ošklivě, nenechte se odradit fotkami a tím, jak kůň vypadá v klidu. V dospělosti v pohybu a po výkonu bude vypadat úplně jinak.
Co mohu srovnat hodné a jemné vzorky koní, pod sedlem jsou pro mně kladrubáci fyzicky náročnější (mám 52kg), je to větší masa a mají ohromnou sílu. MT jsou jemnější i v případě mohutného jedince.
Přikládám pár fotek, jak různě může vypadat MT v průběhu 3 let, seřazeno od června 2016 do září 2019.
Nekupujte za drahé prachy cizokrajného koně, když je doma za rohem MT:)

18.9.2019 10:59
jesie

XXX.XXX.224.171

Rif Du Madon napsal(a):
Opět budu propagovat Moravského teplokrevníka. Pod sedlo i do kočáru, levní, v zkušených rukách spolehliví.
K otázce, jak hodně se tříletý kůň změní po dozrání, u pozdních koní opravdu hodně. Klisnu MT jsme koupili dvouletou, teď jí je 5. Takové tělesné metamorfózy jsem vůbec neočekávala. Měla náběh na pěkného jelena a teď má krásný krk. Rámec se jí mění do teď, byla dlouhá, čtvercová i obdélník na stojato. Hlavu měla i velikou, ušatou, teď do ní dorostla. Linii zad má podle toho, kolik stihne sežrat trávy:) Jediné, co má stejné, je pořádná holeň. Svaly nabírá sama, krom lehkého vyjížďkování nedělá nic, v období záchvatů růstu se jen fláká po výběhu. Moraváci nejsou šlechtěni pro oslnivou krásu a do 5-6ti let vypadají často opravdu ošklivě, nenechte se odradit fotkami a tím, jak kůň vypadá v klidu. V dospělosti v pohybu a po výkonu bude vypadat úplně jinak.
Co mohu srovnat hodné a jemné vzorky koní, pod sedlem jsou pro mně kladrubáci fyzicky náročnější (mám 52kg), je to větší masa a mají ohromnou sílu. MT jsou jemnější i v případě mohutného jedince.
Přikládám pár fotek, jak různě může vypadat MT v průběhu 3 let, seřazeno od června 2016 do září 2019.
Nekupujte za drahé prachy cizokrajného koně, když je doma za rohem MT:)

Tak to je paráda...podle fotek bych o kobylu ani nezavadila,ale ten výsledek..moc krásná

Zase jsem chytřejší,děkuji

18.9.2019 11:13
Rif Du Madon

XXX.XXX.70.103

jesie napsal(a):
Tak to je paráda...podle fotek bych o kobylu ani nezavadila,ale ten výsledek..moc krásná

Zase jsem chytřejší,děkuji

Kobyla děkuje za pochvalu:) Měli jsme štěstí, že jí nabízeli jako 2letou a v inzerátu byly fotky, kde jí bylo rok a půl. Furiosi mají v mládí několik období, kdy vypadají dost hrozně, protože mají být kostnatí a drsní. Většina lidí dnes hledá na první pohled líbivého koně a MT jsou vojáci. Navíc komu se chce čekat do 5ti let, než lze s koněm začít něco dělat.

18.9.2019 12:38
alfi pav

XXX.XXX.30.254

Rif Du Madon napsal(a):
Tohle bude krasavec.

https://zvirata.bazos.cz/inzerat/109299861/valach-mt.php

Ve 2,5l chodit v tahu když jde o pozdního koně (a je jedno, že v páře a jak uvádí prodávající v lehkém tahu) ? Vím jak jsou tyhle výcvikové valníky těžké a jak se musí kůň připravovat, aby se do toho mohl zapřáhnout.

Já bych utíkala seč by mi nohy stačily.
Ve 2,5l!

