Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

majda123

25.9.2020 17:10
majda123

XXX.XXX.44.146

Ahoj, měla bych jeden dotaz :) osobně miluju kone, mám jednoho pronajateho, do budoucnosti bych si svého chtela i pořídit, proste bych zivot chtela darovat jim. Bude mi 15, a já pomalu přemýšlím jaké zaměstnání bych chtela dělat, a rozhodla jsem se jasné! Zvířata! zvířata miluju a to i kone, samozřejmě, jenom je tu problem...chci studovat v Praze vysokou ale veterina je jenom v Brně což je pro me velký problem a proste úplně nesmyslná varianta. Chci se proto zeptat, nemá tady někdo nápad, jaké zaměstnání bych mohla dělat , když se chci věnovat konim / zvířatům , ale přitom chci studovat vysokou v Praze nebo jejím okolí?❣️😟😬

25.9.2020 18:30
Rif Du Madon

XXX.XXX.77.98

Je dobré si položit otázku, jestli se chci věnovat vlastním koním nebo cizím. Jestli cizím, hurá na veterinu😀 Domluvit si týdení pobyt u koňoveta jako pomocník a zažít realitu.

Coudas

25.9.2020 18:31
Coudas

XXX.XXX.87.254

zemedělka - zootechnik?

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2020 18:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
zemedělka - zootechnik?

Tam bych se trochu bála uplatnění.

Coudas

25.9.2020 18:46
Coudas

XXX.XXX.87.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tam bych se trochu bála uplatnění.

Proc? Pipilota tady neustale zootechniku vyzdvihuje...

majda123

25.9.2020 19:07
majda123

XXX.XXX.44.146

To určitě ale veterinární vysoká škola je jenom v Brně :/ já hledám něco v ookoli Prahy ale dekuji za komentář

25.9.2020 19:13
Slon Indický

XXX.XXX.35.201

No, pokud pro tebe končí civilizace v Počernicích a studovat v Brně je pro tebe jako na Ukrajině, tak z tebe holt veterinář nebude.
V Praze je možné studovat chov koní na ČZU, jen s tím uplatněním po studiu to bude horší. Navíc, ó hrůzo, je možné, že zaměstnání po studiu nebude ani v Praze, ale dokonce ani v Brně, ale třeba v nějakém menším a zajisté o poznání divočejším venkově.
A teď vážně, práce u cizích zvířat a zvlášť koní je celkem na prd zaměstnání, blbá pracovní doba a málo volna. Pokud můžeš, vyber si obor, který tě i se zvířaty uživí a kde máš vysoké procento uplatnění absolventů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.9.2020 20:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
Proc? Pipilota tady neustale zootechniku vyzdvihuje...

Můj názor - zootechniků mnoho, práce málo. A vysoká škola nic nezaručí - na tuhle pozici stačí i šikovný středoškolák.

Coudas

25.9.2020 22:02
Coudas

XXX.XXX.87.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Můj názor - zootechniků mnoho, práce málo. A vysoká škola nic nezaručí - na tuhle pozici stačí i šikovný středoškolák.

To je treba ajtaku taky, a stejne to jdou studovat.

26.9.2020 08:37
akscha

XXX.XXX.26.89

Tak on je dost rozdil mezi "vymenovacem toneru" (ajtak) a vyvojarem softwaru (programator). Na to prvni staci SŠ, to druhe vyzaduje poněkud vic schopnosti. A schopnych vyvojaru je porad malo.

Jinak pro slecnu - ujasnete si, co byste chtela delat a na co realne mate (co a jak vam jde ve skole). Pokud mate na veterinu, budete mit dost duševních schopnosti i na vystudovani jinych perspektivnich oboru (medicina, prava, ekonomka), ktere jsou i v Praze. Ono totiz vsechny ostatni prace se zvířaty jsou malo placene a narocne. Obcas se nekdo zvladne slusne zivit i treninkem nebo treba chovem koni, ale je potreba si uvedomit, ze to je par nejlepších z nejlepsich. Zbytek dela manualne za par korun a nebo je mimo obor (a taky za par korun, neb je bez normalne uplatnitelnr kvalifikace). Proste jako prumerny absolvent mediciny na tom budete nesrovnatelne lepe nez jako prumerny absolvent oboru chov koni.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.9.2020 09:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

...může to dopadnout tak, že po čase budete mít těch "cizích" zvířat plné zuby, a na vlastní nebudete mít čas,, na sebe už vůbec ne.... ano dá se to dělat, rozhodně jako mladá po škole je nejlepší věk-bez závazků a sama časem poznáte, zda tudy vede cesta nebo to chcete dělat jako "koníčka" , dá se to dělat- kydat koně s jakoukoliv školou...
studium různých oborů se zaměřením na koně je jen lákání žáků-obloženost školy, jo studuje se to jedna báseň když vás to baví, ale uplatnění z takového studia je žalostné....určitě se to dá vychodit i dálkově-kombinované studium.....takže času dost, až to budete opravdu potřebovat. ...co na to vaši rodiče, asi také by raději něco "pořádného" .

