Zdravím Vás, pracuji s 5 letou kobylkou, při jízdárenské práci, tedy při uvolnování jde krásně do ruky, na jemné přilnutí, docela ale bojuji s tím, jak docílit ,aby šla hezky s hlavou dolů, při použití pomůcky, tedy prokliknutí pravá-levá otěž, hlavu malinko sklopí, ale ihned se vrací nahoru, i když ji nabídnu otěž,,, nemáte nějaký typ , jak jste své koníky, nenásilně učili nést se s hlavou dole, děkuji za kažé info
Ahoj!
Jak dlouho s ní děláš, jak dlouho je celkově ježděná, kým, jak, kdy jsi ji začala toto učit? Na všem tom moc záleží, třeba jen pospícháš - nedala jsi jí dost času pochopit, lépe řečeno upevnit si tu vazbu mezi "hlava dole = povolení tlaku = je to dobře" a už jsi znervózněla, že je něco špatně. Možná je to jen o tom, vydržet - že třeba nemá ještě dostatečně vytvořené svalstvo a když uposlechne Tvého pokynu a povolí, jde se jí hůř, proto hlavu zase zvedne a bude jen otázka času, kdy se svalstvo vytvoří a kobča zůstane dole.
Já nejsem určitě odborník, kobylu si jezdím sama, dělám jistě spoustu chyb, ale byla téměř hvězdář, hlava totálně vzhůru, obrácená, bolavá záda, prostě troska. Měla jsem na ní chiropraktičku MVDr. Žežulkovou, ta doporučila lonžování na gogue a po pár letech (!) práce je kobyla na tom mnohem, mnohem lépe. (A to jsem to lonžování dodržovala jen chvilku, ale byl to základ pro to, aby ten kůň pochopil, co se od něj chce. Teď bojuji v sedle a je to jak kdy, někdy má dobré dny, někdy se tváří, jako že to v životě nedělala - asi Ti víc lidí potvrdí, že je to ženská a má své dny, takže je nestálejší, než by byl třeba valach).