18.9.2019 12:50
Rif Du Madon

XXX.XXX.70.103

alfi pav napsal(a):
Ve 2,5l chodit v tahu když jde o pozdního koně (a je jedno, že v páře a jak uvádí prodávající v lehkém tahu) ? Vím jak jsou tyhle výcvikové valníky těžké a jak se musí kůň připravovat, aby se do toho mohl zapřáhnout.

Já bych utíkala seč by mi nohy stačily.
Ve 2,5l!

Tělesně nevypadá, že by tahal hodně, nebo často. Asi jako já kdybych si dala inzerát na seznamku a napsala, že začínám s kulturistikou:) Víc by mně odradily fotky skoků ve volnosti mlaďochů, naježděné 3-4 leté koně, koně po zkouškách výkonnosti atd, ale to se už rozebíralo.

18.9.2019 13:52
Arbora

XXX.XXX.192.218

Mňa by trochu odradila tá ľavá zadná noha, ale tak veterinárna prehliadka už je dnes snáď samozrejmosťou.

19.9.2019 13:00
sisi58

XXX.XXX.191.1

Arbora napsal(a):
Napríklad divoký kôň za 140 000?

Normální cena a to už před 10 roky,kdy mě tento koník zajímal. Kříženci jsou levnější.Ale ne o moc.

19.9.2019 13:13
Horsana

XXX.XXX.51.17

Tá cena za karačajevca je šialená a extrémne premrštená, s tým, že už ich tam bol krotiť asi každý horseman v republike, vrátane Bořánka....

19.9.2019 13:30
katara

XXX.XXX.214.80

Horsana napsal(a):
Tá cena za karačajevca je šialená a extrémne premrštená, s tým, že už ich tam bol krotiť asi každý horseman v republike, vrátane Bořánka....

Jedna paní povídala? :) Ano, Václav Bořánek jezdí k těmhle karačájevcům už pár let.
Jinak bych se tedy chtěla zeptat, když je ta cena šílená a extrémně přemrštěná. Na kolik by přišlo dovézt takového koně z Ruska? Cena koně + doprava?

19.9.2019 15:13
Horsana

XXX.XXX.51.17

katara napsal(a):
Jedna paní povídala? :) Ano, Václav Bořánek jezdí k těmhle karačájevcům už pár let.
Jinak bych se tedy chtěla zeptat, když je ta cena šílená a extrémně přemrštěná. Na kolik by přišlo dovézt takového koně z Ruska? Cena koně + doprava?

Povídal to Bořánek, hlbšie som sa o to nezaujímala, plemeno ma nezaujalo.

Cena koňa a dopravy závisí od toho, koho tam poznáš a s kým ideš tie kone vyberať.
Doprava ďalej podľa toho, aká veľká je "zásielka" a či sú na kamióne kone aj pre iných záujemcov, takže cena dopravy sa striktne odvíja od týchto faktorov.

Stredoeurópania sa tam dajú oklamať veľmi dobre, vidím to aj na iných importoch z Ruska, je to proste súčasť tamojšieho folklóru a za posledných 10 rokov sa toho veľa nezmenilo.

Samozrejme najvýhodnejšie je priviezť si dva v jednom, ideálne viac koní naraz.

Cena obsadnutého kabardinského koňa je podľa pohlavia 2000-3000 euro, dá sa aj licitovať, samozrejme cena je vždy nadsadená, kto sa vie v tomto obracať, vyjedná si slušnú cenu, samozrjeme že sa tam chodí nakupovať na jeseň, vtedy sú ceny najnižšie.

V Európe sú paradoxne tie ceny vyššie.

Žrebce sú drahšie, vynikajúce kobyly sú drahšie, žriebätá lacnejšie, najmä žrebčeky skorými sa neráta do chovu.

A Poľsku potom chovateľka predáva za túto cenu ročky, čo sa narodili tu...no tak ďakujem pekne :D
U karačajevcov to veľmi né nebude, si myslím, osobnú skúsenosť ale nemám.

Mám zhruba predstavu, ako sa takýto "divoký kôň" správa a 140 000 za neho môže zaplatiť iba úplný blázon, ktorý absolútne netuší, do čoho ide.