26.9.2020 09:42
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Coudas napsal(a):
Proc? Pipilota tady neustale zootechniku vyzdvihuje...

Zootechnika je obor u koní málem pohřbený!
Je jí hodně potřeba, ale nikdo ji neplatí. Všichni očekávají, že ve stáji prostě bude. Ale za ceny které dnes v ČR za ustájení jsou, na ni prostě peníze nikdo nemá.
Upřímně je zootechnika hodně na hraně i u krav. prostě se nám to zemědělství také automatizuje a čím dál více zprůmyslňuje. Podle mého je to špatný směr. Ale nejsem schopná ho zvrátit. Dceru bych na zootechnika studovat nedala.

Coudas

26.9.2020 10:32
Coudas

XXX.XXX.87.254

Pipilota napsal(a):
Zootechnika je obor u koní málem pohřbený!
Je jí hodně potřeba, ale nikdo ji neplatí. Všichni očekávají, že ve stáji prostě bude. Ale za ceny které dnes v ČR za ustájení jsou, na ni prostě peníze nikdo nemá.
Upřímně je zootechnika hodně na hraně i u krav. prostě se nám to zemědělství také automatizuje a čím dál více zprůmyslňuje. Podle mého je to špatný směr. Ale nejsem schopná ho zvrátit. Dceru bych na zootechnika studovat nedala.

Ano, ted jste to vystihla. Vsichni chteji, aby to nejak bylo, ale oni to delat nepujdou. Kazdej jde studovat vysokou, protoze chce vyjit a dostat 30 cistyho. Zemedelci to delaj blbe, at to delaj tak a tak, protoze mne se to takhle nelibi, ale ja to delat nepujdu. Jiste, proc taky. Prachy zadny, volno zadny, fyzicky narocny. Ano, beru si to osobne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.9.2020 10:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota: Upřímně je zootechnika hodně na hraně i u krav. .....ale no tak, u krav je požadovaná dlouhověkost a zdraví, myslíte, že špatnou zootechnickou praxí by to šlo? automatizace šetří lidskou práci - kráva si sama zajde na krmení, kdy chce- má čip....

26.9.2020 11:27
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Já tu vš zemědělku mám. V praxi jsem byla už při střední (jo ony 90. byli divočejší). A ještě mám i spolužačky co se v praxi udržely. Tak nějaký kontakt s realitou mám. U zvířat se v podstatě jede podle protokolů. Mléčné krávy jim odchází na zdravotní problémy tak moc, že není z čeho dělat výběr pro plemenářskou práci.
já jsem to vzdala ze zdravotních důvodů. Prostě si takové peníze co v zemědělství vydělám jinde snáz. Nezdědila jsem žádnou půdu ke které bych měla závazek předat ji potomkům. tak se mi to kecá.

Coudas

26.9.2020 12:18
Coudas

XXX.XXX.87.254

Ja nemam zemedelskou ani vs ani ss, jen v praxi a zemedelske realite ziju.
Muzete vystudovat klidne pravnika, kdyz vas to bude tahnout ke zviratum, tak to delat pujdete.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.9.2020 12:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

CZU živočišná produkce, diplo na mléčný skot.....

26.9.2020 12:50
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
CZU živočišná produkce, diplo na mléčný skot.....

No tak to musí být jasné, že reál není ideál. Dlouhověkost je ideál, který se zrovna u mléčných dosahuje velmi těžko. (konzervovaná píce, extrémní jednostranná užitkovost)

26.9.2020 12:58
manitschka

XXX.XXX.6.126

Studovala jsem na CZU v Praze specialni zootechniku, chov koni+specialni chovy. Pri VS jsem delala osetrovatelku a pracovniho jezdce a k tomu mela dalsi dve prace, abych utahla bydleni v Praze a sveho kone a psa. Pak jsem pracovala dva roky jako instruktor jezdectvi, ctyri roky jako veterinarni technik a salova sestra na veterinarni klinice. Prace se zviraty me moc bavi a naplnuje, nicmene jeste vic me naplnuje dostat za svoji praci zaplaceno, mit moznost vzit si normalne dovolenou, mit nejaky osobni zivot, a moct mit jen jednu praci, ktera by me uzivila i s tim konem, psem, a bydlenim v Praze. Takze jsem se preorientovala na to dalsi co umim, coz jsou cizi jazyky. Prace je zajimava, narocna, stravim v ni tretinu casu a vydelam si minimalne dvakrat tolik. Zvirata mam "jen" jako hobby. Takze asi tak.

