Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
10.10.2019 22:03
elizabetka15

XXX.XXX.174.99

Dobrý večer,
Mám rychlí dotaz. Seat Ateca, je možné utáhnout s ním přívěs s koňmi?
Děkuji za odpověď

11.10.2019 08:33
kapička

XXX.XXX.176.236

Rychlá odpověď.
Strejda google. Nejdřív heslo Seat Ateca tažné zařízení.

Maximální váha přívěsu Seat Ateca:
1.0 TSI: 1300 kg brzděný, 650 kg nebrzděný, detail
1.6 TDI: 1500 kg brzděný, 680 kg nebrzděný, detail
1.5 TSI DSG: 1600 kg brzděný, 680 kg nebrzděný, detail
1.5 TSI: 1800 kg brzděný, 670 kg nebrzděný, detail
2.0 TSI 4Drive: 2100 kg brzděný, 750 kg nebrzděný, detail

Pak heslo Seat Ateca pohotovostní hmotnost:
Hmotnost motorizací Seat Ateca:
1.0 TSI 85 kW FWD
1313 kg pohotovostní, 1850 kg celková
1.5 TSI 110 kW FWD
1359 kg pohotovostní, 1900 kg celková
1.5 TSI DSG 110 kW FWD
1375 kg pohotovostní, 1920 kg celková
1.6 TDI 85 kW FWD
1428 kg pohotovostní, 1970 kg celková
1.6 TDI DSG 85 kW FWD
1446 kg pohotovostní, 1990 kg celková
2.0 TDI 110 kW FWD
1453 kg pohotovostní, 1990 kg celková
2.0 TDI DSG 110 kW FWD
1483 kg pohotovostní, 2010 kg celková
2.0 TSI 4WD DSG 140 kW 4x4
1541 kg pohotovostní, 2080 kg celková
2.0 TDI DSG 4WD 110 kW 4x4
1578 kg pohotovostní, 2120 kg celková
2.0 TDI DSG 4WD 140 kW 4x4
1589 kg pohotovostní, 2130 kg celková
2.0 TSI 4Drive 221 kW 4x4
1615 kg pohotovostní, 2150 kg celková

Namátkou kouknu kolik váží nějaký přívěs, kolik váží kůň a pak si řeknu, že s tak lehkým autem táhnout koně leda v nouzi nejvyšší, když jde o zdraví. A ještě velmi opatrně.

Rokba

29.10.2019 14:39
Rokba

XXX.XXX.29.230

Ano lze s některými motorizacemi. V zasade 4kolka a dvoulitr tdi nebude mit problém. Rozhodující je povolená hmotnost brzdeneho přívěsu na kouli auta a okamžitě hmotnost privesu. Takze např pokud ma auto povoleno tahat 1800 kg tak muze tahnout i přívěs s maximalni povolenou hmotnosti 2000 kg, pokud jeho okamžitě hmotnost nepřekročí 1800... Český pocit že se hengr musí tahat jedině dvouapultunovým jeepem je k smíchu.

29.10.2019 15:12
evcusik

XXX.XXX.150.9

Rokba napsal(a):
Ano lze s některými motorizacemi. V zasade 4kolka a dvoulitr tdi nebude mit problém. Rozhodující je povolená hmotnost brzdeneho přívěsu na kouli auta a okamžitě hmotnost privesu. Takze např pokud ma auto povoleno tahat 1800 kg tak muze tahnout i přívěs s maximalni povolenou hmotnosti 2000 kg, pokud jeho okamžitě hmotnost nepřekročí 1800... Český pocit že se hengr musí tahat jedině dvouapultunovým jeepem je k smíchu.

Přesně, to říká i pan Čechovský v pořadu na equitv, že není problém jezdit i osobáky. Pokud je v TP, že utáhne 2 tuny, je na to stavený, aby to utáhl i ubrzdil :) Samozřejmě je rozdíl tahat oktávkou každý týden a jednou měsíčně v sezoně. Ale to platí i i u auta, které netahá, ale jezdí se s ním furt, že potřebuje nějakou péči a obnovu dílů.

Jen je potřeba u těch vah si pohlídat co auto fyzikálně bude tahat a co můžu tahat podle řidičáku :) Páč u řidičáku se počítá s maximálkama, takže sice reálně budete tahat do 3,5t (a stačilo by teoreticky B), ale papírově můžete tahat přes a je potřeba B+E :)


Jinak já si tahám koně menším SUV(1600kg tažné) klasický dovukoňák. (ale není to jen o číslech, je to i o zkušenostech a předvídání, řešení kritických situací na silnici i v hengru,... ). Přiznám se, že po jistých zkušenostech s přepravci už věřím jen sobě a chci jisté pohodlí pro mé koníky. I když mě dle papírů (TP) na ifauně/equichannelu rozcupovali, že ohrožuju všechny v okolí jednoho kilometru :D

31.10.2019 13:19
sovicka

XXX.XXX.41.89

Rokba napsal(a):
Ano lze s některými motorizacemi. V zasade 4kolka a dvoulitr tdi nebude mit problém. Rozhodující je povolená hmotnost brzdeneho přívěsu na kouli auta a okamžitě hmotnost privesu. Takze např pokud ma auto povoleno tahat 1800 kg tak muze tahnout i přívěs s maximalni povolenou hmotnosti 2000 kg, pokud jeho okamžitě hmotnost nepřekročí 1800... Český pocit že se hengr musí tahat jedině dvouapultunovým jeepem je k smíchu.

Když on to není pocit, ono je to lepší, pokud taháte častěji, jednak těžkým teréňákem třeba rozkývlý přívěs nezamává zdaleka tolik jako o třeba víc jak půl nebo o třičtvrtě tuny lehčí osobát či lehké SUV, plus ty těžké teréňáky mají žebřinový rám a tím pádem taky při tahání méně trpí, běžné vozy;-)

Přidejte reakci

Přidat smajlík