19.9.2019 16:01
alfi pav

XXX.XXX.30.254

Rif Du Madon napsal(a):
Tělesně nevypadá, že by tahal hodně, nebo často. Asi jako já kdybych si dala inzerát na seznamku a napsala, že začínám s kulturistikou:) Víc by mně odradily fotky skoků ve volnosti mlaďochů, naježděné 3-4 leté koně, koně po zkouškách výkonnosti atd, ale to se už rozebíralo.

2,5 letý kůň nemá v tahu co dělat a bodka konec.

Beru to jako stejnou ne-li horší prasárnu než jsou tříletí koně na výkonnostkách. Je to pro koně v jeho věku, v době kdy nejvíc roste, neúměrná zátěž. I kdyby šlo o lehký tah v maratoňáku. Maratonové kočáry pro páry mají kolem 270kg + váha minimálně dvou dospělých lidí takže se pohybujeme kolem 400kg (valníky váží ještě víc), které to zvíře musí byť v páře zpracovat a málokdy je tréninková jednotka pod jednu hodinu. Na fotce nejde zapřažený tak aby netahal, postraňky má napnuté do normálního tahu, stejně jako náruční kůň = tahají stejnou mírou.

Pokud o tahu nic nevíte, tak se k tomu raději nevyjadřujte

19.9.2019 16:31
Rif Du Madon

XXX.XXX.40.170

Alfi, rozkaz, už mlčím.

20.9.2019 07:37
katara

XXX.XXX.214.80

Horsana napsal(a):
Povídal to Bořánek, hlbšie som sa o to nezaujímala, plemeno ma nezaujalo.

Cena koňa a dopravy závisí od toho, koho tam poznáš a s kým ideš tie kone vyberať.
Doprava ďalej podľa toho, aká veľká je "zásielka" a či sú na kamióne kone aj pre iných záujemcov, takže cena dopravy sa striktne odvíja od týchto faktorov.

Stredoeurópania sa tam dajú oklamať veľmi dobre, vidím to aj na iných importoch z Ruska, je to proste súčasť tamojšieho folklóru a za posledných 10 rokov sa toho veľa nezmenilo.

Samozrejme najvýhodnejšie je priviezť si dva v jednom, ideálne viac koní naraz.

Cena obsadnutého kabardinského koňa je podľa pohlavia 2000-3000 euro, dá sa aj licitovať, samozrejme cena je vždy nadsadená, kto sa vie v tomto obracať, vyjedná si slušnú cenu, samozrjeme že sa tam chodí nakupovať na jeseň, vtedy sú ceny najnižšie.

V Európe sú paradoxne tie ceny vyššie.

Žrebce sú drahšie, vynikajúce kobyly sú drahšie, žriebätá lacnejšie, najmä žrebčeky skorými sa neráta do chovu.

A Poľsku potom chovateľka predáva za túto cenu ročky, čo sa narodili tu...no tak ďakujem pekne :D
U karačajevcov to veľmi né nebude, si myslím, osobnú skúsenosť ale nemám.

Mám zhruba predstavu, ako sa takýto "divoký kôň" správa a 140 000 za neho môže zaplatiť iba úplný blázon, ktorý absolútne netuší, do čoho ide.

Děkuji Horsano. Představu mám :)

20.9.2019 07:46
katara

XXX.XXX.214.80

alfi pav napsal(a):
2,5 letý kůň nemá v tahu co dělat a bodka konec.

Beru to jako stejnou ne-li horší prasárnu než jsou tříletí koně na výkonnostkách. Je to pro koně v jeho věku, v době kdy nejvíc roste, neúměrná zátěž. I kdyby šlo o lehký tah v maratoňáku. Maratonové kočáry pro páry mají kolem 270kg + váha minimálně dvou dospělých lidí takže se pohybujeme kolem 400kg (valníky váží ještě víc), které to zvíře musí byť v páře zpracovat a málokdy je tréninková jednotka pod jednu hodinu. Na fotce nejde zapřažený tak aby netahal, postraňky má napnuté do normálního tahu, stejně jako náruční kůň = tahají stejnou mírou.