26.9.2020 14:06
Cat cat

XXX.XXX.209.8

Na nějaký obory typu chov koní atd. se vyprdni. Pokud chceš opravdu studovat a máš na to hlavu,vystuduj nějaký obor s perspektivou a vyhlidkou dobře placené prace. Koně a zvířata si nech jen jako koníčka....
I tu veterinu bych zavrhla,pokud po někom nezdědíš ordinaci. Škola už ročně chrlí plno nadšených studentek a většinu co jich znám, tak kastrují někde v ordinaci psi a kočky za mizerný plat a většina už ani v tomto oboru nepracuje a živí se něčím jiným.
Teď investuj čas do studia a pak si za dobrý plat pořídíš svýho koně. Věř mi,že dělat u koní 24/7 za směšný plat není nic moc ...a věř mi,že pak už ani na ty koně nemáš náladu. Vlastní zkušenost. Dodělala jsem si VŠ, mám dobře placenou práci a hlavně čas,chuť a energii na vlastní zvířata.
A omlouvám se za týkání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.9.2020 16:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
No tak to musí být jasné, že reál není ideál. Dlouhověkost je ideál, který se zrovna u mléčných dosahuje velmi těžko. (konzervovaná píce, extrémní jednostranná užitkovost)

Jo jo, odcházejí na nohy, mastitidy, poruchy reprodukce. Nejde mít všechno.

26.9.2020 22:52
lenocka

XXX.XXX.60.146

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Můj názor - zootechniků mnoho, práce málo. A vysoká škola nic nezaručí - na tuhle pozici stačí i šikovný středoškolák.

Pokud není řeč o zootechnikovi přímo u koní, tak nesouhlasím. Např. v záp.Čechách je po zootechnicích hrozný hlad, hlavně u dojnic, ale i masňáků. Prasat je už mimimum. Samozřejmě to chce praxi, ale i čerstvý absolvent SŠ nebo VŠ práci najde. Dokonce i kousek od města. A že by to nemělo budoucnost? Pochybuju.

26.9.2020 23:57
lenacia

XXX.XXX.168.148

lenocka napsal(a):
Pokud není řeč o zootechnikovi přímo u koní, tak nesouhlasím. Např. v záp.Čechách je po zootechnicích hrozný hlad, hlavně u dojnic, ale i masňáků. Prasat je už mimimum. Samozřejmě to chce praxi, ale i čerstvý absolvent SŠ nebo VŠ práci najde. Dokonce i kousek od města. A že by to nemělo budoucnost? Pochybuju.

Hlad tu sice je, ale taky jsou tu německé hranice s německými platy.

27.9.2020 02:25
lenocka

XXX.XXX.60.146

lenacia napsal(a):
Hlad tu sice je, ale taky jsou tu německé hranice s německými platy.

Tak určitě, ale o tom teď nebyla řeč přeci. Já jen chtěla říct, že uplatnění je a jsem přesvědčená, že ještě nějakou dobu určitě bude. Platy a preference především mladých jsou bohužel jiná písnička..

27.9.2020 08:00
Pipilota

XXX.XXX.46.93

lenocka napsal(a):
Pokud není řeč o zootechnikovi přímo u koní, tak nesouhlasím. Např. v záp.Čechách je po zootechnicích hrozný hlad, hlavně u dojnic, ale i masňáků. Prasat je už mimimum. Samozřejmě to chce praxi, ale i čerstvý absolvent SŠ nebo VŠ práci najde. Dokonce i kousek od města. A že by to nemělo budoucnost? Pochybuju.

No podívej se taky kdo hledá (kdo je vlastník stáda).
Já už jsem usazená na Hané. A tady zoootechnika hledá jen Andrej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.9.2020 09:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pipilota napsal(a):
No tak to musí být jasné, že reál není ideál. Dlouhověkost je ideál, který se zrovna u mléčných dosahuje velmi těžko. (konzervovaná píce, extrémní jednostranná užitkovost)

Nedovedu si představit, že v dnešním "podnikatelském prostředí" by se někdo, kdo nedbá u krav na dobrou zootechnickou praxi udržel při životě.Jestli máte někde u vás nějakého rádoby zemědělce, co si myslel, že zbohatne na dotacích a teď čumí, že ty zvířata taky něco potřebujou není stav našeho zemědělství celkově.
PS: jestli pak víte proč mají krávy celoročně jednotnou krmnou dávku?

27.9.2020 23:18
albona

XXX.XXX.3.70

Tohle bude asi rada trochu jiným směrem
Ale pokud na to máš hlavu, nauč se programovat (C++, java,.....výběr je široký) Jsou to hodně dobře placené pozice, není nutné chodit na vysokou, ale můžeš, po takových lidech je pořád velká poptávka a hlavně plus pro nás od zvířat - často jde pracovat z domu a mít volnou pracovní dobu. V zimě tak přes den za světla můžeš jezdit/venčit psy atd, za tmy odpoledne pracuješ

Přidejte reakci

Přidat smajlík