Pokud úplný nováček - tak první pozorovat - koně, jak se chovají k sobě (třeba kdy který kterému ve stádě ustoupí) a ostatní osoby, kteří s koňmi manipulují.
Koně vás nemusí poslouchat ze dvou důvodů - případně z obou naráz:
1. nerozumí tomu, co po nich chcete (= "říkáte" jim to špatně)
2. nemají k vám respekt (cítí, že nebudete trvat na svém požadavku).
Trenéra!! Pokud není na trenéra, hodně číst (ne IFaunu, ale knihy). Platí jak pro problémy ze země, tak ze sedla. Ne všechno se dá vyřešit intuitivně bez předchozích rad nebo zkušeností, takže se spolehnout na "ty chytřejší", ať už autory knih nebo lidi okolo sebe (tam ale pozor na všeználky, kteří mohou víc zkazit než napravit, chce to vybrat vhodně člověka, který opravdu zná a ví = asi bude za peníze). Hodně štěstí!
marrek13
napsal(a):
Ahoj, co se týče koní, jsem naprostý nováček a nevím si rady. Co mám dělat, když mě kůň neposlouchá, a dělá si ze mě lidově řečeno prdel?
Jaku už psali jiní, takovými dotazy se nikam neposuneš. Konstatování, že "kůň neposlouchá" je velmi obecné. Evidentně potřebuješ někoho, kdo ti dá zpětnou vazbu v každém konkrétním případě a řekne ti "tohle neděláš dobře, proto se kůň chová tak, jak se chová". Pod pojmem "neposlušnost" se toho fakt dá dost schovat. Takže za mně taky rozhodně trenéra.