Pokud o tahu nic nevíte, tak se k tomu raději nevyjadřujte

Z tohohle jsem byla v šoku já. Appaloosa hřebec nar. 26. 7. 2016. video publikované 14. 5. 2018 :( https://www.youtube.com/watch?v=8uvpZxQYiRo

20.9.2019 08:20
konarka13

XXX.XXX.229.1

Taky trochu brzo...https://zvirata.bazos.cz/inzerat/109009248/prodam-klisnu-25-roku.php,když jsme u toho tahu a kladrubáku..

20.9.2019 08:22
konarka13

XXX.XXX.229.1

konarka13 napsal(a):
Taky trochu brzo...https://zvirata.bazos.cz/inzerat/109009248/prodam-klisnu-25-roku.php,když jsme u toho tahu a kladrubáku..

https://zvirata.bazos.cz/inzerat/109009248/prodam-klisnu-25-roku.php

20.9.2019 08:22
Slon Indický

XXX.XXX.243.142

katara napsal(a):
Z tohohle jsem byla v šoku já. Appaloosa hřebec nar. 26. 7. 2016. video publikované 14. 5. 2018 :( https://www.youtube.com/watch?v=8uvpZxQYiRo

Tenhle "plemenný hřebec" je výhra se vším všudy, holedbají se v inzerátech novou krví v ČR a jaksi se zapomněli zmínit, že pochází z pripousteni otce na dceru...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.9.2019 08:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

alfi pav napsal(a):
2,5 letý kůň nemá v tahu co dělat a bodka konec.

Beru to jako stejnou ne-li horší prasárnu než jsou tříletí koně na výkonnostkách. Je to pro koně v jeho věku, v době kdy nejvíc roste, neúměrná zátěž. I kdyby šlo o lehký tah v maratoňáku. Maratonové kočáry pro páry mají kolem 270kg + váha minimálně dvou dospělých lidí takže se pohybujeme kolem 400kg (valníky váží ještě víc), které to zvíře musí byť v páře zpracovat a málokdy je tréninková jednotka pod jednu hodinu. Na fotce nejde zapřažený tak aby netahal, postraňky má napnuté do normálního tahu, stejně jako náruční kůň = tahají stejnou mírou.

Pokud o tahu nic nevíte, tak se k tomu raději nevyjadřujte

OT: který je náruční a který podsedlo? mám za to, že zrovna na náruči(vpravo z pohledu kočího) je inzerovaný koník......

21.9.2019 09:03
Rif Du Madon

XXX.XXX.77.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT: který je náruční a který podsedlo? mám za to, že zrovna na náruči(vpravo z pohledu kočího) je inzerovaný koník......

Já už to nechtěla komentovat, když mám zákaz vyjádřování😀

21.9.2019 16:31
Pipilota

XXX.XXX.46.93

No já tedy zírám na tohle https://zvirata.bazos.cz/inzerat/109698081/starokladrubsky-valach.php

(Nemít doma plno, tak se jedu podívat. Sice jsem toužila po vraném, ale tohle je koník kterého bych měla už nadosmrti... Pětiletý za tenhle peníz ...?)

gingerbread už jste se tam byla mrknout? Nabízí jich více...

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.9.2019 17:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

A helemese, toho mi vloni na podzim nabízeli za 130 000 Kč + DPH. Copak se asi změnilo? Pokles ceny na méně než polovinu?? Rozprodávají chov? Zdravotní problémy? Chtěli napoprvé zkusit, kolik dám?

Favory Florisa XXVI-11, r.2014, zdravý, základní výcvik pod sedlem. Nezapřahaný. Cena 130 000,- + DPH

Za ten rok bych řekla, že by měla cena spíše vzrůst, když kůň nabral jezdecké zkušenosti....

Tohle mi právě vadí na soukromých chovech. Ano, i v Kladrubech cenu časem srazí, když jim koně nejdou na odbyt, ale mají jasně uvedeno, že cena je finální. Handlování o ceně nepovažuji za profesionální, buď ji ten kůň má a pak se toho držím nebo vím, že ji nemá, tak ho zkusím, který blbec se chytne???

21.9.2019 20:08
Slon Indický

XXX.XXX.42.81

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A helemese, toho mi vloni na podzim nabízeli za 130 000 Kč + DPH. Copak se asi změnilo? Pokles ceny na méně než polovinu?? Rozprodávají chov? Zdravotní problémy? Chtěli napoprvé zkusit, kolik dám?

Favory Florisa XXVI-11, r.2014, zdravý, základní výcvik pod sedlem. Nezapřahaný. Cena 130 000,- + DPH

Za ten rok bych řekla, že by měla cena spíše vzrůst, když kůň nabral jezdecké zkušenosti....

Tohle mi právě vadí na soukromých chovech. Ano, i v Kladrubech cenu časem srazí, když jim koně nejdou na odbyt, ale mají jasně uvedeno, že cena je finální. Handlování o ceně nepovažuji za profesionální, buď ji ten kůň má a pak se toho držím nebo vím, že ji nemá, tak ho zkusím, který blbec se chytne???

Nevidím v tom problém, prostě ho nikdo nekoupil, tak nabízejí níž. V jednom inzerátu i píšou, že rozprodavaji více koní.
Dneska je doba na prodej koní k ničemu, většina koní je v inzerci přes rok (pravidelně to sleduji), takže kdo je chytrý, jde s cenou níž, aby vůbec prodal a další koně už neodchovává.
Myslím, že pro toho, kdo chce kladrubaka ideální příležitost, za ty prachy už asi nebudou nikdy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.9.2019 06:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Slon Indický napsal(a):
Nevidím v tom problém, prostě ho nikdo nekoupil, tak nabízejí níž. V jednom inzerátu i píšou, že rozprodavaji více koní.
Dneska je doba na prodej koní k ničemu, většina koní je v inzerci přes rok (pravidelně to sleduji), takže kdo je chytrý, jde s cenou níž, aby vůbec prodal a další koně už neodchovává.
Myslím, že pro toho, kdo chce kladrubaka ideální příležitost, za ty prachy už asi nebudou nikdy.

Já jsem se na koně ani nejela podívat, když mi ho nabídli za 160 tisíc. V Kladrubech měli větší výběr a nakonec jsem vybrala koně ani ne za polovinu. Proto mě trochu zaráží, že teď koníka vidím o 100 000 levněji. To už bych považovala za zásadní rozdíl. Proto se mi trochu nabízí myšlenka, že původní cena byla asi trochu mimo.

22.9.2019 09:32
Pipilota

XXX.XXX.46.93

A já myslím, že původní cena nebyla mimo. Je dobré si uvědomit, že kladrubák je luxusní zboží, A taky dnes je prodej vlastně celoevropský (co víte kde ještě nabízeli).
Druhá věc je situace okolo koní v ČR. Koní je moc a hodně chovatelů není na vlastní půdě - nejsou to samozásobitelé krmivem. A to po 5 letech sucha výrazně míchá kartami. Sama jsem v této situaci, ale pouze s 2 poníky (kobyla 130KVH a její 15 měsíční dcera). Inzerci sleduji proto, že původně jsem chtěla prodat odstávče (ale víme jak to bylo vloni ze senem). No a když máte těch koní víc a už to finančně nedáváte - tak prodáte pod cenou. Koně žerou každý den a nejen to... Takže jede o to mít ztrátu 100 nebo se snažit ze všech sil a za rok bude ztráta 200... I proto jsem psala, že mít kladrubáka znamená mít volných 250 a být připraven o ně přijít (já na to nemám!)

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík